Jere Härkälä

  • 39 937
  • 264

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Juuri näin. Tuo Hermeksen finaaliin vienti osoitti, että kyllä Härkälä jotain osaa. Pleijarit on pleijareita, oli ne sitten liigassa tai mestiksessä. Pelin taso liigapleijarit vs mestispleijarit on eri maailmasta, mutta muuten (taktiset kuviot, treenit, pelaajien valmistaminen otteluihin jne.) ne ovat suunnilleen samalla tasolla noin niinkuin valmennuksen näkövinkkelistä. Kyllähän siinä on pakko jotain valmentajan tehdä oikein, jos joukkue menestyy pudotuspeleissä.

Ensi kaudella Härkälällä on toki haasteena se, että pelaaajien egot on muutaman asteen isompia kuin mitä mestiksessä oli, mutta eiköhän Jesse Joensuu siinä asiassa auta valmennusta ihan riittävästi. Positiivisella fiiliksellä ainakin meikäläinen ensi kauden valmennuksen osalta. Rosendahlia oon tainnu männä vuosina vähän kritisoida, mutta nyt näyttää hyvältä silläkin suunnalla.

Olihan toki Härkälällä egoja kopissa myös mestiksessä. Suurimpana taiteilijasieluna mm. Tsekki Zdenek Sedlak joka ei seuraavan kautena pärjännyt kuin kahden ottelun verran Peksin Saipassa.

Härkälän parhaimmaksi eduksi voi laskea mainitsemasi pelaajien valmistaminen otteluihin ja oman tason pitäminen tai oman tason nostaminen aiemmasta.

Poria ja Kokkolaa nyt ei muuten voi verrata kiekkopaikkakuntina toisiinsa ja mediahuomio on suurempi liigassa kuin mestiksessä. Sen suhteen tietysti paineet on kovemmat Porissa.
 

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Kolumnin kirjoittajalle sellaisia terkkuja, että kun hiukan hioo sisältöä ja kirjoitusasua yläasteelta pääsemisen jälkeen, niin varmaan ihan kiva rivitoimittajan ura jossain Punkalaitumen Sanomissa on varmasti mahdollista!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kolumnin kirjoittajalle sellaisia terkkuja, että kun hiukan hioo sisältöä ja kirjoitusasua yläasteelta pääsemisen jälkeen, niin varmaan ihan kiva rivitoimittajan ura jossain Punkalaitumen Sanomissa on varmasti mahdollista!
En halua klikata juttua auki. Oliko Harjavallan provokaattori Oinonen jutun kirjoittajana?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kolumnin kirjoittajalle sellaisia terkkuja, että kun hiukan hioo sisältöä ja kirjoitusasua yläasteelta pääsemisen jälkeen, niin varmaan ihan kiva rivitoimittajan ura jossain Punkalaitumen Sanomissa on varmasti mahdollista!
Oli jutusta nyt mitä mieltä tahansa, niin joskus ne journalistitkin hommansa aloittaa ja opettelee. En ihan ymmärrä tällaista vittuilua tällä kertaa, mutta taidan tulla tosikoksi vanhemmiten.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä tässäkin osiossa on usein monella kirjoitusten jaksotukset (sisällöstä puhumattakaan) pahasti hakusessa mutta nyt mennään jo aika helvetisti ulos asiasta tässä Härkälän ketjussa.

Härkälän aloitusta helpottaa viime kaudesta kasassa pysynyt ydinrunko ja mikäli kaikki huhut pitävät kutinsa niin nuoria hyvällä liikkeellä varustettuja pelaajia on tulossa vahvistamaan rosteria. Paljon helpompi nyt on startata verrattuna siihen, jos Ässät olisi rämpinyt siellä jumbosijan nurkilla eikä mitään valoa olisi näkyvissä. Luonnollisesti voitokas syksyn aloitus olisi toivottavaa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kivi on saanut joukkueen ja yhteisön kerta toisensa jälkeen taistelemaan valtavalla intensiteetillä ja tahdolla, jollaista ei muiden valmentajien alaisuudessa ole lähihistoriassa nähty.

Tähän loppui lukeminen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Oli jutusta nyt mitä mieltä tahansa, niin joskus ne journalistitkin hommansa aloittaa ja opettelee. En ihan ymmärrä tällaista vittuilua tällä kertaa, mutta taidan tulla tosikoksi vanhemmiten.

Tuossa 'vittuilussa' oli kuitenkin alku, loppu ja rakenne. En nyt pidä erityisen pahana.

Tämänkin sanottuani. Tuntuu, hieman mutun ja muistikuvien varassa toki, että kolumnit ja mielipidekirjoitukset Ässiä koskien olleet Jatkoajassa suht vähissä tässä useamman vuoden. Ellei ole päällänsä kultakausi tai kaaos. Joku kausiennakko, joku jälkianalyysi, muuten aika hiljasta. Siinä mielessä kaikki tekstit, huomiot, mielipiteet ym. otetaan kiitollisuudella vastaan.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kattelin tuon Härkälän haastattelun taannoin. Mitään en kaverista tiedä, mutta mulle jäi hyvä fiilis hänestä. Sellainen perusporilainen kaveri, rehti ja hiukan itseironinen. Reippaasti kertoi, ettei palo riitä pelaamiseen, vaan enemmän valmentajapuolta. Paikalliset osannee kertoa tarkemmin, miten se junnu-ura ja myöhemmin meni.
Hiukan herkillä, kukapa ei olisi, liigavalkuksi ja aikas nuori kaveri. Riittääkö karisma, aika vakuuttava haastattelussa kuitenkin mielestäni.
Kun saisi runkoäijät taakseen, niin saattaa tullaa hyvää jälkeä, joskus sen homman alettava liigassa, jos huipulle tahtoo.
Ei nyt teilata kaveria, vaikka alku olisikin hankala. Jotain pysyvyyttä pitää Ässiin saada.
 

Patakakkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Katselin tuota Härkälän ensimmäisen harjoituspäivän videota, tuli kyllä sellainen fiilis olemuksesta ettei ihan vakuuta. Jotenkin paistoi johtajuuden puute ja muutenkin todella epävarman oloinen.
Toivottavasti olen väärässä ja sitähän mää onneksi myös melko usein olen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Katselin tuota Härkälän ensimmäisen harjoituspäivän videota, tuli kyllä sellainen fiilis olemuksesta ettei ihan vakuuta. Jotenkin paistoi johtajuuden puute ja muutenkin todella epävarman oloinen.
Toivottavasti olen väärässä ja sitähän mää onneksi myös melko usein olen.
Oliko enkat.. uuden kauden ensimmäinen treenipäivä 2.5, ja täällä todettiin että me ollaan hävitty tämä kausi *hymiö*

Enkä sitä sano etteikö sellainen vähän epävarma "tatsi" tuossa esiintymisessä olisi ollut, mutta Härkälä nyt ei käsittääkseni ole mikään supliikkimies. Ja mahtoiko myös jännittää kameraa? Tiesi kuitenkin, että puoliksi uuden joukkueen lisäksi minun pitäisi tässä nyt myös videota katsovalle porilaiselle kiekkoyleisölle pystyä antamaan heti kuva luotettavasta ja vakaasta johtajasta, joka on tilanteen herra.. en nyt vielä lähtisi siis paniikkinappulaa hipelöimään tuon videon perusteella
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta mikä on Härkälän kielitaito? Tuntuu usein, että nämä nuoret ja ylöspäin kehittyvät koutsit ymmärtävät sen päälle ja pitävät koppipuheetkin täysin englanniksi. Nyt tietenkään ulkomaalaisia ei varmaan ollut paikalla vielä, mutta ihan mielenkiinnosta jos joku tietää taittuuko rallienglanti?
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta mikä on Härkälän kielitaito? Tuntuu usein, että nämä nuoret ja ylöspäin kehittyvät koutsit ymmärtävät sen päälle ja pitävät koppipuheetkin täysin englanniksi. Nyt tietenkään ulkomaalaisia ei varmaan ollut paikalla vielä, mutta ihan mielenkiinnosta jos joku tietää taittuuko rallienglanti?
Ei ole vahva englannissa. Mutta eiköhän sillä pärjää. Jessellä taittuu englanti ja ruotsi, ja useasti muutenkin joukkueessa tälläinen vahvan kielipään omaava tulkkaa ulkkareille.
 

Patakakkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Oliko enkat.. uuden kauden ensimmäinen treenipäivä 2.5, ja täällä todettiin että me ollaan hävitty tämä kausi *hymiö*
Ei tässä olla vielä lähelläkään paniikkinappulaa *Hymiö*
Hyvinkin positiivinen mielin liikkeellä. Kunhan nyt vain tuollaisen havainnon tein.
Voi hyvinkin olla että oli ihan jännitystä.

Itselle jäänyt vain sellainen tunne, että Härkälä tarvinnee tuloksia jo ihan harjoituskaudesta lähtien, ihan vain itseluottamuksensa tähden.

Omaa mieltäni rauhoittaa hyvin paljon se, että Jesse on kopissa. Antanee paljon aikaa ja rauhaa Härkälälle.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan hyvät puheet Härtsy mielestäni piti, en mä nyt hirveän epävarmana häntä pitäisi. Aika sen näyttää, mikä mies on kyseessä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mun mielestä aika rauhallsesti puhui, rauhallisen päättäväisesti. Jos joku toinen olisi sanonut täysin samat asiat hiukan eri painolla, olisiko hän sitten true johtaja ja päällikkö huoneessa?

Mulle jäi ihan posifibat tosta. Kiven jälkeinen aika tuntui alkuun karmeelta ajatukselta, mutta on maailmassa pakko olla muitakin hyviä koutseja. Pakko tähän on tottua ja mennä eteenpäin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ohan nää koppipuheet tietysti yks oleellinen osa esiintymistä ja johtamista. Mutta sitä legendaarista arkea kerkeää olemaan kopissa, jäällä ja hallin ulkopuolella niin paljon, että tietty ryhti, johdonmukaisuus, reiluus ja ihmisten käsittely punnitaan sitten niissä. Eiköhän se siitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselin tuota Härkälän ensimmäisen harjoituspäivän videota, tuli kyllä sellainen fiilis olemuksesta ettei ihan vakuuta. Jotenkin paistoi johtajuuden puute ja muutenkin todella epävarman oloinen.
Toivottavasti olen väärässä ja sitähän mää onneksi myös melko usein olen.

Olen täysin eri mieltä, hyvin selkeää, johdonmukaista puhetta, jämäkkä esiintyminen. Minulle tuli positiivinen kuva Härkälästä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kaiken lisäksi on erityistä, että joukkueen päävalmentaja on porilainen. Mielestäni tuo identiteetti pitää säilyttääkin täällä.

Oli karmeaa nähdä kun joukkue oli hengetön (Atun vuodet, ainakin), ei tuntunut yhtään omalta joukkueelta. Tämä toki myöskin kumpuaa kapteenista, mutta jokatapauksessa.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä niissä sanoissa ja ajatuksissa sekoaa "suuremmatkin" johtajat.

Katsoin tuon Härkälän pätkän, ja jos tuo oli ensiesiintyminen joukkueen edessä, niin mitään hätää ei ole. Olkoonkin kuinka puutteellisen joukkueen edessä vielä tässä vaiheessa kautta. Lähinnä sen suhteen, että sopimuspelaajia puuttuu. En tarkoittanut muulla tavoin puutteellista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Onhan tuo tietysti oma maailmansa olla keulakuvana ja päävalmentajana. Toki, tuntee seuransa kuin omat taskunsa ja valmennustiimi Turunen, Rosendahl tuo myös jatkuvuutta. Vidman omia juttujaan ja Hyvönen toimii taustalla.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Jämpti selkeä ja mulle jäi kuva vahvasta esiintymisestä.

Tykkäsin tosi paljon tuosta miten viime kädessä se kehitys on yksilöstä kiinni. Työkalut annetaan, niitä pitää haluta käyttää.
Täytyy tunnustaa että Viirret tuossa itselle ekana mieleen tuli, että tässä on työkalut, saa suorittaa. Toivottavasti tulee kesän jäljiltä kovassa tikissä kentille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen täysin eri mieltä, hyvin selkeää, johdonmukaista puhetta, jämäkkä esiintyminen. Minulle tuli positiivinen kuva Härkälästä.
Ihan hyvää ja selkeää esiintymistä. Jos joku näkee tuossa lyhyessä Härkälän esiintymisessä jotain vikaa niin enemmän se kielii omasta ennakkoasenteesta uutta valmentajaa kohtaan.

Olisi hienoa tietää, mitä muutamat täällä olisivat sanoneet vaikka Tommi Niemelän ensimmäisestä esiintymisestä joukkueen edessä, jos hän ei olisi ennakkoon tuttu jätkä. Kummallinen naureskelija, jolta ihan selvästi puuttuu auktoriteetti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös