Kuka KJ:n tilalle?

  • 730 134
  • 2 613

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Pulkkinen on teille oikeasti menetys, Pirnes? Ei saa naurattaa liikaa=)
Ehkä vähän turha tarttua näihin naapurin puolen långkalsong-vääntöihin (vaikka kyseessä onkin kärppäfani) mutta kyllä se Pirnes on ihan oikeasti menetys. Jokereiden sentterit olivat tänään Eaves-Kerälä-Heino-Hämäläinen. Noista Hämäläinen on käytännössä ihan täysi turisti, Heino lähinnä Töykkälään verrattavissa oleva puolustuspelin erikoismies ja Kerälä on ensimmäisiä playoffejaan pelaava mestishaku. Eaves on sitten Eaves, mutta kyllä mun mielestä Pirneksen poissaoloa voi ihan hyvin verrata Haatajan poissaoloon. Ja tämä yhtään vähättelemättä naapurin loukkaantumishuolia...
 

Js11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis oliko niin, että nämä pelaajat eivät olleet joukkueen mukana:
-Hamilton
-Granlund
-Haataja
-Ahtola
-Järventie
-Kuhta
-Vallin
-Ramsted ?
Hamilton, Granlund, Haataja, Järventie, Kurvinen eivät olleet kokoonpanossa.
Vallin jäi pois kesken pelin.
Rasmtedt, Ahtola ja Kuhta pelasivat kaikki alle 10min - syystä ei tietoa.
 

Esmeralda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Heki,Tinatuopit
KJ on nähty viime viikolla Lahdessa Kaarnan kanssa eli hänen keskittyminen on jo onneksi Pelsussa.
Ilme kertoo tänäänkin TV:ssä,keskittyminen ei ole 100 lasissa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rauhoitu hyvä ihminen :) Maanantaina pelataan taas.

Heh, ei kai musta oo tulossa kaappiHifk:iä!!!!=) *rikkoo kaapin säpäleiksi*Tottapuhuen ottaa vaan päähän tuo, että nyt syytetään Kojoa asioista, joille hän ei voi mitään. Eri asia on, jos on koossa suht täysi rosteri, jolla pelata ja hävitään.Nyt on niin vajaa korttipakka, että pelaaminen on kyllä yhtä ontumista.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
KJ on nähty viime viikolla Lahdessa Kaarnan kanssa eli hänen keskittyminen on jo onneksi Pelsussa.
Ilme kertoo tänäänkin TV:ssä,keskittyminen ei ole 100 lasissa.

KJ:n keskittyminen ei ole ollut IFK:ssa 100 prosenttista pelaajana eikä valmentajana. Ei mitään henkilökohtaista mutta ei tule ikävä. Mielummin tulosta kuin urheilullisuutta. Nyt on Jalosella muutama päivä aika näyttää onko kaveri totaalinen fiasko vai jotain muuta. Selkärankaa!!!
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Heittäkää toi vässykkä vittuun, ja joku IFK tilalle. Toi Nokka voi olla vitun kova juttu Oulussa, mut ei IFK:ssa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Jalonen hevonkuuseen

Surkeeta, surkeeta. Jos (ja valitettavasti, näyttää siltä että kun) IFK häviää myös seuraavan kotimatsin, alkaa kausi olla taputeltu.. Jaffalaan en lähde, joten terveisenä kalsaripellelle ajattelin heittää jäälle..Yllätys yllätys: pitkät kalsarit, vähän käytetyt ja reikäset. Jos IFKi seuraavan matsin voittaa, vien kalsongit tietenkin takas himaan, ja JOS mahdollisen tappion, ja kalsarisirkuksen jälkeen tulisi NELJÄ voittoa peräkkäin, tulen tietenkin tänne repostelemaan hyvällä tempauksella joka herätti koko porukan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kahden pelin jälkeen mun näkemyksen voi tiivistää näin: jos HIFK haluaa tulenpalavasti välieriin kuten voisi kuvitellaa haluavan noilla satsauksilla, maanantaina HIFK:lla on uusi päävalmentaja. 0-2 tilanteesta on vielä nousu täysin mahdollinen. Oleellista on ymmärtää kuitenkin se, että Jalosen eväät on pelitavallisesti syöty eikä hän tule voittamaan tätä(kään) playoff-sarjaa.

Valinta on siis HIFK:n johdon käsissä. Mitalipeleihin suurella taistelulla ja jos ei onnistu sittenkään, ainakin kaikkensa tehneenä. Nykytie vie kesälomalle. Jos HIFK:n johto ei todella pyri avaamaan tätä solmua ja potkimaan Jalosta tämän päivän aikana ulos, aikamoista perseennäyttöä on sekin.

Tamminen olisi siinä mielessä hyvä, että hän ymmärsi yhden ottelun perusteella Jalosen suurimman ongelman ja sanoi sen myös ääneen.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kyllä minä kalsongin antaisin vielä maanantain patsastella. Jos silloinkin (kun?) tulee turpaan, antaisin puhtaana statementtina kenkää tälle häpeälliselle patsastelijalle. Olkoon vaikka Tami sen yhden matsin penkin takana.

Katson kuitenkin, että isossa kuvassa menestys on todennäköisempää Patsaan kanssa kuin jonkun projektimiehen kanssa. Valitettavasti tämä ei tarkoita kovin paljoa.

Tässä asiassa olisi myös hyvä selvittää Villen tuntemukset. Jos Ville antaa ymmärtää luottamuksen jo menneen, kalsongille saman tien monoa ja menolippu Lahteen (mutta ei Ifk:n autolla).
 

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sääliksi käy ennenkaikkea Kojoa. Hän on kelpo luotsi, mutta kaikelle ei hänkään mitään mahda.Vaikka näemmä pitäisi.

Näin on, sääliksi käy. Ja kelpo luotsi on, ihan oikeasti. Mutta olen sitä mieltä, että HIFK:lle hän ei ole mahtanut mitään kolmeen vuoteen. Tarkoitan tulosurheilua ja siihen eivät Kojon eväät HIFK:ssa riittäneet eilen, toissapäivänä, vuosi sitten eikä kaksi vuotta sitten. Ja toiveissa oli toki, että Kärppien mestarikoutsi toisi jotain voittamisesta tännekin, mutta ei ole vielä näkynyt.

Mutta ei tässä sen kummempaa, kuin että toinen sopii sinne toinen tänne. Näinhän se on vähän isommissakin elämän kuvioissa. Hyvää matkaa moottoritietä pitkin Lahteen, jos siellä vaikka nostetta alkaisi tulemaan.

Moottoritiestä tiestä puheen ollen, JHag totesi osuvasti tuolla playoffit ketjussa Matikaisen vetelevän mopollaan edelleen moottoritien ohituskaistaa. :-)
 
Viimeksi muokattu:

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
KJ:n keskittyminen ei ole ollut IFK:ssa 100 prosenttista pelaajana eikä valmentajana. Ei mitään henkilökohtaista mutta ei tule ikävä. Mielummin tulosta kuin urheilullisuutta. Nyt on Jalosella muutama päivä aika näyttää onko kaveri totaalinen fiasko vai jotain muuta. Selkärankaa!!!

Minua ihmetytti viime keväänä päivää ennen pleijareita Jalonen Turussa ihmettelemässä mitä leipää ottaisi. Mies tuntuu jättävän jälkeensä nyt paskakasan. Olin uskonut että mies tekee 100 % homman loppuun mutta eipä vain tunnu.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cobol on oikeassa tuosta valmentajan vaihdosta, mutta tuskin sekään lopputulosta muuttaisi ehkä 1-2 voittoa toisi. Mutta mistä varteenotettava valmentaja tähän tilanteeseen jossa kautta mahdollisesti jäljellä enää kaksi peliä? Enää ei ole Penaa (onneksi) jonka voisi sinne heittää enkä usko että tulijoita ulkopuoleltakaan hirveästi olisi, kun ensi kauden valmennus on jo sovittu. Tässä olisi sellainen lyhyt kaikki tai ei mitään -pesti tarjolla.
KJ:n palkan voisi periä takaisin ja joku vaksi vetää pataan, kun tuo luuseri tällä viikolla kerää kamansa ja lähtee.
 

Stigu

Jäsen
Olin uskonut että mies tekee 100 % homman loppuun mutta eipä vain tunnu.

Itse kyllä uskon, että Jalonen tekee 100% homman loppuun, siis omasta näkökulmastaan parhaalla tavallaan. Ja jos näiden kolmen vuoden aikana jotain ehti Jalosen ajattelutavasta oppia niin uskoisin hänen filosofiansa olevan se, että runkosarjan aikana joukkue hiotaan sellaiseen iskuun, että joukkue kykenee voittamaan pleijarit pelaamalla vain sitä omaa peliään joka runkosarjassa opittiin. Ja tätä oppia Nokka pyrkii aivan varmasti toteuttamaan parhaan taitonsa mukaan.

Autotermeinhän tämä tarkoittaa sitä, että Nokka käytännössä junnaa tuota Porvoon motarille sammunutta Audi A4:n akkua loppuun sillä tietämyksellä mikä hänellä on: Kääntää virta-avaimesta ja uskoo, että auto lähtee käyntiin. Nokka on niin keskittynyt tähän virta-avaimen kääntöön, ettei näe, että tien penkassa, kahden metrin päässä hänestä seisoo ja hymyilee Erkka W, tuo kaikkien lierojen ja motherfuckereiden äiti. Kädessään Erkalla on Audin punainen starttimoottorin piuha, jonka hän on viekkaudella ja vääryydellä anastanut. Nokalla saattaa käydä ehkä nanosekunnin mielessä häilähtävä kysymys, miksi Audin konepelti on auki, ja miksei starttimoottori inahdakaan mutta hän heittää tuo häiritsevän ajatuksen romukoppaan, ja keskittyy taas 100%.sti kääntämään virta-avainta: Näin se auto käynnistyi syksylläkin.

Ja samaan aikaan tosiaan Petu hurahtaa ohi Solifer -68-mopedillaan, ilman kypärää, tukka hulmuten, takki auki, paskaa syöden, 145 km/h mittarissa.

Viiden minuutin kuluttua Nokka keskeyttää taas hetkeksi käynnistyspuuhansa, pyyhkii hikeä otsaltaan ja vilkaiseen Porvoon moottoritien varressa olevaa kylttiä: Lahti 17. Hän on jo melkein perillä!
 

Andrew

Jäsen
Kyllähän Kari Jalonen on aika syvälle uponnut valmentaja rankingissä Suomessa.

Jalonen tuli HIFK:n sillä asenteella, että hän nostaa HIFK takaisin huipulle ja siirtyy sen jälkeen Suomen maajoukkueen päävalmentajaksi. Ei mennyt ihan putkeen. Kaveri voitti matkalipun Lahteen ja tuskin kukaan haluaa K.Jalosta nähdä maajoukkuevalmentajana.

Loppupeleissä kaikki puhe K.Jalosen urheilullisuuden tuomisesta HIFK:n on roskaa ja itsensä pettämistä. Nybari palkkasi yksinkertaisesti vaan väärän miehen ja kolme vuotta meni hukkaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybari palkkasi yksinkertaisesti vaan väärän miehen ja kolme vuotta meni hukkaan.

Jos nyt en ihan väärin muista, niin Pentti Matikainen oli jo käytännössä neuvotellut siirron valmiiksi. Ei siinä vaiheessa Nybondaksella tainnut enää vaihtoehtoja olla. Viime kevään katastrofin jälkeen olisi ollut potkut paikallaan, mutta tavallaan ymmärrän, että Jalosella haluttiin jatkaa, koska Petri Matikaisen kanssa oltiin varmasti yhteisymmärrykseen päästy.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Piti tulla tähän ketjuun vasta sarjan jälkeen antamaan Kojolle päästötodistus, mutta täällä on niin hauskaa keskustelua, että ei voi pysyä poissa. Annetaan Kari Kalsongin pelata sarja loppuun eli kääntää virta-avainta uskollinen manuaalin tutkija K.Rautio vierellään. Hienoja kavereita, mutta väärässä paikassa. Koomista on se, että oululaisilla rupeaa keittämään, kun me ei tykätä heikäläisistä. Onko olemassa pahempaa alemmuuskompleksin tasoa??

No, kaikille oululaisille, kun kerran kiinnostaa:

-Oulu on paikkana harvinaisen epämielenkiintoinen. Kukaan pelaaja tai valmentaja, joka tulee Oulusta, ei herätä minkäänlaisia ylimääräisiä värinöitä Oulun perusteella. Oululla ei ole sen kummempaa jääkiekkohistoriaa ja se johtuu vuosien määrästä SM-liigassa. Oulu/Kärpät on mulle vastaava asia kuin Blues tai Pelicans. Hei, pelaaja tulee Bluesista! Nyt tulee Pelicansista kaveri! Nämä paikat eivät herätä mitään tunteita, katse kohdistuu suoraan pelaajaan tai valmentajaan. Tabula Rasa. Jos sen sijaan joku tulee narreista, Ässistä, TPS:stä, Tapparasta tai Ilveksestä, kyllä mulla jonkunlaiset kellot kilkattaa. Voi jopa ärsyttää - vaikka tässäkin pitäisi katsoa itse henkilöä

-Oulu on koominen paikka. Se on pohjoisessa ja siellä puhutaan hassua murretta, jonka tunnistaa samantien. Oululaisissa, jotka tunnen, on pohjoista jäykkyyttä ja liki jokaisella on jonkunlainen suhde uskontoon. Viha, häpeä tai mukanaolo. Meillä ei hillu lestadiolaisia joka toisessa talossa ja kylässä. Minusta hekin ovat koomisia hahmoja. Nenä oli jo HIFK:ssa pelaajana ja floppasi. Siksikin hän saa erityiskohtelua.

-Lähinnä Oulusta kerrotaan, että Kojo on tosi vaativa valmentaja huutaa pelaajille. Kiva homma. Mun naapurilla on 3-kiloinen vihainen mäyräkoira, joka vihaa kaikkia ja kaikkea. Kukaan ei pelkää sitä. Kojo voi olla Oulun mittakaavalla kova ja vaativa. Täällä ei kukaan paskaakaan nakkaa. HIFK-pelaajat vetävät selkä suorassa nurkassa sluibaillen, vaikka Kari-setä olisi kuinka kovaa huutanut. Kari-setä palkitsee tämän yleensä lisääntyneellä peliajalla. Meillä on ollut Sheddenin ja Summasen kaltaisia koutseja, joiden edessä joukkue on ollut aivan paskat housuissa ja käsi lipassa. Sorry, Kojossa ei ole yhtään mitään tällaista. Jos olisit pelaaja, pelkäisitkö raivoavaa Matti Vanhasta pukokopissa? Luultavasti kokisit ainoastaan myötähäpeää. Menköön muualle raivoamaan, jos se saa muualla tulosta. Täällä Kojo on ollut samanlainen vässykkä kuin Alpo ja Ara. Joista jälkimmäinen osasi kuitenkin tämän lisäksi koutsata.

-Jatkukoon Karin ja aseenkantajansa Raution matka kohti onnellista auringonlaskua hyvissä merkeissä. He voivat onnistua Pelicansissa. Asia kiinnostaa silloin kuitenkin jo kovin vähän, koska minä ainakin elän HIFK:n kautta tätä kiekkohommaa. Kun mulla ei tullut ikävä Erkkaa, Ramia ja Sheddeniäkään, niin ei mulla luojan tähden pysty heräämään minkäänlainen kaipaus Kari-setää kohtaan. Ei vaikka yrittäisin.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KJ:n keskittyminen ei ole ollut IFK:ssa 100 prosenttista pelaajana eikä valmentajana.
Tämä on mielestäni verrattain tärkeä huomio ja näkisin, että kyse ei niinkään ole keskittymisestä vaan sitoutumisesta, jotka toki vahvasti korreloivat keskenään.

Jalonen tuli HIFKhon moninkertaisena mestarivalmentajana enemmän tai vähemmän ylimielisellä ajatuksella vetämään ulkopuolisena konsulttina "projektin", jossa näytetään stadilaisille, miten mestaruus hoidetaan kotiin. Ja suurelta osinhan HIFK itse tilasi tällaisen "paketin".

Ongelmat eskaloituvat sitten siinä vaiheessa, kun joukkue kohtaa vastoinkäymisiä. Jalonen ei kuitenkaan ole mielestäni hommassa mukana sydänverellään (vrt. Matikainen, Dufva), jolloin myös mahdolliset tappiot eivät hetkauta hänen maailmaansa. KJ ajattelee, että hän tietää kyllä mitä mestaruuden voittaminen vaatii ja on välittänyt tämän tiedon edelleen pelaajistolle. Jos nämä eivät sitten lunasta menestystä annettujen eväiden pohjalta, ei se ole Jalosen mielestä hänen vikansa vaan pelaajat "eivät olleet valmiita" tms.

Lisäksi tuohon täydelliseen omistautumiseen palatakseni, niin Jalonenhan joskus haastattelussa kertoi jo Kärpissä valmentaessaan hankkineensa itselleen jonkun "henkisen mentorin", jonka kanssa hän käsittelee jääkiekkoon liittyviä paineita ja sitä, kuinka suhtautua peliin vain pelinä. Liekö tuo mentor itse Ape Suhonen. :D Tietyllä tapaa tuollainen, sinänsä varsin terve, suhtautuminen lätkään saattaa kuitenkin viedä valmentamisesta viimeisen terän, kun voitontahto ja tappion vihaaminen ei ole enää valmentajalle niin isoja asioita, mitä pelaajile.

Olisi kiva tietää, minkälaiseen yhteisymmärrykseen? Matikainen teki sopparin Bluesin kanssa vasta Jalosen jatkosopimuksen jälkeen.
Niin, siis Blues piti tiedotustilaisuuden Matikaisen jatkosta ja Marjamäen siirtymisestä ykköseksi hiukan sen jälkeen, kun HIFK tiedotti Jalosen vuoden jatkosopparista. Ei tarvinne olla mikään salaliittoteoreetikko, jotta löytää noiden tapahtumien väliltä jotain yhteyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kiva tietää, minkälaiseen yhteisymmärrykseen? Matikainen teki sopparin Bluesin kanssa vasta Jalosen jatkosopimuksen jälkeen.

Voi olla, mutta silti olen siinä uskossa, että työn Kari Jalosen HIFK:hon saamiselle aloitti Pentti Matikainen. Itse olisin ollut valmis kenkimään Kari Jalosen viime kevään jälkeen, mutta siinä vaiheessa Matikaisella oli jo varmasti jatko Bluesiin. Itse olisin mennyt tämän kauden mielelläni jopa projektivalmentajajlla. Ei varmasti esimerkiksi Juhani Tammisen kanssa menisi yhtään huonommin.
 

velipunainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigulta loistava kuvaus Porvoon moottoritien tapahtumista :-). Helmenä oli oli tuo ohi hurahtava Petu :-D. Jouduin naurukohtauksen vuoksi sulkemaan silmäni ja samalla näin sieluni silmin tuon tilanteen. Näin myös sen, että Petun Soliferista oli valot rikki ja mopedin perä lähti jäisellä tiellä hivenen pyrkimään sivulle. Mutta hetkessä Petu pienellä rivakkaalla kantapää liikkeellä oikaisi valottoman Soliferinsa suoraan ja meno jatkui entistä ryhdikkäämpänä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olisi kiva tietää, minkälaiseen yhteisymmärrykseen? Matikainen teki sopparin Bluesin kanssa vasta Jalosen jatkosopimuksen jälkeen.

HIFK:n tuleva valmentaja (Matikainen) oli selviö jo viime vuoden tammikuussa, vai meneekö jopa edelliseen joulukuuhun? Soppareista huolimatta HIFK tutkaili, olisiko Matikaisen tulo järkevällä tavalla aikaistettavissa vuodella. HIFK-johto olisi itse asiassa ollut mielenvikainen, jos se ei olisi pohtinut tätä asiaa katastrofaalisen HPK-sarjan jälkeen. Matikaisen aikaistaminen ei ollut mahdollista ja Nenän kanssa päätettiin mennä vielä kolmas kausi. Aivan sama milloin sopparit on tehty, mono voi heilahtaa senkin jälkeen tässä bisneksessä. Suurin syy kompromissiin eli Nokan kolmanteen kauteen oli siis Matikaisen kuvio yhdistyneenä fyrkkaan. Mua ei enää edes kiinnosta tämä menneisyys. Nyt on nyt ja maahan kaatuneen maidon itkeminen ei auta.

cobol: HIFK ei saa uskottavaa muutaman matsin projektivalmentajaa. Siksi Nokka vetää tämän loppuun. Jos nyt äityisi spekuloimaan, niin mikäli huomennakin hävitään, voisi olla mahdollista, että Sormunen vetäisi neljännen ja viimeisen ottelun. Mutta eiköhän hänellekin haluta antaa puhdas pöytä ja siisti alku.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Voi olla, mutta silti olen siinä uskossa, että työn Kari Jalosen HIFK:hon saamiselle aloitti Pentti Matikainen.

No tämähän on selvä asia ja siitä mulla ei ole mitään kommentoitavaa. Se oli Penan viimeinen työ HIFKin TJ:nä, kaiketi?

Tuosta jatkosopparikuviosta voi olla vaikka mitä salaliittoteorioita, siinä Dennis on oikeassa.

JHag, olisihan saatavilla ollut vaikka Tami vuoden projektivalmentajaksi, jos KJ olisi haluttu kenkiä pihalle. Mutta niin kuin sanoit, taloudelliset seikat varmasti vaikuttivat vaakakupissa eniten.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lisäksi tuohon täydelliseen omistautumiseen palatakseni, niin Jalonenhan joskus haastattelussa kertoi jo Kärpissä valmentaessaan hankkineensa itselleen jonkun "henkisen mentorin", jonka kanssa hän käsittelee jääkiekkoon liittyviä paineita ja sitä, kuinka suhtautua peliin vain pelinä. .


Todella hyvä kuvaus Jalosen suhtautumisesta työhönsä. Nytkään hän ei näe itsessään mitään vikaa, pelaajat vaan eivät ole valmiina. Voivoivoi.

Mentoriasiasta: En tiedä, onko tämä kovin yleistä tietoa, mutta Nenä on erittäin hyvissä väleissä Dufvan kanssa ja keskustelee hyvin paljon hänen kanssaan lätkäasioista. Tämä on faktaa. Asialla ei ole mulle mitään merkitystä. Mun puolestani HIFK-valmentaja voi ammentaa uskoa vaikka naapurin Kaken kanssa jutellessaan. Se mitä tapahtuu kaukalossa, on ainoa asia, joka ratkaisee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös