Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 316
  • 1 664
Hypoteettinen leikki: Olet vastuussa joukkueen rakentamisesta, sekä pelaajasopimuksista ja tilanne on nyt tämä yhden pelaajan kohdalla:

- Karalahti on valmennuksen toivelistalla ja he haluavat hänet joukkueeseen.
- Joukkueen pelaajat haluavat Karalahden joukkueeseen.
- Seuran johto haluaa Karalahden joukkueeseen.
- Karalahti haluaa itse joukkueeseen.
- Osa faneista haluaa Karalahden joukkueeseen.

Ja sitten on osa faneista, ketkä eivät halua Karalahtea joukkueeseen.

Miten sinä toimisit?
 

Pasilan Polle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Happee -01
Hypoteettinen leikki: Olet vastuussa joukkueen rakentamisesta, sekä pelaajasopimuksista ja tilanne on nyt tämä yhden pelaajan kohdalla:


Miten sinä toimisit?

Hypoteettiset leikit on ihan hanurista.
Hjallis varmasti tuntee sanonnan. " If you can't stand the heat, stay out of kitchen".
Hjallis on nyt keittiössä, liesi on täpöllä ja puita on menossa pesään vielä lisääkin.

Hyvä tästä tulee : )
 
Suosikkijoukkue
KK
Hypoteettinen leikki: Olet vastuussa joukkueen rakentamisesta, sekä pelaajasopimuksista ja tilanne on nyt tämä yhden pelaajan kohdalla:

- Karalahti on valmennuksen toivelistalla ja he haluavat hänet joukkueeseen.
- Joukkueen pelaajat haluavat Karalahden joukkueeseen.
- Seuran johto haluaa Karalahden joukkueeseen.
- Karalahti haluaa itse joukkueeseen.
- Osa faneista haluaa Karalahden joukkueeseen.

Ja sitten on osa faneista, ketkä eivät halua Karalahtea joukkueeseen.

Miten sinä toimisit?
Kaikki on asiasta varmasti samaa mieltä, jos ei katso Eteläpääty-puna-keltaisin-Karalahti-viha lasein. Eli Karalahti Jokereihin. Alkaa jo naurattamaan tiettyjen fanijen raivo. Pari vuotta ja tämäkin juttu jo naurattaa monia. Viimeistään siinä vaiheessa, kun Karalahti pelillisillä taidoillaan näyttää kuuluvansa joukkueeseen. Toki jos saa isoja jäähyjä, saa ottelukieltoja tms. niin olen valmis syömään sanani. Siihen asti kaikkien fanien tulisi kunnioittaa seuran päätöstä ja mennä kiltisti kannattamaan joukkuettaan.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä kannattajatoiminta on mielestäni aika hataralla pohjalla, jos yksi pelaaja saa aikaan tälläistä liikehdintää. Kausikortteja katkokaan, mietitään tullaanko peleihin, pysyykö Eteläpääty yhtenäisenä jne. Aika outoa käyttäytymistä omasta mielestäni, pettynyt saa olla ja pitää olla, mutta ei Jokereita tarvitse sen takia jättää/olla kannattamatta.

Jeren näkeminen Jokereissa tuntuu oudolta, olisi voinut olla tulematta. Kuitenkin fakta on se, että kaveri on erinomaisessa kunnossa ja loistava pelaaja edelleen.

Tervetuloa vaan, en heitä voltteja enkä korkkaa D’Amalfi Limoncello Supremea tämän siirron takia. Jere on osa Jokereita nyt; Jokereita pitää kannattaa, mutta Jerelle ei välttämättä tarvitse antaa mitään.

Vähän harmittaa, että Jere tuli juuri Nordlundin tilalle, mutta eipä se Nordlund esittänyt Jokereissa pelatessaan mitään muuta kuin yhden coast-to-coast -maalin, yhden fantastisen taklauksen sekä 2-0 maalin puolivälierissä IFK:ta vastaan.
 
Kyllä kannattajatoiminta on mielestäni aika hataralla pohjalla, jos yksi pelaaja saa aikaan tälläistä liikehdintää. Kausikortteja katkokaan, mietitään tullaanko peleihin, pysyykö Eteläpääty yhtenäisenä jne. Aika outoa käyttäytymistä omasta mielestäni, pettynyt saa olla ja pitää olla, mutta ei Jokereita tarvitse sen takia jättää/olla kannattamatta.

Voihan siinä osaltaan vaikuttaa aiempi kanssa käyminen asian tiimoilta? Varmasti monelle kannattajalle tuli sellainen olo, että heitä kuunnellaan ja arvostetaan. Varmaan osalle se vaikuttaa jopa enemmän kuin itse Karalahti enää.

Hyvä hankinta mitä todennäköisimmin edelleen. Kärpissä kohosi erittäin nopeasti yleisön suosikiksi, vaikka tullessaan näytti aivan rantojen mieheltä. Nyt hän on Jokereihin tullessaan kovassa kunnossa valmiiksi.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jännä homma, että niin monen muun joukkueen kannattaja on asiasta innoissaan, että noinkin kova pelimies tulee SM-liigaan ja tuo väriä sekä mielenkiintoa Jokereihin. En olisi kyllä uskonut. Toivottavasti moni Jokeri-fani vielä ymmärtää tämän olevan seuralle hyvä asia ja alkaisi jo unohtamaan koko farssin. Voimia pettyneille Jokeri-faneille.
 
Varmasti monelle kannattajalle tuli sellainen olo, että heitä kuunnellaan ja arvostetaan.

Tämä kummastuttaa, Hjallishan sanoi heti perään Iltalehdessä, kun Jokerit oli ilmoittanut Karalahden pelaavan muualla ensi kaudella, että fanien adresseilla yms ei ollut minkäänlaista vaikutusta asiaan.

Mielenkiinnolla odotan meinaako Eteläpäädyn hallitus ottaa aiheeseen enää millään muotoa kantaa. Pave kantoi jo oman kortensa kekoon Jokereiden puolesta ilmoittamalla radiossa antamalla Jerelle mahdollisuuden. Vastaavaa toivoisi myös Eteläpäädyn hallitukselta. Jos yhdistys antaa tukensa, tai edes hiljaisen hyväksynnän protestoinneille, turha puheenjohtajan itkeä mediassa kuinka joukkueen ja kannattajien vuorovaikutus kärsii. Teette sen silloin ihan itse.

En itsekään missään tapauksessa halunnut Karalahtea Jokereihin. Paskat on kuitenkin nyt housussa ja sen kanssa pitää vaan oppia elämään. Pitää muistaa, että kaikki negatiivinen ilmapiiri joukkueen ympärillä on ainakin jossain muodossa pois joukkueen suorituksesta. Tätäkö kannattaja haluaa?
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voihan siinä osaltaan vaikuttaa aiempi kanssa käyminen asian tiimoilta? Varmasti monelle kannattajalle tuli sellainen olo, että heitä kuunnellaan ja arvostetaan. Varmaan osalle se vaikuttaa jopa enemmän kuin itse Karalahti enää.

Nimenomaan näin. Tässä nyt kustiin ihan suoraa fanien silmään ensin lupaamalla ettei Jere tule mutta sitten kumminki tulee. Se ainakin mulla pahimman vitutuksen aiheuttaa ja käsittääkseni monella muullakin. Fanit kumminkin on aika iso ryhmä joka rahottaa joukkueen toimintaa fanituotteita ostamalla yms niin ei niitä kohtaan voi näin toimia, vähän sama kun myydään sponsorille hyvä paikka kypärästä mutta laitetaanki mainos sisäpuolelle.

Ja jotta pyllistys faneja kohtaan olis täydellinen niin ulostetaan vielä Nordlund (okei, ei pelannu tasollaan). Suuri määrä taitoa, joka on mun mielestä ollu jokerikiekon sydän aina, lähtee nyt johonki vihulaisen leiriin ja meille tulee rymistelyvoimaa mitä jengi on pullollaan jo ennestää. Mitä seuraavaksi? Otetaan "petologo" takas?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tätäkö kannattaja haluaa?

Kysymyksesi on asetettu väärin. Oikea kysymys on että tätäkö Hjallis haluaa kun hankki Karalahden? Fanien reaktio ei ole edes Hjallikselle yllätys ja siksi taas anotaan ymmärrystä fanien taholta.

Mitä tulee Paveen niin täytyy myöntää että olen hieman pettynyt ja ennen kaikkea yllättynyt Paven tänä aamuna kuultuun (Radio Rockin aamussa) mielipiteeseen Karalahti asiassa. En kiistä Paven ansioita, enkä miehen intohimoa Jokereita kohtaan mutta enpä olisi ihan heti uskonut että noin meritoitunut ja aikoinaan Jokereiden fanitoimintaan imagollisesti profiloitunut mies on valmis vastaanottamaan pesunkestävän jullin ja naapurin brändin mainosjätkän Jokereihin.

Toivoisin kuulevani myös Eteläpäädyn hallituksen virallisen kannanoton tähän tapaukseen kun se kääntyikin nyt kuitenkin siihen että Karalahti tuli Jokereihin. Sen lisäksi tuleva Jokeriradio lienee mielenkiintoista kuultavaa, sillä luulisi sen olevan ajanhermolla ja ottavan kantaa tapaus Karalahteen, kun siihen otettiin kantaa jo viimeksi tosin silloin hieman eri syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Kysymyksesi on asetettu väärin. Oikea kysymys on että tätäkö Hjallis haluaa kun hankki Karalahden? Fanien reaktio ei ole edes Hjallikselle yllätys ja siksi taas anotaan ymmärrystä fanien taholta.

Ei, kysymys on asetettu tähän hetkeen ihan oikein.

Tulevat kuukaudet näyttävät miten pitkälle ihminen voi mennä periaatteidensa puolesta. Siihen ei voi enää vaikuttaa pelaako Jere Jokereissa vai ei, mutta siihen voi miten vituiksi viimeisen kauden ilmapiiri kannattajatoiminnan puolesta järjestetään.

Mitä tulee Paveen niin täytyy myöntää että olen hieman pettynyt ja ennen kaikkea yllättynyt Paven tänä aamuna kuultuun (Radio Rockin aamussa) mielipiteeseen Karalahti asiassa. En kiistä Paven ansioita, enkä miehen intohimoa Jokereita kohtaan mutta enpä olisi ihan heti uskonut että noin meritoitunut ja aikoinaan Jokereiden fanitoimintaan imagollisesti profiloitunut mies on valmis vastaanottamaan pesunkestävän jullin ja naapurin brändin mainosjätkän Jokereihin.

Mun mielestä Pave tekee tässä hatun noston arvoisen tempun koko joukkueen puolesta. On valmis eräänlaisena fanien keulakuvana tinkimään periaatteestaan joukkueen etujen puolesta (olettaen että Jere on ollut hänelle samanlainen peikko kuin useimmille).
 
Viimeksi muokattu:

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tulee Paveen niin täytyy myöntää että olen hieman pettynyt ja ennen kaikkea yllättynyt Paven tänä aamuna kuultuun (Radio Rockin aamussa) mielipiteeseen Karalahti asiassa.

Minä taas arvostan, mitä Pave on aamulla sanonut. Maailma muuttuu, niin mekin. Yksikään pelaaja ei ole suurempi kuin Joukkue. Kannattajat kannattaa ja joukkueenjohto kasaa joukkueen. Toivottavasti Joukkue ja Jere saa täyden tuen kauden alkaessa. Ne keitä ei sitten Jeret kiinnosta, niin pysyköön kotona, eikä ole pilaamassa muiden katsojien meininkiä...
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eteläpääty tulee olemaan tulevalla kaudella hajanaisempi ja hiljaisempi, aktiiveilla on edessään valtava savotta yhtenäisyyden parantamisessa ja hajanaisen porukan vetämisessä.

Ymmärrän täysin tuon vitutuksen minkä Karalahden siirto saa aikaan, siitä ei ole kyse. Mutta pelottavan paljon tuosta Eteläpäädyn rikkoutumisesta kirjoitellaan siellä täällä.. Siinä pelottaa se että varsinkin nuoremmat ja uudemmat kannattajat jotka ei tiedä välttämättä historiaa apinoivat vanhemmilta kannattajilta negatiivisuutta niin lumipalloefekti on valmis. Toivottavasti saatte asian sovittua ja pettymyksen nieltyä ja saadaan nähdä yhtenäinen Eteläpääty ennen kuin siirrytte kohti suurta tuntematonta. Sori psykologiapaska..
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mun mielestä Pave tekee tässä hatun noston arvoisen tempun koko joukkueen puolesta. On valmis eräänlaisena fanien keulakuvana tinkimään periaatteestaan joukkueen etujen puolesta (olettaen että Jere on ollut hänelle samanlainen peikko kuin useimmille).

Ehkä tekee tai sitten ei. Seura profiloituu pelaajiinsa ja näiden edustamaan imagoon ja pelityyliin. Karalahti ei edusta pelaajana imagollisesti mitään Jokereihin yhdistettävää. Jereen imagollisesti yhdistettäviä asioita tuskin tarvitsee tässä jälleen kerrata. Minun on vaikea nähdä että Jeren pelillinen arvo olisi sellainen että kun lasketaan siirron aiheuttamat negatiiviset lieveilmiöt yhteen tämä kannattaisi. Minulle Jere Karalahti edustaa mielikuvan tasolla aktiivipelaajista yhtä vahviten naapurin brändiin yhdistyvää pelaajaa.

Miksei Jokerit pysty olemaan ylpeä omasta imagostaan, vaan tänne pitää raijata näitä naapurin kehäraakkeja? Olisi edes kyse nuorista nousevista kyvyistä, mutta ei vaan kyse on 38 vuotiaasta uransa ehtoopuolella olevasta kiekkoilijasta.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paskat on kuitenkin nyt housussa ja sen kanssa pitää vaan oppia elämään.

Jännittävästi ilmaistu. Itse miettisin housujen siivoamista tai jopa uuden parin hankintaa. Olen itse lopultakin aika yllättynyt ja hämmentynyt siitä että osa teikäläisistä ottaa Karalahden tulon niin raskaasti, mutta silloin on toki oikein seurata sydäntään ja pyrkiä pääsemään eroon niistä paskaisista housuista. On se sitten kausarin leikkelyä tai muuta, mikä vaan helpottaa ja/tai tuntuu tilanteeseen vaikuttavan. Itse en näe mitään oikeaa tapaa reagoida Karalahden siirtoon, erilaisia reaktioita lienee sama luku kuin kannattajia. Itsehän olen toki aidan toisella puolella, ja koko Jere Jokereissa -homma tuntuu lähinnä vaan väärältä. Erityismaininta Jerelle noista Itä-Helsinki- ja katupoikajutuista. On fanien aliarvioimista yrittää lätisemällä maalata itsensä joksikin Jokereiden ruumiillistumaksi, ottaisi mieluummin paikkansa vaan peliesityksillään jotka epäilemättä ovat edelleen vahvoja.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksei Jokerit pysty olemaan ylpeä omasta imagostaan, vaan tänne pitää raijata näitä naapurin kehäraakkeja?

Koska Jokeri-imagon mukaiset taitopelaajat ovat aivan liian kalliita?

Lätkä on kontaktipeli, joten taidon ja taikuruuden lisäksi myös kovuutta tarvitaan. Varsinkin kotoisessa roikku-liigassamme. Itse ainakin diggailin isosti viime kaudella nähdystä fyysisestä kiekkokontrollilätkästä. Ja ennenkuin valitat taidonpuutetta, niin olen siitä samaa mieltä.

Vaikka Jere olisikin saanut jäädä palkkaamatta niin mielestäni Pave tekee suuren teon tinkimällä periaatteistaan joukkueen hyväksi. Nämä ovat niitä kuuluisia "vaikeita hetkiä" jotka pitkässä juoksussa vahvistavat, jos niiden ei anneta lannistaa ja hajottaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Koska Jokeri-imagon mukaiset taitopelaajat ovat aivan liian kalliita?

Mahdollisesti, Karalahtikaan tuskin on halpa pelaaja.

Lätkä on kontaktipeli, joten taidon ja taikuruuden lisäksi myös kovuutta tarvitaan. Varsinkin kotoisessa roikku-liigassamme. Itse ainakin diggailin isosti viime kaudella nähdystä fyysisestä kiekkokontrollilätkästä. Ja ennenkuin valitat taidonpuutetta, niin olen siitä samaa mieltä.

Karalahden kohdallahan kyse ei omalla kohdallanikaan ole siitä että epäilisin miehen pelitaitojen olevan riittämättömät liigaan, kyse on ennen kaikkea mielikuvasta mikä Jerestä on ja tämän mielikuvan yhdistämiseen rakastamaani seuraan. Taidonpuute ei siis ole tässä se ongelma, vaikka kokonaiskuvassa Jokereissa se mielestäni on mutta ei siitä enempää tässä kohtaa.

Vaikka Jere olisikin saanut jäädä palkkaamatta niin mielestäni Pave tekee suuren teon tinkimällä periaatteistaan joukkueen hyväksi. Nämä ovat niitä kuuluisia "vaikeita hetkiä" jotka pitkässä juoksussa vahvistavat, jos niiden ei anneta lannistaa ja hajottaa.

Tällä hetkellä oma vitutus tästä siirrosta on liian suuri että tuollaisia jaksaisi pohtia, toivottavasti tuo omakin vitutus vielä lievenee ja vaikkei Jereä koskaan hyväksyisikään Jokeriksi niin pystyisi edes sietämään ajatusta Jerestä Jokereissa.
 

ARGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit?
Ehkä tekee tai sitten ei. Seura profiloituu pelaajiinsa ja näiden edustamaan imagoon ja pelityyliin

Miksei Jokerit pysty olemaan ylpeä omasta imagostaan, vaan tänne pitää raijata näitä naapurin kehäraakkeja?

Jaahas, oletkos seurannut karalahtea viime vuosina ollenkaan vai mistä vetelet näitä? Saattaa olla että astuin taas flintin miinaan mutta menköön vielä kerran.

a) Pelityyli: Molemmissa päissä vaarallinen ja jos jokereiden viime vuosiin vertaa niin helvetin varma pakki. Nyt ei ole kaikki, miten sen sanoisi, äijämäinen puolustaminen Väänäsen harteilla.

b) Viimeiset 4 vuotta on ollut joukkueensa johtava pelaaja, pelasi minskissä kapteenina maailman parhaita ison kaukalon pelaajia vastaan illasta toiseen, kehäraakki ja paskassa kunnossa joo. Khl:ssä veti about 23 min/per peli keskiarvolla.

c) Se että täyttää semmoisen aukon mikä jokereilla on ollut ikuisuudet on sitten brandin vastainen pelaaja? Meillä on ollut c:stä ö-luokkaan asti helmikuun apuja jotka ovat olleet jäätävän paskoja hakuja.

d) Karalahden imagolla varmaan meinaat jullivuosia, en ole niin nuori ettenkö muistaisi noita, mutta nyt eletään jo herran vuotta 2013, viimeiset 5 vuotta painaa mun mittarissa ainakin sen verran että ei ole mitään sitä vastaan ettenkö mielelläni antaisi näyttää.

e) Sokeasti imagoa seuraten kun laji ja pelaajamarkkinat muuttuu ei tule muuta kuin turpaan, helvetin, tyhmä statementti (jos imagolla haet sitä yhtä ketjua joka pyörittää ja pyörittää tuhannen karlssonin voimalla ja loput ketjut ovatkin sitten 2 jarruketjua ja yksi ketju jossa Rita ajaa laidasta sisään ja pakottaa aloituksen).

Pidän Karalahden pelityylistä jos se vain jatkuu sillä tasolla mitä se oli khl:ssä. Siitä lähtien kun ensimmäisiä huhuja Keklun aikaan oli, tuli minskiä seurattua tarkemmin. 2007 jos olisi siirtynyt jokereihin olisin ollut erittäin paljon vastaan, 2013-Karalahti vaan on eri mies joka julleista monotettiin. Ymmärän muiden pitkät vihat mutta se ei vaan kuulu tai haittaa omaa jokereiden kannattamista.

edit: Paven statementteja enempää analysoimatta, varaukseton peukku.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmeellistä venkoilua koko asia, alusta loppuun saakka. Vetää melkein vertoja naapurin Jonne Virtanen-sekoilulle. Erikoiseksi on mennyt tämä pelaajien hankinta SM-liigassa, liekö sitten nykyään niin että agentit sekoittavat sellaista soppaa jota kukaan ei syö rinnuksiaan sotkematta.

Jos Lämsä ja Harkimo ovat päätyneet siihen että Karalahti oli pakko hankkia, niin mitäpä siihen sanomaan, se oli heidän valintansa. Minulla puolestaan on oikeus omaan valintaani, joka on olla tulematta Areenalle silloin kun Karalahti siellä Jokereissa pelaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
- Joukkueen pelaajat haluavat Karalahden joukkueeseen.

Tiedän, että kyseessä oli hypoteettinen leikki, mutta mistä on lähtenyt olettamus, että Jokerien pelaajat olisivat halunneet Karalahden joukkueeseen? Kysyn ihan puhtaasta mielenkiinnosta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
... toivottavasti tuo omakin vitutus vielä lievenee ja vaikkei Jereä koskaan hyväksyisikään Jokeriksi niin pystyisi edes sietämään ajatusta Jerestä Jokereissa.

Niin, tuttu kaavahan menee niin, että paita kattoon, joten saat ihailla sitä näkyä loppuelämäsi aina hallilla käydessäsi.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pekka Jalonenkin on ehtinyt vetää mielipiteensä aiheesta ja pakko sanoa, että varsinkin Eteläpäädyn teineistä hän on enemmän kuin oikeassa. Sitä ollaan mukamas niin tosifania, kun toitotetaan Karalahtea vastaan, kun järki puhuu päinvastaista. Kiva kun eletään tunteella, mutta jumalauta kaikella rajansa.

Muutamat fanit ovat nähtävästi ylentäneet itsensä osakkaiksi, kun luulevat pystyvänsä päättämään tulevan kauden rosterista. Älkääkä todellakaan luulko, että kaikki jokeri-fanit olisivat Jeren tuloa vastaan tai edes kaikki eteläpäädyn jäsenet.
Me Jeren puolesta puhujat olemme yhtä hyviä kannattajia kuin te vaikkei pompittaisi koko aikaan chanttien tahdissa ( mitä toivon teidän tottakai jatkavan ensi kaudellakin)

Näkökulma: Jere on piikki lihassa | SM-liiga | Iltalehti.fi
Linkki vie Pekka Jalosen kolumniin
 

RDivis

Jäsen
Jännä vaan tuo Jeren oma suhtautuminen koko hommaan. Kaveri suunnilleen vääntää tästä vitsiä.

No mä totanoin oon niinku ainoo jätkä joukkueessa, joka asuu Itä-Helsingissä ja tunnen iha vitusti jengii...ehehe.

Siihen päälle vielä perusjargonit arvostan kaikkia blaablaablaa.

Noh toisaalta ne jotka vastustavat vastustaisivat vaikka hän sanoisi mitä. En kuitenkaan tiedä oliko järkevä tulokulma heittää, että Itä-Helsingissä asuminen korjaa kaiken.

Noh toivottavasti edes pelaa, kuten lupaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös