Itsestäänselvyyshuumoria

  • 188 963
  • 685
Suosikkijoukkue
Ässät
Duunissa, kun on joku raskas ja paskamainen homma hoidettavana on jonkun aina pakko tokaista "No eipä tarvi ainakaan salille lähteä illalla."

Myönnetään että olen itsekkin tuohon syyllistynyt.

Tuosta parkkeerausjutusta tuli mieleen myös usein toistuva tilanne jossa pysähdyt autolla risteykseen katsoaksesi tuleeko sieltä autoja, pamauttaa apukuski "Anna mennä vaan, ei sieltä eilenkään ketään tullu".
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Duunissa, kun on joku raskas ja paskamainen homma hoidettavana on jonkun aina pakko tokaista "No eipä tarvi ainakaan salille lähteä illalla."

Ei saatana, meilläkin tuota kuulee lähes päivittäin, tosin asiakkaan suusta.
Nyt on sitten alettu tekemään niin, että kun asiakas päivittelee homman raskautta, heitetään perään tuo sama litania ja nauretaan partaamme.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Eilen hississä kuultua kun ensimmäisenä hissiin mennyt painoi kolmoskerroksen nappia, tähän viimeisenä tullut tokaisi: "Heh heh.. ihan oikea kerros!" Tämän jälkeen sit kaikki tuijotteliki varpaitaan sen kolmen kerroksen ajan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ai jessus, ja kerran kun kävi niin että kostean firman kokousreissun jälkeen (paluu kotiin lauantai-iltapäivällä) iski sunnuntai-maanantai-yönä vatsatauti ja vedin poskivalssia raikkaasti pitkin maanantaipäivää.

Niin johan oli huumorimiehillä tyrskimistä, "jäikö putki päälle"/"ai vatsatauti, niin varmaan", tsihihi! Jokainen on mielestään keksinyt tuon niin kerrassaan osuvan ja oivan kuitin ihan ite.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Joillain kaljuilla herrasmiehillä on tapana sisään tultaessa sateesta/kovasta tuulesta tokaista: "Siellähän hiukset kastuu" tai "meinasi tukka lähteä päästä".
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Asu vapaa, mutta pakollinen. Ei helvetti. Munasillaanhan minä olisin muuten tullutkin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Minä olen tullessani lähes aina munasillani.
Ehe ehe.

Munajutut pääsiäisen aikaan ovat itsestäänselvyyshuumorikamaa myös.

Ajattelitko toivottaa kaikille "Munarikasta Pääsiäistä"?


En tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta joku aamu työpaikan pukuhuoneessa kuultuna raskaan yövuoron päätteeksi, kun pari jamppaa oli lähdössä röökille. Toinen oli vaihtanut jo työvaatteet päälle ja sanoi menevänsä jo tupakkapaikalle ja toinen tähän:

"Menepä sinä edeltä käsin,niin minä tulen sitten perästä jaloin..."

Silloin tuo oli ihan saatanan hauska. Enää ei niinkään.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jos joku ilmoittaa käyvänsä kusella, on ainoa mahdollisuus vastata: "Mun auto käy bensalla/dieselillä."

Kaverin jo edesmennyt isä kysäisi multa, että "käykö sun kellos?" ja kun vastasin, että käy, niin siihen sitten että: "käske käymään meilläkin."

EHE EHE..
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tää on jo vähän modernimpaa itsestäänselvyyshuumoria, mutta kuuluu tähän "ehe ehe" kategoriaan hienosti. Jos joku kirjoittaa facebookissa tyyliin "Leivoin juuri kakun", " Sain juuri siivottua" tai muuta vastaavaa, siihen joku urpo vastaa aina "AAA, tuu leipomaan kakku mullekkin!", "Tuu ihmeessä meillekkin siivoomaan!". Että mulla alkaa naama sulaan joka kerta.
 

J.Petke

Jäsen
Aikahuumori on myös yksi näistä itsestäänselvistä.

"Nyt jo hajos, heti 25 vuoden jälkeen."

"Just viimeks 30 vuotta sitten tein remontin ja nyt taas on pakko tehdä"

Yksi vakiovitsi on myös:

"Rikas mies kun on tukkakin nahkaa"
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
"Rikas mies kun on tukkakin nahkaa"

Näille kuulapäille voi myös todeta, että "Tukka hyvin, kaikki hyvin?". Menee paskan huumorin ohella myös vittuilusta riippuen kaljuuntumisen vapaaehtoisuudesta ja ilmaisun painotuksesta. Kannattaa kokeilla myös snägärijonossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omia bravuurejani:

Kaveri: Vedin tuossa juuri kaksi luentoa
Minä: Mihin vedit ne?

Kaveri: Laitoin saunan päälle.
Minä: Minkä päälle laitoit sen?

Kaveri: Ulkona sataa vettä.
Minä: Miksi?

Turhaan täällä morkataan huonoa huumoria. Sehän on hyvää, kun tarpeeksi tyhmään väliin heittää noita juttua kuivakkaasti. Ei niitä heitellessään saa luulla olevansa silleesti supliikkimiehenomaisesti hauska.

Vammaista mutta niin mukavaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
"Lukiotytöt tahtoo älliä ja kukkia, amistytöt tahtoo kullia ja äkkiä." Toimii hyvin letkautuksena vaikka rippijuhlissa.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Munajutut pääsiäisen aikaan ovat itsestäänselvyyshuumorikamaa myös.
Nyt kun tuli puheeksi: taisi olla ensimmäinen kiirastorstai vuosiin kun en töistä lähtiessäni ilmoittanut poistuvani munia maalailemaan. Puolustukseksi sanottakoon että poistuessani ei paikalla ollut kuin naapurilooshiin toissapäivänä ilmestynyt virallisen oloinen kauluspaitaheppu, joka ei ole esittäytynyt, eikä muutenkaan puhu mitään, Toivotin kahden päivän kyräilyn jälkeen hyvää pääsiäistä, toivottavasti älysi ottaa vittuiluna.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pääsiäiseen liittyen, sanoin eilen vaimolleni, että odotan sua täällä muna pystyssä. Tällä kertaa tosin olohuoneen sohvalla kuorittu Mignon-muna lautasella tarmokkaasti pönöttäen. Tuli hirmu härski olo. Anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pihasaunasta meni puilla lämmitettävä kiuas paskaksi, eli ruostui läpi.
No minäpä menin K-Rautaan. Myyjä tarjosi apuaan ja sanoin että kiuas pitäisi ostaa. Myyjä kysyi sähkö- vai puukiuas. Niin pakkohan siihen oli sitten laulaa luikauttaa Kim Lönnholmia: "kaipuuta polttavaa".

Hah.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pihasaunasta meni puilla lämmitettävä kiuas paskaksi, eli ruostui läpi.
No minäpä menin K-Rautaan. Myyjä tarjosi apuaan ja sanoin että kiuas pitäisi ostaa. Myyjä kysyi sähkö- vai puukiuas. Niin pakkohan siihen oli sitten laulaa luikauttaa Kim Lönnholmia: "kaipuuta polttavaa".

Hah.

Tuohan nyt on kaukana itsestäänselvyyshuumorista. Veikkaan ettei myyjä kuule tota ihan joka päivä.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tää on jo vähän modernimpaa itsestäänselvyyshuumoria, mutta kuuluu tähän "ehe ehe" kategoriaan hienosti. Jos joku kirjoittaa facebookissa tyyliin "Leivoin juuri kakun", " Sain juuri siivottua" tai muuta vastaavaa, siihen joku urpo vastaa aina "AAA, tuu leipomaan kakku mullekkin!", "Tuu ihmeessä meillekkin siivoomaan!". Että mulla alkaa naama sulaan joka kerta.

Joo, ei jumalauta. En muutekaan tajua tuollaisia "pakko kommentoida jotakin joka asiaan" tyyppejä. Kommentin tulee olla joko asiapitoinen tai nokkela.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Onko itsestäänselvyyshuumoria puhua tummaihoisista värikkäinä ihmisinä?

esim.

PK Subban tuo kyllä väriä kentälle, ehe ehe

Joel Wardin pelityyli on todella värikäs

Atlanta on liigan värikkäin joukkue, ehdottomasti

Mielestäni se on itsestäänselvyyshuumoria, koska sen voi lähestulkoon aina arvata että Subbanista puhuttaessa muistetaan mainita että kyseessä on todella värikäs pelaaja. Sitäpaitsi ei Subban ole edes värikäs, ihan yksivärinen se on niinkuin muutkin ihmiset.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää koko ketju on aika kaukana itsestäänselvyydestä. Ellei sellaiseksi laske huonoja puujalkoja joita toistetaan liian usein.

No eikös tuo juuri ole itsestäänselvyyshuumoria kun jotain toistetaan liian usein? Kun sinä tiedät jossain tilanteessa lähes 100% varmasti että keskustelukumppani tulee heittämään sen tietyn ikivanhan puujalkavitsin, ja näin sitten myös tapahtuu. Aika moni tässä ketjussa esitetyistä puujaloista on juuri niitä jotka tulee lähes takuuvarmasti tietyssä tilanteessa, eli ovat siis itsestäänselvyyshuumoria.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
No eikös tuo juuri ole itsestäänselvyyshuumoria kun jotain toistetaan liian usein? Kun sinä tiedät jossain tilanteessa lähes 100% varmasti että keskustelukumppani tulee heittämään sen tietyn ikivanhan puujalkavitsin, ja näin sitten myös tapahtuu. Aika moni tässä ketjussa esitetyistä puujaloista on juuri niitä jotka tulee lähes takuuvarmasti tietyssä tilanteessa, eli ovat siis itsestäänselvyyshuumoria.

Toki jos näin ajattelee. Ite oon koko ajan kuvitellu, että sen itse vitsin pitäisi sisältää jotain itsestäänselvää eikä niinkään, että sitä vitsiä vaan toistetaan aina samassa paikassa jolloin toinen pitää jo itsestäänselvyytenä että juuri sen vitsin joku lohkaisee tässä tilanteessa. Osuvampi nimi ketjulle olisikin esim. "Paskat vitsit joita kuulet aina samassa tilanteessa".

E: Heitetään nyt vielä yksi esimerkki siitä mitä pidän itsestäänselvyyshuumorina.

Kaksi miestä on baarissa, juovat yhdet oluet jolloin toinen miehistä kysyy toiselta:

"Otetaanko toiset?", johon toinen toki vastaa:
"Onko maapallo pyöreä/kiertääkö maapallo aurinkoa?

Tässä nimenomaan on kyse itsestäänselvyydellä vitsailusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös