Kesäolympialaiset 5.–21.8.2016 Rio de Janeiro, Brasilia

  • 38 161
  • 175

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Aikataulut (eli aikaero) on sellainen, että täytyy harkita katsomista. Menee muuten rytmit sekaisin, jos alkaa kukkumaan monta yötä peräkkäin..

Sama tässä on kuin kaksi vuotta sitten. Ei vain pysty elämää kääntämään kuukaudeksi nurin päin, eikä voi päivällä kulkea zombina askareissa.

Eläisivät kunnolla ihmisten aikaa siellä ulkomailla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kisapäiväthän taitavat alkaa joskus iltapäivällä meidän aikaa ja monet finaalit sitten oletettavasti tulevat joskus yöllä. Sama homma kyllä että ei noita yölähetyksiä vaan mitenkään pysty katsomaan.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kisapäiväthän taitavat alkaa joskus iltapäivällä meidän aikaa ja monet finaalit sitten oletettavasti tulevat joskus yöllä. Sama homma kyllä että ei noita yölähetyksiä vaan mitenkään pysty katsomaan.
Aikaero on kahdeksan tuntia, eli jossain tuossa viiden-kuuden aikoihin alkaa kisapäivät ja sitä myöten lähetykset.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Aikaero on kahdeksan tuntia, eli jossain tuossa viiden-kuuden aikoihin alkaa kisapäivät ja sitä myöten lähetykset.

Siellähän se Ylen sivuilla aikataulu jo on pääosin. Aamuviiden aikoihin loppuu aina kisapäivä normaalisti.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itse odotan yleisurheilun lisäksi eniten joukkuelajeja ja ennen kaikkea koripalloa. Muistaakseni rugby myös mukana valikoimassa. Hienointa olympialaisissa on se, että pääsee seuraamaan vähän vieraampia lajeja ja niiden seuraamiseen riittää mielenkiinto, koska panokset ovat lajissa kuin lajissa tapissa.
 

Rara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aikaero on kahdeksan tuntia, eli jossain tuossa viiden-kuuden aikoihin alkaa kisapäivät ja sitä myöten lähetykset.

Kuusi tuntia taitaa olla kesällä aikaero Rioon (talvella neljä).

Kisojen alkuun on melkein kuukausi vielä, mutta miksi yleisurheilussa olympiaraja piti olla tehtynä jo tänään?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Top 4 golfin maailmanrankingista on jo vetäytynyt kisoista, ilmeisesti kaikki Zika-viruksen takia, jonka tarttumisriski pitäisi olla kuulemma käytännössä nolla tai hyvin lähellä sitä. Saapa nähdä säilyykö laji kauan ohjelmistossa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Taitaa minultakin jäädä ennätysmäärä kisatapahtumista väliin. Johan sitä monet kisat on tullut monipuolisesti kytättyäkin.

Mitä lunttasin yleisurheilun aikoja, keihäsfinaalikin sattuu olemaan niin, että olen pois kotikaupungista. Jos hyvältä vaikuttaa finaalin kilpailijalista, saatan herättää itseni yöllä hetkeksi.
 
On kyllä huono tuo golf-homma, kun varmaan sponsorirahojen takia kansainvälinen olympiakomitea alkoi tehdä yhteistyötä golfin kanssa ja otti lajin kisaohjelmaan. Mutta sitten parhaat pelaajat jäävät pois kun siitä ei makseta. Vähän sama kuin tenniksessä ja jalkapallossa.

Naisgolfari: Miehet jäävät olympialaisista pois rahan takia
Olympiagolfin lyttääminen jatkuu - lajin oma tähti ei aio katsoa edes tv-lähetyksiä

Aika jäätävä aikaero urheilun kannalta. Urheilijoiden pitää alkaa valvoa aamuun asti ja käydä Suomessa harjoittelemassa yöllä kello 02-04. Ihan vitjun eksoottista.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Onhan nuo golfarit saamarin nanurettavia.. toki urheilumuotona aika nolla vaikka itse pelurit puolustelevatkin.. aika lähellä shakkia vaikka shakissa vaaditaan enemmän älyä.

Lisää poisjääntejä kun tennarin puolelta uutisia.

Eipä nuo urheilijoita ole, jos olympialaiset ei kiinnosta. Voivat ihan hyvin jäädä pois ja en pidä niitä minään.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
En minäkään haluaisi Brasiliaan lähteä ellei siitä maksettaisi kunnolla tai tultaisi aseella uhkaamaan. Veisivät kisoja kunnon maihin eikä tuollaisiin roskakasoihin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Painonnostaja Anna Everi pettyi pahasti kun ei tullut valituksi kisajoukkueeseen: Riosta ulos jätetyltä suomalaisurheilijalta raju avautuminen – ”Miten liitossa voidaan kuvitella, että Anni on minua parempi edustaja?” - Muut lajit - Ilta-Sanomat
Everi ja valittu Anni Vuohijoki taitavat kilpailla samassa painoluokassa. Osaako joku kommentoida kumpi olisi pitänyt valita?

Ymmärrän pettymyksen ja sitä kautta tuon blogitekstin. Toki mennään vähän mauttomuuden rajoilla, kun lytätään kilpasiskoa, ihan kuin tämä olisi Vuohijoen syy. Kyllä muakin saattaisi vähän nyppiä, jos jäisi ilmainen ja ylläpidetty fiinimpi etelänmatka väliin. Sen sijaan en ymmärrä, että Everin avopuoliso (Milko Tokola, valittu Rioon nostelemaan punttia) lähtee lyttäämään Vuohijokea. "Heh-heh. Mitä tuohon pitäisi vastata? Valinta ei mennyt oikein, joten en tiedä pitäisikö häntä kannustaa" -oli yksi Tokolan kommenteista. No, ainakin korostaa stereotypiaa painonnostajien pienistä aivoista. Enemmän tuo toiminta alkaa kuulostamaan siltä, että Vuohijoki olisi tässä se syyllinen Everin ja Tokolan kommentoinnin perusteella.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ymmärrän pettymyksen ja sitä kautta tuon blogitekstin. Toki mennään vähän mauttomuuden rajoilla, kun lytätään kilpasiskoa, ihan kuin tämä olisi Vuohijoen syy. Kyllä muakin saattaisi vähän nyppiä, jos jäisi ilmainen ja ylläpidetty fiinimpi etelänmatka väliin. Sen sijaan en ymmärrä, että Everin avopuoliso (Milko Tokola, valittu Rioon nostelemaan punttia) lähtee lyttäämään Vuohijokea. "Heh-heh. Mitä tuohon pitäisi vastata? Valinta ei mennyt oikein, joten en tiedä pitäisikö häntä kannustaa" -oli yksi Tokolan kommenteista. No, ainakin korostaa stereotypiaa painonnostajien pienistä aivoista. Enemmän tuo toiminta alkaa kuulostamaan siltä, että Vuohijoki olisi tässä se syyllinen Everin ja Tokolan kommentoinnin perusteella.

Samaa mieltä tuosta, ettei pidä lähteä kilpasiskoa haukkumaan. Ei se varmaan hänen syynsä ole. Ja ainahan näissä on kaikkea mitä ei ulospäin kerrota, mutta silti minua aina laittaa vihaksi nämä tilanteet, joissa näyttää, että on valittu pärstäkertoimen tai saunottajakykyjen perusteella. Mitä tästä olen lukenut niin tulokset ja näytöt tuolla Everillä ovat olleet kyllä kovemmat. Yhdellä kisalla pääsi sitten edelle. Olisiko käynyt samoin jos olisi vaihdettu tilanteet päikseen.
 
Samaa mieltä tuosta, ettei pidä lähteä kilpasiskoa haukkumaan. Ei se varmaan hänen syynsä ole. Ja ainahan näissä on kaikkea mitä ei ulospäin kerrota, mutta silti minua aina laittaa vihaksi nämä tilanteet, joissa näyttää, että on valittu pärstäkertoimen tai saunottajakykyjen perusteella. Mitä tästä olen lukenut niin tulokset ja näytöt tuolla Everillä ovat olleet kyllä kovemmat. Yhdellä kisalla pääsi sitten edelle. Olisiko käynyt samoin jos olisi vaihdettu tilanteet päikseen.

Rupesi vähän kiinnostamaan tämä tilanne, joten googlailin muutaman jutun aiheesta ja niiden kautta jäin itse käsitykseen, että Everi on kyllä kovin suomalainen naispainonnostaja, mutta toisaalta EM-kisoissa, joissa paikka lunastettiin, se tuli nimenomaan Vuohijoen suorituksella. Eli kääntäen tilanteen, Vuohijoki omalla suorittamisellaan hankki Suomelle (muiden doping-pannojen avustuksella) paikan kisoihin. Summa summarum, viiden minuutin tarkemmalla tutustumisella tätä nyt ei voi pitää minään oikeusmurhana. Edelleen ymmärrän Everin tunteet, mutta kuten aina, tuo on vain toinen puoli tarinasta - ja vielä harvinaisen mustavalkoisena. Ja kuten jo edellisessä viestissä sanoin, tässä nyt puhutaan siitä, keneltä jäi ilmainen ja ylläpidetty etelänmatka (ja sitä kautta "oikeutettu" viiden renkaan trash stamp johonkin alaselkään) väliin, sillä kummallakaan ei ole edes promillen mahdollisuutta edes pistesijoille.
 

FlyingAntero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Boston Bruins
Rupesi vähän kiinnostamaan tämä tilanne, joten googlailin muutaman jutun aiheesta ja niiden kautta jäin itse käsitykseen, että Everi on kyllä kovin suomalainen naispainonnostaja, mutta toisaalta EM-kisoissa, joissa paikka lunastettiin, se tuli nimenomaan Vuohijoen suorituksella. Eli kääntäen tilanteen, Vuohijoki omalla suorittamisellaan hankki Suomelle (muiden doping-pannojen avustuksella) paikan kisoihin. Summa summarum, viiden minuutin tarkemmalla tutustumisella tätä nyt ei voi pitää minään oikeusmurhana. Edelleen ymmärrän Everin tunteet, mutta kuten aina, tuo on vain toinen puoli tarinasta - ja vielä harvinaisen mustavalkoisena.
Jos olisi ilmaistu selkeästi, että EM-kisat ovat tärkein näyttöpaikka Rioon, niin valinnassa ei olisi mitään ihmeellistä. Alunperin oli kuitenkin ilmoitettu, että Olympialaisiin tarkastellaan pidempää aikajaksoa. Täten paikka kuuluisi ehdottomasti Everille (ellei ole jotain loukkaantumista, josta en tiedä). Tulee väkisinkin mieleen tapaus Antti Ruuskanen ja CAS. Taustalla tässä painaa, että Vuohijoki on siirtynyt sarjaa alemmas (69kg -> 63kg). EM-kisoissa sarjan vaihto tuotti tulosta ja tämän vuoksi päättäjät ovat nyt sitä mieltä, että Vuohijoki menestyy paremmin. Tässä siis pedataan Vuohijoella paikkaa oletuksien perusteella eikä suinkaan näyttöjen. Everin kannalta kyse on oikeusmurhasta.

Tällaista toimintaa kuitenkin näkee jatkuvasti etenkin painoluokkalajeissa. Pasi Sarkkinen on kunnostautunut siinä painin puolella ollessaan päävalmentaja. (Yli-Hannukselan ei esimerkiksi tarvittanut karsia kisapaikasta kertaakaan 2000-luvulla, mikä pakotti kanssakilpailijat vaihtamaan ylempään tai alempaan sarjaan). Toisille annetaan "erivapaus" SM-kisoihin osallistumisesta tai annetaan lupa kilpailla sarjaa ylempänä. Toisia taas vaaditaan pudottamaan painoja oikeaan sarjaan ja ravaamaan karsinta kisasta toiseen. Lyhyessä juoksussa tämä yksi suosikki saattaa menestyä hyvin mutta pitkässä juoksussa koko laji kärsii (vrt. painijoiden menestys 2010-luvulla).

Ja kuten jo edellisessä viestissä sanoin, tässä nyt puhutaan siitä, keneltä jäi ilmainen ja ylläpidetty etelänmatka (ja sitä kautta "oikeutettu" viiden renkaan trash stamp johonkin alaselkään) väliin, sillä kummallakaan ei ole edes promillen mahdollisuutta edes pistesijoille.
Tähän en viitsi edes vastata mitään...

Tässä vielä juttu aiheeseen, jos joku haluaa lukea: "Epäilyttävät tulokset Valko-Venäjältä pudottivat suomalaisurheilijan olympialaisista – ”En ole pystynyt nukkumaan kunnolla”". Onhan tuo Valko-Venäjän toiminta aivan naurettavaa. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Valko-Venäjällä heitetään ihan ihmeellisiä tuloksia, jotka eivät ole missän linjassa kauden muihin tuloksiin (ennen ja jälkeen).

Löytyi noista kisoista myös videopätkä ja pieni artikkeli: In Zhyrovychah metal hammer.
Tuloksia:
1. Zakhar Makhrosenka BLR 77.41 (71.26, 74.03, 71.40, 74.74, 77.41 PB, X)
2. Kaveh Mousavi IRI 77.40 (73.20, X, 77.40 NR PB, -)
3. Pejman Ghalenoui IRI 77.18 (72.03, 77.18 PB, X, -)
x. Aleh Dubitski BLR 73.01

Juniorit:
1. Aliaksandr Shymanovich BLR 75.80 PB (6kg)
 
Ehkä tuossa edellisessä viestissäni väritin vähän turhan provosoivasti sanomisiani. En toki ole noin kärkästä mieltä, mutta mua vaan pistää vihaksi se, että käännetään kaverin syyksi jonkun liiton toiminta. Omalla kohdallani olen saanut duunissa todistaa suht identtistä tilannetta, kun kaveri marssi ohi sosiaalisten suhteiden avulla. Tuliko mieleen itkeä edes hiljaisuudessa saatika julkisuudessa kaverin toiminnasta? Ei.


Tämähän nyt taustat tuntien oli yksi täysi vitsi. Twitteristä poimin vielä tiedon, että kolmasosa mitatuista heitoista oli mitattu tasakymmeniin sentteihin. Vaikeasti sanottu, mutta siis esim. 77,40, 71,20 yms. Eihän se mahdotonta ole, mutta kyllä mua henkilökohtaisesti vähän epäilyttää tuollaiset mittaustulokset. Silti olen samaa mieltä, kuin Everi-casessa - mitä sitten? Pistesijaa saati mitalia ei ollut odotettavissa. Onko sillä nyt mitään väliä onko karsintojen viimeisen kymmenen joukossa kaksi iranilaista vai yksi suomalainen?
 

FlyingAntero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Boston Bruins
Ehkä tuossa edellisessä viestissäni väritin vähän turhan provosoivasti sanomisiani. En toki ole noin kärkästä mieltä, mutta mua vaan pistää vihaksi se, että käännetään kaverin syyksi jonkun liiton toiminta. Omalla kohdallani olen saanut duunissa todistaa suht identtistä tilannetta, kun kaveri marssi ohi sosiaalisten suhteiden avulla. Tuliko mieleen itkeä edes hiljaisuudessa saatika julkisuudessa kaverin toiminnasta? Ei.
Joo, puolin ja toisin tuli kirjoitettua ajatukset turhan kärkkäästi. Väärin on syyttää kanssakilpailijaa. Mussuttaa saa, jos on oikeasti tarvetta, mutta kritiikki tulee kohdistaa oikeaan kohteeseen. Tässä tapauksessa järjestelmään/päättäjiin.

Tämähän nyt taustat tuntien oli yksi täysi vitsi. Twitteristä poimin vielä tiedon, että kolmasosa mitatuista heitoista oli mitattu tasakymmeniin sentteihin. Vaikeasti sanottu, mutta siis esim. 77,40, 71,20 yms. Eihän se mahdotonta ole, mutta kyllä mua henkilökohtaisesti vähän epäilyttää tuollaiset mittaustulokset. Silti olen samaa mieltä, kuin Everi-casessa - mitä sitten? Pistesijaa saati mitalia ei ollut odotettavissa. Onko sillä nyt mitään väliä onko karsintojen viimeisen kymmenen joukossa kaksi iranilaista vai yksi suomalainen?
No vuosi sitten Seppänen meni rankingin kautta MM-kisoihin (sijoilta 30-32) ja oli lopulta 10. Tällä kaudella syntynyt uusi ennätys 76,20m, joten kyllä mahkuja pisteille on. Toki todennäköisempää on, että jää karsintaa, jos kisoihin pääsee.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Seppäselle on ollut runsaasti aikaa heittää itsensä kisoihin, joten jos nyt säälipaikka menee, niin sitten menee. Tekaistujahan nuo Iranilaisten tulokset ovat, mutta taas rehelliset suomalaiset kärsivät. Olisi vaan Seppäsenkin pitänyt heittää 78m jossain Ivalon kutsukisassa :D
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minusta IAAF:n olisi pitänyt sitten samaten estää kaikkien muiden osallistuminen, jotka ovat kertaalleen tai useammin jääneet kiinni dopingista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös