Kalsarikänniketju

  • 5 217 570
  • 66 665
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Henkka oli Henkka, mutta kyllä mie Claptonin edelle nostaisin vielä ainakin Jimmy Pagen ja all-around-miehen, Keith Richardsin. Miksei Jeff Beckinkin, ja Peter Greenin... Clapton jäi pitkäksi aikaa bluesin ja riippuvuutensa vangiksi, eikä kehittynyt minnekään. Luovuus meni.
Green sekosi ja Clapton huusi hallelujaa mutta teki hienon biisin ja Mirabilis Jalapa soi. Edelleen bluesiin nojaava brittiläinen kitarismi jojaa Beckiin, Claptoniin ja Pageen. Joista Beck on ollut kykenevin läpi vuosikymmenten. No hänellä humeeti on ollut matkalla kirkkahin ja kemikaalittominkin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kannattaa mennä, koska muuten Gingerin kohtaaminen on täältä käsin hankalaa. Eikös GB asu edelleenkin Etelä-Afrikassa?

En ole niin voimallisesti enää Creamia bändäröinyt, jotta hänen nykyisistä asuinsijoistansa olisin perillä, mutta Keitelejazziin on luvannut tuoda yhtyeensä Ginger Baker's Jazz Confusion. Nimi kuulostaa erittäin paljon riittävän lupaavalta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Toki on sanottava sekin, että illan varsinainen pääesiintyjä, jota Ginger rumpalina lämmittelee, on Billy Cobham, Milesin entinen rumpali.

Need I say more?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hollywoodissa ei voida edes hyvän asian vuoksi kullia lutkuttaa! Missä on pyyteetön kullinlutkutusinto. Silloin, kun minä olin nuori, silloin Arja Havakka, Ansa Ikonen, Siiri Angerkoski ja mitä niitä oli, olisivat varmasti lutkuttaneet kulliani jos tilanteeni olisi ollut vastaava. Onneksi ei ollut.

Tässä linkki Suomi Popin äänelliseen juttuun ko. aiheesta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole niin voimallisesti enää Creamia bändäröinyt, jotta hänen nykyisistä asuinsijoistansa olisin perillä, mutta Keitelejazziin on luvannut tuoda yhtyeensä Ginger Baker's Jazz Confusion. Nimi kuulostaa erittäin paljon riittävän lupaavalta.
Olen kuullut että Ginger Baker olisi aivan kelpo voimissa edelleenkin. Ikää on tietty yli 70, mutta ilmeisesti fokus on ollut jo pitkään speedin sijasta musiikissa. Noteerattava muusikko, on tänäkin päivänä relevantti.

Cream Goodbyella julkaistu Sittin' On Top of The World on tänäkin päivänä hyvä referenssi. Kestää vertailun. Tähän ei, saatana, eläin pysty. Bruce, Clapton & Baker, here you are.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olen kuullut että Ginger Baker olisi aivan kelpo voimissa edelleenkin. Ikää on tietty yli 70, mutta ilmeisesti fokus on ollut jo pitkään speedin sijasta musiikissa. Noteerattava muusikko, on tänäkin päivänä relevantti.

Cream Goodbyella julkaistu Sittin' On Top of The World on tänäkin päivänä hyvä referenssi. Kestää vertailun. Tähän ei, saatana, eläin pysty. Bruce, Clapton & Baker, here you are.

Ginger Baker veti Hawkwindin Levitationilla, joten ei se ihan turha jätkä ole.

Hawkwind - 1980 - Levitation - 01 - Levitation. - YouTube

Lukekaa silti tuo viimeisin viestini, jotta asioissa säilyy järjestys...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lukekaa silti tuo viimeisin viestini, jotta asioissa säilyy järjestys...
Ginger on vain hyvin legendaarinen alallaan, helppo tarttua. Ei silti ettei Cobham olisi. Mutta Ginger se olisi tulossa?

Kannattaa myös tsekata Baker Gurwitz Armyn tekeleet menneestä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ginger on vain hyvin legendaarinen alallaan, helppo tarttua. Ei silti eii Cobham olisi. Mutta Ginger se olisi tulossa?

Kannattaa myös tsekata Baker Gurwitz Armyn tekeleet menneestä.

No joo, pakko on vähän lämmittää asiaatuntevia palstaveikkoja.

Ginger livenä on kova juttu sinänsä ja harvinaista vintage-herkkua, mutta Milesin vanhat soittokaverit ovat mulle sellainen personal freakout aina.

Pitääkö tätäkin nyt saatana editoida: Clapton ja Cream (ja Rolling Stones) ovat jumalia mullekin, jotka veivät minut bluesin kautta itse musiikin ääreen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuo Hawkwindin Levitation on helvetin laadukas. Teidän/meidän epattojen on hyvä tutustua Hawkwindin live-julkaisuihin, ja myös 80-luvulta eteenpäin löytyy hienoja tallenteita.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pitääkö tätäkin nyt saatana editoida: Clapton ja Cream (ja Rolling Stones) ovat jumalia mullekin, jotka veivät minut bluesin kautta itse musiikin ääreen.
Tuon polun on moni kulkenut, minäkin. Tuota reittiä löytyi ensinnä McKinley Morganfield ja sitten ne muut. Ja Mannish Boy, viidakkokompin luoja. Sitten Robert Johnson ja se kädestään palanut manne. Te tiedätte.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei saanut edellisen sivun viimeinen viesti eli postaukseni laajaa kansalaiskeskustelua aikaiseksi. Kullin lutkuttaminen on ilmeisen viime kautta.

Tyydyn kohtalooni enkä toivota teille "imekää sykkivää".

Haleja!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei saanut edellisen sivun viimeinen viesti eli postaukseni laajaa kansalaiskeskustelua aikaiseksi. Kullin lutkuttaminen on ilmeisen viime kautta.

Tyydyn kohtalooni enkä toivota teille "imekää sykkivää".

Haleja!
Ostin divarista joskus pikkurahalla Siiri Angerkosken ja hänen miehensä jonkinlaisen elämäkertateoksen. Kannattaa lukea.

Siiri oli loppuun asti ammattilainen. Vaikka syöpä oli jo runnellut Siirin kalkkiviivoille, niin aivan loppumetreillä hän teki vielä maagisen roolin elokuvassa Aliisa. Minun silmissäni Siiri Angerkoski saavutti tällä työllä kuolemattomuuden.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän tuota linkin sisältöä voi kuunnella vanaha erkkikää. Nyt sovittelet tekosi linkittämällä jotakin kaunista ja upeaa. Oma suosikkini löytyy hakusanoilla "Manuela Bosco Elixir". Siellä näkyypi pim... pingis... noh.
Ostin divarista joskus pikkurahalla Siiri Angerkosken ja hänen miehensä jonkinlaisen elämäkertateoksen.
Siirin sukujuuret ovat kotipitäjässäni, mikä kuvastaa kotipitäjäni naisten ulkoista tasoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös