Kaikille kenkää – itkemisen sietämätön keveys

  • 65 281
  • 306

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Koko kausi on mennyt kuin käsijarru päällä. Muistan, että kotiavauksen jälkeen oli sellainen fiilis, että ei ihan vielä valmista, mutta ei tarvitsekaan. Että kyllä se tästä lähtee.

Ei ole lähtenyt. Usko meni jo siinä vaiheessa kun himassa otettiin turpaan Ilvekseltä ja Tapparalta. Jotenkin sitä tajusi, että tätä samaa se on edelleen.

Kovasti olisin toivonut, että Peltonen onnistuu. Mutta mikään ei siihen viittaa, ikävä kyllä.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Koko kausi on mennyt kuin käsijarru päällä. Muistan, että kotiavauksen jälkeen oli sellainen fiilis, että ei ihan vielä valmista, mutta ei tarvitsekaan. Että kyllä se tästä lähtee.

Ei ole lähtenyt. Usko meni jo siinä vaiheessa kun himassa otettiin turpaan Ilvekseltä ja Tapparalta. Jotenkin sitä tajusi, että tätä samaa se on edelleen.

Kovasti olisin toivonut, että Peltonen onnistuu. Mutta mikään ei siihen viittaa, ikävä kyllä.
koska olet pitkän linjan palstalainen, niin olisi mahtavaa kuulla mielipiteesi tämän kauden jengistä?

Eli itkettääkö se, vai ainoastaan valmennus? Koska omiin silmiin meillä on mestarijoukkue ehkä yhtä siirtorajan vahvistusta lukuunottamatta(joka puuttuu kaikilta muiltakin mestaruuspotentiaalin jengiltä).
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
koska olet pitkän linjan palstalainen, niin olisi mahtavaa kuulla mielipiteesi tämän kauden jengistä?

Eli itkettääkö se, vai ainoastaan valmennus? Koska omiin silmiin meillä on mestarijoukkue ehkä yhtä siirtorajan vahvistusta lukuunottamatta(joka puuttuu kaikilta muiltakin mestaruuspotentiaalin jengiltä).
No joo, hyvä kysymys sikäli, että paljastit oleellisimman asian, jonka jätin epäselväksi. Se tässä juuri kaikkein eniten ottaa päähän, että minusta täksi kaudeksi on koottu aivan loistava joukkue, mutta silti ei vain toimi. Sen takia pettymys on aivan valtava.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Koko kausi on mennyt kuin käsijarru päällä. Muistan, että kotiavauksen jälkeen oli sellainen fiilis, että ei ihan vielä valmista, mutta ei tarvitsekaan. Että kyllä se tästä lähtee.

Ei ole lähtenyt. Usko meni jo siinä vaiheessa kun himassa otettiin turpaan Ilvekseltä ja Tapparalta. Jotenkin sitä tajusi, että tätä samaa se on edelleen.

Kovasti olisin toivonut, että Peltonen onnistuu. Mutta mikään ei siihen viittaa, ikävä kyllä.
Amen, Schwein!

Ei viittaa, ei. Ja muistetaan tosiaan, että tämä on jo kolmas kausi, kun "ei ihan" ole lähtenyt. Eikä tyyliin sentään eka niin kuin jollain Tapparan Grönborgilla.. ai mutta siellähän onkin ihan hyvin lähtenyt (vaikka nyt onkin suvantovaihe menossa).
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
No joo, hyvä kysymys sikäli, että paljastit oleellisimman asian, jonka jätin epäselväksi. Se tässä juuri kaikkein eniten ottaa päähän, että minusta täksi kaudeksi on koottu aivan loistava joukkue, mutta silti ei vain toimi. Sen takia pettymys on aivan valtava.
Kiitos ja äijämäinen niiaus. Nyt ei enää hävetä itkeä niin paljon täällä kyynelten hautuumaalla.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
”Pyrin vain kuvaamaan sinun käyttäytymistä tällä palstalla. Tappio triggeröi joka kerta, aivan sama ketä vastaan ja millä tavalla se tulee” Ehkä sitten tulkitsin viestisi väärin, jos sanan”käyttäytyminen” tilalla olisi ollut tuo mainitsemasi ”kirjoitushistoria” niin asiayhteys olisi ollut mielestäni hiukan erilainen. Mistä sinä teidät, miten minä käyttäydyn tai triggeröidyn, kun viestejäni kirjoitan? Voinhan minä hiihtäjäpainijoiden tapaan heitellä tänne pelkkiä trolleja? Siispä, älä rupea täällä valehtelijaksi väittämään . Enemmän se tuntuu sinua koville ottavan näin sivuhuomiona todettakoon.

Kyllä, kuvasin nimimerkin käyttäytymistä tällä palstalla. Ja vieläpä tavalla, joka mielestäni varsin ilmeisesti kiinnittyy kirjoitushistoriaan. Persoonallisuuttasi en kuitenkaan analysoinut sanallakaan. Minun ei ole edes mahdollista sitä tehdä, koska en tunne sinua millään osin. Pystyn vain lukemaan ilmiselvästi intohimoisen fanin kirjoitukset, fanin joka osaa käsitellä tappion varsin huonosti. Väitteesi siitä, että olisin analysoinut persoonaasi on edelleen valheellinen.

Minulle ei nyt aukea mikä asia ottaa minulle kovemmille, mutta varmasti tällaisia asioita on.

Ollaan tästä täysin samaa mieltä. Mielenkiinnolla katson seisotko sanojesi takana vai kääntyykö rotsi, kun jostain joku meriselitys löytyy?

Niin, mitä se rotsin kääntyminen sitten on? Minun mielestä tuo kuvaamasi hetkessä sokeasti eläminen on pahimman luokan rotsinkääntämistä. Mitä minuun tulee, niin en mä rotsia käännä, vaan vaadin potkuja, jos koen syytä olevan.

Tästä olen varmasti käynyt useamman debaatin tällä palstalla. Mielipiteensä kullakin, mutta itse pidän absurdina ettei täällä keskustelupalstalla voisi elää sokeasti hetkessä? Eihän tätä koko palstaa edes tarvittaisi, jos pitäisi hyvässä ja pahassa istua suu supussa ja sitten kesällä vasta tuomita. Kuuluu keskustelupalstan henkeen, että kehuja tulee hyvistä jutuista ja paskaa huonoista. Peltosen IFKlla ikävä kyllä enemmän jälkimmäistä.

Mutta elätkö sä sokeasti hetkessä, vai märehditkö sä vitutuksen alhossa? Mun käsittääkseni sokeasti hetkessä elävä kannattaja, joka huutaa potkuja jokaisen tappion jälkeen yhtälailla julistaisi mestaruutta voiton jälkeen.

Minusta vaikuttaa, että tällä palstalla käytetään jokaista tappiota olkiukkona vaatia Peltosen potkuja vain koska Peltosen valmentajuus ahdistaa niin paljon. Kuten olemme molemmat todenneet, tämän kauden osalta tuo ei enää ole joukkueen etu.

Itse edelleen pelkään, että Peltosen koskemattomuus on sellaista luokkaa, ettei tuo sinun aiemmin viestissäsi hyvin esiinnostama surkea suoritus a’la puolivälierät ulos tai keskiverto suoritus välierät riitä potkuihin vaan taas ollaan koiran ilmeellä ja tiedotteilla antamassa meriselityksiä ja sama laulu jatkuu ensi syksynä.

Jos näin on, olen kanssasi samassa rintamassa vaatimassa potkuja siihen hetkeen asti, kun se ei enää ole joukkueen etu.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Minusta vaikuttaa, että tällä palstalla käytetään jokaista tappiota olkiukkona vaatia Peltosen potkuja vain koska Peltosen valmentajuus ahdistaa niin paljon. Kuten olemme molemmat todenneet, tämän kauden osalta tuo ei enää ole joukkueen etu.
Nyt olet täysin kuutamolla. Tällä palstalla ei kirjoittele ketään fania, joka ei haluaisi Villen (ja nimenomaan Villen) menestyvän IFK:n peräsimessä. Peltosen valmentajuus ei ahdista. Se, että siitä ei tule mitään, ahdistaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tää oli tyylikäs, löytyi Facebookista eiliseltä :)
 

Liitteet

  • FB_IMG_1705825278667.jpg
    FB_IMG_1705825278667.jpg
    71,2 KB · kertaa luettu: 158

Jimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Usein IFK on parantanut vuoden alussa otteitaan kuin sika juoksuaan, mutta nyt tästä ei ole viitteitä - päinvastoin tuntuu, että peli junnaa paikoillaan, vaikka rosteri tervehtyy.

Johtamisstrategiassa joskus nähdään yksinkertaistaen vaihtoehtoina maksimoida ihmisten älykkyydestä aiheutuva hyöty tai sitten minimoida sen haitat. Ei ole vaikea arvata mihin leiriin Peltosen filosofialla päädytään.

Peltosen tiimin sapluuna taitanee ainakin teoriassa toimia niin, että joukkue pelaa kurinalaisesti systeemin mukaan riskejä karttaen ja yksilötaidon pitäisi sitten tehdä ratkaiseva ero IFK:lle prosenttikiekon hengessä. Playoffseissa tämä voi ehkä toimia paremmin, mutta ainakin runkosarjassa tämä pelitapa taitaa enemminkin typistää huippuyksilöt peruspuurtajien tasolle joitakin yksittäisiä valonpilkahduksia lukuunottamatta.

Jääkiekko on myös viihdettä ja nyt pelitavan viihdearvo on alhainen ja paljon potentiaalisia ilonhetkiä kovasta rosterista jää saamatta.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Nyt olet täysin kuutamolla. Tällä palstalla ei kirjoittele ketään fania, joka ei haluaisi Villen (ja nimenomaan Villen) menestyvän IFK:n peräsimessä. Peltosen valmentajuus ei ahdista. Se, että siitä ei tule mitään, ahdistaa.

No mutta jos näin on, niin sittenhän ei ole tarvetta vaatia Peltoselle potkuja. Riittää, että annetaan aikaa ja odotetaan, että siitä tulee jotain.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
No mutta jos näin on, niin sittenhän ei ole tarvetta vaatia Peltoselle potkuja. Riittää, että annetaan aikaa ja odotetaan, että siitä tulee jotain.
Oot kyllä veijari. Hauskoja näpäytyksiä. Onko näppäimistö jo kuumana, kun takerrut jälleen jonkun sanamuotoon, vaikka tajusit kyllä kyseisen tekstin sisällön? Odota rauhassa, kyllä sinulle varmasti vastataan. Pääset jälleen vinkumaan toisten möyhöömisestä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
No mutta jos näin on, niin sittenhän ei ole tarvetta vaatia Peltoselle potkuja. Riittää, että annetaan aikaa ja odotetaan, että siitä tulee jotain.
Niin just, viiden vuoden projekti on vasta ylittänyt puolimatkan krouvin, joten aikaa on. Keskeneräistä projektia ei myöskään sovi arvostella, koska emme vielä tiedä mihin tämä tulee päättymään.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Oot kyllä veijari. Hauskoja näpäytyksiä. Onko näppäimistö jo kuumana, kun takerrut jälleen jonkun sanamuotoon, vaikka tajusit kyllä kyseisen tekstin sisällön? Odota rauhassa, kyllä sinulle varmasti vastataan. Pääset jälleen vinkumaan toisten möyhöömisestä.

Kerrohan minulle, mikä ero on Peltosen valmentajuuden ahdistamisella ja sillä, että Peltosen valmentamisesta ei tule mitään ahdistamisella? Itse ymmärrän noiden tarkoittavan samaa asiaa, kun keskustelua käydään aina tappioiden jälkeen valmentajan 3. kaudella. Anna palaa, sivistä minua. Viestisi tahaton ironia on kyllä parasta jatkista, kiitos siitä.

Niin just, viiden vuoden projekti on vasta ylittänyt puolimatkan krouvin, joten aikaa on. Keskeneräistä projektia ei myöskään sovi arvostella, koska emme vielä tiedä mihin tämä tulee päättymään.

En minä ajattele näin. Olen jo todennut, että jatko vaikuttaa virheeltä. Mutta kysytään sinultakin, mikä ero on sillä ahdistaako Peltosen valmentajuus vai se, että siitä ei tule mitään? Ja huomio nyt kuitenkin keskustelun konteksti ja ajankohta. Minä en tuota eroa pysty näkemään tuota korostettua eroa muuten, kuin että joukossamme on nimimerkkejä, jotka haluavat Peltosen menestyvän ja ovat valmiit tätä odottamaan ns. loppuun asti, koska Peltosen valmentajuus ei vituta ja näin ollen ole kritiikin kohteena.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta jos näin on, niin sittenhän ei ole tarvetta vaatia Peltoselle potkuja. Riittää, että annetaan aikaa ja odotetaan, että siitä tulee jotain.
Vastahan sitä on 2.5 kautta annettu ja ihan sitä samaa möyrintä antiviihde -kiekkoa edelleen tarjolla, ei juuri mitään kehitystä pelissä vaikka joukkue on yhtä kiekollista pakkia lukuunottamatta lähes tulkoon täydellinen.
Noin muuten niin ei se sinustakaan sen fiksumpaa ja parempaa kuvaa anna, että reagoit täällä kiukutteluun kiukuttelemalla.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kerrohan minulle, mikä ero on Peltosen valmentajuuden ahdistamisella ja sillä, että Peltosen valmentamisesta ei tule mitään ahdistamisella? Itse ymmärrän noiden tarkoittavan samaa asiaa, kun keskustelua käydään aina tappioiden jälkeen valmentajan 3. kaudella. Anna palaa, sivistä minua. Viestisi tahaton ironia on kyllä parasta jatkista, kiitos siitä.



En minä ajattele näin. Olen jo todennut, että jatko vaikuttaa virheeltä. Mutta kysytään sinultakin, mikä ero on sillä ahdistaako Peltosen valmentajuus vai se, että siitä ei tule mitään? Ja huomio nyt kuitenkin keskustelun konteksti ja ajankohta. Minä en tuota eroa pysty näkemään tuota korostettua eroa muuten, kuin että joukossamme on nimimerkkejä, jotka haluavat Peltosen menestyvän ja ovat valmiit tätä odottamaan ns. loppuun asti, koska Peltosen valmentajuus ei vituta ja näin ollen ole kritiikin kohteena.
Katohan! Osu ja upposi. Odottelu kannatti. Höpö höpö. Tarkoitusperäsi oli aivan toinen ja vastasit siihen jo sivistävästi. Jään ironisesti miettimään vastausta ja palaan sinulle poffien jälkeen. Möyh möyh ja pusuja
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Vastahan sitä on 2.5 kautta annettu ja ihan sitä samaa möyrintä antiviihde -kiekkoa edelleen tarjolla, ei juuri mitään kehitystä pelissä vaikka joukkue on yhtä kiekollista pakkia lukuunottamatta lähes tulkoon täydellinen.
Noin muuten niin ei se sinustakaan sen fiksumpaa ja parempaa kuvaa anna, että reagoit täällä kiukutteluun kiukuttelemalla.

Sä et nyt sitten ymmärtänyt keskustelun sisältöä. En minä ole sitä mieltä, etteikö Peltoselle voisi vaatia potkuja. Minusta vaan vaikuttaa, että se oli @Rambo sanoma, kun hän kuitenkin huomatti Peltosen valmentajuuden ja sen onnistumisen välillä olevan ero. Minä en tuota eroa näe.

Lopun toteamuksesi taitaa päteä meihin molempiin.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Katohan! Osu ja upposi. Odottelu kannatti. Höpö höpö. Tarkoitusperäsi oli aivan toinen ja vastasit siihen jo sivistävästi. Jään ironisesti miettimään vastausta ja palaan sinulle poffien jälkeen. Möyh möyh ja pusuja

Ai että, on aina ilo keskustella ihmisen kanssa, joka tietää mitä minä olen tarkoittanut paremmin kuin minä itse. Öyh öyh vaan, toivottavasti saat vähän edes kusta sinne kaiken paskasi keskelle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ai että, on aina ilo keskustella ihmisen kanssa, joka tietää mitä minä olen tarkoittanut paremmin kuin minä itse. Öyh öyh vaan, toivottavasti saat vähän edes kusta sinne kaiken paskasi keskelle.
Kirjoitushistoriasi perusteella uskalsin jopa avata keskustelun tarkoitusperistäsi viestissäni. Eikö tämä sinun näppikseltä toiselle kirjoittajalle tullut aiemmin. Joten sallittakoon tämä toiminta? Ja aiempi heittosi mihin lähdin lainaamaan, oikein kutsui uudelle väännölle. Vähän kuin tanssilattialla silmänräpäytys vinkkaaminen mielitietylle.

Äsken lirahti vähän paskan keskelle myös toista tavaraa. Huonosti öyhötetty suoritus siis
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Kirjoitushistoriasi perusteella uskalsin jopa avata keskustelun tarkoitusperistäsi viestissäni. Eikö tämä sinun näppikseltä toiselle kirjoittajalle tullut aiemmin. Joten sallittakoon tämä toiminta? Ja aiempi heittosi mihin lähdin lainaamaan, oikein kutsui uudelle väännölle. Vähän kuin tanssilattialla silmänräpäytys vinkkaaminen mielitietylle.

Äsken lirahti vähän paskan keskelle myös toista tavaraa. Huonosti öyhötetty suoritus siis

En minä ole kutsunut yhtään ketään yhtään mihinkään, kiva kuitenkin kun tulee kutsumattomia vieraita. Sulla on nyt kova tarve riidellä, mutta minä en siihen kuitenkaan jaksa kanssasi lähteä. Ehkä sä löydät kotoa jonkun, kenelle kiukutella. Tsemppiä yritykseen.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mutta kysytään sinultakin, mikä ero on sillä ahdistaako Peltosen valmentajuus vai se, että siitä ei tule mitään?
Ei tuolla minulle ainakaan mitään eroa ole. Ahdistaa ihan vitusti, ettei siitä tule mitään. Ihan sama kuka on vastuussa valmentamisesta, kenkää olisi kuulunut tulla viime kauden jälkeen.

Sen sijaan palkintona tuli kahden vuoden käsittämätön jatko erikoiseen ajankohtaan (ihan kuin olisi ollut pelko, että Peltosta revitään ovista ja ikkunoista suurempien seurojen penkin taakse?). Oikea paikka jatkon tekemiseen/tekemättä jättämiseen, olisi ollut tämän kauden jälkeen. Ja kaikki muu paitsi finaalipaikka olisi puoltanut sitä, ettei jatkoja olisi tehty.

Voitaneen myös olla melko varmoja siitä, että mikäli nimenä olisi kuka tahansa muu, kenkä olisi jo heilunut (jos organisaatiossa arvostetaan yhtään urheilullista menestystä) ja aikaiset hätiköidyt jatkot jääneet rustaamatta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Täällä saa edelleenkin kirjoittaa omia mielipiteitään, siitä miltä tuntuu ja miten näkee asiat palstan sääntöjen puitteissa. Jos jonkun kirjoitukset eivät miellytä, niin ne voi jättää lukematta. Kyllä minä ainakin aion arvostella Peltosen ja HIFK:n toimintaa jatkossakin, kun siihen on mielestäni aihetta. Itsemoderointihan on muutenkin palstan säännöissä kielletty.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
En minä ole kutsunut yhtään ketään yhtään mihinkään, kiva kuitenkin kun tulee kutsumattomia vieraita. Sulla on nyt kova tarve riidellä, mutta minä en siihen kuitenkaan jaksa kanssasi lähteä. Ehkä sä löydät kotoa jonkun, kenelle kiukutella. Tsemppiä yritykseen.
Eli tulkitaan näin: Se on silti kiva kun niitä vieraita tulee, vaikkei ketään ollutkaan kutsuttu. Tulkitsen oman viestini aiempaa keskusteluhistoriaani lainaten, etten olisi välttämättä halunnut vääntää. Jätän tämän tulkinnanvaraiseksi muodoksi, jotta siihen joku tarttuisi.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Ei tuolla minulle ainakaan mitään eroa ole. Ahdistaa ihan vitusti, ettei siitä tule mitään. Ihan sama kuka on vastuussa valmentamisesta, kenkää olisi kuulunut tulla viime kauden jälkeen.

Sen sijaan palkintona tuli kahden vuoden käsittämätön jatko erikoiseen ajankohtaan (ihan kuin olisi ollut pelko, että Peltosta revitään ovista ja ikkunoista suurempien seurojen penkin taakse?). Oikea paikka jatkon tekemiseen/tekemättä jättämiseen, olisi ollut tämän kauden jälkeen. Ja kaikki muu paitsi finaalipaikka olisi puoltanut sitä, ettei jatkoja olisi tehty.

Voitaneen myös olla melko varmoja siitä, että mikäli nimenä olisi kuka tahansa muu, kenkä olisi jo heilunut (jos organisaatiossa arvostetaan yhtään urheilullista menestystä) ja aikaiset hätiköidyt jatkot jääneet rustaamatta.

No ei ole minullekaan mitään eroa. Ja olen samaa mieltä siitäkin, että jatko oli hätiköity, koska Ville Peltonen ei ole esittänyt valmentajana mitään sellaista millä jatko olisi oikeutettu. Toisaalta en myöskään osaa sanoa, onko markkinoilla yhtään parempaa valmentajaa, joka olisi saatavilla IFK:hon. Yhtä kaikki, Peltonen ei voi olla vastuusta vapaa tämän kauden osalta. Tämän keskustelun aika on kuitenkin vasta kuluvan kauden jälkeen, tämän kauden osalta vaihdos tapahtuisi armotta liian myöhään. Siten ei olisi IFK:n edun mukaista vaihtaa valmentajaa tässä ja nyt. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, olisiko Peltosen tullut kantaa vastuuta tämän kauden osalta? Jengi on ollut top 4 koko runkkarin. Ei tuo täydellistä tietenkään ole, mutta ihan riittäviä asetelmia ollaan pudotuspeleihin petaamassa. En siis allekirjoita vaateita vastuunkannosta tämän kauden osalta, erityisesti enää tässä vajhdwsaa kautta. Kesällä keskustelu voi olla ihan toinen.

Mitä tulee Peltosen pyhyyteen, toistan aikaisemmin kirjoittamani. Pyhä lehmä on pyhä vain siihen asti, kunnes se ei enää ole. Toki se on varmaa, että enemmän Peltosella on ollut liekaa kuin kenelläkään muulla olisi ollut. Tämä koskee kuitenkin enemmän viime kautta kuin nykyistä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta jos näin on, niin sittenhän ei ole tarvetta vaatia Peltoselle potkuja. Riittää, että annetaan aikaa ja odotetaan, että siitä tulee jotain.
Aha. Montako vuotta annetaan? Ja ei, en vaadi tässä kohtaa enää potkuja kellekään. Kaudesta tulee nyt se mitä tulee, ja se voi olla ihan mitä vaan. Henkeä en mestaruuden saavuttamiseksi pidätä, mutta sekin on ihan mahdollista staffista huolimatta. Taktista gurua ei kyllä staffista saada tällä kaudella niin mitenkään, mutta sittenkin kaikki on mahdollista kun prosenttikiekkoa aletaan pelaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Peltosen aikana on ollut helvetin monta näitä otteluita, jossa ollaan oltu parempia, mutta hävitty. Se on omissa silmissäni pikkuseurajääkiekkoa, sillä kärkijoukkueet voittavat usein myös huonommalla pelillä. Siihen päälle lukuisia limboja ennalta heikompia vastaan. Vähättelet nyt mielestäni valmentajan vaikutusta suuresti. Miten esimerkiksi pienemmillä pelimerkeillä operoivat Pelicans ja Jukurit voivat pelata näin tuloksellista ja hyvää jääkiekkoa kontra Peltosen IFK? Voisiko tätä selittää valmennus

Paljon tuli asiaa, mutta tähän mä halusin tarttua. Kun tässä oikeastaan tullaan tähän meidän rakkaan seuramme ytimeen.

HIFK:ssa on viimeisen 20 vuoden aikana ollut mielestäni vain yksi todellinen huippuvalmentaja. Siis sellainen nimi, joka on ehdottomasti koko Suomen kärkeä ilman kahta kysymystä. Hänen nimensä on Kari Jalonen. Jalonen valmensi IFK:ta kolmen kauden ajan ja voitti yhden mestaruuden. Oli yhden läpiajon päässä, ettei häntä muistettaisi Stadissa kaikkien aikojen floppina. Nyt kävi onneksi toisin.

Toki Jalonen joutui opettamaan koko organisaation voittamisen tavoille ja sellaista ei ainakaan läheskään samassa mittakaavassa ole VP joutunut tekemään. Mutta tuo heikommille häviäminen on ollut kyllä hyvin sitkeä perinne IFK:ssa riippumatta materiaalista ja valmentajasta. Kyllä niille saipoille sun muille on onnistuttu hyvin tehokkaasti häviämään ihan joka kausi. Myös tuo, että ollaan ns parempia, mutta hävitään silti, on hyvin perinteistä IFK:ta riippumatta pelaajista tai valmentajista.
Mitä taas tulee sitten pelsuihin ja Jukureihin, niin eittämättä OJ ja Niemelä ovat hyviä valmentajia. Voi hyvin olla, että ovat paljon pätevämpiä kuin VP. Mutta onhan se nyt aivan täysin eri asia valmentaa noita kyseisiä joukkueita kuin HIFK:ta.

Jos Jukurit olisi ollut SM-liigan viimeinen tällä kaudella, niin mitä sitten? Ei siitä mediassa olisi juurikaan kirjoitettu tai ainakaan läheskään niin kriittisesti kuin IFK:sta kirjoitettaisiin ja kirjoitettiin vastaavassa tilanteessa.

Pointtina nyt vain se, että IFK on pystynyt kroonisesti alisuorittamaan jatkuvasti odotuksiin nähden riippumatta valmentajasta tai pelaajamateriaalista. Näin ollen totean, että kyllä mä edelleen siivoaisin mielummin seurajohtoa kuin valmentajia. Salmelainen on koonnut nyt todella hyvän materiaalin ja hän saa siinä mielessä puhtaat paperit, mutta joku tuossa hommassa nyt silti tuntuu mättävän.

Enkä mä halua aliarvioida valmentajan merkitystä. Mutta kyllä mä sanon esim eilisestä pelistä, että IFK loi aivan riittävän määrän tekopaikkoja voittaakseen. Ja näin on ollut aika monta kertaa tällä kaudella. Ja siihen laittaako pelaaja paikoista sisään, ei valmennus ihan kauheasti voi vaikuttaa. Olen toki @Frankie sun kanssa siitä samaa mieltä, ettei IFK ole tällä(kään) kaudella pelannut niin hyvin kuin olisi pitänyt. Voi olla, että tuo viime kausi vaikuttaa mulla vielä sen verran, että "tyydyn" vähän vähempäänkin.

Mutta loppukaneettina sanottakoon, että annan Peltoselle ja muulle valmennukselle tuomion vasta tämän kauden jälkeen. Jos finaaleissa ollaan, mutta ne hävitään, en ainakaan suoralta kädeltä antaisi Peltoselle potkuja. Toki tämä riippuu siitä, mistä tuo finaalitappio johtuisi. Jos siellä on selviä ammattivirheitä, kuten vaikkapa reagoinnin puute ilmiselvissä tilanteissa, niin sitten asia voisi olla eri. Katsotaan nyt helvetissä tämä kausi kuitenkin ensin loppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös