Kärpät ja talousluvut

  • 234 657
  • 625
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paikallislehti ei riitä, mikäli oletuksena on ettei se tavoita enemmistö osakkeenomistajia.
Tämähän täyttyy komeasti koska oy:n ylivoimaisesti suurin omistaja on Oulussa majaansa pitävä Kärppä-säätiö, jonka hallussa on reilut 77 prosenttia Oulun Kärpät Oy:n osakkeista.
 

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka minimivaatimukset täyttyisivätkin Kalevan kokouskutsussa, ei se estä julkaisemasta kokouskutsua myös Kärppien omilla web-sivuilla ihan ilimaseksi.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
No tä
Tämähän täyttyy komeasti koska oy:n ylivoimaisesti suurin omistaja on Oulussa majaansa pitävä Kärppä-säätiö, jonka hallussa on reilut 77 prosenttia Oulun Kärpät Oy:n osakkeista.

Np täyttyy täyttyy. Enhän mä niin ole väittänytkään. Tosin en löydä ainoatakaan tapausta, jossa olisi virallisesti valitettu harhaanjohtavalla tavalla ilmoitettu vuosikokouskutsusta.

Mutta joo. Onhan se vanhanaikaista ettei omilla nettisivuilla ilmoiteta. Nettisivut on näköjään prioriteetiltaan enemmän joukkueen kuin hallinnon viestikapula.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siellä se kutsu on tullut juuri tänään. Kutsu varsinaiseen yhtiökokoukseen - Oulun Kärpät (Linkki vie Kärppien kotisivuille)

Niin, tuo tuli sen jälkeen kun toimistolle pistin meiliä. Sama kävi vuosi sitten.
Vahvasti myös kehotin, että josko nyt aina sen kutsun sinne laittaisivat ihan vapaaehtoisesti.
Ja toisekseen, nyt netissä oleva kutsu ei kyllä mene virallisesta kutsusta. Aika paljon oleellista infoa puuttuu... :P
Toimiston meilissäkään ei edes mainittu, että milloin dedis ilmoille on. Hyvin siis vetävät vieläkin sieläpäin.

Ei muuten, mutta koskaan en ole kokouskutsua nähnyt.
Esim. tänne apinakehälle ei oikeasti saman päivän Kalevaa saada toimitettua ilmestymispäivänä :)
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin, tuo tuli sen jälkeen kun toimistolle pistin meiliä. Sama kävi vuosi sitten.
Vahvasti myös kehotin, että josko nyt aina sen kutsun sinne laittaisivat ihan vapaaehtoisesti.
Ja toisekseen, nyt netissä oleva kutsu ei kyllä mene virallisesta kutsusta. Aika paljon oleellista infoa puuttuu... :P
Toimiston meilissäkään ei edes mainittu, että milloin dedis ilmoille on. Hyvin siis vetävät vieläkin sieläpäin.
Joskus se on tullut nettisivuille ihan ajoissa ja täydellisenä. Toisaalta, eipä sieltä ole pienosakkaita koskaan heitetty poiskaan vaikka ei ole ilmoittautunut.

edit: Mutta ei varmaan olis paljoa vaivaa jos sen kopsais Kalevaan toimitettavasta aineistosta ja julkaisis heti myös nettisivuilla. Vois olla että tavoittais paremmin kohdeyleisön, eikä tarttis niin intensiivisesti heinä-elokuun vaihteessa tiirailla Kalevan urheilusivujen jälkeisiä sivuja.
 
Viimeksi muokattu:

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joskus se on tullut nettisivuille ihan ajoissa ja täydellisenä. Toisaalta, eipä sieltä ole pienosakkaita koskaan heitetty poiskaan vaikka ei ole ilmoittautunut.

"ajoissa" en ole koskaan sitä siellä nähnyt, täydellisenä tainnut joskus ollakin.

edit: Mutta ei varmaan olis paljoa vaivaa jos sen kopsais Kalevaan toimitettavasta aineistosta ja julkaisis heti myös nettisivuilla. Vois olla että tavoittais paremmin kohdeyleisön, eikä tarttis niin intensiivisesti heinä-elokuun vaihteessa tiirailla Kalevan urheilusivujen jälkeisiä sivuja.

Tämäpä juuri.
Tuo antaa taas vaihteeksi niin amatöörimäisen kuvan kuin olla ja saattaa, kun näinkään yksinkertaista asiaa ei osata hoitaa... Ei tää oo niin vaikeeta hei! :)
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minkälaisia nuo kokoukset on olleet? Siis kauanko kestää ja mitä asioita siellä käsitellään? Itse en ole kertaakaan käynyt.

Enpä itsekään Kärppien yhtiökokoukseen ole päässyt, mutta eiköhän se ihan peruskauraa ole.
Käydään edellinen tilivuosi läpi, katsellaan vähän tulevaa, päätetään osingoista, ym.

Osakeyhtiön kokouksissa on aika selkeä kaava, että mitä siellä löpistään.

Niin ja kahvia sekä pullaa tietty :D
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enpä itsekään Kärppien yhtiökokoukseen ole päässyt, mutta eiköhän se ihan peruskauraa ole.
Käydään edellinen tilivuosi läpi, katsellaan vähän tulevaa, päätetään osingoista, ym.

Osakeyhtiön kokouksissa on aika selkeä kaava, että mitä siellä löpistään.

Niin ja kahvia sekä pullaa tietty :D
Tuota noin...Miksi vaivaudut mussuttamaan jostain yhtiökokouskutsusta, jos et kerran ikinä ole viitsinyt mennä edes paikalle? Eikö tuo ole yksi ja hailee milloin ja missä siitä ilmoitellaan, jos asia ei sua nähtävästi koske?

En siis moiti sinua siitä ettet ole kokoukseen mennyt. Ihmettelen vain miksi itkeä asiasta, joka ei omaa elämää heilauta suuntaan eikä toiseen.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuota noin...Miksi vaivaudut mussuttamaan jostain yhtiökokouskutsusta, jos et kerran ikinä ole viitsinyt mennä edes paikalle? Eikö tuo ole yksi ja hailee milloin ja missä siitä ilmoitellaan, jos asia ei sua nähtävästi koske?

En siis moiti sinua siitä ettet ole kokoukseen mennyt. Ihmettelen vain miksi itkeä asiasta, joka ei omaa elämää heilauta suuntaan eikä toiseen.

Melkein voisin sanoa, että ihan periaatteesta, ja koska minulla on siihen oikeus.

Toisaalta, en ole koskaan ko. Oy:n yhtiökokouskutsua nähnyt ajoissa, koska se on aikataulullisesti ajoissa julkaistu minun tietojeni mukaan aina vain Kalevassa jota minun ei ole mahdollista päästä lukemaan.
Ja jokakerta, kun olen tiedon saanut, niin aikaa on ollut pauttiarallaa se viikko itse kokoukseen. Yleensä ovat vielä ihan keskellä viikkoa olleet, joten mennyt aina vähän vaikeaksi tuo paikalle pääseminen. Nyt tosiaan onkin jo maanantaina, teoriassa jopa mahdollisuus paikalle pääsyyn olisi ollut, jos vain vähän aiemmin tämän olisin tiennyt ja olisi saanut omat työaikataulut suunniteltua valmiiksi.

Kärppien puolelta tämä olisi todella helppo myös tosiaan toteuttaa niin, että asia varmasti tulisi kaikille ajoissa ilmi. Ihan vain heidän haluamisestaan kiinni.

Ja miten niin asia ei minua koske? Pienosakasta koskettaa ihan siinä missä muitakin.
Vaikea vain tosiaan osallistua, jos en päivämääriä hyvissä ajoin saa tietooni.
Jajoo, ei tämä nyt mun elämää heilauta suuntaan eikä toiseen. Ärsyttää vaan, että yksinkertaisia asioita ei ammattiorganisaatio saa hoidettua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja miten niin asia ei minua koske? Pienosakasta koskettaa ihan siinä missä muitakin.
Vaikea vain tosiaan osallistua, jos en päivämääriä hyvissä ajoin saa tietooni.
Jajoo, ei tämä nyt mun elämää heilauta suuntaan eikä toiseen. Ärsyttää vaan, että yksinkertaisia asioita ei ammattiorganisaatio saa hoidettua.
Lähinnä tarkoitin sitä, kun sanoin ettei asia sua koske, että luultavasti sulla ei hirveää hinkua sinne kokoukseen edes ole. Tottahan toki yhtiökokous noin periaatteessa koskee pienosakkaita siinä missä isojakin.

Itse en ole Kärppien osakas, mutta muutaman muun Oy:n (ja Oyj:n) kylläkin. Suurin osa näistä on sellaisia, etten ole juuri koskaan yhtiökokouksessa paikalla, eikä minua kyllä ainakaan jaksa edes kiinnostaa milloin niistä ilmoitellaan, saatika milloin ja missä ne tarkkaan ottaen on. Minulle riittää tieto että se on noin about keväällä (tai kesällä tai talvella). Osingot sun muut tulee automaattisesti tilille jos on tullakseen ja oikeasti tärkeistä asioista tulee kyllä tieto aina jotakin reittiä. Yhtiökokoukset on varsin usein pelkkää nuijan koputtelua ja seurustelutilaisuuksia. Ei siellä mitään asioita oikeasti päätetä (yleensä). Ne on päätetty jo aiemmin ja kokouksessa ne vain nuijitaan paperille.

Turhaa vaivaa metsästää tietoa ja pommittaa toimistoja jostain kokouskutsusta, jos ei ole oikeasti aikomustakaan mennä paikalle. Kärppien tapauksessakin, jos haluaisin asiohin vaikuttaa, ottaisin kyllä yhteyttä jossain muussa yhteydessä kuin yhtiökokouksessa ja suoraan asioista oikeasti päättäviin henkilöihin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei muuten, mutta koskaan en ole kokouskutsua nähnyt.
Esim. tänne apinakehälle ei oikeasti saman päivän Kalevaa saada toimitettua ilmestymispäivänä :)

Mikä on "apinakehä"?:)Kirjastoissahan noita vaikeammin saatavia lehtiäkin olisi tarjolla luettaviksi, etenkin näin sähköisenä palveluna, kuten on esim. ePress/eMagz. Monet kirjastot ovat maksaneet käyttöoikeuden ja sen kautta itse ainakin luen Kalevaa ilmatteeksi. Ajanvarausta vaan päätteelle kysymään, niin homma hoituu.

En tosin tietenkään tiedä missä päin vaikutat, mutta tänä päivän kirjastojen suuntaus on selvästi digitaaliseen aineistoon analogisen sijaan lehdissä. Resurssit tiloissa ja rahassa sanelee.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Turhaa vaivaa metsästää tietoa ja pommittaa toimistoja jostain kokouskutsusta, jos ei ole oikeasti aikomustakaan mennä paikalle. Kärppien tapauksessakin, jos haluaisin asiohin vaikuttaa, ottaisin kyllä yhteyttä jossain muussa yhteydessä kuin yhtiökokouksessa ja suoraan asioista oikeasti päättäviin henkilöihin.

Juu tiedän kyllä mitä siellä tapahtuu, ja miten nuo hommat yleensä menevät. Kärppien kokoukseen vain olisi mielenkiinnosta joskus päästä.
Ja en minä nyt usko, ettt kokouskutsujen toimittamisesta edelleenkään on hirveästi Kärppien toimistollekaan vaivaa. Varsinkin, jos tosiaan esimerkiksi sen Kalevan ilmon samaisena päivänä pistäisivät kiltisti nettisivuilleen.
Kuten sanottu jo, niin vähän periaatteellisena juttuna pidän tuota kutsuna, että se hoidettaisiin ammattimaisesti. Pääsin paikalle tai en.

Mikä on "apinakehä"?:)Kirjastoissahan noita vaikeammin saatavia lehtiäkin olisi tarjolla luettaviksi, etenkin näin sähköisenä palveluna, kuten on esim. ePress/eMagz. Monet kirjastot ovat maksaneet käyttöoikeuden ja sen kautta itse ainakin luen Kalevaa ilmatteeksi. Ajanvarausta vaan päätteelle kysymään, niin homma hoituu.

Apinakehä = PK-Seutu :)
Juu varmasti kirjastosta löytyy, mutta kun tietäisi mennä oikeana päivänä sinne sitä lukemaan... Se tässä oli se pointti :)

Mut joo, keiskloused mun puolesta.
Tulevan kokouksen ajankohta on tiedossa, ja taas kerran on toimiston suuntaan huudeltu että sen kutsun voisi sinne nettisivuille pistää.

Ei muuta kuin odotellaan hyvää tulosta talouspuoleltakin, joka siis nähtävästi tosiaan tulossakin :)
 
Voittoa kertyi siis verojen jälkeen 517 000 euroa. Jotenkin käsittämättömän hyvä tulos ottaen huomioon yli 400:lla katsojalla pienentyneen yleisökeskiarvon, Deschampsit, Kasparit, Maxwellit ja muut asiat, vaikka lukemassa taitaakin olla jotain NHL-saatavia mukana? Hienoa työtä toimistolta joka tapauksessa!

edit. Tässä vielä linkki.

Onhan tuo ihan virallista jo. Forum24:ssä Junno toteaa, että on vaatimattoman tyytyväinen Kärppien historian yhteen kaikkien aikojen parhaista tuloksista.

(Linkki Forumin kotisivuille, joiden alustaa ei näemmä ole vuosituhannen vaihteen jälkeen uusittu)
 
Viimeksi muokattu:

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Voittoa kertyi siis verojen jälkeen 517 000 euroa. Jotenkin käsittämättömän hyvä tulos ottaen huomioon yli 400:lla katsojalla pienentyneen yleisökeskiarvon, Deschampsit, Kasparit, Maxwellit ja muut asiat, vaikka lukemassa taitaakin olla jotain NHL-saatavia mukana? Hienoa työtä toimistolta joka tapauksessa!

Uskomattoman hienoa työtä! Reilun 500 tuhannen euron voitto on kovaa luokkaa nykyaikana.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskomattoman hienoa työtä! Reilun 500 tuhannen euron voitto on kovaa luokkaa nykyaikana.
Tiukka on kyllä tulos. Erityisen mahtavaa on se, että Kärpät pystyy kasvattamaan CHL:n avulla liikevaihtoaan voitollisesti noinkin paljon. Paljon puhuttu kansainvälistyminen kannataa sittenkin, vaikka alkumetreillä ollaankin. Mielenkiintoista on seurata, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieno tulos ehdottomasti! Epäilen kuitenkin, että pitkillä pleijarisarjoilla oli myös oma merkityksensä. Myös niiden pelien osalta jotka eivät tuloutuneet suoraan Kärpille kilahti kassaan kuitenkin sponsori- ja oheismyyntituloja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiukka on kyllä tulos. Erityisen mahtavaa on se, että Kärpät pystyy kasvattamaan CHL:n avulla liikevaihtoaan voitollisesti noinkin paljon. Paljon puhuttu kansainvälistyminen kannataa sittenkin, vaikka alkumetreillä ollaankin. Mielenkiintoista on seurata, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Jotenkin tuntuu että mainostaulubisnes näyttelee isompaa osaa tuloksen kohenemisessa kuin CHL. Tietysti chl:lläkin on osansa liikevaihdon kasvussa mutta tuskin merkittävää tulosvaikutusta.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loistavin asia tässä on se, että Pohjois-Suomen juniorit saavat osingoista tukea. Tärkeää jatkuvuuden kannalta ja yksi tekijä sille, miksi Kärppiin tulee niin loistavia nuoria.
 
Tämän tasapelin ja finaalipaikan myötä vähintään 100 000€ plus finaalin lipputulot varmistettu. Voitosta saisi sen 160 000€, mikäli palkintorahat ovat pysyneet samana kuin viime kaudella. Taisi Junnoa siis jännittää kaikista eniten paikalla olleista. Nyt vaan kannattaisi panostaa kunnolla finaalin markkinointiin, että saadaan tupa täyteen.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Tänään Kalevassa oli kutsu 30.8. olevaan yhtiökokoukseen. Sen kummemmin ei kutsussa oteta kantaa tuliko tappiota vai voittoa, mutta osakkeenomistajille esitellään tilinpäätöstietoja 23.8. alkaen. Silloin mekin varmaan saamme viime kauden tuloksen selville.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aivan huikea tulos, ei voi muuta sanoa. Peukkua on nostettava tosiaan johdon toiminnalle viimeisten vuosien aikana. Viimeisen viiden vuoden aikana yli kaksi miljoonaa euroa voittoa. Tämän kaltaiset luvut ovat aikamoinen harvinaisuus suomalaisessa urheilussa. Itse pidän niitä tärkeämpänä kuin johonkin satunnaiseen palkkasoturiin tuhlaamisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös