JYPin joukkueenrakennus ja spekulaatiot 2018–2019

  • 391 197
  • 1 765

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Suomelan siirtyminen toiseen seuraan johtuu peliajasta ja tietenkin rahasta. Tarkoituksena on ollut aikaisemmissakin viesteissä jo mainittu kuvio, että vielä kausi Suomessa ja Jypissä, jonka jälkeen siirto ulkomaille. Nyt se yksi kausi toteutuu toisessa seurassa. Suomelan lisäksi kaksi pelaajaa siirtymässä Jyväskylästä Saipaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Suomelan siirtyminen toiseen seuraan johtuu peliajasta ja tietenkin rahasta. Tarkoituksena on ollut aikaisemmissakin viesteissä jo mainittu kuvio, että vielä kausi Suomessa ja Jypissä, jonka jälkeen siirto ulkomaille. Nyt se yksi kausi toteutuu toisessa seurassa. Suomelan lisäksi kaksi pelaajaa siirtymässä Jyväskylästä Saipaan.

Tämä vielä yksi kausi kuvio sanottiin kauden alussa, tarkoittaen tätä kautta. Eiköhän Suomelalla ole edelleen tähtäin ulkomailla, IFK -sopimus on varmistamassa hyvät tienestit, jos NHL:stä ei tule mieluisaa tarjousta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olisko nimiä heittää kenties?
Stråkaa huhuttiin ennen tätä kautta ainakin SaiPaan, mutta en tiedä liittyykö kuvioon.

Tämä vielä yksi kausi kuvio sanottiin kauden alussa, tarkoittaen tätä kautta. Eiköhän Suomelalla ole edelleen tähtäin ulkomailla, IFK -sopimus on varmistamassa hyvät tienestit, jos NHL:stä ei tule mieluisaa tarjousta.
Näin, enkä usko että tilanne muuttunut. Uskoisin että Suomela yhä aikoo ensisijaisesti ensi kaudeksi ulkomaille, mutta kyllähän nyt jokainen voi ajatella että tuollainen IFK-sopimus on hyvä backup plaani jos hommat menee syystä tai toisesta vituiksi. (Johon en usko)
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Eiköhän ne ole Lehterälle entuudestaan tuttuja pelaajia eli joukosta Rooba, Saari, Vainio ja Kuukka. Heillä taitaa olla kaikilla sopimus ensi kaudesta paitsi Rooballa optio?
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Kanninen, Olkinuora, Likola? Jos katsoo edustuksen sopimuspelaajia niin eipä tuolla juurikaan muut ole vapaita vaihtamaan seuraa.

Stråkaa huhuttiin ennen tätä kautta ainakin SaiPaan, mutta en tiedä liittyykö kuvioon.

Okei, danke. Olkinuora saattaa olla etenkin SaiPan kiikareissa, kun viime kaudella siellä pelasikin. Markkaselle lienee hyvä löytää joku korvaaja.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tuskin.

Yleisesti ottaen ei tässä Suomelan lähdöstä tarvitse housuun paskoa, sillä kärkiketjuihin JYPillä on ensi kaudellakin hyvät sentterit. Keljuahan se toki on jos HIFKin riveissä on vastassa, joten toivokaamme siirtymistä lätäkön toiselle puolelle, niin suahaan rahhoo.

Jos Lahenramilla jalka liikkuu säädyllisesti, niin top3-sentterit on kondiksessa. Jos ei, niin voidaan kyllä pätevää kolmossentteriä markkinoilta katsella, eikä sen tarvitse olla mikään ppg-mies.

Vahvistaa tarvinnee sen sijaan muita osa-alueita enemmän. Pahastuisi en esimerkiksi jostain jämptistä maalivahdista.
Juurikin näin ja en usko itse henkilökohtaisesti, että hetkeen meillä on näin kovia senttereitä mitä nyt. Eiköhän Immonen - Hytönen - X - Lahti sentterinelikko ole se ensi kauden sentteristö. Riippuen toki pystyykö edes Rambo uraansa jatkamaan, jos pystyy ihmettelen jos JYP ei sopimusta tarjoaisi. Lahden varaan en kuitenkaan laskisi mitään ja jos pelata pystyy lähtökohtaisesti hän on tuo neljäs sentteri.

Äxän paikalle JYP tuskin hakee ketään kallista vaan paikalle tullee joku nuori halpa kehittyvä pelaaja, joku kokeneempi mutta halvahko rotaatio mies tai ketään ei edes hankita vaa roolia annetaan esim Anton Stråkalle.

Itse olen Stråkaa seurannut jo pitkään, olen pitänyt erittäin potentiaalisena pelaajana, joskin kokoonsa nähden turhan arkana/pehmeänä joka tarvitsee kiekollisesti roolin. (juurikin sen takija kun ei käytä kokoaan) Nyt kuitenkin Stråka on vakuuttanut ainakin itseäni näissä muutamissa liigapeleissä mitä hän on pelannut. Käyttää kokoaan ja röyhii mitä fysiikka antaa myöten, mutta sen lisäksi pelissä on mukana Stråkamainen peliäly ja oveluus.

Itse henkilökohtaisesti näkisin mielelläni ensi kaudella Stråkan vakituisena liigapelaajana, jos homma jatkuu tällä nähdyllä tasolla. Eikä itseä haittaisi jos JYPin pelaavat sentterit olisivat Immonen - Hytönen - Stråka - Lahti.

Suomelan tasoista pelaajaa ei vaan järkevällä rahan käytöllä JYP pysty hankkimaan ja kuten todettua tämä kausi on erittäin poikkeuksellinen siinä suhteessa, että JYPillä on ns kolme liigan kärkiketjujen tasoista sentteriä. Itse käyttäisin siis resurssit muualle kuin keskelle.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jos Kanninen jatkaa niin siinä on ensi kauden sentterit, ellei ihmeitä tapahdu. Voi olla että ensi kauden sentterit on koossa sittenkin vaikka Kanninen ei jatkaisikaan. Itse antaisin vähän peliaikaa myös KeuPan Waltteri Lehtoselle.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Nikkasen katse on kenties kohdistettu Suomen ulkopuolelle mutta ellei, kannattaa muistaa että Henkka on käytännössä vakiokokoonpanon liigamies – jos ei täällä niin jossain toisaalla. Nikkasen jatko Jyväskylässä ja rutinoitunut sentterinelikko, kuten esimerkiksi Immonen-Hytönen-Kanninen-Lahti, on yhtälö jota ei tule tapahtumaan.

Stråkan oletan olevan vielä ensi kaudella liian köykäinen mestarisuosikin kolmosketjun keskelle eikä miehelle mahdollisuuden antamiseen löydy samanlaista kannustinta kuin yllä mainitun nimen, ja siksei @HOOLIGAN_'in esiin tuoma vaihtoehto ole toivelistalla kovinkaan korkealla vaikka omille junnuille vastuuroolin rohkeasta tarjoamisesta mä yleisesti pidänkin. Miettisin mieluummin voiko kuvio, jossa Nättinen palaa sentteriksi korvaamaan Suomelan ja Ratinen ottaa Nättisen paikan, olla mahdollinen. Nättistä ei välttämättä ajatus kiinnosta, varsinkaan koska peli kulkee niin hyvin Immosen ja Tuppuraisen kanssa, mutta Ratisen taitoja ei tässä ehdotelmassa tarvitse epäillä.
 

sean

Jäsen
Minä pidin jo viime kauden jälkeen selvänä, ettei Suomela jatka sopimuksen päätyttyä.

Enkä ihmettele vaikka jättää Jyväskylän jo ennen siirtorajan sulkeutumista. Tarjouksia tulee melko varmasti. Tuleeko vaan tarpeeksi rahakkaita.?

JYP tarvii uusia Hännikäisen ja Suomelan tapaisia hakuja Holtarilta pysyäkseen terävimmässä kärjessä. Pitäisikö jatkossa pyrkiä tekemään 3 vuotisia sopimuksia 2 vuotisten sijaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En usko, että Henkkaa hevillä päästetään muualle, itse puhuin jo ennen kautta että olisi mukavaa jos Nikkanen pelaisi korkealla tasolla ja häntä voitaisiin liigassakin kokeilla.

En vaan jaksa uskoa, että Nikkanen ottaisi heti paikan sentterinä, eiköhän Nikkanen Euroopassa pysyessään ole yhä JYPin mies, mutta ne liigapeli mitä saa ainakin lähtökohtaisesti laiturin paikalta. Nikkanen on ihan huipputalentti, mutta vielä pehmeämpi kuin Stråka joten itse näkisin laiturin paikalta liigapaikan ottamisen ja sitten myöhemmin takaisin sentteriksi.

Kanninen JYPissä jatkaessaan on kyllä lähtökohtaisesti tuo kolmosen sentteri ja näin nelikko olisi sitten Immonen - Hytönen - Kanninen - Lahti. Stråka varmaan jatkaessaan tuuraa loukkejen sattuessa senttereitä ja Nikkanen depytoi laidalla, mutta loukkien sattuessa saattaa hajapelejä keskelläkin saada.

Vai uskotko @Vili Huli, että Nikkanen on valmis ottamaan sen liigapaikan suoraan keskeltä?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Eiköhän ne ole Lehterälle entuudestaan tuttuja pelaajia eli joukosta Rooba, Saari, Vainio ja Kuukka. Heillä taitaa olla kaikilla sopimus ensi kaudesta paitsi Rooballa optio?

Saari ja Vainio ovat juuri tehneet jatkosopimukset, joten tuskin ovat vaihtamassa mihinkään. Kuukka pelaa vasta ensimmäistä sopimusvuottaan keväällä tehdystä jatkosopimuksesta, joten tuskin on myöskään poistumassa.
Rooban optiosta en jaksa tutkia kumman käytettävissä se on. Rooballa varmasti on pelihaluja ylempiinkin ketjuihin ja tällä kaudella JYPissä reitti noihin on aika pitkälti ollut tukossa, kun kaikki ovat terveinä.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Vai uskotko @Vili Huli, että Nikkanen on valmis ottamaan sen liigapaikan suoraan keskeltä?
En mä Nikkasen riittävyydestä takuuseen menisi, mutta jos Henkan pitäminen täällä vaatii sen, olisin valmis asettelemaan Nikkasen tohon samaan paikkaan jossa Stråka oli sun hahmotelmassasi. Nikkanen ei ole pelaajana kaukana Stråkasta tälläkään hetkellä, ja uskon että jo ensi syksynä Henkka on parempi koska kehityskäyränsä tulee todennäköisesti olemaan jyrkempi; toisin kuin Stråkan, Nikkasen kasvupyrähdyksestä ei ole kauaa eikä Henkka ole mun nähdäkseni vielä täysin sinut uuden kroppansa kanssa mikä näkyy muun muassa siinä liian pehmeästi pelaamisessa josta puhuit. Ehjä treenikesä alle ja olemus on kypsempi.

Oon aika varma että liigasta löytyy useampikin seura joka on kiinnostunut tarjoamaan Nikkaselle sentteriroolia, joten jos pelipaikka on Suomi, riittääkö laituripaikan ehdottelu ja vaikka riittäisi, mitä siitä seuraisi laitahyökkääjäosastolla? Täältä käsin on pumpattu Ratisen renkaisiin niin paljon ilmaa että ellei Ratinen kunnon tilaisuuden saadessaan lopulta lunastakaan ja händlää Hippoksen erikoiskoetta, mun asiantuntijuuden ylle lankeaa varjo, mutta en mä sitä pelkää, vaan sanon Samulin olevan nuorista hyökkääjistä suunnilleen viimeinen jonka maisemanvaihdon haluan nähdä. Henkka ei ole ansainnut vakiokokoonpanon laitaa haltuunsa pelinsä puolesta, jos Ratinen jää samalla ruikuttamaan rannalle.

Yhtälö Nikkasesta ja keskushyökkääjistöstä jota ei tule tapahtumaan oli kärjistetyn jyrkästi ilmaistu: Nikkanen laidassa toimii kokonaisuuden kannalta, jos se on Henkalle itselleen okei ja jos Ratisenkin olemassaolo huomioidaan. Sitä, mitä jälkimmäinen tarkalleen tarkoittaa, en osaa sanoa, koska hyökkäyksessä on niin monta muuttuvaa palasta enkä tiedä mitä mielessään liikkuu.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Minä pidin jo viime kauden jälkeen selvänä, ettei Suomela jatka sopimuksen päätyttyä.

Enkä ihmettele vaikka jättää Jyväskylän jo ennen siirtorajan sulkeutumista. Tarjouksia tulee melko varmasti. Tuleeko vaan tarpeeksi rahakkaita.?[...]

Saa kyllä melkoisen rahamassin tarjota, että mestaruutta tosissaan ja realistisesti jahtaava seura luopuu ykkössentteristään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Saa kyllä melkoisen rahamassin tarjota, että mestaruutta tosissaan ja realistisesti jahtaava seura luopuu ykkössentteristään.
Korvauksen pitäisi olla luokkaa Immonen ja noita ei enään edes KHLssä maksella, joten en usko tapahtuvan. Kaiken lisäksi KHL siirtoikkuna jo kiinni, en todellakaan usko, että SHL/NLA/DEL akselilla sellaisia rahoja olisi laittaa yhteen pelaajaan mitä Suomelan siirto vaatisi.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Suomelaa lähdetään korvaamaan ulkopuolelta, niin KalPan Sebok olisi mielestäni varsin samantyylinen kaveri. Voisi puhjeta lopulliseen loistoonsa kunnon joukkueessa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos Suomelaa lähdetään korvaamaan ulkopuolelta, niin KalPan Sebok olisi mielestäni varsin samantyylinen kaveri. Voisi puhjeta lopulliseen loistoonsa kunnon joukkueessa.

Sopimus KalPaan 2020.
Suomelan siirtyminen HIFKiin on ihan järkyttävä sössiminen Holtarilta. Liigan kärkisentteriin on löydyttävä rahat vaikka onkin Bluesin kasvatti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopimus KalPaan 2020.
Suomelan siirtyminen HIFKiin on ihan järkyttävä sössiminen Holtarilta. Liigan kärkisentteriin on löydyttävä rahat vaikka onkin Bluesin kasvatti.

Mistä muuten tuohon sitten ne rahat olisi löydetty, vielä kovaan ääneen itse kritisoit tämänkauden sentteriosaston kalliutta ja todennäköisesti ensikauden osasto olisi ollut parisataa tonttua kalliimpi kun tämänkauden jos Suomelalle olisi jatko tehty ja jäisi Suomeen. Ei täälä kuitenkaan ole vuodessa taloustilanne niin paljon kohentua vaikka ensikaudella lisää tuleekin mediasopimuksesta. Tietenkin pakkiosastoa ja laituriosastoa voidaan kaventaa että saadaan pidettyä kärkkisentteri hinnalla millä hyvänsä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Holtarin kommentit Lindroosista oli sen suuntaisia, että päättelisin että JYP on käyttämässä option Alexiin. Mikäli näin tapahtuu, itse pidän tätä hyvänä ratkaisuna ja sovittelisin Lindroosia korvaamaan Yonkmania. Alex on hieman kiekollisena versio ilman nyrkkejä, mutta kuitenkin osastoa peruspuolustaja.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Holtarin kommentit Lindroosista oli sen suuntaisia, että päättelisin että JYP on käyttämässä option Alexiin. Mikäli näin tapahtuu, itse pidän tätä hyvänä ratkaisuna ja sovittelisin Lindroosia korvaamaan Yonkmania. Alex on hieman kiekollisena versio ilman nyrkkejä, mutta kuitenkin osastoa peruspuolustaja.

Näin itsekin näen tilanteen. Alex on saanut hyvää kokemusta Liigapeleistä Pelsujen riveissä ja eilinen pelikin näytti (joskin pienillä minuuteilla), että pärjää kyllä ainakin runkosarjassa jo hyvin. Isona kaverina varmasti tuo tarvittavaa vääntövoimaa oman maalin eteen, jota Yonkmanin myötä poistunee.

Yonkman tuskin on saamassa jatkosopimusta ellei puota palkkapyyntöään nykyisestä ja toisaalta on taas vuotta vanhempi ensi kaudella. Kokemusta ja kovuuttahan Nolan toisi edelleen tuohon porukkaan, mutta jatkuvuuden kannaltakin voinee olla parempi antaa omalle kasvatille tuo paikka puolustuksesta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mistä muuten tuohon sitten ne rahat olisi löydetty..

Vaikka jättämällä Miklik hankkimatta, Yonkmanin palkasta vapautuu aika kasa euroja..

vielä kovaan ääneen itse kritisoit tämänkauden sentteriosaston kalliutta

Pitää osittain paikkansa. Sanoin että jos sentteriosaston ylikuormitus vaikuttaa muiden osastojen vahvistamiseen. No ei ole vaikuttanut kun on Puustista, Miklikkiä ja Mäenpäätä..

..ja todennäköisesti ensikauden osasto olisi ollut parisataa tonttua kalliimpi kun tämänkauden jos Suomelalle olisi jatko tehty ja jäisi Suomeen.

Niin että meinaat ettei JYP korvaa Suomelaa mitenkään? Immonen - Hytönen - Kanninen - Stråka, jokerikorttina Lahti?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin että meinaat ettei JYP korvaa Suomelaa mitenkään? Immonen - Hytönen - Kanninen - Stråka, jokerikorttina Lahti?
Suomela pelaa JYPissä halvalla sopimuksella ja kun tosiaan löytyy Immonen, Hytönen ja mahdollisesti jatkavat Kanninen, Stråka sekä Lahti, en todellakaan pitäisi ihmeenä jos JYP ei korvaa suoranaisesti Suomelaa mitenkään vaa säästää eurot muualle joukkueeseen.

Vaikka Suomelaa ei korvattaisi JYPin sentteristö liigassa parempaa keskitasoa tai jopa kärkeä.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Suomelan siirtyminen HIFKiin on ihan järkyttävä sössiminen Holtarilta. Liigan kärkisentteriin on löydyttävä rahat vaikka onkin Bluesin kasvatti.
Aika vitun absurdia pistää tätä Holtarin piikkiin. Puntarissa kun ei ole pelkästään raha tai koti, vaan myös vastuu... ja sähän tykkäsit sentterikritiikissäsi puhua eurojen lisäksi myös viulujen soittamisesta. Mikä motivoi mielenmuutoksen?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Aika vitun absurdia pistää tätä Holtarin piikkiin. Puntarissa kun ei ole pelkästään raha tai koti, vaan myös vastuu... ja sähän tykkäsit sentterikritiikissäsi puhua eurojen lisäksi myös viulujen soittamisesta. Mikä motivoi mielenmuutoksen?

No siis JYPin ois tietysti pitänyt jättää kotiuttamatta Immonen ja/tai Hytönen, jotta Suomelalle olisi voitu heittää järkyttävän suuri tarjous pöytään ja ihmetellä kesällä, että mitäs nyt, kun Antti lähtikin Amerikkaan.
Toki siinä vaiheessa olisi päässyt sit kritisoimaan, että minkä takia laskettiin Suomelan varaan, kun suurella todennäköisyydellä tämä poistuu ihan muualle pelaamaan...

Sen sijaan tulisi kiittää Holtaria siitä, että nappasi Suomelan muiden edestä tänne kehittymään ilmeisesti vielä aika edullisella hinnalla ja, jos kesällä asiat menevät niin kuin Holtari itsekin on asian nähnyt eli Suomela lähtee Amerikan valloitukselle niin JYP kuittaa tuosta vielä hyvät lisätulot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös