JYP Depth Chart 2007-2008

  • 30 765
  • 108

esse25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
1-sentteri:VAHVISTUS
2-sentteri: Hytönen
3-sentteri: Vänttinen
4-sentteri: Lahti
(5-sentteri: Niemi)

1/2-laituri: Filppula, Hannus
3/4-laituri:Sykkö, Jääskeläinen
5/6-laituri:Louhivaara,Tenkanen
7/8-laituri:Piiroinen,Sipiläinen
(9/10-laituri: A-junnut.)

1/2-pakki: Mäntymaa, VAHVISTUS
3/4-pakki: Salmu, Saksinen
5/6-pakki: Kangasniemi, Niskavaara
7/8-pakki: Kaijomaa, Forsberg
(9/10-pakki: Leppänen, A-junnut.)

1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola
(3-maalivahti: Laitinen)
 

Naughty_S

Jäsen
1-sentteri:
2-sentteri: Hytönen
3-sentteri: Lahti
4-sentteri: Niemi

1/2-laituri: Filppula,
3/4-laituri: Hannus, Vänttinen
5/6-laituri: Tenkanen, Louhivaara
7/8-laituri: Jääskeläinen, Sipiläinen
muut: Sykkö, Piiroinen


1/2-pakki: Niskavaara,
3/4-pakki: Kangasniemi, Salmu
5/6-pakki: Mäntymaa, Forsberg
7/8-pakki: Leppänen, Saksinen
muut: Kaijomaa

1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola
(Laitinen)

Kirsikat puuttuu kakun päältä. Puolustus näyttää pelottavalta, mutta toisaalta kerta se olisi ensimmäinenkin kun JYPillä olisi kilpailukykyinen hyökkäys ja heikompi puolustus, eikä toisinpäin (kuten joskus aiemmin).
Nyt vain odotellaan sitä "räväkkää otetta siirtomarkkinoilla". Yllä olevan skenaarion sijaan käy myös tilanne, jossa tulee kaksi hyvän tason laituria.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhtä uupuu

1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola
3-maalivahti: Laitinen

1-sentteri: Hytönen
2-sentteri: Tenkanen
3-sentteri: Vänttinen
4-sentteri: Lahti
5-sentteri: Niemi

1/2-laituri: Pihlman, Hannus
3/4-laituri: Virtanen, Filppula
5/6-laituri: Louhivaara, Jääskeläinen
7/8-laituri: Sipiläinen, Sykkö
9-laituri: Piiroinen

1/2-pakki: XXX, Niskavaara
3/4-pakki: Salmu, Kangasniemi
5/6-pakki: Saksinen, Forsberg
7/8-pakki: Leppänen, Mäntymaa
9-pakki: Kaijomaa

Syvyystaulukossa on päästy siihen pisteeseen, että joukkue on yhtä, korkeintaan kahta, pelaajaa vaille valmis. Nyt näyttää siltä, ettei sitä kiekollista johtajaa ykkössentterin muodossa ole tulossa, joten nyt pitää panostaa puolustukseen. Peruspakkeja löytyy vaikka muille jakaa, mutta selkeitä kiekollisia ja hyökkääviä puolustajia ei ole kuin Niskavaara.

Joukkue on selkeästi etupainoitteinen siten, että laitahyökkääjäosasto on selkeästi muita alueita vahvempi. Tästä herääkin kysymys, kuka rakentaa peliä tuossa joukkueessa? Perinteisestihän kiekollista peliä rakennetaan akselilla puolustaja-sentteri. Nyt kummatkin osa-alueet ovat tällä hetkellä joukkueessa keskinkertaisella tasolla. Onhan meillä tietenkin esimerkiksi Filppula ja Virtanen, jotka ovat erittäin taitavia ja juonikkaita hyökkääjiä, mutta laidasta on kuitenkin aina vaikeampi rakentaa kokonaisvaltaista hyökkäyspeliä kuin keskeltä. Tässä on mielestäni Dufvalla kova haaste saada kiekollinen peli toimimaan. Karmein esimerkki kiekollisen pelin toimimattomuudesta saatiin menneellä kaudelta juurikin JYPistä. Toivotaan tähän muutosta.

Tästä syystä toivonkin, että Vänttistä ja varsinkin Tenkasta peluutettaisiin keskellä. Vänttisen avut tulevat paljon paremmin esiin keskushyökkääjänä, eikä hänen vaillinainen liikkeensä korostu siinä niin räikeästi. Sama asia pätee myös Tenkasen kohdalla, joka on kiekollisesti lahjakkain JYP-kasvatti vuosiin, eikä hänen kiekollisia avujaan saa hukata kolmos-nelosketjun laidassa. Hänelle pitää antaa rohkeasti vastuuta. Toivoa tietenkin sopii, että hän pysyy ehjänä. Positiivisia uutisia on kuitenkin kantautunut JYPin kesän fysiikkatreeneistä, jossa tunnutaan olevan hyvissä käsissä. Myös Filppulan peluuttaminen keskellä voisi olla yksi vaihtoehto. Tässä tapauksessa ketjussa pitäisi olla hyvä kahdensuunnanlaituri, esimerkiksi Pihlman.

Edit. Lisätty Kaijomaa
 
Viimeksi muokattu:

sean

Jäsen
Syvyystaulukossa on päästy siihen pisteeseen, että joukkue on yhtä, korkeintaan kahta, pelaajaa vaille valmis. Nyt näyttää siltä, ettei sitä kiekollista johtajaa ykkössentterin muodossa ole tulossa, joten nyt pitää panostaa puolustukseen. Peruspakkeja löytyy vaikka muille jakaa, mutta selkeitä kiekollisia ja hyökkääviä puolustajia ei ole kuin Niskavaara.

Täysin samaa miltä. Fyysisyyttä ja kiekollista taitoa puuttuu mielestäni liikaa peräpäästä. Miskan varaan ei meilestäni voi liikaa laskea sen verran heikon kauden pelasi. Toivon mukaan parantaa. Kauppisen myötä kiekollista taitoa olisi tarpeeksi, mutta miten Fyysisyyden laita.

Kauppinen kelpaisi minulle paremmin kuin hyvin, mutta siihen päälle kaivataan sitä Shelley kopiota, joka haluaisi tulla "kehittämään kiekollista peliään" ja tuoda rutkasti fyysisyyttä. Miehen peli paikalla ei meilestäni ole suusta merkitystä kunhan vain tälläinen kaveri löydetään.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkue on selkeästi etupainoitteinen siten, että laitahyökkääjäosasto on selkeästi muita alueita vahvempi. Tästä herääkin kysymys, kuka rakentaa peliä tuossa joukkueessa? Perinteisestihän kiekollista peliä rakennetaan akselilla puolustaja-sentteri. Nyt kummatkin osa-alueet ovat tällä hetkellä joukkueessa keskinkertaisella tasolla. Onhan meillä tietenkin esimerkiksi Filppula ja Virtanen, jotka ovat erittäin taitavia ja juonikkaita hyökkääjiä, mutta laidasta on kuitenkin aina vaikeampi rakentaa kokonaisvaltaista hyökkäyspeliä kuin keskeltä. Tässä on mielestäni Dufvalla kova haaste saada kiekollinen peli toimimaan.

Tämä on totta, mutta eikö Dufvan Jukurit tehnyt maalinsa lähinnä vastahyökkäyksistä tai ylivoimista? Eli toisin sanoen tilanteista, jotka eivät ole tämän perinteisen pelinrakentamiskaavan tulosta. Ylivoimassa voi peliä tehdä myös laituri ja vastahyökkäyksille ei selkeää kaavaa edes voi olla. Tämän valossa jos joku osaa tehdä tällaisesta materiaalista pärjäävän joukkueen niin se on Dufva. Tiedä vaikka olisi hänen toiveensakin, että panostetaan esim. laitureihin sentterien kustannuksella.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin samaa miltä. Fyysisyyttä ja kiekollista taitoa puuttuu mielestäni liikaa peräpäästä. Miskan varaan ei meilestäni voi liikaa laskea sen verran heikon kauden pelasi. Toivon mukaan parantaa. Kauppisen myötä kiekollista taitoa olisi tarpeeksi, mutta miten Fyysisyyden laita.

Kauppinen kelpaisi minulle paremmin kuin hyvin, mutta siihen päälle kaivataan sitä Shelley kopiota, joka haluaisi tulla "kehittämään kiekollista peliään" ja tuoda rutkasti fyysisyyttä. Miehen peli paikalla ei meilestäni ole suusta merkitystä kunhan vain tälläinen kaveri löydetään.

Olen samoilla ajatuksilla, yksi kiekollinen johtaja pakistoon tarvitaan ehdottomasti, siellä on selkeästi se ykkös/kakkospakin kohdalla oleva aukko tällä hetkellä.
Mutta myös sellainen pelaaja joka pystyy olemaan loppuun asti fyysinen.
Onhan siellä kokoa Mäntymaan ja Kaijon myötä ja hyvää kovuutta taklauksiin tarjoaa Fobba ja Mise(jos pysyy kasassa)
Mutta sellainen "Rahikainen" puuttuu joka tarvittaessa uskaltaa ja ennen kaikkea haluaa pudottaa vaikka ne hanskat jos omia kohdellaan kaltoin tai Sinkkua ajellaan levyksi ja osaisi myös sopivasti ärsyttää vastustaa pelaamalla vastustajan kannalta todella ikävästi.
Niitä meillä ei ole kun se KK ei sitten tullutkaan.
Jospa sellainen vaikka tulisi...kenties AHL:stä vaikkapa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola
3-maalivahti: Laitinen

1-sentteri: Hytönen
2-sentteri: Tenkanen
3-sentteri: Vänttinen
4-sentteri: Lahti
5-sentteri: Niemi

1/2-laituri: Pihlman, Hannus
3/4-laituri: Virtanen, Filppula
5/6-laituri: Louhivaara, Jääskeläinen
7/8-laituri: Sipiläinen, Sykkö
9-laituri: Piiroinen

1/2-pakki: XXX, Niskavaara
3/4-pakki: Salmu, Kangasniemi
5/6-pakki: Saksinen, Forsberg
7/8-pakki: Leppänen, Mäntymaa
9-pakki: Kaijomaa

Allekirjoitan tämän depth chartin lähes suoriltaan, ainoat vaihdot ovat vaan Tenkanen <=> Vänttinen ja Leppänen <=> Kaijomaa. Pakiston fyysisyyden puutteen valittelua kyllä ihmettelen, minusta tuossa pakistossa ei ole ns.kevyitä pakkeja kuin Saksinen ja Niskavaara. Ja mitäpä karmean kovilla ja fyysisillä pakeilla edes tehdään, kun liigassa ei juurikaan taklata saa.
 

Biski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, The Hammers
Allekirjoitan tämän depth chartin lähes suoriltaan, ainoat vaihdot ovat vaan Tenkanen <=> Vänttinen ja Leppänen <=> Kaijomaa.
Köpin kanssa näistä muutoksista täysin samaa mieltä, muuten Helen lista vaikuttaa hyvältä. Kaijomaa on mielenkiintoinen nimi, jolla on jo kohtuu onnistunut kausi alla. Menee minun listassani Mäntymaan ja erityisesti Leppäsen ohi. Joka tapauksessa ensi kauteen lähdetään positiivisista asetelmista.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainoat vaihdot ovat vaan Tenkanen <=> Vänttinen ja Leppänen <=> Kaijomaa. Pakiston fyysisyyden puutteen valittelua kyllä ihmettelen, minusta tuossa pakistossa ei ole ns.kevyitä pakkeja kuin Saksinen ja Niskavaara. Ja mitäpä karmean kovilla ja fyysisillä pakeilla edes tehdään, kun liigassa ei juurikaan taklata saa.

Pakko sanoa että itse tekisin myös nuo kyseiset vaihdot, toivon että Erkka ottaa kunnon roolin joukkueessa mutta näin tässä vaiheessa Kaijo olisi kyllä ylempänä myös minun listoillani. Myös Vänttinen sentterinä menee Tenkasen edelle.

Itse en ole tarkoittanut ettei pakistosta löydy tietyn osa-alueen kovuutta, toki löytyy. Yksi suosikeistani on ollut jo parin kauden ajan Fobba.
Mutta tarkoitin sillä puutteella ihan jotain muuta, ei siitä sen enempää tällä kertaa, siitä toki voidaan keskustella tarvitaanko/salliiko nyky SM-liiga sellaista...
Mutta erittäin positiivisin värein odotellaan elokuun harjoituspelejä ja liigan alkua. Väreitä vaan lisää odotus 1-2 kiekollisesta pakista.
 

sean

Jäsen
Kangasniemi on monien listalla aika korkealla. Mielestäni ei mitään jakoa kahteen ensimmäiseen ketjuun tai varsinkaan YV kentällisiin. Kolmos pariin korkeintaa ja AV erikoismies. Menneellä kaudella iso pettymys. Pitäsi olla se alakerran esimekki muille ja laittaa sitä miestä seinälle..

Kahteen ekaan pakkipariin kuuluu ainakin Vahvistus, Salmu ja Niskavaara. Yksi paikka on mielestäni vailla ottajaa ja sen uskoisin löytyvän kolmikosta Saksinen, Kaijomaa ja Mäntymaa. Forsberg ja Leppänen tuovat hyvän lisämausteen soppaan myös.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
sean kirjoitti:
Kangasniemi on monien listalla aika korkealla. Mielestäni ei mitään jakoa kahteen ensimmäiseen ketjuun

Eikä mielestäni mihinkään ketjuun. Pakkipariin minä hänet sijoittaisin, mutta antaa Dufvan tehdä päätökset...
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikä mielestäni mihinkään ketjuun. Pakkipariin minä hänet sijoittaisin, mutta antaa Dufvan tehdä päätökset...

Onneksi tulit korjaamaan seanin radikaalin virheen. Hohhoijaa...

Kangasniemi ei todellakaan esittänyt viime kaudella mitään erikoista, suoraan sanoen oli melkoinen pettymys. Odotukset oli paljon korkeammalla kun muisteli niitä takavuosien tööttejä. Viime kaudella joka pelissä odotteöin että jokohan nyt.. mutta ei. Suuria odotuksia ei Miskasta ole tulevalle kaudelle..
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kangasniemi ei todellakaan esittänyt viime kaudella mitään erikoista, suoraan sanoen oli melkoinen pettymys. Odotukset oli paljon korkeammalla kun muisteli niitä takavuosien tööttejä. Viime kaudella joka pelissä odotteöin että jokohan nyt.. mutta ei. Suuria odotuksia ei Miskasta ole tulevalle kaudelle..
Miskahan kärsi jonkin sortin vammasta koko kauden - ei tosin halunnut tulla julkisuuteen vamman kanssa - joten varmasti jos kroppa kuntoon saadaan, myös otteet paranevat suhteessa viime talven töppäilyyn.

Näin olen itselleni antanut kerrottavan.

Lisäksi sanottakoon se nyt tässä ääneen, että tuleva vahvistus pakistoon on 99% todennäköisyydellä Marko Kauppinen. Lähde: "salainen, mutta luotettava".
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miskahan kärsi jonkin sortin vammasta koko kauden - ei tosin halunnut tulla julkisuuteen vamman kanssa - joten varmasti jos kroppa kuntoon saadaan, myös otteet paranevat suhteessa viime talven töppäilyyn.

Näin olen itselleni antanut kerrottavan.

Lisäksi sanottakoon se nyt tässä ääneen, että tuleva vahvistus pakistoon on 99% todennäköisyydellä Marko Kauppinen. Lähde: "salainen, mutta luotettava".

Ok, hyvä jos näin oli. Ehkäpä tällä kaudella sitten Miskalta on lupa odottaa enemmän. Marko olisi kyllä mieleinen pakki...
 

Naughty_S

Jäsen
Niin, Kangasniemen kylkihän oli kuulemma sen loukkaantumisen jälkeen enemmän tai vähemmän paskana koko kauden ajan. En tiedä puhuttiinko tässä nyt siitä vai vielä jostain toisesta vammasta.

Monen "listoilla" Mäntymaa on enemmän tai vähemmän jämäpakin roolissa. Uskallanpa kuitenkin väittää, että hän on juuri se, jolta valmennusjohto isointa harppausta ensi vuodeksi odottaa. Vastuuta ja näyttöpaikkoja tulee varmasti ainakin alkukaudesta huomattavasti jotain 7. pakin roolia enemmän.

edit: Leppänenkin tullee yllättämään monet, kun joku Kaijomaakin menee vanhoilla a-junnuromanttisilla muistoilla ohi.
Mielenkiintoinen tuosta pakiston peliaikataistelusta joka tapauksessa tulee, joku joutuu mestikseen..
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Monen "listoilla" Mäntymaa on enemmän tai vähemmän jämäpakin roolissa. Uskallanpa kuitenkin väittää, että hän on juuri se, jolta valmennusjohto isointa harppausta ensi vuodeksi odottaa. Vastuuta ja näyttöpaikkoja tulee varmasti ainakin alkukaudesta huomattavasti jotain 7. pakin roolia enemmän.
Olen aivan samoilla linjoilla tässä asiassa. Luulen että Seppäsen kommentit yhden-kahden kiekollisen pakin hankinnasta ja ratkaisujen tekemisestä syksyllä, viittaavat juuri siihen että ensin katsotaan tämän (NHL varatunkin) Mäntymaan (right) todelliset kyvyt isossa roolissa ykkös- tai kakkosparissa, ja että tarvitaanko pakistoomme niitä kädellisiä pakkeja vahvistukseksi loppukaudelle kaksin kappalein, vai riittääkö se yksi huippupakkihankinta.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Eikä mielestäni mihinkään ketjuun. Pakkipariin minä hänet sijoittaisin, mutta antaa Dufvan tehdä päätökset...

Joo, päteminen tuntuu tosiaan olevan mahtavaa, kuten tuolla toisessa ketjussa totesit...

Helen Depth chart näyttää tosiaan hyvältä tuohon rosteriin...
Vänttinen kannattaa tosiaan pitää keskellä ainakin sen perusteella mitä viime kaudesta jäi mieleen... Peli kulki paljon paremmin keskellä kuin laidassa...
Sama pätee Tenkaseen, vaikka pärjääkin laidassa paremmin hyvän luistelunopeutensa ansiosta.
Tosin Tenkasen peluutusta keskellä puoltaa sekin ettei noin luokkaantumisherkän sällin tarvitse niin paljon runnoa siellä laitojen tuntumassa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eikä mielestäni mihinkään ketjuun. Pakkipariin minä hänet sijoittaisin, mutta antaa Dufvan tehdä päätökset...
Älä käy meikäläiseen sijoittamaan Miseä. Minä en ole sellaisia miehiä, mutta luulisi Peen sen tietävän kun on meikäläisen avovaimon perään vonkaillut tällä palstalla aiemmin...

Kyllä minustakin Mise on liian korkealle monien arvioissa sijoitettu, olkoonkin viime kausi vammojen kanssa pelaamista tai ei. Itse olisin myös nostamassa Mäntymaata hieman ylöspäin ja tarjoamassa Kaijomaalle sen viimeisen pakin paikkaa yhdessä Leppäsen kanssa. Toivottavasti nuoret junnut nyt todistaa meikäläisen luulot vääräksi.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Älä käy meikäläiseen sijoittamaan Miseä. Minä en ole sellaisia miehiä, mutta luulisi Peen sen tietävän kun on meikäläisen avovaimon perään vonkaillut tällä palstalla aiemmin...

No en kyllä varmasti ole!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No en kyllä varmasti ole!
Kyllä varmasti olet. Kännissä tosin, mutta olet kuitenkin.

Pakkis - anna se avovaimos puhelinnumero. Tekis mieli Sitä... Tiedäthän..

Niin joo, oon kännissä.

Tekis mieli Pakkiksen avovaimoa. Vittu... Sitä tekis mieli. Olen juonu!

No joo, OT Peen tapaan loppui nyt.

Toivon todella, että tuo huhu vielä yhdestä hyökkääjästä (puolustajan ohella) pitää paikkansa. Itse olen kuullut puhuttavan sentteristä ja sitä totisesti tarvittaisiinkin. Eli jos näitä huhuja on uskominen, niin tulossa olisi vielä ykköseen sentteri ja ykköspakkipariin hyökkäävä puolustaja. Molemmat sellaisia pelaajia, jotka ei todellakaan kalpene muiden joukkueiden pelaajien rinnalla.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin ohi aiheen

Niin no, puhelinnumeroa olen pyytänyt, mutta vongannut en ole. Olen sanonut, että "tekis mieli...", mikä ei ole sama asia kuin "tekee mieli". "Tekis mieli" tarkoittaa, että "tekis mieli, JOS...", mutta "tekee mieli" tarkoittaa, että "tekee mieli".

Minun tekis mieli teetä, jos se olisi hyvää. Mutta minun tekee mieli kahvia, koska se on hyvää.
 

Erik Loka

Jäsen
Niin no, puhelinnumeroa olen pyytänyt, mutta vongannut en ole. Olen sanonut, että "tekis mieli...", mikä ei ole sama asia kuin "tekee mieli". "Tekis mieli" tarkoittaa, että "tekis mieli, JOS...", mutta "tekee mieli" tarkoittaa, että "tekee mieli".

Minun tekis mieli teetä, jos se olisi hyvää. Mutta minun tekee mieli kahvia, koska se on hyvää.

Mene nyt väittelemään vaikka peilin kanssa. Ketään ei kiinnosta.
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Anteeksi nyt offtopic, mutta itse pidän erittäin paljon tuosta "Pee":n tyylistä ;>
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erik Loka kirjoitti:
Mene nyt väittelemään vaikka peilin kanssa. Ketään ei kiinnosta.

Paitsi "Pakkiparia", kuten varmaan itsekin huomaat, kun lähes vuoden takaisia känniviestejä kaivelee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös