Kahvi

  • 236 362
  • 1 039

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tummapaahtoinen kahvi näköjään lyö Suomessa vahvasti läpi tällä hetkellä, Hesarin jutun mukaan ABC:llä jo kolmasosa myydystä kahvista on tummapaahtoista. Ja jo pelkästään juhannuksena kahvia myydään 300 000 kuppia, joten ihan pienistä määristä ei puhuta vuositasolla.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Nyt on edessä uuden kahvinkeittimen osto.
Wilfa vai Moccamasteri vai löytyykö joku mustahevonen? Wilfa houkuttelee mut olen lukenut arvosteluita jossa sanotaan et kyseessä on kohtuu äänekäs kahvinkeitin.
Kokemuksia? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Moccamaster, ihan perusmalli. Niillä kahdenkympin vehkeillä ei tee mitään, ovat hitaita eikä kahvi ole tarpeeksi kuumaa. Nämä kapselilelut on rahantuhlausta pahimmasta päästä.
Ja itse kahviksi Juhlamokkaa, kumpi paahto tahansa käy.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on edessä uuden kahvinkeittimen osto.
Wilfa vai Moccamasteri vai löytyykö joku mustahevonen? Wilfa houkuttelee mut olen lukenut arvosteluita jossa sanotaan et kyseessä on kohtuu äänekäs kahvinkeitin.
Kokemuksia? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan
Itse painin saman ongelman kanssa keväällä (viesti 635), kun 10 vuotta palvellut Moccamasteri lopetti pulputtamisen. Wilfa kyllä miellytti, mutta arviot kestävyydestä eivät houkutelleet kokeilemaan. Sopivasti tuli joku sokkarin kuponki, millä sai 20 pinnaa pois uuden Moccamasterin hinnasta. Ei ole kaduttanut pätkääkään. Enkä kyllä keltään ole saanut käyttökokemuksia Wilfasta, joten Moccamasterin kelkassa mennään taas se kymmenen vuotta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt on edessä uuden kahvinkeittimen osto.
Wilfa vai Moccamasteri vai löytyykö joku mustahevonen? Wilfa houkuttelee mut olen lukenut arvosteluita jossa sanotaan et kyseessä on kohtuu äänekäs kahvinkeitin.
Kokemuksia? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan

Lainaan alle vastaukseksi itseäni. Kuulun ehkä vähemmistöön, mutta itse en Moccamastereista pidä. Usein kahvi on mielestäni liian kuumaa, eikä makukaan oikein miellytä. Kun nykyinen keittimeni hajoaa, haen kellarista Moccamasterin vain siksi ajaksi, että saan haettua tilalle uuden halpiskeittimen.

Keitän kahvin tavallisella keittimellä. Ostin pari vuotta sitten Moccamasterin edellisen minkälie keittimen hajottua. Vuoden ajan kokeilin kaikki keinot saada kahvista hyvää, mutta kun ei niin ei, perkele. Vuoden aikana kahvi oli kotona hyvää ehkä n. 3 kertaa. Kiikutin Moccamasterin kellariin, jossa se on vieläkin. Tilalle hain Gigantista 20 euron Electroluxin, ja johan alkoi taas kahvi maistua!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuulun ehkä vähemmistöön, mutta itse en Moccamastereista pidä. Usein kahvi on mielestäni liian kuumaa, eikä makukaan oikein miellytä.
Enemmän se käytettävä kahvi tuohon makuun vaikuttaa kuin se keitin. Suodatinpaperikin vaikuttaa aika paljon, halvimpia ei kannata käyttää. Mutta jos kuumuus on suurin ongelma, käytä vanhaa huoltamokikkaa. Muutama lantti levyn ja pannun väliin. Ei kyllä aavistustakaan, meneekö huonommaksi vai paremmaksi. Kokeile silti. Eikös noissa ole vielä malleista riippuen jotain kytkimiäkin? RTFM!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Himassa en ole käyttänyt viimeiseen neljään vuoteen muuta kuin mutteria. Tosin ulkomaille muuton jälkeen jouduin muutaman kuukauden elämään ilman, kun en meinannut löytää kauppaa, missä moista myytäisiin. Maidon lämmitän lasipurkissa mikrossa ja kansi päälle ja kunnon ravistukset, niin tarvitse mitään typeriä vaahdottimiakaan. Kaksi kohtalaisen isoa kupillista tulee keskikoon pannulla. Riittävän tujua. Enemmän jos aamulla kiskoisi, tulisi jo horkka.

e: lentolaukussa kulkee kyllä joka kerta nykyään väkisinkin muutama paketti Pressan tummaa. Aika pitkälle riittää, kun kahvin valmistaminen kotioloissa on kuitenkin enemmänkin vain viikonlopun asioita. Duunin Nestlen kahvimasiinat ovat sen verta ok, että arjen kahviannostus tulee kyllä nautittua.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Enemmän se käytettävä kahvi tuohon makuun vaikuttaa kuin se keitin.

Juu, olet ilman muuta oikeassa. Samoin se, että sitä kahvia mitataan oikea määrä. Laiha kahvi on kamalaa, muttei toki sellainen liioiteltu määräkään ole hyvä. Mun makuun kahvin pitää olla pikimustaa. Maidon käytön kahvissa lopetin muutama viikko sitten vähennettyäni sitä koko ajan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kas, ei ole kenelläkään ollut tänä vuonna asiaa tähän ketjuun. Joskus kauan sitten joku kehui täällä Gran Palomaria. Nyt tuli tilaisuus testata noiden espressoa. Oikein miellyttävä tuttavuus, aromikasta ja pehmeää. Tyyristähän tuo oli lähikaupassa, mutta hyvästä viitsii joskus maksaakin. Tiedä vaikka ottaisin tuon ihan vakiokäyttöön.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saatoin olla peräti minä, joka sitä kehui, koska lohjalainen paahtimo on kyseessä. Heillähän on muistaakseni Punavuoressa kahvila, josta saa papuja. Voi olla papuja toki kaupoissakin, jonkin verran niitä olen nähnyt Helsingissä K-kaupoissa.

Suodatinkahviksi duunipaikalle hommasin juhlavitunmokan rinnalle Zoegan Skånerostia. Oikein hyvä ja täyteläinen tuote, jos tykkää oikein tummista paahdoista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suodatinkahviksi duunipaikalle hommasin juhlavitunmokan rinnalle Zoegan Skånerostia. Oikein hyvä ja täyteläinen tuote, jos tykkää oikein tummista paahdoista.
Hauskaa, kun mainitsit tämän. Juuri noita kahta arvoin, jotta kummanko ottaisin följyyn. Ensi kerralla varmaan sitten tätä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suodatinkahviksi duunipaikalle hommasin juhlavitunmokan rinnalle Zoegan Skånerostia. Oikein hyvä ja täyteläinen tuote, jos tykkää oikein tummista paahdoista.

Mistä löysit Zoegan kahvia? Nordqvistia ja Löfbergs Lilaa nyt löytyy jo jokaisesta pikku-K-kaupastakin, mutta Zoegaa en ole Suomessa nähnyt. Juuri Skånerost on minunkin suosikkini. Ei silti, käyn Ruotsissa töiden takia harva se viikko, mutta aina ei jaksa raahata kahvia kotiin.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mistä löysit Zoegan kahvia? Nordqvistia ja Löfbergs Lilaa nyt löytyy jo jokaisesta pikku-K-kaupastakin, mutta Zoegaa en ole Suomessa nähnyt. Juuri Skånerost on minunkin suosikkini. Ei silti, käyn Ruotsissa töiden takia harva se viikko, mutta aina ei jaksa raahata kahvia kotiin.
Tässä meitin Prismassa sitä oli Lohjalla, eli varmaan löytyy muualtakin. Tämä on aika perus-Prisma valikoimaltaan noin keskimäärin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä löysit Zoegan kahvia?

Tämä nyt ei varmaankaan kysyjän kahvinhimoa helpota, ellei sitten kahvikoneenaan
toimi samankaltainen kapselikeitin kuin meikäläisellä. Siihen kuitenkin on saanut jo jonkin aikaa Zoegas Intenzo-kapseleita, ostinkin kerran, mutta oli semisti liian tummaa meikäläisen makuun, kunhan nyt vaan kerroin kun tuli mieleen.

Nopean googletuksen perusteella kaipaamaasi kahvia pitäisi olla yleisesti myynnissä ainakin pääkaupunkiseudun Prismoissa ja S-marketeissa, ehkä sulla on käynyt vaan huono tuuri, tai sitten ei ole osunut silmään?

*e* slooooow...

*e2* Epähuomiossa linkitin väärän kahvin, mutta siis tuohon kapselikeittimeen on saatavissa muitakin Zoegas-kahveja. Linkitän nyt nämä Gigantin valikoimissa olevat tuon jo linkittämäni lisäksi, näitä kaikkia olen nähnyt myös ainakin tuon lähiprisman valikoimissa.

Nescafè Dolce Gusto kapselit - Zoegas Skånerost - Kahvikapselit ja kahvipavut - Gigantti
Nescafè Dolce Gusto kapseli - Zoegas Dark Temptation - Kahvikapselit ja kahvipavut - Gigantti
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mistä löysit Zoegan kahvia? Nordqvistia ja Löfbergs Lilaa nyt löytyy jo jokaisesta pikku-K-kaupastakin, mutta Zoegaa en ole Suomessa nähnyt. Juuri Skånerost on minunkin suosikkini. Ei silti, käyn Ruotsissa töiden takia harva se viikko, mutta aina ei jaksa raahata kahvia kotiin.
No mä ainakin löysin Columbuksen Cittarista. Tai mun mielestä se oli Zoegaa. Jos oon väärässä, käyn korjaamassa. Mutta pitää käydä ensin ostoksilla varmistamassa tuo.

E. Googlasin kuvia ja kyllä tuo mielestäni oli tuollainen pussi (papuja).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Zoega - Skåneröst

Nyt julistan - saatana - tuomion (c) Huovinen: Jos tämä olisi auto, se olisi Toyota Corolla. Ihan hyvä ostos, palvelee luotettavasti, mutta ei tarjoa mitään jännittävää. Juhlamokkaa parempaa, mutta ei jää mieleen. Kultaisen keskitien malliesimerkki, ei ärsytä luultavasti ketään, mutta (ehkä juuri siitä syystä) kehtaa tarjota vieraillekin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jos haluatte hintalaadultaan hyvää suodatinplöröä lähimarketista niin suosittelen Löfbergsin Kharismaa.
Vuosia jo käyttänyt aamukahvina tätä. Hemmetin hyvä tumma kahvi, suositukset täältäkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun mielestä se on aika lailla samaa tasoa tuon Zoegan kanssa. Papuina kokeillut, en valmiiksi jauhettuna. Joskus nuo Löfbergsit oli hinta/laadun lisäksi maultaankin markettien kärkeä. Se johtui minusta lähinnä siitä, ettei ollut juurikaan kilpailua. Nyt on. Edelleen nuo pätevät hintaluokassaan, mutta maussa aika moni laatu menee ohi, jos on valmis maksamaan hiukan enemmän.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Zoega - Skåneröst

Nyt julistan - saatana - tuomion (c) Huovinen: Jos tämä olisi auto, se olisi Toyota Corolla. Ihan hyvä ostos, palvelee luotettavasti, mutta ei tarjoa mitään jännittävää. Juhlamokkaa parempaa, mutta ei jää mieleen. Kultaisen keskitien malliesimerkki, ei ärsytä luultavasti ketään, mutta (ehkä juuri siitä syystä) kehtaa tarjota vieraillekin.
No höh, väärin tuomittu, saatana. Makuja on monia jne. Omaan makuuni oikein hyvä markettikahvi, kuten tuo edellä mainittu hintalaatu-suhteeltaan ylivertainen Kharisma. Tai Lidlin vihreässä pussissa kaupattava Italy roast tms. on samassa hintalaatuluokassa.

Edit. Kysynpä mielenkiinnolla, mikä on @Leon markettikahvi makuusi? Tämä ihan vilpittömästi, vailla pätemisen tahi vittuilun tarvetta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kysynpä mielenkiinnolla, mikä on @Leon markettikahvi makuusi? Tämä ihan vilpittömästi, vailla pätemisen tahi vittuilun tarvetta.
Markettikahveista paras on ollut tuo äskettäin testattu Gran Palomar, jos kriteerinä on ostopaikka. Ja nuo Löfbergsit ja Zoegat ovat kyllä keskivertoa parempia. Jos Kaffat lasketaan markettikahveiksi, ne menevät kyllä tuonne edellisten väliin. En kyllä osaisi laittaa noita välttämättä viiniarvosteluista tuttuun "loisto-ostos" tms. sapluunaan. Minusta kun Pirkka-espressokin on hintaansa nähden erinomainen kahvi. Mutta se taas toisaalta maksaa jotain puolet tuosta Zoegasta, ellen ihan väärin muista. Pitäisi siis jotenkin järkevästi suhteuttaa nuo hintaan. En osaa.

Ihan absoluuttisesti parhaat makunautinnot olen saanut Robert Pauligin joistain paahdoista, mutta niiden saatavuus onkin sitten hiukan hankalampi juttu.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No mä ainakin löysin Columbuksen Cittarista. Tai mun mielestä se oli Zoegaa. Jos oon väärässä, käyn korjaamassa. Mutta pitää käydä ensin ostoksilla varmistamassa tuo.

Paljonko maksoi Cittarissa? Muistaakseni Stockman pyytää jotain 7-8€/pkt. Haaparantareissuilla käyn hakemassa paikallisesta kaupasta ~3€ hintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös