Kalle Kaskisen valmennustiimi

  • 182 115
  • 740

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ja edelleen toistaen: Kaskisen ulosanti on todella fiksun kuuloista mediassa
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Pelkäsin helvetisti tätä peliä, että TPS on Jkylässä aivan purjeessa heti alussa, mutta eka erä oli todella vahva. Tänään kuitenkin bussireissu. Mitä siellä oikein tehdään, että valmistautuminen on näinkin väkevää?
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Mä olen mielenkiinnolla seurannut miten siellä on selvästi malli että paineen alla pakki lähtee levittämään kiekollisena (yleensä maalin takana). Tähän kun vastustaja tulee karvaamaan, niin tulee jättö ja seuraava noutaa kiekon. Tästä päästiin alkukaudella purkamaan paine pois yleensä hyvällä syötöllä. Ainoa tapa pelata tuo pois on karvata vähintään kahdella ihan päädystä. Tätä on muutama vastustaja yrittänyt, mutta positiivisesti heillä ei ole ainakaan vielä riittänyt jalat toteuttaa tuota koko peliä ja ovat vähän kuin itse väsyttäneet itsensä tämän seurauksena. Nerokas taktiikka sanon mä :D
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kaskinen vaikuttaa oikein hyvältä valinnalta ulkopuolisten epäluuloista huolimatta. Ku ei se ole tehnyt kiekkouraakaan :)

Mistä tulikin mieleen että mihinkäs se Kaskisen kiekkoura sitten loppui? Aikanaan pidettiin ihan pelimiehenä, mutta oliko sitten vaan kuitenkin Koivun wingman? Oliko ratkaisevaa että ei sitten lopulta lähtenyt Turusta muualle kun tie kovaan Tepsin porukkaan oli tukossa vai eikö treenaaminen sitten lopulta kiinnostanut tarpeeksi Jursin valvovan silmän alla?

EDIT: Siis ura pääsarjatasolla, pelasihan tuo II ja III divaria kuitenkin.
 

Aleksis Veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistaakseni lueskelin jostain haastattelusta että kun Saku keskittyi pelaamiseen, Kaskinen meni oikikseen. Ymmärtääkseni ei kuitenkaan valmistunut vaan valmentaminen vei mennessään. Joku korjatkoon jos minulla on väärä käsitys.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Muistaakseni lueskelin jostain haastattelusta että kun Saku keskittyi pelaamiseen, Kaskinen meni oikikseen. Ymmärtääkseni ei kuitenkaan valmistunut vaan valmentaminen vei mennessään. Joku korjatkoon jos minulla on väärä käsitys.
Sehän se vasta olisikin jos Kaskiselta sujuisi vielä tuomarointikin!
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Muistaakseni lueskelin jostain haastattelusta että kun Saku keskittyi pelaamiseen, Kaskinen meni oikikseen. Ymmärtääkseni ei kuitenkaan valmistunut vaan valmentaminen vei mennessään. Joku korjatkoon jos minulla on väärä käsitys.

Joku haastis oli syksyllä ja Kalle kertoi, että opintoviikkoja/pisteitä kertyi kyllä, muttei aivan valmistunut. Kertoo nyt joku oikikseen pääsy jotain miehen älystä. Ei sinne ihan jokainen pääse. Tietenkin voidaan miettiä, miten ns. lukupää korreloi lätkässä valmentamisen kanssa. Varmasti kuitenkin pystyy analysoimaan juttuja.
 
Kaskinen vaikuttaa oikein hyvältä valinnalta ulkopuolisten epäluuloista huolimatta. Ku ei se ole tehnyt kiekkouraakaan :)

Mistä tulikin mieleen että mihinkäs se Kaskisen kiekkoura sitten loppui? Aikanaan pidettiin ihan pelimiehenä, mutta oliko sitten vaan kuitenkin Koivun wingman? Oliko ratkaisevaa että ei sitten lopulta lähtenyt Turusta muualle kun tie kovaan Tepsin porukkaan oli tukossa vai eikö treenaaminen sitten lopulta kiinnostanut tarpeeksi Jursin valvovan silmän alla?

EDIT: Siis ura pääsarjatasolla, pelasihan tuo II ja III divaria kuitenkin.

Jos en väärin muista, niin 1993 kesällä murtui jalka ( tai reisiluu) tai jotain, ja kausi oli kutakuinkin siinä. Oli pelitaitava sekä nopea ja pidetty joukkuepelaaja. Olisi varmasti halutessaan tehnyt ainakin perustasoa paremman liigauran, sillä pysyi hyvin Jursin treeneissä mukana.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä nyt aika on kypsä esittää omalta osaltani anteeksipyyntö Kaskiselle tiimeineen.

Huonot muistot nostivat päätään jo ennen sitä rehellisen mahdollisuuden antamista uudelle valmennukselle. Vaikka kausi on vasta alussa ja tärkeimmät pelit edessä, niin todella, todella vakuuttava on ollut aloitus!

Syvemmät pelikirja-analyysit jätän muille, omaan silmään suurin ero on vastuun jakaminen myös alemmille ketjuille ja sitä kautta nousseet uudet vastuunkantajat (toisaalta ehkä nämä Karvoset&Väyryset&kumppanit ovat nyt valmiimpia isoon rooliin kuin vuosi sitten, eli en halua tätä kääntää liiaksi Seliniä vastaan), sekä sellaisen henkisen kantin kehittyminen. Ei ole tullut niitä pahimpia ulospuhalluksia ja aina on noustu taistelemaan voitosta (vaikuttanee myös se että kärkipelaajia ei ole peluutettu loppuun).

Viime kaudella runkosarjan loppupuolella loukkaantumisista johtuneeseen paniikkimielialaan taisin lätistä tänne jotenkin niin että "hyvän joukkueen merkki on se että pelitapa ja joukkue on niin hyvin yhteenhitsautunut, että edes muutaman kärkipelaajan loukkaantuminen ei olennaisesti heikennä joukkuetta, kun uusia vastuunkantajia nousee ja koko muukin joukkue nostaa tasoaan". Ehkä se oli yliarviointia viime kaudella, mutta nyt tilanne tuntuu juuri tuolta.

Pyydän Kaskisen valmennusryhmältä ja Niittymäeltä anteeksi epäilyksiäni jo nyt. Toivottavasti keväällä tämä anteeksipyyntö täytyy uusia vielä painokkaammin.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Eihän tässä ole kokemattomuudesta tietoakaan. Vastaavaa valmennusta meillä on mielestäni ollut kausilla 99-01. Suikkasenkin suonenvetokausi ei ollut todellakaan mitään riemukulkua. Nyt ei ainakaan vielä ole ehditty syyttää kuntovalmennusta epäonnistumisesta. Onko siihenkin puututtu paremmin?

Ehkä Perrin/Filppulasaigonit olivatkin lopulta vain hyväksi joukkueelle, vaikkei heti siltä tuntunutkaan. Joka jätkä on huomannut, että mehän pärjätään tälläkin shaatana.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Hienosti on Kaskinen tiimeineen kyllä vetänyt. Allekirjoittanutkin kuului Kaskisen kykyjä epäilevien joukkoon, joten mikäs sen hienompaa nyt onkaan, kun joudun toteamaan olleeni väärässä. TPS:n alkukausi on varmasti yllättänyt suuren joukon kannattajista myönteisesti. Ikävä kyllä tämä ei ole näkynyt katsojaluvuissa ansaitulla tavalla. TPS:n joukkue nykyisillä peliesityksillään ehdottomasti ansaitsisi suuremmat katsojaluvut, mutta ehkäpä luvut jatkossa kuitenkin ovat ennemmin nousu kuin laskusuunnassa.

Menestyvä brändi rakennetaan pitkäjänteisesti ja useitten vuosien määrätietoisella työllä. Vain brändin romuttaminen onnistuu hyvin lyhyelläkin aikajanalla. Siksi nyt ei kannattaisi luovuttaa, jos tulokset eivät ihan heti vastaa odotuksia.

Joukkueen rahoittajilta vaaditaankin nyt "pitkää pinnaa", sillä tältäkin kaudelta taloudellinen tulos tulee olemaan pahasti miinus-merkkinen. Urheilullinen tulos on kuitenkin nykymenon jatkuessa vahvasti plus-merkkinen. Se luo edellytykset rakentaa katsojia kiinnostavaa brändiä myös seuraavien kausien aikana. Ennemmin tai myöhemmin myös taloudellinen suunta tulee kääntymään. Toivokaamme kaikki, että se tapahtuu ennemmin, jotteivät rahoittajien tekemät "uhraukset" olisi olleet turhia.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Missä ovat kaikki Kaskisen dissaajat nyt? Tulkaa esiin ja kertokaa tarinanne! Antakaa mä veikkaan, ketään ei ilmesty. Aina sama homma.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Missä ovat kaikki Kaskisen dissaajat nyt? Tulkaa esiin ja kertokaa tarinanne! Antakaa mä veikkaan, ketään ei ilmesty. Aina sama homma.

No, minä olin niitä jotka pitivät tuota vetoa aika kovana riskinä vajaa vuosi sitten ja olisin edelleen samaa mieltä. Välilliä kokematon valmentaja on nappihankinta kuten nyt, mutta välillä katastrofi on kova, kuten Lukko koki vuosi sitten.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Kyllä minä epäilin kovin koko valmennuksen osaamista, voin kirkkain silmin myöntää. Tähän vaikutti tietenkin se, että omista pojista Elomo, RP Lehtonen, Hantta, Unski eivät sanottavaa jälkeä tehneet. Ajattelin, onko edes mahdollista, että Turun puolesta löytyy tekijät. No, ainakin alku on näyttänyt, että löytyy. Voihan tässä kohta tietenkin alkaa joku 15 ottelun tappioputki, muttei ihan kyllä siltä tunnu.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Yhdyn edellisiin kirjoittajiin (kuvainnollisesti). Uskon että jokainen samat aatokset tunteva myöntää reilusti olleensa väärässä Kaskisen ja muiden koutsien suhteen. Siinä mielessä on hivenen arveluttavaa kutsua heitä paikalle (joita ei ole) tyyliin "ähäkutti"...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Peukkua vaan niille jotka näkivät nykyiset peliesitykset ennalta valmentajan julkistuksen aikaan, silloisilla näytöillä. Itse olin huolissani vain siitä, että niitä kovia näyttöjä ei oikein tuntunut olevan. Epävarmuus oli ilmeistä varsinkin kun oli juuri saatu Atun kanssa laivaa käännettyä ulos pahimmasta myrskyistä. Mutta hyvä näin.

Pitää myös sanoa että pidän oikein paljon myös Kaskisen esiintymisestä, esim. presseissä verrattuna vaikkapa vanhaan tuttuun Virtaan taannoisessa Lukko-matsissa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Peukkua vaan niille jotka näkivät nykyiset peliesitykset ennalta valmentajan julkistuksen aikaan, silloisilla näytöillä. Itse olin huolissani vain siitä, että niitä kovia näyttöjä ei oikein tuntunut olevan. Epävarmuus oli ilmeistä varsinkin kun oli juuri saatu Atun kanssa laivaa käännettyä ulos pahimmasta myrskyistä. Mutta hyvä näin.

Pitää myös sanoa että pidän oikein paljon myös Kaskisen esiintymisestä, esim. presseissä verrattuna vaikkapa vanhaan tuttuun Virtaan taannoisessa Lukko-matsissa.

Korjaan sen verran, että myös itse näin asiassa riskejä eli en tässä nyt ole jälkiviisastelemassa tämän enempää. Toisaalta kun Kallen tuntee persoonana, oli helppo nähdä että mitään grande katastrofia ei ole tiedossa. Aivan hemmetin fiksu jätkä ja siihen päälle ulosanniltaan reippaan hyvä. Ainesta uuden ajan Jortikaksi, puhuu niin selkeitä kuin olla ja voi. Upeaa, että tulokset ovat olleet tällaisia. Vaikka heti romahtaisi, tällaista alkua ei TPS:llä ole ollut sitten 90-luvun. Joukkue ei häviä millään.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
No, minä olin niitä jotka pitivät tuota vetoa aika kovana riskinä vajaa vuosi sitten ja olisin edelleen samaa mieltä. Välilliä kokematon valmentaja on nappihankinta kuten nyt, mutta välillä katastrofi on kova, kuten Lukko koki vuosi sitten.

Suoraselkäistä viestiä. Ja kyllä, riski oli eikä siinä mitään että täten ajatellut/ajattelee edelleen. Kuten yllä kirjoitan, on niin helvetin fiksu tyyppi, että sen tietäen riski oli vähempi mitä ulospäin näytti. Jälki on ollut lähes sensaatiomaista.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Piti ihan käydä kaivelemassa, että mitä tuli kirjoiteltua, kun Selinin "fudut" ja Kaskisen päävalmentajaksi siirtyminen olivat tulleet tietoon.

Ei mitenkään superyllättäen olin itsekin sitä mieltä, että päätös luopua Selinistä oli ihan saatanan huono. Siinä aivan ensimmäisten tuohtumusten keskellä ennustelin, että Tepsin tämä kausi olisi samaa kuraa kuin Dufvan jälkeisen Lukon taaperrus. Varmaan aika moni oli samoissa fiiliksissä - ottaen huomioon, että esimerkiksi Kallion Tomppa ihan lehdissä ihmetteli Selinin sopimuksen jatkumattomuutta.

Ennen kautta kuitenkin olin jo näköjään päässyt siihen vaiheeseen, että arvioidaan kun näytöt on annettu. Ja no, nyt niitä on annettu ja nähdäkseni päätös laittaa Kaskinen ruoriin oli täysin oikea. Koko hommahan on ihan hämmästyttävän hyvin mennyt. Toki johtavien runkopelaajien jatkot ovat tätä varmasti paljon avittaneet.
Toivottavasti käyrät jatkavat nousuaan ja Kalle luotsaa Tepsin mestaruuteen seuraavan parin vuoden aikana. Ainakin tällä hetkellä tähän on kova luotto.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse oudoksuin Kaskisen valinnassa sitä, että seurajohto päätyi "high risk low reward" -tyyppiseen valintaan. Eli Atun kanssa olisi varmasti pelattu sitä samanlaista uskottavaa lätkää kuin pari edellistäkin kautta ja tapeltu top6-sijoituksista. Kaskisen kanssa kaiken onnistuessa nappiin voidaan ehkä päästä hiukan parempaan suoritukseen, mutta toisessa ääripäässä oli sitten pelkona rojahtaminen jämäsijoille. Eli kun ensin oli toistakymmentä vuotta tarvottu syvällä suossa yhtä hetkittäistä valonpilkahdusta lukuun ottamatta ja sitten, kun oli viimein saatu sellainen kokonaisuus ja valmentaja, jonka johdolla pystyttiin pääosin voittamaan, niin tämä koutsi laitettiin kiertoon oikeastaan heti ensimmäisen mahdollisen tilaisuuden tullen ja otettiin riski siitä, että koko korttitalo romahtaa taas yhdessä syksyssä. Nimittäin tuossa kun Kaskinen olisi ottanut heikon startin niin naurismaan aidatkin olisivat nauraneet Tepsille vrt. tämä mediahiljaisuus, kun peli kulkee. Muutama tappio kun olisi tullut alkuun, niin Kaskisella ei olisi ollut kannattajien silmissä kymmentäkään kierrosta aikaa näyttää, että saa käännettyä homman vielä voitolliseksi. Täälläkin hätäisimmät mielipiteenmyrkyttäjät à la @aurajoki huutelivat jo monta viikkoa *ennen* kauden alkua, että Kaskisen konseptit ovat niin sekaisin, että pahimmat uhkakuvat ovat jo ikävällä tavalla osoittautumassa toteutuviksi.

Näin jälkikäteen katsottuna annan täyden tunnustuksen seurajohdolle loistavasta valmentajavalinnasta ja onnistuneesta riskinotosta. Viime kaudellakin kyllä jo vähintään toivoin seurajohdon ajatelleen tähän valintaan päätyessään sillä tavalla pitkäjänteisemmin, että Atu onnistui jo kahdessa kaudessa tuomaan sen mitä hänellä oli Tepsille annettavaa ja kolmas kausi ei olisi tuonut enää mitään kehitystä. Ja lisäksi, että koska tämän kauden jälkeen Tepsin paketti todennäköisesti leviää konkariosaston lopettaessa niin tämä on hyvä sisäänajokausi Kaskiselle mikäli seurajohto on hänessä nähnyt sen tulevaisuuden valmentajan Tepsille. Atulle kun tuskin olisi kuitenkaan enää kolmen vuoden jälkeen alettu enempää jatkoa hieromaan. Eli tässä on nyt enemmän jatkuvuutta, kun valmennuksen vaihto ei osu samaan kohtaan joukkueen hajoamisen kanssa.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPSn pelit jää seuraamatta niin kauan kun tämä saunakaveri Kaskinen on puikoissa. Johan tässä '70 luvun lopusta TPSn pelejä nähneenä pieni breikki on paikallaankin.
Jatkuuko "pieni breikki" edelleen?
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ite olisin Selinillä jatkanu, mutta en Kaskistakaan pahana vaihtoehtona pitänyt. Eikä tapana oo muutenkaan tuomita, ennen kun toinen saa mahdollisuuden taitonsa näyttää. Uskomattoman hienosti on kausi alkanu ja toivotaan että sama meno jatkuu. Uskomattoman hyvä fiilis ollu kiekon osalta, ei oo vuosiin näin paljoa kiekko kiinnostanu. Yks iso asia siinäkin on nuorten pelaajien esiinmarssi, hienoa että Turussakin nuoret kehittyy!

Ruudun hommasin ja vaikka matka hallille on pitkä (100km), niin varmasti tuun hallillakin pyörimään tällä kaudella.

Iso hatunnosto koko TPS:n valmennuspoppoolle alkukaudesta!
 
Suosikkijoukkue
TPS
Suhtauduinpa minäkin Kaskisen valintaan hyvin skeptisesti. Ihan siksi, että Atun tiimi oli tehnyt sinänsä hyvää jälkeä ja siksi, että olivathan Kaskisen näytöt päävalmentajana tällä tasolla olemattomat. Keltanokka on aina riski - esimerkkejä epäonnistuneista ensikertalaisista piisaa.

Kerrassaan vaan hienoa, että Kaskisen tiimi on onnistunut erinomaisesti. Paljon paremmin kun uskalsin toivoa tai veikata, myönnän. Näin pitää ollakin: näytöillä ja tuloksilla näytetään närhenpallit meille epäilijöille.

Ennen kauden alkua tuumin, että itselleni uuden valmennustiimin onnistumisen mittari on viime kauden tulostaso, suorat puolivälierät siis. Huimaa, että jos ei ihmeitä satu, tämä tavoite varmistunee hyvinkin ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Itse kuulun myös siihen porukkaan, joka olisi halunut Selinin jatkavan. Se on sinänsä luonnollista, kun on 90-luvun alusta seurannut Tepsin liigataivalta tiivisti, niin viime kausien noste uhkasi loppua kuin kanalento juuri kun se oli saatu hienosti nostettua kärkiporukoihin. Kaskiselle ja koko valmennustiimille iso peukku hyvästä työstä, mutta en malta olla mainitsematta Kallion ja Tallinderin vaikutusta kovaa nousuun sarjataulukossa. Uskoisin, että voi olla jopa suurempi vaikutus kun Selinillä tai Kaskisella, toki yhteisvaikutus varmaan on totuus. Eli samoilla linjoilla kuin @eki likanen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös