Kaikille kenkää – itkemisen sietämätön keveys

  • 65 280
  • 306

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei minulle ole ongelma Peltosen kolmas kausi ja paikka näyttää. Meni sitten miten meni, kunhan tuloksen edessä ollaan sitten rehellisiä.

Minulle ongelma on tulospuolen olemattomilla näytöillä rustattu monivuotinen jatko, sitä en ymmärrä minkään muun kuin Villen IFK-henkilöbrändin kautta.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se olisi juuri näin, jos Ilves oli myös pelannut samat pelit kolmena päivän eikä vasta ensimmäistä peliä tällä viikolla.
Tämä ei ole piruilua, en vain ymmärrä logiikkaa. Jos IFK:n suunnalta on toivottu kolmen matsin viikkoja pelituntuman vuoksi (tai no, Koivistoinen on toivonut), niin silloinhan sen pitäisi olla optimitilanne vastustajan pelimäärästä riippumatta. Jos sitten kuitenkin tappion jälkeen vedotaan vastustajan lepoetuun, niin silloinhan se viikon tauko peleistä onkin se paras lähtökohta. Eli joku tässä ajattelussa ei täsmää. Sen viikon levonhan pitäisi tällöin olla huono asia, kun juuri on korostettu useamman pelin tuomaa etua peliesityksiin. Jos siis itse toivoo kolmen pelin viikkoa, niin tappion jälkeen ei oikein voi vedota siihen, että sillä toisella oli tilanne jota juuri itselle ei haluttu.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tämä ei ole piruilua, en vain ymmärrä logiikkaa. Jos IFK:n suunnalta on toivottu kolmen matsin viikkoja pelituntuman vuoksi (tai no, Koivistoinen on toivonut), niin silloinhan sen pitäisi olla optimitilanne vastustajan pelimäärästä riippumatta. Jos sitten kuitenkin tappion jälkeen vedotaan vastustajan lepoetuun, niin silloinhan se viikon tauko peleistä onkin se paras lähtökohta. Eli joku tässä ajattelussa ei täsmää. Sen viikon levonhan pitäisi tällöin olla huono asia, kun juuri on korostettu useamman pelin tuomaa etua peliesityksiin. Jos siis itse toivoo kolmen pelin viikkoa, niin tappion jälkeen ei oikein voi vedota siihen, että sillä toisella oli tilanne jota juuri itselle ei haluttu.
Jos HIFK olisi huilannut tuon ajan ja oltaisiin silti hävitty syy olisi ollut pelituntuman puutteessa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Paljon tuli asiaa, mutta tähän mä halusin tarttua. Kun tässä oikeastaan tullaan tähän meidän rakkaan seuramme ytimeen.

HIFK:ssa on viimeisen 20 vuoden aikana ollut mielestäni vain yksi todellinen huippuvalmentaja. Siis sellainen nimi, joka on ehdottomasti koko Suomen kärkeä ilman kahta kysymystä. Hänen nimensä on Kari Jalonen. Jalonen valmensi IFK:ta kolmen kauden ajan ja voitti yhden mestaruuden. Oli yhden läpiajon päässä, ettei häntä muistettaisi Stadissa kaikkien aikojen floppina. Nyt kävi onneksi toisin.

Toki Jalonen joutui opettamaan koko organisaation voittamisen tavoille ja sellaista ei ainakaan läheskään samassa mittakaavassa ole VP joutunut tekemään. Mutta tuo heikommille häviäminen on ollut kyllä hyvin sitkeä perinne IFK:ssa riippumatta materiaalista ja valmentajasta. Kyllä niille saipoille sun muille on onnistuttu hyvin tehokkaasti häviämään ihan joka kausi. Myös tuo, että ollaan ns parempia, mutta hävitään silti, on hyvin perinteistä IFK:ta riippumatta pelaajista tai valmentajista.
Mitä taas tulee sitten pelsuihin ja Jukureihin, niin eittämättä OJ ja Niemelä ovat hyviä valmentajia. Voi hyvin olla, että ovat paljon pätevämpiä kuin VP. Mutta onhan se nyt aivan täysin eri asia valmentaa noita kyseisiä joukkueita kuin HIFK:ta.

Jos Jukurit olisi ollut SM-liigan viimeinen tällä kaudella, niin mitä sitten? Ei siitä mediassa olisi juurikaan kirjoitettu tai ainakaan läheskään niin kriittisesti kuin IFK:sta kirjoitettaisiin ja kirjoitettiin vastaavassa tilanteessa.

Pointtina nyt vain se, että IFK on pystynyt kroonisesti alisuorittamaan jatkuvasti odotuksiin nähden riippumatta valmentajasta tai pelaajamateriaalista. Näin ollen totean, että kyllä mä edelleen siivoaisin mielummin seurajohtoa kuin valmentajia. Salmelainen on koonnut nyt todella hyvän materiaalin ja hän saa siinä mielessä puhtaat paperit, mutta joku tuossa hommassa nyt silti tuntuu mättävän.

Enkä mä halua aliarvioida valmentajan merkitystä. Mutta kyllä mä sanon esim eilisestä pelistä, että IFK loi aivan riittävän määrän tekopaikkoja voittaakseen. Ja näin on ollut aika monta kertaa tällä kaudella. Ja siihen laittaako pelaaja paikoista sisään, ei valmennus ihan kauheasti voi vaikuttaa. Olen toki @Frankie sun kanssa siitä samaa mieltä, ettei IFK ole tällä(kään) kaudella pelannut niin hyvin kuin olisi pitänyt. Voi olla, että tuo viime kausi vaikuttaa mulla vielä sen verran, että "tyydyn" vähän vähempäänkin.

Mutta loppukaneettina sanottakoon, että annan Peltoselle ja muulle valmennukselle tuomion vasta tämän kauden jälkeen. Jos finaaleissa ollaan, mutta ne hävitään, en ainakaan suoralta kädeltä antaisi Peltoselle potkuja. Toki tämä riippuu siitä, mistä tuo finaalitappio johtuisi. Jos siellä on selviä ammattivirheitä, kuten vaikkapa reagoinnin puute ilmiselvissä tilanteissa, niin sitten asia voisi olla eri. Katsotaan nyt helvetissä tämä kausi kuitenkin ensin loppuun.
Erinomainen kirjoitus kaikkinensa. Oikeastaan ainoa mistä olen eri mieltä on edelleen tuon valmentajan merkitys eli miksi ei ole palkattu sitä Liigan ehdotonta eliittivalmentajaa vaan ollaan tyydytty Peltosen, Pikkaraisen ja Selinin to name a few kaltaisiin arpoihin. Se on mielestäni hölmöä, että pelaajamateriaalissa pyritään Liigan parhaimpaan, mutta sitten valmentajaksi kelpaa täysin vailla näyttöjä oleva henkilö. Miksi ihmeessä? Kuriositeettina tähän väliin mainittakoon, että itse laskisin Törmäsen samaan kastiin Jalosen kanssa ja urheilullinen tuloskin oli hänen aikana IFKn historiaa peilaten todella hyvä. Itse näen IFKn menestymisen helvetin paljon todennäköisesmpänä, kun puikoissa olisi ”Tapola”, joka saavuttanut menestystä monikossa muualla. Se on toki sinulta hyvä nosto sinulta, että haluaako IFKn ylin johto tällaista vahvaa persoonaa valmentajaksi, sillä olisi selvää, että ”Tapola” ottaisi organisaation urheilupuolen kokonaisvaltaisesti haltuunsa ja silloin voisi tulla paha mieli osalle CC-porukkaa.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Erinomainen kirjoitus kaikkinensa. Oikeastaan ainoa mistä olen eri mieltä on edelleen tuon valmentajan merkitys eli miksi ei ole palkattu sitä Liigan ehdotonta eliittivalmentajaa vaan ollaan tyydytty Peltosen, Pikkaraisen ja Selinin to name a few kaltaisiin arpoihin. Se on mielestäni hölmöä, että pelaajamateriaalissa pyritään Liigan parhaimpaan, mutta sitten valmentajaksi kelpaa täysin vailla näyttöjä oleva henkilö. Miksi ihmeessä? Kuriositeettina tähän väliin mainittakoon, että itse laskisin Törmäsen samaan kastiin Jalosen kanssa ja urheilullinen tuloskin oli hänen aikana IFKn historiaa peilaten todella hyvä. Itse näen IFKn menestymisen helvetin paljon todennäköisesmpänä, kun puikoissa olisi ”Tapola”, joka saavuttanut menestystä monikossa muualla. Se on toki sinulta hyvä nosto sinulta, että haluaako IFKn ylin johto tällaista vahvaa persoonaa valmentajaksi, sillä olisi selvää, että ”Tapola” ottaisi organisaation urheilupuolen kokonaisvaltaisesti haltuunsa ja silloin voisi tulla paha mieli osalle CC-porukkaa.
Tämäpä tämä. Onko syy sitten se, että ei ole uskallettu palkata itseään kokeneempaa ammattilaista? Vai onko HIFK:n vetovoima huippuvalmentajien silmissä laskenut lukuisten potkujen ja muun säätämisen jälkeen? Toki joidenkin kohdalla on askelmerkit sopimusten pituuksien osalta menneet ristiin.

Ensi kauden osalta oltiin taas tilanteessa, että valkun soppari on päättymässä ja tyydyttiin keskinkertaisilla näytöillä operoivaan seuralegendaan. Itse olen sitä mieltä, että olisi ollut iskun paikka, mutta tuhnuksi jäi.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
IFK voiton todennäköisyys ei ole 0 ja ottelutapahtumat voisi tukea esimerkiksi tänään ottelun voittamista IFK:lle. Maaliodottama meni hienoisesti IFK:lla ja kokonaisuutena laukaukset+kiekonhallinta. Nämä on ne elementit mitkä pitkässä juoksussa VARMASTI tuon sen voiton. Ja pidän joukkueita tasavahvoina jolloin todennäköisyys tulevaisuudessa pienenee jos olosuhteet on samat.

Yllä on myös vastaus kohtaan B.
En halua hämmentää teidän keskustelua, mutta olen yrittänyt pitemmän aikaa seurata noita lukuja. Jo monena vuonna, useassa ottelussa meillä on ollut enemmän laukauksia (toki jonkun verran toisin päinkin) ja silti olemme hävinneet. Sama koskee kiekonhallintaa.
Maaliodottama on luku, jonka merkitystä en ole edes ymmärtänyt. Se on aika uusi "mittari", joka mielestäni pikemminkin vastaa noita vedonlyöntifirmojen kertoimia enkä ole nähnyt siinä olevan paljonkaan korrelaatiota ottelun lopputulokseen. En tosin ole pitänyt kirjaa näistä, mutta matemaattisten todennäköisyyksien kanssa niillä on vähän yhteistä. Onhan toki selvää, että joukkue joka ei koskaan koske kiekkoon tai laukaise laukausta, ei voi voittaa, eikä siltä voi odottaa maalejakaan.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Aha. Montako vuotta annetaan? Ja ei, en vaadi tässä kohtaa enää potkuja kellekään. Kaudesta tulee nyt se mitä tulee, ja se voi olla ihan mitä vaan. Henkeä en mestaruuden saavuttamiseksi pidätä, mutta sekin on ihan mahdollista staffista huolimatta. Taktista gurua ei kyllä staffista saada tällä kaudella niin mitenkään, mutta sittenkin kaikki on mahdollista kun prosenttikiekkoa aletaan pelaamaan.

Voit lukea minun mielipiteeni tästä ketjusta. Sinulta kysyn, että olisitko sinä siis erottamassa Peltosen myös siinä tapauksessa, että IFK voittaisi mestaruuden? Tulkitsen kirjoituksesi siitä, että mestaruus voitettaisiin staffista huolimatta tällä tavalla.

Minulle ongelma on tulospuolen olemattomilla näytöillä rustattu monivuotinen jatko, sitä en ymmärrä minkään muun kuin Villen IFK-henkilöbrändin kautta.

Tämä vaikuttaa olevan monille se ongelma, itseni mukaanlukien. Mutta voiko tätä käyttää Ville Peltosta vastaan, vai pitäisikö sittenkin kritiikin kohdistua Salmelaiseen (ja hallitukseen)?
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- - Pointtina nyt vain se, että IFK on pystynyt kroonisesti alisuorittamaan jatkuvasti odotuksiin nähden riippumatta valmentajasta tai pelaajamateriaalista. Näin ollen totean, että kyllä mä edelleen siivoaisin mielummin seurajohtoa kuin valmentajia. Salmelainen on koonnut nyt todella hyvän materiaalin ja hän saa siinä mielessä puhtaat paperit, mutta joku tuossa hommassa nyt silti tuntuu mättävän. - -
Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan. Tosta seurajohdosta, siis ihan omistajatason vaikuttajista, ei tietysti päästä eroon koskaan. Omistajat valitsee hallitukseen juuri ne henkilöt kuin parhaaksi näkevät. Hyvää bisnes-osaamista kyllä löytyy (ja se on tärkeää!), mutta luulenpa, että lätkää koskevassa päätöksenteossa nämä henkilöt toimivat ihan omistajien juoksupoikana. Hallitus osallistuu meillä aina valmentajan valintaan ja erottamiseen. Mä pahoin pelkään, että IFK:n ylätason päättäjät ovat niin sisäsiittoisia, että täällä valitaan keskinkertainen seuralegenda kerta kerrasta valmentajaksi ohi kaikkien muiden kandidaattien. Myös jatkossa. Mitäs luulette, mihin sitä Kuhtaa kasvatetaan… paitakin katossa ja kaikkee.

Niin kauan kun OJ:n seuraavaa duunia ei ole julkaistu, pidän yllä minimaalista toivetta, että jollain järjestelyllä hän tulisi tänne. Hän kun voisi juuri ja juuri kelvata IFK-kuningaskunnan herroille, vaikka varmasti on vähän liika radikaali kuitenkin… Ilman Peltosen järjetöntä jatkosopimusta uskoa tähän olisi toki enemmän.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mä pahoin pelkään, että IFK:n ylätason päättäjät ovat niin sisäsiittoisia, että täällä valitaan keskinkertainen seuralegenda kerta kerrasta valmentajaksi ohi kaikkien muiden kandidaattien. Myös jatkossa. Mitäs luulette, mihin sitä Kuhtaa kasvatetaan… paitakin katossa ja kaikkee.
Eikä parane unohtaa Södeä. Myös Joni Töykkälän nimi kannattaa painaa muistiin tulevia päävalmentajia valittaessa. Valmentajalupauksia tulee Branderin kiekkokoulusta enemmän liukuhihnalta kuin Kolleja edareihin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eikä parane unohtaa Södeä. Myös Joni Töykkälän nimi kannattaa painaa muistiin tulevia päävalmentajia valittaessa. Valmentajalupauksia tulee Branderin kiekkokoulusta enemmän liukuhihnalta kuin Kolleja edareihin.
Nyt unohdit L Petrellin, Tallbergin ja Åstenin. Siitä tulisi muuten loistava trio.
Mv-valmentajaksi Porakone, jonka nimeä en nyt saa päähäni.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mv-valmentajaksi Porakone, jonka nimeä en nyt saa päähäni.
Timo Lindström, rankkuna tämän legendan nimen unohtamisesta, juokset 5 kertaa asuntosi päästä päähän.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tämä ei ole piruilua, en vain ymmärrä logiikkaa. Jos IFK:n suunnalta on toivottu kolmen matsin viikkoja pelituntuman vuoksi (tai no, Koivistoinen on toivonut), niin silloinhan sen pitäisi olla optimitilanne vastustajan pelimäärästä riippumatta. Jos sitten kuitenkin tappion jälkeen vedotaan vastustajan lepoetuun, niin silloinhan se viikon tauko peleistä onkin se paras lähtökohta. Eli joku tässä ajattelussa ei täsmää. Sen viikon levonhan pitäisi tällöin olla huono asia, kun juuri on korostettu useamman pelin tuomaa etua peliesityksiin. Jos siis itse toivoo kolmen pelin viikkoa, niin tappion jälkeen ei oikein voi vedota siihen, että sillä toisella oli tilanne jota juuri itselle ei haluttu.

Tämä ajatus liittyi 50-50 logiikkaan koska silloin olosuhteet on samat. Nyt kumminkin etu oli Ilveksellä. En ole sitä mieltä itse, että tuo oli syy miksi hävittiin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Timo Lindström, rankkuna tämän legendan nimen unohtamisesta, juokset 5 kertaa asuntosi päästä päähän.
Prrkl, juuri tartarpihvin + reissumiesviipaleen syöneenä, pari akvaviittia ja oluen juoneena en jaksaisi juosta 120 m. Vanhan ja ylipainoisen pumppu ei ehkä kestä lumitöiden (kolmelta katolta lumet) jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Nyt unohdit L Petrellin, Tallbergin ja Åstenin. Siitä tulisi muuten loistava trio.
Mv-valmentajaksi Porakone, jonka nimeä en nyt saa päähäni.
Talea ja Åstenia ennen toivottavasti näytönpaikan saavat myös ainakin Porthen, Nyholm ja Nykopp. Aikansa möyrijälegendat.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voit lukea minun mielipiteeni tästä ketjusta. Sinulta kysyn, että olisitko sinä siis erottamassa Peltosen myös siinä tapauksessa, että IFK voittaisi mestaruuden? Tulkitsen kirjoituksesi siitä, että mestaruus voitettaisiin staffista huolimatta tällä tavalla.



Tämä vaikuttaa olevan monille se ongelma, itseni mukaanlukien. Mutta voiko tätä käyttää Ville Peltosta vastaan, vai pitäisikö sittenkin kritiikin kohdistua Salmelaiseen (ja hallitukseen)?
Hyvin todennäköisesti olisin kyllä erottamassa. Ja kyllä, tämä joukkue voittaa, jos voittaa, siitä staffista riippumattomasti. Taito riittää, jos flow saadaan päälle, ja moket venyy kauden huippuunsa. Ei jaksa seuraavia kausia tsekata sekavaa taaperrusta.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
IFK voiton todennäköisyys ei ole 0 ja ottelutapahtumat voisi tukea esimerkiksi tänään ottelun voittamista IFK:lle. Maaliodottama meni hienoisesti IFK:lla ja kokonaisuutena laukaukset+kiekonhallinta. Nämä on ne elementit mitkä pitkässä juoksussa VARMASTI tuon sen voiton. Ja pidän joukkueita tasavahvoina jolloin todennäköisyys tulevaisuudessa pienenee jos olosuhteet on samat.

Yllä on myös vastaus kohtaan B.

Sinäkö siis ajattelet, että todennäköisyys olisi sidoksissa siihen miten edelliset pelit menivät, ja että koska on tullut pelkkiä häviöitä se vaikuttaisi siihen tuleeko voitto vai häviö seuraavassa pelissä? Jos heität 10 kertaa putkeen klaavaa, seuraavalla heitolla sinulla on edelleen aivan se sama 50% mahdollisuus sekä kruunulle että klaavalle, vaikka kuinka tuntuisi siltä että olisi "kruunun aika". Nythän jääkiekkopeli ei ole kolikonheittoa, mutta se että IFK on hävinnyt kymmenen peliä putkeen ei nosta voiton todennäköisyyttä seuraavassa pelissä.

Mutta kaiken lisäksi väität, että todennäköisyys voitolle pienenee koko ajan, eikä suurene. Tämä vasta erikoista on, kun tulee sinun näppäimistöltä.

Mielestäni tosin todennäköisyys sille, että IFK voittaa mestaruuden, pienenee koko ajan. Oli kauden alussa kenties vielä 20-25% hujakoilla, nyt korkeintaan 5-7%.

(Lisäys: Noniin, työstin tätä viestiä pari päivää ja siinä välissä eli eilen oli ilmeisesti ollut aika identtinen keskustelu toisessa ketjussa:

Onneksi tilastot ja voiton todennäköisyys kasvaa koko aika Tampereen vieraana. Kyllä sen voiton on tultava ihan matemaattisestikin laskemalla.

Tämä ei valitettavasti pidä paikkansa. Yleinen harha tässä ”matetaattisesti laskemalla”. Jos heittelee kruunaa ja klaavaa ja on tullut 13 klaavaa peräkkäin, niin onko 14 heitto todennäköisempi kruuna kuin klaava? Ei ole, vaan molempien todennäköisyys on edelleen 50%. Sama urheilussa, jokaisen pelin todennäköisyydet ovat pelikohtaisia eikä mitenkään matemaattisesti voida laskea, että voiton todennäköisyys kasvaa häviöiden myötä.

Nämä ylläolevat huomasin kuitenkin vasta nyt pari tuntia sen jälkeen kuin tuon oman tekstini olin julkaissut. Jännä yhteensattuma, kun ei edes samalle kirjoittajalle vastattu. (lisäys loppu)

Kerrohan minulle, mikä ero on Peltosen valmentajuuden ahdistamisella ja sillä, että Peltosen valmentamisesta ei tule mitään ahdistamisella? Itse ymmärrän noiden tarkoittavan samaa asiaa, kun keskustelua käydään aina tappioiden jälkeen valmentajan 3. kaudella. Anna palaa, sivistä minua. Viestisi tahaton ironia on kyllä parasta jatkista, kiitos siitä.

En minä ajattele näin. Olen jo todennut, että jatko vaikuttaa virheeltä. Mutta kysytään sinultakin, mikä ero on sillä ahdistaako Peltosen valmentajuus vai se, että siitä ei tule mitään? Ja huomio nyt kuitenkin keskustelun konteksti ja ajankohta. Minä en tuota eroa pysty näkemään tuota korostettua eroa muuten, kuin että joukossamme on nimimerkkejä, jotka haluavat Peltosen menestyvän ja ovat valmiit tätä odottamaan ns. loppuun asti, koska Peltosen valmentajuus ei vituta ja näin ollen ole kritiikin kohteena.

Onhan sillä väliä. Peltonen on pidetty henkilö, ja jokainen tänne kirjoittava toivoo ensinnäkin IFK:lle menestystä ja kaikkein eniten juuri Peltosen (tai Söderholmin) eli oman pojan alaisuudessa. "Joukossamme on nimimerkkejä, jotka haluavat Peltosen menestyvän" on siis salakavalasti istutettu virheellinen väittämä siitä, että joukossamme muka olisi sellaisia, jotka EIVÄT halua Peltosen menestyvän. Kaikki haluavat Peltosen menestyvän. Aivan jokainen. Ketään ei ahdista Peltonen, vaan se että tuo peli mitä hän peluuttaa on möyryämistä tervassa.

Joukossamme on myös nimimerkkejä, jotka hyväksyvät Peltosen jatkon (eli Peltonen ja Peltosen valmentajuus ei vituta), mutta haluavat sinne valmennukseen lisäosaamista. Olen esimerkiksi ehdottanut hopeakorpea tuomaan parempia YV-kuvioita. Minulle maistuisi hopeakin tällä kaudella. Ilman valmennuksen täydentämistä finaalit tuskin on muuta kuin kaukainen unelma.



jatko oli hätiköity, koska Ville Peltonen ei ole esittänyt valmentajana mitään sellaista millä jatko olisi oikeutettu. Toisaalta en myöskään osaa sanoa, onko markkinoilla yhtään parempaa valmentajaa, joka olisi saatavilla IFK:hon. Yhtä kaikki, Peltonen ei voi olla vastuusta vapaa tämän kauden osalta. Tämän keskustelun aika on kuitenkin vasta kuluvan kauden jälkeen, tämän kauden osalta vaihdos tapahtuisi armotta liian myöhään. Siten ei olisi IFK:n edun mukaista vaihtaa valmentajaa tässä ja nyt. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, olisiko Peltosen tullut kantaa vastuuta tämän kauden osalta? Jengi on ollut top 4 koko runkkarin. Ei tuo täydellistä tietenkään ole, mutta ihan riittäviä asetelmia ollaan pudotuspeleihin petaamassa. En siis allekirjoita vaateita vastuunkannosta tämän kauden osalta, erityisesti enää tässä vajhdwsaa kautta. Kesällä keskustelu voi olla ihan toinen.

Tässä on kyllä aika mykistävä progressio näiden neljän lauseen kohdalla, etenkin kun jokaisen välissä ei ollut kuin lause tai kaksi. Ei ole vastuusta vapaa tämän kauden osalta, mutta ei vaateita vastuunkannosta tämän kauden osalta. Cognitive dissonance is strong in this one.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Hyvin todennäköisesti olisin kyllä erottamassa. Ja kyllä, tämä joukkue voittaa, jos voittaa, siitä staffista riippumattomasti. Taito riittää, jos flow saadaan päälle, ja moket venyy kauden huippuunsa. Ei jaksa seuraavia kausia tsekata sekavaa taaperrusta.

Okei, pidän tätä jo aika äärimmäisenä näkemyksenä. Mutta miksi et sitten vaadi Peltoselle potkuja jo nyt, jos miehen vaikutus joukkueen menestykseen ei kuitenkaan ole positiivinen?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei, pidän tätä jo aika äärimmäisenä näkemyksenä. Mutta miksi et sitten vaadi Peltoselle potkuja jo nyt, jos miehen vaikutus joukkueen menestykseen ei kuitenkaan ole positiivinen?
En tässä kohtaa kautta enää näe tarpeelliseksi alkaa siihen sirkukseen. Se ratkaisu olisi pitänyt tehdä jo viime kauden jälkeen, mutta viimeistään joulutaukoon mennessä. Kun ei tehty, niin mennään tällä, ja katsellaan mitä hommasta tulee. Kaikki on mahdollista, ja juurikin syistä, että kuitenkin kaikille voi sattua se huono peli koska vaan, ja ihan tasaisesti ei varmaan tällä kaudella kukaan pelaa.

Se avaa IFK:llekin mahdollisuuden, sillä poffeissa mennään marginaalikiekolla, ja taito joukkueessa kyllä riittää sen mestaruudenkin saavuttamiseksi. Villen osuus siten vähenee, kun pelataan marginaaleilla, sillä silloin se pieninkin onnistuminen saattaa kääntää pelin eduksemme jo ihan sillä taidolla.

Toki -kuten jo aiemminkin sanoin- niin se vaatii meidän maalivahdeilta kauden parasta. Enää ei riitä se, että pelaa tällä tasolla millä nyt pelaavat, vaan pitää löytää ihan uusi taso ja pitää se koko ajan. Helppoja maaleja ei enää voi antaa, kuten IFKn maalivahdeilla on useina vuosina tapana ollut.

Yksi, ei niin tähän asiaan kuuluva juttu on se, että jos huhut/spekulaatiot (myös ne rivien välistä luettavat) ensi kauden menetyksistä pitävät vähääkään paikkansa, niin voipi olla, että ensi kaudella ei olekaan se Salmelaisen "Paras joukkue mun aikana" enää luvassa, vaan saa tehdä todella töitä saadakseen edes lähelle samantasoisen joukkueen aikaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Tässä on kyllä aika mykistävä progressio näiden neljän lauseen kohdalla, etenkin kun jokaisen välissä ei ollut kuin lause tai kaksi. Ei ole vastuusta vapaa tämän kauden osalta, mutta ei vaateita vastuunkannosta tämän kauden osalta. Cognitive dissonance is strong in this one.

Ehkäpä sinun kannattaa siispä lukea myös ne lause tai kaksi sieltä välistä. Sinänsä hassua, että sinä tykkäät esittää väitteitä kuinka sinun sanomisia vääristellään tällä palstalla ja silti syyllistyt samaan itse aika ajoin. Tiedät vallan hyvin, että noiden neljän lainaamasi viestin osalta viitataan eri vaiheisiin kaudella, mutta mitä sitä hyvää tarinaa koko totuudella pilaamaan. The double standard is strong in you.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
En tässä kohtaa kautta enää näe tarpeelliseksi alkaa siihen sirkukseen. Se ratkaisu olisi pitänyt tehdä jo viime kauden jälkeen, mutta viimeistään joulutaukoon mennessä. Kun ei tehty, niin mennään tällä, ja katsellaan mitä hommasta tulee. Kaikki on mahdollista, ja juurikin syistä, että kuitenkin kaikille voi sattua se huono peli koska vaan, ja ihan tasaisesti ei varmaan tällä kaudella kukaan pelaa.

Se avaa IFK:llekin mahdollisuuden, sillä poffeissa mennään marginaalikiekolla, ja taito joukkueessa kyllä riittää sen mestaruudenkin saavuttamiseksi. Villen osuus siten vähenee, kun pelataan marginaaleilla, sillä silloin se pieninkin onnistuminen saattaa kääntää pelin eduksemme jo ihan sillä taidolla.

Toki -kuten jo aiemminkin sanoin- niin se vaatii meidän maalivahdeilta kauden parasta. Enää ei riitä se, että pelaa tällä tasolla millä nyt pelaavat, vaan pitää löytää ihan uusi taso ja pitää se koko ajan. Helppoja maaleja ei enää voi antaa, kuten IFKn maalivahdeilla on useina vuosina tapana ollut.

Yksi, ei niin tähän asiaan kuuluva juttu on se, että jos huhut/spekulaatiot (myös ne rivien välistä luettavat) ensi kauden menetyksistä pitävät vähääkään paikkansa, niin voipi olla, että ensi kaudella ei olekaan se Salmelaisen "Paras joukkue mun aikana" enää luvassa, vaan saa tehdä todella töitä saadakseen edes lähelle samantasoisen joukkueen aikaiseksi.

Kiitos varsin kattavista perusteluista. Nyt ymmärrän paremmin, miten olet johtopäätökseesi päätynyt. En sitä jaa, ja valistuneesti arvan sen perustuvan useaan virheelliseen premissiin. Näkemyseromme on tältä osin kyllä erittäin syvä. Palatakseni ihan alkuperäiseen kysymykseesi, se kuinka monta kautta vielä annetaan riippuu minusta menestyksestä. Jos tällä kaudella tulee finaalipaikka, en vaihtaisi valmennusta vaikka mestaruutta ei välttämättä tulisikaan. Jos tiputaan välierissä game 7 jälkeen, toivoisin IFK:n kartoittavan markkinoilta ketä Peltosen tilalle olisi saatavissa. Vain selkeästi parempaan kannattaa vaihtaa. Ja meidän ei kannata aloittaa keskustelua siitä kuka olisi selkeästi parempi. Jos tiputaan puolivälierissä, tai munattoman sarjan jälkeen välierissä niin voidaan imo vaihtaa vaikka harjanvarteen.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos varsin kattavista perusteluista. Nyt ymmärrän paremmin, miten olet johtopäätökseesi päätynyt. En sitä jaa, ja valistuneesti arvan sen perustuvan useaan virheelliseen premissiin. Näkemyseromme on tältä osin kyllä erittäin syvä. Palatakseni ihan alkuperäiseen kysymykseesi, se kuinka monta kautta vielä annetaan riippuu minusta menestyksestä. Jos tällä kaudella tulee finaalipaikka, en vaihtaisi valmennusta vaikka mestaruutta ei välttämättä tulisikaan. Jos tiputaan välierissä game 7 jälkeen, toivoisin IFK:n kartoittavan markkinoilta ketä Peltosen tilalle olisi saatavissa. Vain selkeästi parempaan kannattaa vaihtaa. Ja meidän ei kannata aloittaa keskustelua siitä kuka olisi selkeästi parempi. Jos tiputaan puolivälierissä, tai munattoman sarjan jälkeen välierissä niin voidaan imo vaihtaa vaikka harjanvarteen.
Mitäpä näistä. Kaikki näkee omalla tavallaan asiat, ja tietenkin peilaa niitä mahdollisesti myös aiempaan, tai johonkin ääneen lausuttuunkin.

Minä, toisin kuin monet muut, en näe tässä villen "staffissa" olevan mitään sellaista kehitystä nähtävissä, joiden varassa kovinkaan riemusta hyppelisin heidän jatkonsa suhteen. Mutta toki voin tulla vastaan, että jos mestaruus tulee, niin kestän kyllä jatkon. Toki sillä edellytyksellä, ettei seuraavankin kauden joukkue väännä samanlaista sekoilua tämän "staffin" kera.

Uskon kyllä, että finaaleihin edelleen on mahdollisuus, mutta kyllä se nyt on jo enemmän kiiinni niistä pelaajista ja heidän flowstaan, kuin valmennuksen kyvyistä muuttaa jotenkin niin oleellisesti, että taktinen nerotus meitä kantaisi eteenpäin. Toki muiden pelejä tässä seuratessa, en kuitenkaan vielä pidä sitä mitenkään todennäköisenä, mutta saa yllättää, enkä sellaisesta lainkaan pahastu.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ehkäpä sinun kannattaa siispä lukea myös ne lause tai kaksi sieltä välistä. Sinänsä hassua, että sinä tykkäät esittää väitteitä kuinka sinun sanomisia vääristellään tällä palstalla ja silti syyllistyt samaan itse aika ajoin. Tiedät vallan hyvin, että noiden neljän lainaamasi viestin osalta viitataan eri vaiheisiin kaudella, mutta mitä sitä hyvää tarinaa koko totuudella pilaamaan. The double standard is strong in you.

Tottakai luin ne, mutta ei niillä lauseilla ole juuri väliä. Jos ensin väittää että tämän kauden osalta Peltonen on vastuussa, niin ei mikään lause siinä välissä selitä sitä, että seuraavaksi sanotaan vastakohta, että Peltonen ei ole tämän kauden osalta sittenkään vastuussa. Nuo neljä lausetta poimin erilleen selkeyden nimissä, että näkee sen progression, mutta voinhan minä myös editoida sen niin että koko teksti näkyy ja nuo progression lauseet ovat boldattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös