Kuinka monta annosta juot alkoholia viikon aikana?

  • 27 152
  • 109

Kuinka monta annosta juot alkoholia viikossa?

  • En juo laisinkaan

    Ääniä: 52 12,9%
  • 1-6

    Ääniä: 93 23,1%
  • 7-12

    Ääniä: 78 19,4%
  • 13-20

    Ääniä: 98 24,3%
  • yli 20

    Ääniä: 82 20,3%

  • Äänestäjiä
    403

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuossa "matemaatikkona" laskeskelin, että jos yksi paukku vaikuttaa 2h, niin vuorokaudessa kun juo 12 paukkua, niin on ihan hiukan humalassa koko ajan. Jos tuon kertoo seitsemällä niin siitä tulee ...84 paukkua. Silloin olet periaatteessa simassa koko viikon.
Meninkö miinaan? Koska eihän se ole ollenkaan noin. Kyllähän ne juodut alkoholiannokset palavat siellä elimistössä koko ajan. Vai tajuanko mä jonkun asian nyt ihan totaalisen väärin? Tai en osaa ainakaan ollenkaan selittää tätä asiaa niin kuin alunperin oli tarkoitus.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
En juo alkoholia. Ei mitään jeesusteluja, enkä absolutistiksi itseä nimitä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Maanantaina sain kaverilta reissutuliaisiksi pullon halpaa valkoviiniä. Join sen pois happanemasta samana iltana. Enempää alkoholia kämpässä ei nyt ole, joten ei tule juotua. Näin tää homma etenee parhaiten, en juo, kun ei ole mitään mitä juoda. No, perjantaina ja lauantaina tulee varmaan vedettyä kännit. Lasketaan niitä viikkoannosteluja sitte sen jälkeen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Meninkö miinaan? Koska eihän se ole ollenkaan noin. Kyllähän ne juodut alkoholiannokset palavat siellä elimistössä koko ajan. Vai tajuanko mä jonkun asian nyt ihan totaalisen väärin? Tai en osaa ainakaan ollenkaan selittää tätä asiaa niin kuin alunperin oli tarkoitus.

Palaahan ne siellä koko ajan, mutta omalla tahdillaan riippumatta siitä montako otat kerralla vai tissutellen.

Esim. jos nyt otat paukun, on elimistössäsi alkoholia seuraavat 2h. Kun 2h on kulunut niin otat seuraavan ja taas on elimistössäsi alkoholia. Tai toisaalta, kiskot kahdessa tunnissa 12 paukkua, niin lähtökohdasta 24h päästä vasta alkoholi on kokonaan palanut. Fiilikset ovat matkan varrella tosin olleet erilaiset, mutta ei se maksa katso juotko kerralla paljon vai tissutellen. Veressä on se määrä alkoholia, jota maksa ei ehdi polttamaan, oli tyyli kumpi tahansa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Esim. jos nyt otat paukun, on elimistössäsi alkoholia seuraavat 2h.

Tuo 2h taitaa olla lähinnä semmoinen turvallinen varmuusaika, joskus aikanaan juhannuslauantaina päätin maltillisesti juoda(klo 18 eteenpäin), jotta voisi seuraavana päivänä poiskin ajaa. No 15 alkoholiannosta kuitenkin tuli kiskaistua(juu, jopa laskin ne juuri ajamisen takia). Seuraava päivänä klo 12 sitten puhallutin itseni kun poliisisetiä sattui sopivasti tulemaan vastaan ja nollaa huusi jo silloin mittari. 2 tunnin palamisajallahan olisin ollut nollatilanteessa vasta puoliltaöin.

Mutta nämähän ovat täysin yksilöllisiä juttuja ja kenenkään ei siis missään nimessä sovi luottaa siihen, että oma maksa polttaa alkoholin pois suhteellisen hyvää vauhtia, kuten jollain tämmöisellä juopohkommalla kaverilla, ja olen vielä kooltanikin lähinnä Niclas Hedberg-tyyppiä. Tämä nyt mietona esimerkkinä, juonpa tästä vielä pari olutta.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Esim. jos nyt otat paukun, on elimistössäsi alkoholia seuraavat 2h. Kun 2h on kulunut niin otat seuraavan ja taas on elimistössäsi alkoholia..
Semmoisen olen kuullut, että 70-kiloinen mies polttaa yhden annoksen alkoholia 1,5:ssä tunnissa. Siispä tuo kaksi tuntia on ehkä noin viisikymmentäkahdeksanvuotiaan teinitytön tahti poltella pois.

Minun maksani polttaa noin kuin 0,35 promillea tunnissa. Tämä on yhdessä yhteiskunnan eri viranomaisten kanssa todettu faktio. Ihan vain omaksi tiedokseni olen toisinaan päistäni puhallellut, päästäkseni selville.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ilmeisesti on MILF-systeemeissä taas seikkailtu... Eikun äläpäs kerrokaan.
Jatkoajan Fingerpori iski...

En kerro, kuka on jakanut, ettei kukaan pääse summaamaan mitään, sillä siitä voisi erotuksia syntyä.

Ja kuinkako montako. Eilen taas muutaman, yhdeksän annosta baarissa. Baari tarjosi noista kuusi, vieläpä nelosoluena.

Vaan vielä on viikkoa jäljellä...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Normaalimäärä minulle on nykyään tuo 7-12 annosta viikossa, jakaantuen monelle illalle. Jos sitten on jotain pirskeitä tai muita vastaavia, niin määrä tietty nousee joskus paljon, joskus enemmän. Tällä hetkellä viikoittainen annosmäärä on nolla, mutta tähän tulee muutos juhannusviikolla.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ja kuinkako montako. Eilen taas muutaman, yhdeksän annosta baarissa. Baari tarjosi noista kuusi, vieläpä nelosoluena.
Montakos annosta muuten iso nelostuoppi on? Eikö niin, että 0,33 pullo keskiolutta on 1 annos ja iso tuoppi lasketaan olevan 1,5 annosta? Entäs nelosolut? Montako annosta 0,33 tölkki on ja montako tuoppi? Kauhean vaikeaa. Pitääkö tässä alkaa jotain verrantoa vääntämään kun muuten ei toimi aivo tässä kohtaa?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Montakos annosta muuten iso nelostuoppi on?
Nämähän ovat tietenkin päässäni automaationa. Yksi iso nelostuoppi on noin 1,71 annosta alkoholia. Yksi pieni olut on tosiaan yksi alkoholiannos.

Tuli siis juotua 4 x 1,71 + 3 annosta. Elikkä semmoiset 6,84 + 3 eli 9,84. Ryyppäämistähän ei kehdannut liioitella edes teininä, joten alaspäin pitää aina pyöristämän, niin ysissä ollaan.

Baari siis tarjosi 6,84 annosta, jos tarkkoja ollaan.

Tarkkaa hommaa tuo juominen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tarkkaa hommaa tuo juominen.
Edessä lienevät ne ajat, jolloin merkkaan tarkasti esim. puhelimen muistikirjaosioon ylös jokaisen juomani alkoholiannoksenkin. Ynnäilen vähintään tunnin välein ja laitan muistiin...

Menee tavallaan vähän juopottelusta ilo, jos pitää koko ajan laskea. Toisaalta tarkoituksenani on viettää kesäkuu iisisti ja ainakin viime lauantaina toimi hyvin tuo suurin piirtein kirjanpitäminen juoduista annoksista. Tilasin jopa pari alkoholitonta olutta ihan peräkkäin! Olutlasi kun on nenän edessä ei juuri tarvitse selitellä, ei kukaan kysy mitä siellä on. Se alkoholiton tumma Nikolai (?) oli sitä paitsi ihan hyvää. Lager ei.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta nämähän ovat täysin yksilöllisiä juttuja ja kenenkään ei siis missään nimessä sovi luottaa siihen, että oma maksa polttaa alkoholin pois suhteellisen hyvää vauhtia, kuten jollain tämmöisellä juopohkommalla kaverilla, ja olen vielä kooltanikin lähinnä Niclas Hedberg-tyyppiä. Tämä nyt mietona esimerkkinä, juonpa tästä vielä pari olutta.

Jo peruskoulussa opetetaan, että alkoholi palaa vakionopeudella kunkin henkilön maksassa. Sitä ei siis voi nopeuttaa eikä palamisnopeuteen vaikuta tottuneisuus tms. asiat. Alkoholia palaa n. 1g/10 kg:a kohti, joten on suhteelllisen helppo laskea koska on ajokunnossa.

Itse olen viettänyt alkoholitonta elämää vapusta 1994 lähtien, joten olen tässä kyselyssä nollakerholainen.

terv Valistajasetä
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Rakas dokupäiväkirja...

Tällä viikolla olen juonut viisi (5) tuoppia olutta ja yhden (1) viskin. Yritän muistaa lauantain juomingeista edes jotain.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Ajattelin sipaista tänään 12 annosta viikseen. Vähänkin tiukemmilla kriteereillä olisin varmaan suurkuluttaja ja joutaisin katkolle, arkipäivän (suomalais)standardeilla luultavasti kohtuukäyttäjä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jo peruskoulussa opetetaan, että alkoholi palaa vakionopeudella kunkin henkilön maksassa. Sitä ei siis voi nopeuttaa eikä palamisnopeuteen vaikuta tottuneisuus tms. asiat.

Noin on opetettu, mutta tuosta tottuneisuuden vaikutuksestahan liikkuu itse asiassa vähän ristiriitaisia tietoja eri lähteissä. Otetaan vaikkapa tuosta yksi esimerkki: http://www.paihdelinkki.fi/alkoholineuvonnan-opas/alkoholin-palaminen

Tarkemmin en tosin osaa sitten sanoa totuudesta, kun en ole mikään maksaprofessori, vaan pikemminkin kyseisen elimen ajoittainen kaltoin kohtelija.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Yleensä yli 20 annosta viikossa. Joskus tuplasti enemmänkin.

Oho! Tuohan vastaa reilun pullollisen (0,7L) brenkkuu. (1plo=17,5 annosta)
Eli juot vuositasolla mun nopealla pitkällä matskulla joku 60 plo. Joskus tuplasti enemmänkin :D
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Näin poikamiehenä tulee sipastua harva se ilta (joka ilta) 6-12 tölkkiä olutta ja jos oikein äidyn ryyppäämään, niin määrä ei kohtuuttomasti siitä lisäänny, tahti lähinnä kiristyy, epäilen määrän noina iltoina olevan noin 20 olutta. Juon lähes aina yksin kotona.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valehtelin sairaalassa lääkärille, että kyllä se siinä korillisessa olutta pysyy. Luuli raukka että puhun viikosta. Taitaa olla lähemmäs vuorokautta tollainen kulutus ollut tässä. Vähän pelotti, kun piti ottaa maksakokeet, mutta eihän mitään hätää. Arvot olivat kuin vastasyntyneellä. Taidan jatkaa.... niin ja ihan huomiona, Koskenkorvaa on mukavampi juoda, kuin kiskoa olutta ihan helvetisti. Ja jotenkin auttaa vitutukseenkin paremmin. Ja totta, vituttaa.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Tuohon äänestykseen on erittäin hankala vastata kun lukema vaihtelee viikosta riippuen 0:sta noin 15:een. Loppujen lopuksi aika harvoin tulee nautittua koko ainetta, mutta yleensä sitten useampi kerralla. Toki on tapauksia että menee esim yksi olut tai 1-2 lasia viiniä ruoan kanssa. Aivan ympäri päissään ei edes tule oltua, siis ettei koko maailmasta mitään tajuaisi/muistaisi aamulla.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Tuohon äänestykseen on erittäin hankala vastata kun lukema vaihtelee viikosta riippuen

Samat sanat, nyt päätin kuitenkin vastata kyselyyn. Vaihtelee todella paljon, joskus menee iltaan yli 20annosta, joskus pari viikkoa ilman yhtään annosta. Tänään olen ottanut 12 annosta eikä tämä ole nyt niin kummoisesti. Juhannuksena menee laatikko kaljaa ja ~pullo tiukkaa päivässäkin, joskus muulloinkin. Riippuu milloin aloittaa juomaan ja mikä meininki, kotona joskus iltaisin pari kaljaa, joskus enemän. Oikeen kunnon ryyppyreissulla aamusta iltaan 30 annostakaan ei ole ihme.

Edit: montakohan annosta siis saa 0.7litraisesta vodkapullosta? Olen kohtuullisessa humalassa, ei taas järki kulje. Siis njoo eikö se ole niinkuin 70 cl, eli niinkuin 17 ja puol raventeliannosta vai mitenkä eiku.. 24+17.5 = mitä nelkyt yks ja puol annosta voi männä esim. juhannuksena. Joo! Eli jos vuorokauden on hereillä ja juo ni eihän se ole paljon mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aika raitis viikko on ollut, kun ei vielä ole edes sadas menossa. Noin 87:s. Ennen sunnuntaiyötä kyllä sata paukkuu, varmasti.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Näkeekö joku jostain paljonko äänestin? Kuitenkin tuli valehdeltua. Mikä lasten äänestys tämä muuten oli? Yli 20 on korjattu vastaukseni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös