Ketjukoostumukset kaudelle 2012-2013

  • 57 403
  • 171

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Nähdyn perusteella? Siis kahden harjoituspelin otanta? Kaveri on kuitenkin pelannut sentterinä koko uransa. Eikä Ilveksen viime kauden miinuksia nyt ihan älyttömästi kannata tuijottaa, kun koko joukkueen peli oli mitä oli.

Niin, nähdyn perusteella sekä tilastojen perusteella. Kerro millä perusteella Minun tulisi arvioida pelaajaa? Mutun tai ehkäpä sukunimen ensimmäisen kirjaimen perusteella? Vai äidin ammatin?

Ilveksen plus-miinustilastoa ei älyttömästi kannata tuijottaa, kun katsoo tuota listaa: Plus-miinus runkosarjassa 11-12 - SM-liiga

Ja sen lisäksi harkkamatseissa sentterin puolustusvelvoitteet Myttysen sijaan (joka oli aloituksissa) hoiti muuan Auvitu, joka on puolustaja. Minä en keksi tähän mitään muuta syytä kuin se, että näkemäni perusteella Myttynen on surkea sentteri mutta taitava mies, ja hänen tulisi pelata laidassa. Ja näin näytti ajattelevan Ahokin.

Mikä on TJ:n arvio Myttysestä, kahden ottelun perusteella? Vai onko sinulla jokin muu peruste kuin nähty+tilasto. Mikä se mahtaa olla? Mutu?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Virtanen??? Eiköhän Lahti nyt kuitenkin ole alivoimaan selkeä tapaus, samoin Sipiläinen. Wärnkin lienee alivoimalla ennemmin kun Jonne, jonka ongelma on edelleen se liike.

Minä uskon että Virtanen tulee pelaamaan alivoimaa ensi kaudella. Sipiläisen listalta puuttumiseen johtaa se, ettei mies ollut pelaavassa kokoonpanossa. AV:ssa tärkeintä ei ole liike vaan pelin lukeminen, ja siksi ajattelen että Jonne voisi olla AV:ssa. Joka tapauksessa, puutuit epäolennaiseen. Sanoin että Aho joutuu kamppailemaan näiden asioiden kanssa, itse en ole asiantuntija.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minä uskon että Virtanen tulee pelaamaan alivoimaa ensi kaudella. Sipiläisen listalta puuttumiseen johtaa se, ettei mies ollut pelaavassa kokoonpanossa. AV:ssa tärkeintä ei ole liike vaan pelin lukeminen, ja siksi ajattelen että Jonne voisi olla AV:ssa. Joka tapauksessa, puutuit epäolennaiseen. Sanoin että Aho joutuu kamppailemaan näiden asioiden kanssa, itse en ole asiantuntija.

Minä en, koska pelin lukeminenkaan ei korvaa sitä kuinka hidas Virtanen on. Ainoa käyttö erikoistilanteissa on edelleenkin se ylivoiman maskimies.

Ja ainakin minä olen huomannut että JYPin alivoima on perustunut monta kautta siihen että hyökkääjät ovat erittäin liikkuvia. Toki myös hyvin peliä lukevia.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Minä en, koska pelin lukeminenkaan ei korvaa sitä kuinka hidas Virtanen on. Ainoa käyttö erikoistilanteissa on edelleenkin se ylivoiman maskimies.

Ja ainakin minä olen huomannut että JYPin alivoima on perustunut monta kautta siihen että hyökkääjät ovat erittäin liikkuvia. Toki myös hyvin peliä lukevia.

Kyllä toki pitää liikkua hyvin, mutta pitää myös peittää ja lukea.. Virtanen tässä onnistuisi hyvin, mutta tästä voitaneen jatkaa jossain toisessa ketjussa, menee vähän ohi.. Ehkä joku voisi laitella erikoistilanne-ketjun pystyyn?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mun mielestäni on vaan melko joutavaa vääntää kovin kattavaa analyysiä muutaman pelin perusteella. Odotan vähintään yhden neljänneksen ennen kuin alan analysoida tarkemmin miten uudet kaverit ovat onnistuneet ja joskushan voi kestää paljon kauemminkin kun pelaaja pääsee sisään uuteen seuraan. (toki jostain Dean Grillosta näki heti, että paska mikä paska.) Onhan se melko maanis-depressiivistä touhua monesti täällä Jatkoajassa, että kun pelaa yhden pelin hyvin, vaaditaan ykköskenttään ja jatkosopimusta ja kun pelaa yhden pelin huonosti, vaaditaan Akatemiaan ja potkuja.

Myttysestä tiedän sen Ilveksen pelejä nähneenä, että kyseessä on kiekollinen sentteri, jolla on petrattavaa fyysisessä pelissä ja puolustussuuntaan. Varmaan tämä kausi näyttää aika hyvin, onnistuuko Myttynen kehittymään JYPissä.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Laitetaas Huban tulon varmistumisen jälkeen lopullinen kokoonpano.

Abid-Perrin-Jaatinen
Kanukit varmasti ovat samassa kentässä ja hyvä niin. Mielestäni kuitenkin Jaatinen on ollut sen verran hyvä harjoituspeleissä, että ansaitsee paikan kokeilla tuossa. Nyt on ollut maalivire hyvää, niin miksei se voisi olla tuossa ketjussa. Alkukaudesta on kuitenkin varaa kokeillakkin hieman.

Hubacek-Quirk-Louhivaara
Quirk pelanee lopulta sentterinä, joten sijoitan hänet Louhivaaran ja Huban väliin. Laiturit pelasi jo viimekaudella samassa ketjussa, mikä varmasti auttaa.

Myttynen-Lahti-Wärn
Kolmonen muodotuu aluksi mielestäni suunnilleen tälläiseksi.

Jääskeläinen-Virtanen-Sipiläinen
Toimivaa kokonaisuutta tuskin rikota.

Se, että puhuttiin, että Akatemian kaverit saa tälläkaudella mahdollisuuksia ei ollut varmastikaan mitään sana helinää, mutta veikkaan, että niitä tulee loukkaantumisten kautta tai sitten jos esim. Myttynen ei onnistu ihan parhaalla tavalla. Sipiläisen tilalla varmasti tullaan myös kokeilemaan heitä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tj, tässä vaiheessa toki olisi viisasta oikeestaan pysyä hiljaa. Mutta ei vaan nyt jotenkin säväytä tuo Myttynen, sanotaanko näin että ei savua ilman tulta. Toivotaan että nyt on ja "analyysi" menee pieleen.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Saahan sitä ensivaikutelmia tehdä, ei siinä mittään. Mutta annetaan nyt vähän aikaa kavereille näyttää ennen kuin tuomitaan.

Periaatteessa vastustan näitä fantasiarostereita mutta koetetaan nyt tehdä tasaiset kentälliset.


Abid - Perrin - Jaatinen

Tää kelpaa mullekin. Abidia en tosin ole pelaamassa nähnyt, mutta kuvittelisin että isoa roolia hänelle tarjotaan.

Louhivaara - Lahti - Hubacek

Periaatteessa sama kuin viime kaudella, paitsi vaan Lahti Hytösen tilalla.

Wärn - Myttynen - Quirk

Quirk ja Wärn pelanneet hyvin yhteen, mun rosterissani Myttynen on keskellä. Saapi vaihtaa laitaan jos huvittaa. Tässä on kakkos- ja kolmoskentät aika tasaisia, pelannevat aika samoja aikoja tasaviisikoin.

Neloseen on aika paljon variaatioita, mutta uskon että kauden alussa lähdetään vähän kokeneemmalla neloskentällä jollei ihmeitä tapahdu.

Jääskeläinen - Virtanen - Sipiläinen


Pakkipuolella tilanne on vähän selkeämpi:

Välivaara - Lepine
Kalteva - Malmivaara
Koskinen - Näkyvä
Viitanen (Auvitu)
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Minä en oikeen ees tajua miksi täällä nahistellaan jostain turhanpäiväisistä mielipideasioista.. Mielipiteensä kullakin, toki pakko sanoa että Virtanen av:lla, ei oo mun juttu. Liian hidas reagoimaan tilanteisiin, sama myös yv:lla maskimiehenä, ehkä iskee kiekkoa sitään siitä sumpusta, mutta en tiedä, mielestäni reagointi ei vaan riitä. Toki sitä saa koittaa ja todistaa minun aatteet vääräksi.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
No eika tässä parempaakaan tekemistä ole ennen kauden alkua ;)

Jotenkin toivois että mikäli akatemian miehiä ei saada ylempiin ketjuihin, olisi nelosessa edes sitä tulevaisuuden voimaa..
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
ketjukoostumukset

Tähän on pakko yhtyä, olen itse pohtinut täsmälleen samanlaista koostumusta, mutta ei ole vain jaksanut alkaa kirjoittelemaan sen kummemmin. Jaatiselle pitää antaa mahdollisuus kovien kanukkien kanssa, uskon että tuottaa hedelmää.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä ketjut Slovan Bratislava -pelistä. Lopputuloshan oli ei-niin-mairitteleva 5-0 tappio... Yv-ja av-kentälliset olisi ollut ihan mukava tietää sillä kyseisessä ottelussa erikoistilannepelaaminen kusi vissiin huolella (kaksi av-maalia omiin ja yv:llä hädin tuskin vetoja maalia kohti).

First line
21. Antti Jaatinen
11. Eric Perirn
23. Ossi Louhivaara
79. Jason Lepine
9. Jyrki Välivaara

Second line
27. Petr Hubacek
24. Cory Quirk
14. Max Wärn
6. Kalle Koskinen
51. Kristian Näkyvä

Third line
36. Matias Myttynen
28. Miika Lahti
13. Mikael Ruohomaa
7. Mikko Kalteva
64. Olli Malmivaara

Fourth line
39. Olli Sipiläinen
29. Jonne Virtanen
8. Miika Roine
18. Yohann Auvitu
4. Mikko Viitanen

Goalkeepers
40. Tuomas Tarkki
(32. Joni Myllykoski)
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos koko rosteri olisi ollut käytettävissä, niin uskon, että Abid olisi ollut Jaatisen paikalla, joka taas olisi ollut kolmosessa ja Ruohomaa katsomossa. Vastaavasti Jääskeläinen ottaisi tuon Roineen ruudun. Nättiä tulosta ei tänään tullut, mutta laitetaan vaikka sen piikkiin, ettei Huba ja Eric ole oikein ehtineet vielä junaan mukaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sunnuntaina ketjut meni näin:

First line
23. Ossi Louhivaara
28. Miika Lahti
39. Olli Sipiläinen
9. Jyrki Välivaara
64. Olli Malmivaara

Second line
14. Max Wärn
11. Eric Perirn
27. Petr Hubacek
6. Kalle Koskinen
7. Mikko Kalteva

Third line
21. Antti Jaatinen
24. Cory Quirk
20. Topi Nättinen
4. Mikko Viitanen
79. Jason Lepine

Fourth line
8. Miika Roine
29. Jonne Virtanen
36. Matias Myttynen
3. Valtteri Hietanen
18. Yohann Auvitu

Goalkeeper
32. Joni Myllykoski

Ihan mielenkiintoiset ketjukokeilut ollut tuossa matsissa, varsinkin kakkos ja kolmosketjuissa, ykkösessä tuskin Sipiläinen vastuuta tulisi saamaan vaikka harjoitusotteluissa onkin 3 ekassa ketjussa päässytkin pelaileen. Jaatinen sipiläisen paikalle ykkösketjuun ja Jääskeläinen ehkä tuohon kolmosketjuun parantuessaan ja sipi sinne neloseen omalle paikalle.

Eli jotain tähän suuntaan voisi olla kun kaikki on terveitä eli jääskeläinen ja abid myös mukana :

Abid - Perriin - Hubacek
Louhivaara - Lahti - Jaatinen
Wärn - Quirk - Nättinen/Roine/myttynen ym..
Jääskeläinen - Virtanen - Sipiläinen

Nättinen oli ainakin kotipeleissä todella hyvä, noilla näytöillä voisi avauskokoonpanossa paikan antaa ja kokeilla kakkosylivoimassa miestä, tiedä sitten miten nyt sunnuntaina meni ja riittääkö vielä taso, mutta noissa peleissä oli jopa maagisen hyvä ikäisekseen. Wärn oli ainakin niissä kahdessa matsissa mitä itse nähnyt todella näkymätön, toki ei nyt täysin pettänytkään, joten ehkä kolmosketjussa voi joutua aloittaan jos kaikki terveitä, olkoon omat tavoitteet missä on..
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun kauden alkuun on vielä aikaa ja pelaajia on sen verran rosterissa että ketjut saadaan tehtyä niin tehdäänpä pieni hahmotelma hyökkäysketjujen osalta.

Abid - Perrin - Louhivaara

Perrin ykkösen keskellä itseoikeutetusti. Abid sylkemään maaleja ripareista ja louhivaara tuomaan nopeutta ja ehtii puolustamaankin. Tämä ketju pelaa myös ykkösylivoimaa. Abidilta voi odotella lähelle 20 maalia ja Louhivaaralta 15, joista yv:llä 14kpl.

Wärn - Quirk - Hubacek

Kakkonen on sitten vähän tuntemattomampi itselle. Muutin mielipidettäni palstaveljien avustuksella siitä että Quirk voi pelata keskellä. Tässä ketjussa Wärn saa lunastaa paikkansa noin 15 maalin tuloksella. Huba ei montaa tee (5) mutta täyttää kovalla työnteolla mainiosti kakkosketjun roolinsa. Quirk on itselle täysi ?, odotan hyviä syöttöjä ja noin 10 maalia. Huba ja Ossi kannattaa pistää eri ketjuihin jo Right kätisyyksien vuoksi.

Jaatinen - Lahti - Nättinen/Roine/myttynen ym..

Kolmosketjussa tulee olemaan varmaan vaihtuvuutta ja kokeilijoita enemmänkin. Lähtökohtaisesti odotan että Jaatinen lyö tässä läpi. Odotan häneltä ilman ylivoima aikaa noin 10 maalia. Oletuksena on että Myttynen tulee pelaamaan tässä eniten, mutta toivotaan jotain suurta yllätystä. Kaipaan kyllä sitä viime vuoden kejua missä Philman - Lahti - Riska painoi kovia taklauksia ja aiheutti melkoista sekasortoa. Nyt niin hyviä taklaajia ei löydy, vaan pelataan enemmän kiekollisesti.

Jääskeläinen - Virtanen - Sipiläinen

Nelonen on köyhänmiehen karhukopla. Tämän ketjun tarkoitus on rouhia, mutta mielestäni Jäsä taklaa yli puolet ohi, Virtanen ei ehdi kaikkiin ja Sipiläinen on turhan pehmeä. Hyvin tämä ketju täytti ruutunsa viime vuonna, mikä ettei tänäkin. Silti toivon tältä ketjulta paaaaaljon ilkeämpää otetta vastustajasta.

Ylivoimina voisi ajatella:
Abid - Perrin - Louhivaara
Välivaara-Lepine

Wärn - Quirk - Myttynen
Näkyvä-Kalteva

Alivoimiin sijoittaisin
Lahti-Louhivaara
Malmivaara-Viitanen

Hubacek-Sipiläinen
Välivaara-Näkyvä
Wärn -Jääskeläinen

Mutta kohtahan tuo nähdään.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seventeenin suunnitelmiin palautteena:

Nuo kaavailemasi ketjut ovat olleet aika monella paperilla ja aika ihmeenä pitäisin, jos niitä ei jossakin vaiheessa kokeiltaisi - luultavasti heti 1. matsissa. Ruohomaa saattaa tietenkin sotkea kuvioita, jos valmennusjohto saa päähänsä, että juuri hänen pitää päästä vakiomieheksi. Lupaus siitä, että Akatemian pojat pääsee pelaamaan, nostaa kyllä esiin kysymyksen, että ketkäs huilaa. Ilmeisesti neloseen tehdään tilaa, tyyliin Nättinen-Palve-Sipiläinen tms. viritelmille. Myttysen luulisi kuitenkin olevan kaukana Akatemiasta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Alivoimamiehistä: JYPillähän perinteisesti on ollut 3 hyökkääjäkaksikkoa pelaamassa alivoimaa, jotka ovat olleet selvässä peluutus(/paremmuus?)järjestyksessä:

1. Hytönen-Louhivaara
2. Tuppurainen-Pihlström/Hubacek
3. Sipiläinen-Lahti
ja jos joku näistä oli jäähyllä tai katsomossa, oli ensimmäisenä varamiehenä Riska ja toisena Jäsä.

Jotenkin siis näitä pitää kasailla uusiksi ja mielenkiinnolla kuulisin, millaisilla versioilla treenipeleissä on menty? Ilmeisesti yllätysnimiä kokeiltu? Itse laittaisin (vähän sokkona) seuraavat miehet:

1. Lahti-Sipiläinen
2. Hubacek-Wärn
3. Louhivaara-Jääskeläinen/Quirk(?)

Järjestyksellä ei merkitystä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itse toivoisin, että pääpiirteittäin ylivoima-pelaajat eivät pelaisi alivoimaa ja päinvastoin. Tämä siksi ettei jotkut pelaajat ole aivan puhki myöhemmin. En puhu nyt yksittäisestä ottelussa vaan pidemmällä aikavälillä. Itse näen esimerkiksi Louhivaaran nykyrosterissa selkeänä av-pelaajana.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse toivoisin, että pääpiirteittäin ylivoima-pelaajat eivät pelaisi alivoimaa ja päinvastoin. Tämä siksi ettei jotkut pelaajat ole aivan puhki myöhemmin.
Voisi sanoa, että on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että samat miehet saavat vastuuta niin yv- kuin av-pelissä. (Ovat yksinkertaisesti hyviä pelaajia.) Viime kaudella tosiaan nuo neljä tärkeintä av-hyökkääjää kaikki pelasivat myös ylivoimaa. Silti peliminuutit pysyi suht kohtuullisina - jos joihinkin villepeltosiin verrataan. Periaatteessa olen samaa mieltä: rosteria pitäisi voida käyttää laajemmin, ettei tulisi näitä alle 10 minuutin peliajan jonnevirtasia. Käytäntö on kuitenkin toinen ja näin uskon tälläkin kaudella tapahtuvan. Siellä kuule saattaa olla vielä Lahden Rami pelaamassa ylivoimaa. Ei olisi yhtään ihme.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Raporttien perusteella olisin edelleen (?) työntämässä Corya laitaan mikäli sopeutuminen tuntuu olevan vaikeaa, pelitempoon ym. Toki jos miehen taso ei vaan riitä, niin sitten se ei riitä. Sopeutumisellekin täytyy toki antaa aikaa. Eli Quirk laitaan ja Myttynen keskelle! :)

Intoudutaanpa taas pieneen sommitteluun (mä tykkään tästä! :) )

Abid - Perrin - Louhivaara
Wärn - Lahti - Quirk
Jaatinen - Myttynen - Hubacek
Jääskeläinen - Virtanen - Sipiläinen
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
Itse toivoisin edellisen pelin perusteella, että Auvitua kokeiltaisiin ykkösketjussa Perrinin ja Abidin rinnalla. Potentiaalisin kaveri JYPin porukassa tällä hetkellä ehdottomasti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itse toivoisin edellisen pelin perusteella, että Auvitua kokeiltaisiin ykkösketjussa Perrinin ja Abidin rinnalla. Potentiaalisin kaveri JYPin porukassa tällä hetkellä ehdottomasti.

Auvitu on hyvinkin kaukana SM-liigatason ykkösketjun pelurista.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Auvitu on hyvinkin kaukana SM-liigatason ykkösketjun pelurista.

Toki on, mutta alkukaudesta ei mitään menetä vaikka sitä kokeilisi. No en silti itsekään häntä ykköseen laittaisi, mutta mahtuu mielestäni kyllä hyökkääjänäkin kokoonpanoon.

Ihan hyvin tuossa on kuitenkin kilpailua pelipaikoista, mikä on aina hyvä asia. Todella mielenkiintoista seurata millaisella kokoonpanolla kausi lähtee käyntiin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Auvitu on hyvinkin kaukana SM-liigatason ykkösketjun pelurista.

Niin ja kaukana hyökkääjästä. Viime kevät osoitti että lähempänä huipputasoa hän on puolustajana. No JYPillä on kai sitten ylitarjontaa hyökkäävistä pakeista. Ihmeellistä touhua!
 
Viimeksi muokattu:

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
No Köpi taisit olla Vatastakin mestikseen laittamassa aikanaan. Auvitu pelasi viime pelin kakkosketjussa. Alusti voittomaalin ja teki yksilösuorituksella neljännen. Valmennus on ilmeisesti kaverin potentiaalin huomannut kerran vastuuta tuli. Mitä itse läheltä peliä katsoin niin Auvitu pelasi erittäin hyvällä itseluottamuksella ja kehitystä on tullut kiekolliseenkiin peliin. Aika näyttää mihin Auvitu pystyy, mutta ainakin minuun Auvitu teki viime pelissä vaikutuksen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No Köpi taisit olla Vatastakin mestikseen laittamassa aikanaan. Auvitu pelasi viime pelin kakkosketjussa. Alusti voittomaalin ja teki yksilösuorituksella neljännen. Valmennus on ilmeisesti kaverin potentiaalin huomannut kerran vastuuta tuli. Mitä itse läheltä peliä katsoin niin Auvitu pelasi erittäin hyvällä itseluottamuksella ja kehitystä on tullut kiekolliseenkiin peliin. Aika näyttää mihin Auvitu pystyy, mutta ainakin minuun Auvitu teki viime pelissä vaikutuksen.

Eli Auvitua kannattaa kokeilla ykkösketjussa, kun merkityksettömässä harjoituspelissä onnistui ja sai vastuuta (sivussa Wärn, Hubacek, Jääskeläinen). Ok.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös