JYP Depth Chart 2007-2008

  • 30 769
  • 108

sean

Jäsen
softdog kirjoitti:
Hytösen vahvuudet ovat varmasti kaikkien tiedossa. Siksi en ymmärräkään, miksi täällä koitetaan nyt jatkopahvin selvittyä vääntää kaverista hyökkäävää 2-ketjun sentteriä. Mielestäni Hytönen on tyyliltään 3-ketjun kaveri (loistava sellainen), olettaen tietysti, että JYPillä on edes tarkoituksena kasata kaksi hykkäävämpää ketjua.

Olet osittain oikeassa, mutta en näe mitää syytä miksei voisi olla Jypin, jopa ykkössentteri. Laidoille kelpaisi esim: Kalpan tämän hetkinen kanukki kaksikko.
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
softdog kirjoitti:
Hytösen vahvuudet ovat varmasti kaikkien tiedossa. Siksi en ymmärräkään, miksi täällä koitetaan nyt jatkopahvin selvittyä vääntää kaverista hyökkäävää 2-ketjun sentteriä. Mielestäni Hytönen on tyyliltään 3-ketjun kaveri (loistava sellainen), olettaen tietysti, että JYPillä on edes tarkoituksena kasata kaksi hykkäävämpää ketjua.

Hytösen näytöt laadukkaiden laitureiden kanssa? Kaveri on tehnyt todella hyvät tehot nousevalla käyrällä melkoisten puukäsien vierellä. Itse ainakin panostaisin tähän omaan kasvattiin sen verran huolella, että antaisin kaverin näyttää tasonsa oikeasti pätevien laitureiden kanssa.
 

McGregor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaiPa
softdog kirjoitti:
Hytösen vahvuudet ovat varmasti kaikkien tiedossa. Siksi en ymmärräkään, miksi täällä koitetaan nyt jatkopahvin selvittyä vääntää kaverista hyökkäävää 2-ketjun sentteriä. Mielestäni Hytönen on tyyliltään 3-ketjun kaveri (loistava sellainen), olettaen tietysti, että JYPillä on edes tarkoituksena kasata kaksi hykkäävämpää ketjua.

Tuskinpa noita missään on määritelty että 2. on hyökkäävä ketju ja 3. ei. Hytönen on tosiaan iskenyt puukäsien rinnalla tällä kaudella piste-ennätyksensä (lähes 30 pistettä). Ja kun tiedetään JP:n loistava omanpään peli niin sitä suuremmalla syyllä 2sen keskelle kuin 3sen. Siihen pari hyökkäävään peliin pystyvää kaveria laidoille niin tehoketju on valmis ja omapääkään ei vuoda. 3ketjun senaksi sitten hyökkäyspäässä ei niin valmis ratkaisija Miika Lahti.
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
McGregor kirjoitti:
Tuskinpa noita missään on määritelty että 2. on hyökkäävä ketju ja 3. ei. Hytönen on tosiaan iskenyt puukäsien rinnalla tällä kaudella piste-ennätyksensä (lähes 30 pistettä). Ja kun tiedetään JP:n loistava omanpään peli niin sitä suuremmalla syyllä 2sen keskelle kuin 3sen. Siihen pari hyökkäävään peliin pystyvää kaveria laidoille niin tehoketju on valmis ja omapääkään ei vuoda. 3ketjun senaksi sitten hyökkäyspäässä ei niin valmis ratkaisija Miika Lahti.
Lähinnä vain olen mieltänyt Hytösen puolustavaan rooliin, eikä sitä ole mielestäni syytä muuttaa. Jos homma menee kuten ounastelet ja toimii, niin ei mulla sitäkään vastaan mikään ole ;)
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
softdog kirjoitti:
Lähinnä vain olen mieltänyt Hytösen puolustavaan rooliin, eikä sitä ole mielestäni syytä muuttaa. Jos homma menee kuten ounastelet ja toimii, niin ei mulla sitäkään vastaan mikään ole ;)

Hieman kyllä olen softdogin kanssa samoilla linjoilla. Itse asiassa pahoin pelkään, että Juha-Pekka Hytönen on näyttänyt tällä kaudella - ja miksei myös aiemmillakin kausilla - paremmalta pelaajalta kuin mitä todellisuudessa onkaan, pelatessaan häviävässä joukkueessa ja kiekollisesti kyvyttömämpien pelaajien rinnalla. Varsinkin tällä kaudella Hytösen tehot ovat syntyneet hänen pelatessaan niin sanottuna kenttänsä liiderinä, kiekollisen pelin vastuunkantajana.

En toki kiellä JYPiä kokeilemasta Hytöstä kiekollisten laitahyökkääjien välissä, mutta koska Hytönen on selvästi jo istutettu puolustavan hyökkääjän rooliin ja hän on kyseisessä roolissa lähes koko uransa pelannut, on mielestäni turhaa yrittää "kouluttaa" häntä johonkin toiseen asemaan kentällisen pelissä. Voikin siis olla, että Juha-Pekan pelityyli ei ehkä sovi kiekollisten pelaajien keskelle, jossa hän olisi vielä selkeämmin kentän puolustava lenkki. Omissa kaavailuissani Hytönen olisikin siis edelleen 3- tai 2-kentän sentteri.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Miten tälläinen ns. depth chart (”syvyyskartta”) toimii tässä vaiheessa kautta, kun vanha kausi on vielä kesken? Varmasti sinällään ihan toimiva työkalu NHL:ssä, jossa vähintään 4 kenttää pelaajia on kiinnitetty organisaatioon koko ajan ja farmissa on vielä lisää. Miten lista toimii, kun esim. tässä vaiheessa kautta SM-liigaseurassa mikään ensi kauden suunnitelmista ei ole varmaa enempää kuin 30-40 %:ia?

Esim. Kärppien ensi kauden "paletti" täydellinen arvoitus. Joillain pelaajilla on sopimus ensi kaudesta, mutta onko sekään täysin varmaa? Pelaajalla saattaa olla sopimus, mutta onko varmaa, että pelaa ensi kaudella seurassa vaan siirtyy jo kesällä muualle? Mitä informaatiota se on, että kartassa on melkein joka kentällisessä muutama aukko tärkeillä pelipaikoilla?

Ehkä tällainen lista näissä kotimaisissa puitteissa olisi paikallaan joskus MM-kisojen jälkeen? Siinä vaiheessa seurojen suunnitelmat olisivat toteutuneet jo 60-75 %:ia ja tämä lista olisi huomattavasti informatiivisempi. Silloin rosterista olisi helpompi osoittaa ne olennaisimmat täydennystarpeet.
avjk kirjoitti:
Mää en tajua. Kaikki valittaa että tällä rosterilla mikä tällä kaudella on ollut ei pääse mihinkikään kuten on tullut huomattua, mutta silti lähes kaikkien väsäämät ensi kauden rosterit ovat kuin kopioita tämän kauden joukkueesta lisättynä yhdellä sentterillä ja parilla pakilla... Kyllä mielestäni 3 uutta ei riitä...!!!
Niin, ehkä just tätä minä tuossa yllä ajan kans takaa...? Joillakin kirjoittajilla lista muistuttaa enemmän värityskirjaa kuin vakavasti otettavaa depth chart’ia.
Naughty_S kirjoitti:
Selvennänpä vielä depth chart -käsitettä. Eli tarkoituksena ei olekaan kasata valmiita ketjuja, vaan osoittaa joukkueen materiaalin syvyys noilla "rankkauksilla".
Tällä logiikalla tällainen depth chart olisi paikallaan kotimaisissa kuvioissa tosiaan vasta MM-kisojen jälkeen. Nyt noita 100 %:ia varmoja tapauksia ei ole ja aukkoja on liikaa.
Diesel kirjoitti:
Depth Chartissa on kyse siitä, että miehet arvioidaan sarjan yleisen tason ja kykyjensä välisen suhteen mukaiselle portaalle, eikä sen mukaan, missä kentällisessä he joukkueessaan pelaavat. Näin ollen JYPin tämän kauden miehistöstä kukaan paria poikkeusta (omasta mielestäni vain Marttinen, Wallinheimo) lukuunottamatta ei yltäisi ylimmälle tasolle. Samoin aika moni niistä kavereista, joita nyt näissä threadin ehdotuksissa on nostettu varsin ylös, on todellisuudessa korkeintaan kakkos-, ehkä jopa ennemmin kolmosportaan ainesta SM-liigan yleinen taso huomioiden. Näin ollen sanoisin, että menestyäkseen JYP todellakin tarvitsisi vähintään kaksi erittäin kovaa, mieluummin kolme-neljä merkittävää, vahvistusta.
Eikös tälläinen depth chart pitäisi rakentaa seuran olemassa olevista resursseista ja suhteuttaa se seuran resursseihin?
Diesel kirjoitti:
Poimitaan vielä tämä esimerkiksi. SM-liigaa pelaavan joukkueen Depth Chartissa ei voi olla 1-sentterinä Hytönen!! Mestiksessä ehkä, Suomi-sarjassa hyvinkin. Ehkä kirjoittajalla on tässä ollut pilke silmäkulmassa, tai sitten on mietitty niitä joukkueen kentällisiä, joilla ei ole depth chartin (syvyystaulukko?) kanssa mitään tekemistä. ... Tällä tavalla syntyy jokseenkin realistinen kuva siitä, mihin materiaalilla on mahdollista yltää. Rinnallehan jokainen voi sijoitella vaikka tämän kauden Kärppä-materiaalin...
Joku voisi minulle havainnollistaa, että miten Oulun Kärpistä rakennetaan tällainen depth chart juuri tämän hetkisestä sopimustilanteesta ja ensi kautta peilaten? Vaikka tuonne Kärppä-osioon, jos saan pyytää.
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Syötä! kirjoitti:
Eikös tälläinen depth chart pitäisi rakentaa seuran olemassa olevista resursseista ja suhteuttaa se seuran resursseihin?
Mielestäni depth chart nimenomaan pitäisi suhteuttaa sarjan tasoon, kuten Diesel aiemmin kertoikin. Tällöinhän siitä vasta on jotain hyötyä.

Ensi kautta silmällä pitäen JYPin sopimuksenalaiset pelaajat sijoittaisin tauluun näin:

1-sentteri:
2-sentteri: Vänttinen
3-sentteri: Hytönen, Lahti
4-sentteri: Niemi

1/2-laituri: Filppula
3/4-laituri:
5/6-laituri: Jääskeläinen, Louhivaara
7/8-laituri: Sipiläinen, Piiroinen

1/2-pakki:
3/4-pakki: Niskavaara
5/6-pakki: Kangasniemi, Salmu, Forsberg
7/8-pakki: Leppänen

1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola

Tuohon kun löytyisi 1-sentteri ja sopparit Pihlmanille, Hannukselle ja Tenkaselle, niin alkaisi hyökkäys näyttää suoralta playoff-paikalta. Puolusukseen taas huutaisi Kudrocia ja Jari Korhosta. Mutta tämä on taas näitä juttuja. Joka tapauksessa koitin sopimuksenalaiset pelaajat asetella realistisesti.
 

Naughty_S

Jäsen
Vastataan nyt omalta osalta Syötä!:lle kun tulin lainatuksi.

Sanoisin tiivistettynä, että tässä vaiheessa joukkueenrakennusta depth chart -tyyli on selkeämpi tapa havainnoida joukkueen materiaalin syvyyttä, vaihtaa mielipiteitä tulevan rosterin vahvuuksista ja siitä, mitä siihen vielä kaivataan.
Ketjusommitelmien aika on vasta sitten kun joukkue on kasassa ja tahkotaan treenipelejä. Lisäksi ketjusommitelmathreadit menevät usein siihen "Ei Jääskeläistä ja Hytöstä voi erottaa" -sisältöiseen keskusteluun.
Tuo heittämäsi 30-40% ei JYP-osiossa ole kovin käyttökelpoinen luku. Seuralla on 16 julkaistua pelaajasopimusta ja lisäksi läjä julkaisemattomia soppareita, jolloin aidosti avoimena on ehkäpä kaksi paikkaa.

edit: eri mieltä softdogin ja Dieselin kanssa tuosta liigan tasoon sopeuttamisesta.
edit2: Sinälläänhän se on ihan sama minkänimisen otsikon alla tulevasta joukkueesta puhutaan. Itse suosin mielummin tätä ketjua.
 
Viimeksi muokattu:

Torspo82

Jäsen
Itse olen Naugty_S:n kanssa samaa mieltä tuosta liigan tasoon sopeuttamisesta. Ainakin itse olen nähnyt näitä Depth charteja nimen omaan joukkueen sisäisesti käytettynä, eli joukkueen materiaali pistetään paremmuusjärjestykseen. Ja samaa mieltä olen myös siitä, että syvyytaulukko sopii myös tulevia vahvistuksia kaavailtaessa. Kun siis otetaan olemassa olevat miehet ja laitetaan heidät paremmusjärjestykseen, nähdään mikä on joukkueen taso paperilla. Siinä mielessä voidaan tietysti käyttää muita joukkueita tason mittareina, että varsinkin tulevia vahvistuksia kaavailtaessa mietitään mille paikoille heidän pitäisi mahtua, jotta joukkue olisi kilpailukykyinen.

Ja Syötä! voisi höllätä sitä Kärppä-pipoaan, tuskin JYP-fanitkaan tulevat jokaista JYP-sanan sisältävää ketjua kritisoimaan.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Mike Bossy kirjoitti:
Hieman kyllä olen softdogin kanssa samoilla linjoilla. Itse asiassa pahoin pelkään, että Juha-Pekka Hytönen on näyttänyt tällä kaudella - ja miksei myös aiemmillakin kausilla - paremmalta pelaajalta kuin mitä todellisuudessa onkaan, pelatessaan häviävässä joukkueessa ja kiekollisesti kyvyttömämpien pelaajien rinnalla. Varsinkin tällä kaudella Hytösen tehot ovat syntyneet hänen pelatessaan niin sanottuna kenttänsä liiderinä, kiekollisen pelin vastuunkantajana.

Jotenkin tämä logiikka ei aukene minulle. Hytönen on siis todennäköisesti huonompi pelaaja miltä näyttää, koska on saanut pelata huonojen pelaajien kanssa? Eli jos pystyy huonojen ketjukaverien kanssa hyvään tulokseen, niin hyvien ketjukaverien kanssa tulosta ei todennäköisesti tule? Aivan totta, olihan Tonokin Kärpissä huonompi kuin JYPissä. JYPissä Tono sai puukäsien rinnalla vapaat kädet, ja tulosta tuli. Kärpissä olikin sitten tukkoisempaa, kun vierellä oli Tenkrat ja muita kovia kavereita. Enpä ole kyllä ikinä osannut ajatella asiaa tältä kantilta, mutta kai tämä on ihan järkevä perustelu.

Mitä tulee Kärppien depth chartiin, niin aivan sama. Kärppien kausi on vielä pahasti kesken, JYPin kausi päättyy huomenna. JYPillä on kasassa 14+2 pelaajasopimusta, joka lienee yli puolet ensi kauden sopimuksista. Lisää on myös tulossa lähiaikoina, joten mielestäni tällainen ketju on mitä tarpeellisin ja ajankohtaisin.

JYPin ykköstarve tällä hetkellä on sama kuin elokuusta 2005: ykkössentteri. Ykkössentteri ei tarkoita sitä pelaajaa, joka on merkattu aloituskentällisen keskushyökkääjäksi. Ykkössentteri tarkoittaa sellaista pelaajaa, joka johtaa joukkueensa hyökkäyspalettia, tekee pisteitä, voittaa aloituksia jne jne. Pelaajaa, jonka varaan joukkueen hyökkäys rakennetaan. Aivan tällaista franchise-tason kaveria tyyliin Perrin, Immonen ei välttämättä pystytä hankkimaan, mutta puheissa mainittu Sonnenberg olisi erinomainen hankinta. Ykkösketju Hannus-Sonnenberg-Filppula kuulostaa oikein hyvältä. Hyvässä joukkueessa on oltava pystyvä ykkössentteri.

Tuota Hannuksen jatkoa puoltaisi muuten se, että mies on hyvä kaveri Filppulan Ilun kanssa. Ja kunnon rooli olisi varmasti tarjolla. Toisaalta jos Boriksen selkä on pahasti tohjona, mies varmaan menee isoimman tilipussin perässä. Parempi purra tuppea vaikkapa Jokereissa ja tienata kunnolla rahaa säästöön, jos peliuran jatkuvuus ei ole varmaa.


Lopuksi vielä kysymys kummitukselle, että milloinkas ao. lupaus lunastetaan?
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1510212&#post1510212
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
greatLeo kirjoitti:
Jotenkin tämä logiikka ei aukene minulle. Hytönen on siis todennäköisesti huonompi pelaaja miltä näyttää, koska on saanut pelata huonojen pelaajien kanssa? Eli jos pystyy huonojen ketjukaverien kanssa hyvään tulokseen, niin hyvien ketjukaverien kanssa tulosta ei todennäköisesti tule? Aivan totta, olihan Tonokin Kärpissä huonompi kuin JYPissä. JYPissä Tono sai puukäsien rinnalla vapaat kädet, ja tulosta tuli. Kärpissä olikin sitten tukkoisempaa, kun vierellä oli Tenkrat ja muita kovia kavereita. Enpä ole kyllä ikinä osannut ajatella asiaa tältä kantilta, mutta kai tämä on ihan järkevä perustelu.

No, kaltaisillani neroilla tuo ajatuksenjuoksu onkin hieman monimutkaisempaa... Ei vaan. Tajusit kuitenkin oikein, eli vaikka Hytönen on saanut tällä kaudella hienosti tehoja heikkojenkin pelaajien rinnalla, ei se tarkoita automaattisesti sitä, että hän pystyisi vielä parempiin tehoihin parempien pelaajien rinnalla.

1-sentteri:
2-sentteri: Vänttinen
3-sentteri: Hytönen
4-sentteri: Lahti, Niemi

1/2-laituri: Filppula
3/4-laituri:
5/6-laituri: Jääskeläinen, Louhivaara
7/8-laituri: Sipiläinen, Piiroinen

1/2-pakki:
3/4-pakki: Niskavaara, Salmu
5/6-pakki: Kangasniemi, Forsberg
7/8-pakki: Leppänen

Paljon näyttäisi kyllä puuttuvan MENESTYVÄSTÄ pudotuspelijoukkueesta. Pudotuspeleihin voidaan toki päästä, vaikka säästölinjalla mentäisiin, mutta mielestäni JYP tarvitsisi tähän väliin hyvän kauden, vaikka sitten hieman taloudellisella tappiolla. Se varmasti maksaisi itsensä takaisin taas tulevina kausina. Se kuuluisa 1-sentteri uupuu siis edelleen ja kolme JYPin tasolla kovan luokan laituria. Lisäksi puuttuu kaksi puolustajaa, jotka hekin hyvää SM-liigan tasoa.
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Niin ja kaiken lisäksi kauden päätteeksi näille ex-Jukuripelaajillekin ripustetaan SM-liigamitali kaulaan.... tai minä vaikenen kuukaudeksi!
Mitä tämä tarkoittaa? Ei sillä ettetkö saisi olla puolestani äänessä/näkyvillä. Ymmärrät varmaan itsekin optimismisi osuneen pahasti pusikkoon tällä kertaa, mutta haitanneeko tuo.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
softdog kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa? Ei sillä ettetkö saisi olla puolestani äänessä/näkyvillä. Ymmärrät varmaan itsekin optimismisi osuneen pahasti pusikkoon tällä kertaa, mutta haitanneeko tuo.
Se oli siinä, jos nuo luettelemani ehdot olisivat täyttyneet.
Viesti on kieltämättä epäselvä, kun on hurmiossa kirjoitettu ja jälkeenpäin extrahurmiossa vielä täydennetty lisälupauksilla - tosin vain jos ne ehdot olisivat täyttyneet, mutta jos porukalla haluatte minun todella pysyvän vaiti, niin kyllä minä yleistä mielipidettä voin sen verran kunnioittaa, että olen tovin hiljaa.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
kummitus kirjoitti:
Se oli siinä, jos nuo luettelemani ehdot olisivat täyttyneet.
Viesti on kieltämättä epäselvä, kun on hurmiossa kirjoitettu ja jälkeenpäin extrahurmiossa vielä täydennetty lisälupauksilla - tosin vain jos ne ehdot olisivat täyttyneet, mutta jos porukalla haluatte minun todella pysyvän vaiti, niin kyllä minä yleistä mielipidettä voin sen verran kunnioittaa, että olen tovin hiljaa.
Mikä tuossa alaslainatussa lupauksessasi on epäselvää? Nytkö pitäis porukan olla jotain mieltä? Yleensä mies vastaa sanoistaan eikä ala vikisemään.

kummitus kirjoitti:
Niin ja kaiken lisäksi kauden päätteeksi näille ex-Jukuripelaajillekin ripustetaan SM-liigamitali kaulaan.... tai minä vaikenen kuukaudeksi!
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Torspo82 kirjoitti:
Ja Syötä! voisi höllätä sitä Kärppä-pipoaan, tuskin JYP-fanitkaan tulevat jokaista JYP-sanan sisältävää ketjua kritisoimaan.
Jyppi sitä ja Jyppi tätä! Lällällää...

Arvoisa nimim. Torspo, kirjoitinko jotenkin epäselvästi? En kritisoinut millään muotoa Jypiä; ainoastaan esitin kysymyksiä liittyen depth chartiin. Jos jotain kritisoin, niin yksittäisiä kirjoittajia, en suinkaan Jypiä. Yksittäisiä kirjoittajiakin aika hellin ottein. Ei pidä olla niin herkkänahkainen.
Naughty_S kirjoitti:
Tuo heittämäsi 30-40% ei JYP-osiossa ole kovin käyttökelpoinen luku. Seuralla on 16 julkaistua pelaajasopimusta ja lisäksi läjä julkaisemattomia soppareita, jolloin aidosti avoimena on ehkäpä kaksi paikkaa.
Selvä, minun moka. En ollut perehtynyt Jypin sopimustilanteeseen ja siitä tuo käsitykseni johtui. Jypin sopimustilanne näyttää ihan hyvältä ja tälläiselle "syvyyskartalle" on tässä tapauksessa käyttöä.
 

Torspo82

Jäsen
Syötä! kirjoitti:
Jyppi sitä ja Jyppi tätä! Lällällää...

Arvoisa nimim. Torspo, kirjoitinko jotenkin epäselvästi? En kritisoinut millään muotoa Jypiä; ainoastaan esitin kysymyksiä liittyen depth chartiin. Jos jotain kritisoin, niin yksittäisiä kirjoittajia, en suinkaan Jypiä. Yksittäisiä kirjoittajiakin aika hellin ottein. Ei pidä olla niin herkkänahkainen.
Torspo82 kirjoitti:
Ja Syötä! voisi höllätä sitä Kärppä-pipoaan, tuskin JYP-fanitkaan tulevat jokaista JYP-sanan sisältävää ketjua kritisoimaan.
Kummalla tässä on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Ainakin omasta mielestäni kirjoituksesi oli tarpeettoman hyökkäävä ja provosoiva. Ja tuntui, että ainut syy tähän iskuun oli Kärpät-sanan vilahtaminen tekstissä. Mutta ehkä tein hätiköityjä johtopäätöksiä ja olit ihan vilpitön kysymyksissäsi, jolloin olen anteeksipyynnön velkaa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siniviiva kirjoitti:
Mikä tuossa alaslainatussa lupauksessasi on epäselvää? Nytkö pitäis porukan olla jotain mieltä? Yleensä mies vastaa sanoistaan eikä ala vikisemään.
Selvitin jo tuossa että lainaamasi lause on irrotettu asiayhteydestään (ne ehdot eivät toteutuneet, joten lupaus raukeaa).
Olen näköjään saanut uuden ystävän! Jos nyt haluat vaientaa minut tämän avulla, eikä muilla varsinaisesti ole mitään sitä vastaan että jatkan äänessä, niin en minä pelkästään sinun takiasi vaikene - varsinkaan väärin perustein (tulkitsit viestiäni väärin).
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Omaa lupaustani ei tarvitse lunastaa sillä kukaan nelikosta Koponen, Niemi, Piiroinen tai Sipiläinen ei tehnyt pariakymmentä pistettä, Sipiläinen ja Piiroinen tod. näk. jää tuohon 11 pisteeseen joten se kymmenenkin oli tiukassa.

dee_snyder kirjoitti:
Jos joku näistä Mestis-hyökeistä tekee yli 20 pistettä tulevalla kaudella, lupaan kävellä munasillani kävelykadun päästä päähän. 10 pistettäkin tulee olemaan tiukassa...

Pistetääs tähän perään kummituksen vastine:

kummitus kirjoitti:
Niin ja kaiken lisäksi kauden päätteeksi näille ex-Jukuripelaajillekin ripustetaan SM-liigamitali kaulaan.... tai minä vaikenen kuukaudeksi!

NYT HILJAA JO SAATANA!!!
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirsikat kakun päältä puuttuvat

1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola

1-sentteri: XXX
2-sentteri: Hytönen
3-sentteri: Niemi
4-sentteri: Lahti

1/2-laituri: Hannus, XXX
3/4-laituri: Filppula, Vänttinen
5/6-laituri: Louhivaara, Jääskeläinen
7/8-laituri: Sipiläinen, Piiroinen

1/2-pakki: XXX, XXX
3/4-pakki: Niskavaara, Kangasniemi
5/6-pakki: Salmu, Forsberg
7/8-pakki: Leppänen

Kuten on moneen kertaan jo todettu joukkueen runko näyttää jo tässä vaiheessa kevättä hyvältä ja vain joukkueen terävin kärki puuttuu tai on virallista julkaisua vailla. Terävyyttä on tulossa lisää, jos on joukkueen johtoa uskominen. Mielestäni ykkösprioriteetti on ehdottomasti laadukas kiekollinen ykkössentteri, jonka jälkeen puolustuspään johtohahmo. Tämän jälkeen hankintalistalla 1-2 laitahyökkääjää sekä ykköspakkiparin toinen puolustaja.
 
Viimeksi muokattu:

sean

Jäsen
Hele kirjoitti:
Hieman ihmetyttää esimerkiksi tuon Sonnenbergin hypettäminen, koska ei JYPillä ole tällä hetkellä tarvetta hänen tyyliselle pelaajalle. Mahdollinen ykkössentteri saisi olla perinteinen taitava kiekollinen sentteri, joka pystyy rakentamaan peliä tasaviisikoin kuin myös ylivoimalla. Ykkössentteriin kannattaa panostaa, koska hän on maalivahdin jälkeen joukkueen tärkein pelaaja. Joukkueen pelillinen johtaja nostaa yleensä ylivoimapelin ja kiekollisen pelin aivan uudelle tasolle.

Mutta jos Ykkös-kakkos ketjuun löytyy jo kiekollisesti taitavat Virtanen Ja Filppula niin ei se ykkössentteri tämän hetken tärkein palanen ole. Eikä Sonnenberg olisi yhtään huono hankinta, koska pystyy pelaamaan myös laiturina. Vänttinen tai Hytösen uskon pystyvän pelaamaan ykkössenterin roolissa.

Ihmetyttää monien Vänttisen istuttaminen takasin laitaan. Saipassa tehot löytyivät sentterinä ja niin kävi myös Täällä, joten minkä takia tätä miestä pitäisi peluuttaa laiturina. Jos niin iloisesti käy, että "Virtasen" ja "Pilen" jälkeen on varaa vielä kovaan sentteriin. Siirtäisin Lahden laitaan.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Hele kirjoitti:
Kuten on moneen kertaan jo todettu joukkueen runko näyttää jo tässä vaiheessa kevättä hyvältä ja vain joukkueen terävin kärki puuttuu tai on virallista julkaisua vailla. Terävyyttä on tulossa lisää, jos on joukkueen johtoa uskominen. Mielestäni ykkösprioriteetti on ehdottomasti laadukas kiekollinen ykkössentteri, jonka jälkeen puolustuspään johtohahmo. Tämän jälkeen hankintalistalla 1-2 laitahyökkääjää sekä ykköspakkiparin toinen puolustaja.
Tuo on uskottavaa juttua. Onko lopputulos sitä? Parin viikon päästä toivottavasti tuo realisoituu.
 

Dominaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja ManU
1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola

1-sentteri: Hytönen
2-sentteri: Vänttinen
3-sentteri: Niemi
4-sentteri: Lahti
"5-sentteri": Huilla

1/2-laituri: Hannus, ???
3/4-laituri: Louhivaara, Filppula
5/6-laituri: ???, Jääskeläinen
7/8-laituri: Sipiläinen, Piiroinen

1/2-pakki: ???, ???
3/4-pakki: Salmu, Forsberg
5/6-pakki: Niskavaara, Kangasniemi
7/8-pakki: Leppänen

Perustelut:
Ei tuo rosteri kuitenkaan ihan ekana sitä sentteriä huuda, vaan niitä kahta kovaa pakkia!!! Antaisin JP:lle vastuuta ihan rohkeasti. On tämän kauden perusteella ansainnut sen. Fopalle vaan vastuuta ja uusi JYRI on syntynyt... Salmu hieman varmempi kuin Niskavaara. Ei kun uutta Missiota käyntiin...
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Dominaattori kirjoitti:
Ei kun uutta Missiota käyntiin...

Sovitaanko, että Missiosta ei enää puhuta?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No niin, tsekataanpa tilanne kun nämä ensimmäiset pelaajamarkkinoiden räväkällä otteella kaapatut pelaajat on julkistettu ensi kauden JYP-pelureiksi..
Ja pohjustan noita jättämiäni aukkoja että ostoslistalla on vielä 2 puolustajaa ja 2 hyökkääjää, kuten RD totesi.

1-sentteri:
2-sentteri: Vänttinen
3-sentteri: Hytönen
4-sentteri: Lahti

Reservissä Niemi ja korostan jälleen että ihan makuasia, kummin päin puolustavaan kenttään sijoittaa Lahden ja Hytösen.

1/2-laituri: Filppula
3/4-laituri: Hannus, Louhivaara
5/6-laituri: Jääskeläinen, Sykkö, Tenkanen
7/8-laituri: Sipiläinen, Piiroinen

Tässäkin sitten ihan makuasia, kummin päin sijoittaa Filppulan ja Hannuksen, riippuu vähän sen mahdollisesti hankittavan laiturin ominaisuuksista.

1/2-pakki:
3/4-pakki: Niskavaara, Forsberg
5/6-pakki: Kangasniemi, Salmu
7/8-pakki: Kaijomaa, Saksinen
Reservissä Leppänen.

1-maalivahti: Wallinheimo
2-maalivahti: Tuokkola

Aika iso on rinki taas tuloillaan, toivottavasti RD osaa käsitellä sitä Alataloa paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös