Itsestäänselvyyshuumoria

  • 188 461
  • 685

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aina tulee hienoa läppää, jos joku tuttu "saa mut kiinni" pullonpalautusautomaatilla. Hienoja juttuja aina, "Olikos kivaa eilen?", "Tuliko vähän otettua?", "Onko huono olo?"... siinä sitten voi heilutella sitä Muumi-limupulloa kysyjän naaman edessä ja sanoa, että kyllä joo tuli vedettyä kolme pulloa muumilimua ja olin ihan sekasin. Nyt on heikko olo, ja pullorahat menee tasottaviin - siellä on kokis alessa! Woot!

Onneks ei ollu ES-pulloja (ei tietty ollut, saatanan pahaa), Teho on paljon uskottavampaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jos sattuu ajamaan ylinopeutta peltipoliisiin, niin pitää hymyillä että tulee hyvä kuva muistoksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yks kanssa masentava ja ärsyttävä:

Kaksi ihmistä kohtaa toisensa
"Terve!"
"No ei tässä ihan terveitä olla.."

Tälläinen ketju olikin uusi tuttavuus ja luin lähinnä alkupäästä. Siitä on reilu kymmenen vuotta aikaa, mutta lähipiiriin kuulunut viisikymppinen oli kuukautta aikaisemmin saanut kuolemantuomion syövän johdosta ja kuolikin neljän kuukauden päästä. Tuli samalla sekunnilla mieleen, että olisin voinut sanoa esimerkiksi "Moi!"

Noin muuten onhan tässä vaikka mitä hauskoja heittoja ja useimmat on tietenkin tuttuja. Sehän näiden ongelma kai on, mutta eikös yhtä lailla, jos keksisi jonkun uuden sitä pidettäisi vanhana ja tyhmänä?

Eli taas kerran mitään ei saa sanoa tai tehdä, koska se on aina junttia.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Jaahas, kohta on lounasaika. Se onkin hieno homma, ei oo läheskään niin kova näläkä kun aina välillä vähän syö.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jaahas, kohta on lounasaika. Se onkin hieno homma, ei oo läheskään niin kova näläkä kun aina välillä vähän syö.

Ei saatana. Meinää pää hajota kun omalla työpaikalla on yksi tyyppi joka toistelee joka päivä samoja kliseitä. Kuuluu vieläpä samaan ruokaseurueeseen ja muistaa joka päivä kehua tarjolla olevan ruuan ja sanoa loppuun "hyvä ruoka, parempi mieli" ja "nyt jaksaa taas" tai jotain muuta nihkeää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaahas, kohta on lounasaika. Se onkin hieno homma, ei oo läheskään niin kova näläkä kun aina välillä vähän syö.

"No, eihän tällä näläkä lähe, toivottavasti, siirtyypähän vaan taas pikkasen..."

...turhan usein kuultu joltain oman elämänsä sankarilta...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pitääkin muistaa tokaista työkaverille joka taas tapansa mukaan kehuu ruuan että "kyllä tätä mielummin syö kuin selkäänsä ottaa".
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli taloyhtiön pihatalkoot pari viikkoa sitten, hommien jälkeen oli tarjolla purtavaa ja juotavaa.

Naapurin möhömaha otti tölkin Karjalaa, ettekä ikinä arvaa millä sutkautuksella sihautti sen auki:

"Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan!"

Oohhoh!
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
"Voi paljon paremmin, kun muistaa aina valilla syoda! Hohoho"
"Taman sulattamiseen vaatii kylla pitkan lenkin. Sinapilla. Hohoho"
"Minulla on janiksen kanssa sopimus. Han ei koske minun ruokiini ja mina en koske hanen ruokiinsa. Hohoho"
"Jos menisi hetkeksi vatsansa vierelle potkottelemaan! Hohoho"
"Onks pakko syoda *paivan ruoan nimi* jos ei taho? Hohoho"
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ruokailun jälkeen kuuluu sanoa:

"Jaaha, oisko se aika palata takas sorvin ääreen"

Vittu että vituttaa. Kukaan täällä ei tee työtä sorvilla. Ei ole sorvia missään minkä ääreen palata. Miksi pitää silti aina sanoa että nyt menen sorvin ääreen kun kuitenkin meet näpyttelee näppäimistöä ja kattelee Iltalehden sivuja? Sorvaa vittu ittes olemattomiin saatanan sorvihomo!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
"Minulla on janiksen kanssa sopimus. Han ei koske minun ruokiini ja mina en koske hanen ruokiinsa. Hohoho"
...

Minä kerran erehdyin kysäisemään eräältä vanhemman polven työkaverilta, miksei tämä syö salaattia - vastaus:
"Meillä on jänisten kanssa sopimus, etten minä syö niiden ruokia eikä ne juo mun kossuja. Hohohooo..."

...oli kaverilla ilm. useita jäniskavereita, kun sitä kossua näkyi riittävän...
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Meillä on jänisten kanssa sopimus, etten minä syö niiden ruokia eikä ne juo mun kossuja. Hohohooo..."

"Meillä on jänisten kanssa sopimus, etten minä syö niiden ruokia eikä ne nussi mun vaimoa. Hohohoo..."

Siihen salatin syömättömyyteen kuuluu myös kommentti:
"Seuraavaksihan alkaisin pussailemaan poikia? Hohohoo..."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
CHL:n lohkoarvonta päättyi juuri ja eihän se hyvin mennyt ja kynällä, paperilla ja postit-lapuilla oli käyttöä.

Siitä tulikin mieleen saako tätä käyttää, ainakin olen joskus töissä käyttänyt: "Pitääkö olla heti valmis vai tehdäänkö tietokoneella?"

Hauskaa, koska totta jne.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mutsi Kuusaankoskelta, jossa on todella ärsyttä tapa sanoa sana "minun" sanalla "min". Ja taas "sinun" on "sin". Kun lempi drinkkini on Gin Tonic niin joka saatanan kerta, kun otan Gin Toniccia niin mutsi siihen: "Onks toi sin Gin Tonic vai min Gin Tonic" vai miten se meni? Ja kuulee tota Kouvolan alueella muutenkin ihan vitun liikaa.

Nuo ruokapöytä/lounas vitsit ja "terve, no ei tässä ihan terveitä, puol kuntoisia enintään" sekä muut mitä kuulee yleensä työmaalla on kyllä ärsyttänyt jo sen verran useamman vuoden, että olen jo alkanut sanomaan niistä takaisin jotain yhtä vitun tyhmää, tyyliin "you so funnyy!" ja siihen perään tyhmää tekonaurua. On kyllä loppunut jonkin verran.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mitäs kuuluu? Ei tässä kurjuutta kummempaa.
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
- En tiedä lähtikö nälkä vai ruokahalu
- Selvänä symppis, humalassa huippujätkä!
- Tonni käteen, känni toteen
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
- Olitko baarissa?
- Juu
- Saitko?
- Peräti kolmesti. Pyytää, ruinata ja olla ilman.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei saatana. Meinää pää hajota kun omalla työpaikalla on yksi tyyppi joka toistelee joka päivä samoja kliseitä. Kuuluu vieläpä samaan ruokaseurueeseen ja muistaa joka päivä kehua tarjolla olevan ruuan ja sanoa loppuun "hyvä ruoka, parempi mieli" ja "nyt jaksaa taas" tai jotain muuta nihkeää.

Tuo alleviivattu, voi vitun vittu. Entinen työkaverini sanoi JOKA ruokailun jälkeen tuon "kyllä nyt taas jaksaa". Ensin siihen ei kiinnittänyt huomiota, jossain vaiheessa tapa vähän ärsytti mutta lopulta halusin kuristaa miehen. Ja kun reissuhommissa oltiin, niin tuo saatanan fraasi tuli niin aamupalalla, lounaalla ja mahdollisella iltapalalla. KYLLÄ NYT JAKSAA.

Samainen työkaveri oli tumpelo. Vanhempana työntekijänä hän tietty vastasi ja oli ikäänkuin nokkamiehenä (oltiiin työparina hommissa), mikä tarkoitti että hän luki piirustukset yms. ja antoi komentoja mitä tehdä. Äijä luki papereita päin persettä ja tästä johtuen jouduttiin usealla työmaalla purkamaan edellisen päivän työt, kun mies oli kattonut ysin (9) kutoseksi (6) tai muuta vastaavaa. Noh, otin toki opiksi, ja halusin aina jatkossa varmistaa kaikki, ja kun kysyin että "oletko varma", niin joka kerta työkaverini vastasi "En ole, olen *oma nimi*".

Ja hauskaa oli tietty sekin, että kun minä vittuuntuneena totesin että pakkohan tuo on käydä korjaamassa, niin vastaus oli aina että "pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja".

Kyllä nyt jaksaa kun sai avautua.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuo alleviivattu, voi vitun vittu. Entinen työkaverini sanoi JOKA ruokailun jälkeen tuon "kyllä nyt taas jaksaa". Ensin siihen ei kiinnittänyt huomiota, jossain vaiheessa tapa vähän ärsytti mutta lopulta halusin kuristaa miehen. Ja kun reissuhommissa oltiin, niin tuo saatanan fraasi tuli niin aamupalalla, lounaalla ja mahdollisella iltapalalla. KYLLÄ NYT JAKSAA.

Samainen työkaveri oli tumpelo. Vanhempana työntekijänä hän tietty vastasi ja oli ikäänkuin nokkamiehenä (oltiiin työparina hommissa), mikä tarkoitti että hän luki piirustukset yms. ja antoi komentoja mitä tehdä. Äijä luki papereita päin persettä ja tästä johtuen jouduttiin usealla työmaalla purkamaan edellisen päivän työt, kun mies oli kattonut ysin (9) kutoseksi (6) tai muuta vastaavaa. Noh, otin toki opiksi, ja halusin aina jatkossa varmistaa kaikki, ja kun kysyin että "oletko varma", niin joka kerta työkaverini vastasi "En ole, olen *oma nimi*".

Ja hauskaa oli tietty sekin, että kun minä vittuuntuneena totesin että pakkohan tuo on käydä korjaamassa, niin vastaus oli aina että "pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja".

Kyllä nyt jaksaa kun sai avautua.

Tuohon samaan repertuaariin kuuluu ilman muuta lause "Ei ole läheskään niin nälkä, kun välillä syö" toistettuna päivittäin joka ikisellä ruokatunnilla n. kymmenen vuoden ajan äänensävyllä, josta kuultaa aito ihmetys, että "Miksette naura? Ootteko te muka kuulleet tämän jo?"
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja hauskaa oli tietty sekin, että kun minä vittuuntuneena totesin että pakkohan tuo on käydä korjaamassa, niin vastaus oli aina että "pakko ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja".

Tuohon pitää lisätä vielä jotain, mutta niitäkin (veroja) voi kiertää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös