Kuinka monta annosta juot alkoholia viikon aikana?

  • 27 157
  • 109

Kuinka monta annosta juot alkoholia viikossa?

  • En juo laisinkaan

    Ääniä: 52 12,9%
  • 1-6

    Ääniä: 93 23,1%
  • 7-12

    Ääniä: 78 19,4%
  • 13-20

    Ääniä: 98 24,3%
  • yli 20

    Ääniä: 82 20,3%

  • Äänestäjiä
    403

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Kuvernööri kirjoitti:
Aika vähän noin yleensä. Riippuu aika pitkälti menoista, "kalsarimeiningillä" en juo oikeastaan yhtään. Viime viikolla olikin sitten vähän enemmän menoa, ja tässä nopeasti laskettuna karkea arvio ke-su alkoholinkulutuksesta on noin...60 annosta. Menikö sitä oikeesti niin paljon? Kyllä sitä meni...Nyt tää viikko pelkkää vettä ja ykkösmaitoa.

Edit: Ei muuten riitä toi 60.
Odotinkin tätä lisäystä. Itselläni kaatui vain tuo kutonen. Kahdeksatta päivää en sitä ennen tuohon halua enää lisätä tähän.

Cougar.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Tällä viikolla mennyt jo noin 40 annosta ja taitaa mennä vielä toiset 40 päälle tässä viikonloppuna. Normaalisti aika lähellä tuo 40/viikko.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Vastasin 13-20 ,mutta se on normiviikon alkoholinkäytön mukaan otettu.
Valehtelematta voin sanoa ,että nyt kuluneen viikon aikana tuli juotua yli 100 annosta alkoholia..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho, juopa porukka täällä yllättävän vähän. Mulla tulee otettua joka ilta noin kolme kaljaa, tai esim. kolme paukkua jotain väkevämpiä. Kerran tai kaks viikossa tulee otettua sit reilumminkin. Oiskohan keskiarvo jotain 30 viikossa. Nyt kun olin pari viikkoa lomalla tais tulla joka ilta juotua vähintään se sikspäkki.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan pokerinaamalla koetan väittää, että 1-6 annosta viikossa. Talvella se lienee totuus, mutta kesäaikaan menee kieltämättä enämpi, jostain syystä...Pitäisikö alkaa hieman hiljentää vauhtia syksyä kohden mennessä? Ei huono ajatus.
 

Stan Laurel

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Jaa. Reissussa on oltu etelän mailla ja siellä koko ajan promillet 0,5-1,0. Tämä vaatii semmoista 10 annosta päivällä ja loppuiltana jotta uni tulisi kunnolla 5 lisää eli 15 päivässä, viikossa siis 105. Arkenakin iltasella vajaa puteli viiniä.
Ja hyvin menee. Töissä käydään ja lapset hoidetaan eikä juuri koskaan "nakit".
 
Kyllähän tuo määrä vaihtelee minulla aika paljon. Sanoisin että 7-12 annosta noin yleensä, joskus menee enemmän. Riippuu ihan mielialasta, se kun heittelee aika paljon. Ja rahatilanteesta... kun opiskelija olen!
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tyylikkään ketjunnoston ansiosta pääsee vastaamaan erittäin ajankohtaiseen aiheeseen gallupin muodossa!

Kesäaikaan menee työviikon Ma-Pe aikanakin n. 5-8 annosta. Viikonloppuisin veikkaisin menevän yli 10 annosta, joten siis vajaat 20 ainakin. Järkyttävältä kuulostaa näin numeroina, mutta 1-2 keskiolutta arki-iltana ja mäyräkoiran verran lauantaina taas kuulostaa paljon kohtuullisemmalta!
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Joka viikko en juo, mutta juodessani en kolmeatoista vähempää nauti lähes koskaan. Eli äänestin haarukkaa 13-20.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joka viikko en juo, mutta juodessani en kolmeatoista vähempää nauti lähes koskaan. Eli äänestin haarukkaa 13-20.

Juuri näin toimin itsekin. Olen viihdekäyttäjä.

Nyt on saanut lukea lehdistä kauhistuttavaa propagandaa että tälläinen juominen ei olekaan järkevää, heh.



_
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Normaalisti 0-2, toodella harvoin menee yli tuon kuuden rajan. Vastasin siis 1-6.

Viimeksi kunnolla kännissä olin kaksi vuotta sitten kaverin polttareissa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yleensä 7 - 10 annosta vuodessa. Tänä vuonna olen jo päässyt puoleen tästä. Täytyy hieman vähentää, jottei mua ihan juopoksi haukuta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
0-2, yleensä saunan kanssa juon yhden oluen kerran tai kaksi viikossa, jos on. Mutta jos ei ole kaljaa ja vaihtoehtona on esim. lonkeroa, niin jätän sen juomatta.

Olen saanut katsella ryyppäämistä sen verran, että itse en oikein ole kiinnostunut siitä.

Jos kavereiden kanssa istutaan iltaa, niin seuran vuoksi saatan ottaa muutaman kaljan, mutta en kuitenkaan humallu niin pienestä määrästä. Joskus taisin 6 kaljaa juoda illan aikana, mutta ei niistäkään känniin tullut, kun join ne ehkä kuudessa tunnissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä iloa juoda kaljaa jos kuuden kaljan juomiseen menee kuusi tuntia? Eikö ole tarkoitus humaltua?

Kyllä sitä voi hyvästä oluesta naatiskella vähän hitaamminkin ja ei-humalahakuisesti. Usko tai älä.

Mutta mitä tulee itse ketjun kysymykseen niin vastaan että 1-6. Sen verran kausiluonteista on tuo meikäläisen juominen että välillä tulee juotua selvästi yli tuon mutta välillä taas menee pitkänkin aikaa etten ota ryypyn ryyppyä. Joten keskimäärin tuo 1-6 lienee aika lähellä totuutta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä sitä voi hyvästä oluesta naatiskella vähän hitaamminkin ja ei-humalahakuisesti.
Minä en koskaan juo humalahakuisesti. Humala aina hakee minut ilman, että itse tarvitsisi vaivaantua sitä etsimään.

Paljonko juon? Aina sopivasti liikaa. Se on juuri se optimaalinen määrä, ennen sitä olo on kuin selvinpäin olisi. Ja hävetähän ei, se on amatöörien touhuja semmoinen. Jouni Hynynen on sanonut itsestään kerran viisaasti: "Minulla on armottomalla ryyppäämisellä hankittu rautainen itsetunto". Niin se on, kun tarpeeksi usein härdellöi, ei enää jaksa hävetä. Nössöt nyt tähän kohtaan sanomaan, että taas netissä machoillaan ja kehutaan ryyppäämistä. Ei kehuta yhtään mitään, ihan vain arvoneutraalisti kerrottiin fakta. (absolutistit ovat kyllä homoja ja / tai Saksan fuhrereitä, mutta mitä pahaa on homoissa, tai no, ainakaan fuhrereissä)

Tutkimusten mukaan ihmiset keskimäärin aliarvioivat alkoholimääräänsä rutkasti. Kannattaa huomioida se tuossa gallupissa. Ne jotka väittävät juovansa 10, juovat keskimäärin ainakin 15.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tutkimusten mukaan ihmiset keskimäärin aliarvioivat alkoholimääräänsä rutkasti. Kannattaa huomioida se tuossa gallupissa. Ne jotka väittävät juovansa 10, juovat keskimäärin ainakin 15.

Juopot aliarvioivat alkoholinkulutusta, mutta toisaalta teinit yliarvioivat.
Tossa jokin aikaa sitten satuin asioimaan eräällä yläasteella ja joku 14-15v poikanen uhosi kavereilleen "vittu mä join viikonloppuna jotai 30 kaljaa ja siduu"
Juu, aivan!


Oma alkoholinkäyttöni on erittäin minimaalista. Kännit ehkä kerran-kaksi vuodessa, ja aina olen omin avuin pystynyt sänkyyn kiipeämään, eikä mulla varsinaista darraa ole ollut kuin yhden kerran joskus 18-vuotiaana.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
1-6. Nyt kun SM-lätkäkausi on ohi, kulutus putoaa roimasti kesän ajaksi. Ei erätaukotuoppeja eikä jälkipelejä.. Festareilla tietty tulee piikit toiseen suuntaan. (siis käyrässä, ei suoneen)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Yli 20 menee kevyesti yhdessä illassa, kun alkaa pämppäämään. Jos on vapaata ja kesä ja aikaa ja rahaa, saattaa viikkosumma pompsahtaa toiselle sadalle. Lienenkö suurkuluttaja?
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Yli 20 menee kevyesti yhdessä illassa, kun alkaa pämppäämään. Jos on vapaata ja kesä ja aikaa ja rahaa, saattaa viikkosumma pompsahtaa toiselle sadalle. Lienenkö suurkuluttaja?

Lienet samoin kuin mie. Eilenkin taisi mennä yli 20 annosta mutta ei se haittaa koska minulla on aina ollut keskivertoa paremmat sisäelimet.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Eilenkin taisi mennä yli 20 annosta mutta ei se haittaa koska minulla on aina ollut keskivertoa paremmat sisäelimet.

Minullakin on ollut keskivertoa paremmat sisäelimet.

Jaa, että paljon. Joskus menee kaikkien kukkahattutätien asettamien rajojen yli muutamaan kertaan ja joskus olen taas liian väsynyt, etten jaksa edes saunan väliajalla juoda sixpäkkiä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kai se tuohon 13-20 -haarukkaan menee. Tosin jos tulee pe-la otettua niin tuo 20 annosta menee melkeinpä tuplaten yli. No, hyvä että on nuo keskivertoa paremmat sisäelimet. Oikein alkoholissa säilötty.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Yli 20 ja siitä eteenpäin. Yleensä tavallisena perjantai-iltana tulee nautittua 1,5 laatikkoa olutta, ja pari lonkeroa tai muita akkojen juttuja. Miedoista juomista en vain saa aikaiseksi kunnon humalaa vaikka kuinka niitä litkisin.

Tosin noiden jälkeen jos maistelee kirkasta, Skotlantilaista johtajaa tai muuta tukevampaa, niin se ilta karkaakin melkolailla käsistä. Tuntuu että kaikki juotu nousee päähän samanaikaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös