Kyllä minä niin mieleni pahoitin

  • 97 990
  • 387

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä ei tuommoiseen tehtävään nainen kuulu vaan Aulis pitää olla valvojan nimi. Joku toinen mies kuuluu olla siinä Auliksen vieressä.
Sen toisen nimi pitää olla Seppo. Sitten miehistä puhevikaisempi sanoo arrrrrrrrrrrvotaan seitsemän numerrrrrroa ja kolme lisänumerrrrrrroa.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun muistin Hectorin juodaan viinaa -biisin voittaneen levyraadin pikku-ferron ala-asteella 90-luvun alkupuolella. Ja sitten meistä kaikista kasvoi rappioalkoholisteja.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun Naantali Camping kielsi lapsettomien alle 35-vuotiaiden juhannusjuhlimisen alueellaan.

Tiemmä tekivät noin jo viime vuonna. En muista nousiko tapaus silloin otsikoihin, mutta nyt nousi ja kyllä sapettaa! Ei sen takia, että olisin ollut tuonne menossa, vaan sen takia, että harrastetaan tällaista ikäsyrjintää ja yleistämistä.

En usko, että tästä nousee suurtakaan haloota. Uskoisin, että nousisi melko suuri haloo, jos syrjinnän kohteena olisi joku muu "ryhmä".

Linkki vie Ilta-Sanomien verkkosivujen uutiseen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En usko, että tästä nousee suurtakaan haloota. Uskoisin, että nousisi melko suuri haloo, jos syrjinnän kohteena olisi joku muu "ryhmä".

Se oli muistaakseni Finnmatkat, joka toi valikoimaansa hotellit, joihin ei perheitä oteta. KaksPlus-palsta kiitti ja kuittasi. Aivan uskomaton haloo siitä nousi. Nyt alle 35-vuotiaat lapsettomat kohauttavat olkapäitään, ottavat huikan kossusta ja huutavat Nelsonin tyyliin Häähää jatkaen muualle dokaamaan.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se oli muistaakseni Finnmatkat, joka toi valikoimaansa hotellit, joihin ei perheitä oteta. KaksPlus-palsta kiitti ja kuittasi. Aivan uskomaton haloo siitä nousi. Nyt alle 35-vuotiaat lapsettomat kohauttavat olkapäitään, ottavat huikan kossusta ja huutavat Nelsonin tyyliin Häähää jatkaen muualle dokaamaan.

En lue KaksPlus- palstaa, joten en tiedä kohusta. Mutta luulisi tuon olevan perheellistenkin mielestä hyvä asia, että nuivasti lapsiin ja lapsiperheisiin suhtautuvilla on vaihtoehtoja mennä muualle. Ihan kuten lapsiperheillä on heille suunnattuja hotellivaihtoehtoja.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En lue KaksPlus- palstaa, joten en tiedä kohusta. Mutta luulisi tuon olevan perheellistenkin mielestä hyvä asia, että nuivasti lapsiin ja lapsiperheisiin suhtautuvilla on vaihtoehtoja mennä muualle. Ihan kuten lapsiperheillä on heille suunnattuja hotellivaihtoehtoja.

Niinhän sitä luulisi, mutta lähinnä tuo aiheutti fiiliksen, jotta nyt meitä syrjitään. Se olikin Vauva.fi-palsta, jossa näin meuhkattiin. Piti ihan googlettaa, että sai varmuuden.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuollainen sopisi minullekin, jos se on sellainen kuin kuvittelen sen olevan. Että sillä voi soittaa ja vastaanottaa puhelun, ja häthätää tekstiviestinkin lähettää ja saada.

Jos puhelimiin pätee sama kuin autoihin, niin Iphonella saa helpommin kuin jollain vanhalla nokialaisella
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun kävin elokuvissa katsomassa Kauhea Kankkunen 3:n. Kyllä ei ollut kenelläkään edes krapula.

ps. Eikä näkynyt Juhaakaan.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ehkäpä ei sovi ketjun mielensä pahoittamisen teemaan - muuten kuin ehkä tarinan tollon osalta. Joka ei ole - kuten yleensä - allekirjoittanut.

Tapahtuipa seuraavaa eräässä Jyväskylän supermarketissa n. vuosi sitten. Päädyttiin paremman puoliskon kanssa vapaalle kassalle, jonka toinen puolikas oli jo valmiiksi täynnä tavaraa - tavaroiden ostaja oli lähtenyt ilmeisesti hakemaan unohtunutta lompakkoa jostain parkkipaikalta.

No, linjaston toinen puolisko oli käytössä. Toinen oli vapaana, joten tavarat menivät kassan käsien kautta pakattavaksi pusseihin, as usual. Molemmat kassan "linjaston" puolet olivat siis tässä vaiheessa täynnä tavaraa. Maksettuani ostokset linjaston toisen puolikkaan maksaja tuli paikalle ja kuittasi tavaransa. Hänen peräänsä tuli kassalle lapsiperhe, ilmeisen kiireistä sorttia.

Tässä vaiheessa siis näytti, että me olimme se hidastava tekijä, koska kassa ei pystynyt käsittelemään lapsiperheen tavaroita molempien linjaston puoliskojen ollessa tavaraa puolillaan. Lapsiperheen mies tuli ihmettelemään kuinka hidasta tavaroiden liikuttelu oli ja kyseli vittuilevaan sävyyn että pitääkö tulla auttamaan ja ehätti tarttumaan ostoksiimme kiinni.

En ole väkivaltaista sorttia, mutta kyseinen mulkvisti oli pitkiin aikoihin ensimmäinen sellainen arkipäivän sankari, jota teki mieli tempaista luuviitosella päin nenää. En kuitenkaan lyönyt, enkä kahteensataan laskiessani huomannut edes vittuilla takaisin. Turha sitä oli laittaa "oikean" hidastelijankaan syyksi, jokainen unohtaa lompakkonsa joskus.

OK, huomasin että pahoitin asiassa sittenkin mieleni. Idiootista ja siitä, etten huomannut reagoida ko. yksilön toimintaan riittävän jämäkällä tavalla.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun kävin elokuvissa katsomassa Kauhea Kankkunen 3:n. Kyllä ei ollut kenelläkään edes krapula.
Minä pahoitan mieleni, kun ei nykyään malteta elokuviakaan katsoa loppuun. Lopputekstien jälkeen on useammallakin hahmolla krapula ja kaikkea muutakin hauskaa tapahtuu. Juhaa ei kyllä näy.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun kävin elokuvissa katsomassa Kauhea Kankkunen 3:n. Kyllä ei ollut kenelläkään edes krapula.

Pahoitin mieleni jo pelkästään arvostelun lukemalla. Eipä tarvitse varastaa edes internetistä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä pahoitan mieleni, kun ei nykyään malteta elokuviakaan katsoa loppuun. Lopputekstien jälkeen on useammallakin hahmolla krapula ja kaikkea muutakin hauskaa tapahtuu. Juhaa ei kyllä näy.

Aavistuksen ot mutta menköön:

Kuulemma 80-luvulla kun jo oli Kolmosen uutiset, saattoi olla 90-luvun alkuakin, uutisten päätteeksi Tulosruutua venaillessa uutisankkuri (Martikaisen Upu?) sanoi: "Ja seuraavaksi Anssi Kukkonen kertoo, miten kova kankkunen voi olla." Että näin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pahoitin eilen mieleni saapuessani kokonaan maksetulla autollamme kiertoliittymään edellä ajavan käyttäessä suuntavilkkua ennen kiertoliittymää. Pitäisi ymmärtää käyttää suuntavilkkua vasta poistuttaessa kiertoliittymästä. Näin sanoi Esko Riiheläkin minulle yksityiskeskustelussa silloin kun Suomi oli vielä itsenäinen eli v. 1994.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Pahoitin eilen mieleni saapuessani kokonaan maksetulla autollamme kiertoliittymään edellä ajavan käyttäessä suuntavilkkua ennen kiertoliittymää. Pitäisi ymmärtää käyttää suuntavilkkua vasta poistuttaessa kiertoliittymästä. Näin sanoi Esko Riiheläkin minulle yksityiskeskustelussa silloin kun Suomi oli vielä itsenäinen eli v. 1994.

Os ny. Itsehän vilkuttelen kiertoliittymään, eli tuttavallisemmin ympyrään, ajaessani ennen kiertoliittymää, jos aion ensimmäisestä liittymästä poistua. Tällöin sieltä suunnasta tulevat voivat ajaa suoraan kiertoliittymään ilman pysähtymistä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Os ny. Itsehän vilkuttelen kiertoliittymään, eli tuttavallisemmin ympyrään, ajaessani ennen kiertoliittymää, jos aion ensimmäisestä liittymästä poistua. Tällöin sieltä suunnasta tulevat voivat ajaa suoraan kiertoliittymään ilman pysähtymistä.

Tuo on raja-, kenties poikkeustapaus suuntavilkun käytölle kiertoliittymään ajettaessa.

Sitten sauvakävelyyn. Ei kovin mieltäylentävän näköistä liikuntaa ole se.
 
Suosikkijoukkue
KK
Os ny. Itsehän vilkuttelen kiertoliittymään, eli tuttavallisemmin ympyrään, ajaessani ennen kiertoliittymää, jos aion ensimmäisestä liittymästä poistua. Tällöin sieltä suunnasta tulevat voivat ajaa suoraan kiertoliittymään ilman pysähtymistä.
Saatto olla ruotsalainenkin kyseessä. Mielestäni heillä on eri käytäntö kiertoliittymissä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, että ensin kun saadaan estettyä homppelin valinta tasavallan presidentiksi, niin sitten tämä valittu presidentti nimittää homoseksuaalin omaksi lehdistöpäällikökseen. Onneksi hän on sentään nätti nainen, eikä mikään vihreä sivarihintti.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Moskovassa aletaan noin kahden viikon päästä arvokilpailla yleisurheilussa. Jääkiekkoaiheisen keskustelusivuston yleisurheiluketju aktivoituu aina näin yleisurheilun arvokilpailujen lähetessä.

Silloin kun jääkiekon arvokilpailut lähestyvät, sitten ovat, sitten olivat äsken, niin maajoukkueosion jääkiekkoketjuihin ilmaantuu sankka joukko vakinaisten tietäväisten ja asiantuntevien kirjoittajien sekaan eräänlaista tuulipuku- ja karjalalippiskansaa länkyttämään ihan höpötiönäärisiä puheenparsia. Yleisurheiluketjussa käy arvokilpailujen lähistöllä ihan samalla tavalla.

Tämä aiheuttaa minussa tuskaa ja karvasta mieltä. Pahintahan on, että niillä yleisurheiluasioissa tuulipukukansan edustajilla on yleensä kaikista vankimmat mielipiteet. Eivät he toivottomia ihmisyksilöitä yleisellä tasolla ole, saattavat olla muissa seikoissa tuulipuvuttomia vaan yleisurheilussa eivät sitä ole, mutta eivät sitä älyä.

Pienenä mentiin kaverin kanssa kirjastoon. Se luki Soundin ja Rumban, minä luin Juoksijan ja Yleisurheilun Kuvalehden ja luin myös kyseisen kirjaston kaikki - siis ihan jokaisen - yleisurheiluaiheisen kirjan. Siitä tämä närästys johtuu. Tämä tallaisena ihan varmasti jonkun mielen pahoittavana argumentum ad Tamina.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pienenä mentiin kaverin kanssa kirjastoon. Se luki Soundin ja Rumban, minä luin Juoksijan ja Yleisurheilun Kuvalehden ja luin myös kyseisen kirjaston kaikki - siis ihan jokaisen - yleisurheiluaiheisen kirjan. Siitä tämä närästys johtuu. Tämä tallaisena ihan varmasti jonkun mielen pahoittavana argumentum ad Tamina.

Samantyyppisiä kokemuksia. Juoksijan tilaajakin olen ollut.

Kerran menin kirjastoon erään hölmön kanssa ja kävin hakemassa, kuten tapanani oli, Juoksijan luettavaksi. Erityisen miellyttävää oli lukea tilastoja, mutta tämä idari noukki luettavaksensa Vene-lehden. Vene-lehden. Häpesin kiitettävästi typerystä. Viisi tai kuusi vuotta myöhemmin oli sunnuntai ja tietenkin darra. Oltiin eri paikkakunnalla eli Helsingissä. Mentiin erään järkityypin kanssa kiinalaiseen sapuskoimaan ja viereisessä pöydässä joku (tuntematon) luki Vene-lehteä. Järkityyppi kommentoi viereiseen pöytään: "Ai niinkun Vene-lehteä luet?" Tuli mieleen kaikki se karkeus mitä oli ollut silloin kun lähtöpitäjäni kirjaston lukusalissa idari haki "luettavaksensa" Vene-lehden. Pari vuotta sitten risteilin Facebookissa ja löysin idarin "tilin". Idarin tilissä oli kuvassa idari pellenenän kanssa. Tutkin kuvaa ja siinä oltiin neuvotteluhuoneen oloisessa paikassa. Se oli joku johtaja ja "hauskuutti" alaisiaan. Niiden oli pakko nauraa. Voi vittu.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun näin Mr. Foxin viestit tuolla toisessa ketjussa. Päässäni mietin, että moiset viestit ovat vaarallisia kuin luonnossa makaavat paljaat ydinjätteet. Minä en käy pidemmälti asiaa selvittämään, koska ne jotka ymmärtävät, ne ymmärtävät selvittämättäkin, ja niille toisille on turha sanoa mitään.

Paitsi.

NUORISO! Älkää ottako tuosta Mr. Foxin viestistä oppia vaan irtaantukaa moisesta hapatuksesta. Kasvakaa kiellisesti suoraselkäiseksi älkääkä hapattuko. Mr. Fox kulkee ketunhäntä kainalossa ja on väärä profeetta.

No niin, nyt on nuoriso pelastettu. Mitähän sieltä tv:stä tulee...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei ole puoleen vuoteen mieltä pahoitettu - no nyt on!

Huomenta Suomessa on joku nuori naistoimittaja. Ihan näpsäkkä, katseleehan sitä, jos Huomenta Suomea ylipäänsä joskus katselee. Harvemmin katselen, joten en tiedä, että onko tuo pitkäänkin tuolla ollut.

Tuskinpa on. Mistäkö tiedän. No siitä, että se hymyilee leveästi, kun kyselee vakavista asioista. "Jee, siistiä, oon teeveessä ja haastattelen Stubbia, jee!". Tämä ajatus välittyy leveästä hymystä.

Tästä videolinkistä voi asian itse kukin tarkistaa jos haluaa asian tarkistaa.

Mieleni on tästä asiasta syvästi pahana. Näin kyllä, että Stubbinkin kulmakarvat menivät aavistuksen verran kurttuun, kun toimittaja vaan hymyili, vaikka asia oli mitä vakavin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Huomenta Suomella on joku nuori naistoimittaja. Ihan näpsäkkä, katseleehan sitä, jos Huomenta Suomea ylipäänsä joskus katselee. Harvemmin katselen, joten en tiedä, että onko tuo pitkäänkin tuolla ollut.

Tuskinpa on. Mistäkö tiedän. No siitä, että se hymyilee leveästi, kun kyselee vakavista asioista. "Jee, siistiä, oon teeveessä ja haastattelen Stubbia, jee!". Tämä ajatus välittyy leveästä hymystä.
YLEn uutisankkurilla Jussi-Pekka Rantasella on sama, äärimmäisen raivostuttava tapa. En muista nähneeni yhtäkään iltauutislähetystä, jossa Rantanen ei hymyilisi ja virnuilisi uutisia lukiessaan: vaikka maailma tuhoutuisi MAD-ydinsodassa tänään klo 14.30, Rantanen olisi silti kertomassa tilanteesta kuutta tuntia myöhemmin suupielet muikeasti ylöspäin. Kaukana ovat ne hyvät ajat, jolloin Arvi Lind luki vakavalla naamalla uutiset meiltä ja maailmalta - ja toivotti lopuksi asiallisesti hyvää illanjatkoa.

Jos 24/7-hymyilevältä uutistenlukijalta tai juontajapissikseltä kysyisi, miten maailma makaa, nämä mitä luultavimmin vastaisivat, että "väkisin".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei mä sanoin ihan samaa eilen tai tänä aamuna. En muista, mut mielet on pahoitettu.

Jotenkin leuhkan ja tympeän oloinen tyttö. Joku siinä mättää. Muutenkin ihan peffasta koko Huomenta Suomi nykyään. Ihan harmaat energiat leijuu ja joku kaksi tyyppiä töissä. Yhtenä aamuna tää toinen tyyppi oli jossain maahisten lapsikerhossa ja puoli tuntia siellä laulettiin ja mentiin käsikädessä piirissä. Halooo onks valoo, oikeesti.

Ja ne pula-ajan kokkausosiot. Juodaan viiniä jäällä tai Teresa tekee jugurtti muffinsseja.

ed. Työnnyit sit Ikävänkantaja siihen väliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös