Jokerit kuntoon kaukalon ulkopuolella

  • 100 912
  • 223

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisäksi yksi rohkea veto, joka taatusti aluksi keräisi osakseen naurua ja pilkkaa, mutta olisi pidemmällä tähtäimellä hyvä asia: Tikkasen numero alas katosta. Ehkä siitä kuittailtaisiin, että kuka seuraavaksi revitään alas, mutta tuon virheen myöntämisessä ja korjaamisessa olisi munaa.
Tähän liittyen pitikin mainita, että luin täältä Jatkoajan keskustelupalstalta Esa Tikkasen sanoneen sympatiansa olleen HIFK:n puolella tuon puolivälieräsarjan aikana. Siis mitä vittua? Olen siis "toisen käden" tiedon varassa, mutta jos tosiaan noin on laukonut, niin se riepu nyt viimeistään helvettiin sieltä katosta.

Itsekään en noista Jokereiden FB-sivun ylimääräisistä huuteluista perusta mutta aika pieni haitta muun sisällön ohella, nuoremmat sukupolvet noita varmaan arvostavat enemmän. Joskus more is more, ei me vanhemmat ymmärretä.
Niinpä kai. Tosin se Narinkkatorin screenillä pyörinyt mainoskampanjakin olisi ollut parempi ilman mitään Facebook-skeidaa. Olen edelleen sitä mieltä, että iso narri sinne tuijottamaan kulkijoita, ei mitään "jos 999999 miljoonaa fania klikkaa tätä, niin tähän ilmestyy joskus joku kuva"-meininkiä. Ihan kuin toimistolla tarkoituksellisesti pyrittäisiin epäselvään mainontaan? Ensin Loirit ja kumppanit, nyt tarkoituksella aluksi piilossa olevia mainoksia.. jospa pian olisi aika laittaa ihan yksinkertaisesti se iso logo jonnekin?

Mun mielestä ihan hyväksyttävä ratkaisu. Eteläpääty oli tällä kaudella jokaisessa pelissä loppuunmyyty ja silti useissa peleissä tyhjiä paikkoja riitti kuitenkin valtavasti.
Tuonhan olisi voinut hoitaa vaikka niin, että edullinen kausari olisi vaatinut käyntiä esimerkiksi 25 kotimatsissa ollakseen edullinen. Jos määrästä olisi jäänyt uupumaan, niin sitten olisi velotettu lisää kauden päätteeksi. Jos nykyään kerran jostain tilastoista pystyy tsekkaamaan, monestiko joku on todella ollut paikalla. Nyt tulee pahoja sijaiskärsijöitä.
 

Flaymin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Steve Moses
Jaahas.. itse opiskelijana ja fanikatsomossa seisseenä (jokainen kotipeli, myös play-offit) voin sanoa että vituttaa ja rankasti ettei kausaria enää omille paikoille tuohon hintaan saa. Opiskelijabudjetilla ei ole varaa ostaa fanipäädyn kalliimpaa kausaria ja noille tuleville paikoille ei juurikaan ole kiinnostusta mennä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisihan tämän voinut laittaa positiivisuusketjuunkin, mutta yksi erityiskiitos tästä kaudesta vielä on, jota ei minusta ole mainittu. Tämä kaveri, joka tekee Jokerien sivuille juttuja ja tekee haastattelut menee kyllä kirkkaasti pro kategoriaan ja erittäin ylös siellä. Kävin jälleen pari haastattelua katsomassa ja aina tulee hyvä fiilis kun niitä katselee. Jossakin vaiheessahan oli pientä suuntausta tuoda kaikenlaisia blondeja juttelemaan pelaajien kanssa, mutta siitä onneksi luovuttiin. Muutama ranksalainen nykyisen kaverin vahvuuksista;

- homma on luontevaa, kysymykset olivatpa suomeksi tai englanniksi ovat selkeitä ja aidosti kiinnostavia,
- pelaajien ja valmennuksen arvostuksen haastattelijaa kohtaan näkee sokeakin. Jokainen pelaaja näyttää aina siltä, että on mielellään haastateltavana, tämä on haastattelijan hyvyyttä. Erkan vikan haastattelun loppu on hyvä esimerkki, Erkka on vaikeassakin paikassa aina vastannut asiallisesti ja kiitti hyvästä yhteistyöstä.

Kiitokset siis hyvästä työstä ja toivottavasti homma jatkuun täysin samalla tavalla. Näitä on ilo katsoa ja Jokerien johdon duuni on sitten varmistaa, että tällainen pro pysyy remmissä ja olosuhteet/korvaukset ovat kunnossa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Niinpä kai. Tosin se Narinkkatorin screenillä pyörinyt mainoskampanjakin olisi ollut parempi ilman mitään Facebook-skeidaa.

Itse taas olen sitä mieltä, että fanien aktivointi on helvetin tärkeä osa markkinointia. Oli se sitten FB:n klikkailu tai vaikka joku letkajenkka. Ehkä tietyllä tapaa tuon voi mieltää lapselliseksi, paskaksi tai miksi tahansa, mutta markkinoinninta edes pieni aktivointi on yleensä toimivampaa kuin vain lattea tiedottaminen.

Tuonhan olisi voinut hoitaa vaikka niin, että edullinen kausari olisi vaatinut käyntiä esimerkiksi 25 kotimatsissa ollakseen edullinen.

Itse suosisin enemmän joustavampaa myyntiä noille paikoille. Miksi sen edes tarvitsee olla "kausikortti" sanan perimmäisessä merkityksessä? Miksi ei anneta esimerkiksi Eteläpäädylle etuosto paikkanumeroimattomille eteläpäädyn paikoille ja pidetä hinta sen verran alhaisena, että se köyhä opiskelijakin voisi katsoa kaikki matsit? Valitun faniporukan kavereille noita lippuja voisi sitten myydä esimerkiksi hintaan 4e kpl (120e 30 kotimatsia) ja palauttaa myymättömät liput "vapaille markkinoille" normaalimpaan hintaan.

Tuolloin saataisiin pidettyä katsomo aktiivisena, tyhjien paikkojen määrää saataisiin pienennettyä ja tuloja ei menetettäisi siinä, että puoli-ilmaisen kausarin omistajan tyhjää paikkaa ei saada myytyä eteenpäin.

Muutenkin kuin vain halpiskausarien osalta olen itse olen sitä mieltä, että lipunmyyntiin pitää saada enemmän varianssia mukaan. Miksi vaihtoehdot ovat käytännössä rajoittuneet vain kausareihin tai irtolippuihin? Miksi ei esimerkiksi:
- Sarjakortteihin paikalle X hintaan Y? Sanotaan vaikka tätä määräaikaiseksi tai osa-aikaiseksi kausariksi, ihan sama.
- Sarjakortti paikoille X jokaiseen Hartwallilla pelattavaan kotimatsiin joukkuetta Y vastaan. Varsinkin paikallismatseissa tämä voisi olla toimiva ratkaisu, mutta myös muita seuroja kannattavia saataisiin kosittua halliin seuraamaan kun "oma seura" pelaa kannattajan nykyisellä paikkakunnalla.
- Sarjakortteja esimerkiksi seuraavaan 3, 5 ja 10 matsiin. Tuolloin mukaan ajautuisi myös myynnin kannalta vaikeampiakin matseja; ainakin jotain rahoja saataisiin kassaan ja mahdollisesti ihmisiä tulemaan "kun kerta on maksettu".
- "Bussilippusarjakortti", eli määrään X otteluita maksettu kortti/koodi/mikä tahansa, jonka latingilla voit maksaa ottelun vapaiden paikkojen perusteella. Jos paikkaa ei ole vapaana, et menetä latausta ja jos on, niin hyvä.
- Pakettiratkaisuja, eli esimerkiksi lauantain paikallismatsin lipun kylkeen tarjottaisiin mahdollisuutta samalla kertaa saada 5e lisäkustannuksella lippu tiistain matsiin SaiPaa vastaan. Samoin arkipäivinä pelattaviin "ei niin myyviin" matseihin voitaisiin iskeä jotain pientä kamaa kaupantekijöiksi mukaan.
 

Ralph

Jäsen
Täällä puhutaan mainostamisesta, joten laitetaan tänne. Miksiköhän Sami Lepistö tuosta vain julkaistaan, mutta Joonas Rask tuodaan tälläisellä huikealla mediatapahtumalla joukkueeseen?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Noniin; nyt on sitten lanseerattu uusi tapa julkaista vahvistukset joukkueeseen. Tämä selvästi toimii, koska Joonas Rask sai jo hurjan määrän tykkäyksiä...

Miettikää sitä hullunmyllyä, jos parin tunnin päästä koko homma alkaa alusta? Jospa Raskilla testattiin tämän toimivuutta ja se "massiivinen" tulee sitten myöhemmin?

Voi olla minun hölmöjä toiveita vaan, mutta ainakin todettiin erittäin toimivaksi tämä systeemi! Siitä iso peukku Jokereille
 

Ralph

Jäsen
Eihän tuo ensimmäinen kerta ole kun mediassa on julkaistu siirtouutinen ennen kuin seura ehtii sen tehdä, taitaa olla pikemminkin pääsääntö nykyään.

Mutta mitä hyötyä enää olisi Lepistön Samista tehdä samanlaista kuin mitä Joonas Raskille tehdään, jos kerran kaikki tietävät jo varmasti Lepistön tulon. Helsingin Sanomat on kuitenkin eri tason lehti kuin Iltasanomat, jotka nyt voivat julkaista vaikka että "GaDa KHL:ään" vaikka olenkin menossa NHL:ään.
 

Ceze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tuli postia Jokereilta. Opiskelijakausari ensi kaudeksi Eteläpäätyyn 67,50€ kuluineen, jos omisti playoff-kausarin Eteläpäätyyn. Halpaa on! Eli kyllähän se opiskelijakausari löytyy vielä listoilta. Hyvä niin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
En oikein tiennyt, mihin topiciin tän laittaisi, mutta kun tuota markkinointiasiaa on täällä käsitelty, niin pistetään tänne.

Jullien mainokset ovat taas ilmestyneet Stadin ja epäilemättä myös jullien vahvasti kansoittaman Espoonkin dösäreille. Kuva löytyy tästä. Kun tavallinen, auttavasti ruotsia hallitseva kadunmies näkee mainoksen, hän hymähtää ja toteaa, että logo näyttää tutulta, mutta olikohan tuo nyt jonkun pesulafirman mainos sitten?

Eipä siinä, pitkään siinä menikin, että naapuri hoksasi ruveta mainostamaan på svenska, mutta lieneekö tuo mainoslause kovin suuressa huudossa edes suomenruotsalaisten keskuudessa? Eihän ruotsin kielessä edes tunneta tuota sanontaa?

Jääkäämme odottamaan Jokerien vastausta. Toivottavasti katukuvassa markkinointi kehittyy yhtä kovaa vauhtia kuin viestintä täällä virtuaalimaailmassa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ei oikein iske nuo HIFK:n mainokset. Sydämet viime vuonna olivat ihan tyylikkäitä ja "Punainen Stadi" myös ihan hyvä idea, mutta nyt tuntuu siltä että puihin meni Ikijokerin mainitsemista syistä.

Mutta ketjun varsinaiseen asiaan, Jokereillakin pitäisi olla jonkinlainen mainoskampanja tässä jossain vaiheessa ennen kauden alkua, Twitterissä muistan nähneeni kuvia aiheeseen liittyen.

Edit. Linkki tuohon Twitter-kuvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sain juuri vision Jokerien uudesta TV-spotista, joka alkaa "Katupoikien Laululla" jne... Tota biisiä voisi käyttää oikeasti hallin ulkopuolellakin, onhan kyseessä aika klassinen "Jokeribiisi".
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Jullien mainokset ovat taas ilmestyneet Stadin ja epäilemättä myös jullien vahvasti kansoittaman Espoonkin dösäreille. Kuva löytyy tästä. Kun tavallinen, auttavasti ruotsia hallitseva kadunmies näkee mainoksen, hän hymähtää ja toteaa, että logo näyttää tutulta, mutta olikohan tuo nyt jonkun pesulafirman mainos sitten?

Kertokaas joku auttavasti ruotsia hallitsevalle kadunmiehelle, että mitä ihmettä tuo slogan tarkoittaa/mitä sillä haetaan? Kun ei nopealla kääntäjäohjelman tulkkauksella saa mitän logiikkaa tuohon.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kertokaas joku auttavasti ruotsia hallitsevalle kadunmiehelle, että mitä ihmettä tuo slogan tarkoittaa/mitä sillä haetaan? Kun ei nopealla kääntäjäohjelman tulkkauksella saa mitän logiikkaa tuohon.

Google Translator antaa käännöksen "Tämä pestään pois", joka sopisi kyllä kuin nyrkki silmään. Eiköhän tuo Laakamadon heitto ole kuitenkin se, mitä tämä jullien markkinointivastaava eli mitä ilmeisimmin "Kaukaloiden Katto-Kassinen" Rolle Carlsson hakee takaa...
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jullien mainonta

Google Translator antaa käännöksen "Tämä pestään pois", joka sopisi kyllä kuin nyrkki silmään. Eiköhän tuo Laakamadon heitto ole kuitenkin se, mitä tämä jullien markkinointivastaava eli mitä ilmeisimmin "Kaukaloiden Katto-Kassinen" Rolle Carlsson hakee takaa...

Melko shokeerava aloitus mainonnan osalta. Epäilen että kausari-kauppa ei ole käynyt toivotulla tavalla.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jotenkin tuo naapurin mainos on sellainen, että siihen tekisi mieli saada meiltä vastine. Vaikkapa kissimirri pesemässä Ruudun selkää ja teksti tyyliin "tule Areenalle viihtymään" tai "puhtaasti paras".

En parempaa ketjua keksinyt, mutta ensi maanantaina Linnanmäellä on tapahtumaa. Löytyy tutkaa, EP:n kanssa sählymatsia, paikka turista pelaajien kanssa, jne. Joukkueen sivuilta löytyy enemmän ja tarkemmin. Niin joo, ja allekirjoittaneen loma alkaa sattumoisin samana päivänä.

Loistava homma, että faneja aktivoidaan tuollaisin tempauksin "kesäaikana". Mielummin jätän katujen varret vaikka kokonaan ilman mainoksia kuin karsisin mahdollisuuksista tuoda joukkue lähelle faneja.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Viime kevään nöyryytystä on hankala pestä pois, mutta onnea naapuriin hyvästä yrityksestä. Älkää vaipuko epätoivoon Jokeri -näkyvyyden puolesta, kohta näkyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös