Ketjuviritykset kaudella 2015–2016

  • 32 463
  • 157

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Korhonen-Hirso-Poukkulasta tulee vähän liiaksi mieleen DingDong-Hirso-Diboditto -ketju, joka näytti hienosti miten Hirsokin saadaan katoamaan kuvasta työntämällä viereen liian keskinkertaiset laiturit.

Joten vähän rispektiä kapteenille ja avaimet käteen auttaa joukkuetta, kiitos. Harjoituspelejä on takana rajallinen määrä, mutta tähän asti teksti-tv:stä ja tv:stä (Litvinov-peli) katsottuna ykkösen esitykset on olleet jotakin melko paskan ja sysipaskan väliltä.

Ihmettelen kyllä, jos Somervuorelle ei anneta tsäänssejä Hirson rinnalla.

edit. En tarkoita mollata Korhosta enkä Poukkulaakaan sinänsä. Jompikumpi (nyt tuntuu että mieluummin Korhonen) menee toimivassa kolmikossa jopa ykkösessä hyvin, kuten viime vuonna nähtiin. Mutta yhdessä liian keskinkertaiset ykköseen.
 

Fordél

Jäsen
Mutta ehkä Poglund yllättää meidät ja ylittää Espoossa roimasti kauden aiemman piste-enkkansa Ville Korhosen ja Eetu Pöystin tapaan.

Näen Poukkulassa ehdottomasti potentiaalia seuraavaksi Pöystiksi tai Korhoseksi. Vielä tähän mennessä hänestä ei ole saatu ulosmitattua, syystä taikka toisesta, hänen parastaan. Ominaisuudet ovat kuitenkin ihan hyvällä tasolla, kun liike on hyvä, asenteessa ei ole moittimista, ei pelkää fyysistä peliä eikä taitotasokaan ole huono. Hänessä on paljon samaa kuin Pekka Jormakassa. Jos Poukkula saa peliinsä lisää järkeä ja rauhallisuutta niin uskon, että tulosta tulee. Blues ja Ahon pelitapa ovat hyvä paikka Poukkulalle hakea läpimurtoa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Näen Poukkulassa ehdottomasti potentiaalia seuraavaksi Pöystiksi tai Korhoseksi. Vielä tähän mennessä hänestä ei ole saatu ulosmitattua, syystä taikka toisesta, hänen parastaan. Ominaisuudet ovat kuitenkin ihan hyvällä tasolla, kun liike on hyvä, asenteessa ei ole moittimista, ei pelkää fyysistä peliä eikä taitotasokaan ole huono. Hänessä on paljon samaa kuin Pekka Jormakassa. Jos Poukkula saa peliinsä lisää järkeä ja rauhallisuutta niin uskon, että tulosta tulee. Blues ja Ahon pelitapa ovat hyvä paikka Poukkulalle hakea läpimurtoa.
Aiemmin en ole niin kiinnittänyt huomiota Poukkulaan, mutta nyt pari peliä häntä tarkemmin seuranneena olen samaa mieltä. Potentiaalia on vielä olemassa hyvin paljon ja nimenomaan Jormakka on pelaaja, johon häntä voisi verrata potentiaalinsa suhteen. Jormakallakin kesti jonkin aikaa saada homma kulkemaan, ja samaa voisi toivoa myös Poukkulalta. Onhan matka samoihin urotekoihin vielä pitkä, mutta mahdollinen.

On jotenkin merkillistä, että kautta on pelattu kokonaiset yksi ottelu ja heti jengi on dumaamassa Poukkulaa ja ihmettelemässä, että eikö Somervuori pääse näyttämään taitojaan ykkösessä... Onneksi valmennusjohto on paljon kärsivällisempi ratkaisuissaan.

Poukkulan ja Korhosen vertaaminen DiBenedettoon ja Widingiin on jo lähes rikollista. Kaverit ovat joka tasolla aivan erilaisia pelaajia, joten ei tästä sen enempää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vaikka tossa Poukkulassa ois potentiaalia niin kyllä mä suoraan sanoen ihmettelen että miten se pääsi suoraan ykköseen. Mutta kun tota Ahon peluutusta on seurannut niin ei se ratkasu yhtään ylättänyt ja tavallaan oli jopa ihan odotteut ratkaisu. Mutta Poukklan maaliennätys liigassa on 6 maalia ja Bluesin laitureista Korhonen, Somervuori, Talaja, Sailio ja jopa Pitkänen on pistänyt paremmaksi. Rooban maaliennätys on 5 maalia.

Omasta mielestä Poukkulan olisi ekaksi pitänyt esittää hyviä otteita jossain kakkos- tai kolmosketjussa ja näin ansaita paikka Hirson laidalle. Mutta nyt sinne singahdettiin suoraan Jypin nelosketjusta ja siksi tossa Poukkulan ykkösketjun pestissä on yvin vahvasti "Ahon lellipoika" fiilaria. Parempi ois Poukkulalle että sais löytää sen hyvän pelivireen rauhassa esim. kakkosessa sillä Hirson laidalla hän on suoraan valokeilassa. Olen aika varma että jos Poukkula jatkaa vielä liiga-avauksessa ykkösessä ja sitä maalijyvää ei nopeasti löydy, niin sitten Poukkula on nopeasti matkalla Blues-fanien sylkykuppiosastolle. Ykkösketju kun ei ole se paikka missä "pitää antaa pojan rauhassa näyttää" vaan siinä on tultava tulosta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jos me halutaan pärjätä, täytyy Hirsosta saada tehot irti. Ei ykkösketju voi olla mikään pitkän tähtäimen kasvatusprojekti. Jos ykkönen & ykkösylivoima on eilisen tasolla, niin kusessa ollaan. Mun puolesta Hirso saisi itse valita laiturinsa. Johan se nähtiin Whiddikin ja DibbaDoon (copyc. Tiki) aikana, että jos ykkönen vetää kiikaritehoilla, niin se on morjens.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta nyt sinne singahdettiin suoraan Jypin nelosketjusta ja siksi tossa Poukkulan ykkösketjun pestissä on yvin vahvasti "Ahon lellipoika" fiilaria.
Noh, onhan tässä kuitenkin treenikausi myös alla, eli ei Poukkula sentään suoraan jypin nelosesta meidän ykköseen pompannut. Minusta Jykän ajattelutavassa on paljon hyvää. Ei kaikkia parhaita pelaajia kannata laittaa ykkösketjuun, varsinkaan alkukaudesta. Joukkueessa on pakko olla ainakin kaksi tulokseen pystyvää ketjua, joten miksei niitä voisi hakea laittamalla viime kaudesta tutut Hirso ja Korhonen samaan ketjuun ja Makkonen sekä Talaja toiseen. Siihen sitten Somervuori ja Poukkula uusina mukaan. Minusta on ihan sama, onko Poukkula ykkösessä vai kakkosessa. Jykä on vaan katsonut, että Poukkula sopii ykköseen paremmin kuin Somervuori. Aivan varmasti muutoksia ketjuihin tulee, jos homma ei lähde toimimaan toivotulla tavalla. Yhden kunnon pelin jälkeen ei pysty sanomaan vielä yhtään mitään. Roolitus näissä ketjuissa mennee jotenkin näin:

Poukkula (tilanraivaaja) - Hirso (playmaker) - Korhonen (maalintekijä)
Talaja (tilanraivaaja) - Makkonen (maalintekijä) - Somervuori (playmaker)

Makkonen nyt ei ole mikään puhdas maalintekijä, eikä Eero puhdas playmaker, mutta jos roolitus menee näin, silloin kävisi järkeen, ettei Somervuorta haluta laittaa ykköseen toiseksi playmakeriksi.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Noh, onhan tässä kuitenkin treenikausi myös alla, eli ei Poukkula sentään suoraan jypin nelosesta meidän ykköseen pompannut. Minusta Jykän ajattelutavassa on paljon hyvää. Ei kaikkia parhaita pelaajia kannata laittaa ykkösketjuun, varsinkaan alkukaudesta. Joukkueessa on pakko olla ainakin kaksi tulokseen pystyvää ketjua, joten miksei niitä voisi hakea laittamalla viime kaudesta tutut Hirso ja Korhonen samaan ketjuun ja Makkonen sekä Talaja toiseen. Siihen sitten Somervuori ja Poukkula uusina mukaan. Minusta on ihan sama, onko Poukkula ykkösessä vai kakkosessa. Jykä on vaan katsonut, että Poukkula sopii ykköseen paremmin kuin Somervuori.

Sorry jo etukäteen. Välillä tuntuu lukiessa sun viestejä, että siellä kirjoittaa Jykä tai sen paras frendi....
Mulla ei ole mitään Poukkulaa vastaan ja on hyvinkin Bluesin näköinen pelaaja ja saattaa tehdä Pöystit tai Korhoset.
Mutta kuitenkin... Vertaus Somervuoreen on aika naivia ja varsinkin Somervuoren esittäminen "Playmakeriksi". Silloin tuntuu, kun et olisi ikinä hänen nähneen pelaavan.
Kaverin statsit on Liigassa 151+169, jos oikein laskin. Onko tämä playmakerin statsit. Koko liigassa on vain muutamia kavereita näin isoilla pelimäärillä, kenen maalimäärä on edes lähellä syöttöjen määrää. Kyllähän Eeron vahvuus on ollut aina nimenomaan "maalintekijä" tai "snaipperi". Vaikkakin toki on paljon viime kausilla tuhlaillut paikkoja...
Kyllä minäkin heittäisin Somervuoren Poukkulan tilalle ykköseen ja sinun esittämän mallin mukaan kokeilisin aluksi sitä. Jos ei toimi, niin muutoksia.
Ja en saa millään Talajastakaan mitään tilanraivaajaa. Meidän rosterissa yksi potentiaalisimmista maalintekijöitä.
Voin vaikka lyödä vetoa, että jos kaverit pelaavat suhtkoht täyden runkosarjan, niin Roope sekä Eero on meidän TOP 4-maalintekijöitä. Poukkula, Makkonen ja Korhonen (viime kaudesta huolimatta) ovat kaikki näiden takana.
 

Fordél

Jäsen
Sorry jo etukäteen. Välillä tuntuu lukiessa sun viestejä, että siellä kirjoittaa Jykä tai sen paras frendi....
Mulla ei ole mitään Poukkulaa vastaan ja on hyvinkin Bluesin näköinen pelaaja ja saattaa tehdä Pöystit tai Korhoset.
Mutta kuitenkin... Vertaus Somervuoreen on aika naivia ja varsinkin Somervuoren esittäminen "Playmakeriksi". Silloin tuntuu, kun et olisi ikinä hänen nähneen pelaavan.
Kaverin statsit on Liigassa 151+169, jos oikein laskin. Onko tämä playmakerin statsit. Koko liigassa on vain muutamia kavereita näin isoilla pelimäärillä, kenen maalimäärä on edes lähellä syöttöjen määrää. Kyllähän Eeron vahvuus on ollut aina nimenomaan "maalintekijä" tai "snaipperi". Vaikkakin toki on paljon viime kausilla tuhlaillut paikkoja...
Kyllä minäkin heittäisin Somervuoren Poukkulan tilalle ykköseen ja sinun esittämän mallin mukaan kokeilisin aluksi sitä. Jos ei toimi, niin muutoksia.
Ja en saa millään Talajastakaan mitään tilanraivaajaa. Meidän rosterissa yksi potentiaalisimmista maalintekijöitä.
Voin vaikka lyödä vetoa, että jos kaverit pelaavat suhtkoht täyden runkosarjan, niin Roope sekä Eero on meidän TOP 4-maalintekijöitä. Poukkula, Makkonen ja Korhonen (viime kaudesta huolimatta) ovat kaikki näiden takana.

Ihan samoilla linjoilla pelaaijen roolituksen ja vahvuuksien suhteen. Somervuoren vahvuudet eivät ole pelintekemisessä vaan hän on aikalailla puhdas maalintekijä. Talajastakan en saa mitään tilanraivaajaa vaikka eihän fyysinen peli ole hänelle mikään ongelma. Puhtaampia tilanraivaajia joukkueesta löytyy muutenkin ihan riittävästi, joten Talajaa ei kannata uhrata tällaiseen rooliin. Talajasta on eniten hyötyä joukkueelle, kun saa pelata suoraviivaista hyökkäyspeliä ja pääsee maalintekopaikkoihin sekä päättämään hyökkäyksiä.

Itse kasaisin Bluesin ketjut seuraavanlaisesti:

Korhonen - Hirschovits - Somervuori
Talaja - Makkonen - Poukkula
Kantola - Tiivola - Rooba
Sailio - Liivik - Pitkänen
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minusta on ihan sama, onko Poukkula ykkösessä vai kakkosessa.
Musta se ei ole ihan sama kuka siinä ykkösketjun laidalla on. Hirso kun luo hyviä maalintekopaikkoja niin kyllä siinä ketjussa pitää olla sitten sellainen duunari hyökkääjä joka osaa sen paikan myös käyttää. Poukkulan tilasto liigassa viitaa siihen että ei se mikään synnynäinen maalipyssy ole. Siksi mielummin näen Talajan, Somervuoren, Kantolan tai vaikka jopa Sailion ykkösessä Poukkulan paikalla. En usko että se ihan sattumaa on että tän illan harrkkapelin jälkeen Kim Hirschovitsin tehot on harkkapelistä ja CHL pelistä on yhteensä 1+0=1. Se että syöttökone ei ole saanut yhtään syöttöpistettä pistää kummasti silmään.

Poukkula nyt vaikuttas semmoselta pelajalta joka vois hyvin ottaa Giliatin/Pöystin paikan Liivikin ketjusta ja ois ehkä jopa siinä ketjussa hyvä. Vähän pelkään että Aho on nyt saanut päähänsä että Poukkula on ykkösketjun äijä ja antaa omalle luottomiehelleen aikaa näyttää. Se kun tuppaa miehellä olemaan tapana. Vähän niinkuin viime kaudella pakkipari Malimivaara - Seppälä sai oli todella pitkään yhdessä vaikka meno kentällä oli aivan kauheata.

Ei tässä voi kun toivoa että Poukkula rupee takomaan maaleja tai että Jykä tulee järkiinsä. Siihen kun ei ole Bluesilla varaa että Hirso on pimennossa puukätisen ketjukaverin takia ja Blues aloittaisi taas kolmanen kerran putkeen kauden pitkällä tappioputkella.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jep, kyllä fanin kannalta Jykä on välillä rasittava jäärä. Ihan surkeita kombinaatioita on peluutettu +10 matsia vielä senkin jälkeen, kun Mietaakin oli jo hoksannut missä mennään. Tässä muutama uhkakuva:

-Junnut ei saa peliaikaa.
-Poukkula pelaa ykkösessä. Vaikka sitten kiikaritehoilla.
-Kuntouduttuaan Malmi pelaa ylivoimat, alivoimat, tasakentällisin & kaikki jatkoajat alusta loppuun. Ja omissa soi.
-Seppälä aiheuttaa joka toisen omaan päähän tulleen rysän. Se johtaa merkittävään vastuun kasvuun.
-Jos Engstrand floppaa täysin, saattaa Kaapo päästä tammikuun lopussa vaihdosta sisään (Oulussa 7-1 tilanteessa, 5,40 jäljellä peliaikaa).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Blues, Kiekko-Espoo
Kantola - Hirschovits - Korhonen/Somervuori
Talaja - Makkonen - Korhonen/Somervuori
Poukkula- Tiivola - Rooba
Sailio - Liivik - Pitkänen[/QUOTE]

Pitäisin Kantolan ja Hirson yhdessä, heillähän toimi yhteistyö aika hyvin viime syksynä. Pelityylitkin kompensoivat hyvin toisiaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kylläpäs sitä ollaan taas niin sanatarkkoja. Jos jonkun pelaajan roolinimike on playmaker tai tilanraivaaja, onko häntä kielletty tekemästä jotain muuta? No ei tietenkään. Tilanraivaaja oli nyt muutenkin ehkä vähän huono sana, mutta oletin kanssakirjoittajien ymmärtävän, mitä hain. Olin väärässä. Tarkoitin siis, että tämä pelaaja tuo ketjuun fyysisen elementin, ajaa röyhkeästi maalille, kaivaa kiekon kulmista ja taklaa vastustajia väsymättömästi. Tämä pelaaja saa myös tehdä maaleja, se oikeastaan on iso osa hänen peliään ns. power forwardina. Esimerkkinä vaikkapa Erkki Rajamäki. Vieläkö joku on sitä mieltä, että Talaja ei kuulu tähän pelaajakategoriaan?

Somervuori on toki tehnyt lähes yhtä paljon maaleja liigaurallaan, kuin syöttöjä. Kuitenkin viimeisillä kymmenellä kaudella maaleja on ollut enemmän kuin syöttöjä tasan kerran. Olen nähnyt hänen pelaavan ja olen nähnyt myös monen muun maalintekijän muuttuvan uransa loppupuolella enemmän syöttelijäksi kuin maalipyssyksi. Onko hän puhdas playmaker? Ei. Onko Hirso puhdas playmaker? Ei. Molemmat saavat edelleen tehdä maaleja, mutta heillä on varmasti enemmän pelinrakennuksellista vastuuta ketjussa, kuin muilla kahdella hyökkääjällä. Tätä kutsutaan roolittamiseksi. Ei ole mitään järkeä laittaa kolmea maalintekijää samaan ketjuun, tai kolmea pelintekijääkään. Ja edelleen, jokainen pelaaja saa toki tehdä näitä kaikkia asioita kentällä, mutta osalla vahvuudet on hyvä tuoda selvemmin esille. Eeron kohdalla näkisin hänen olevan selvästi paras pelintekijä tuossa ketjussa, siksi hänelle ollaan varmasti istuttamassa hiukan vahvemmin myös tuota roolia ketjun tekemisessä.

Jos olen antanut kuvan Jykän kaverina, niin olen osittain onnistunut tavoitteessani. Minusta fanien on syytä tukea valmentajaa, joka on vienyt meidät suoraan playoffeihin kahtena kautena peräkkäin. Monta vuotta säälien kautta itse oikeisiin playoffeihin päässeenä joukkueena, jo tämä on iso saavutus. Se, että playoffeissa tulos on jäänyt heikoksi, on toinen asia. Ja totta kai kritiikkiä saa ja kuuluukin antaa, itse en vaan näe tällä hetkellä mitään tarvetta siihen. Mieluummin yritän ymmärtää, mitä Jykä hakee omilla ratkaisuillaan.

Se, että Hirson statsit näyttävät huonoilta kertoo myös miehen omasta tasosta tällä hetkellä. Paljon on vielä tekemistä...kuten koko joukkueella. Onneksi kautta on pelattu vasta YKSI OIKEA OTTELU....
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika samoilla linjoilla Toni85:n kanssa. Nopeasti on kaverit taas veistelemässä ranteitaan ja rasvaamassa köyttä, vaikka elämme periaatteessa vielä harjoituskautta. Mulle Aho on osoittanut kahdella edellisellä kaudella, että kyllä sillä on jotain ajatusta takana siinä mitä se tekee.

Hirso on joukkueen liideri ja ehkä paras pelintekijä. Toisaalta meillä on pelaaja (Poukkula), jolla olisi mahdollisesti paljonkin potentiaalia, jos sen vain saisi puhkeamaan kukkaan. Bluesin taloustilanne on ollut vähän sellainen, että niiden on viime vuosina täytynyt itse saada potentiaaliset tutkan alla viilettävät pelaajat kukkimaan. Ei ole mun mielestä outo ajatus antaa sen surffata näissä ensimmäisissä peleissä joukkueen liiderin rinnalla ja toivoa parasta. Hirso on Poukkulalle varmaan paras apu tuolla kentällä. ENKÄ SANO, että se on fiksuinta peluuttaa Poukkulaa tuossa ykkösessä. Sanon vaan, että se on ihan kelpo valinta siinä missä muutkin - ei mitään perusteetonta tutun kaverin suosimista. Se on Aholle kolmas kausi espoossa, joten kyllä sille löytyy tuttuja kavereita sen omastakin joukkueesta.

Ja mitä siihen Ahon jääräpäisyyteen tulee, niin ei se lopputulosten valossa ole Bluesia ainakaan huonosti palvellut. Viime kaudella itkettiin sitä, että Malmivaara ja Seppälä sai kauden mittaan liikaa vastuuta. Seppälä ei kyennyt enää ottamaan askelta eteenpäin, vaikka valmentaja tarjosi siihen hyvän mahdollisuuden. Tekikö Aho väärin? Jos Seppälä olisi nostanut tasoa, niin valmentaja olisi ollut jälkikäteen nero. Malmivaara alkoi loppukaudesta astumaan isoon rooliin puolustuksessa, ja väitän, että ilman loukkaantumista, olisi ollut iso kokemusta omaava palanen playoffeissa. Joten olihan se jälkikäteen ajateltuna ihan hyvä antaa sille sitä luottoa.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Sama kaikkiin edellisiin. Mitä järkeä on vedellä ranteita auki välittömästi parin tappion jälkeen? Harjoituspelit ovat ihan eri asia kuin kovatasoiset runkosarja-, playoff- ja turnauspelit. Nyt eletään vasta kauden alkuvaihetta ja "yllätys" että täällä ollaan heti vetämässä ranteita auki. Myönnetään, runko on pysynyt hyvin kasassa eikä suurta vaihtuvuutta juurikaan ole, mutta silti se vie uusiltakin pelaajilta aikaa totuttautua peleihin pitkän tauon jälkeen. Ja mitä ketjun aiheeseen tulee, omat ketjumuodostelmani menisivät jotenkin näin:

Sailio-Liivik-Pitkänen
Talaja-Hirschovits-Kantola
Somervuori-Korhonen-Poukkula
Rooba-Makkonen-Tiivola
(eivät siis ole määrätyssä järjestyksessä)

Malmivaara-Kukkonen
Kaijomaa-Rantakari
V.Vainio-Kuukka
J. Vainio-Seppälä
(näitäkään ei ole sementoitu).
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mielestäni muuten se että ketjussa joka on otsikoitu nimellä "Ketjuviritykset kaudella 2015-16" spekuloidaan erilaisilla ketjukoostumuksilla tai tuodaan jopa esille eri ketjujen tuloksia (vaikka sitten vain yksittäisissä otteluissa), ei ole mitään ranteiden aukivetelyä. Ja ainakaan minun osalta tähän keskusteluun osallistuminen ei ole mikään epäluottamuksen osoitus päävalmentaja Ahoa kohtaan. Luotan ehdottomasti ja ilman mitään varauksia Ahon ammattitaitoon.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Mielestäni muuten se että ketjussa joka on otsikoitu nimellä "Ketjuviritykset kaudella 2015-16" spekuloidaan erilaisilla ketjukoostumuksilla tai tuodaan jopa esille eri ketjujen tuloksia (vaikka sitten vain yksittäisissä otteluissa), ei ole mitään ranteiden aukivetelyä. Ja ainakaan minun osalta tähän keskusteluun osallistuminen ei ole mikään epäluottamuksen osoitus päävalmentaja Ahoa kohtaan. Luotan ehdottomasti ja ilman mitään varauksia Ahon ammattitaitoon.
Aivan, olen kanssasi täysin samoilla linjoilla, sen takia halusinkin johdatella keskustelua takaisin oikeille raiteille listaamalla omat ketjuhahmotelmani. Luotan itsekin Jykään täysin hänen kykynsä tietäen joten eiköhän meidän kaikkien tulisi nyt vain antaa joukkueen keskittyä itse olennaiseen eli menestyksen tavoittelemiseen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sama kaikkiin edellisiin. Mitä järkeä on vedellä ranteita auki välittömästi parin tappion jälkeen?
Itse en ole ainakaan vielä ranteita auki vedelly, mutta kai sitä nyt saa ihmetellä miksi täydellinen puukäsi on pistetty ykkösketjuun? Varsinkin kun tulosta ei synny. Kuten aikasemmin tänne kirjottelin niin Poukkula on nyt tulosyksikössä joten hänen tekemisiään pitää sitten tarkastella miten ykkösketju pärjää ja kuinka verkko heiluu. Harkkakausi on harkkakausi mutta kyllä siitä nyt silti on jotain nähtävissä mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan.

Mulle Aho on osoittanut kahdella edellisellä kaudella, että kyllä sillä on jotain ajatusta takana siinä mitä se tekee.
Mulle taas Aho on kahdella edelisellä kaudella osottanut että alkukausi on ihan hirveetä tappioputkessa rypemistä. Ei vaan jaksasi nyt kolmatta kautta katsoa sitä touhua. Päinvastoin Blues tarvitsisi todella hyvän startin jotta katsomoihin saataisiin sakkia jo alkukaudesta vaikka se perinteisesti Espoossa on ollut haastavaa.

Itsellä on Ahosta hyvin kaksijakoiset fiilarit. Tavallaan diiggaan kaverin persoonasta, mutta eipä kenenkään toisen Blues-valmentajan peluutusratkaisut ole aiheuttanut näin paljon ihmetystä taikka suoranaista vitutusta.
 
Suosikkijoukkue
Blues, Kiekko-Espoo
Pakit

Rantakari-Kuukka
Malmivaara-Kaijomaa
Westermarck-J.Vainio
Seppälä-Kukkonen
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pakit

Rantakari-Kuukka
Malmivaara-Kaijomaa
Westermarck-J.Vainio
Seppälä-Kukkonen
Tossa ei kätisyydet mene oikein. Yleensä rightin pakit laitetaan pelamaan oikealle puolelle ja siksi en tohon Westermarck - J.Vainio pakkipariin en usko. Eli jotakuin näin ne menee:

Kuukka (L) - Rantakari (R)
Malmivaara (L) - J.Vainio (R)
Kaijomaa (L) - Westermarck (R)
Kukkonen (L) - Seppälä (L)

Kätisyyksien lisäksi tossa on kivasti vasemmalla puolella aina kokenut mentori ja oikealla sitten nuorempi kundi. Tosin varmaan 7 pakilla mennään eli silloin Seppälä (tai Westermarck) on tod.näk se pakki joka on ulkona jos kaikki pakit on terveenä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hei Jykä, tässä shulle voittava kokoonpano:

Korhonen-Hirso-Kantola
Lahtinen-Tiivola-Poukkula
Talaja-Makkonen-Somervuori
Sailio-Liivik-Rooba

Ns. kakkos- ja kolmosketjut voivat vaihtaa vaikka päittäin paikkojaan jos siltä näyttää. Tämä on sillä oletuksella, että Tiivolan lisäksi myös Lahtisen peli on mennyt eteenpäin viime kaudesta niin paljon kuin harkkapeleissä on näyttänyt. Ja tässäkin kombossa Poukkulan paikan voi antaa Rooballe heti jos maaliverkot eivät ala heilumaan, sillä sen 0+0-voimahyökkäämisen Rooba hoitaa ihan yhtä hyvin.
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Tuolle Talaja-Makkonen-Somervuori kentälliselle tarttis tehdä jotain. Ei toimi. Grenoblea vastaan jäivät filttiin loppupelistä, kun ei saaneet mitään aikaiseksi. Sinänsä hyviä yksilöitä, mutta yhdessä olivat liian usein omassa päässä. Voi tosin paljolti olla kiinni siitäkin, että Makkonen häviää kaikki aloitukset. Makkonen nelosen keskelle ja esim Liivik tuohon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös