Kimmo Kuhta – comeback!

  • 624 841
  • 1 791
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ja kertoo todellakin, miten vähän sinä esim. ymmärrät perhe-elämän dynamiikkaa. Perhe-elämässähän ei ole yksin kyse parisuhteesta, vaan myöskin lapsista. Totta on, että tälläkin hetkellä moni lapsi elää ilman toista vanhempaa vanhemman työn vuoksi. Jokainen perhe tekee omat päätöksensä ja se, mikä sopii toisille, ei sovi kaikille. Toisilla ei ole vaihtoehtoja, toisilla on. Asiat eivät ole mustavalkoisia tässäkään asiassa. Mutta väitän silti, että mulla on enemmän kokemusta ja tietoa tästäkin asiasta kuin sinulla.

Sulla on siis jotain faktatietoa Kuhdan perhe-elämästä? Tiedän kyllä, että heidän perheestään löytyy lapsia ja se varmasti vaikuttaa päätöksissä, luonnollista. Joo, ei ole vielä lapsia meidän perheessä, sillä ei ole kuitenkaan merkitystä tässä asiassa, tiedän kyllä miten ne vaikuttavat elämiseen. Minä peilasin tätä vain siltä kantilta, että kyseessä ammattiurheilija, pelivuosia ei ole montaa jäljellä, todennäköinen mahdollisuus hyvään ja rahakkaaseen diiliin. Miksi ei käyttäisi tilaisuutta hyväksi, joka kestäisi vain n 8kk.? Se on sitten eri asia, jos Kuhta ei viihdy ollessaan irti perheestä, se on jo ihan toinen juttu. Ei ole ihan nappiin kuitenkaan menneet nuo pari ulkomaan reissua aikaisemmin...

ps. kun et minua tunne, niin suosittelen jättämään sen analysoimisen vähemmälle.
 
Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Sen verta herkällä tässä ollaan että laitoin Nybarille meiliä pitkästä aikaa. Suorastaan VAADIN Kimmo Kuhdalle jatkopahvia sekä JHagin sanoja lainaten: kaksi kappaletta YKKÖSMAALIVAHTIA ensi kaudelle! Totesin myös että Jeren paluu olisi erittäin suotavaa.

Aah, nyt on heti parempi fiilis. Katsotaan vastataanko vaiko ei.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Hyvä! Tuollaista viestittelyä voi oikein hyvin harrastaa Officen suuntaan, ja aiheellisiin kysymyksiin ja huomioihin mun mielestä tulisi vastatakin. Ja kyllä Nybari on vastannutkin, ei siinä mitään.

Kuhta on pelaaja, jonka lento ei onneksi näytä katkeavan, joten jatkoa vaan "asap".
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Katsotaan vastataanko vaiko ei.

Saatat saada vastauksen ja se voi olla aika lähellä tässä muodossa; keskeneräisistä asioista ei puhuta. Ensi kauden joukkueen rakentaminen on hyvällä mallilla ja tiedottaminen hoidetaan, kun kevään tärkeät pelit ovat ohitse. Tervetuloa kannustamaan HIFK voittoon.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Hienoa Kyynikko! Miehen työ.
Itsehän en ole Nybarilta saanut uhden ainutta vastausta asiallisiin viesteihini.

tiedottaminen hoidetaan, kun kevään tärkeät pelit ovat ohitse.

Toivottavasti IFK pudottelee nimiä pitkin kesää, eikä kaikkia jatkoa ja hankintoja kerralla. Toukokuussa kun julkaistaan heti kaikki, niin ei saa mitään mielenkiintoa kesälaitumille. Heinäkuussa +25C pe klo 15.00 TIEDOTE - XXXX, niin kummasti antaa lisäpotkua kesäpäivään.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toivottavasti IFK pudottelee nimiä pitkin kesää, eikä kaikkia jatkoa ja hankintoja kerralla. Toukokuussa kun julkaistaan heti kaikki, niin ei saa mitään mielenkiintoa kesälaitumille.

Varmaan tiedotetaan enemmän näitä jatkosoppareita ja ehkä yksi tai kaksi uutta hankintaa. Kesän aikana tulee sitten enemmän näitä uusiin pelaajiin kohdistuvia tiedotteita?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Laitetaan vasta nyt, kun sain pelit ja vehkeet toimimaan.

Kauden jossain vaiheessa (ensimmäisten 6-7 pelin konttaamisen jälkeen) muutamat totesivat tosiaan, että 20 maalia tulee. Pidin itse tätä erittäin epätodennäköisenä merkittävästi pienentyneen peliajan ja etenkin ylivoima-peliajan vuoksi. Totesin muistaakseni, että tuota vasten 20 maalia olisi lähinnä huikea saavutus. Noh, sitä se vittu vieköön onkin ja pelejä on vielä jäljelläkin. Rispektit on aika atmosfääreissä.

Hereillä nyt Nybari. HIFK on edelleenkin miehen ykkösvaihtoehto.
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Eiköhän Kibe ole nyt näyttöjä antanut riittävästi ja toivottavasti pysyis vielä meillä. Jatkopahvia kouraan vaan ja mahdollisimman nopeesti, jos sällillä on haluja HIFK:ssa jatkaa. Pysyis Kibe nyt meillä...pysyis nyt...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän Kibe ole nyt näyttöjä antanut riittävästi ja toivottavasti pysyis vielä meillä. Jatkopahvia kouraan vaan ja mahdollisimman nopeesti, jos sällillä on haluja HIFK:ssa jatkaa. Pysyis Kibe nyt meillä...pysyis nyt...

Toivottavasti Kibe pysyy HIFK:ssa. Alkaa tosin näytöt olemaan sen verran kovat, että takuulla Kibe kiinnostaa ulkomaillakin. Tämän hetkiset 23 maalia eivät jää noteeraamatta Ruotsissa, Sveitsissä tai Venäjällä. Mulla on sellainen fiilis, että punainen ysi ulkomaille häipyy ensi kaudeksi. Jospa se kotiseuturakkaus lopulta voittaisi kuitenkin.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuhdalle pahvi käteen ja sassiin, saatana!

+25 maalia taas ensi kaudella jos kaveri on terve. Milläs hinnalla tällaisia kavereita normaalisti treidataan? Ei Killen hinnalla ainakaan.

Ugh!

Julli

Pakko oli kaivaa vanha viestini esiin ketjusta, jossa vaadittiin Kibeä jengiin.
Moni epäili / nauroi väitteelleni 25:stä maalista kaudella 2010 - 2011. Kovin kaukana ei enää kuitenkaan olla.
Edelleen tämä äijä saa vanhallekin kylmänväristyksiä ja helvetillistä ylpeyttä siitä, että tämä Stadilainen ikoni skulaa meillä, himassa.

Go Kibe!
 
Itse olen aina lukeutunut suurimpiin Kiben kannattajiin, mutta en ikimaailmassa olisi uskonut tällaiseen vireeseen. Pistepörssin 9. ja maalipörssin 5. Tuohon kun lisätään vielä, että Kibe on joukkueen sisäisen tehotilaston ykkönen ja koko liigan seiska, niin voi sanoa, että on pelannut yhden elämänsä parhaista kausista. Kausi on ollut kyllä todella kolmijakoinen: Ensimmäiset 7 ottelua toivat ainoastaan 0+1, seuraavat 22 ottelua menivät Kibelle epätyypillisesti tehoin 9+20=29, nyt viimeiset 10 ottelua ovat tuoneet mukanaan 8 maalia.

Aivan loistavaa, kiitos Kimmo Kuhta!
 

Carlos

Jäsen
Upeassa vireessä Kibe on, ne eiliset maalit eivät kyllä jättäneet kylmäksi. Varsinkin se toinen byyri, herrajestas sentään niin kovasta syötöstä ja siltä etäisyydeltä ei moni liigapelaaja nykäise kiekkoa suoraan syötöstä kaappiin. Itsellä jopa Kibe-fanina loksahti leuka lattiaan.

Mahtava katsoa miten tämä paloposti/fossiili/kääpä/turhake vetää huikeaa kautta. Ja on tällä hetkellä erittäin tärkeä osa joukkueen tulivoimaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viiltäviä häkkejä viime aikoina, huh ! Ja Kibe pelaa siis 2-3 -ketjun peliajoilla. Ehdottomasti jatkoa ensi kaudeksi, ellei KHL nappaa miestä, mutta siltikin toivon, että Kibelle ei ladota 1-ketjun paikkaa painolastilla "tää on yksin sun varassa, muut on spartalaisia tässä jengissä". Parhaimmillaanhan Kille on tällaisessä "syvyyttä leveydessä, leveyttä syvyydessä" nipussa. Maalejatekevät laitahyökkääjät ovat hieno asia, mutta heillähän ei tee mitään ilman osaavia senttereitä. Joten eihän myöskään sellaista suunnitella, että Kiben sentteri on Skede?
 

-lätkäossi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni epäili / nauroi väitteelleni 25:stä maalista kaudella 2010 - 2011. Kovin kaukana ei enää kuitenkaan olla.

Täytyy myöntää, että vaikka en vastustanutkaa Killen palkkaamista, ihmettelin kyllä monien odotuksia 20+ maalista. Tässä asiassa olin mielelläni väärässä, on se #9 vaan kova, maalipörssin viidestila tällä hetkellä!
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Huikeessa tikissä ollut number nine. Ei ikä ala vielä painamaan ja viime kausina on pelannut yli 0,35 maalia per peli tahdilla. Huikea äijä.
Ehkä joskus #9 hallin katossa, ken tietää.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Huikeessa tikissä ollut number nine. Ei ikä ala vielä painamaan ja viime kausina on pelannut yli 0,35 maalia per peli tahdilla. Huikea äijä.
Ehkä joskus #9 hallin katossa, ken tietää.

No syytä olisi. Ainakin helvetin paljon pienemmillä meriiteillä siellä roikkuu Köllin ja Saken paidat. Olen aika lailla sitä mieltä, että vain Pertti Lehtosen paita on oikealla paikallaan Hexin, Murtsin, Stigun ja Hakin paitojen vieressä. Yhtään pois ottamatta Saarisen Simolta, Kölliltä tai Sakelta.

Hauska katsoa muuten esim. Killen ja Villen reaktioita, kun toinen syöttää ja toinen maalaa. Ovat oikeasti riemuissaan. Antaa kuumien pappojen nakuttaa ja oikeaa tunnetta on aina helvetin hienoa katsella.

Edit: Olen siis sitä mieltä, että punaisen ysin paita tulisi nostaa uran jälkeen Nordiksen kattorakenteisiin.

Edit2: Kamikin tilastodataa toisesta ketjusta:

Kuhdan erinomaisen kauden innoittamana päädyin tutkailemaan miehen sijoitusta kaikkien aikojen tilastoissa. Kuhdalla on kasassa 416 (227+189) tehopistettä, jolla irtoaa 40. sija kaikkien aikojen pistepörssissä. Ennen kauden alkua Kibe löytyi sijalta 69. Loistavan kauden ansiosta taakse on jäänyt mm. Jari Kauppila, Darren Boyko, Pekka Tuomisto, Juhani Tamminen, Aleksandr Barkov ja Mika Nieminen.

Kibe on sylkenyt maaleja siihen malliin, että kaikkien aikojen tilastossa hän on 227 maalillan nyt sijalla 27. Kauden aikana taakse ovat jääneet mm. Erkki Lehtonen, Kalle Sahlstedt, jari Torkki, Jari Korpisalo, Esa Keskinen, Jari Kapanen, Harri Tuohimaa, Valeri Krykov ja Pekka Tuomisto.

Kun noita nimiä katselee, niin voi todeta Kiben nousseen liigan legendojen joukkoon. Toki otteluita Kibellä on enemmän, mutta toisaalta maalimäärät ovat nykyisin lähes puolta pienemmät verrattuna esim. 1980-lukuun. Hienon uran Kibe on tehnyt jo tähän mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
No syytä olisi. Ainakin helvetin paljon pienemmillä meriiteillä siellä roikkuu Köllin ja Saken paidat. Olen aika lailla sitä mieltä, että vain Pertti Lehtosen paita on oikealla paikallaan Hexin, Murtsin, Stigun ja Hakin paitojen vieressä. Yhtään pois ottamatta Saarisen Simolta, Kölliltä tai Sakelta.

7, 22 ja 35 on itsellenikin hieman varaukselliset numerot katossa. Kyllähän Kille on tehnyt mahtavan päivätyön IFK:ssa. Mutta jos tutkaillaan puhdasta tilastodataa, niin jos ysi nousee, niin 22 on ihan yhtä ansaitusti siellä.

Kölli: 607 194+236=430 667
14 peräkkäistä SM-Liiga kautta HIFK:ssa.

Kille: 625 228+189=417 281
14 SM-Liiga kautta HIFK:ssa.

Suhteellisen identtiset, kun vertaa pelattuja kausia, otteluita ja pisteitä. Kölli napsi enemmän syöttöjä kuin "Sniper" sekä Köllli oli ainakin uransa alussa "latinoverta omaava", josta huomattavat jäähyminuutit.

35 on eniten se numero, mitä en ymmärrä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Mutta jos tutkaillaan puhdasta tilastodataa, niin jos ysi nousee, niin 22 on ihan yhtä ansaitusti siellä.

Kölli: 607 194+236=430 667
14 peräkkäistä SM-Liiga kautta HIFK:ssa.

Niin, sen siitä saa, kun heittää mutulla eikä viitsi tarkastaa asioita. Myönnän auliisti kuvitelleeni Köllin statsit aivan eri näköiseksi, kuin nuo esitetyt. Olin väärässä. Pahoittelut.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edit: Olen siis sitä mieltä, että punaisen ysin paita tulisi nostaa uran jälkeen Nordiksen kattorakenteisiin.
Itse olen sitä mieltä, mistä on tälläkin palstalla kai joskus ollut puhetta, että HIFKn pitäisi perustaa joku oma "HIFK Hall of Fame"-osasto, jonne aateloitaisiin Kiben tyyliset pitkän päivätyön seurassa tehneet pelurit ja/tai valmentajat, joilta kuitenkin puuttu viimeinen askel legendojen joukkoon. Tuohon porukkaan kuuluisivat siis nykyisistä jäädytetyistä numeroista juurikin nuo 7, 22 ja 35, mutta eipä niitä enää alaskaan sieltä hallin katosta saa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Itse olen sitä mieltä, mistä on tälläkin palstalla kai joskus ollut puhetta, että HIFKn pitäisi perustaa joku oma "HIFK Hall of Fame"-osasto, jonne aateloitaisiin Kiben tyyliset pitkän päivätyön seurassa tehneet pelurit ja/tai valmentajat, joilta kuitenkin puuttu viimeinen askel legendojen joukkoon.

Ehkäpä näinkin, mutta kyllä nuo Kiben numerot hiljaiseksi vetää. Koko 2000 luvun toiseksi paras pistemies, sijoitus kaikkien aikojen pörssissä etc. Kuka mitäkin legendalla ymmärtää. Mielestäni ne määreet tulisi sitoa aikaansa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pelaaja on ollut oikein helvetin paljon aliarvostettu. Kille on viimeinen vanhanliiton HIFK pelaaja (en voi laskea Ville Peltosta tähän kastiin) enkä usko kenenkään meidän tulevista pelaajistamme rikkovan hänen ennätyksiään koskaan. Tähän vaikuttaa tietysti osaltaan pelin evoluutio ja se seikka, että hänen kaltaisensa pistemiehet harvemmin pelaavat SM-liigassa kovinkaan kauan. Ja ennenkuin joku pureutuu tähän, niin totean, että myös Kimmo Kuhdalla olisi ollut mahdollisuus pelata viimeiset kymmenen vuotta Euroopassa tiliä tehden. Hän ei yksinkertaisesti viihtynyt kierroksilla, ja kuten täälläkin on jo todettu, jotkut arvottavat asiat eri tavalla.

Pysyn kannassani.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ennenkuin joku pureutuu tähän, niin totean, että myös Kimmo Kuhdalla olisi ollut mahdollisuus pelata viimeiset kymmenen vuotta Euroopassa tiliä tehden. Hän ei yksinkertaisesti viihtynyt kierroksilla, ja kuten täälläkin on jo todettu, jotkut arvottavat asiat eri tavalla.

Kuulepas, jos mamma sanoo, että Kimmo pelaa Venäjällä, niin Kimmohan pelaa. Ja tästä pääsemmekin siihen, että ihan oikeasti Kimmo Kuhdalla ei siis ole ollut minkäänlaista vientiä HIFK:n ulkopuolella. Eihän hän olisi täällä niin pitkään muuten viihtynyt. Paitsi Penan vuodet ymmärrän, koska Kimmo itse lisäsi yhden nollan lisää vuosipalkkansa loppuun, eikä Pentti tätä hogannut. Hönö.

Toivon kovasti, että Kimmo Kuhta ei herätä millään markkinoilla minkäänlaista mielenkiintoa jatkossakaan, jotta saamme pitää tämän ikälopun reppanan keskuudessamme ;).
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Killeltä puuttuu vielä se todellinen menestys IFK:ssa eli joukkueen johtaminen mestaruuteen ja mikäs sen hienompaa olisi kuin napata se mestaruus tänä keväänä. Kuhta taisi 98 saada jälkikäteen mitalin IFK:n mestaruuden myötä, mutta ei sellaista lasketa.

Kibe on vähän sellainen IFK:n huonon aikakauden suuri IFK:lainen, joka ikävä kyllä 2000-luvulla on usein henkilökohtaisestikin kadonnut kuvasta kevään ratkaisuhetkillä ja pudotuspeleissä juuri silloin, kun häneltä on odotettu ratkaisevia maaleja ja tähtipelaajana joukkueen johtamista suuriin voittoihin.

Toisaalta pelipaidan jäädyttämisen kriteerit varmaankin muuttuvat sitä mukaan mitä maailma muuttuu ja SM-liigan asema jääkiekkokartalla muuttuu. NHL:n, KHL:n ja muiden eurooppalaissarjojen suosion myötä nykyään potentiaaliset seuraikonit ja pitkän linjan tähtipelaajat pelaavat SM-liigassa yleensä vain sen pari vuotta ja sen jälkeen siirtyvät pelaamaan jääkiekkoilijan parhaat vuodet ulkomaiden rahaliigoihin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joko taas?!?

Kuhdalleko ei nähdä käyttöä ensi kauden IFK:ssa?

Mä oikeasti alan kohta vaatia Nybondakselle kenkää, jos tällainen moukkamainen perseily jatkuu. Kohta nousen barrikaadeille ja pistän tuulemaan, jos tähän Kuhdan kyykyttämiseen ei tule loppua. Törkeää, moukkamaista ja turhaa. Näin ei kohdella omaa jätkää, joka kaiken lisäksi on joukkueensa tärkeimpiä pelaajia.

Tom Nybondas, käytkö itse koskaan peleissä? Seuraatko tilastoja ja tuloksia kentällä missään muodossa? Häpeä, Tom Nybondas. Minä häpeän sinua.

Kimmo Kuhdalle asianmukainen jatkodiilitarjous pöydälle välittömästi tai mä tulen sun uniin, Tom Nybondas.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuhdalleko ei nähdä käyttöä ensi kauden IFK:ssa?

Mä oikeasti alan kohta vaatia Nybondakselle kenkää, jos tällainen moukkamainen perseily jatkuu.

Kannattaa arvon leidi muistaa, että joukkueen sopimuksista päättävän pitääkin olla sopivasti vittumainen ja kaikkea muuta kuin pelaajien ja fanien ylin ystävä. Tämän tuloksena ylipäänsä Kuhta pelaa meillä ja lisäksi on saatu seurauksena ( vertaa Hei Kibe tossa sulle 200k€ vs. jos me tälle kaudelle lähdettäisiin 120Ke liikkeelle...)joukkueeseen käytettyä enemmän fyrkkaa laajemmin. Nybari teki tälle kaudelle suorastaan erinomaista duunia Killen sopparin kanssa. Nyt pitää myös muistaa, että meillä ei ole kaikki osatekijät läheskään tiedossa; mikä on Killen pyyntö, miten paljon on rahaa jo sidottu ensi kauden joukkueen huippuihin (soppareita on, mutta ei ole vielä julkaistu), haluaako tuleva valmentaja jotain muuta? Ja listaa voi vielä jatkaa. Mä en keksi miten tällä hetkellä on ede mahdollista syyllistää Kuhdan tilanteesta (mikäli mitään tilannetta on edes olemassa) yhtään ketään?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Seuraikoni, yksi ainoista lajissaan enää. Sekä piste- että maalipörssin top-10 äijä. Fanien suosikki. Tom of finland tarjoaa jämädiiliä. Kuka tämä jannu luulee olevansa?

Jos tomppa saa Kiben perseiltyä Lahteen saa hän Matti Virmasenkin näyttämään nerolta rinnallaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös