JYPin joukkueenrakennus ja spekulaatiot 2018–2019

  • 391 971
  • 1 765

Hexa

Jäsen
JYPillä on ihan tasapainoinen maalivahtikaksikko tällä hetkellä. Alkukaudellahan Laurikainen oli jopa hienoisesti niskan päällä, mutta sitten loukkaantuminen hieman vaikutti ja sekoitti pakkaa, eikä ole vielä ihan päässyt alkukauden vireeseen takaisin. Olkinuora puolestaan on tällä hetkellä erinomainen ja ns. voittavan joukkueen maalivahti. Laurikaisella on kuitenkin myöskin peruspaketti kasassa ja teknisesti siinä ei näytä olevan suurtakaan vikaa katsojan silmiin. Jostain syystä vain tilastot eivät ole tätä viime aikoina tukeneet ja osassa maaleista kiekko on vähän pomppinutkin vastustajalle. Osa on kyllä ollut ihan tekemällä tehtyjä maaleja, mistä ei maalivahtia voi syyttää. Eiköhän se parempi vire sieltä kuitenkin taas löydy jossain vaiheessa. Samalla kun Laurikainen on hieman pudonnut torjuntatilastoissa alaspäin, on Olkinuora noussut kohisten ylöspäin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää vähän veikee juttu näin katsojan kannalta, toisaalta näkee, että tietyt asiat on kohdillaan torjuntatyössä, mutta toisaalta näkee, ettei riitä alkuunkaan. Tätä ristiriitaa pohtiessani olen johtunut ajattelemaan, että onko puolustusformaatti sitten vääränlainen hänen tyyppiselleen veskarille? Kun toisaalta sisään menee ihan otettavia kiekkoja, mutta perustorjuntapaketti on ihan kunnossa. Tää voi olla ihan vikaan mennyt johtopäätös, mutta tuntuu, Että JYP tarvitsisi pelityylillään hyvän reaktiotorjujan, kun katsoo millaisista tilanteista suurimmaksi osaksi ne maalit omiin menee. Ainakin olen näkevinäni tässä teknisen eron Olkinuoraan, joka taas on mielestäni tällä hetkellä ainakin se parempi kassari. Pakiston rakenne tietysti sanelee myös osansa tässä asiassa. Kun en ole mikään mv - asioiden ekspertti, olisi kiva kuulla pohdintoja pelityylikontekstissa, millainen veskarityyppi sopii JYPille tai pelityyliin, enemmän kuin namedroppailu ka%pohjalta.

Niin tässähän tullaan taas tavallaan siihen puolustuskysymykseen? Jostain syystä esim. Tapparasta löytyy koko ajan uusia hyviä maalivahteja. Tällä hetkellä Tuohimaa on SaiPassa pelaamassa hyvää kautta. Mikä yhdistää näitä? Se että joukkue edessä puolustaa hyvin. JYP:ssä esim. Tarkki näytti Dufvan ja Ahon aikana erittäin varmalle maalivahdille, kun valmentajaksi tuli Virtanen niin Tarkin varmuus jostain syystä hävisi jonnekkin.

Eihän maalivahdin epävarmoista torjunnoista voi tietysti Virtasta syyttää, mutta se miten joukkue puolustaa edessä saattaa kuitenkin vaikuttaa aika paljon maalivahdin onnistumiseen. Sanoisin että maalivahdin olisi hyvä pystyä ennakoimaan mistä laukaukset ja tilanteet tulee. Samoin mv.n olisi hyvä tietää mihin joukkue pyrkii vastustajan ohjaamaan. Virtasen miespuolustuksessa tilanteita tulee usein ns. yllättäen kun joku JYP:n pelaaja unohtaa oman miehensä ja vastustaja onkin yhtäkkiä vapaana jossain mitä maalivahti ei ole osannut odottaa. Silloin jostain kumman syystä torjuminen on paljon vaikeampaa. Omasta mielestä nämä kolme, Olkinuora, Laurikainen ja Ruusu, ovat tarpeeksi hyviä maalivahteja muodostamaan liigajoukkueen maalivahti kaksikon. Pahoittelut taas, että tuli taas tällaista pelitapa-asiaa kirjoitettua, vaikka en ole valmentaja.
 

Hexa

Jäsen
Niin tässähän tullaan taas tavallaan siihen puolustuskysymykseen? Jostain syystä esim. Tapparasta löytyy koko ajan uusia hyviä maalivahteja. Tällä hetkellä Tuohimaa on SaiPassa pelaamassa hyvää kautta. Mikä yhdistää näitä? Se että joukkue edessä puolustaa hyvin. JYP:ssä esim. Tarkki näytti Dufvan ja Ahon aikana erittäin varmalle maalivahdille, kun valmentajaksi tuli Virtanen niin Tarkin varmuus jostain syystä hävisi jonnekkin.
Virtasen syy tämäkin siis. Tarkki ei ole edes pelannut Dufvan aikana JYPissä, ellei Dufva sitten ole valmentanut Kärppiäkin samalla. Ahon aikana pelasi kauden 2012-2013, jolloin tuli vasta JYPiin ja ihan samalla tavalla Tarkille meni helppoja maaleja välillä silläkin kaudella, kuin myöhemmin Virtasen kausilla.
 

Jarzki

Jäsen
Fakta on joka tapauksessa se, että maalivahdilla on aivan eri tilanne pelata nykyisen joukkueen takana kuin esimerkiksi Dufvan ja Ahon aikaisten betonipuolustusten takana. Kun pelityyliä on pyritty muuttamaan vähemmän puolustusvoittoiseksi, on se näkynyt heti maalivahtipelissä. Onnistumisen mahdollisuudet ovat selvästi heikommat.

Kumpi sitten on mukavampaa katsoa, paljon maaleja molempiin päihin ja vähemmän JYPin "varmoja" voittoja vai tarkkaa oman pään peliä, en tiedä. Nitroja ainakin tarvitsee nykyään enemmän. Houkuttelisi nähdä esim. Kilpeläinen maalin suulla JYPissä ja katsoa mikä on lopputulos.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kumpi sitten on mukavampaa katsoa, paljon maaleja molempiin päihin ja vähemmän JYPin "varmoja" voittoja vai tarkkaa oman pään peliä, en tiedä. Nitroja ainakin tarvitsee nykyään enemmän. Houkuttelisi nähdä esim. Kilpeläinen maalin suulla JYPissä ja katsoa mikä on lopputulos.
No tämäkin on hän niin ja näin. RDn aikana JYP teki paljon maaleja vaikka robotiksi syytettiin. JYP taisi aika monella RDn kaudella olla tehdyissä maaleissa kahden kärjessä.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Tää vähän veikee juttu näin katsojan kannalta, toisaalta näkee, että tietyt asiat on kohdillaan torjuntatyössä, mutta toisaalta näkee, ettei riitä alkuunkaan. Tätä ristiriitaa pohtiessani olen johtunut ajattelemaan, että onko puolustusformaatti sitten vääränlainen hänen tyyppiselleen veskarille? Kun toisaalta sisään menee ihan otettavia kiekkoja, mutta perustorjuntapaketti on ihan kunnossa.
Voisitko avata tätä vähän, niin pääsee ajatuksesta paremmin perille? Kerro vaikka ensin ihan konkreettisin esimerkein edes viimeisimmän Laurikaisen pelaaman ottelun osalta mitkä maalit pistetään Eetun piikkiin.

Näkisin että Laurikaisen kohdalla isoin ongelma on tuo loukkaantumismäärä ja sitämyöten pelejä on kertynyt aika vähän viimevuosilta. Potentiaalia on kyllä vaikka kuinka mutta miten saada mies pysymään terveenä. Tarvitsee kyllä jatkossakin rinnalle pelaajan joka pystyy vähintään puolet peleistä pelaamaan.
Samoilla linjoilla. Eetulla olisi hyvä olla luotettava pari rinnalla tuomassa tukea ja keventämässä kuormaa niin fyysisellä kuin henkiselläkin puolella, koska vyöllä ei ole vielä yhtään liigakautta kiistattoman ykkösvahdin paineilla. Eka kerta on edessä jokaisella, mutta on huomattavasti helpompaa jos silloin ei ole alla loukkaantumisten sävyttämiä kausia sekä niistä kärsinyttä itseluottamusta ja suoritusvarmuutta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voisitko avata tätä vähän, niin pääsee ajatuksesta paremmin perille? Kerro vaikka ensin ihan konkreettisin esimerkein edes viimeisimmän Laurikaisen pelaaman ottelun osalta mitkä maalit pistetään Eetun piikkiin.

Et sitten vaikeeta rastia pistänytkään. Olisin kyllä voinut muotoilla tuon veikee sanan vaikeeksi. Se mihin olen siis kiinnittänyt huomiota ja jäänyt moisia miettimään, että onko kyse veskatyypistä kontra puolustusformaatti vai ei, kun joissain lähitorjuntatilanteissa Laurikainen pyrkii olemaan peittävä, mutta muutoksiin eli reaktiotorjuntoihin sitten ei ole taipunut. Homma on mun silmiin kinkkinen, koska, kuten kirjoitin, se peruspaketti on ihan kohdillaan. Mistään varsinaisista imuroinneista en siis puhu, vaan tilanteista, joissa olisi ollut otettavissa, on ollut myöhässä.

Niinkuin sanoin, en ole mikään mv - ekspertti ja nämä huomioni eivät ole totuuden julistusta, mutta ne on saaneet mua pohtimaan sitä aspektia, että tarviiko JYP pelityylissään tämmöstä nopealiikkeistä reaktiotorjujaa, kun pakiston rakenne tuottaa näitä tilanteita, missä ollaan hups nokakkain veskarin kanssa, jolloin se reaktiotorjunta antaisi ajan niille kompuroille ehtiä hätiin, vai kuvittelenko mä vaan? Korostan edelleen, että minun silmään Laurikaisen työskentely muilta osin ollut ihan hyvää, oikeastaan nään hänessä paljon samaa, kuin Veinissä tyylillisesti. Tietenkään en tiedä millaisesta loukkaantumisesta hänellä oli kysymys ja voiko se mahdollisesti rajoittaa liikkuvuutta nopeissa reaktiotilanteissa, mutta en ole kauden nähtyjen pelien perusteella myöskään minään kovin sähäkkänä pitänyt muutenkaan.

Siksihän tästä jutustelua yritän herätellä, kun en ole varma, onko johtopäätelmäni pelkkää mutua tai näenkö yleensä sinne päinkään veskatyön lainalaisuuksia ja tyylejä ja sitten tuo tähän liittyvä pohdinta, millainen veskarityyppi toimii minkälaisen pelityylin kanssa, vai onko se ihan sama ja jokainen veskari on juuri niin hyvä kuin on, riippumatta joukkueen noudattamasta puolustamistavasta ja pelaaja materiaalista.

Toivottavasti saat jotakin kiinni tästä horinasta, sillä aihe on vaikea näin amatöörille, mutta kiinnostava.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Et sitten vaikeeta rastia pistänytkään. Olisin kyllä voinut muotoilla tuon veikee sanan vaikeeksi. Se mihin olen siis kiinnittänyt huomiota ja jäänyt moisia miettimään, että onko kyse veskatyypistä kontra puolustusformaatti vai ei, kun joissain lähitorjuntatilanteissa Laurikainen pyrkii olemaan peittävä, mutta muutoksiin eli reaktiotorjuntoihin sitten ei ole taipunut. Homma on mun silmiin kinkkinen, koska, kuten kirjoitin, se peruspaketti on ihan kohdillaan. Mistään varsinaisista imuroinneista en siis puhu, vaan tilanteista, joissa olisi ollut otettavissa, on ollut myöhässä.

Niinkuin sanoin, en ole mikään mv - ekspertti ja nämä huomioni eivät ole totuuden julistusta, mutta ne on saaneet mua pohtimaan sitä aspektia, että tarviiko JYP pelityylissään tämmöstä nopealiikkeistä reaktiotorjujaa, kun pakiston rakenne tuottaa näitä tilanteita, missä ollaan hups nokakkain veskarin kanssa, jolloin se reaktiotorjunta antaisi ajan niille kompuroille ehtiä hätiin, vai kuvittelenko mä vaan? Korostan edelleen, että minun silmään Laurikaisen työskentely muilta osin ollut ihan hyvää, oikeastaan nään hänessä paljon samaa, kuin Veinissä tyylillisesti. Tietenkään en tiedä millaisesta loukkaantumisesta hänellä oli kysymys ja voiko se mahdollisesti rajoittaa liikkuvuutta nopeissa reaktiotilanteissa, mutta en ole kauden nähtyjen pelien perusteella myöskään minään kovin sähäkkänä pitänyt muutenkaan.

Siksihän tästä jutustelua yritän herätellä, kun en ole varma, onko johtopäätelmäni pelkkää mutua tai näenkö yleensä sinne päinkään veskatyön lainalaisuuksia ja tyylejä ja sitten tuo tähän liittyvä pohdinta, millainen veskarityyppi toimii minkälaisen pelityylin kanssa, vai onko se ihan sama ja jokainen veskari on juuri niin hyvä kuin on, riippumatta joukkueen noudattamasta puolustamistavasta ja pelaaja materiaalista.

Toivottavasti saat jotakin kiinni tästä horinasta, sillä aihe on vaikea näin amatöörille, mutta kiinnostava.
Mä en ole niitä jotka päästävät toiset (tai itseni...) helpolla. Konkreettisia esimerkkejä maaleista kaipailin, jotta selviäisi nähdäänkö me "otettavissa olevat" samalla tapaa. Kiitos kuitenkin kattavasta vastauksesta, pienestä puutteestaan viis.

Mulla on yksilöpelaamiseen hyvin vankka intuitio niin kenttäpelaajien kuin maalivahtien osalta johon pystyn perustamaan aika isolla prosentilla oikeaan osuvan arvion pelaajan potentiaalista, mutta kun mennään pelitapoihin ja niihin linkittyvään teoriaan, koen joutuvani heikoille hangille. Kokeillaan kuitenkin.

Mun käsitykseni mukaan veskaripelaamisen trendi on ollut jo tovin suunnassa, joka on häivyttänyt erilaisia tyylejä torjua ja muovannut maalivahdeista persoonattomampia kuin ennen; enää ei nähdä joka päivä NHL Powerweekin kassarikoosteeseen kelpaavia kohokohtia (tässä kohtaa täytyi tsekata, vieläkö Laurikaisen HPK-lainapestin mailatorjuntaa löytyy netistä... ja löytyihän se, ajassa 01:06. .. vastaan tuli myös tämä; otsikko lienee liioiteltu, mutta oletan kyseessä olevan kenties sellaista reaktiotorjumista jota taisit pohjimmiltasi tarkoittaa?) eikä kategoriaa 'reaktiotorjujat' ole varsinaisesti enää olemassa, vaan jokainen vahti, oli kooltaan sitten iso tai pieni, perustaa torjumisensa siihen että pyrkii lukemaan peliä laadukkaasti ennakkoon ja sen jälkeen kulmat mahdollisimman optimaalisesti peittäen. Pienikokoisena sen totta kai joutuu tekemään eri lähtökohdista kuin isona, mutta Eetu ei lukeudu pituudeltaan metsoloihin, enkä siksi näe pelityylipohdinnan olevan tässä tapauksessa mitenkään oleellista.

Viime kauden vamman nostaminen esiin oli sen sijaan viisaasti tehty. Se on ollut mulla itelläni paljon mielessä; kyseessähän oli lonkkavamma ja jotenkin pelkäsin jo ennen kauden alkua, jos lonkkavaivat olisivat jättäneet jälkensä yhteen mun suurimmista maalivahtisuosikeistani. Ovatko? En mä tiedä vieläkään. Oon nähnyt tällä kaudella sen verran vähän pelejä etten uskalla tehdä vahvaa arviota. Niissä mitä olen nähnyt, Eetun liikkuminen on ainakin vaikuttanut osin erilaiselta kuin sillä huippukaudella Bluesissa. Sanoisin että välillä vähän vaikealtakin, mutta onko oikeasti... vai onko se ollut pelkkä takaraivossa olevasta huolesta aiheutunut harha? Liikkeen erilaisuus on voinut olla vain kohinaa joka johtaa nähtyjen minuuttien vähäisyydestä, tai Oilersin organisaatiosta tarttuneita oppeja.

Sen mä kuitenkin tiedän että meidän kannattajien on oltava kärsivällisiä ja annettava Eetulle aikaa. Koska alla on melkein kokonaan missattu kausi ja vielä päälle yksi rikkinäinen syksykin, ei kannata aloittaa kriiseilyä ja tehdä tuomiota, tai ylianalysoida, vaan vain toivoa loukkaantumisvaivojen olevan viimein takanapäin ja uskoa sen vanhan tatsin uudelleensaavuttamiseen.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Minun mielestä maalivahtien piikkiin ei voi hirveesti laittaa tällä hetkellä. Molemmille vahdeille on silloin tällöin lipsunut jokunen helppo maali, mutta sitä se on maalivahdin elämä. Ehkä jollain todella kuumalla vahdilla meillä olisi jopa muutama voitto enemmän, mutta mielestäni isompi haaste on tosiaan tuo joukkueen puolustaminen.

Valitettavasti JYP on tällä hetkellä SM-liigan Liverpool. Hyökkäys on vahva ja välillä kokonaispelikin kulkee kuin unelma, mutta seuraavassa matsissa (tai vaihdossa) tuntuu kaikki palat olevan hukassa.
Minulle on jäänyt mieleen se 0-5 päättynyt peli Porissa. Joukkue maalivahdin edessä pelasi niin, ettei vastustajalla ollut yhtäkään ns. hyvää maalintekotilannetta. Laukauksia tuli ja ainahan joku voi mennä huonostakin paikasta sisään, mutta Ässät ei päässyt sille maalintekosektorille, josta maalit pääosin tehdään. Ei YHTÄKÄÄN kunnon tonttia maalintekoon! Ja kyllä, osa oli sitä, että Ässät oli tuossa matsissa huono ja loukkaantumissuma oli kova ja blah blah blah...mutta JYP puolusti koko ottelut, koko porukalla ja vastustajalla ei vaan ollut edes paikkoja tehdä maaleja. Siinä olisi nollan pelannut vaikka Rasmus Rinne, Niklas Bäckström tai Markus Ruusu...tai kuka tahansa kenellä ei tilastojen varjossa koppi ole tarttunut.

Tällä hetkellä suorittamisen taso ja tasaisuus ei vaan ole sitä luokkaa, että tuota voi odottaa joka pelissä. Toista oli Dufvan robottikiekon aikaan. Muuttaako JYP pelaamistaan tietoisesti niin paljon tiettyjä joukkueita vastaan, vai mistä tuo epätasaisuus puolustuksessa johtuu, sitä en tiedä. Surkeaa on kuitenkin ollut se, että esim. Kalpaa vastaan ollaan ihan hukassa. Kun vastassa on kauttaaltaan nopea joukkue, Suomelan kenttä on jäänyt ainoaksi, joka siellä pystyy mitään tekemään vastustajan päässä.

Niin tai näin, minun suurin huolenaiheeni maalivahtipelin sijaan on alivoimapelaaminen, joka on tällä hetkellä surkeaa illasta toiseen. Se pitää saada kuntoon, muuten kausi päättyy ennen aikojaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
JYPin peli on ollut koko kauden ajan heikointa ennen ja/tai jälkeen CHL-peliä. En ole pätkääkään huolissani yhtään mistään. Se kertoo vain siitä, että molempien sarjojen kanssa ollaan tosissaan. En ole moneen vuoteen ollut luottavaisempi kuin nyt. JYPillä on sauma mennä molemmissa päätyyn asti, enkä olisi yllättynyt sen tapahtuessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielestä maalivahtien piikkiin ei voi hirveesti laittaa tällä hetkellä. Molemmille vahdeille on silloin tällöin lipsunut jokunen helppo maali, mutta sitä se on maalivahdin elämä. Ehkä jollain todella kuumalla vahdilla meillä olisi jopa muutama voitto enemmän, mutta mielestäni isompi haaste on tosiaan tuo joukkueen puolustaminen.

Toisaalta sillä muutamalla voitolla ja pisteellä jos maalivahdin takia mennyt niin joukkue olisi kutakuinkin toisena sarjataulukossa ja taistelisi tasapäin runkosarjan voitosta, että eihän tässä isoissa asioissa puhuta siitä että joukkue alkaisi menestymään, tietenkin varjopuoli se että eipä ne huippuveskarit yleensä myöskään ilmaisia ole. Toisaalta jos päästettyjä maaleja katsotaan niin aika samalla viivalla ollaan muiden kanssa, ilman CHL matseja oltaisiin todennäköisesti jopa vähiten päästettyjä jengejä liigassa jos nuo muutama matsi ei niin ohipelejä olisi ollut.

Näkisin kuitenkin jos eri osa-alueita lähdettäisiin tämänkauden osalta katsomaan niin maalivahtiosasto on kuitenkin se yksi osa-alue jossa on hieman annettu tasoitusta muille kärkijoukkueille. Kun tässä kuitenkin ensikaudesta puhutaan ja Laurikaisella jo sopimus ensikaudesta niin näkisin että jos Olkinuora ei täälä jatka niin jos löytyisi ehkä lähtökohtaisesti lähempänä liigan kärkitasoa oleva veskari toiseksi kaveriksi laurikaiselle niin tuokin osa-alue olisi ihan kunnossa, sen ei tarvitse välttämättä olla liigan parhaimpia mutta hieman tasokkaampi kun lähtökohtaisesti olkinuora oli kauteen lähtiessä . Tietenkin jos Olkinuora tekee "heleniukset" niin olisihan ensikauteen helpommat asetelmat lähteä tuolla kaksikolla.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanoisin, että ensi kaudelle pakisto on aika valmis. Yonkman lähtenee ja samaan aikaan Lindroos ja Honka alkavat olla pelimiehiä miesten sarjaan. Sitten on se RoKin Salmela vielä, joka luuti alkusyksystä ihan asiallisesti menemään. En ainakaan itse hankkisi sinne mitään täytemiehiä, vaan antaisin näille pojille kunnon sauman.

Em. kolmikon lisäksihän sielä löytyy Miksa, Kaltsi, Kuukka, Vainio, Jokinen ja Ikonen.

Myös Rooballe tekisin lappua ja äkkiä. Kaveri on ottanut Miklikin paikan, paitsi että on kymmenen kertaa hyödyllisempi joukkueelle kuin Michel-maaliton oli. Rooban energia ja fyysisyys on todella kovaa kamaa!

Kanninen, Stråka ja Rami paikatkoot keskikaistan Suomelan lähtiessä. Ei tietenkään samanlaisia pistenikkareita, mutta laadukkaita kavereita kuitenkin. Jos jostakin löytyy "uusi Suomela", niin toki toivotan avosylin sellaisen vastaan. Ideaalitilanne olisi, että Immosen lisäksi olisi toinen kova sentteri hyökkäyssuuntaan ja sitten Hytönen, Rami ja nuoremmat hoitavat loput/pelaavat laidalla tarvittaessa. Jos markkinoilta ei löydy muuta, onhan teoriassa Nättisestä leivottavissa se kakkossena, joka on hyvä muistaa. Esim. Turkulainen-Nättinen-Puustinen menisi aika kivasti kakkosketjusta ensi vuonna. Nessun kotiutus Vaasasta olisi itselläni ykköstoiveissa muuten mitä hyökkääjistöön tulee.

Mokeissa olisi kiva jatkaa nykykaksikolla, mutta onneksi Eetulla on soppari, vaikka Olkijussi haluaisikin takaisin maailmalle.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä viipyy Rooban ja Ikosen optioiden käytöt? Molempien pitäisi olla itsestäänselvyyksiä kuten Kannisenkin jatkon.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Missä viipyy Rooban ja Ikosen optioiden käytöt? Molempien pitäisi olla itsestäänselvyyksiä kuten Kannisenkin jatkon.
Voi olla, että hierotaan pidempää sopimusta kuin alkuperäinen option kanssa, tälläistä ainakin Ikosen osalta kuulunut.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Voi olla, että hierotaan pidempää sopimusta kuin alkuperäinen option kanssa, tälläistä ainakin Ikosen osalta kuulunut.

Kova temppu jos Ikoselle maistuu seiskapakin rooli kun on pelannut pohjille liki täyden kauden kovassa joukkueessa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kova temppu jos Ikoselle maistuu seiskapakin rooli kun on pelannut pohjille liki täyden kauden kovassa joukkueessa.
Eiköhän roolit ensi kaudellakin jaeta peliesitysten mukaan eikä nimien mukaan. Tuskin esim. Yonkmankin kanssa on ”sovittu” seiskapakin roolista, mutta niin se on ollut. Toisaalta Veltsun pakkien peluutuksesta ei taida tuo numero paljoa merkitä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eiköhän roolit ensi kaudellakin jaeta peliesitysten mukaan eikä nimien mukaan. Tuskin esim. Yonkmankin kanssa on ”sovittu” seiskapakin roolista, mutta niin se on ollut. Toisaalta Veltsun pakkien peluutuksesta ei taida tuo numero paljoa merkitä.

Honka kehittyy taatusti kesällä ja ottaa vakioroolin ihan pelaamallakin. Tuosta huolimatta hänen roolistaan on varmasti puhuttu ennakkoon kun pelaa ensi kaudella varausvuottaan. Ja Vainiolta voi käydä kysymässä että tuleeko rooli puhtaasti pelaamalla. Valmennuksella on oma näkemyksensä noissa asioissa.

Kalteva-Vainio
Mäenpää-Kuukka
Jokinen-Honka

Jokinen ajaa edelle raamien ja puolustusvetoisuuden vuoksi. Honka kiekollisen osaamisen vuoksi. Toki on jackpot jos Ikonen suostuu rooliinsa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kova temppu jos Ikoselle maistuu seiskapakin rooli kun on pelannut pohjille liki täyden kauden kovassa joukkueessa.

Luulisi että 27v debyyttikautta pelaavalle pelaajalle on ihan hyvä kunhan saa jatkettua liigasopimusta, ei kai siinä liikaa pysty henkseleitä paukuttelemaan ja vaatia tiettyä roolia. Sanotaan jos saiskapakin tontinkin saa niin hyvä pelaajalle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Luulisi että 27v debyyttikautta pelaavalle pelaajalle on ihan hyvä kunhan saa jatkettua liigasopimusta, ei kai siinä liikaa pysty henkseleitä paukuttelemaan ja vaatia tiettyä roolia. Sanotaan jos saiskapakin tontinkin saa niin hyvä pelaajalle.

Vastoin parempaa tietoa mieleen tuli Jukureiden, Ilveksen ja Sportin pakkikuviot. Kyllä se isompi rooli monesti houkuttelee. Se on tietenkin oma lukunsa että kiinnostaako Ikonen. Muutenhan tuossa tosiaan voi olla tyytyväinen jos jatkot saa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos oikein ymmärrän, Veltsu on peluuttanut pakkeja aika tasaisesti. Eli se seiskapakki on ihan mukana kierrossa siinä missä vitonenkin. Ylivoimat ja alivoimat sitten tietysti tuovat omat mausteensa peliaikoihin. En siis näe ongelmaa Ikosen roolille ja veikkaan, että JYP julkaisee parin vuoden jatkolapun miehelle.

On se nimittäin pelaajan näkökulmasta vähän siistimpää pelata Euroopan mestareissa vakiominutteja kuin luutia Jukureissa 4-5 -pakkina.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tosiaan tiedä mistä tällaiset kuuden pakin peluutukset on ongittu esiin. Nythän on meneillään Virtasen viides päävalmentajakausi ja Jyp on koko tuon ajan pelannut seitsemän pakin systeemillä, jossa kaikki seitsemän pakkia saa peliaikaa. Poikkeuksena pari pahaa loukkaantumissumaa, jolloin asioita on pitänyt muuttaa pakon edessä. En oikein näe miksi tämä pakkien peluutus muuttuisi, varsinkin kun se toiminut tältä osin hyvin.
Ikoselle on ainakin peliaikaa tarjolla vähintään entiseen malliin. Voihan pelaajalla olla halua kokeilla jotain muuta, mutta aika yllättävänä pitäisin, jos Ikonen muualle välttämättä juuri nyt haluaisi.
Liian rajoittuneesti ei kannata muutenkaan ajatella. Pelejä tulee taas ensi kaudella paljon ja rosterissa on hyvä olla reilusti leveyttä ja laatua.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä kerran kun mietitään Ikosen casea. Jätkä on löytänyt 27-vuotiaana itsensä liigan mestarijoukkueen takalinjoilta melko isolla vastuulla, vaikka ammattilaisura ”oli jo ohi”.

Kun mietitään, haluaakohan Ossi jatkaa näin, vai lähteä pitkien kesälomien toivossa SaiPaan tai Ilvekseen kokeilemaan, josko onnistuisi sielläkin ja saisi vaikka YV:tä tsägällä, niin ei luulisi olevan kovin vaikea kysymys.

Perusteet:
-JYPissä Ossin homma toimii. Takeita ei ole siitä, että toimii muissa joukkueissa. Kyseessä ei ole mikään tasonsa laajasti eri ympäristöissä osoittanut stara.
-täällä pääsee yrittämään CHL- ja liigamestaruuksia ihan tosissaan. Missä muualla pääsee, jossa vastuuta on enemmän tarjolla?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olkinuora Pelsuihin ensi kaudeksi, kertoo Iltasanomat

Periaatessa näkisin että kunhan tilalle saadaan tarpeeksi kova maalivahti ei tuo ole isokaan ongelma. Laurikaisesta saa hyvän pohjan mutta ehkä sen toisen pitäisi olla Olkinuoraa tasaisempi/varmempi maalivahti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös