Jatkoajan leffakerho

  • 2 310 577
  • 11 991

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Itse olen myös tykästynyt korealaisleffoihin. Kim Ki-dukin Bin-jip (Rautakolmonen) ja Bong Joon-Hon Gwoemul (The Host) ovat parin viime vuoden suosikkeja. R&A-festari on muuten julmetun hyvä paikka bongata korelaisleffoja
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Ehkä paras korealeffa on kuitenkin Joint Security Area enkä ihmettelisi jos Teema senkin näyttäisi.
Tuo ei kyllä iskenyt meikäläiseen tippaakaan, mutta Brotherhood of War oli mielestäni ihan ok.

Nuo vladin luettelemat leffat taidan jättää väliin, kun muistaakseni olen Ichistä pätkiä nähnyt. Toimivat ehkä joillekin, mutta mulle sadistinen siviiliväkivalta on ollut aina ylitsepääsemätön paikka. Tämä ei ole mikään moraalisaarna, mutta en yksinkertaisesti ymmärrä niitä kicksejä, joita jonkun pikkutarkasti kuvatun kidutuksen katsomisesta saa. Jännä juttu, että pystyn käsittelemään raa'ankin sotaleffan samaistumisestani huolimatta hyvin, mutta siviiliympäristöön tuotua väkivaltaa en kestä kuin kohtuullisissa määrissä. Mutta lienee parempi tiedostaa rajansa, jotta elokuvakokemukset ovat vastedeskin nautinnollisia.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Itse olen katsonut elokuvia koko ikäni, laidasta laitaan. Ajattelinkin kirjoittavani tänne elokuva-arvostelun, kun olen jonkun filkan katsonut. Leffoja katson lähinnä pääkanavilta, mutta joskus myös leffakanavilta, vuokralta tai leffassa.

Eilen tuli ykköseltä Kotikatsomo-sarjassa Koti-ikävä niminen leffa, jonka otin nauhalle kun en sitä suoraan ehtinyt katsoa. Katson sen luultavasti tänään ja kirjoitan jonkunnäköisen arvostelun.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos puhutaan parhaista korealaisista leffoista, niin ensimmäisenä tulee mieleen Oldboy http://www.imdb.com/title/tt0364569/

Vladin mainitsemat myös meikäläisen mieleen, varsinkin Ichi, mutta eivät pääse kyllä Oldboyn lähelle. Kannattaa katsoa...
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Rautanaamio

Katson tuon koti-ikävän myöhemmin, joten kirjoitan arvostelun rautanaamiosta, joka tuli tässä viikonloppuna. Saanpahan nyt myöskin 100:nen viestini kirjoitettua.

Rautanaamio on vuoden 1662 Ranskaan sijoittuva 3 muskettisoturia seikkailu, joka kertoo muskettisoturien myöhemmistä vaiheista. Tällä kertaa he päättävät vielä kerran yhdistää voimansa ja ryhtyä taistoon ilkeää kuningasta vastaan. Samaan aikaan Bastiljissa viruu salaperäinen vanki nimeltä Rautanaamio, josta kukaan ei oikein tiedä mitään. Muskettisoturit vapauttavat vangin ja päättävät tämän avulla toteuttaa suunnitelmansa syrjäyttää kuningas.

Leonardo Di Caprio tekee elokuvassa kaksoisroolin: omista kansalaisistaan piittaamattomana kuninkaana ja rautanaamiona. Caprio selviää rooleistaan ihan ok-tasoisesti. Parhaimman roolisuorituksen tekee kuitenkin John Malkovich D`Artagnanina. House-sarjan katsojille on tiedossa ylimääräistä hupia.

Elokuvassa ei ole juurikaan taistelua tai miekkailua, mutta olen jostain kuullut, että niin ei ollut tarkoituskaan. Elokuvassa oli hieman hidas kerronta ja se oli aavistuksen liian pitkä. Puhumista olisi voinut olla vähemmän. Elokuvassa on, kuten asiaan kuuluukin, taiteellista keskustelua, joka kuullostaa välistä hieman hassulta. Elokuvassa on myös joitakin sankaripuheita, jotka pudottavat pisteitä.

Elokuva on ihan kerran katsottava. Elokuvaa voi suositella eritoten niille, joita kiinnostavat hienot puvut ja vaatteet, joista aika iso plussa, vaikken puvuista niin paljoa perustakkaan. Myöskin jos linnan juhlat jäävät väliin, niin tämä elokuva on juuri sopiva siihen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HIFK kirjoitti:
Parhaimman roolisuorituksen tekee kuitenkin John Malkovich D`Artagnanina.
Paitsi, että Malkovich ei esittänyt D'Artagnania, vaan Athosta. D'Artagnanin roolissa taasen oli Gabriel Byrne.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Yksi (tyhmä) leffoja koskeva kysymys.

Olen tässä aivan viimeaikoina joutunut yllättävän ongelman eteen, nimittäin amazon.co.uk:n kautta en onnistu tilaamaan leffoja kortillani - herjaa aina ettei kortti ole voimassa tai kortin numerot ovat väärät tms. Kävin kuitenkin pankissa tänään ja kaiken pitäisi olla kunnossa, joten joudun siis vaihtamaan kanavaa josta hankkia leffoja.

Toki tiedän, että play.com on olemassa mutta olen sieltä käynyt tässä parina päivänä etsimässä leffoja ja levyjä mutta jokainen haluamani leffa/levy on ollut sellainen jota ei toimiteta Iso-Britannian ulkopuolelle (en kyllä tiedä sitäkään herjaisiko play.com myös kortistani).

Löytyykö siis muita luotettavia tahoja joista tilata leffoja tai musiikkia? Suomalaisista paikoista olen koettanut etsiä mutta turhaa touhua, ainoatakaan leffaa ei löydy Suomesta - ei edes engl.tekstein.

Erityisesti etsin Elem Klimovin leffa Idi I Smotri (Come and See).

vlad.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ulkomailta tilatessa R2-alueen levyjä käytän itse lähes aina joko Playta tai CD-Wow:ta. Valikoima ei ole Playn tasoa, mutta suhteellisen halpa paikka (ja itse asiassa alekoodeja tänne on saatavissa aika paljonkin) ja postikuluja ei tule edes Suomeen lähetettäessä kuten ei Playltakaan. Toimitusajat myös samaa luokkaa. Yksi uusi tuttavuus on puolestaan BlahDVD, joka toimi yhden tilauksen perusteella myös hyvin ja on edellisten tapaan suhteellisen edullinen ja postikuluton paikka.

Levyjä etsittäessä kannattaa käyttää DVD PriceCheckiä, joka etsii kaikki suosituimmat nettikaupat läpi. Miinuspuolena se, ettei tuo ihan luotettava aina tunnu olevan.

Play näytti olevan tuon Pricecheckin perusteella ainoa paikka, josta tuo Idi I Smotri löytyy.

edit. Hetkinen seis, kyllä tuon tilaaminen Suomeen saakka itselläni ainakin tuntuu onnistuvan. Ja nyt luulen tietäväni miksi tuo vladille herjasi. Play nimittäin vaihtoi äskettäin käytäntöään eikä enää suostu Britannian ulkopuolelta velottamaan puntahinnoilla, joten hinnat täytyy muuttaa euroiksi siitä pääsivun vasemmasta reunasta klikkaamalla EU:n lippua. Samalla ainakin itseltäni häipyi tuo valitus, ettei voida muualle kuin Britanniaan toimittaa.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
pala kirjoitti:
Play näytti olevan tuon Pricecheckin perusteella ainoa paikka, josta tuo Idi I Smotri löytyy.

Löytyy mutta sitä ei vain toimiteta Iso-Britannian ulkopuolelle, yritin nimittäin ostaa sitä mutta turha vaiva. Huomasin sitten, että play.com:in etusivulla on linkki "International" jota kautta pääsee ilm. osastolle jolta ulkomailla asuvat voivat ostaa tuotteitaan (EU lasketaan näköjään ulkomaiksi) mutta sen valikoima on aivan onneton, sieltä ei löytynyt Idi I Smotria eikä Auditionia eikä muitakaan leffoja joita minä olen koettanut metsästää.

Amazonin kautta löytyy/löytyi myös Idi I Smotri (eli Come and See) mutta koska amazonin kanssa on korttiongelmia on koetettava löytää leffat jotain muuta kautta.

vlad.

edit: Kiitos vinkistä pala, pitää kokeilla tuota lipun (maksuvaluutan) vaihtamista toiseksi nyt heti - josko onnistaisi.

Nyt onnisti, eikä ainakaan vielä tullut mitään herjausta kortin suhteen. Josko nyt pääsisin sitten tutustumaan hyvät arvostelut saaneeseen elem Klimovin leffaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Toki tiedän, että play.com on olemassa mutta olen sieltä käynyt tässä parina päivänä etsimässä leffoja ja levyjä mutta jokainen haluamani leffa/levy on ollut sellainen jota ei toimiteta Iso-Britannian ulkopuolelle (en kyllä tiedä sitäkään herjaisiko play.com myös kortistani).
Mitä ihmettä? Tietääkseni kaikki Play:ssa myytävät tuotteet on tilattavissa muuallekin Eurooppaan. En sitten tiedä, jos tuote ylittää tullirajan, joka on jotain 40 euron päällä, että miten sitten. Tuskin yksikään elokuva siellä niin paljoa maksaa kuitenkaan? Todennäk. kortissasi on sitten jokin vika, tai muuta. Kaikki Visat ja ainakin Nordean ja Sampon electronit pitäisi kelvata Play:ssa kyllä. Olen itse sieltä musiikkia, pelejä ja yhden musiikki DVD:n tilannut. Kaikki on tulleet perille.

Enkä ole missään huomannut mainintaa, ettei Brittein saarten ulkopuolelle toimiteta. Vai onko siellä kenties jonkinlainen käytettyjen tuotteiden myyntipuoli myös, sieltä voisin ymmärtää jos joku ei artikkeliaan lähetä muualle Eurooppaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ted Raikas kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tietääkseni kaikki Play:ssa myytävät tuotteet on tilattavissa muuallekin Eurooppaan.

Nyt onnisti minullakin, piti vain ensin vaihtaa maksuvaluutta punnista euroihin - itse en tätä ollut hoksannut kun viimeksi tilatessani saattoi maksaa vielä punnissa (mikä taisi tulla hivenen halvemmaksi). Eli play:n tuotteiden tilaaminen onnistuu sujuvasti muuallekin Eurooppaan - oli vaan minun moka etten hoksannut tätä valuutan vaihtosysteemiä, siinä syy miksi herjasi minulle kaiken aikaa.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
vlad kirjoitti:
Nyt onnisti minullakin, piti vain ensin vaihtaa maksuvaluutta punnista euroihin - itse en tätä ollut hoksannut kun viimeksi tilatessani saattoi maksaa vielä punnissa (mikä taisi tulla hivenen halvemmaksi).
Aivan. Se muuttui tässä taannoin. Kyse kaiketi siitä, että Play:ssa huomasivat, että jos esim. Suomesta tilaava maksaa ostoksensa punnissa, se tulee hieman halvemmaksi kuin jos suoraan euroina ostaisi. Itse käytin juuri tuota temppua aina, koska säästin siinä hieman. Enää se ei vaan onnistu. Play on toki onneksi kohtuu edullinen nettipulju muutenkin, ettei tuo nyt maailmaa kaadakaan.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ted Raikas kirjoitti:
Aivan. Se muuttui tässä taannoin. Kyse kaiketi siitä, että Play:ssa huomasivat, että jos esim. Suomesta tilaava maksaa ostoksensa punnissa, se tulee hieman halvemmaksi kuin jos suoraan euroina ostaisi. Itse käytin juuri tuota temppua aina, koska säästin siinä hieman. Enää se ei vaan onnistu. Play on toki onneksi kohtuu edullinen nettipulju muutenkin, ettei tuo nyt maailmaa kaadakaan.

Play.com samalla tarkisti Euron kurssiaan, joten enään tulee takkiin n. 20cnt per leffa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ted Raikas kirjoitti:
Onko missään mitään luotettavia lähteitä asian suhteen? Siis, että jatkoa olisi tulossa.


Como, eli ilmaisjakelulehti, joka panostaa lähinnä elokuviin, vaikka muutakin viihdettä käsittelee. Tiedä sitten tiedon oikeellisuutta, mutta uutisosuudessa oli jotain läppää siitä.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Futishuligaanit

Tuli katseltua päivänä eräänä Green Street Hooligans ja tykkäsin siitä.
Eli kysymys kuuluukin, mitä muita sellaisia elokuvia on jotka käsittelevät/liittyvät huliganismiin/futishuligaaneihin.
Kiitos.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JuVii kirjoitti:
Tuli katseltua päivänä eräänä Green Street Hooligans ja tykkäsin siitä.
Eli kysymys kuuluukin, mitä muita sellaisia elokuvia on jotka käsittelevät/liittyvät huliganismiin/futishuligaaneihin.
Kiitos.

http://imdb.com/keyword/hooligan/soccer/
Tuosta listasta vielä pari löytyy jo mainittujen lisäksi, selaamalla noita imdb:n avainsanoja saattaa löytyä vielä jotain muita.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Tulipas tässä katsottua klassikko, nimittäin Likainen tusina (alkuperäinen nimi :The Dirty Dozen)

Taistelukohtaukset olivat hieman lässyjä mutta tarina sinänsä oli mielenkiintoinen. Majuri Reismanin (Lee Marvin) on tarkoitus kouluttaa 12 kuolemaantuomittua vankia erikoisosastoksi jonka tehtävänä on tuhota saksalaisia upseereja vilisevä kartano.

Leffassa on useita raskaita nimiä hollywoodista kuten Charles Bronson, Telly Savalas, Donald Sutherland, Robert Ryan.

Sanoisin että jos pitää leffoista Navaronen tykit, Kotka on laskeutununt jne. niin Likainen tusina on katsomisen arvoinen.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Jade-soturi

Suomi elokuva pomppasi uudelle polulle.

Hyvää
+ ennakkoluulottomuus ja rohkeus
+ Tommi Eronen: onnistuu hyvin roolissa. Mielestäni jopa paremmin "kiinalaisena" kuin seppänä
+ Elle Kull (sivuosa, mutta erittäin hyvä. Toi hyvän - pehmeän - maun.)
+ tarina (ja sen selkeys)
+ jalat maassa ==> ei yritetty liikoja

Olisin tehnyt toisin
- muutama hyvä visuaalinen kohtaus jäi vaisuiksi (rahan puute?) lyhyen keston vuoksi (mm. suden takaa-ajo, taonta pajassa)
- Markku Peltolan vaihto joko a) Jarmo Mäkiseen tai b) Kari Heiskaseen. Mäkinen tai Heiskanen olisi sopinut paremmin pahiksen rooliin
- musiikki. Vähän mahtipontisuutta tyyliin Michael Mann (Viimeinen Mohikaani tai Heat)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulla on muistikuva, että olisin tästä jo maininnut jotain tässä ketjussa, mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi. Vaikutti mielenkiintoiselta.

Toinen mielenkiintoinen tulokas on Flags of our fathers. Aihealue antaa odottaa Pearl Harbour-tyylistä siirappia, mutta en oikein osaa yhdistää Clint Eastwoodia ohjaajana sellaiseen. Toivossa on hyvä elää.

Tämä vaikutti trailerinsa puoleta turhan imelältä, vaikka aihe on todella mielenkiintoinen. Toivottavasti edes jompsi kumpsi näistä sotaa sivuavista leffoista yllättäisi iloisesti.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Törmäsinpä aika mielenkiintoiseen leffaan, nimeltään Death of a President. Leffa on "fiktiivinen dokumentti" ja kertoo George W. Bushin salamurhasta ja tapauksen poliisitutkinnasta. Sen enempiä paljastamatta voidaan sanoa että elokuvan pääpointti tuntuu olevan sen näytäminen, miten 9/11 ja USA:n sota terrorismia vastaan on muuttanut maailmaa (tai siis lähinnä Yhdysvaltoja).

Leffa on siis dokumentin muodossa tehty ja se yhdistelee arkistokuvaa (niin manipuloitua ja lavastettua kuin aitoakin) ja haastatteluita. Leffa on synnyttänyt pienoista kohuakin kun kaksi isoa yhdysvaltalaista elokuvien levittäjää eivät suostu ottamaan leffaa ohjelmistoonsa.

Tästä traileri: http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2776191
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
http://www.apple.com/trailers/wb/thedeparted/large.html

The Departed

Ohjaajana
Martin Scorsese

Näyttelijöinä mm.
Leonardo DiCaprio
Matt Damon
Jack Nicholson
Mark Wahlberg
Martin Sheen

Se mitä olen lukenut tästä elokuvasta ja tätä nimilistaa katsoessa on pakko tehdä päätös mennä katsomaan tämä elokuva. Tämän vuoden odotetuin elokuva.

Varsinkin Leonardo DiCaprio on tämän sukupolven väärinymmärretyin näyttelijä. Monen elokuvia seuraavan ihmisen mielissä hänet vieläkin yhdistetään Titanic-elokuvaan joka ei todellakaan tee hänelle oikeutta. Jos haluatte nähdä mihin DiCaprio pystyy näyttelijänä katsokaa "What's Eating Gilbert Grape". Siinä sivussa näette vielä loistavan elokuvan.

- tinke.80
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tinke-80 kirjoitti:
Monen elokuvia seuraavan ihmisen mielissä hänet vieläkin yhdistetään Titanic-elokuvaan joka ei todellakaan tee hänelle oikeutta.
Minusta DiCaprion yhdistäminen Titaniciin ei ole mitenkään huono juttu, hyvä leffahan se oli genressään, enkä minä ainakaan ole pitänyt häntä enää moneen vuoteen minään teinityttöjen ihkuna söpöliininä. Hän ehkä jäi muutamaksi vuodeksi tällaisten mielikuvien vangiksi, mutta on ollut myöhemmin ihan ok rooleissaan leffoissa Gangs of New York, Ota kiinni jos saat ja Aviator. Ei hän mikään suosikkini ole, mutta ihan kelpo ruuduntäytettä kuitenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tinke-80 kirjoitti:
Jos haluatte nähdä mihin DiCaprio pystyy näyttelijänä katsokaa "What's Eating Gilbert Grape". Siinä sivussa näette vielä loistavan elokuvan.
Amen. Lisäksi kannattaa tarkistaa sellainen elokuva kuin Basketball Diaries, jossa Leo ei pistä yhtään paskempaa roolia myöskään.

Kyllä sillä talenttia on, mutta jämähti eräässä vaiheessa niihin tietynlaisiin rooleihin, joihin tietysti ulkonäkö helposti siunaa. En ole miehen nykyisimpiä virityksiä juurikaan nähnyt, mutta olen ymmärtänyt, että herra on palannut vähän enemmän oikean näyttelemisen pariin. Eläytymiskykyinen se kyllä on, kunhan saa hieman erikoisemman roolin alle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös