Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 875
  • 1 664
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ihan tässä silmät vettyy joidenkin naapurin fanien huolesta Eteläpäätyä kohtaan. Missään nimessä ei ole kyse katkeruudesta ja vitutuksesta Jeren päätöstä kohtaan.

Kyllä tästä Eteläpäädyn repeämisestä on nyt vastuussa ennen kaikkea ne jotka Jeren tuloa vastustavat. Nimi on nyt paperissa ja jos vituttaa niin kirjoittakaa Hjallikselle kirje. Mikäli jonkin sortin Jerelle pyllistelyä alkaa tapahtumaan niin silloin otetaan riski niistä repeämisistä. Seura on varmasti kaikille yhtä miestä isompi, mutta "omille" pelaajille kohdistettu vittuilu ei ole mielestäni suotavaa. Heitelkää vaikka banaaneja jäälle ja varmasti media tykkää. Muut fanit varmasti eivät.
 

ARGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit?
Aika uskottavalta kuulostaa skenario jossa Hjallis pakottaa joukkueen ottamaan pelaajan jolle ei itse joukkue tai valmennus näe tarvetta.

Käsittääkseni Ben-Amor ei edes käy salilla normaalisti mutta pakotettiin Karalahden kanssa jotta hjalliksen supersuunnitelma tuhota jokereiden identiteetti onnistuisi. Julkinen salaisuushan on myös se että oikea Väänänen kuoli auto-onnettumuudessa 2009 ja hänet on korvattu jollain illuminatin jäsenellä jotta Hjallis saisi propagandansa läpi näyttäen joukkueen tahdolta.

Anteeksi paska hakamussuttelu.
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänää juttelin viimeksi Paven kanssa Karalahden hankinnasta. Meidän mielipide asiasta oli kyllä täysin sama.

Pave sanoo: "Pave kantoi jo oman kortensa kekoon Jokereiden puolesta ilmoittamalla radiossa antamalla Jerelle mahdollisuuden."

Varmasti Pavellakin on mielipiteensä, mutta ylläolevan kommentin mukaan antaa mahdollisuuden Jerelle, kun rakastaa Joukkuetta..?! Tuskin Pavekaan vapaaehtoisesti Jereä halusi, mutta ymmärsi ettei mitään ole tehtävissä. Ja hieno kommentti arvostamaltani mieheltä. Minä, Me, Jokerit..! Painetaan nyt vaan kaikki yhteen hiileen, niin hyvä tulee..! :)
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Pave sanoo: "Pave kantoi jo oman kortensa kekoon Jokereiden puolesta ilmoittamalla radiossa antamalla Jerelle mahdollisuuden."

Varmasti Pavellakin on mielipiteensä, mutta ylläolevan kommentin mukaan antaa mahdollisuuden Jerelle, kun rakastaa Joukkuetta..?! Tuskin Pavekaan vapaaehtoisesti Jereä halusi, mutta ymmärsi ettei mitään ole tehtävissä. Ja hieno kommentti arvostamaltani mieheltä. Minä, Me, Jokerit..! Painetaan nyt vaan kaikki yhteen hiileen, niin hyvä tulee..! :)
Paven kanssa tosiaan sen verran paljon tästä juteltu lähes päivittäin ja todettu, että ihan samoilla linjoilla mennään. Jos tuntisit mut niin tietäisit, että nimenomaan yhteen hiileen haluan asioita viedä eteenpäin.

Mulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Karalahtea vastaan ja suoraan sanottuna ei jaksa nykyisin kiinnostaa mitä se on 15 vuotta sitten jossain kommentoinut. Mutta niitä ihmisiä on paljon, jotka eivät asioita hyväksy. Ja se aiheuttaa sen, että katsomossa on erimielisyyksiä jotka hajottavat pikkuhiljaa monta vuotta rakennetun päädyn. Tämä on se mun pelko. Ja kun mm. kaikki 4-5 capoa ovat jo ilmoittaneet katsovansa pelit muualla kuin päätykatsomossa määrittelemättömän ajan, niin se vaikuttaa jo valtavasti tunnelmaan. Perässä seuraa paljon väkeä.

Meidän mahdollisuus yhdistyksen kautta oli ja meni, yritettiin vaikuttaa kannanotolla ja keskustelulla Hjallikseen, tässä asiassa onnistumatta. Katsomon puolella valtaa pitää muut ketkä haluavat varmasti protestoida, ja siitä sitten lähtee pallo pyörimään. En jaksaisi olla "vittuiluprotesteja" katsomassa ja kuuntelemassa, joten mielummin etsin paikkani vaikkapa yläkatsomosta. Nämä siis tämän hetken fiiliksiä. Onneksi tässä on yli kuukausi vielä liigan alkuun asioita sulatella ja ratkaisuja etsiä.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Aijaha... ja missäs tämä tieto on kerrottu vai vetoatko lähdesuojaan?

En mä tässä nyt mitään nimiä halua lähteä esittämään. Saavat tulla itse kertomaan enemmän julkisesti mikäli haluavat. Parilta frendiltä jotka ovat melko lähellä joukkuetta on tullut infoa, että ei se nyt ihan niin ollut, että valmennus ja pelaajat ovat vaatimalla vaatineet Jereä tiimiin. Lähteeni ovat sellaisia, että minulla ei ole mitään syytä epäilä etteikö pitäisi paikkaansa. Samanlaista infoa on käsitääkseni tullut useimpaa reittiä joukkueen lähelläoleville.

Hjallis on nimenomaan antanut ymmärtää, että hänellä ei olisi ollut pelaajavalinnan kanssa mitään tekemistä ja toteutti vain koko tiimin toivetta.

Muutama viesti aikaismemin olleeseen hakamussutteluun taas senverran, että eiköhän se ole kaikkien tiedossa, että Jerellä on myös frendejä Jokereissa.

No joo. Tänään Vantaalle katsomaan matsia. Ainakaan Jereä ei vielä tänään tarvitse nähdä jäällä aika näyttää millaiset fiilikset ET:stä irtoaa ennen kauden alkua.
 

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tällä hetkellä oma vitutus tästä siirrosta on liian suuri että tuollaisia jaksaisi pohtia, toivottavasti tuo omakin vitutus vielä lievenee ja vaikkei Jereä koskaan hyväksyisikään Jokeriksi niin pystyisi edes sietämään ajatusta Jerestä Jokereissa.

Tää menee jo ihan naurettavaksi valitukseksi, kaikki pitää meitä pelleinä kun kitistään yhdestä huippuhankinnasta. antakaa Jerren pelata.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En mä tässä nyt mitään nimiä halua lähteä esittämään. Saavat tulla itse kertomaan enemmän julkisesti mikäli haluavat. Parilta frendiltä jotka ovat melko lähellä joukkuetta on tullut infoa, että ei se nyt ihan niin ollut, että valmennus ja pelaajat ovat vaatimalla vaatineet Jereä tiimiin. Lähteeni ovat sellaisia, että minulla ei ole mitään syytä epäilä etteikö pitäisi paikkaansa. Samanlaista infoa on käsitääkseni tullut useimpaa reittiä joukkueen lähelläoleville.

Ei ollut kyse vaatimalla vaatimisesta vaan haluamisesta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mutta niitä ihmisiä on paljon, jotka eivät asioita hyväksy. Ja se aiheuttaa sen, että katsomossa on erimielisyyksiä jotka hajottavat pikkuhiljaa monta vuotta rakennetun päädyn. Tämä on se mun pelko. Ja kun mm. kaikki 4-5 capoa ovat jo ilmoittaneet katsovansa pelit muualla kuin päätykatsomossa määrittelemättömän ajan, niin se vaikuttaa jo valtavasti tunnelmaan. Perässä seuraa paljon väkeä.

Tämä on enemmän kuin huono uutinen ja merkitsee kyllä aikamoista takapakkia Eteläpäädylle. Vaikka en mukisematta hyväksy 11 kautta julleissa pelannutta Karalahtea jokeripaitaan, niin en sentään katsomoa vaihda tai jää kotiin. Jere ei ole sen arvoinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Karalahtea vastaan ja suoraan sanottuna ei jaksa nykyisin kiinnostaa mitä se on 15 vuotta sitten jossain kommentoinut. Mutta niitä ihmisiä on paljon, jotka eivät asioita hyväksy.

Ihan suora kysymys: kun fanikatsomossa näitä 15 vuotta sitten Karalahden puheita seuranneita on kuitenkin vähän jo iänkin takia, mikä siinä on että voidaan hyväksyä JRuutu ja puolustaa Jatkoajassakin JRuudun typerimpiä temppuja, kyykkyjä ja hanskan riiputuksia mutta ei voida hyväksyä JKaralahtea? Karalahti on pelannut kuten mies ja vastannut teoistaan (mm. taklaukset) silloin kun sitä on pyydetty ja on lähtenyt silloin hanskaukseen pakoon luikkimatta. JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella, mutta ei sitten Karalahtea vaikka pelaaja- ja ihmistyyppinä Karalahti on ihan eri tavalla Jokereihin sopiva kuin JRuutu.

Vanhemman valtiomiehen viisaudella: puhukaa asiat läpi ja puhukaa niistä suoraan. Teitä tarvitaan!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mulla ei ole henkilökohtaisesti mitään Karalahtea vastaan ja suoraan sanottuna ei jaksa nykyisin kiinnostaa mitä se on 15 vuotta sitten jossain kommentoinut. Mutta niitä ihmisiä on paljon, jotka eivät asioita hyväksy. Ja se aiheuttaa sen, että katsomossa on erimielisyyksiä jotka hajottavat pikkuhiljaa monta vuotta rakennetun päädyn. Tämä on se mun pelko. Ja kun mm. kaikki 4-5 capoa ovat jo ilmoittaneet katsovansa pelit muualla kuin päätykatsomossa määrittelemättömän ajan, niin se vaikuttaa jo valtavasti tunnelmaan. Perässä seuraa paljon väkeä.

Aika harvaa varmaan Karalahden sanat aikanaan haittaa, Karalahti edusti silloin naapuria ja kuten todettua sen lauluja laulut kenen leipää syöt. Ja vastakkainasettelu kuuluu muutenkin tähän paikallisderbyyn. Ainakin itselleni sanat on vain sanoja, eikä niistä kannata mitään ikuisia vihoja mielessään kantaa. Omalla kohdalla kyse on siitä että minun silmissä Jere edustaa naapurin brändiä räikeimmillään ja on aktiivipelaajista yksi niistä jonka yhdistän ajatuksena eniten naapuriin ja sen tutinaa ja tötinää brändiin.

Mitä tulee loppuosaan viestistä niin tuo on juuri sitä mitä mielestäni oli odotettavissa kun näin kiistelty hahmo kuin Jere Karalahti tuodaan Jokereihin, ne uhkakuvat valitettavasti joudutaan nyt kohtaamaan ja se on minusta typeryyttä kun kaikki tämä olisi vältetty jättämällä Karalahti palkkaamatta kun mitään todellista tarvetta ei Jeren hankinnalle ollut. Jeren ja pakiston sijaan joukkueessa on edelleen ykkössentterin paikka auki, viime kauden parasta pistemiestä Ilari Filppulaa ei ole korvattu mitenkään, samoin viime keväästä heikentynyt ja silloinkin täysin pettänyt veskariosasto on jätetty oman onnensa nojaan. Pakistoa täydennettiin siten että sopimuksen alaiselle pakille kerrotaan että saa etsiä Jeren tieltä uutta seuraa. Ei voi kuin pyöritellä päätään, sen näkee että joukkueella ei ole UTJ:tä, eikä punaista lankaa joukkueen rakentamiseen.

mikä siinä on että voidaan hyväksyä JRuutu ja puolustaa Jatkoajassakin JRuudun typerimpiä temppuja, kyykkyjä ja hanskan riiputuksia mutta ei voida hyväksyä JKaralahtea?

Ainakin minulle imagollisesti Jeressä on paljon vahvempi IFK-leima (oli sitä ihoon tatuoitu tai ei) kuin Jarkossa. Jerellä on takanaan 11 kautta liigassa IFK:n punaisissa, Jarkolla niitä on neljä. Mitä tulee noihin mainittuihin seikkoihin niin kyykkyilylle ei ole tainnut hirveästi puolusteluja löytyä, pelleily hanskojen kanssa taas oli ihan hyvä vedätys SM-liigan typerien sääntöjen avulla. Ja jos tuolle linjalle lähdetään niin sinusta ilmeisesti Jeren patenttitaklaukset kädet ylhäällä päätä hakien on jotenkin vähemmän halveksittävia temppuja tai se törky poikkari Alankoa niskaan? Molemmilta, Jereltä ja Jarkolta, löytyy varmasti hölmöilyjä liigasta jos aletaan tarkemmin katselemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella, mutta ei sitten Karalahtea vaikka pelaaja- ja ihmistyyppinä Karalahti on ihan eri tavalla Jokereihin sopiva kuin JRuutu.

Vanhemman valtiomiehen viisaudella: puhukaa asiat läpi ja puhukaa niistä suoraan. Teitä tarvitaan!

Cobol kirjoittaa täyttä asiaa. Jarkko Ruutu narripaidassa on huomattavasti iljettävämpää kuin Karalahti narripaidassa. Mitään likimainkaan nyt nähdyn kaltaista protestointia ei kuitenkaan aiemmin pelkästään HIFK:ssä Suomessa pelannutta Ruutua vastaan ole ollut.

Minä suosittelen jokaisen pistämään jäitä nyt tyynesti hattuun, ymmärtämään nykyajan ammattiurheilun realiteetit sekä ennen kaikkea tajuamaan, että ei tämä nyt niin vakavaa voi ja saa olla.

Jos Karalahti joskus menneisyydessään onkin tehnyt virheitä tai puhunut jotain ikävää Jokereista, niin miksi tuomita miestä loppuelämäkseen. Meistä virheetön ihminen nostakoon kätensä.

Ja vielä loppuun: nyt ei kuitenkaan hommattu mitään hajutonta, mautonta ja väritontä tusinajantteria, vaan kaikkea muuta ja vieläpä laatuisa jääkiekkoilija.
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella

Yhtää Rudia puolustelematta mutta millä tavalla hänellä on pidempi jullitausta kuin Karalahdella? Itse en voi sietää tätä suomalaisen jääkiekon irvikuvaa ja kusisin hunajaa jos poistuisi jokereista. En myöskään Jereä hyväksy mutta omalle paikalle silti saavun niin kuin tähänki asti.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

eiköhän tässä koko jutussa eniten vituta Hjallis ennemmin kuin Jere. Ensin KHL hässäkkä sitten Jere saaga ja nyt tämä paskan fiiliksen purku on alkutekijöissään.

Kuitenkin tämä on vain lätkää ja kun on Stadilainen joka ei puhu RUOTSIA ei ole kuin yksi vaihtoehto..:) .

Ps Jere haukkui Jokereita jo vuonna -85 Eerikkilässä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yhtään peliä en käy ensi kaudella katsomassa.
 

Andrew

Jäsen
Karalahti on pelannut kuten mies ja vastannut teoistaan (mm. taklaukset) silloin kun sitä on pyydetty ja on lähtenyt silloin hanskaukseen pakoon luikkimatta. JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella, mutta ei sitten Karalahtea vaikka pelaaja- ja ihmistyyppinä Karalahti on ihan eri tavalla Jokereihin sopiva kuin JRuutu.
Vanhemman valtiomiehen viisaudella: puhukaa asiat läpi ja puhukaa niistä suoraan. Teitä tarvitaan!

Itseasiassa Jere Karalahti nimenomaan ei ole vastannut teoistaan. Tästä viimeinen esimerkki viime kaudella KHL:ssä, kun kaveri heitti kilpparit, kun oli ensin taklannut törkeästi vastustajan pelaajaa. En muista monta peliä sai siitä rangaistusta, mutta kuitenkin....

Toinen juttu missä Jarkko Ruutu eroaa Jere Karalahdesta on sama kuin Ville Peltosen kohdalla. Peltonen ja Ruutu eivät ole HIFK:n omia kasvatteja, vaan aikuisiällä Vantaan EVU:sta siirtyneet sinne pelaamaan. Molemmat ovat palkkasotureita, jotka pelaavat sille joukkueelle kuka maksaa ja missä on parhaat menestys mahdollisuudet.

Omasta mielestäni tämä on vain nykypäivää, että pelaajat loikkivat joukkueesta toiseen ja antaa otteet kaukalossa ratkaista. Nykypäivänä näillä markkinoilla on vaan niin vaikea löytää huippupelaajia SM-liigaan.

Itse en olisi Jere Karalahtea Jokereihin halunnut, Jarkko Ruudun tai Ville Peltosen ottaisin ihan milloin vaan... mutta totuus on, että Karalahti pelaa nyt Jokereissa ainakin toistaiseksi ja toivottavasti pelaa hyvin auttaen joukkueen mestaruuteen.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Ihan suora kysymys: kun fanikatsomossa näitä 15 vuotta sitten Karalahden puheita seuranneita on kuitenkin vähän jo iänkin takia, mikä siinä on että voidaan hyväksyä JRuutu ja puolustaa Jatkoajassakin JRuudun typerimpiä temppuja, kyykkyjä ja hanskan riiputuksia mutta ei voida hyväksyä JKaralahtea? Karalahti on pelannut kuten mies ja vastannut teoistaan (mm. taklaukset) silloin kun sitä on pyydetty ja on lähtenyt silloin hanskaukseen pakoon luikkimatta. JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella, mutta ei sitten Karalahtea vaikka pelaaja- ja ihmistyyppinä Karalahti on ihan eri tavalla Jokereihin sopiva kuin JRuutu.

Vanhemman valtiomiehen viisaudella: puhukaa asiat läpi ja puhukaa niistä suoraan. Teitä tarvitaan!

Mun kohdalla kysymys ei ole niinkään Karalahdesta, vaikken toki miehen vanhoja temppuja edes HIFKssa voinut katsoa mitenkään positiivisesti. Eikä nuo vanhat kaunalauseet hyvältä kuulostaneet. Mutta pelimies on ansainnut mahdollisuuden. Tästä kirjoitinkin jo silloin ensimmäisellä kerralla kun hän oli tulossa, että en sano tervetuloa, mutta kunnioitus faneilta tulee ansaita alusta. Siksi en myöskään allekirjoittanut tuota alkuperäistä adressia.

Mun ongelma ei siis ole varsinaisesti Jere (vaikken hurraata huuda), vaan se itse asiassa on Hjalliksen toiminta, ja siinä on kaksi osaa:

1) En tykkää siitä suunnasta johon mm. Ruudun pelleilyjen kautta Jokereita on viety (1.9 oli minusta osa tätä tarinaa), ja sen olen sanonut useasti. Koen tämän Jeren tulon ikäänkuin jatkumona ja lisäpainona sille, että Hjallis tuntuu hankkivan tänne HIFK ex-profiiilipelaajia, kun ei saanut aikanaan HIFKiä ostettua - ja itse olisin toivonut tälle "tribuuttikaudelle" toista suuntaa. Jos Karalahden tulolla olisi saatu Ruutu ulos, olisin tyytyväinen, mutta nyt se on sitten lisäkivi kuormaan.

Ymmärrän myös hyvin että monelle tämä on turhan sentimentaalinen ja vanhanaikainen asenne, jota eivät halua jakaa. Se on ihan ookoo minulle. Vuoden päästä tilanne on minullekin ihan toinen, kun perinteiden rakennus ikäänkuin alkaa alusta - ja tämä koko-Suomen KHL-Jokerit muutta käsitystä siitä keitä ovat paikallisvastustajat ja "omat pojat".

2) Kuitenkin vielä isompi pointti mulle on se, miten Hjallis kohteli faneja tuossa addressiasiassa. Vaikka itse en sitä allekirjoittanutkaan harkinnan jälkeen, se miten siinä harhaanjohdettiin porukkaa oli törkeää. Olisi suoraan sanonut, että "minä kokoan joukkeen, pitäkää adressinne, nauttikaa tuloksista" niin se olisi ollut reilua. Mitä sitä koko neuvonpitoa piti mennä pitämään, jos ei ollut tarkoitus johtaa faniryhmiä harhaan. Kyllähän hän lehdille sanoi, että "ei sillä vaikutusta ollut" mutta toinen kuva kyllä kai kaikille täällä jäi, ja varmaan ihan tarkoituksella.

Kun samaan aikaan mies pyytää, että tukekaa mua tässä, niin tulee siinä vähän osaton olo, ja tunne että vain rahani kelpaavat. (Eikä tuo pelaajien selän taakse menokaan kovin hyvää kuvaa anna: jos mä olisin pelaaja ja valmentaja niin totta kai mä haluaisin joukkueeseeni Crosbyn ja Kovaltchukinkin, kunhan oma pelipaikka säilyy.) Tosiaan mahtoiko Väänänen sanoa, että "Joo haluan Karalahden, heitä Masto ulos"?

En minä ilmesty tietenkään matseihin protestoimaan, se on haitaksi joukkueelle, ja olen ihan vilpittömän iloinen niiden puolesta, joita tämä tyyli ei haittaa. Minulta meni kyllä usko Hjallikseen ja hänen puheisiinsa: epäilen että hän ei koskaan ole ymmärtänyt mistä Jokerit on tullut: hänelle fanitus kai alkoi silloin kun HIFK-fanitus loppui, mutta 70-80 luvun HIFK oli yhä se pohja jota hän ihannoi? En tiedä.

Ehkä se tuottaa mestaruuden kuitenkin tällä kaudella, ja se hänelle, pelaajille ja faneille suotakoon. Ei ole kenellekään fanille väärin nauttia yhdestäkään Jokereiden mestaruudesta, toiset niistä vain "maistuvat makeammilta" kuin toiset. Mikä mistäkin syystä itsekullekin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuitenkin tämä on vain lätkää ja kun on Stadilainen joka ei puhu RUOTSIA ei ole kuin yksi vaihtoehto..:) .

Älä nyt turhaan maalaa itseäsi nurkkaan kielikysymyksen takia. Meillä kuulutetaan sekä suomeksi että ruotsiksi, perustuslain hengessä. Helsingin kasvavaa venäläisvähemmistöä ei olla huomioitu, mutta onneksi heilläkin on pian mahdollisuus saada viihdepalveluja tunnelmaltaan kotoisassa ympäristössä. Sana "stadi" ei lopultakaan ole kovin kaukana sanasta "stad", joten olet jo senkin kynnyksen ylittänyt. Tänne vaan rohkeasti!

Piti nyt tuohon antaa mukahauska kuitti kun satuin lukemaan, tarkoitukseni ei ole pörrätä täällä kun on selvästi kipeitä asioita puitavana. Täytyy vaan myöntää että juuri nyt Jokerit kiinnostaa ulkopuolistakin, sen verran syvältä kouraiseva prosessi tuntuu olevan käynnissä. Ei muuta kuin paketti kasaan ja kohti kaikkien aikojen keskinäisiä!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itseasiassa Jere Karalahti nimenomaan ei ole vastannut teoistaan.

Höpöhöpö. Kun katsotaan SM-liigaa, JRuutu luikki moneen kertaan karkuun Melartia vastaamatta yhdestäkään taklauksesta, kyykystä jne. Karalahti ajeli Bluesissa pelatessaan jonkun HIFK-pelaajan, lensi ulos ja kuten koodiin kuuluu, maksoi hinnan seuraavassa kohtaamisessa. NHL on eri asia enkä edes viitsi kaivella JRuudun TOP-5 surkeuksia NHL:stä...

En myöskään viitsi enempää aikaani käyttää Karalahteen kuin sanomalla sen että kyllä se vittuttaa täälläkin. Vielä enemmän vituttaa Hjallis joka säätää asiasta toiseen, on tänään tuota mieltä ja huomenna tätä ja sotkee kaiken Jokereissa. Vittu kun voisi sydänvikainen äijä myöntää (Hjallis, ei Karalahti) että ei ole jumalasta seuraava vaan tekee helvetinmoisen määrän virheitä kuten on aina tehnyt Jokereissa. Tässäkin Hjallis olisi voinut pelata reilusti ja sanoa, että Karalahti tulee sanotte mitä sanotte. Nyt epäilen jo itsekin että mitään KHL-sopimusta Karalahdella ei edes ollut vaan Hjallis otti taktisen aikallisän jolla myi kausareita ja vedätti kaikkia. Ainakaan huhuttuu Prahan kokoonpanoon Karalahtea ei olisi tarvittu, sen verran kova alakerta niillä jo on. Vaikea uskoa että joku KHL-seura olisi ollut viime tuntien aikana liikkeellä ja jättänyt sitten homman siihen. Toki sekin mahdollista. Mutta just Hjalliksen sekoilut saa epäilemään miehen tekoja silloinkin kun epäilyyn ei ehkä aihetta olisi...

Se tästä ja seuraava viesti Jokerien pelitavasta yms kunhan ehdin harjoitusotteluita katsomaan.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan suora kysymys: kun fanikatsomossa näitä 15 vuotta sitten Karalahden puheita seuranneita on kuitenkin vähän jo iänkin takia, mikä siinä on että voidaan hyväksyä JRuutu ja puolustaa Jatkoajassakin JRuudun typerimpiä temppuja, kyykkyjä ja hanskan riiputuksia mutta ei voida hyväksyä JKaralahtea?
Kun nyt on tullut Jokereita kannatettua 40 vuotta ja kaukalon laidalla seistyä 50, niin ehkä voin vastata vanhemman valtiomiehen kysymykseen.

Karalahden kohdalla on kyse kolmesta asiasta. Ensimmäisenä tietysti IFK-tausta, vanhat kommentit ja teot kaukalossa. Toisena miehen privaattielämä, huumesekoilut ja rikollisyhteydet. Ja kolmantena ikä.

Ensimmäisen asian pystyisi jotenkin nielemään, vaikka kakistellen. Toinen asia on minulle henkilökohtaisesti äärimmäisen paha nieltävä. Jos nämä asiat ovat nyt järjestyksessä, niin hieno juttu ja onnea jatkoon - jossain muualla kuin Jokereissa. Kolmas asia on vähäpätöisin, mutta 38-vuotiaita pelureita ei minusta pitäisi palkata kuin aivan poikkeustapauksissa.

Kyse on näiden kolmen kokonaisuudesta ja niistä syntyy möykky jota en pysty nielemään. Varmaan ainoa sellainen suomalaisessa kiekkoilussa ja juurikin tämä sitten piti Jokereihin hankkia. Kaiken kruunasi vielä tämä prosessi, joka oli jotain naurettavan ja itkettävän välimailta.

Ja kaikille niille joiden mielestä tässä ollaan nyt Jokereita hylkäämässä: Jokerit ei ole yksi joukkue vaan siellä on monta. Yksi jää nyt vähemmälle, muille riittää aikaa ehkä enemmänkin.
 

ilu

Jäsen
Peltonen ja Ruutu eivät ole HIFK:n omia kasvatteja, vaan aikuisiällä Vantaan EVU:sta siirtyneet sinne pelaamaan. Molemmat ovat palkkasotureita, jotka pelaavat sille joukkueelle kuka maksaa ja missä on parhaat menestys mahdollisuudet.

Eiköhän Peltonen ole HIFK:lainen jo yksin sukurasitteensakin johdosta. Niin Peltonen kuin Ruudutkin ovat jo alaikäisinä edustaneet HIFK:ta.
 

naapuri

Jäsen
Luojan kiitos tällaisia seuraikoneita ei enää juurikaan ole eikä tule. Kiitos tästä tietysti kuuluu nykyiselle ajatusmallille jossa pelataan siellä mistä tulee eniten rahaa. Ei siis sillä ettenkö arvostaisi eri joukkueiden ikoneita, mutta vältetään nämä meneillään olevan kaltaiset episodit jatkossa.

Kunhan Lennu Petrell ja Janne Pesonen lopettavat niin ainakaan tämän hetkisistä pelaajista ei tule heti mieleen ketään joka aiheuttaisi Karalahden kaltaisia reaktioita. Tokihan uusia ikoneita voi aina syntyä, mutta hankalampaa se on näin nykyaikana kuin 15 vuotta sitten.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla näiltä Karalahden vastustajilta mitä mieltä ovat Tikkasen paidasta hallin katossa? Onhan se nyt monta astetta suurempi loukkaus jokeriperinteitä kohtaan kuin Karalahden palkkaus.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla näiltä Karalahden vastustajilta mitä mieltä ovat Tikkasen paidasta hallin katossa? Onhan se nyt monta astetta suurempi loukkaus jokeriperinteitä kohtaan kuin Karalahden palkkaus.

N. 99% jokerifaneista repisi Tikkasen femman alas katosta, jos saisi itse päättää. Eiköhän tämä asia ole täällä käsitelty ihan riittävän moneen kertaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös