Itsestäänselvyyshuumoria

  • 188 826
  • 685
Suosikkijoukkue
löytyy
Taidetaan olla jo jonkin matkan päässää originaalista itsestäänselvyyshuumorista, mutta menköön...

Kylän hauskin seppo toteaa ennen puhetta/esitelmäänsä/powerpointmaratonia, kopautettuaan pari kertaa grilliin, seuraavasti
"Onko mikki päällä..........ja Minni alla!"
 
Suosikkijoukkue
Taistelijat
Savolaiset kyllä taitavat itsestäänselvyyshuumorin. Eilenkin kaupassa eräs tuntematon savolaisgubbe tuli vastaan tarjouksessa ollutta vessapaperipakettia kantaen. Hän pysähtyi siihen viereen ja sutkautti kaupan kattoa osoittaen, että jos sinäkin ostat tuon tuplapaketin, niin neljä rullaa pitää käydä viemässä kaupan päälle. Siihen vaan hymähdin, että pitää kai sitten tehdä niin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jääkiekkopelin mennessä jatkoajalle:

"No saatiinpa viihdettä koko rahan edestä!"

Jos playoff-peli menee peräti kolmanteen jatkoerään:

"Kaksi yhden hinnalla!"
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään törmäsin viimeksi tällaiseen:
Kun joku voittaa jostain Veikkauspelistä jonkun tosi pienen summan rahaa (tyyliin 1 euro) niin silloin tämän pitää aina lohkaista voitosta kertoessaan että "Et sattus tietämään hyvää sijoitusneuvojaa?". Tai sittenhän voit toisena vaihtoehtona myös itse lohkaista tälle voittajalle että "No mihinkäs meinasit sijoittaa?".
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskovaiset ovat varmaan tämän huumorin kerskakuluttajia, ja osittain siitä johtuu, että itse vastaavia juttuja lauon kuivakkaan ivallisesti jengille ympäriinsä. Jumankauta, saarnapöntän takaa kuulee niin puujalkaa kuin olla ja voi, ja suurin osa niistä jutuista on viimeisen päälle pilke silmäkulmassa heitettyjä.
Hieno ketju, paljon uutta kelvollista materiaalia löytynyt vanhojen tuttujen, ja hyväksi koettujen lisäksi. Puujalkahuumori on mustan huumorin ohella sitä parasta huumoria.
Kannattaa myös huomata, että itsestäänselvyyshuumori ei ole sama asia kuin puujalkahuumori, vaikka tiettyjä yhtymäkohtia onkin. Puujalkavitsit voivat olla erittäin osuviaa ja toimivia, itsestäänselvyyshuumori ainoastaan niitä viljelevien ja niile nauravien tyhjäpäiden mielestä.

"Saatana miten kallista, tuoppi maksaa 6 euroa"
"Noh, elämä on, EHHEHEE!"
"Ampukaa mut"
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun 3-0-tilanteessa oleva sarja ei menekään ensimmäisellä mahdollisella kerralla poikki alkaa joka kerta tämä: "Ymmärsivät sentään rahan päälle. Varmasti pelataan 7 ottelua että saataisiin mahd. paljon kerättyä rahaa..." Että mua vituttaa tuo sama lässytys joka kerta. Hmph.

Joo, olen töissä Espoossa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
"Nyt on pakko koputtaa puuta". Jonka jälkeen hassusti kopsutetaan nyrkillä omaa päätä. Ajaija!
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun joku koulutyö/rakennusurakka/muu projekti on ihan alkutekijöissään, niin joku sanoo aina että "eihän siitä puutu enää kuin loput". Yleensä se joku olen tosin minä, vanhana Turhapuro-fanina.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kari Jalonen huusi viidennen pelin jälkeen Nordiksen pukukoppikäytävällä "Erkka Westerlund on sairas ihminen." Jalonen sai teostaan kahden peli toimitsijakiellon liigalta. Ei solvaamisesta, vaan salaisuuden paljastamisesta julkisuuteen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ja aina jos turkulainen on mediassa, sanotaan että "N.N. Suomen Turusta on saapunut tänne studioon".

Raivos - vitun - tuttavaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Isäukon puhelin soi.

Äijä vastaa puhelimeen:
- Adolf Eichmann (nimi muutettu)
Soittaja kysyy varmaan, että mitä kuuluu.
- Heinäpoutia.

Aina se sama "heinäpoutia". Vaikka elettäisiin syyskevättä.

Lisäksi itsestäänselvyyshuumoriin kuuluu suluissa oleva (nimi muutettu) -sanapari, jota käytän minäkin hyvin paljon, koska se on mielestäni hauska itsestäänselvyyshuumoripartikkeli.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Töissä, kun vetäisee etukortin ja tarjoustuotteiden hinta tipahtaa niin asiakas melkein aina: "Vedä vielä pari kertaa niin joudut maksun puolelle, hehheehe!"
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Isäukko heittää silloin tällöin ennen safkaa:

"Ylihuomenna olis tullut pari päivää syömäti"

Tai

"Parempi kärsi nälkää kun syö välillä"

Kolmas meikäläisen tälle rahastaa tarkalle opettama nokkeluus on:

"Pakko sen on hyvä olla kun tuli Kiinasta saakka"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös