Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 074 927
  • 6 261

Ralph

Jäsen
Eikös olisi simppeliä laittaa vain uusi pysyvä ketju, "Muiden ulkomaalaisten sarjojen liveseuranta". Pelkälle KHL:lle ei ketjua kannata avata, kun ainakin minä voisin kirjoitella Elitserienistä liveseurantaviestiä, jos sille päälle satun.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tai sitten laittaa kaikki otteluseurannat otteluseuranta-osioon. Itse ihmettelen sitä logiikkaa että miksi NHL-otteluita seurataan NHL-osiossa kun taas SM-liiga ja Mestis-pelejä otteluseurannan alla. Kyllähän tuonne KHL myös mahtuisi. Otteluseurannat ovat periaatteessa "roskaketjuja" joilla ei ole mitään arvoa palstalle muuta kuin silloin kun pelit ovat käynnissä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Itse toivoisin Muu urheilu -osion alle omaa osiota otteluseurannoille. Tuota yhtä kaiken kattavaa liveseurantaa ei jaksa kytätä kun menee monen samanaikaisen eri lajin tapahtumien seuranta melko sillisalaatiksi.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikä on vikana allekirjoituksissa? Säännöissä ei ainakaan kielletä kursivoinnin käyttöä allekirjoituksessa ja omassani se onkin ollut käytössä viime keväästä lähtien. Nyt tässä sitten parin viikon sisällä on kursivointi lakannut toimimasta ja tagit tulleet näkyviin. Olen huomannut muutamalla muullakin kirjoittajalla käyneen saman.´

Ja ei, en ole laittanut tageja väärin, koska aiemmin kursivointi toimi ja nyt sitten lakannut toimimasta, ilman että olen edes käynyt allekirjoituksen muokkaussivulla.
 
Mikä on vikana allekirjoituksissa? Säännöissä ei ainakaan kielletä kursivoinnin käyttöä allekirjoituksessa ja omassani se onkin ollut käytössä viime keväästä lähtien. Nyt tässä sitten parin viikon sisällä on kursivointi lakannut toimimasta ja tagit tulleet näkyviin. Olen huomannut muutamalla muullakin kirjoittajalla käyneen saman.

Säätelimme asetuksia hieman, mutta tehokeinojen ei pitänyt poistua. Selvittelemme ongelmaa.

Moderaattorit

Työn alla edelleen.

Moderaattorit
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Siivotaanko käyttäjälistoja koskaan? Eräs nimimerkki esim. on ollut 6v käyttämättä (ei ainakaan viestejä) ja tilillä yhteensä vain 10 viestiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siivotaanko käyttäjälistoja koskaan? Eräs nimimerkki esim. on ollut 6v käyttämättä (ei ainakaan viestejä) ja tilillä yhteensä vain 10 viestiä.
Miksi niitä pitäisi siivota? Minulle riittää, että ne ovat nätisti aakkosjärjestyksessä. Enemmän täällä on haittaa niistä kirjoittajista, jotka ovat aktiivisia. Pahimmat voi onneksi laittaa ignoreen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksi niitä pitäisi siivota? Minulle riittää...

No siksi, että voisin vaihtaa oman nimimerkkini tähän "käyttämättömään". Hyvä että sinulle riittää mutta näkemyksiä on olemassa muitakin kuin sinun pieni omasi.
 
Työn alla edelleen.

Moderaattorit

Allekirjoituksiin on palautettu tehostekeinot, mitkä näyttivät kadonneen viimeisen tehdyn muutoksen jälkeen. Testaamme viikonloppuna eri toimintoja paneelista, miten saamme muutoksen tehtyä oikein. Tämä voi tarkoittaa että viikonlopun aikana allekirjoitukset saattavat muuttua lähes jatkuvalla syötöllä. Yrittäkää jaksaa ja siirtäkää vaikka katseenne aina pois allekirjoituksesta.

Siivotaanko käyttäjälistoja koskaan? Eräs nimimerkki esim. on ollut 6v käyttämättä (ei ainakaan viestejä) ja tilillä yhteensä vain 10 viestiä.

Ei siivota. Tässä tapauksessa kun viestejä on kirjoitettu käyttäjän toimesta, niin viestit jäisivät joka tapauksessa näkyviin ja kirjoittajan kohdalle jäisi käyttäjänimeksi Guest. Jos sellainen käyttäjä poistettaisiin, joka ei ole kirjoittanut viestejä, vahinko ei olisi niin suuri.

Webmasterilta on tullut kielto poistaa käyttäjiä, pääasiassa palstan teknisiin ominaisuuksiin viitaten. Tietokanta menee jollain tavalla sekaiseksi, kun poistetaan käyttäjiä - ja varsinkin niitä, jotka ovat kirjoittaneet viestejä.

Joten emme poista käyttäjiä. Pyrimme kuitenkin poistamaan aina välillä kirjoittajia, jotka ovat rekisteröineet nimimerkin, mutta eivät ole kuitanneet nimimerkkiä käsittelyyn asti. Tällöin hakemus ei ole mennyt edes käsittelyjonoon, ja jäänyt roikkumaan tyhjän päälle. Kun niitä rekisteröintejä poistaa, vapautuu jotain tiettyjä nimimerkkejä käyttöön.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No siksi, että voisin vaihtaa oman nimimerkkini tähän "käyttämättömään".
Ymmärrän hyvin, miksi haluat vaihtaa. Ei sen puoleen, minua nopeampi on kirjoittanut "nimimerkilläni" kaksi viestiä, eikä ole hänkään muutamaan vuoteen palstalla vieraillut. Laitetaanko addressi siivoustalkoiden puolesta?
 

jeani

Jäsen
Kun tulee ilmoituksia noista kirjoitushuileista, esim: "Nimimerkki dee_snyder pitää kahden viikon tauon kirjoittelusta turhan onelinerin takia, joka löytyy JYP-osiosta.", niin ehdotan, että noihin ilmoituksiin lisättäisiin aina linkki ko. viestiin. Miltä kuulostaa?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Olisiko aivan mahdotonta saada tv-sarjoille täysin omaa alalokerikkoa "Vapaan keskustelun" alle, kun kerta peleillekin on oma luolansa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisiko aivan mahdotonta saada tv-sarjoille täysin omaa alalokerikkoa "Vapaan keskustelun" alle, kun kerta peleillekin on oma luolansa?
Eikös olisi vain parempi lakaista nuo tv-sarjatkin samaan peliluolaan? Pieni viilaus nimeen vain. Marginaalihörhöille riittää yksi alaosio.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ja sitten moderaattorit voisivat miettiä josko voisi avata oman ala-ala-ala-kategorian poliitiikalle, maailmanparantajille, musiikin ja elokuvien ystäville, sekä ruoka- ja juoma -osiot myös. Unohtamatta lenkkelijöille ja pienoismallientekijöillekin omia osioita? Kuulostaisiko reilulta meitä tv-sarja hörhöjä kohtaan?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miksi tällä palstalla on ok sanoa seuraavasti?

"Ääliömäistä kielenkäyttöä, myötähäpeämittarit vuoksesi kaakossa. Olet epäonnistunut ihminen aivan kuten ihmisraunio-kaverisikin."

Eipä tuo mieltäni pahoita, ihmettelen vain, että millä perusteella tuo ei ole henkilökohtaisuus ja syy banniin. Juu, raportoin sen jo päiviä sitten, samoin "ihmisrauniokaverikin" raportoi, ei pelikieltoa tuon sitaatin kirjoittajalle. En kysyisi, ellen todellakin kosolti ihmettelisi.

Miksi yksityisviestejä saa julkaista ilman rangaistuksia? Tai siis jos niitä referoi ja samalla väärentää ja liioittelee niitä, niin onko se sitten ok jos ei kuitenkaan sanasta sanaan lainaa?

Kylläpä nyt helpotti. Ehkä ensi yönä saan nukutuksi.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Eipä tuo mieltäni pahoita, ihmettelen vain, että millä perusteella tuo ei ole henkilökohtaisuus ja syy banniin. Juu, raportoin sen jo päiviä sitten, samoin "ihmisrauniokaverikin" raportoi, ei pelikieltoa tuon sitaatin kirjoittajalle. En kysyisi, ellen todellakin kosolti ihmettelisi.

Mikä on henkilökohtaisuus? Kuka sen määrittelee? Jos sanon, että Viuhkola on pelannut surkeasti, niin se voisi olla Viuhkolan mielestä henkilökohtaisuus.

Viestisi Janne Pesosta käsittelevässä ketjussa oli äärimmäisen mauton. Ei sellaista viestiä kukaan halua lukea ko. ketjussa. Mautonta oli myös sarjavalehtelusi älykkyystestin tuloksista. Muun muassa edellisten vuoksi katson sinun olevan ihmisenä kelvoton eli epäonnistunut.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Miksi yksityisviestejä saa julkaista ilman rangaistuksia? Tai siis jos niitä referoi ja samalla väärentää ja liioittelee niitä, niin onko se sitten ok jos ei kuitenkaan sanasta sanaan lainaa?

Jos viittaat epäilemääni viestiin eli tähän, niin eihän siinä puhuta kuin eräästä nimettömästä käyttäjästä.

Se että itse sitten tartut koukkuun ja itkulla paljastat kenestä on kyse, on käsittääkseni sinun vikasi.

Ja tästä ei tarvitse laittaa yksityisviestiä. Voit sitten itkeä vaikka DK:lla.

Viestisi Janne Pesosta käsittelevässä ketjussa oli äärimmäisen mauton. Ei sellaista viestiä kukaan halua lukea ko. ketjussa.

+1. Mutta kaiken tietävänä auktoriteettina varmaankin toteat meidän olevan väärässä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kai tämä kysymys ylläpidolle kuuluu.

Ihan kiva tuo, että foorumisofta osaa hakea automaattisesti linkille otsikon, mutta mikä siinä on että ääkköset saavat tuon ihan sekaisin? Mitä olen noita katsellut, näyttää siltä että otsikosta katoaa kaikki, mikä on ensimmäisen ja viimeisen ääkkösen välissä. Esim. huhuketjuun linkitetty IS:n uutinen otsikolla "Tappara menettn?" jäi vähän epäselväksi.

Eikö tuolle voisi tehdä jotain?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Eikö tuolle voisi tehdä jotain?

Esikatselu + muokkaus ennen lähetystä olisi käyttäjien puolelta suotavaa. Ei ole vaikeaa, viitsimisestä sekin on vain kiinni. Pyyhkii euromerkit ja muut skeidat pois ja kirjoittaa ne ääkköset tilalle. Vituttaahan se noita keharilinkkejä katsella, mutta en ole vielä viitsinyt lähteä niistä raportoimaan. Vielä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuossa foorumin etusivun alalaidassa on aakkosjärjestyksessä kaikki sillä hetkellä foorumia käyttävät, eikö niin. Jos klikkaan jotain tiettyä nimimerkkiä, niin hänen tietonsa tulevat näkyviin, näin olen ymmärtänyt. Näinhän se toimii.

No, äsken kokeilumielessä klikkasin erään nimimerkin kohdalta. Sieltä tuli esille tällainen ilmoitus:

Evil, sinulla ei ole riittäviä käyttöoikeuksia tälle sivulle. Mahdollisia syitä:

Käyttäjätunnustasi ei ole vielä hyväksytty, tai käyttäjätunnuksesi on suljettu.
Käyttäjäoikeutesi ei riitä tämän sivun käyttöön. Yritätkö kenties editoida jonkun muun käyttäjän viestiä tai päästä käsiksi ylläpitotyökaluihin? Ei onnistu.

Mitäs tuo tarkoittaa? Lähestyinkö tietämättäni viisasten kiveä? Illuminaatti?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Palstan luettavuutta ollaan moneen kertaan parannettu vuosien varrella uusilla säännöillä. Yksi asia mihin ei olla vielä puututtu on pelaajien "lempinimien" (usein nämä lempinimet ovat ihan omia keksintöjä) käyttö viesteissä. Minua ei kiinnosta pätkääkään käydä lukemassa muiden joukkueiden osioita tällä hetkellä kun pitäisi istua kyseisen joukkueen rosteri kädessä johon on merkattu jokaisen pelaajan 50 eri lempinimeä tai lyhennettä.

Esimerkkinä vaikka tämä viesti. Lempinimien käyttö on mielestäni ok jos niihin lisättäisiin edes sukunimi, esim. "Mikke Granlund teki mitä halusi", "Jakke Ruutu yritti tehdä mitä halusi" jne. Mutta silloin kun kirjoitukset on luokkaa "TK ja jötö saisi pelata mutun laitureina", niin ei millään enää pysy kärryillä.

Voisiko näille saada aikaan järkevät säännöt?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voisiko näille saada aikaan järkevät säännöt?
Juuri tuollaisten idioottimaisuuksien takia tämä foorumi on jo nyt sellainen sääntöviidakko, että pelikiellotta selviäminen on pieni ihme. Samalla keskustelun taso laskee kuin lehmän häntä. Ja lisää typeryyksiä vielä halutaan? Voi jeesus!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näyttää siltä, että pienen skarppaamisen jälkeen modet ovat kiivenneet takaisin norsunluutorniinsa aivan kuten jo viime kuussa epäilinkin käyvän.

Tai sitten minä(kin) esitin kysymykseni liian epäselvästi. Täytyy siis täsmentää.

Saako toiselta saatuja yksityisviestejä julkaista? Olen nähnyt, kun on annettu sanktiota ja syynä on mainittu yksityisviestin julkaiseminen. Päättelisin siis, että yksityisviestejä ei saa julkaista. Vai onko kyse sisällöstä, siitä mitä yksityisviestissä luki? Tai siitä, että kenen yv. on julkaistu. Onko kyse siis pärstäkertoimesta? Tähän poliittinen vastaus modeilta olisi: "käsittelemme jokaisen tämänlaisen asian tapauskohtaisesti"... eli siis pärstäkertoimen mukaan.

Jos yksityisviestejä ei saa julkaista, niin silloinhan myös väärennettyjä yksityisviestejä ei saa julkaista, ei ainakaan minun logiikkani mukaan. Olen kuitenkin nähnyt, että yksityisviestin julkaisemisesta on saanut pellikieltoa mutta väärennetystä yksityisviestin siteeramisesta ei ole saanut pelikieltoa. Tämän tulkitsen niin, että yksityisviestiä ei saa julkaista mutta väärennetyn yksityisviestin saa julkaista. Siis jos joku sanoo yyveitse, toiselle, että "no terve, nyt en ymmärrä" ja toinen siteeraa sitä, että "tuo yyveitse haistatteli minulle", niin sekö on ok? Ainakin vallitsevan rangaistuskäytännön perusteella tilanne näyttää olevan noin.

Toivoisin näihin mieltäni 24/7 askarruttaviin kysymyksiin vastauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös