Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 636
  • 13 531

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ketä edes kiinnostaa, miten omia hautajaisia vietetään. Mauno Koiviston hautajaisia katsoessani ajattelin, että mikä ihmeen tapa tuokin on, kuljettaa raatoa laatikossa pitkin kaupunkia.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Radiopää, en ala väittelemään mutta jos liki elinikänen tuttavasi toivoo jotain, niin aika kyyninen pitää olla, ettei kunnioita toivomusta.Miksi tekisit erilailla?
Tämä tässä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Radiopää, en ala väittelemään mutta jos liki elinikänen tuttavasi toivoo jotain, niin aika kyyninen pitää olla, ettei kunnioita toivomusta.Miksi tekisit erilailla?

En minä ihmettelekään niitä, jotka järjestävät hautajaisia niin kuin vainaja eläessään toivoi. Tietenkin toiveita pitää kunnioittaa, mutta minä ihmettelenkin niitä, jotka esittävät näitä toiveita. Mitä väliä sillä kuoleman jälkeen on, millaiset ovat kinkerit, joissa ei itse ole läsnä. Henkilökohtaisesti minulla on ihan sama, minkälaiset hautajaiset minulle joskus järjestetään tai millainen hautakivi minulla on, mutta tietenkin vainajan omaisena minullekin merkitsee, että hautajaiset järjestetään ja hauta laitetaan. Omalta osaltani näistä päättäköön ne, jotka ovat tuolloin elossa. Tämä ruho menköön lääketieteen käyttöön ja jos jotain jää käyttämättä, pitää se tuhota mahdollisimman luontoystävällisesti.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei menty. Mentiin elävän ihmisen toiveen mukaan. Vainaja kun ei kinkereitä tiedosta.
Joku uskovainen ihminen saattaa olla eri mieltä tästä. Ei varmaksi, mutta ainakin tuota kyseenalaistaen.

Ja silloin sitä varmaan mielellään noudattaa sen menehtyneen henkilön toivetta. Miksi ei noudattaisi?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
ABC-häät vaikuttavat ainakin vilipittömiltä, eli minulla ei ole mitään vastaan sanomista. Mielummin minä noissa olisin vieraana kuin prinsessahäissä, joita morsian, sulhanen ja kaverit ovat suunnitelleet kuukausikaupalla ja joita juhlitaan Haikon kartanossa tai vastaavassa paikassa.

Tekee muuten jonkin verran pahaa katsoa linnanjuhlia, kun sinne jotkut menevät "oman tyylinsä mukaisesti" Velttovirtaismaisesti tms. pukeutuneena. Kuvottavaa.
Päinvastoin, onpahan hiukan väriä Linnan juhlissa. Itselläni ei pokeri moiseen riittäisi, mutta hattua nostan niille keillä riittää.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Radiopää, vielä sen verran, jos edesmennyt toivoo "rairairai" hautajaiset, niin ok, itse toivon, jos äitini ei ole elossa. Hautajaiset joissa soi AC/DC "Back in Black" ja baariin samantien,näin kaverinikin olisi tehnyt.Eli kaikki pönötys pois ja elämä jatkuu. Humpan sama mitä kivet ym. on mutta kunhan kavereille jää hyvä fiilis.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Facebookissa tälläinen hölisijä kuin Retardclown. Villi veikkaus. Kuvannut aikoinaan jonkun videon rekkaa ajaessa ja kun muutama tykkäsi siitä, niin tää jamppa päätti ruveta Facebook-koomikoksi. Muutaman videon olen katsonut kun se yrittää liikaa ja mesoaa, ei vaan naurata ei sitten yhtään. Yli 30000 seuraajaa tollekin näköjään jo kertynyt, en vaan ymmärrä miksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muutaman videon olen katsonut kun se yrittää liikaa ja mesoaa, ei vaan naurata ei sitten yhtään. Yli 30000 seuraajaa tollekin näköjään jo kertynyt, en vaan ymmärrä miksi.

En tiedä onko tää nyt huumoria vai...mutta. Jos muutama tuhat seuraajaa katsoo videon muutamaan kertaan, kuten sinä niin?
 
Just tota mä tarkoitin. Joku Lönkan pintaliitomesta.

Hienosti alkaa esittelyteksti: "Idea oli suoraviivainen: synnyttää elämänmakuinen huone, jossa ihmiset voivat tavata, viettää aikaa ja nauraa yhdessä." Propsit toki siitä, että tuota sanahirviötä "elämänmakuinen" käytetään tässä hieman poikkeuksellisessa kontekstissa. Yleensä kai elämänmakuiseksi mainostetaan jotain "rosoista" Berliiniä, kun se on niin fantsun "boheemi" kaupunki. Minun kaveripiirissäni ihmiset nauraisivat päin naamaa, jos joku alkaisi mainostaa ravintolaa tuollaisella adjektiivilla.
 
Kirkossa perusblaabaat, normi siisteissä vapaa-ajan asuissa paikalliselle terassille ja siellä muistelot, pizzaa,jägeriä,pilkkuun ja reilut naamat. Parhaat..?hautajaiset ikinä.

Tuosta kun heivaisi vielä kirkon pois, kuulostaisi varsin mukavalta.

Mitä väliä sillä kuoleman jälkeen on, millaiset ovat kinkerit, joissa ei itse ole läsnä.

Minä en halua, että kukaan joutuu pönöttämään minun takiani puku päällä. Ihan tarpeeksi vitutusta olen ihmisille aiheuttanut varmasti jo elinaikanani.

Hautajaiset joissa soi AC/DC "Back in Black"

Oma biisitoiveeni tulee Eläkeläisiltä. Siinä lauletaan näin:


Pohjimmiltaan hän oli lempeä,
miellyttävä ja jopa älykäs.
Taitavasti hän sen kätki hän kaikilta meiltä,
häntä muistakaamme ruumiinlämmöllä.


Sopisi mulle kuin nakutettu. Ja olisi sopinut myös isäpuoleni hautajaisiin mainiosti.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Päinvastoin, onpahan hiukan väriä Linnan juhlissa. Itselläni ei pokeri moiseen riittäisi, mutta hattua nostan niille keillä riittää.

Jaahas :) Mä oon kyllä sitä mieltä, että joko pidetään arvonmukainen itsenäisyyspäivän juhla ilman mitään kikkailuvaatteita tai "Velton pellepukuja", tai sitten pistetään tarkoituksella koko juhla kokonaan jäihin, ja kaikki niihin varatut rahat vaikkapa köyhyyden/asunnottomien hyväksi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minä en halua, että kukaan joutuu pönöttämään minun takiani puku päällä. Ihan tarpeeksi vitutusta olen ihmisille aiheuttanut varmasti jo elinaikanani.
Olet varmasti, sitä en epäile ollenkaan, sillä eiköhän meistä jokainen. Joka muuta itsestään väittää elää pienoisessa itsepetoksessa. (Älkää nyt ottako tätä ihan tosissanne).

Mutta miksi ihmisiä pitäisi vituttaa, kun he pukeutuvat pukuun? Tyylikäs ja melko mukavakin päällä. Varsinkin puvun housut ovat hyvinkin mukavat jalassa, paljon mukavammat kuin jotkut farkut. Sen ymmärrän, että joku kireä paidankaulus ja kravatti saattavat hiukan ahdistaa jotakuta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suurin osa hääperinteistä on muutenkin ihan perseestä. Aina pitäisi pitää mahdollisimman paljon parin itsensä näköiset juhlat. Minusta vaikuttaa siltä, että tässä kohden siinä onnistuttiin hyvin.

Olin juuri häissä jotka todella olivat parin näköiset ja henmetin mukavat. Eikä yhtään juntit. Seuraavana päivänä luin ABC-häistä ja kieltämättä artikkeli muistutti tämän ketjun olemassa olosta. Mutta sitten tuli jotenkin huono omatunto. Ei kai se perkele minulta ole pois jos joku on iloinen ABC-häistä, siitä vaan!

Mutta yleisesti siitä, että häiden pitäisi olla mahdollisimman oman näköiset aina, tulee väkisin mieleen pukeutumiseen liittyvä säe koomikko Thomas Järvhedenin laulusta:
"... Man vill klä sig så unik att man blir alldeles lik - varan"

Onko junttia siteerata vieraskielistä laulua?
 
Olin juuri häissä jotka todella olivat parin näköiset ja henmetin mukavat. Eikä yhtään juntit.

Mikä musiikki siellä soi?

Ei kai se perkele minulta ole pois jos joku on iloinen ABC-häistä, siitä vaan!

Ei olekaan. Päinvastoin, se tarjoaa mahdollisuuden kokea vahvaa ylemmyydentunnetta. Eikä siitä huonoa omaatuntoa kannata potea. On täysin luonnollista, että ylemmät sosiaaliluokat, jotka käyvät "täysin epäjunteissa" häissä, katsovat ABC:n kassatätiä halveksuen.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä musiikki siellä soi?

Ei olekaan. Päinvastoin, se tarjoaa mahdollisuuden kokea vahvaa ylemmyydentunnetta. Eikä siitä huonoa omaatuntoa kannata potea. On täysin luonnollista, että ylemmät sosiaaliluokat, jotka käyvät "täysin epäjunteissa" häissä, katsovat ABC:n kassatätiä halveksuen.

Hyvä Kirjoittelija,

En uskalla paljastaa soitettua musiikkia, etten vaikkapa leimautuisi juntiksi.

Enkä kuulu tarpeeksi korkeaan sosiaaliluokkaan voidakseni ylenkatsoa ABC-häitä vapautuneesti. Tienaan liian vähän ja omaan aivan liian pienen peniksenkin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enkä kuulu tarpeeksi korkeaan sosiaaliluokkaan voidakseni ylenkatsoa ABC-häitä vapautuneesti. Tienaan liian vähän ja omaan aivan liian pienen peniksenkin.
Meneeköhän se näinkin tarkasti läpi: isot aivot ja pieni penis versus pienet aivot ja suuri penis?
Tilastoista poiketen jokin kirjoittelija voisi kenties omata molemmat minimukset.

Omat häät kahden viikon päässä.
Maailman upein ja älykkäin nainen. Ainoa negatiivinen tekijä lienee onneton, säälittävä miesmaku.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei olekaan. Päinvastoin, se tarjoaa mahdollisuuden kokea vahvaa ylemmyydentunnetta. Eikä siitä huonoa omaatuntoa kannata potea. On täysin luonnollista, että ylemmät sosiaaliluokat, jotka käyvät "täysin epäjunteissa" häissä, katsovat ABC:n kassatätiä halveksuen.

Empiiristen tutkimusteni mukaan muita kovasti juntteina pitävät ovat itse tiedostamattaan huomattavan juntteja, näin keskuteluun muuten millään lailla sotkeutumatta. Varsinkin "vahvan ylemmyydentunteen kokeminen" täysin oikeassa ketjussa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin vähän arvelinkin. Silti on hyvä mainostaa häiden totaalista epäjunttiutta, jotteivät ihmiset luule retalejengiläiseksi.

Jos häissä raikaa "Helan går", silloin siellä ei todennäköisesti paljon juntteja näy.

Juu, myönnän että kirjoitin urposti ja jopa juntisti. Ajatuksena, jota en osannut tarpeeksi hyvin ilmaista (mikä paljastaa liian alhaisen kulttuurillissosiaalisen statukseni), oli lähinnä kontrasti, jonka pikkumaisessa mielessäni havaitsin lauantai-iltaisten häiden ja seuraavana aamuna lehdestä bongaamieni ABC-häiden välillä.

Mutta selittely usein lähinnä pahentaa tilannetta. Tarkoitukseni ei ollut ketään loukata.
 
Juu, myönnän että kirjoitin urposti ja jopa juntisti. Ajatuksena, jota en osannut tarpeeksi hyvin ilmaista (mikä paljastaa liian alhaisen kulttuurillissosiaalisen statukseni), oli lähinnä kontrasti, jonka pikkumaisessa mielessäni havaitsin lauantai-iltaisten häiden ja seuraavana aamuna lehdestä bongaamieni ABC-häiden välillä.

Kovin erilaiset nuo ABC-juhlat olivat myös verrattuna niihin häihin, joissa itse olen joutunut vierailemaan. Paljon mieluummin osallistuisin tuollaisiin pienimuotoisiin juhliin. Siellä ei esimerkiksi tarvitsisi kuunnella papin höpinöitä, mikä jo tekisi tilaisuudesta paljon viihtyisämmän perinteisiin suomalaishäihin verrattuna. Harvempi alle nelikymppinen nykypäivänä taitaa noiden liperikaulojen satuihin enää uskoa, mikä mielestäni tekee niistä hieman redundantteja tilaisuudessa, jossa nuoret ihmiset lyöttäytyvät yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös