Itsestäänselvyyshuumoria

  • 188 826
  • 685

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Pelatessa esimerkiksi katkoa (korttipeli, tunnetaan myös nimellä tikki), tilanteen ollessa tasan, niin, että seuraava jako ratkaisee pelin, jakajan on melkeinpä aina pakko tokaista: "Jos nyt ei ratkee, niin revitään kortit."
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Olin yhden kesän aikanaan YLEllä kesätöissä. Melko monta kertaa tuli sen kesän aikana "Koskas sä näyt telkkarissa?" tai ylipäätään "Nii ooksä telkkarissa töissä?". Veikkauksella joskus töissä ollut tuttu puolestaan kuuli tasaisesti lausahduksen "Ai Veikkauksella? Järkkääs mulle ens viikon lottonumerot".
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mis äiti on?
-Ei oo vielä valittu... (miss äitiä)
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Liike menee klo 18.00 kiinni, joku urpo tulee viittä vaille ostoksille ja saapuu kassalle reilusti sulkemisajan jälkeen, kaikki hallit jo suljettuina:

"Hehheh, taisin olla vähän Matti Myöhäinen, hehheh"
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Amnestyn feissarille kadulla:
"Hei, oletko kiinnostunut ihmisoikeuksista?"

- Itse vastasin kerran tähän "näytänkö mää siltä?" Ei tullut vastausta.

- "Ei sada yhtään niin paljon kuin eilen"

- Kahvipöydässä "meillä ei lasketa, ota vaan toinen"

- Kun joku nuorehko mies on saanut ekan lastenlapsen "miltä tuntuu nukkua mummun vieressä?"

- Kun oma jengi on tippunut pleijareissa ja toivotetaan hyvää kesälomaa, olen kuullut useasti vastauksen "Kesällä pelataan kesälajeja ja talvella talvilajeja"

- Joku alkaa pitämään puhetta yms. ja kysyy "kuuluuko sinne perälle" aina joku huutaa, että "kuuluu mutta ei haittaa".

Tätä ketjua lukiessani huomaan häpeäkseni toistelevan osaa näistä. Kai nää tuntuu osuvasti sanotulta kun ekan kerran kuulee. Sitten sitä toistelee muille kuin omana keksintönään. Osahan näistä on sinänsä hauskasti lohkastu, mutta sataan kertaan kuultuna vähemmän hauskaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uskovaiset ovat varmaan tämän huumorin kerskakuluttajia, ja osittain siitä johtuu, että itse vastaavia juttuja lauon kuivakkaan ivallisesti jengille ympäriinsä. Jumankauta, saarnapöntän takaa kuulee niin puujalkaa kuin olla ja voi, ja suurin osa niistä jutuista on viimeisen päälle pilke silmäkulmassa heitettyjä. Väkevä veli vähän naurattaa, joo. Vakiojuttu myöhäisillan tilaisuudessa on "täällähän on niin uskovaista porukkaa, että silmätkin on ristissä". Kyllä, heh heh.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
- Itse vastasin kerran tähän "näytänkö mää siltä?" Ei tullut vastausta.

Minä puolestani vastasin "En" ja hymyilin kohteliaasti. Ei tullut vastausta minullekaan. Olisi muuten mielenkiintoista tietää, minkälaisia itsestäänselvyyshuumorivastauksia nuo feissarit saavat.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joskus koulussa/armeijassa cooperin testin jälkeen kun erehtyi kysymään joltain vitsiniekalta vaikka että "Kuinka paljon meni?" tai "mikä tulos? tai jotain vastaavaa, niin vastaushan oli tietysti 12 minuuttia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
- Joku alkaa pitämään puhetta yms. ja kysyy "kuuluuko sinne perälle" aina joku huutaa, että "kuuluu mutta ei haittaa".

Tämähän oli kaikkien näiden todellisten puujalkavitsien keskellä piristävä poikkeus. En ole ennen kuullutkaan tuota kommenttia :)
 

d2uce

Jäsen
Joskus koulussa/armeijassa cooperin testin jälkeen kun erehtyi kysymään joltain vitsiniekalta vaikka että "Kuinka paljon meni?" tai "mikä tulos? tai jotain vastaavaa, niin vastaushan oli tietysti 12 minuuttia.

Todella hauska henkilö voi omista kuntoilutottumuksistaan kertoa, että "penkistä nousee oma perse ja cooper menee kahteentoista minuuttiin".
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Todella hauska henkilö voi omista kuntoilutottumuksistaan kertoa, että "penkistä nousee oma perse ja cooper menee kahteentoista minuuttiin".

Niin... sen lisäksi lenkillä käydään keittiössä ja housun punttejakin nostellaan aika-ajoin. Jos salilla käydään, niin se tapahtuu "säännöllisen epäsäännöllisesti".

Nolointa tässä on se, että yllättävän monet tässä ketjussa olevista letkautuksista naurattaa itseäni oikeasti ja tulen lisäämään ne omaan muka-hauskaan repertuaariini pyrkien toistamaan niitä kaikissa mahdollisisa tilanteissa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Todella hauska henkilö voi omista kuntoilutottumuksistaan kertoa, että "penkistä nousee oma perse ja cooper menee kahteentoista minuuttiin".


"Nostelin eilen puntteja ja kevyestipä nousi, rupesi vain paljaita sääriä palelemaan."

"- Nostin eilen sataviiskytä penkistä!"
"- Minäpä nostin viistonnia pankista!"
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Todella hauska henkilö voi omista kuntoilutottumuksistaan kertoa, että "penkistä nousee oma perse ja cooper menee kahteentoista minuuttiin".
Itse tulee hassuttelumielessä käytettyä muotoa "penkistä nousee X-kiloa. Joka päivä ja todela monta kertaa.". X:n paikalle oma sen hetken paino. Ja Coopperista kysyttäessä hauskuuttaja voi myös todeta vetäneensä sen yhteentoista minuttiin.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kusettaa niinku palokunnan parasta hevosta. Eh. He He.hehe.heeehe.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos unohtaa jotain niin silloin pitää aina vitsailla tyyliin "Taitaa olla jo dementia meikäläisellä" tai "Dementia taitaa iskeä".
 

Voittaja

Jäsen
Hieno ketju, paljon uutta kelvollista materiaalia löytynyt vanhojen tuttujen, ja hyväksi koettujen lisäksi. Puujalkahuumori on mustan huumorin ohella sitä parasta huumoria.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tämähän oli kaikkien näiden todellisten puujalkavitsien keskellä piristävä poikkeus. En ole ennen kuullutkaan tuota kommenttia :)

Tuonhan heitti jo kauppaneuvos Paukku aikanaan kultaisella ysärillä. Ja tuskin oli ensimmäinen, mutta hyvä tölväisy silti. Pidän kuitenkin vielä parempana vastineena Mitä??-huutoa tuohon kysymykseen. Sama logiikka pätee myös tilanteessa, jossa kysytään joskos tämä näkyy sinne?

Ai mikä??

Tonni käteen, känni toteen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Emmä muuten tätäkään koskaan ole tajunnut. Miksi palokunnan hevosta kusettaa enemmän kuin muita hevosia? Onko se juonut niin paljon? Miksi?

Ja miksi se on juuri se palokunnan paras hevonen jota kusettaa eniten? Ja millä kriteereillä tuo palokunnan paras hevonen valitaan?
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Ja miksi se on juuri se palokunnan paras hevonen jota kusettaa eniten? Ja millä kriteereillä tuo palokunnan paras hevonen valitaan?

Jos vesi loppuu kesken niin sammutetaan kusella? Paras hevonen koska kusettaa eniten.

EDIT: Vai oliko tämä sittenkin vain itsestäänselvyys ja astuin liukumiinaan?
 

J.Petke

Jäsen
- Saksa on muuten vaikea kieli

- JOOO. Mä osaan saksaa "ihhaabe sauerkraut in maine lederhoosen" HOHOHO "Ich komme" HOHOHO

---------------------

Myös kaikki autovitsit kuuluvat tähän samaan kastiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös