Kimmo Kuhta – comeback!

  • 623 723
  • 1 791

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Päätin avata uuden ketjun, vaikka tälle herralle onkin aiemmin avattu kaksi omaa ketjua... Edellinen ketju koski lähinnä paluuta SM-liigaan ja se aiempi menneitä kausia. On ehkä helpompi ja selkeämpi seurata miehen edesottamuksia tulevina kausina ihan omassa, uudessa ketjussaan. Modet voivat toki liittää ketjun aiempiin, jos katsovat sille olevan tarvetta...

Kerronpa tässä alkuun yhden ihan hauskan muiston, joka liittyy Kuhdan arvostukseen alkukausina. Istuin erään kauden (saattoi siinä kaksikin kautta vierähtää) keski-ikäiseen miehen edessä, joka dissasi useissa matseissa "Killeä", huutaen hyvä Järvenpää! Huuto kuului siis etenkin silloin, jos Kille teki jonkun virheen. Minä vuorostani supatin vierustoverini korvaan, että ei se niin paska ole ja hänessä on potentiaalia. KYLLÄ, olin yksi niistä, joka uskoi Killen kykyihin! Noh, helppohan se on näin jälkikäteen sanoa... Anyway, näin se vaan oli, vaikka ei Kibe silti se ykkössuosikkini ollutkaan. Tunnistan muuten tämän kyseisen miehen edelleen hyvin ulkonäöltä ja muutaman kerran on tehnyt mieli kysyä, että mitä mieltä nykyään "Herra Järvenpäästä"... ; ) (Terkkuja vaan!) Noh, tämä tuskin oli kovinkaan ihmeellinen tarina, mutta aina se vaan pistää hymyilyttämään ja mielestäni se kertoo aika olennaisesti Kiben urasta. Tiedän nimittäin, että hän ei todellakaan ollut yksin mielipiteinensä, mutta tuskin enää varmaankaan huutaa mainitulla tavalla- ainakaan ivailumielessä... =)

On ollut todella mahtava nähdä, kuinka vähän myöhäisemmälläkin iällä peli alkaa todella skulaamaan ja verkot heiluu! Kaiken lisäksi mies on pelannut reilut yhdeksän kautta IFK:n paidassa. Uskon että saamme tulevina kausina nauttia useinkin maalien merkeissä siitä, kun herra vaan skodaa. JOS samassa ketjussa on The Pelimiehiä useampi tai yleensäkin roolitukset kohdallaan on SM-liigan maalikuninkuus 2007 hyvinkin mahdollista. Toki Kibe osaa ratkaista pelejä yksinkin, mutta kaksin on aina helpompaa.

14.9. 2006 klo 18.30 se sitten virallisesti (toivottavasti) tapahtuu... Tervetuloa takaisin kotiin #9 Kimmo Kuhta!

Odotan sinulta tulevalla kaudella etenkin maaleja sillä uskomattoman upealla rannelaukauksella ja jos rankkareita tulee, niin...
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka olenkin Ässä-fani, niin pakko tulla sanomaan, että hieno homma kun liigaan saadaan näitä kotimaisia huippupelaajia. Kuhdan paluu ei ole ainoastaan HIFK:n - vaan koko SM-liigan voitto. Tottakai myös muistan Kiben hehkutukset Isomäen seisomakatsomosta, mutta se on toisarvoinen seikka. Mahdollisuudet on ensi kevään MM-joukkueeseen, jos pysyy terveenä. Jos pystyy pelaamaan vähintään 50 peliä, niin tuloksena on ainakin 20 maalia.

"Kyllä mä skodaan silloin kun on paikka." Se on oikein, ilman laukauksia ei tule maaleja.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Kuhta tulee todennäköisesti takomaan 25-40 maalia ensi kauden sääntölinjauksilla joka tuottaa yv-aikaa ja mies osaa kyllä takoa kaarteelta rannarilla ;). Muistan ikimuistoisesti 2004 viimeisen välierän Poroja vastaan, jota Kärpät johti 1-0 ja Kille pujotteli maalin takaa ja veivasi kiekon maaliin, vitja sitä tunnetta! No peli päättyi sitten muuan Lieversin jatkoaikamaaliin, mutta kumminkin.
 

KEKE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kuulun kans Killen vankkumattomiin kannattajiin,arvon nimimerkki -BR-, teki LOISTAVAN videopätkän Killestä tämän suunnatessa Sveitsiin,kiitos siitä,se oli upea. Vesissä silmin katselin!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hienoa, että Kibestä avattiin uusi ketju. Kuka niitä vanhoja mammuttiketjuja jaksaa seurata.

Kille on ollut kestosuosikkini lähes aikojen alusta. Aikoinaan kummastelin ensin miten peliminuutteja ei tullut ja sitten miksi tehoja ei tullut, varsinkin kapteenikausi meni aika ketuille, mutta niin vaan se aurinko paistaa risukasaankin kun ei anna periksi.

Tässä tapauksessa menestykseen tarvittiin "jäähdyttelevä jenkki" ja "NHL/AHL -jämä" ketjukavereiksi. On muuten aikas usein käynyt joukkueurheilussa näin, että kun määrättyjen kavereiden kemiat kohtaavat niin jälki on tyrmäävää. Ja kun on alkuun päästy, niin itseluottamuksen kasvu ruokkii itseään ja homma toimii.

Go Kibe Go!
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KEKE kirjoitti:
Itse kuulun kans Killen vankkumattomiin kannattajiin,arvon nimimerkki -BR-, teki LOISTAVAN videopätkän Killestä tämän suunnatessa Sveitsiin,kiitos siitä,se oli upea. Vesissä silmin katselin!

Älä muuta virka,lukuisia kertoja on tullut pätkän kanssa fiilisteltyä.Le Banner harvoin herkistyy, mutta onpahan sekin nähty.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metropolit kirjoitti:
Älä muuta virka,lukuisia kertoja on tullut pätkän kanssa fiilisteltyä.Le Banner harvoin herkistyy, mutta onpahan sekin nähty.

Mikäs video se tämä on? Linkkiä kellään? Oliko sama joka oli ladattavissa jossain HIFK aiheisella cjb.net sivulla?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavaa,että Kille palasi himaan!!!Jotkut kai tosissaan pelkäsivät,että Kille menis Jokereihin HIFK:n sijasta,mutta itselläni ei käynyt se vaihtoehto mielessäkään.Joskus 10v. sitten,kun ura ei ollut vielä HIFK:ssa puhjennut kukoistukseensa,olisi saattanut olla mahdollista,mutta enää ei.

Olen muuten saanut tietooni luotettavalta taholta,että Kiben peruspalkka on ihan kohtuullinen,mutta bonukset tehdyistä maaleista ja kokonaispistemääristä ovatkin sitten sitä luokkaa,että motivaatiota tuntuisi riittävän jatkossakin.Lähdettä en voi valitettavasti paljastaa,mutta uskon ja luotan,että pitää paikkaansa.Ei sillä,uskon myös,että Kibe on jokaisen sentin arvoinen ja lisät päälle:).Tämä kuitenkin kertoo siitä,että pelkän rahan perässä Kibe ei juokse,mutta tietää kuitenkin arvonsa.HIFK:lle Kiben arvo on muutakin kuin pisteet ja "hyvä äijä-meininki".Ja näillä huikeilla bonareilla on sekin merkitys,että Kille pelaa edelleen täydellä sydämellä ja uskoo itseensä.Eli jäähdyttelemään ei ole tullut.

Veikkaanpa,et Kibe tekee 30+ maalia ja syöttöjäkin 20+.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BigRedCat kirjoitti:
Mikäs video se tämä on? Linkkiä kellään? Oliko sama joka oli ladattavissa jossain HIFK aiheisella cjb.net sivulla?

Jep ihmeessä videota jälleen jakoon, olen missanut tämän totaalisesti. Hehkuttelen päivittäin kamerakännykälläni kuvaamaa maalia jonka Kille värkkäsi ekassa harkka matsissa pari vk sitten Djurgårdenia vastaan. Tulee kylmiä väreitä kun kuuluttaja ilmoittaa: "HIFK tasoittaa.. tasoitusmaalintekijä yhdeksän, Kimmo Kuhta" ja halli repeää.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
McJugi kirjoitti:
Jep ihmeessä videota jälleen jakoon, olen missanut tämän totaalisesti.

Auttaisin oikein mielelläni, MUTTA... Vanha koneeni lojuu kellarissa odottaen mahdollista korjaamista ja enhän mä tietty mitään varmuuskopioita ole tehny. =(
Eli Killen "video" on mun vanhalla koneella ja out of order. Tohtori(4)- setä auttoi edellisellä kerralla neitoa hädässä ja julkaisi videon omilla sivuillaan, joten josko kyseiseltä nimimerkiltä apu löytyisi... Joku muukin voi toki auttaa!!! Eihän se video Comebackiin ihan liity, vaikka toki Killestä siinä on kyse. Anyway olis se witeo kiva saada tälle uudellekin masiinalle, kun ei tosta edellisen korjauksesta ole mitään takeita.

Niin ja kiitoksia vielä kehuista. Arvatkaapa vaan oliko mulla tippa linssissä, kun sain videon valmiiksi. Tarvittiin muutama nessu! ; )

Ja Comebackiin liittyen, Kille tekee +30 maalia ehjänä pysyessään! =) Voisi malkeinpä lyödä vetoa aiheesta... ; )
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu itsekin olen tuon nähnyt kun se kerran tohtori4:n sivuilla on ollut (hifklandia.cjb.net). Koneelta ei sitä löydy minultakaan ja esittäisin toivomuksen itseni ja monien muiden puolesta nimimerkille tohtori4: saisiko tämän jakoon vaikka rapidshareen?

Kiitos näin etukäteen...
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
McJugi kirjoitti:
Tulee kylmiä väreitä kun kuuluttaja ilmoittaa: "HIFK tasoittaa.. tasoitusmaalintekijä yhdeksän, Kimmo Kuhta" ja halli repeää.

Jep, ja lisämausteena tämä Micken "klassinen" Kultahattuinen kostaja-läppä! Cheers!
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BigRedCat kirjoitti:
Juu itsekin olen tuon nähnyt kun se kerran tohtori4:n sivuilla on ollut (hifklandia.cjb.net). Koneelta ei sitä löydy minultakaan ja esittäisin toivomuksen itseni ja monien muiden puolesta nimimerkille tohtori4: saisiko tämän jakoon vaikka rapidshareen?

Kiitos näin etukäteen...

Meikäläisellä kyseinen pätkä kyllä löytyy mutta puukäsi/pää ei pysty sitä jakoon laittamaan,sorry!:)
 

KEKE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-BR- kirjoitti:
Kiitokset linkistä! Tuo on kuitenkin se tohtori4:n tekemä pätkä eikä minun.

Kelpaa toki myös!
Hyvä oli pätkä,muttei vedä vertoja -BR-:n pätkälle!
 

TheRoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Florida Panthers
9

Kimmo Kuhta on ollut ykkössuosikkini niin kauan kuin olen HIFKiä kannattanut. Miehen arvoa lisää se, että kaikki ei ole tullut todellakaan helpolla vaan on ollut ylä- ja alamäkeä. Mutta kiitos Hifkin, kun jaksoivat uskoa ja kaappasivat aikoinaan Kiekko-espoosta stadiin! Kibe on harvinaisen tyylikäs ja taiturimainen kiekkoniekka. Taitureita ei Hifkissä ole liikaa ollut viime vuosina. Bednar, Caloun, Rafalski, Zidlicky, Kuhta...taitoa! Anna ranteen skodata Kibe!!
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Kyllä Kuhta on ollut yksi suurimmista suosikeistani IFK:ssa aina. Silloinkin kun herra ei tehnyt vielä 30 kihausta kaudessa. Joku Kibessä viehettää...

Itselleni on jäänyt mieleen viimeinen välieräottelu oulussa 2004, kun Kibe nousi komeasti aivan lopussa maalille ja nosti rystyltä kiekon maalin kattoon...
Kylmänväreet menee vieläkin, kun aattelee...:P

Tervetuloa vaan takaisin noutaja #9!
 

kolome

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Kiben paluu on merkittävä juttu HIFK:lle kuten myös SM-liigalle.

Kibestä on jäänyt vuosien varrella paljon hienoja muistoja. IFK_Helsingin mainitsema maali Kärppiä vastaan oli kyllä yksi hienoimmista suorituksista mitä olen häneltä nähnyt. Teemu Lassilalle tehty rankkarimaali on myös hyvin jäänyt mieleen. Koko halli mylvii ja taputtaa rytmikkäästki kun Kibe kelaa vauhtia keskialueella. B-pisteiden välissä Kibe lopettaa polkemisen ja liukuu maalille, katsoo Lassilaa, ja kääntää oikealta puolelta yhdellä kädellä sisään. Halli repesi ja Kibeltäkin erittäin näyttävät tuuletukset.

Tästä on joskus ollut video koneella, mutta jostain syystä ei ole enää. Jos kellään on tästä rankkarista videota, niin vaikka Rapidsharen kautta olisi kiva napata se uudelleen koneelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Hieno homma,että Mr. Kuhta halusi palata petopaitaan vaikka varmasti olisi tehnyt muhkeamman tilin jossain muussa Euroopan sarjassa. Kuhdan paluu osoittaa, että kaikki eivät juokse rahan perässä vaan myös seurauskollisuutta löytyy. Tästä voisivat nuoremmat pelaajat ottaa oppia.
Duo Kuhta-Guolla tekee varmasti tuhoisaa jälkeä vastustajien verkkoon. Kunhan miehet ehtivät vetämään muutaman matsin yhdessä niin eiköhän jälkeä ala syntymään. Mitähän olisi käynyt jos sir Pentti olisi saanut vielä Pärän sainattua. Ykkönen olisi varmasti muodossa Kuhta-Guolla-Pärä. Olisi voinut verrata helposti. että onko Guollasta Harkinsin stuntiksi.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kibe on niin mahtava juttu HIFK:lle kuin vain voi olla. Vaikka Kibe ei ehkä ole pelityyliltään ihan IFK:n näköinen fyysisyydessä, niin muilta osin hän on ehkä eniten IFK:n näköinen pelaaja nykyrosterissa. Taitoa on ja asenne on kohdillaan. Eniten ehdottomasti miellyttää se, että Kibe on aito stadilainen ja edustaa juuri niitä arvoja, joiden takia IFK herätti (varsinkin aikoinaan) kunnioitusta kaikkialla, myös maakunnissa. Tällaiselle pelaajalle on minun IFK:ssani aina paikka. Tervetuloa takaisin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuhtaa ei valittu Tsekin höpöhöpö-turnaukseen mikä osittain selittyy sillä että ko. turnaukseen valittiin nuoria ja maajoukkuekuviossa hieman kokemattomampia pelaajia. Summanen dissasi Kuhtaa pahemman kerran omalla päävalmentajakaudellaan, mielenkiintoista nähdä miten käy Westerholmin kanssa.

PS. ei valittu ketään muutakaan IFK-pelaajaa, mikä on vain hyvä asia.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Sledge Hammer! kirjoitti:
PS. ei valittu ketään muutakaan IFK-pelaajaa, mikä on vain hyvä asia.
Nimenomaan, näihin hölynpölykarkeloihin ei saisi missään olosuhteissa päästää yhtäkään IFK-pelaajaa. Vituttaa jo etukäteen, kun jostain ryssänhelvetistä kärrätään omia poikia käsi/jalka paketissa takaisin liigajoukkueen vahvuuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös