Kuka KJ:n tilalle?

  • 729 450
  • 2 613

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hieno haastattelu nelosella Nokalta. Onneksi olkoon. Itse en monesti sinuun luottanut mutta olen vain tyhmä fani joka elää hetkessä. Kiitos näistä vuosista. Hyvää jatkoa!
 

Fordél

Jäsen
Hienoa, että HIFK:n organisaatio seisoi Jalosen tukena loppuun asti vaikka osa faneista oli menettää hermonsa ja uskonsa monta kertaa tämän kolmen vuoden aikana. Tässä on nyt sen pitkäjänteisen työn tulos, jota täällä on peräänkuulutettu. Nokan tekemä työ ammattimaisuuden lisäämiseksi HIFK:ssa antaa seuralle varmasti paljon pääomaa tulevia kausia ajatellen. Kun pohjatyö on nyt tehty huolella, voi sen päälle rakentaa tukevaa menestystä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kojo toi tullessaan tiukkuutta, vaati pelaajilta paljon ja lopulta se projekti päättyi mestaruuteen. Onnea Kojolle!
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Hieno haastattelu nelosella Nokalta. Onneksi olkoon. Itse en monesti sinuun luottanut mutta olen vain tyhmä fani joka elää hetkessä. Kiitos näistä vuosista. Hyvää jatkoa!
Nam! Kiitos. Se on siinä! Tuntuu ihan uskomattoman hyvältä.

Projekti. 3 vuotta. Ei pettymys.
 
Viimeksi muokattu:

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mieletön aamujen aamu! Seitsemäs mestaruus on meidän! H I F K !

Mieletön JOUKKUE vuosimallia 2010-2011! Joten hankalaa on alkaa joitain pelaajia sieltä esille nostamaan, sillä aina tulee mieleen, että mutta sekin oli mieletön roolissaan. No, ehkä myöhemmin jotain viitsii yksilöidä, mutta silti tämä oli THE JOUKKUE!

Mutta sitten tähän ketjuun ja reilusti!

Jalonen hehkutti MTV3:n haastattelussa, "Paljon oli epäilijöitä ympärillä, mutta pitää uskoa omaan työhönsä ja luottaa itseensä. Lisäksi olen saanut seurajohdolta mahtavan tuen ja olen pystynyt rauhassa tekemään töitä. Minulla oli tavoitteena jättää tähän seuraan jälki, ihan pysyvä jälki. Nyt se jälki on jäänyt ja se ei lähde ikinä pois"

Itsekin kuuluin tässä ketjussa näihin Kojon epäilijöihin kahden hävityn Pokeri matsin jälkeen. Lähdin Narri sarjaan hyvillä mielin, mutta kahden tappion jälkeen näytti siltä, että edelliset keväät ovat vaarassa toistua. Ja arvelin, että ei tästä Karin ja HIFK:n taipaleestä taida mitään tulla. Toki pienen pieni toivo on aina, niin kauan kuin kiekko liikkuu. Mutta ei tuolloin hyvältä näyttänyt. Mutta mikä tärkeintä Kojo uskoi itseensä, kuten tuossa toteaa ja loppu on historiaa! 12 mestaruuden mies, ja ensimmäinen koutsi joka tekee sen kahdessa eri seurassa. Ja mielelläni nyt myönnän olleeni turhan skeptinen Kojon suhteen Jokeri sarjan alkuvaiheessa. Oma usko palautui tuon sarjan kuudennessa, jatkoajalla. Juuson patja torjunnan jälkeen tajusin, että ei Kari Jalosen kipparoimaa HIFK:ta oltu tarkoitettu häviämään tänä keväänä. Ja uskoni lukittui Haden iskettyä MG:n laukauksen jälkeisen irtopalan verkkoon. Tuon jälkeinen meno on ollut sitten hienoa jatkumoa tuosta tilanteesta. Ja fanittaminenkin on ollut suurta nautintoa! Kari Jalosen Kipparoimaa HIFK:ta ei pysäyttänyt mikään, pääty tuli vastaan ja vauhdilla!

Kiitos Kari Jalonen! Jäi hyvä mieli, olet ammattilainen! Hyvää matkaa rajan taakse ja aion seurata jatkossa myös enemmän koohooällää :-).

Solifer-kuski saa käyttöönsä huolletun, pestyn ja kiilloitetun Audin, jossa kelpaa napostella kylmäpuristettuja kakka nappeja. Eli, tervetuloa Petu!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onnittelut KJ:lle! Kaksi ja puoli kautta olin Kojon takana, sitten latasin kritiikkiä, olin niin väärässä.

Mulla 1 kausi pelkkää kritiikkiä, tokalla kaudella pidin jo runkosarjapelaamisesta, mutta keväällä oli kovin synkkää ja ehdottomasti olisin fudannut Kojon silloin pois, jos olisin ollut päättäjä. Ja kaukana se ei muuten ollut HIFK:ssakaan, vaikka nyt tietenkin kerrotaan, että kaikki uskoivat koko ajan. Siitä viis, sillä olennaista on tämä: Kolmannella kaudella Nokka ja HIFK näyttivät närhen munat ja näytös tapahtui oikeaoppisesti runkosarjan jälkeen! Todella vaikea alku pleijareissa ja uskoa ei kovin monella ollut, kun oltiin narrisarjassa 0-2 -tappiolla. Minä uskoin silloin jo, heitin ennen sarjaa, että narrit menee 0-2 johtoon ja HIFK vie sarjan 4-2. Narrien 3-2 välijohto ei kuulunut suunnitelmiin ja tämä oli ainoa hetki nyt keväällä, jolloin pelkäsin tosissani HIFK:n taipaleen katkeavan. Narrisarjan jälkeen tie mestaruuteen näytti jo pirun selkeältä ja sai olla rotsi auki!

Olin väärässä vuosi sitten keväällä. Olin 100% varma, että kolmaskaan kerta ei onnistu. On ihanaa olla väärässä tässä kohtaa!!

Toivotan miehen milloin tahansa ilolla takaisin HIFK:n leiriin, ammattimies on ammattimies.

Mulle ei just nyt jää ikävä Kojoa. Haluan nähdä, että menestys jatkuu, vaikka henkilökunta vaihtuu. Tulevaisuudessa en todellakaan sano kiitos ei valmentajalle, joka on ainoana Suomessa voittanut liigakultaa kahdessa eri joukkueessa. Ramille voisi laskea 1,5 kertaa, sillä narrikulta tuli hänelle soolona. Olo on sellainen, että nyt erotaan hyvissä fiiliksissä ja tunnustan reilusti olleeni aivan väärässä, kun viime keväänä menetin uskon Nenän systeemiin. Mutta matka jatkukoon Nokalla omaan suuntaansa, HIFK:lla omaan suuntaansa. Sen tiedän, että HIFK ei koskaan, ei missään olosuhteissa unohda niitä, jotka ovat seuralle menestystä tuoneet ja Kojolle on täällä duunipaikka tulevaisuudessakin. Jos jommallakummalla puolella tarvetta ilmenee ja aikataulut natsaavat.

Koska oma ennustukseni Kojon menestyksestä koskien tätä kautta meni pieleen - JA HELVETIN HYVÄ NIIN - niin, rohkenen mainita yhden osuneen ennustukseni helmikuulta. Tätä juttua pidettiin haaveiluna, näin kirjoitin ja vielä useamman kertaakin:

On 120% varmaa, että HIFK voittaa mestaruuden viiden kauden sisään mukaanlukien tämä kevät.

Peruste ei ollut sen kummempi kuin, että kyseessä on kuitenkin "vain" SM-liiga, jossa pitää voittaa n. kolme haastajaa ja siihen liittyen HIFK teki erittäin oikean liikkeen kengätessään Pentin ja uusiessaan johdon. Näin lasketaan kliinisiä todennäköisyyksiä vedonlyönnissä ja siksi uskalsin ladata 120% varmuuden lähimpään viiteen kauteen. Niin hyvin ovat nyt jääkiekkoiluun liittyvät asiat HIFK:ssa. Kiitokset Kojolle ja koko jengille, että toteutitte tämän mestaruuslupaukseni jo tänä keväänä!! Olette fantastista sakkia, viiltäviä ammattimiehiä!!

Kohta rupeaa olemaan aika keskittyä tulevaan kauteen ja viettää vielä sitä ennen rento kesäloma. KIITOS HIFK, KIITOS KOJO! Ja sydämelliset kiitokset & halaukset (silleen ei homomaisesti) kaikille teille, joiden kanssa täällä on tullut väännettyä, väiteltyä ja oltua samaakin mieltä. Niillä jorinoilla ei ole juuri nyt mitään merkitystä, sillä uskon -Soinia lainatakseni- että MEILLE KAIKILLE TULI NYT TILIPÄIVÄ!!
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Joskus ennen ehkä, mutta ei tämän päivän IFK:ssa. Jalosen porukoissa alistutaan. Jumalauta, että hävettää. Kuinka ihmeessä tämmöiseen alennustilaan on edes jouduttu ja vielä valtaosa faneista pitää tämmöistä katastrofa selkeänä eteenpäinmenona. 9-6-6. Siinä Jalosen saldo. Olisi kiva tietää, mikä sen eteenpäin menon laskukaava oikein on. Potkut tänä iltana olisi ainoa oikea teko. Tietäispä nokka ainakin, mitä on saanut aikaan.

No vieläkö sua hävettää? Ja älä nyt turhaan siellä enää alistu, me perheen muut jäsenet ollaan kyllä alistettu tässä vajaan kuukauden ajan muita jengejä ihan huolella ja täytyy tunnustaa, että se tuntui ihan hyvältä.

Ihan vakavasti sanottuna yllä oleva lainaus on ehkä parhaita esimerkkejä siitä, millaista paskaa Nokan niskaan syydettiin omien joukoista kolmen kauden aikana. Tähän nähden Nokan tuoma mestaruus tuntuu entistä makoisammalta ja KJ todella ansaitsi menestyksensä. Otetaas toinen helmi esille tästä ketjusta:

Kahden pelin jälkeen mun näkemyksen voi tiivistää näin: jos HIFK haluaa tulenpalavasti välieriin kuten voisi kuvitellaa haluavan noilla satsauksilla, maanantaina HIFK:lla on uusi päävalmentaja. 0-2 tilanteesta on vielä nousu täysin mahdollinen. Oleellista on ymmärtää kuitenkin se, että Jalosen eväät on pelitavallisesti syöty eikä hän tule voittamaan tätä(kään) playoff-sarjaa.

Valinta on siis HIFK:n johdon käsissä. Mitalipeleihin suurella taistelulla ja jos ei onnistu sittenkään, ainakin kaikkensa tehneenä. Nykytie vie kesälomalle. Jos HIFK:n johto ei todella pyri avaamaan tätä solmua ja potkimaan Jalosta tämän päivän aikana ulos, aikamoista perseennäyttöä on sekin.

Tamminen olisi siinä mielessä hyvä, että hän ymmärsi yhden ottelun perusteella Jalosen suurimman ongelman ja sanoi sen myös ääneen.

Vanhassa HIFK:ssa olisi todennäköisesti näin tehtykin ja Jokerit-sarjan kolmannessa pelissä olisi varmaan seisonut aitiossa joko TJ tai UTJ. Mutta kuten kaikki HIFK:ta seuraavat ovat huomanneet, seurassa ollaan menty eteenpäin myös kaukalon ulkopuolella, ja tällaiseen sekoiluun ei lähdetty. Mikäli valmentajaa olisi lähdetty vaihtamaan kesken sarjaa, hyvin suurella todennäköisyydellä HIFK:lla olisi tällä hetkellä yksi mestaruus vähemmän.

Nyky-HIFK:ssa tajutaan myös se, että mikäli halutaan pärjätä, niin Tammiset, Lehkoset, Töppöset ja Löppöset on parempi jättää palkkaamatta valmentajan tehtäviin. Sen sijaan KJ:t ja muut menestyneet valmentajat pystyvät tätä Suomen vaikeinta työpaikkaa menestyksekkäästi hallitsemaan, aika näyttää onko Petri Matikaisesta tähän.

Stigulle vielä sellainen kysymys, että laskeskelit tuossa jossakin vaiheessa Nokan olevan HIFK:n paskin/paskimpia valmentajia 40 vuoteen. Kun sijoitukset nyt sitten kolmen kauden aikana olivat lopulta 9-6-1, niin voisitko laskea, mille akselille HIFK:n valmentajissa Nokka sijoittuu. Onko hän esimerkiksi pärjännyt paremmin kuin monen hehkuttama Doug Shedden vai alistaako Doug KJ:ta?

HIFK:n nostamiseksi urheilullisesta ja valmennuksellisesta suosta tarvittiin Kari Jalonen. Muilta osin muut ovat tehneet oman osansa HIFK:n nostamiseksi Suomen ykköseksi. Tähän kirjoitukseni loppuun listaan vastasyyt, jotka osoittavat sen, ettei HIFK ole mennyt KJ:n kaudella eteenpäin:

-
 

Stigu

Jäsen
Stigulle vielä sellainen kysymys, että laskeskelit tuossa jossakin vaiheessa Nokan olevan HIFK:n paskin/paskimpia valmentajia 40 vuoteen. Kun sijoitukset nyt sitten kolmen kauden aikana olivat lopulta 9-6-1, niin voisitko laskea, mille akselille HIFK:n valmentajissa Nokka sijoittuu. Onko hän esimerkiksi pärjännyt paremmin kuin monen hehkuttama Doug Shedden vai alistaako Doug KJ:ta?
Tää on helppo: Nokan ajan keskimääräinen sijoitus kolmella kaudella 5,3. Sheddenin keskimäräinen sijoitus yhdellä kaudella 4. Penan ajan valmentajien keskimääräinen sijoitus muistaakseni 6. Eli keskimäärin Nokka oli huonompi kuin Shedden, ja sijoittuu Penan ajan taulukossa jonnekin keskiarvoa hieman paremman paikkeille.

Ja itse kommentoin täällä asioita niinkuin ne koen sillä hetkellä. Eikös keskustelupalstat ole sitä varten? Enkä ihan oikeasti usko, että meikäläisen, Cobolin tai Isakssonin arvostelut Nokkaa kohtaan vaikuttivat millään tavalla hänen olotilaansa tai asemaansa IFK:ssa. Uskotko sinä?

Ja toisekseen, mä en nyt ymmärrä a) olenko takinkääntäjä b) vääränlainen kannattaja, vai c) pitäisikö meikäläisen kunnioittaa ja arvostaa sinua, kun uskoit Nokkaan? Itse koen niin, että Nokka oli paska valmentaja 2 pleijaria ja 2 peliä. Sitten tapahtui jotain, ja loppu on onnellista historiaa (Esko Seppänen totesi muuten hyvin jossain kirjoituksessaan, että HIFK:n mestaruuden yksi komponentti oli se, että Nokka sai valmentaa viimeiset pleijarit paineettomassa tilassa) . Tämä on vähän sama kuin menisit kaupppaan ostamaan maksalaatikkoa kolmena eri vuonna. Ensimmäisenä ja toisena vuotena se onkin paskaa, ja kolmantena vuotena se on maksalaatikkoa. Tuo kolmannen vuoden maksalaatikko ei poista mitenkään sitä faktaa, että kahtena edellisenä vuonna se oli paskaa. Samoin meikäläistä ei lohduta yhtään, että joku on sanonut vuotena 1 tai 2, että "odottakaa vaan, kyllä me saadaan maksalaatikkoa".

Mutta siis, kaikenkaikkiaan hienoa, että saatiin sitä maksalaatikkoa!
 

BigRedKoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tavallaan oon samaa mieltä edellisen kirjoittajan (ja monen muun ) kanssa siitä ettei tämän kauden menestys poista viime kausien pettymyksiä.

Mutta, tilanne ei ole todellakaan mielestäni noin "helppo". Me ei saatu mitään maksalaatikkoa tänävuonna. Saatiin Michelin ravintolan paras annos. Mestaruus voi ja pitää olla joka vuosi tavoitteena, mutta mitään peruskauraa sen ottaminen ei ole.

Shedden valmensi vaan yhden kauden sijoituksella 4 joten vertailu on vaikeaa. Mut jos mä saan valita, niin mieluummin otan nää nokan aikaansaamat kaudet pakettina kuin esim. kolme nelostilaa, vaikka tilastollinen keskiarvo on jälkimmäisessä parempi.

Kokonaisuutena sanoisin että nokan valmentajakausi oli kuitenkin hyvä. Kokoajan oli nousujohde ja viimevuoden play off floppikin oli vaan osittain valmentajan syy.

IFK:ssa on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ollu about 15 valmentajaa. Näistä kaksi on hommannu kannun himaan ja se on saavutus jota arvostan.
 

Rannanjärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle kyllä mestaruus kuittaa helposti viime vuodet. Niin hyvältä se tuntuu. KJ saa heittämällä anteeksi kaksi aikaisempaa kautta vaikka putoaminen HPK:lle vituttikin rankasti. Voittajat muistetaan, ei tää mikään nuorisuomi ole. Petun tulo valmentajaksi voi olla tosi hyvä juttu. KJ opetti nöyryyttä ja nyt sieltä tulee kunnon back-to-basics vanhan koulun käskyttäjä. Ei pelkää heittää starboja vilttiin ja tappion jälkeen skrinnataan viivoja. Meinaan että paskansyöttäjä-spartalainen saa edari-asenteen lopullisesti pois IFK:sta. Jos sitä enää jäljellä edes on, todennäköisesti on.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tää on helppo: Nokan ajan keskimääräinen sijoitus kolmella kaudella 5,3. Sheddenin keskimäräinen sijoitus yhdellä kaudella 4. Penan ajan valmentajien keskimääräinen sijoitus muistaakseni 6. Eli keskimäärin Nokka oli huonompi kuin Shedden, ja sijoittuu Penan ajan taulukossa jonnekin keskiarvoa hieman paremman paikkeille.

Niin, tämän numeroleikin oli tarkoitus kertoa siitä, että pelkät kylmät tilastot valehtelevat. Me olemme tällä hetkellä Nokan ansiosta mestareita. Pentiltä ja Dougilta jäi mestaruus saavuttamatta. Lopulta kaikki muistavat vain voittajat, eivät hopeita, pronsseja, hyviä yrityksiä, pistetiloja tai tutinoita & tötinöitä.

Mun pointti ja väite on myös tämä: Moni muu valmentaja kuin KJ ei olisi nostanut HIFK:ta siitä valmennuksellisesta tilasta, jossa seura oli Baxun jälkeen. Ja varmasti on niinkin, että Jalosella kesti hetken mukauttaa oma pelifilosofiansa Kärppien jälkeen HIFK:hon. Mutta hän onnistui tässä ja teki itsestään jälleen mestarivalmentajan ja HIFK:sta mestarin.

Ja itse kommentoin täällä asioita niinkuin ne koen sillä hetkellä. Eikös keskustelupalstat ole sitä varten? Enkä ihan oikeasti usko, että meikäläisen, Cobolin tai Isakssonin arvostelut Nokkaa kohtaan vaikuttivat millään tavalla hänen olotilaansa tai asemaansa IFK:ssa. Uskotko sinä?

En usko. Nokka on sen verran ammattitaitoinen ja osaava, ettei häntä kiinnosta, mitä me fanit täällä Jatkoajassa piipitetään. Sen sijaan näillä lainauksilla on mukava "muistutella" anti-Nokka osastoa siitä hyvästä tuesta, jonka annoitte KJ:lle. HIFK oli tänä keväänä jengi, joka ei ottanut taka-askelia ja jossa puhallettiin yhteen hiileen. Mites oli fanien kohdalla?

Ja, ennen kuin kukaan tulee siitä kirjoittamaan, niin totta kai saa ja pitääkin arvostella pelaajia, valmentajia ja muita jengin toimijoita. Mutta sitten jos lähtee heittelemään ensimmäisiä kiviä, niin pitää olla valmis myös siihen, että joku kuittaa, kun siihen on paikka ja syytä. Shedden taisi aikanaan puhella jotain keittiöstä ja kuumuudesta, sopii tähän aika hyvin.


Ja toisekseen, mä en nyt ymmärrä a) olenko takinkääntäjä b) vääränlainen kannattaja, vai c) pitäisikö meikäläisen kunnioittaa ja arvostaa sinua, kun uskoit Nokkaan? Itse koen niin, että Nokka oli paska valmentaja 2 pleijaria ja 2 peliä. Sitten tapahtui jotain, ja loppu on onnellista historiaa (Esko Seppänen totesi muuten hyvin jossain kirjoituksessaan, että HIFK:n mestaruuden yksi komponentti oli se, että Nokka sai valmentaa viimeiset pleijarit paineettomassa tilassa) . Tämä on vähän sama kuin menisit kaupppaan ostamaan maksalaatikkoa kolmena eri vuonna. Ensimmäisenä ja toisena vuotena se onkin paskaa, ja kolmantena vuotena se on maksalaatikkoa. Tuo kolmannen vuoden maksalaatikko ei poista mitenkään sitä faktaa, että kahtena edellisenä vuonna se oli paskaa. Samoin meikäläistä ei lohduta yhtään, että joku on sanonut vuotena 1 tai 2, että "odottakaa vaan, kyllä me saadaan maksalaatikkoa".

Mutta siis, kaikenkaikkiaan hienoa, että saatiin sitä maksalaatikkoa!

Minulla ei ole tarvetta, oikeutta eikä kompetenssiakaan arvostella sinua HIFK:n kannattajana. Sen sijaan minusta on täysin paikallaan kuitata anti-Nokka-osastolle, kun siihen on loistava tilaisuus. Te olitte väärässä Nokan suhteen. As simple as that.

Ja ennenkaikkea, Nokka on pyyhkinyt kaksi kertaa viiden vuoden sisällä Petri Matikaisella jäätä aika komeasti. Oliko tää "mestarivalmentaja" tulossa meille ensi kaudeksi?

Minä koen asian niin, että Nokka oppi yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kykeni myös itse muuttamaan pelifilosofiaansa ja muuttumaan myös itse. HIFK:n valmentaminen nyt vain on täysin erilaista kuin Kärppien tai minkään muun liigajengin.

Esko Seppänen kirjoitti muuten myös HIFK:sta niin, että seuran stadilaiset pelaajat murenevat taas kerran keväällä ja pelkäävät voittaa. Oletko tutustunut kyseiseen juttuun?

Minäkään en ole ollut Nokan toimintaan tyytyväinen kahden edellisen kauden osalta. Sen sijaan tällä kaudella tullut mestaruus kuittaa kahden edellisen kevään ja aika monen aikaisemman kevään mahalaskut kertaheitolla. Ja tästä minä kiitän Kari Jalosta.

Jos sua mestaruudesta huolimatta edelleen pännii kaksi edellistä kautta, niin ehkä tässä on vain kyse siitä, että sulla on lasi puoliksi tyhjänä ja minulla puoliksi täynnä. Ei tässäkään sen ihmeempää.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi olkoon KJ! Itse arvostelin kovalla kädellä viimevuotista floppipuolivälieriä, seison joka sanan takana. Tietysti näin jälkeenpäin olisi mukava tietää, mikä oli oikeasti peluutusta ja mikä pelaajien reagointia, mutta ei se huomiota voi päävalmentajan vastuusta voi viedä. Pelaajat suoritti Nokan johdolla paskat pleijarit, that`s it!
Sen sijaan KJ ansaitsee suuret kiitokset hyvin tehdystä duunista tästä kaudesta. Harvoin minkään joukkueen kannattajille tarjotaan tällaista draaman kaarta, mitä tänä vuonna. Loistavat pleijarit, loistava joukkue, loistava valmentaja sekä myös.....loistavat kannattajat.
On tietysti luonnollista, että arvioidaan KJ:n IFK:n aikaa, mutta mitä merkitystä sillä enää NIIN PALJON on, äijähän lopetti meillä jo? Ehkä tässä jokainen näkee tarvetta puolustella omia näkemyksiään (ja dumattua toisien) ja mitä on tullut kirjoitettua kauden aikana. Tää on keskustelupalsta, jossa eletään yleensä hetkessä ja kommentit on sen mukaisia. Takinkääntökin on sallittua, siitä tosin keskustelupalstapuritaanit älähtävät välittömästi. :-) Peace!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun pointti ja väite on myös tämä: Moni muu valmentaja kuin KJ ei olisi nostanut HIFK:ta siitä valmennuksellisesta tilasta, jossa seura oli Baxun jälkeen.

Tätähän ei voi tietää, kun ketään muuta ei ollut.

Sen sijaan näillä lainauksilla on mukava "muistutella" anti-Nokka osastoa siitä hyvästä tuesta, jonka annoitte KJ:lle. HIFK oli tänä keväänä jengi, joka ei ottanut taka-askelia ja jossa puhallettiin yhteen hiileen. Mites oli fanien kohdalla?

Hyvää tukea annettiin kolmen vuoden aikana kausari ostamalla ja kannustamalla joukkuetta, eikö? Täällä saa tuulettaa näkemyksiään, mutta siltikään en nähnyt tappeluita pro- ja anti-Nokkalaisten välillä erätauoilla. Mistä siis itse asiassa puhut?

Minä koen asian niin, että Nokka oppi yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kykeni myös itse muuttamaan pelifilosofiaansa ja muuttumaan myös itse. HIFK:n valmentaminen nyt vain on täysin erilaista kuin Kärppien tai minkään muun liigajengin.

Tästä täysin samaa mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Turha kai tuosta KJ:n valmentamisesta on sen enempää vääntää. Toisia vitutti hänen valmennustapansa ja persoona itse niin paljon, että hyvä kun hallille pystyi menemään, toiset jätti jopa menemättä. Toisille kannattajille KJ oli valmentaja muiden joukossa ja pitivät näkemästään.

Nyt tuli se kaikkein hienoin saavutus, mitä SM-liigassa voidaan saada. Nämä henkilöt, jotka ovat vittuuntuneita Jaloseen persoonana ja valmentajana, ovat olleet hiiren hiljaa. Voi jopa olla, että henkilökohtainen kiikku on tullut, kun KJ luotsasi HIFKin mestaruuteen. Sen verran koville se on saattanut ottaa, mene ja tiedä? SM-liigassa, HIFK on voittanut neljä Suomen Mestaruutta ja yhteensä mestaruuksia on tällä hetkellä peräti seitsemän kappeletta. Olen hiukan ihmeissäni, jos KJ ei ansaitse arvostusta tästä saavutuksesta myös näiltä eräiltä nillittäjiltä...

Mutta, jos jotain positiivista tästä KJ:n aikakauden päättymisestä haluaa hakea, niin jotkut saattavat uskaltautua taas hallille? ;)
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kojo saa minulta kaiken anteeksi tämän kauden ansiosta, mutta en silti koe olevani väärässä jos sanon HIFK:n alisuorittaneen, tai no sanotaan nyt ihan suoraan, flopanneen kahtena edellisenä kautena Kojon alaisuudessa. Kertaakaan HIFK-kannattajaurani aikana ei ole vituttanut niin paljoa IFK:n kuviot kuin 09-10 kauden keväällä, mutta sitten vastapainoksi kertaakaan en ole päässyt kokemaan näin suurta iloa HIFK-kannattajana kuin nyt 10-11 kauden keväällä. Kuten jo totesin niin Kojo saa minulta kaiken anteeksi ja onneksi en ole päättämässä HIFK:n asioista, sillä muuten meiltä puuttuisi tämä mestaruus.

Näköjään sen paskon pois siivoaminen sitten kesti sen pari kautta, kun sitä Pentin jäljiltä oli sinne hallin nurkkiin saatu niin paljon kerättyä. Minähän en kannattajana tiedä yksityiskohtaisista faktatiedoista mitään vaan kommentoin HIFK:n asioita julkitulleiden asioiden pohjalta sekä täällä palstalla viljeltyjen huhujen pohjalta(väljän lähdekritiikin suodattamana tosin). Näiden tietojen + peliesitysten perusteella ''olin'' aikoinani potkimassa Kojoa pihalle. Jälkiviisaana on minustakin helvetin mukavaa todeta olleeni väärässä. Mutta siitä en tingi etteikö HIFK olisi alisuorittanut kahta aikaisempaa kautta. Ei sekään tosin haittaa, kun ollaan mestareita!

Kiitokset kolmannen(?) kerran vielä Kojolle!
 

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos Kari Jaloselle hyvin tehdystä työstä ja onnea sekä menestystä tuleviin haasteisiin.

Minun puolestani KJ on myös tervetullut takaisin. Aina kelpaa koutsi joka on valmentanut rakkaan HIFK:n mestariksi.

Lisää mämmiä!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienosti säilyi Nokalla fokus kauden tärkeimmällä hetkellä, vaikka ympärillä oli kaikennäköistä härdelliä (Pelicans-case jne). Ammattimies.

Tosin puolivälierän jälkeen ämmitteli Erkkaa, mutta tottahan hän puhui. Tuossa kommentissa taisi myös purkautua aika lailla paineita. Kun ensimmäinen peikko (pudotuspelien avauskierros) oli päihitetty, niin tätä menoa ei pysäyttänyt mikään, mistä osoituksena upea kahdeksan voiton putki tuohon loppuun.

Kiitos Kari Jalonen vielä kerran!
 

Joosef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja, ennen kuin kukaan tulee siitä kirjoittamaan, niin totta kai saa ja pitääkin arvostella pelaajia, valmentajia ja muita jengin toimijoita. Mutta sitten jos lähtee heittelemään ensimmäisiä kiviä, niin pitää olla valmis myös siihen, että joku kuittaa, kun siihen on paikka ja syytä.

Minulla ei ole tarvetta, oikeutta eikä kompetenssiakaan arvostella sinua HIFK:n kannattajana. Sen sijaan minusta on täysin paikallaan kuitata anti-Nokka-osastolle, kun siihen on loistava tilaisuus. Te olitte väärässä Nokan suhteen. As simple as that.

Ja ennenkaikkea, Nokka on pyyhkinyt kaksi kertaa viiden vuoden sisällä Petri Matikaisella jäätä aika komeasti. Oliko tää "mestarivalmentaja" tulossa meille ensi kaudeksi?

Yllä oleva on tiivistetty Analyytikon viestistä. Tiivistetty jotta vältetään ylipitkä lainaus.

Parahin veli analyytikko, olen pitänyt viestintääsi hyvätasoisena tällä palstalla, nyt meni alta riman.

Pitääkö kannattajat nyt jakaa kahtia niiden kanssa jotka uskoivat alusta loppuun saakka mestaruuteen ja niiden kanssa jotka uskalsivat jo epäillä KJ:n menestystä? Ilmeisesti olit yksi niistä harvoista (kenties ainoa joka tiesi) jotka uskoivat runkosarjan päättyessä mestaruuteen?
Itse kirjoitit että nokka ei käy lukemassa palstaa ja valmenna / usko itseensä kirjoitusten pohjalta. Eivätkö he jotka eivät uskoneet mestaruuteen saa nyt olla iloisia mestaruuden takia? Onko ainoastaan ne muutamat jotka uskoivat maaliskuun alussa mestaruuteen oikeutettuja siitä nyt nauttimaan?
Voin myöntää, kun KJ:sta tuli IFK:n valmentaja uskoin hänen voittavan mestarudeen. Maaliskuussa olisin ollut ollut valmis lyömään vetoa siitä että mestaruutta ei taaskaan voiteta. Olin väärässä ja olen iloinen siitä. Hienoa että saatiin maistaa menestystä.

Mitä tulee vertailuun Petun ja Nokan välille niin käytä kaksi minuuttia Petun ja Nokan arvioinnissa materiaalin vertailuun. Seuraavat kaksi minuuttia voit vertailla Petun ja Nokan historiaa päävalmentajina.

Toteat varmasti itsekin että eivät ole vertailukelpoisia.

Joka tapauksessa kiitokset KJ:lle tästä keväästä ja nautitaan kukin tavallamme nyt kun se on mahdollista, toivottavasti ei tarvitse 13 vuotta odottaa seuraavaa.

Kuka on Petun kakkonen?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta, jos jotain positiivista tästä KJ:n aikakauden päättymisestä haluaa hakea, niin jotkut saattavat uskaltautua taas hallille? ;)

Tai vaikka Jatkoaikaan. Tällä kaudella aiemmin kovinkin aktiivinen nimimerkki Isaksson on ollut kovin hiljainen, paitsi että 19.3 nähtävästi asiaa on tullut enemmänkin. Ko. päivänä mm. KJ:lle olisi pitänyt antaa kenkää ja palkata vaikka Tamminen tilalle.

Ymmärrän että nimimerkin mielestä KJ on suurin saatana ikinä, mutta en tiennyt että se voi viedä myös ilon IFK:n mestaruudesta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Pitääkö kannattajat nyt jakaa kahtia niiden kanssa jotka uskoivat alusta loppuun saakka mestaruuteen ja niiden kanssa jotka uskalsivat jo epäillä KJ:n menestystä? Ilmeisesti olit yksi niistä harvoista (kenties ainoa joka tiesi) jotka uskoivat runkosarjan päättyessä mestaruuteen?
Itse kirjoitit että nokka ei käy lukemassa palstaa ja valmenna / usko itseensä kirjoitusten pohjalta. Eivätkö he jotka eivät uskoneet mestaruuteen saa nyt olla iloisia mestaruuden takia? Onko ainoastaan ne muutamat jotka uskoivat maaliskuun alussa mestaruuteen oikeutettuja siitä nyt nauttimaan?
Voin myöntää, kun KJ:sta tuli IFK:n valmentaja uskoin hänen voittavan mestarudeen. Maaliskuussa olisin ollut ollut valmis lyömään vetoa siitä että mestaruutta ei taaskaan voiteta. Olin väärässä ja olen iloinen siitä. Hienoa että saatiin maistaa menestystä.

Ei tarvitse, enkä sitä viesteilläni tarkoittanutkaan. Kiitän antamastasi palautteesta kirjoituksieni tason suhteen ja kehoitan samalla lukemaan ensimmäisen viestini uudestaan ja ajatuksella.

Tämän jälkeen ja toisen viestini tältä päivältä luettuasi huomaat varmaan, keille viestini oli suunnattu ja mikä on viestieni pointti. Minä osoitin viestini niille, jotka olivat kenkimässä Nokkaa ulos ja/tai ilmoittelemassa, että hän on HIFK:n surkein valmentaja 40 vuoteen. En suinkaan esim. sinulle tai Tantille, joka tuossa aikaisemmin kyseli, mistä on kysymys.

Edelleenkään minulla ei ole halua eikä minkään valtakunnan kompetenssia ryhtyä erottelemaan HIFK:n kannattajia oikeisiin ja väärin. Me kaikki olemme kannattajia ja olkoon jokainen kannattaja onnellinen tai pettynyt HIFK:n mestaruudesta siitä riippumatta, mitä minä tänne kirjoitan.

Tämä on myös mielipidepalsta, jonne saa ja pitääkin kirjoitella omia tuntemuksia. Mutta sitten pitää varautua samalla siihen, että mikäli kirjoittaa kärkevästi, niin saattaa myös tulla takaisin ja kärkevästi.

Jokainen meistä osaa jo laskematta keskiarvoja todeta, että HIFK:n paskin valmentaja 40 vuoteen ei ole KJ, vaikka hän olisi tippunut ensimmäisellä playoff-kierroksella tänä vuonna. Silti tästä ketjusta löytyy kirjoituksia, joidenka mukaan näin olisi. Minusta on täten täysin oikeutettua huomauttaa nyt jälkikäteen näitä potkuja jaelleita kirjoittajia siitä, että metsään meni ja komeasti. Eli täällä saa kaiketi myös puolustaa mestarivalmentajaa, kun siihen on kaikki syyt.

Olet oikeassa Matikaisen ja Jalosen vertailusta. Silti minua on ihmetyttänyt tänä keväänä Matikaisen suuri suitsutus ja KJ:n aliarviointi. HIFK:lla oli toki Bluesia parempi materiaali, mutta niin oli Jypilläkin. Silti Nokka pyyhki Matikaisella jäätä finaaleissa, 4-0 ei jätä sanan sijaa siitä, kumpi joukkue ja valmentaja oli parempi. Kai nyt saa omaa valmentajaa kehua, kun sen paikka on?

Minun ymmärrykseni mukaan ensi kauden valmennuskolmikoksi on huhuiltu:

Petri Matikaista
Antti Pennasta
Pasi Sormusta

Tuossa ylempänä OneBigRedil:tä erinomainen kirjoitus.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tulee vertailuun Petun ja Nokan välille niin käytä kaksi minuuttia Petun ja Nokan arvioinnissa materiaalin vertailuun.
Tää on ihan totta. Ei Matikaisen jengillä pitänytkään olla mitään saumoja.

Tosin, samaiset kaksi minuuttia voisi käyttää myös Nokan ensimmäisen kauden jengin materiaalin analysoimiseen. Mutta täällä on se kausi todettu melko yleisesti flopiksi.
 

ilu

Jäsen
Tää on ihan totta. Ei Matikaisen jengillä pitänytkään olla mitään saumoja.

Tosin, samaiset kaksi minuuttia voisi käyttää myös Nokan ensimmäisen kauden jengin materiaalin analysoimiseen. Mutta täällä on se kausi todettu melko yleisesti flopiksi.

HIFK:n joukkue ei ollut 2008-2009 mikään tähtisikermä, mutta selvästi parempi mitä lopullinen sijoitus (9.) antaa ymmärtää. Kyllä Jalosen 1. kautta voidaan pitää, jos ei nyt täytenä floppina, niin ainakin pahana pettymyksenä.
 
Täytyy muistaa, että HIFK:n joukkue on ollut lähes poikkeuksetta nimilistaltaan lopullista sijoitustaan parempi kausien 1998-1999 2010-2011 välillä. Kaudella 2008-2009 KJ aloitti työn, jonka hedelmistä nyt saadaan nauttia. Itselleni ainakin se kovin juttu kaudella 2008-2009 oli itseasissa kauden jälkeen tapahtunut vaihtuvuus joukkueen pelaajistossa. Tuolloin HIFK otti seurana jättimäisen harppauksen kohti ammattimaisuutta. Toivottavasti kukaan HIFK:n valmentaja ei joudu enää ikinä painimaan asennevammaisten edareiden kanssa. Antaa näiden edareiden jatkossakin huudella kännissä hallin käytävillä, kunhan pysyvät poissa kentältä.

Kiitos Kari Jalonen jokaisesta kolmesta kaudesta!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei tyypit, meidän uus koutsi on maailmanmestari! Ai niin, mutta se hävis SM-finaalit. Kenkää vaan!

edit. Eiköhän ens kaudesta tosiaan ihan hyvä tule, jos vielä Mikke malttaa jatkaa Nordiksella. Joukkue on täynnä tuoreita suomenmestareita ja päävalmentaja plus mahdollisesti ykkössentteri on maailmanmestari. Koska se kausi alkaakaan? Syyskuussako vasta???
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös