Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 657
  • 13 531

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vesa Keskinen tuli johtoon 1994, jolloin taisi olla jo miljoonia "kyläkaupan" liikevaihto? Toki on paljon noista ajoista muuttunut putingin meininki suureellisemmaksi, mutta kyllä Vesan isä- ja setäpapalle kuuluu myös joku kunnia pohjan luomisesta. No joku paremmin muistava varmaan oikaisee jos tietoni ovat vääriä.
Miljoonien liikevaihto ei vielä takaa miljoonien omaisuutta. Toki käyttämäni termi "pieni kyläkauppa" oli hieman väärä, mutta Vesan tullessa puikkoihin kauppa oli tuttu lähinnä Töysässä ja sen naapurikunnissa. Hyvälle pohjalle sai Vesa bisneksensä rakentaa, mutta suurin kiitos kaupan nykyisestä massiivisuudesta kuuluu yksinomaan hänelle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Hyvälle pohjalle sai Vesa bisneksensä rakentaa, mutta suurin kiitos kaupan nykyisestä massiivisuudesta kuuluu yksinomaan hänelle.

Niin, kumpi tulee ennen, hyvät pohjat vai korea pilvenpiirtäjä? Vesa sai yrityksen käsiinsä 90-luvun laman loppussa, noususuhdanteen alussa. Sopiva aika, ennakkoluulottomuus ja hyvät pohjat tekivät Tuurista sen mikä se tänä päivänä on. Vesa Keskinen on hoitanut leiviskänsä hyvin, mutta kyllä tuurillakin on ollut osuutensa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vesa Keskinen on hoitanut leiviskänsä hyvin, mutta kyllä tuurillakin on ollut osuutensa...

Ainahan se on oikeastaan näin. Pitää tehdä kovasti töitä, osata haistella asiat oikein ja tehdä oikeat päätökset oikeaan aikaan, ja loppu on oikeastaan tuurista kiinni.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Unohtakaa Karjala-lippis, täältä tulee Tuntematon sotilas -WC-harja.

Eikö kapitalistin virityksille mikään riitä. Kuulin, että jotain tuotteita on tulossa, mutta en niin osannut olla huolissani. Ostakoon juntit teepaitansa.

Miksi tämäkin piti vetää pelleilyksi? Onneksi suomalaisten mökeissä on pääsääntöisesti ulkohuussit, ei kai tuota kukaan nyt kaupunkikotiinsa kehtaa ostaa? Ai niin, helvetti, monethan asuukin landella.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Joo ja Oulun Kärpätkin on menestynyt vain maantieteellisen sijaintinsa ansiosta.
Keskisen tapauksessa olen taipuvainen uskomaan, että Tuurilla on ollut erityisen suuri merkitys.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mietin, että postaanko tuon jutun tähän ketjuun, mutta jostain syystä (säälistä?) jätin sen tekemättä. En halunnut olla leimaamassa ko. paria. ABC:hen lienee syynsä, joita meille ei kerrottu.

Sulhasella oli siinä kuvassa, missä hän vei lahjoja ja tähteitä omaan autoon, sandaalit jalassa. Ykköset päällä ja kenkinä sandaalit. Sopiiko tähän ketjuun?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Lainaus jutusta: Kun tuleva morsian kuuli, että häät ABC:llä onnistuisivat, hän purskahti kassalla liikuttuneena itkuun. Uutinen itketti niin, että kassa oli suljettava. Vielä kotonakin itketti.

Kuinka ankeaa elämän pitää olla, että häiden järjestäminen ABC:lla on noin iso juttu?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kuinka ankeaa elämän pitää olla, että häiden järjestäminen ABC:lla on noin iso juttu?
Siinä jutussa mainittiin, että häät olivat pienimuotoiset ja ne piti alunperin pitää kotona. Tuo mesta sitten järjestyi halvalla hinnalla työnantajan kautta. Kai se voi kivalta tuntua? Minä en ainakaan koe olevani niin hyvä ihminen, että olisi hirveästi varaa muiden elämän ankeutta arvostella. Sanoisin jopa, että sellainen on aika junttia.

Suurin osa hääperinteistä on muutenkin ihan perseestä. Aina pitäisi pitää mahdollisimman paljon parin itsensä näköiset juhlat. Minusta vaikuttaa siltä, että tässä kohden siinä onnistuttiin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen sikäli konservatiivi, että mielestäni oikeasti arvokkaat ja merkittävät juhlat olisi syytä järjestää asianmukaisessa paikassa.

Joidenkin yo-juhlien järjestäminen ABC:lla puoliprovokaativisena hassutteluna on sen sijaan ihan hieno tapa esittää mielipiteensä ko. instituution nykytilasta.
 
Minä en ainakaan koe olevani niin hyvä ihminen, että olisi hirveästi varaa muiden elämän ankeutta arvostella.

Ehkä sinä et sitten ole kovin hyvä ihminen. Tuolle Hesarin jutulle silmiään muljauttelevat kansalaiset sen sijaan ovat Parempia Ihmisiä kuin sinä ja tuo ABC:llä avioitunut pariskunta. Kyllä heillä silloin on ihan täysi oikeus pilkata moisia moukkia. Oikeastaan se on suorastaan velvollisuus.

Suurin osa hääperinteistä on muutenkin ihan perseestä. Aina pitäisi pitää mahdollisimman paljon parin itsensä näköiset juhlat. Minusta vaikuttaa siltä, että tässä kohden siinä onnistuttiin hyvin.

Itse en ainakaan usko, että hääjuhlat ABC:llä voivat mitenkään vetää kauheudessa vertoja sille hevonpaskalle, jota pappien suusta joutuu kirkossa kuuntelemaan. Kävin viime kesänä hautajaisissa. Mun teki mieli huutaa sille herralle, joka oli väkisin yrittänyt keksiä vainajasta jotain hyvää sanomista, että lopeta nyt tuo saatanan lässytys, kun ei sun jutuissasi ole päätä eikä häntää. Yli 10 minuuttia se taisi paasata.
 
Viimeksi muokattu:

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tietyllä tapaa olen kateellinen tuolle ABC naimisiinmenon ukolle. Itseäni kun on lähinnä ahdistanut aina kun olen ollut häissä vieraana. Tuommoisten seremonioiden keskipisteenä en millään pystyisi olemaan.

Löytyisipä viehettävä nainen, jolle kelpaisi halvat ABC häät korkeintaan lähimpien sukulaisten kanssa. Ei haittaa, vaikka muut halveksuisi ja pitäisi junttina. Arkielämässä kun se sivistyneisyys kuitenkin mitataan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@euron kolikko mihin sinä sitä ABCtä tarvitset? Menin naimisiin maistraatissa, kaksi todistajaa (ei sukulaisia). Ei tarvinnut olla pahemmin keskipisteenä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Just tota mä tarkoitin. Joku Lönkan pintaliitomesta. Moottoritienvarrella saan parempaa, enemmän ja halvemmalla. Ja ennenkaikkea MINUN näköiset safkat.

Kiinnosta vittuakaan mennä mihinkään michelinravintoloihin. Teen itse paljon parempaa ruokaa.
Enemmän ja halvemmalla, toki. Jos teet parempaa - saanko tulla syömään? ABC tms on boikotissa. Teen itse parempaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mun puolesta pitäkööt abcilla juhlia, jos siihen liittyy vaikka hääparin yhteistä läppää tms.

Mutta tilaisuuksien ja tapahtumien pukeutumisesta ei saa mun mielestä koskaan tinkiä ilman erillistä teemaa. Se halventaa juhlan pitäjää ja tilaisuutta. Esimerkiksi häihin tai sen tyyppisiin ei koskaan pidä mennä missään arkiasussa ja vitsiasussa.

Tekee muuten jonkin verran pahaa katsoa linnanjuhlia, kun sinne jotkut menevät "oman tyylinsä mukaisesti" Velttovirtaismaisesti tms. pukeutuneena. Kuvottavaa.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Pitkäaikainen työkaverini 50v sanoi aikoinaan, että kun hän kuolee, niin hautajaisiin ei tulla puku päällä eikä kravatti kaulassa Aika tuli valitettavan nopeasti mutta vainajan toiveen mukaisesti mentiin. Kirkossa perusblaabaat, normi siisteissä vapaa-ajan asuissa paikalliselle terassille ja siellä muistelot, pizzaa,jägeriä,pilkkuun ja reilut naamat. Parhaat..?hautajaiset ikinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös