Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 249 270
  • 13 719

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten vitussa tuosta tuollaisen tulkinnan saa aikaan? one liner viestin jonka sisältö on "olen eri mieltä" on täysin yhtä sisällötön ja siitä pitäisi tulla täsmälleen sama penalty.

samaa mieltä ja eri mieltä -näkemyksiä varten on äänestykset jossain kierrätyskeskuksessa.

Mielestäni asia ei ole näin mustavalkoinen. Kirjoittaessaan olevansa samaa mieltä toisen kirjoittajan kanssa, keskustelija tukee tällöin yhtä mielipidettä. Eihän viesti tällöin ole sisällötön, se sisältää kannanoton toiseen mielipiteeseen/ viestiin. Tällöin on ehkä turha toistaa niitä perusteita, jotka toinen on juuri kirjoittanut. Jos on taas erimieltä, niin silloin pitää mielestäni kertoa miksi näin on.

Ymmärrän moderaattoreiden kannan näin isolla palstalla, koska muuten niitä samaa mieltä olevia voisi olla aika liuta jokaisessa ketjussa. Ja tämä ei olisi mukavaa luettavaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten vitussa tuosta tuollaisen tulkinnan saa aikaan? one liner viestin jonka sisältö on "olen eri mieltä" on täysin yhtä sisällötön ja siitä pitäisi tulla täsmälleen sama penalty.
Siten vitussa, että todistettavasti samaa mieltä -viesteistä saa penalttia tällä palstalla. En ole koskaan nähnyt, että eri mieltä olemisesta olisi saanut kakkua. Olen ihan 100% varma, että tuon tulkinnan (kyseessä ei siis ole edes säännöissä mainittu rike) takana on se, ettei tulisi noita mega-lainauksia one-linerin kera. Ja sehän on erikseen jo linjattu kielletyksi ymmärrettävistä syistä. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksei saisi osoittaa tukeaan edelliselle kirjoittajalle, jos yksinkertaisesti vain on niin samaa mieltä toisen kanssa. Mikä noissa alle kahden rivin viesteissä on niin kammottavaa, että niistä pitää laittaa kirjoittaja huilille? Kuka sen määrittelee (ok, modet), mikä on sisällötön viesti ja mikä ei? Puolet kierrätyskeskuksen kirjoittajista voi samantien heittää pihalle, jos mittatikku määrittelee rangaistavuuden. Ketä esim. kiinnostaa, mitä biisiä joku pallopää kuunteli 15.6.2007 klo 14.23? Minusta tuo on sisällötöntä jos mikä. Muista hauskoista ajanvieteketjuista puhumattakaan. Keskusteluun, jota tämäkin palsta edustaa, kuuluu eri mieltä olemisen lisäksi myös samaa mieltä oleminen. Mutta se onkin jo jonkun mielestä rangaistavaa.

Jos ainoa peruste natsilinjalle on serverin kuormittuminen, on ehkä syytä hommata parempaa rautaa. Kirjoittajien karsiminen ei ole oikea tie. Eikä se tee palstan luettavuudelle juuta eikä jaata, vaikka seassa muutama lyhyempi viestikin lymyää.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos ainoa peruste natsilinjalle on serverin kuormittuminen, on ehkä syytä hommata parempaa rautaa. Kirjoittajien karsiminen ei ole oikea tie. Eikä se tee palstan luettavuudelle juuta eikä jaata, vaikka seassa muutama lyhyempi viestikin lymyää.

Täysin samaa mieltä. Komppaan. Allekirjoitan. Samma här. Smaa.

Mutta jos parempaa rautaa ei pysty saamaan, niin sitten kannattaa miettiä koko Vapaan Keskustelun poistamista, sillä tämä osio kuorimittaa kaikkien eniten koko palstaa.

Tällöin toki jotkut palsta-narsistit saattaisivat vetää itkuraivon, mutta maailma on täynnä palstoja mihin voi ilmoittaa sitä omaa "ihmettelyään" tai "vitutustaan".
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siten vitussa, että todistettavasti samaa mieltä -viesteistä saa penalttia tällä palstalla. En ole koskaan nähnyt, että eri mieltä olemisesta olisi saanut kakkua. Olen ihan 100% varma, että tuon tulkinnan (kyseessä ei siis ole edes säännöissä mainittu rike) takana on se, ettei tulisi noita mega-lainauksia one-linerin kera. Ja sehän on erikseen jo linjattu kielletyksi ymmärrettävistä syistä. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksei saisi osoittaa tukeaan edelliselle kirjoittajalle, jos yksinkertaisesti vain on niin samaa mieltä toisen kanssa.
Ei ole säännöissä mainittu rike? Miten olisi esim 4 §? Tulkinnasta on myös varsin selkeä esimerkki annettu, pitäen sisällään juuri tämän "samaa mieltä". Ainakaan minun mielestä jonkun yksittäisen nimimerkin "samaa mieltä" -kommentti ei tuo keskusteluun mitään uutta.

Tämä palsta pysyy tasokkaana pitkälti juuri sen takia, että moderointilinja on sopivan tiukka ja myös varsin tasainen. Virheitä varmaan sattuu kaikille, mutta jokainen voi myös miettiä, onko joku yksittäinen pelikielto keskustelupalstalle nyt niin iso asia, että siitä pitää pelihousut repiä. Uskoisin, että valtaosa pelikiellon saaneista kirjoittajista ymmärtää virheensä ja ottaa tästä jopa opikseen. Säälittävimpiä tapauksia ovat sitten ne muutamat yksittäiset viime aikoina nähdyt, jolloin pelikiellon saanut nimimerkki ei suostu ymmärtämään tekemäänsä virhettä ja katkeroituu tästä viikoiksi/kuukausiksi/ikiajoiksi viitaten kokemaansa vääryyteen lähes joka toisessa viestissä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei ole säännöissä mainittu rike? Miten olisi esim 4 §? Tulkinnasta on myös varsin selkeä esimerkki annettu, pitäen sisällään juuri tämän "samaa mieltä". Ainakaan minun mielestä jonkun yksittäisen nimimerkin "samaa mieltä" -kommentti ei tuo keskusteluun mitään uutta.

Nelospykälän voisi näköjään aivan hyvin liittää §17 kanssa samaan nippuun. Ja jos sitä sisältöä noin hanakasti puolustetaan, entistä suuremmalla syyllä kaikki kierrätykseen kirjoittavat voitaisiin siivota palstalta. Nyt kävi niin, että tukensa edelliselle kirjoittajalle näyttänyt siivottiin väliaikaisesti muualle, vaikkei täyttänyt missään nimessä "keskustelun häiritsemisen" kriteereitä. Moderointi saa olla tarvittaessa tiukkaakin, mutta ei mielivaltaista. Erityisen ikävää tiukka moderointi on silloin, kun hyvää tarkoittava viesti tulkitaan sääntöjen vastaiseksi.

Tämä palsta pysyy tasokkaana pitkälti juuri sen takia, että moderointilinja on sopivan tiukka ja myös varsin tasainen.

Jos jonkun mielestä tasokas on sama asia kuin tasapaksu, niin ehkä sitten. Minusta ollaan jo aikaa sitten menty sen rajan yli, joka sallii myös värikkäät persoonat palstalla. En kaipaile kenenkään tauhkageneraattorin tai muun suurviisarin perään, mutta tunne kirjoituksista on karsittu aivan liian kovalla kädellä pois. Ja se on sääli.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Siten vitussa, että todistettavasti samaa mieltä -viesteistä saa penalttia tällä palstalla. En ole koskaan nähnyt, että eri mieltä olemisesta olisi saanut kakkua
No nyt pitää heti alkuunsa sellainen oleellinen ja perustavanlaatuinen tieto korjata, että minä en tällä palstalla päätä kuin omista pelikielloistani ja niistäkin epäsuorasti. Niinpä minun mielipiteiteni ja moderaattoreiden toimien välillä ei ole syy-suhdetta jonka pohjalta tuollaisia tulkintoja voisi tehdä.

Kuka sen määrittelee (ok, modet), mikä on sisällötön viesti ja mikä ei? Puolet kierrätyskeskuksen kirjoittajista voi samantien heittää pihalle, jos mittatikku määrittelee rangaistavuuden. Ketä esim. kiinnostaa, mitä biisiä joku pallopää kuunteli 15.6.2007 klo 14.23? Minusta tuo on sisällötöntä jos mikä.
Sisältö == perustelut.

Olen samaa mieltä, että puolet kierrätyskeskuksen viesteistä on roskaa, mutta moderaattorit ovat myös vähintään epäsuorasti ilmaisseet että kierrätyskeskuksessa ja vapaalla puolella säännöt ovat löysemmät, kierrätyskeskus on kuten nimikin sanoo roskis. Tuo pelikielto tuli SM-liiga-keskusteluista.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

Varmaan haetaan Urheilun Podiumia, jota itse en valitettavasti osaa kuvaillun kaltaiseksi yhdistää.

Ehdottaisin verkkolehden ja keskustelupalstan eriyttämistä. Ei tarvitsisi olla niin kaavamaista ja vakavaa kun se virallinen puoli olisi erikseen.
 

phakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
RISTO DUFVA ja JYP + JYP-Akatemia
Siten vitussa, että todistettavasti samaa mieltä -viesteistä saa penalttia tällä palstalla. En ole koskaan nähnyt, että eri mieltä olemisesta olisi saanut kakkua. Olen ihan 100% varma, että tuon tulkinnan (kyseessä ei siis ole edes säännöissä mainittu rike) takana on se, ettei tulisi noita mega-lainauksia one-linerin kera. Ja sehän on erikseen jo linjattu kielletyksi ymmärrettävistä syistä. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksei saisi osoittaa tukeaan edelliselle kirjoittajalle, jos yksinkertaisesti vain on niin samaa mieltä toisen kanssa.

Erittäin oikeaan osunut mielipide edelliseltä kirjoittajalta. Yhdyn hänen näkemykseensä täysin.

Ja koska kirjoitan myös tälle riville, kyseessä ei ole one-liner.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Se taho foorumeissa taitaa olla aina lopulta oikeassa, joka maksaa viulut siitä, että me tavalliset laduntallaajat saamme käyttää ilmaiseksi erilaisten foorumien tarjontaa. Tässä tapauksessa taitaa moderaattorit olla taho, joka valvoo foorumia ja sivustoa omistavan tahon etuja silmällä pitäen ja sivuston omistajat sitten keräävät optiot. Periaatteessa näin se on kilpailuyhteiskunnassa. Vertaus on ehkä hieman ontuva tässä tapauksessa, mutta näinhän se menee nykyaikaisessa kilpailuyhteiskunnassa.

Foorumeissa on aina ja tulee aina olemaan väkeä, jotka narisevat kuin isovanhempieni vanha ja ruostunut hetekka. On mielenkiintoista aina seurata foorumeissa näitä periaatteen vuoksi mieltään osoittavia eri systeemeille ja säännöille. Aina löytyy foorumeissa väkeä, joille edes ei olisi kuulunut täydellisyydessään mitään sääntöjä.

Itse olen havainnut matkan varrella Jatkoajassa, että hauskaa olen saanut pitää riittävästi. Aikanaan on liikuttu itsekin jopa siellä ns. harmaalla alueella. Aikanaan on koitettu rajoja vähemmän tai enemmän tarkoitushakuisestikin. Moderoinnin linja on juuri se raja, jolla alueella suuri osa tavallisista kirjoittajista liikkuu ja aina tulee olemaan rajoja, joita ei sovi ylittää. Kai tärkein elementti kirjoittajalle on se, että pystyy kontrolloimaan itseään kirjoittaessaan foorumeihin. Ei kannattaisi antaa aina virran viedä itseään muiden haluamaan suuntaan. Itse kirjoittajanhan lopulta pitäisi tietää, että missä kulkevat rajat. Rajojakin itse kirjoittaja pystyy kiertämään melko pitkälle pienillä elementeillä, jotka tekevät kirjoitetusta tyylitellympää. Foorumiin kirjoittaminenkin käy joillekin kirjoittajille tietyllä tavalla urheilusta, jos ajattelee asiaa moderointilinjaa silmälläpitäen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jännä juttu, että punttisaliketjun kuntoiluun liittyvät viestit on poistettu noin tylysti. Olisi nyt voinut suositella edes oman ketjun aukaisemista, jos kerran meni niin pahasti ohi aiheen. Ihme himmlereitä olette välillä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Aika hyvin kiteytetty. Itse olen Jatkoaikaan rekisteröitynyt ensimmäisten joukossa. En ole mikään ahkera kirjoittaja ollut, mutta ihmetellyt olen aina näitä kirjoittajia, joille tuntuu olevan hirmu vaiketa ymmärtää tai tulkita sääntöjä. Toki jos kirjoittaa 5-15 viestiä päivässä Kierrätyskeskuksen ketjuihin, niin se raja hämärtyy, että millaista tekstiä pitää tuottaa muualle. Itse olen pitänyt sen periaatteena, että jos ei ihan oikeasti ole mitään sanottavaa, niin sitten en kirjoita. Ei tarvitse miettiä, onko tämä nyt oneliner eli ei.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Kieltämättä MusanMaken kirjoitusoikeuksien poisto on lähellä oikeusmurhaa.

En ole myöskään havainnut MM-kirjoituksissa sellaisia elementtejä jotka voisivat olla perusteena oikeuksien poistoon. Totta on myös, että MM:n omintakeinen kirjoitustyyli joka on valtavirrasta poikkeavaa, ei ilmeisesti auennut moderaattoreille jotka pitivät MM antia lähinnä heikkotasoisena.

MM henkilöittää isomäen seisomakatsomoa kertomalla olevansa juuri se ylipainoinen, punaniskainen duunari josta Isomäen äänekäs seisomakatsomo tunnetaan.

Samalla hän laittaa omat fiiliksensä peliin rehellisesti ja suorasti, juuri niin vain kuin voimme kirjoittajalta parhaimmillaan vaatia.

Olisiko adressin paikka?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
MusanMake

Parina viime päivänä on tullut vastaan JMA:n kirjoituksia ja niistä tuli mieleen MusanMaken jutut. Tein vähän vertailua ja tutustuin MusanMaken tuotantoon ja vertasin sitä JMA:n vastaavaan. Nyt ihmettelen miksi MM heitettiin ulos ja JMA jatkaa. Molemmilla ns. äijätekstiä ja mielestäni molemmat sopivat hyvin tälle palstalle. Mutta jos moderoinnin linja on siivota tuollaiset persoonat pois palstalta, ihmettelen miksi JMA saa edelleen jatkaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kysyisin modeilta, että onko toisen ihmisen heittäminen koiranpaskalla mielestänne todellakin hyväksyttävää?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kysyisin modeilta, että onko toisen ihmisen heittäminen koiranpaskalla mielestänne todellakin hyväksyttävää?

Ainoastaan Jokeri-pelaajien ollessa kyseessä. Tosin en tiedä yhtään nykyistä tai ex-Jokeri-pelaajaa, joka olisi moiseen tekoon syyllistynyt.

Jatkan fiksulla linjalla, ja tiedustelen, että onko hyväksyttävää perustaa elämänkatsomuksensa seiskaan, vai pitäisikö tällaisten henkilöiden kirjotusoikeudet peruuttaa?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kysyisin modeilta, että onko toisen ihmisen heittäminen koiranpaskalla mielestänne todellakin hyväksyttävää?
Modeilla on kyllä valtaa, mutta en usko sen ylettävän päättämään kyseistä asiaa. Taitaa olla enempi lainsäätäjän käsissä se asia.

Omana mielipiteenäni sanon, että koiranomistajaa voi aivan huoletta heittää koiransa jätöksillä, jos koiranomistaja ei kykene niitä omatoimisesti asianmukaisesti korjaamaan. Tarkennettakoon, että en ole koiravihaaja, päinvastoin. Itselläni on koira ja sen kanssa ulkoillessa vituttaa yli kaiken käppäillä toisten koirien paskassa. Koiria en siitä syytä, vaan välinpitämättömiä koiranomistajia.

Mistäs niin päättelet?
Osuiko?

En kylläkään havainnut lainaamassasi osuudessa Sopulin viestisiä päätelmää, ainoastaan kysymyksen.
 

Fordél

Jäsen
Mestiksen alkuun on vuorokausi enemmän aikaa jäljellä. Kuten edellä todettu, siellä kausiketjut eivät kaikissa osioissa ole yhtä megalomaanisia, joten näiden suhteen yritämme käyttää pelisilmää parhaamme mukaan. Eiköhän näiden suhteenkin huomenissa toimenpiteitä tapahdu.

Moderaattorit

Jep, kaiken kaikkiaan typerää toimintaa moderaattoreilta, mutta minkäs teet. Olisi hyvä, että olisi olemassa seuraa koskeva yleinen ketju, kun oikeasti jokaista pientä asiaa varten ei ole järkevää perustaa uutta ketjua. Ei sekään ole hyvä, että keskustelu sirpaloituu liiaksi.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Ymmärrän Jatkoajan olevan diktatorinen apaja, mutta voisivatko arvon vallankäyttäjät laskeutua norsunluutornistaan sen verran tavan tallaajan tasolle, että vaivautuisivat vastaamaan heille sähköpostitse esitettyihin kysymyksiin. Vie pohjan arviolta kaikelta, kun kasvottomat ja nimettömät tyypit harrastavat mielivaltaansa vailla mitään perustelun tynkääkään. Kiitos tyhjästä jo etukäteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös