Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 886
  • 1 664

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pekka Jalonenkin on ehtinyt vetää mielipiteensä aiheesta ja pakko sanoa, että varsinkin Eteläpäädyn teineistä hän on enemmän kuin oikeassa.

Nimenomaan. Myös tämä EP:n pj:n kaikkien EP:n jäsenten puolesta sanottu itkuinen "Jokerit ei arvosta fanejaan" hätähuuto on mielestäni melko noloa jo. Pitäisikö Jokerien tehdä pelaajahankintansa fanien toiveiden mukaan? Fanitko ne nyt päättääkin kuka pelaa ja kuka ei? Vähän turhan isoa roolia nyt yritetään saada fanien toimesta. Kiukkuinen saa olla jos siltä tuntuu, mutta ei jumalauta fani(t) päätä mitään muuta kuin sen, tuleeko hallille kannustamaan omiaan vai ei. Jos Karalahden takia jättää tulematta, niin onnea uudelle tielle. Milloin saadaan ensimmäisiä Youtube videoita jossa poltetaan Jokerilippu tai -paita?

Kaikella kunnioituksella Eteläpäätyä kohtaan, olen itsekin parin kausarin verran siellä viettänyt aikaani ja hienoa oli.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Paljon enemmän sulattelemista Jokereiden siirtyminen ruplaliigaan kuin case Jere. Toivon että hommat toimii, voi kaveri muuten olla aika tarkan suurennuslasin alla.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kunnioitin IFK:ta vastustajana paljon enemmän silloin kun se oli voimissaan ja piti kiinni perinteistään. Nykyään seura on täysin tuuliajolla identiteettinsä kanssa. Ei tota mikkihiirilaumaa voisi edes IFK:ksi kutsua. Pelaavat vain IFK:n paita päällä.

Alkuun pahoittelut, kun otan sivujen takaa lainauksen, joka lienee jo kirvoittanut keskustelua. Ensinnäkin muistan koko sen ajan, jonka jatkoaikaa olen seurannut, olleen täynnä tätä "HIFK oli ennen brändi, muttei enää" -tarinaa. Huvittavaa tässä on se, että vain tuo "ennen" siirtyy jatkuvasti. Esim. 04-05 HIFK:n fyysisyys oli vain vitsi, mutta nyt se olikin silloin voimissaan ja piti perinteistään kiinni. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu, sanoisi itkijäTomimme.

Kannattaa katsoa HIFK:n pelaajalistaa ennen uhoamista. En löydä hirveästi näitä 170cm kääpiöitä, joista täällä huudellaan. Teillä on fyysinen kärki ainakin lähtökohtaisesti selvästi "terävämpi", mutta thats it. Odottaisin kuitenkin ennen mikkihiirilaumaksi dumaamista HIFK:n ensimmäisiä matseja. Eiköhän katsota miten jengi pelaa ja katsota sitten miksi IFK:ksi jengiä voidaan kutsua. Jos peli on taistelevaa ja vauhdikasta lätkää taklauksilla ja röyhkeällä, mitäänpelkäämättömällä asenteella höystettynä, se on ainakin minulle IFK.

Tähän väliin pahoittelut ketjun aiheesta poikkeamisesta naapurin puolella. Ymmärrän etenkin vanhempien narrifanien vitutuksen case-Karalahdesta ja toisaalta myös etenkin nuorempien hyväksynnän. Hyvän pakin saitte, ei kysymystä. Tosin monilta kuuluva perustelu siitä, että seuran etu on suurempi kuin pelaaja on hieman ontto, jos seuran edulla nämä henkilöt ymmärtävät yhden kauden tai yksittäisten ottelujen sujumisen. Mielestäni seuran etu rakentuu vuosien ja vuosikymmenten johdonmukaisesta toiminnasta, joka kasvattaa koko seuran ja sen sidosryhmien identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta. Ja kyllä: mielestäni tosifani (huom. pieni alkukirjain) voi hyväksyä Jeren siirtymisen. On kuitenkin arroganttia yrittää vetää vuosia intohimoisesti jengiä fanittaneita lokaan väittäen, etteivät he ajattelisi nimenomaan seuran etua.

Henk. koht. yritän seurata Jeren edesottamuksia mahdollisimman vähän, ja vaikka kuinka fiksuja juttelisi tai hienosti pelaisi maajoukkueessa, niin luulen päällimmäisten tunteiden olevan haikea vitutus tai välinpitämättömyys.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Pitäisikö Jokerien tehdä pelaajahankintansa fanien toiveiden mukaan? Fanitko ne nyt päättääkin kuka pelaa ja kuka ei?

Vähän OT, mutta futiksen puolella toimiva juttu. Paska juttu vaan, kun ei ole ottanut tuulta purjeisiin Liverpoolissa...

Vähän myöhässä, mutta olishan se kaiketi ollut mahdollista, että fanit omistaisivat joukkueen / yksi osake / yksi ääni, mutta nyt ei enään taida olla mahdollista, kun ruplat rulaa...
 

Tuoppi

Jäsen
Tähän väliin pahoittelut ketjun aiheesta poikkeamisesta naapurin puolella. Ymmärrän etenkin vanhempien narrifanien vitutuksen case-Karalahdesta ja toisaalta myös etenkin nuorempien hyväksynnän. Hyvän pakin saitte, ei kysymystä. Tosin monilta kuuluva perustelu siitä, että seuran etu on suurempi kuin pelaaja on hieman ontto, jos seuran edulla nämä henkilöt ymmärtävät yhden kauden tai yksittäisten ottelujen sujumisen. Mielestäni seuran etu rakentuu vuosien ja vuosikymmenten johdonmukaisesta toiminnasta, joka kasvattaa koko seuran ja sen sidosryhmien identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta. Ja kyllä: mielestäni tosifani (huom. pieni alkukirjain) voi hyväksyä Jeren siirtymisen. On kuitenkin arroganttia yrittää vetää vuosia intohimoisesti jengiä fanittaneita lokaan väittäen, etteivät he ajattelisi nimenomaan seuran etua.

Sama!

Taas muutaman tätä edeltäneen viestin perusteella on enemmän kuin selvää että Karalahden hyväksyvät tuntevat norsunluutornissaan olevansa niitä "oikeita faneja" ja eteläpääty on oikeastaan ihan turha teiniryhmä. Oikeastaan ne muita fanittamisessa neuvovat tulevat lähes täysin Karlahden hyväksyviltä eikä päinvastoin.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten mulla on vähän sellainen mututuntuma, että tilanne on lähinnä kylläkin toisinpäin? Eli nämä aidot hard core fanit on ne jotka ovat tässä asiassa oikeassa ja ne ketkä puolustelevat Jeren hankintaa ovat Hjalliksen huoria?

Pahoittelut jos tämä mutuilu menee metsään, en ole seuraillut kovinkaan tiheään Jokerit osiota kesän aikana, koska meininki tietääkseni kaiken kaikkiaan on todella surkea "kummaltakin puolelta".
 
Itseäni vituttaa tällä hetkellä todella rankasti se, että koko ajan pitää olla rakentamassa jotain kuilua fanien välille. Miten Karalahden hyväksyvät ovat yhtään sen parempia tai huonompia faneja kuin ne, jotka eivät häntä hyväksy - ja sama toisin päin? Valot päälle nyt.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Itseäni vituttaa tällä hetkellä todella rankasti se, että koko ajan pitää olla rakentamassa jotain kuilua fanien välille. Miten Karalahden hyväksyvät ovat yhtään sen parempia tai huonompia faneja kuin ne, jotka eivät häntä hyväksy - ja sama toisin päin? Valot päälle nyt.

Näinpä! Samaa porukkaa tässä edelleen ollaan vaikka jotain eriäviä mielipiteitä onkin. Mulle se ykkösjuttu on edelleen Jokerit, ei joku yksittäinen pelaaja.

Kyllä Jeressä on sulattelemista, mutta mua kyllä vituttaa 100x enemmän jokainen joka on seuraa hylkäämässä tai boikotoimassa.
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmetyttää kyllä nämä muutamien Eteläpäädyn hallituksen/jäsenten kommentit tässä asiassa. Pelejä näkee muuallakin kuin areenalla. Minkä ikäisiä te olette..?? Jere Karalahti tulee joukkueeseen ja minä en mene peliin, naurettavaa, niin naurettavaa. En kiistä tekojanne Eteläpäädyn hyväksi jne.... Joku raja kuitenkin teilläkin pitää olla. Ottakaahan hieman vanhemmasta JokeriKannattajasta Pavesta mallia. Tulkaa halliin, kannustakaa omia ja antakaa mahdollisuus.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Ihmetyttää kyllä nämä muutamien Eteläpäädyn hallituksen/jäsenten kommentit tässä asiassa. Pelejä näkee muuallakin kuin areenalla. Minkä ikäisiä te olette..?? Jere Karalahti tulee joukkueeseen ja minä en mene peliin, naurettavaa, niin naurettavaa. En kiistä tekojanne Eteläpäädyn hyväksi jne.... Joku raja kuitenkin teilläkin pitää olla. Ottakaahan hieman vanhemmasta JokeriKannattajasta Pavesta mallia. Tulkaa halliin, kannustakaa omia ja antakaa mahdollisuus.
Tänää juttelin viimeksi Paven kanssa Karalahden hankinnasta. Meidän mielipide asiasta oli kyllä täysin sama.

Edit: ja en oo mikään ry:n puheenjohtaja, lehdet kirjoittelevat jälleen kerran omiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Itselläni jäi tästä Karalahti asiasta semmoinen fiilis, että Ossille oltiin "syötetty" sanat haastatteluun. Se on helpompi perustella pelaajien halunneen Jeren Jokereihin kuin, että Hjallis halusi Jeren Jokereihin. Toki varmasti valmennusjohdollakin on osuutta asiaan, mutta kyllähän Hjallis viimekädessä päättää nämä hankinnat. Hjallis nyt hieman pakoilee asiaa kuin pitää laittaa pelaajien sanomaan, että pelaajat halusivat Jeren. Tietääkseni Hjallis on se toimitusjohtaja joka vastaan lopulta kaikesta.

Oli miten oli jotenkin tähän täytyy nyt yrittää sopeutua, vaikka vieläkin vituttaa tämä hankinta. Jos jotain hyvää koittaa hakea tästä, niin pääsimme mastosta eroon.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Oikeastaan ne muita fanittamisessa neuvovat tulevat lähes täysin Karlahden hyväksyviltä eikä päinvastoin.
Nyt taidat nähdä asian vain toivomallasi tavalla.

Kyllä me Karalahden hyväksyneet olemme täällä saaneet kuulla ettemme ole oikeita faneja emmekä ymmärrä jääkiekosta mitään.
 

KokkosEsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Jokerit on Venäläisten talutusnuorassa ja siinä tilanteessa on turha kuvitella notta faneilla on mitään sanansijaa kuka pelaa ja kuka ei. Itse olisin kyllä varsin turhautunut tähän tilanteeseen jos kannattaisin Jokereita. Karalahtea enemmän olisin kuitenkin huolestunut, mitä tapahtuu sitten kun Venäläiset ei enää rahoita järjetöntä hankettaan vaan lyö kukkaron piiloon...
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Nyt taidat nähdä asian vain toivomallasi tavalla.

Kyllä me Karalahden hyväksyneet olemme täällä saaneet kuulla ettemme ole oikeita faneja emmekä ymmärrä jääkiekosta mitään.

Tää nyt on ihan uskomatonta tuubaa. Kävin tätä ketjua lävitse aika pitkälle ja vastaan ei tullut ensimmäistäkään kuvailemaasi viestiä. Ketju on kylläkin täynnä ylifanien viestejä, jotka hyväksyvät Jeren ja kertovat miten me emme ole tervetulleita hallille, jos emme hyväksy Jereä.

Itse olen kannattanut Jokereita vuodesta -83 ja ensimmäisen kerran tuntuu, että motivaatio hallilla joukkueelle tuen antamiseksi on aika 0. Kyllä, meinaan edelleen käydä otteluissa, mutta motivaatio on aika vähissä suurempiin kannustus toimenpiteisiin.

Ei se elämä tähän lopu. Aika ilman Jereä tulee ennemmin tai myöhemmin. Mikäli onni käy, aika ilman Harkimoakin tulee joskus.

Jeren poistumista odotellessa voi käydä katsomassa junnumatseja, missä voi edelleen kannustaa joukkuetta tunteella ilman vitutusta.

Entistä oksettavammaksi koko hommasta tekee joukkueen sisältä tihkunut info jonka mukaan joukkueen pelaajat ja valmennus eivät todellakaan huutaneet Jereä tiimiin. Paskapuheet Kekäläisen hankinnasta voi jättää omaan arvoonsa. Tämä oli yksinpurjehtijan yksin tehty perseennäyttö kannattajille.

Arvostan Hjalliksen rohkeutta tehdä isoja päätöksiä. Mutta ei niitä kannata silloin tehdä, kun on etukäteen tiedossa, että homma tulee kusemaan ja tärkeintä kohderyhmää laitetaan kuivana kakkoseen. Kyllä, kannattajat ovat se tärkein kohderyhmä. Mikäli jotkut vielä muistaa miten kävi aikoinaan Areenalla, kun fanikatsomoa koitettiin purkaa, niin ei ne aition business tyypit jaksa matseissa käydä, mikäli tunnelmaa ei ole.

Aktiivit ovat tehneet päädyn ja joukkueen yhtenäisyyden eteen ihan käsittämätön määrä duunia ja eilen se kaikki vedettiin pöntöstä alas.

Enään ei kannata vittuuntua, kun naapurit haukkuvat muoviseuraksi. Aika helvetin oikeassahan he ovat. Sitä me nyt ollaan ja en usko, että muukalaislegioonalla kauhean pitkälle päästään. Tällä menetelmällä ollaan yritetty ennenkin.

Mun puolesta Jere fanit saavat hyväksyä Jeren joukkueeseen. Teillä on oikeus mielipiteeseen. Toivoisin, että tekin ymmärtäisitte, että osa jengistä ei siedä, kun omaa rakasta "raiskataan" ja perinteita ei kunnioiteta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Entistä oksettavammaksi koko hommasta tekee joukkueen sisältä tihkunut info jonka mukaan joukkueen pelaajat ja valmennus eivät todellakaan huutaneet Jereä tiimiin. Paskapuheet Kekäläisen hankinnasta voi jättää omaan arvoonsa. Tämä oli yksinpurjehtijan yksin tehty perseennäyttö kannattajille.
Ensimmäiset huhut Karalahden tulosta tihkuivat jo hyvissä ajoin ennen Kekäläisen lähtöä. Tottakai Hjalliksella on siirrosta suurin vastuu, mutta hyvin todennäköisenä näkisin, että kipinä lähti Kekäläiseltä.

Enään ei kannata vittuuntua, kun naapurit haukkuvat muoviseuraksi. Aika helvetin oikeassahan he ovat. Sitä me nyt ollaan ja en usko, että muukalaislegioonalla kauhean pitkälle päästään. Tällä menetelmällä ollaan yritetty ennenkin.
Jos Helsingin joukkueista lähdetään muukalaislegioonaa etsimään, niin Areenalta sitä ei löydy. Meillä on pitkäaikainen runko, kasa omia kasvatteja ja sitten pari tälläistä täsmävahvistusta. Siellä on kymmenen ulkkaria, muutama vanha Jokeri ja Söde. Siinäpä se. Näin niinkuin kärjistettynä. Joukkueen yhtenäisyyteen Jokereiden menestys tuskin tulee kaatumaan. Muita riskejä sitten tietysti löytyy, mutta niinhän niitä aina.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Ensimmäiset huhut Karalahden tulosta tihkuivat jo hyvissä ajoin ennen Kekäläisen lähtöä. Tottakai Hjalliksella on siirrosta suurin vastuu, mutta hyvin todennäköisenä näkisin, että kipinä lähti Kekäläiseltä.

Tarkoitat varmaankin Jack Daniel's nimimerkin jatkoaika hassutteluviestejä, joista iltapaskon toimittajat alkoivat kirjoittamaan juttuja lehteen.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mun puolesta Jere fanit saavat hyväksyä Jeren joukkueeseen. Teillä on oikeus mielipiteeseen. Toivoisin, että tekin ymmärtäisitte, että osa jengistä ei siedä, kun omaa rakasta "raiskataan" ja perinteita ei kunnioiteta.

Minua kyllä hieman ihmetyttää kuinka yksi pelaaja voi saada jonkun elämän noin pahasti raiteiltaan.

Vielä hassumpaa siitä tekee se, että jos jossain ketjussa järkytytään jonkun kuolemasta, siellä on samantien joku saaraamassa kuinka se on "väärin järkytytty". Ja paasataan, kuinka outoa on se, että pahoittaa mielensä jostain niin miättömästä kuin sellaisen henkilön kuolemasta, jota ei tunne. Mutta kun on kyse jääkiekosta ja siitä, että joku pelaaja on joskus edustanut naapuriseuraa, siitä on paljon perustellumpaa repiä pelihousunsa ja menettää yöunensa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vapauduin juuri pelikiellosta joten pitää olla varovainen mitä tänne kirjoittaa. Kaikki on varmasti sanottu jo tässä ketjussa. Itse olin Jeren tuloa vastaan, mutta ihan niin jäärä en ole että jäisin pois rakkaan seurani matseista. Jere on nyt meillä ja näillä mennään. Jere voi ansaita hyväksynnän ja Jeren kanssa voidaan elää, mutta historiaa se ei muuta.

Yksi pelaaja ei ole seuraa suurempi vaikka se siltä juuri nyt monen silmissä näyttää. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta älkää nyt helvetti tuhotko Eteläpäätyä. Siihen se johtaa jos fanit keskittyvät koko kauden Jereen!! Kohta mennään isolla liekillä!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Itse olin Jeren tuloa vastaan, mutta ihan niin jäärä en ole että jäisin pois rakkaan seurani matseista. Jere on nyt meillä ja näillä mennään. Jere voi ansaita hyväksynnän ja Jeren kanssa voidaan elää, mutta historiaa se ei muuta.

Yksi pelaaja ei ole seuraa suurempi vaikka se siltä juuri nyt monen silmissä näyttää. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta älkää nyt helvetti tuhotko Eteläpäätyä. Siihen se johtaa jos fanit keskittyvät koko kauden Jereen!! Kohta mennään isolla liekillä!

Kiitos ja AMEN!

Realiteetit on realiteetteja ja niiden kanssa pitää elää ja tilanteeseen pitää sopeutua. Ylimääräinen kiukuttelu on ihan turhaa. Toivottavasti näilläkin muutamilla kiehujilla kierrokset vähän laskevat ennenkuin kausi tässä vielä alkaa. En usko että yli kymmentä vakionaamaa jää loppupeleissä pois koko kaudelta. Omapahan on sitte häpeänsä jos skippaavat viimeisen liigakauden.

Toivon myös ettei rakasta Eteläpäätyä tuhota tämän takia. EP edustaa mulle paljon suurempia asioita ja se on enemmän kuin pelkkä kannattajaporukka. Se on hieno yhteisö.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itselläni jäi tästä Karalahti asiasta semmoinen fiilis, että Ossille oltiin "syötetty" sanat haastatteluun. Se on helpompi perustella pelaajien halunneen Jeren Jokereihin kuin, että Hjallis halusi Jeren Jokereihin. Toki varmasti valmennusjohdollakin on osuutta asiaan, mutta kyllähän Hjallis viimekädessä päättää nämä hankinnat. Hjallis nyt hieman pakoilee asiaa kuin pitää laittaa pelaajien sanomaan, että pelaajat halusivat Jeren. Tietääkseni Hjallis on se toimitusjohtaja joka vastaan lopulta kaikesta.

Ihan turha alkaa keksiä salaliittoteorioita kuinka Hjallis on määrännyt sanomaan jotain. Aivan varma asia on että moni Jokeripelaaja otti mielellään Jeren joukkueeseen. Ja miksi ei olisi ottanut kun Jere nöyränä tuli ovelle koputtamaan ja kysymään. Jos olisi tullut maailmanomistajana niin vastaanotto olisi ollut toinen. Kiekko on pelaajille työ ja aika harva nykyjokeri itkee Jeren vuosia sitten antamien kommenttien takia. Se homma kuuluu meille faneille, koska näemme koko karusellin vahvojen punakeltaisten-liila-turkoosi-valkoinen-reikäpaita-lasien läpi. Meillä on vain tunne joka ohjaa faneja ja pelaajilla taas eri kulma nähdä asiat.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toivon myös ettei rakasta Eteläpäätyä tuhota tämän takia. EP edustaa mulle paljon suurempia asioita ja se on enemmän kuin pelkkä kannattajaporukka. Se on hieno yhteisö.

No tässä se pointti onkin. Miksi ottaa tuollainen riski, ja palkata Jere? Kyllä samantasoisia pelaajia pallolta löytyy, kun 38 vuotias närää herättävä IFK-ikoni, jos nyt tuollaista sanaa voi käyttää. Rahaa tiskiin vaan, niin muita vaihtoehtoja olisi varmasti löytynyt tässä tilanteessa.
 

ARGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit?
Ei eteläpääty minnekkään häviä tai tuhoudu. Saattaa vaan kauden aikana tulla tilanteita jossa Karalahti niittaa jatkoajalla kiekon jullien verkkoon ja osa päädystä on kädet puuskassa "en vittu varmasti taputa" kun toinen puolisko on onnesta soikeana. Tai osa heittelee ennen matsia random eineksiä jäälle kun osa chanttaa normaaliin tapaan.
Luulenpa että kaudesta tulee silti loistava, en halua uskoa että viimeinen sm-liigakausi tämmöisen takia tarvitsee kusta. Meillä on Jaskaa, Mosesta, Kousaa ja Eaves näyttää olevan teipattu kasaan, itse ei millään malta odottaa että mitähän tuolla rosterilla taiotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös