Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 080 769
  • 6 306

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Samalla keskustelun taso laskee kuin lehmän häntä.
Anteeksi mielipiteeni, Leon. Mutta kerro minulle miten keskustelun taso voi laskea jos viestit kirjoitettaisiin niin että kaikki muutkin lukijat kun x-seuran HC-fanit ymmärtävät kenestä puhutaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Anteeksi mielipiteeni, Leon. Mutta kerro minulle miten keskustelun taso voi laskea jos viestit kirjoitettaisiin niin että kaikki muutkin lukijat kun x-seuran HC-fanit ymmärtävät kenestä puhutaan.
Se taso laskee sillä, kun vaaditaan aina vaan tiukempaa ja tiukempaa moderointia, vaikka ollaan jo nyt kipurajan väärällä puolella. Eihän täällä enää keskustella edes mistään. Nyt vain hymistellään ja ollaan niin pirun kohteliaita, kun pienimmästäkin kuitista lähtee pihalle. Tasapäistä, harmaata, köyhää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt vain hymistellään ja ollaan niin pirun kohteliaita
Vaikka sääntölinjauksista osittain jaan näkemyksesi, ei tuosta lainaamastani kyllä jatkoaika.comin keskustelupalsta ensimmäisenä tule minulle mieleen.

Mutta silti; joskus on vittuiluketju täällä ollutkin, mutta olisiko mahdollista perustaa moderaattorien siunauksella ketju, jossa sana olisi vapaa ja voisi sanoa ihan suoraan mitä mieltä on muitten vääristä mielipiteistä? Tottakai säännöt pätisivät laittomuuksien yms osalta, mutta vaikkapa niin, että siinä ketjussa voimassa olisi vain sääntöpykälät 10 ja 12-17, ja muuten mentäisiin ketjuun kirjoittaneiden kesken vankilasäännöillä?
Thevantaa tietysti sanoisi nyt että netti on täynnä keskustelupalstoja, mene niille mesoamaan jos ei meno miellytä, mutta kun minä haluaisin nimenomaan julkisesti loukata jatkoajan nimimerkkejä, esimerkiksi Leonia, mutten voi, koska saisin penalttia.

edit: ja haluan siis loukata nimenomaan henkilökohtaisuuksillakin, niin syvästi kuin nettipersoonia pystyy.

Uskoisin, että tämä voisi vähentää lieveilmiöitä muissa ketjuissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
edit: ja haluan siis loukata nimenomaan henkilökohtaisuuksillakin, niin syvästi kuin nettipersoonia pystyy.
Minustakin idioottia kuuluua kutsua idiootiksi. Jos minä joskus vaikutan idiootilta, olen jopa ilahtunut, jos asiasta minulle huomautetaan.

Palatakseni tuohon lempinimikeskusteluun, asioista kuuluu puhua niiden oikeilla nimillä. Tarkennus: pelaajien kohdalla lempinimi on usein juuri se oikea nimi. Jos joku asiaan perehtymätön ei näitä hahmota, niin sitten opettelemaan. Siinä mitään sääntöjä tarvita. Lempinimet ovat paljon kivampia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kenelläkään muulla ongelmia sivun vaihdon latautumisen kanssa? Mulla heittää tummansinisen pohjavärin päälle kun yritän vaihtaa osiosta toiseen. Mitään ilmoitusta 'serverin odottamisesta' tjsp. ei tule - tyhjä sininen ruutu vain jumittaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kenelläkään muulla ongelmia sivun vaihdon latautumisen kanssa? Mulla heittää tummansinisen pohjavärin päälle kun yritän vaihtaa osiosta toiseen. Mitään ilmoitusta 'serverin odottamisesta' tjsp. ei tule - tyhjä sininen ruutu vain jumittaa.

Jep, ihan samaa ongelmaa ollut tässä nyt jonkin aikaa tänä iltana. Pitää päivittää sivua muutaman kerran ennen kuin avautuu.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Täällä samaa, tosin olen kartoittanut ongelman koskemaan vain siirtymisiä keskustelusta takaisin keskusteluvalikkoon. Valikosta keskusteluun siirtymät ja siirtymät sivulta toiselle keskusteluissa sujuvat ongelmitta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Täällä samaa, tosin olen kartoittanut ongelman koskemaan vain siirtymisiä keskustelusta takaisin keskusteluvalikkoon. Valikosta keskusteluun siirtymät ja siirtymät sivulta toiselle keskusteluissa sujuvat ongelmitta.

Itse kartoitin ongelmat vielä pidemmällä, Omega 3 Vapaa kierto-mainoksen yhteyteen
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Voitteko valaista hieman mistä aquanqua sai pelikieltoa? En löytänyt hänen viimeisen kahden vuorokauden aikana lähettämistä viesteistä mitään sellaista, mistä olisi sääntöpykälä seiskan perusteella voinut rankaista. Vai poistitteko rikeviestin?
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhuu ylläpitäjät. Omega vapaa kierto - mainosbanneri tilttaa koko muun sivun. Ei liene mainostajallekaan hyvää mainosta kun mainos pilaa surffikokemuksen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huhuu ylläpitäjät. Omega vapaa kierto - mainosbanneri tilttaa koko muun sivun. Ei liene mainostajallekaan hyvää mainosta kun mainos pilaa surffikokemuksen.

Juuri olin tulossa nillittämään samasta. Nyt nopeasti helvettiin ko. mainos.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri olin tulossa nillittämään samasta. Nyt nopeasti helvettiin ko. mainos.

Firefox + AdBlock Plus, niin ei häiritse mitkään mainokset. Ihan normaalisti ovat sivut toimineet viime aikoina, paitsi tiistai-iltana matsin aikana aavistuksen tökki. Mikä selain?
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Firefox + AdBlock Plus, niin ei häiritse mitkään mainokset. Ihan normaalisti ovat sivut toimineet viime aikoina, paitsi tiistai-iltana matsin aikana aavistuksen tökki. Mikä selain?
Työpaikan koneelle ei mitään AdBlock Plussia asennella. Kyllä palstan pitäisi toimia selaimella kuin selaimella. Töissä käytän IE:tä ja kotona Firefoxia. Ongelmaa esiintyy kummallakin selaimella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä mullakin on tökkinyt sivusto pahemman kerran ja ei ole ollut merkitystä, mikä tietokone on ollut kyseessä tai mikä selain on ollut käytössä. Onko ylläpidolla jotain tietoa, mistä nämä sivun virheilmoitukset voisivat johtua?
 

Ylläpito

Administrator
Pahoittelut sivustossa eilen illalla ja tänään aamulla esiintyneistä ongelmista. Syyllinen oli väärin rakennettu mainostagi joka tässäkin ketjussa jo oli huomattu moneen kertaan.

Tilanne on nyt korjattu. Kiitokset kaikille asiasta eri tavoin ilmoittaneille.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kuinka paljon lainausta saa muutella? Miten paljon sisältö saa muuttua?
 
11 §
Toisen kirjoittajan tekstin lainaamisen yhteydessä tekstin muuttaminen on kiellettyä. Lainaa oleellinen osa viestistä, mutta alkuperäisen ajatuksen tulee säilyä lyhennyksestä huolimatta. Lainatessasi älä lisää mitään omaa tekstiä lainaukseen.


Periaatteessa lainauksen muuttaminen on kiellettyä, ainoastaan lainauksen lyhentäminen on sallittua ja jopa toivottavaa. Oleellisin asia oikeastaan on se, että lainatun tekstin alkuperäinen ajatus säilyy lainauksesta huolimatta. Mitään absoluuttista mittaa meillä ei ole käytössä, vaan tapauskohtaisesti näitä katsotaan ja mietitään.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Mitään absoluuttista mittaa meillä ei ole käytössä, vaan tapauskohtaisesti näitä katsotaan ja mietitään.

suomeksi: mitään linjaa ei ole. Sen huomaa taas esim SaiPa-ässät ketjusta. Pitänee kokeilla omia rajoja tuon lainauksen muokkauksen suhteen.

Mutta kiitos vastauksesta!
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Josko modetaattorit kävisivät TUTO-osiossa muokkaamassa avaamani ketjun otsikon oikeaan muotoon.
Turunsanomat kun oli sotkenut kakkosvalmentajan nimen.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Jos perustan äänestysketjun, joka liittyy jääkiekkomediaan, kiekkotoimittajien ja nettiuutisten laatuun, meneekö se yleisen puolelle vai jääkiekkoaiheisiin äänestyksiin?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pitäisikö itkeä vai nauraa -ketjussa käydään todella hyvää vääntöä musiikista, tai siis lähinnä siitä, mitkä ovat oikeat kriteerit hyvälle musiikille. Tuossa ketjussa keskustelu menee hukkaan, joten voisiko aihetta käsittelevät viestit siirtää johonkin paremmin aiheeseen osuvaan ketjuun?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika heikko luettavuus tällä hetkellä. mites muilla?

pääsin tänne monen "refresh"-klikkausen jälkeen.

"connecting adsby.klikki.com... ja musta ruutu. Nuo bannerit taas vai?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös