Kyllä minä niin mieleni pahoitin

  • 97 759
  • 387

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Arvostan kyllä, että pari lukiokaveria päättivät nyt ilmoittaa, että lukiokaverien kesken tavataan 16.5. johonkin kellonaikaan. Ajatus on jalo ja hieno. Se vain, että miksi minulle ilmoitetaan asiasta niin, että päivämäärä on jo lukittu? Eikö parempi olisi vähän tunnustella ensin ja lyödä sitten päivä lukkoon?
Vastaan tähän vanhahkoon viestiin, kun olen tässä viettänyt aikaa pohtien samoja teemoja.

Jos tapahtumaan X on osallistumassa enemmän kuin yksi tyyppi, niin mielestäni tuo "päivämäärä ja kellonaika on tämä, ole paikalla tai älä ole", on kaikkein paras toimintatapa. Onhan se kurjaa, ettei se sitten jollekin sovi, mutta se vähentää huomattavasti kyseisen tapahtuman järjestäjän stressiä, kun ei tarvitse olla sumplimassa kaikille ihan varmasti sopivaa aikaa (josta vielä pari kolme peruu ihan viime hetkellä).

Meikäläisen panos ketjun otsikkoon on siis: kyllä minä niin mieleni pahoitin siitä, että ensin sanotaan, että olisi kiva työporukalla käydä pelaamassa sählyä, mutta sitten kun järjestää moiset pelit, KUKAAN ei saavu paikalle.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ystävälliset eleet palstaveljeäni kohtaan sai tylyn vastaanoton. Olisi edes teeskennellyt ilahtuneensa. Onneksi huomenna on taas uusi päivä.
Voi ei. Olen tottunut pitämään viestejäsi pelkkinä vitseinä ja huumorilla kirjoitettuna. Vastasin sitten tälläkin kertaa samaa linjaa noudattaen, kun en yhtään osannut aavistaa, että juuri tällä kerralla olitkin tosissasi. Ehkä meidän ei pitäisi enään vastata toistemme viesteihin. Voisimme (en muista olenko minäkin joskus syyllistynyt vastaavaan, mutta olettaisin sen olevan mahdollista) myös lopettaa toisistamme suorien sekä epäsuorien kirjoitusten kirjoittamisen niin mielesi saattaisi siitä jo kohentua huomattavasti. Voimia sinulle!

Tänään on jälleen hyvä päivä. Ei edelleenkään ole syytä pahoittaa mieltään yhtään mistään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun juhannuksen supertriplaketjun avasi joku muu kuin nimimerkki varjo. Ja vieläpä näin ajoissa! On vissiin vuosien saatossa pari kertaa aiemminkin moinen virhe palstalla nähty. Niin sitä ei kunnioiteta vanhempia nimimerkkejä ja perinteitä. Ja mistä minä tiedän, vaikka varjo olisi peräti majuri, jolloin myös isänmaata, sotaveteraaneja ja Runebergia olisi häpäisty.

Jaa, no eihän tässä maailmassa mikään enää hyvin mene, joten enpä ole yllättynyt, että tämäkin taas tapahtui.

Nyt tekee mieli kuunnella Jääkärinmarssi. Ja onhan minulla onneksi nisua, hyvää on, jos kahvissa vähän liruttaa.
 

Snagari

Jäsen
Minä en pahoittanut, mutta aika moni kukkahattutäti pahoitti kun pikku kakkonen siirrettiin eilen NiemisJakken pelin tieltä näytettäväksi pelkästään Yle Areenassa. http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1432652239267.html

Eniten nauratti nämä mielensäpahoittajat: ”Pistäkääpä urheilut Areenalle ja katsokaa miten käy. I dare you. Tästä näkee kuinka paljon enemmän arvostetaan aikuista väkeä...ei paljon lasten pettymys näköjään paina, mutta auta armias jos urheilun katsojat pääsee pettymään.”

”No kattellaan varmaan tennistä sit lasten kanssa.... yle.... siksikö sitä yleveroo maksetaan et lasten kanssa voi tennistä katsoa??”

Yleistän sen verran, että oman kokemukseni mukaan aika iso osa noista tulikivenkatkuisista palautteenantajista on yksinhuoltajia, jotka tööttäävät sen lapsensa siihen telkkarin eteen ja menevät itse vauvafoorumille ja facebookiin.

Eikä urheilua toki ikinä tule Areenasta ja ne 3-vuotiaathan sen yleveron maksavat.

Ehkä vähän pahoitin sittenkin mieleni näistä kukkahatuista.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä en pahoittanut, mutta aika moni kukkahattutäti pahoitti kun pikku kakkonen siirrettiin eilen NiemisJakken pelin tieltä näytettäväksi pelkästään Yle Areenassa. http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1432652239267.html

Eniten nauratti nämä mielensäpahoittajat: ”Pistäkääpä urheilut Areenalle ja katsokaa miten käy. I dare you. Tästä näkee kuinka paljon enemmän arvostetaan aikuista väkeä...ei paljon lasten pettymys näköjään paina, mutta auta armias jos urheilun katsojat pääsee pettymään.”

”No kattellaan varmaan tennistä sit lasten kanssa.... yle.... siksikö sitä yleveroo maksetaan et lasten kanssa voi tennistä katsoa??”

Yleistän sen verran, että oman kokemukseni mukaan aika iso osa noista tulikivenkatkuisista palautteenantajista on yksinhuoltajia, jotka tööttäävät sen lapsensa siihen telkkarin eteen ja menevät itse vauvafoorumille ja facebookiin.

Eikä urheilua toki ikinä tule Areenasta ja ne 3-vuotiaathan sen yleveron maksavat.

Ehkä vähän pahoitin sittenkin mieleni näistä kukkahatuista.

Mukavat naurut sain tästä kyllä! Sitä en oikein ymmärrä, kun muutama mielensäpahoittaja pohti, miten tälläinen selitetään lapselle. Tuota en oikein ymmärrä, koska eikö vanhemmilla ole paljon muutakin selitettävää tässä maailmassa lapsilleen. Mutta aivan nykyään on kiva kasvattaa lasta hänen ehdoillaan ja pumpulissa ja sitten ihmetellään miksi niistä tuli täysin yhteiskuntakelvottomia.

”Noh kivat huudot tuli lapsilta kun ei piklu kakkosta. Iso pettymys. Ei oo areenaa eikä tule. Ei nyt oikein yle oo hommaa haldannu. Ei näin.” Tämä kommentti on kyllä paras noista. Ensimmäisestä lauseesta ei saa edes selvää mitä haetaan. Ei ole areenaa, mutta on näköjään facebook tai vastaava millä on tuonkin kommentin saanut aikaiseksi ja kommentin kruunaa tuo sana haldannu! Mikä ihmeen sana tuo on? Joku ihme väännös sanasta handlannut?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
kommentin kruunaa tuo sana haldannu! Mikä ihmeen sana tuo on? Joku ihme väännös sanasta handlannut?
Se on helsinkiä, eli hesaa ja meinaa samaa asiaa. Itse asiasta kanssasi samaa mieltä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mullakin on lapsi kotona, ja niin kauan kun minä YLE-veroa maksan, on ihan kiva nähdä tuollainen harvinaislaatuinen matsi Jarkko Niemisen ja Novak Djokovicin välillä. Pikku Kakkonen tulee päivästä toiseen, tuo eilinen matsi oli todellinen poikkeus josta on ihan turha tehdä noin vakavaa ongelmaa.

Mitä sitä muutenkaan turhia kotona selittelemään tai ongelmaa paisuttelemaan, sanoo että tänään ei tule Pikku Kakkosta ja homma on sillä selvä. Näin ainakin meillä jos jotain kyselemistä tulee.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Iltalehdessä kerrotaan kuinka eräs perheen isä pahoitti mielensä, kun hänen pikkuprinsessa ei saanut aikuisten annosta puolitettuna.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku äiti on Iltasanomien mukaan pahoittanut mielensä, kun Pori Jazzissa 0-11-vuotiaat lapset pääsevät anniskelualueelle, mutta 12-17-vuotiaat eivät. Eikös tuo nyt ole sinänsä ihan loogista? 0-11-vuotiaiden ikäluokassa on harvoja jos ketään, keitä voisi luulla täysi-ikäiseksi. Mutta sitten kun äiti muiluttaa aikaisin kehittyneen, 15-vuotiaan Amanda-Petterin mukanaan anniskelualueelle ja AP rientää omille teilleen, niin oluenkaataja, joka olettaa iän olevan tarkistettu portilla, varmaan myisi mukisematta tuopin ja kun siitä kärähtää, sinne meni anniskeluoikeudet.
 
Siis mies oli kuitenkin valmis maksamaan täyden annoksen? Miten vaikeaa olisi ollut tehdä niin, että tyttö olisi syönyt puolet ruuastaan ja loput olisi laitettu vaikka iskän suuhun tai roskiin?
Liian vaikeaa. Parempi änkyröidä puoli tuntia, jäädä nälkäiseksi, ja sitten käyttää toiset puoli tuntia hotellihuoneessa mailaamalla valheellinen värikynäversio tarinasta iltapäivälehteen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Siis mies oli kuitenkin valmis maksamaan täyden annoksen? Miten vaikeaa olisi ollut tehdä niin, että tyttö olisi syönyt puolet ruuastaan ja loput olisi laitettu vaikka iskän suuhun tai roskiin?
Meillä on perheen kanssa ulkona ruokaillessa ollut kouluikäisten kanssa käytäntö, että jos jokin aikuisten listan annos miellyttää lasta, niin tuo annos tilataan. Ikinä ei ole edes kysytty, saisiko annoksen puolikkaana. Jos lapsi ei jaksa syödä ruokaansa loppuun, niin jäljellä olevan ruoan saatamme pyytää ns. koiranpussiin, mikäli sitä on reilusti jäljellä. Lasten asia on ymmärtää lopettaa syöminen ajoissa.

Aika korkeat todennäköisyydet laitan sille, että tarinan suurin tai ainoa kusipää oli asiakas. Iltalehdelle miinusta siitä, että ravintolan vastine ei näköjään ole ollut alkuperäisessä ja ilmeisesti asiakkaan versiota myötäilevässä jutussa. Koko tapaus alkaa valottua kunnolla vasta toisenkin osapuolen kuulemisen jälkeen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joku äiti on Iltasanomien mukaan pahoittanut mielensä, kun Pori Jazzissa 0-11-vuotiaat lapset pääsevät anniskelualueelle, mutta 12-17-vuotiaat eivät. Eikös tuo nyt ole sinänsä ihan loogista? 0-11-vuotiaiden ikäluokassa on harvoja jos ketään, keitä voisi luulla täysi-ikäiseksi.
Mites silloin pitäisi menetellä, kun nelihenkinen perhe, äiti, isä ja lapset 10 v ja 13 v yrittävät anniskelualueelle? Tuon säänön mukaan 13-vuotias jäisi ulos kun muu perhe menee alueelle. Tuollaisesta kuulukin mielensä pahoittaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitä tuon ikäiset edes tekevät Jazzien anniskelualueella? Tai siis en mä koskaan ole Jazzeilla käynyt, mutta tarvitseeko sinne anniskelualueelle mennä, ja jos tarvitsee, niin tarvitseeko sinne raahata muksut mukaan? Oli ne sitten 8, 11 tai 13, tai oli ne sitten vanhempien seurassa tai ei.

Mun mielestä tuollaisten tapahtumien anniskelualueille olisi ihan suotavaa asettaa K18 ikäraja, oli sitten vaikkapa huoltajana paavi tai joulupukki. Kuulostaa joo aika kukkahattuilulta, mutta en mä käsitä mitä hyötyäkään tuosta on.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites silloin pitäisi menetellä, kun nelihenkinen perhe, äiti, isä ja lapset 10 v ja 13 v yrittävät anniskelualueelle? Tuon säänön mukaan 13-vuotias jäisi ulos kun muu perhe menee alueelle. Tuollaisesta kuulukin mielensä pahoittaa.
Hyvä pointti kieltämättä. Jonnekin se raja on kuitenkin vedettävä, mutta toinen vaihtoehto voisi tietysti olla, että kaikki alaikäiset laitetaan huoltajan talutushihnaan. Ja tietysti, jos vanhempien on pakko vetää päänsä täyteen, niin ehkä jälkikasvut voi jättää kotiin - tai vetää pää täyteen vasta tapahtuman jälkeen.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mitä tuon ikäiset edes tekevät Jazzien anniskelualueella? Tai siis en mä koskaan ole Jazzeilla käynyt, mutta tarvitseeko sinne anniskelualueelle mennä, ja jos tarvitsee, niin tarvitseeko sinne raahata muksut mukaan? Oli ne sitten 8, 11 tai 13, tai oli ne sitten vanhempien seurassa tai ei.

Mun mielestä tuollaisten tapahtumien anniskelualueille olisi ihan suotavaa asettaa K18 ikäraja, oli sitten vaikkapa huoltajana paavi tai joulupukki. Kuulostaa joo aika kukkahattuilulta, mutta en mä käsitä mitä hyötyäkään tuosta on.

Niinno. Noi Porin Jazzit on kuitenkin sellainen perus perhetapahtuma ja se festari, jonne vanhemmatkin setämiehet ja -naiset suuntaavat, niin siinä mielessä voin ymmärtää sen, että vähän joustoa löytyy anniskelualueilta, koska tarvitsevathan kesälomalaisetkin oman hulluttelunsa musan ohessa.

Itse olen sillä kannalla, että kaikissa tapahtumissa voitaisiin vanhaan amerikan tyyliin lyödä alaikäisille ruksit käteen ja homma olisi sillä selvä.
 

Nick Neim

Jäsen
Niinno. Noi Porin Jazzit on kuitenkin sellainen perus perhetapahtuma ja se festari, jonne vanhemmatkin setämiehet ja -naiset suuntaavat, niin siinä mielessä voin ymmärtää sen, että vähän joustoa löytyy anniskelualueilta, koska tarvitsevathan kesälomalaisetkin oman hulluttelunsa musan ohessa.

Tarvitsevat toki, ja se heille ilman muuta suotakoon. Silloin olisi tosin myös suotavaa jättää ne ala-asteella olevat naperot joko kotiin hoitoon tai viedä vaikka mummolaan, jos anniskelualueelle aikoo mennä. Niiden paikka ei ainakaan ole näiden kännisten setämiesten joukossa, vaikka oma vanhempi siinä nätisti yhden siiderin naukkailisikin.

Ja joo, alan kuulostamaan jo ihan mutsiltani. Lainaan siltä sitä kukkahattua. En vain oikein käsitä tuota ajatusta, miksi se lapsi siellä alueella olisi tai miksi se pitäisi sinne ottaa. Jotkin pubit tai vastaavat päiväsaikoihin mä vielä ymmärrän, kun niistä saa esimerkiksi safkaa tai limpparia. Kaljateltoilla lapsille ei ole oikein mitään. Eihän noilta anniskelualueilta taida oikein muuta kuin alkoholia saada?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minkä helvetin takia joku menisi anniskelualueelle lapsen kanssa?

Jos ei jaksa olla selvinpäin lasten kanssa, niin sitten ei ehkä olisi pitänyt panna ketään paksuksi. Miksi aikuisten pitäisi saada olla pikkupöhnässä vaikka olisi kuinka loma ja festarit?

En ole koskaan jazzeilla ollut, mutta olen aina kuvitellut, että se ei ole perhetapahtuma. Miksi sinne pitää ne AP:t raahata. No siksi, kun ei mistään saanut hoitajaa ja huvittaa dokailla.

K-18 olisi hyvä ja selkeä raja. Miksi joku teini edes haluaisi hengata vanhempiensa kanssa?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Just. En ole Suomessa ollut terdellä tyttäreni kanssa, mutta maailmalla kyllä ja ihan syömässä. Ei mene jakeluun tämä körttiläisyys, taaskaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Just. En ole Suomessa ollut terdellä tyttäreni kanssa, mutta maailmalla kyllä ja ihan syömässä. Ei mene jakeluun tämä körttiläisyys, taaskaan.

Ulkomailla osataankin se dokaileminen sillä lailla, että siitä ei lapsille koidu haittaa. Maailman paras Suomi ei siihen kuitenkaan kykene, niin siksi on parempi laittaa selkeät rajat.
 
Ulkomailla osataankin se dokaileminen sillä lailla, että siitä ei lapsille koidu haittaa. Maailman paras Suomi ei siihen kuitenkaan kykene, niin siksi on parempi laittaa selkeät rajat.
'

Mun eräs tuttavani sanoi hyvin, että siskonsa muksuille lapsenlikkana ollessaan hän ei voi kupitella, mutta kyllä sitä yhden sikspäkin voi silloinkin juoda.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös