Jokerit kuntoon kaukalon ulkopuolella

  • 101 011
  • 223

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden logoa voitaisiin hyödyntää paremmin, muttei logon välttämättä tarvitse olla mikään hillittömän iso näkyäkseen. Punainen ja keltainen ovat erittäin huomiota herättävät värit, ja sitä pitäisi hyödyntää enemmän. Esimerkiksi kuvien tausta voisi olla valkoisen sijasta haaleasti punakeltainen, jotta mainos kuitenkin näkyisi hyvin sen päällä. Logo vetoaa myös nuoriin paljon, koska se on värikäs ja hauskan ja rennon näköinen. Vähän suurentamalla logoa tai käyttämällä värejä mainosten taustana, mainoskamppanjaa voitaisiin kenties tehostaa. IFK on käyttänyt taitavasti punaista väriään pistämällä logonsa ja sloganinsa juuri punaiselle taustalle. Mikään muu väri ei kiinnitä katsetta paremmin kuin punainen. Meillä olisi ainekset sellaiseen mainontaa, mutta mainonnassa keskitytään eri asioihin. En väitä, että se olisi välttämättä huono asia.

Lisäksi IFK-faneille kiitos aktiivisesta keskusteluun osallistumisesta. Ketjun lukeminen saa ihan uutta puhtia, kun asiaa voi tarkastella monista rehellisistä näkökulmista.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Minä, me, Jokerit-linjalla jatketaan ja hyvä niin, minun mielestäni. BB-Amandasta, VilleGallesta ja muista mainoksien julkisuuden henkilöistä voi jokainen olla mitä mieltä tahansa, mutta kohderyhmä on aika laaja, lapsista varttuneempaan sukupolveen.

Mennään siis slogia mukaillen; Jokeriperheeseen ovat kaikki tervetulleita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainakin jossain haastattelussa Jare sekä myös VilleGalle sanoi ettei käytännössä fanita mitään yksittäistä seuraa vaan ylipäätänsä pääkaupunkiseudun jengejä. VilleGallella on toki Jokeri taustaa, mutta onhan se "hölmöä" ottaa mainokseen kaveri, joka ihan hyvin voisi olla naapurin mainoksessa.

Totta kai ne sanoo kun potentiaaliset levynostajat löytyvät sieltä sun täältä ja sen takia ketään ei kannata suututtaa. Eiköhän jokainen joka mainokseen mukaan lähtee, tiedä mitä tekee...

Itsehän en noista Jokerien mainosten kasvoista tunnista kuin pelaajat, mutta kaipa ne kohderyhmäänsä uppoavat.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Mainonnassa ei kovin montaa viestiä voi samanaikaisesti korostaa, ja en näe historian olevan se ensisijainen syy, mikä vetää nuoria hallille. Nuorena vahvana draivina on itse tehdä jotain ja luoda ne omat kokemukset, vanhempien sukupolvien muistojen eläminen taas herättää usein aika vahvan vastareaktion. Minä ainakin kuvitteellisena asiakkaana haluan tietää, mitä siellä hallilla on nyt (kiekkoa ja yhteisöllisyyttä tämän kampanjan mukaan), eikä mitä siellä tai Nordiksella on joskus aiemmin ollut. Historia alkaa kiinnostaa vasta siinä vaiheessa, kun siellä hallilla on jo alkanut käydä.

Olen tosin sitä mieltä, että hallille voisi tehdä jonkinlaisen historianurkkauksen tai vastaavan, jossa olisi vanhoja kuvia ja tarinoita näytillä. Näin kytkettäisiin historia nykypäivään ja luotaisiin enemmän tietoisuutta perinteistä.

Veskua taas käytettiin, koska Vesku on fani, ja siksi kuuluu jokeriperheeseen.
Lainaan tällä kertaa Kiraffin viestin kokonaisuudessaan tuodakseni esiin vanhan kannattajan arvostuksen hyvin argumentoitua ja sujuvaa viestiä kohtaan. Lisäksi voin sanoa olevani samoilla linjoilla kirjoittajan kanssa.

Uskon, että näitä mainoksia ei heitellä hatusta, vaan täysin harkitusti käytetään määrättyjä ihmisiä määrätyn vaikutelman aikaansaamiseksi. Jos sillä rakennetaan tulevaisuuden fanipohjaa menestyksekkäästi, niin se on OK.
Niistä historia-kuvista vielä, että on se kumma, miten vaikeaa HH:n on myöntää, että Jokereilla on ollut elämää jo kauan ennen häntä. Toivotaan, että jonkunlaisen nurkan saamme jo tällä kaudella.

Samoin Kivinen ja Taneli Mäkelä. Muistaakseni jo 70-luvun lopulta lähtien olen Tanelin matseissa nähnyt.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nythän on taas syytä laittaa "Jokerit" kuntoon kaukalon ulkopuolella, kun itse ministeri on ottanut kantaa maassamme vallitseviin epäkohtiiin. Tässä voisi ottaa viisaammista mallia ja uudella tavalla lähestyä ministeriä ja ministeriötä kirjeellä.

Arvoisa ministeri ja ministeriön ylin virkamiesjohto,

olemme suurella tyydytyksellä panneet merkille kuinka Te, arvoisat johtohenkilöt ja ministeri olette toimeliaasti tarttuneet toimeen ratkaistaksenne maatamme uhkaavia ongelmia ja vaaroja. Nyt esille nostamanne vandalismi ja vihan lietsonta on vaarassa ajaa maamme perikatoon, vararikkoon ja mahdollisesti jopa sisällissotaan.

Jaamme, yhdessä Teidän kanssamme, käsityksen siitä, että niin bussipysäkin rikkominen kuin mainoksen töhriminenkin ovat raskaan luokan rikoksia ja niihin tulee ylimmän valtiovallan välittömästi puuttua. Kokonaan oma lukunsa ovat sitten vielä tarrat, joissa olevan viestin sisältöä emme sivistyneinä ihmisinä halua edes toistaa, mutta viittaamme siis tarroihin, joissa puhuttiin ihmisen "vuodoista" ja kenties vieläpä tähdätyistä tahi kohdistetuista sellaisista.

Koska vandalismi ja töhriminen ovat vieläpä kohdistuneet maamme kielivähemmistöä ja sitä edustavaa seuraa vastaan on syytäkin, että Te puututte siihen ripeästi ja kaikkia tarvittavia keinoja käyttäen. Tällainen kohdistettu vahingonteko, melkeinpä rasismi, on aina ollut ihmiskunnan vitsaus ja onkin oikein, että Te suuressa viisaudessanne asetutte Mandelan ja muiden kaltaistenne rinnalle taistelemaan oikeudenmukaisuuden puolesta. Uskon ja vilpittömästi toivon, että hauras vähemmistömme selviää näistä hyökkäyksistä mahdollisimman vähin vaurioin. Historia on osoittanut, että vähemmistöön kohdistuvat vahingonteot voivat johtaa sisällissotaan tai vähintäänkin terrorismiaaltoon, kun vähemmistö taistelee olemassaolostaan. Meillä Suomessakin on, kuten Te historian tuntevina tiedätte kokemusta tällaisista uhista aivan viime vuosikymmeninä, kun kiistojen ollessa kiivaimmillaan vastapuolta solvattiin mitä inhoittavimmin nimittelyin, kammotavimpana esimerkkinä sana "hurri", jota onneksemme ei enää kuule.

Tarraterroristia vastaan aloittamassanne taistelussa olen varma, että Te suurena luonnonystävänä ja humanistina olette ajatelleet myös planeettamme tulevaisuutta ja etenkin uhanalaisten lajien säilymistä. Mikäli ihminen - vai voiko tarraterrorismiin syyllistynyttä edes ihmiseksi kutsua - on valmis nyt nähtyihin tekoihin kotimaassa voimme olla varmoja, että ulkomailla tuollainen Suomen kansalainen voi yltyä vastaaviin tekoihin. Ymmärrämme ja tiedämme, että Te olette huomioineet millaista Suomi-kuvaa tällaiset rikolliset levittävät ollessaan vaikkapa kalastamassa vesillä, joissa uiskentelee uhanalaisia valaita. Voidaan hyvällä syyllä uskoa, että saadessaan valaan rapalaansa tällaiset terroristit kilkkaavat valaan tainnuksiin ja pistelevät poiskeensa tai vähintäänkin liimaavat tarran valaan "vuotoaukkoon" ja sukupuuton mahdollisuus on taas astetta lähempänä.

Näin lopuksi haluamme vielä sydämellisesti kiittää teitä siitä, että olette puuttuneet internetistä löytämiinne epäkohtiin. On varmasti vaatinut Teiltä ja alaisiltanne huomattavan suuren työmäärän löytää internetistä tämän hetken kenties suurin uhka eli sivustot, jotka on suunnattu ruotsinkieltä vastaan !! Sanomattakin on selvää, että tällaisia rikollisia aineksia ei internetistä pitäisi löytyä ja toivommekin Teille voimia jatkaa surffailua.

Kunnioittavasti,
Jore ja Mats
 
Olenko ainoa, jonka mielestä "Minä, me, Jokerit! on aivan käsittämättömän väsynyt viritelmä? Eiköhän nyt feidata se kaikessa hiljaisuudessa ja jatketaan eteenpäin ilman mitään päälleliimattuja latteuksia.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenko ainoa, jonka mielestä "Minä, me, Jokerit! on aivan käsittämättömän väsynyt viritelmä? Eiköhän nyt feidata se kaikessa hiljaisuudessa ja jatketaan eteenpäin ilman mitään päälleliimattuja latteuksia.

Kun viimekaudella koko yleisö huusi tuota "latteutta" niin meni kylmät väreet selkäpiissä. Todellakin toimiva ja osuva slogan jonka soisi pysyvän repertuaarissa pitkään.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Nythän on taas syytä laittaa "Jokerit" kuntoon kaukalon ulkopuolella, kun itse ministeri on ottanut kantaa maassamme vallitseviin epäkohtiiin.

Onko oikeusministeri ottanut kantaa? Käsittääkseni oikeusministeriön osa on ottanut kantaa tähän, virkansa puolesta. Metsäänhän tuossa mentiin viestin osoitteen suhteen, olen samaa mieltä Kekäläisen kanssa siitä, ettei seura voi vastata yksittäisten kannattajiensa tekemisistä tai sanomisista. Järjetön ajatus, että voisi. Toki seura voi vedota kannattajiinsa, ettei tietty käytös enää jatkuisi, mutta enempään ei ole realistisia mahdollisuuksia. Faniyhdistyksellä ehkä, mutta silloinkin vain otteluiden/oheistapahtumien yhteydessä.

Kaiken kaikkiaan todella omituinen kannanotto ministeriöltä.
 
Et sitten ilmeisesti käynyt viime kaudella matseissa? Kaikkea muuta kuin väsynyt ja juuri oikea slogan markkinointiin.

Mitäs tämä nyt oli? Todennäköisesti kävin enemmän kuin sinä, mutta se nyt ei tähän liity mitenkään. Mikäli olet sitä mieltä, että eteläpäädyn huutamana tuo mainostoimiston tekele kuulostaa hyvältä, se on sinun asiasi. Itselleni siitä tulee lähinnä vaivaantunut olo (kuten monesta muustakin eteläpäädyn huudosta, mutta se on toki minun asiani).

"Juuri oikea slogan", my ass. Paskaa! Ei jatkoon!
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Olenko ainoa, jonka mielestä "Minä, me, Jokerit! on aivan käsittämättömän väsynyt viritelmä? Eiköhän nyt feidata se kaikessa hiljaisuudessa ja jatketaan eteenpäin ilman mitään päälleliimattuja latteuksia.

Olet. Toimi mielestäni äärimmäisen hyvin ja kontrasti sanojen välillä olevaan hiljaisuuteen kuulostaa hyvältä. Jatkoon!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kaiken kaikkiaan todella omituinen kannanotto ministeriöltä.

Kyllä. Lisäksi täysin turha ja idioottimainen.

Ihmettelenpähän vaan että tuollaiseen on ministeriössä aikaa tuhlata. Sanoinkuvaamattoman hölmö teko alkaa edes yrittää suitsia yhden seuran kannattajia muutaman yksilön harrastaman vandalismin takia. Eiköhän tuota ns. epäkorrektimpaa sakkia löydy jokaisen liigajoukkueen kannattajakunnasta.
 
Olet. Toimi mielestäni äärimmäisen hyvin ja kontrasti sanojen välillä olevaan hiljaisuuteen kuulostaa hyvältä. Jatkoon!

Fonetiikasta viis tai muutenhan voitaisiin huutaa vaikka "tupu, hupu, lupu!". Mulla on ongelmana tässä se sisältö.

Tämmönen miten tahansa tulkittava "no, tää niinku tarkottaa semmosta yhteisöllisyyttä et ensin oon niinku mä ja sitten niinku me yhdessä ja että kaikki saa kannattaa ja ollaan niinku yhtä perhettä"-viestihän on ihan paska.

You'll never walk alone vs. Minä, me, Jokerit. 6-0.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ilves fanithan kuuli viime kaudella "Mitäh, häh?, JOookeerit" ei mulla muuta.

Mitä tämä kertoo Ilves-faneista? Menkäähän nyt jullit takaisin omalle hiekkalaatikollenne, jos anti keskustelulle on tätä luokkaa.

Mun mielestä toi chantti on sopivan hitaalla temmolla vedettynä toimiva. Pääpaino on tietysti JOKERIT-kohdassa, joka lähti viime kaudella pari kertaa kiitettävällä volyymilla.

Chantti jatkukoon.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Fonetiikasta viis tai muutenhan voitaisiin huutaa vaikka "tupu, hupu, lupu!". Mulla on ongelmana tässä se sisältö.

Tämmönen miten tahansa tulkittava "no, tää niinku tarkottaa semmosta yhteisöllisyyttä et ensin oon niinku mä ja sitten niinku me yhdessä ja että kaikki saa kannattaa ja ollaan niinku yhtä perhettä"-viestihän on ihan paska.

You'll never walk alone vs. Minä, me, Jokerit. 6-0.

Kaikki fanit ovat tervetulleita Eteläpäätyyn ehdottamaan uusia chantteja. Kovin rakentavaa ei ole vain vittuilla toisten huudoille, jos tilalle ei ole esittää mitään parempaa.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mitä tämä kertoo Ilves-faneista? Menkäähän nyt jullit takaisin omalle hiekkalaatikollenne, jos anti keskustelulle on tätä luokkaa.

Mun mielestä toi chantti on sopivan hitaalla temmolla vedettynä toimiva. Pääpaino on tietysti JOKERIT-kohdassa, joka lähti viime kaudella pari kertaa kiitettävällä volyymilla.

Chantti jatkukoon.

Elä vauhkoonnu emmä sitä haukkunu, kunhan kerroin miten kieroon Ipa fanit olivat kuulleet.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Olenko ainoa, jonka mielestä "Minä, me, Jokerit! on aivan käsittämättömän väsynyt viritelmä? Eiköhän nyt feidata se kaikessa hiljaisuudessa ja jatketaan eteenpäin ilman mitään päälleliimattuja latteuksia.

No kyllä sä taidat aikalailla ainoita olla. Omasta mielestä tuo toimii faniporukan huutamana ihan älyttömän hyvin ja lähes iho menee kananlihalle kun sitä huudetaan. Ääni myös täältä sille että tämä chantti pidetään mukana vielä useiden kausien ajan.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Fonetiikasta viis tai muutenhan voitaisiin huutaa vaikka "tupu, hupu, lupu!". Mulla on ongelmana tässä se sisältö.

Tämmönen miten tahansa tulkittava "no, tää niinku tarkottaa semmosta yhteisöllisyyttä et ensin oon niinku mä ja sitten niinku me yhdessä ja että kaikki saa kannattaa ja ollaan niinku yhtä perhettä"-viestihän on ihan paska.

You'll never walk alone vs. Minä, me, Jokerit. 6-0.


Tämmönen ulkopuolelta tuosta vaan "omaksi" biisiksi pöllitty miten tahansa tulkittava -You"ll never walk alone- "No tää niinku tarkottaa, että sinä tai te ette koskaan kulje tai kävele niinku yksin, vaan me ollaan kaikki niinku samaa jengiä tai jotain- viestihän on sitten ihan yhtä paska.

Eikä se muutu paremmaks vaikka sitä laulaa yhtäaikaisesti kymmenet tuhannet ihmiset ja ihan oikein ison maailman kielellä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ainakin jossain haastattelussa Jare sekä myös VilleGalle sanoi ettei käytännössä fanita mitään yksittäistä seuraa vaan ylipäätänsä pääkaupunkiseudun jengejä. VilleGallella on toki Jokeri taustaa, mutta onhan se "hölmöä" ottaa mainokseen kaveri, joka ihan hyvin voisi olla naapurin mainoksessa.

Kyllä VilleGalle ainakin ala- ja yläasteella kannatti Jokereita, en tiedä onko tilanne sen jälkeen muuttunut.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olenko ainoa, jonka mielestä "Minä, me, Jokerit! on aivan käsittämättömän väsynyt viritelmä? Eiköhän nyt feidata se kaikessa hiljaisuudessa ja jatketaan eteenpäin ilman mitään päälleliimattuja latteuksia.

Sorry, mä luulen että oot kyllä aika yksin. Ei kahta sanaa tämä jatkoon ehdottomasti, koska täydessä Areenassa tuo sitä ns. kliimaksia katsojille. Lisäksi on helppo toistaa jne. Sen sijaan pissa på HIFK:n voisi jättää kyllä pois ja hieman sivistyneempää tilalle. HIFK vastainen chantti saa kyllä olla paikallistaistossa, mutta kuten sanoin hieman sivistyneempää...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Olenko ainoa, jonka mielestä "Minä, me, Jokerit! on aivan käsittämättömän väsynyt viritelmä? Eiköhän nyt feidata se kaikessa hiljaisuudessa ja jatketaan eteenpäin ilman mitään päälleliimattuja latteuksia.

En nyt keksi, että mitä vikaa tuossa on? Mielestäni lyhyt ja selkeä.

Sopisiko sulle paremmin esim. "A sento, taakse poistu!"
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse jättäisin siitä pois kohdat "minä" ja "me". Sitten se olisi täydellinen.
Sen verran täytyy kompata Luutnanttia, että esimerkiksi "vain yksi jengi Stadista - JO-KE-RIT!" on minustakin paljon parempi kuin "minä, me, Jokerit", joka edelleen tuntuu hieman muoviselta, kun on sellaisenaan napattu jostakin mainoskampanjasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös