Inttiin lähdössä?

  • 1 214 972
  • 3 574

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
tuuski kirjoitti:
Tuohon talvella vai kesällä, niin ehdottomasti talvella. Muutama kusinen ammunta -20c, kuivaharjoituksineen, ilman käsineitä, mutta muuten helpompaa. Marssit suksilla, joka on paljon mukavampaa kuin jalkaisin, pisimmät leirit hyvillä ilmoilla (johtajana taas ilmoilla ei ole niin suurta väliä, kun vartiot yms. loistavat poissaolollaan).

Hajotkaa, lepo.

Pah, kesällä ne marssit tehdään pääosin pyörällä (tai näin ainakin meillä), joka on pelkkää lasettelua hiihtoon verrattuna. Etenkin jos sattuu olemaan huono hiihdossa (kuten minä). Minä siis olin koko vuoden 2003, joten pääsin kyllä maistelemaan menoa sekä - että. Ainoa asia, mikä on talvella parempi kun kesällä, on se ettei tetsatessa hajota polviaan ja kyynärpäitään käpyihin ja juuriin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Infamous kirjoitti:
Pah, kesällä ne marssit tehdään pääosin pyörällä (tai näin ainakin meillä), joka on pelkkää lasettelua hiihtoon verrattuna. Etenkin jos sattuu olemaan huono hiihdossa (kuten minä). Minä siis olin koko vuoden 2003, joten pääsin kyllä maistelemaan menoa sekä - että. Ainoa asia, mikä on talvella parempi kun kesällä, on se ettei tetsatessa hajota polviaan ja kyynärpäitään käpyihin ja juuriin.

Mikäs pyörätaistelija se siellä ;)

Pyöräilitkö koskaan upottavalla suolla täyspakkaus, ase ja vitutusliivit selässä?

Kevät on parasta aikaa armeijassa. Kajaanissa suoritimme tuona vuodenaikana hiihtosuunnistusta kun lumet olivat jo lähteneet teiden pinnoilta ja ojat ryöppysivät paikoin vuolteina. Kapparit partioivat UAZ:illa ja tarkastivat että sotilaat varmasti hiihtosuunnistavat. Kun kappareita ei näkynyt saivat ne saatanan laudat sorateillä elämänsä kyytiä.

Hiihettiin perkele.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Makuasioita varmaan, mutta kyllä se touhu talvella ainakin mulle oli paljon tuskaisempaa kuin kesällä. Se jatkuva kylmyys mitä joillain leireillä sai kokea oli sellainen kokemus mitä aika ei parissa vuodessa ole kullannut. Monta kertaa tuli ajateltua että istun koko viikonlopun saunassa kun täältä päästään...

Ampuminen on kesällä sata kertaa hauskempaa ja helpompaa kuin talvella. Itsellenikään ei tule mitään muuta mieleen kuin tetsaus mikä sujuu talvella mukavammin, muuten kesä vie kyllä armeijassa voiton 100-0.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Täyshoito niskassa kyllä, suolla nou. Pari ensimmäistä hiihtomarssia oli omalta osaltani semmoista räpiköintiä, että sysäri hakkasi samban tahtia takaraivoon. Ja kyllä sen sitten seuraavana aamuna lihaksissa tunsikin. Tämän jälkeen pyörälenkki Parolasta Tampereelle (ja seuraavana päivänä takaisin) tosiaan tuntui ruusuilla liukumiselta.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Infamous kirjoitti:
Pah, kesällä ne marssit tehdään pääosin pyörällä (tai näin ainakin meillä), joka on pelkkää lasettelua hiihtoon verrattuna.

Juu no tuohon en sano mitään, koska en vuoden aikana fillariin koskenut kertaakaan.

Hiihtomarsseista osa kului ainakin meillä hiihtohinauksessa nasun perässä, joka oli aika luksusta, paitsi alamäissä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
tuuski kirjoitti:
Hiihtomarsseista osa kului ainakin meillä hiihtohinauksessa nasun perässä, joka oli aika luksusta, paitsi alamäissä.

Tämä nasun suorittama hiihtohinaus ei meillä ainakaan ollut nopea tapa edetä. Alamäissä nimen omaan aina joku laski toisen päälle, ja sitten kun se naru kerkesi löystyä, niin nasun taas nykäistessä hiihtäjän liikkeelle, yllättävän moni kokeili miltä se liikkuminen nenällään tuntuu.

Sen verran pitää sanoa, että kesällä oli tosiaan vähän tuskaista loppusodassa tetsata kuntonapin kanssa, kun tilanne oli päällä. Jonkun kumman takia se oli pakko pitää selässä, eikä missään nimessä saanut ainakaan jättää nasulle.
Oli muuten selkä kipeänä tuon reissun jälkeen, mutta hauskaa oli silti.
 
Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Tämä nasun suorittama hiihtohinaus ei meillä ainakaan ollut nopea tapa edetä. Alamäissä nimen omaan aina joku laski, ja sitten kun se naru kerkesi löystyä, niin nasun taas nykäistessä hiihtäjän liikkeelle, yllättävän moni kokeili miltä se liikkuminen nenällään tuntuu.

Sen verran pitää sanoa, että kesällä oli tosiaan vähän tuskaista loppusodassa tetsata kuntonapin kanssa, kun tilanne oli päällä.

No, olisihan siinä edellytykset paljon nopeampaankin etenemiseen, mutta kyllä nämä marssit silti nopeammin saatiin vietyä läpi. Perus hiihto/jalka/(fillari) -marsseilla eniten vitutti juuri se matelu. Vaikka itselläkään ei todellakaan mikään huippukunto ollut, niin pienen hien kun "sai" pintaan niin taas venailtiin perässä lonnivia vätyksiä ja jäädyttiin. Tässä hinaus-vaihtoehdossa kaikki pysyi mukana, eikä sitä jumalatonta porua ja perä jää -huutoja joutunut kuuntelemaan niin paljon.
Niin ja tuleville nasu tms. kuskeille, älkää jumalauta jarrutelko alamäissä.

Tuohon toiseen lainaamani kappaleeseen liittyen kyssäri tulenjohto-puolen käyneille, onko siellä vieläkin se venttiseiska selässä viestimies ykkösellä?

Mihinkään muuhun ei oikeastaan intissä hajonnut kun tähän viestintäteknologian johtavan maan uutuustuotteeseen.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
tuuski kirjoitti:
Tuohon toiseen lainaamani kappaleeseen liittyen kyssäri tulenjohto-puolen käyneille, onko siellä vieläkin se venttiseiska selässä viestimies ykkösellä?

Vaikka itse olinkin Tulenjohto - ja Viestipatterissa sillä viestipuolella, osaan kuitenkin vastata myöntävästi. Venttiseiska selässä ja sanla rinnalla. Näillä mennään.

Itse käsittelinkin ehkäpä vielä monimutkaisempia laitteita, eli parikaapelia ja P-70:siä. Ja kivaa oli.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
TJ 348!

Palvelus on siis käynnistynyt ja mielestäni vielä kohtuu kivuttomasti! Paikkana Santahamina ja KuljK, joten se varmaan selittänee helpohkon alun! Vitutusta ei ole juuri päässyt vielä syntymään, joten minulla lienee jonkinlaista vikaa päässä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
No, ketkä lähtee 9.1.2006 ja minne. puuha-pete suuntaa Poriin ja Säkylään. Tunnelmat on mielenkiintoiset, vituttaa ja välillä innostus on pelottavaa. Noo, hyvillä mielin sinne hiivin. Mitenkä muut?
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Sodankylän jääkäriprikaattiin lähdetään. Vituttaa mutta toisaalta ihan hyvällä mielellä sinne mennään. Eipä tässä muutakaan elämää juuri ole.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Parolaan itse olen menossa, saa nähdä millainen kokemus, kun ikää on karttunut jo hieman eli 25v.

Löytyisikö täältä montakin kohtalontoveria?

No mutta siltikin ihan positiivisin mielin lähden liikkeelle, saa nähdä kuinka äijän käy!
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Ohi on, onneksi. Ne ketkä mene Niksulaan, voivat päästä nauttimaan iki-ihanasta elämysmarssista. Mikään ei voita yöllistä hiihtosuunnistusta ahkio perässä 30 asteen pakkasessa.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Järvätsalo kirjoitti:
Parolaan itse olen menossa, saa nähdä millainen kokemus, kun ikää on karttunut jo hieman eli 25v.

Löytyisikö täältä montakin kohtalontoveria?

No mutta siltikin ihan positiivisin mielin lähden liikkeelle, saa nähdä kuinka äijän käy!

Täältä löytyy yksi Parolan panssariprikaatiin menijä. Itseäni ei oikeastaan edes vituta inttiin lähtö vaan ihan mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on tulossa.
 

tabu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Järvätsalo kirjoitti:
Parolaan itse olen menossa, saa nähdä millainen kokemus, kun ikää on karttunut jo hieman eli 25v.

Löytyisikö täältä montakin kohtalontoveria?

No mutta siltikin ihan positiivisin mielin lähden liikkeelle, saa nähdä kuinka äijän käy!

Itse kävin intin loppuun juuri tuossa reilun 25 vuoden iässä. Tammikuussa 2004 astelin kohtalaisen lumituiskun saattelemana Kajaanin Hoikankankaalle. Voin kertoa, että oli aika mielenkiintoinen kokemus. Liekö johtunut juuri tuosta muita hieman vanhemmasta iästä vai mistä...
 

Herra Tuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Toronto Maple Leafs
No, ketkä lähtee 9.1.2006 ja minne. puuha-pete suuntaa Poriin ja Säkylään. Tunnelmat on mielenkiintoiset, vituttaa ja välillä innostus on pelottavaa. Noo, hyvillä mielin sinne hiivin. Mitenkä muut?

Juu, ite olen ollu täällä jo puoli vuotta ja johtajakausi alkaa panssarintorjuntakomppaniassa. Teretulemast vaan!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Herra Tuomari kirjoitti:
Juu, ite olen ollu täällä jo puoli vuotta ja johtajakausi alkaa panssarintorjuntakomppaniassa. Teretulemast vaan!

Muutama varmasti tyhmäkin kysymys: Määrätäänkö paikka(onko nyt osasto vai mikä, aselaji?)siellä heti maanantaina ja voiko sitä muuttaa enää sen jälkeen? Voidaanko sanoa: "puuha-pete, olet tyhmännäköinen paska, menet kuorimaan perunoita tuonne!"
Ja sitten tuli mieleen tuo hiuspolitiikka, huomenna menen meinaan parturiin eli kuinka pitkät saa olla?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
puuha-pete kirjoitti:
Muutama varmasti tyhmäkin kysymys: Määrätäänkö paikka(onko nyt osasto vai mikä, aselaji?)siellä heti maanantaina ja voiko sitä muuttaa enää sen jälkeen? Voidaanko sanoa: "puuha-pete, olet tyhmännäköinen paska, menet kuorimaan perunoita tuonne!"
Ja sitten tuli mieleen tuo hiuspolitiikka, huomenna menen meinaan parturiin eli kuinka pitkät saa olla?
Aselaji ja sijoituspaikka muutenkin on jaosta/joukkuetta asti päätetty jo, joten sitä ei tarvitse paljon itse miettiä. Kuskeista on joskus pulaa, jolloin sinne yritetään halukkaita haalia muista paikoista. Kai sen muutenkin pystyy vaihtamaan jos riittävän hyvät perustelut on.

Hiukset saavat olla muistaakseni korvakäytävään asti (miehillä) ja suunnilleen tasapitkät, ainakaan spede-kaljut eivät kelvanneet.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ainakin meidän komppaniassa oli sääntö, jonka mukaan hiusten piti a) olla siistit ja b) niin lyhyet että eivät tule korvien päälle.

Kuitenkin etenkin alokasaikana on ainoastaan järkevyyttä leikata kaikki pois. Kannattaa ennemmin miettiä sitä, mihin ajoittaa sen viimeisen kerran kun hiuksensa leikkaa.

Lääkintämiehen hommat saattavat olla sellaisia, johon pääsee ilmoittautumalla halukkaaksi vasta mosakauden aikana. Jos en ihan väärin muista, niin lopulliset valinnat siitä kenestä tulee lämäri tehdään vasta palveluksen alettua. Jos siis se homma kiinnostaa, niin ilmoittaa vaan heti tulohaastatteluissa joka paikassa, että sellainen kiinnostaa.

Jos haluaa helpon mosakauden kannattaa ainakin Parolassa kysellä saumoja päästä sotilaskeittäjäksi. Seuraavat neljä viikkoa on jo erikoiskoulutusta, koska hommien pitää olla hallussa siinä vaiheessa kun leirit alkavat rullata täydellä vauhdilla mosakauden jälkeen. En tiedä onko käytäntö kaikkialla sama. Lisäksi kun, jälleen Parolassa, samassa komppaniassa on lääkintämiehet ja komennuspaikoilla työskentelevät miehet, niin komppanian arkikin on varsin leppoisaa. Metsäaamuja toki spadelle tulee jopa 60-70. Palvelusaika kuitenkin vain puoli vuotta kunhan ei ole liian noheva.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
tuuski kirjoitti:
Aselaji ja sijoituspaikka muutenkin on jaosta/joukkuetta asti päätetty jo, joten sitä ei tarvitse paljon itse miettiä. Kuskeista on joskus pulaa, jolloin sinne yritetään halukkaita haalia muista paikoista.

Juupa juu, tästä pojasta tulee sitten vaihteeksi kuski. Vituttaa vaan aika lailla jo tuo paskassa ratin vääntäminen. Jaa mutta eihän he sitä kai tiedä kellä on mikäkin kortti? C-kortin omistan meinaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyllä poijjaat asia on niin, että kun menee armeijaan, niin kyllä se pitää käydä metsän keskellä. Oppiipahan olemaan! Eli Vekaranjärven luonnonkauniisiin maisemiin ollaan suuntaamassa.

Ensimmäisen kerran armeijan karmaisevan läheisyyden tiedosti kunnolla sunnuntai-aamuna armottomassa krapulassa. Ei ainakaan helpottanut olotilaa.

No, aika avoimin mielin olen kuitenkin sinne suuntaamassa. Alku voi olla raskas, mutta kunhan pari ensimmäistä viikkoa selviää kunnialla joutumatta sen kummemmin silmätikuksi, niin eiköhän se siitä.

Kipinävuoroja leirillä odotan mielenkiinnolla.
 

Vesku

Jäsen
Ikijokeri kirjoitti:
Eli Vekaranjärven luonnonkauniisiin maisemiin ollaan suuntaamassa.

Pojat sanoivat, että varuskunta on pikemminkin betonimöhkäleiden taideteos.

Ghost kirjoitti:
Jos en ihan väärin muista, niin lopulliset valinnat siitä kenestä tulee lämäri tehdään vasta palveluksen alettua.

Nekin valinnat tehdään aivan normaalisti (tulette vielä kyllästymään tähän sanontaan, alokkaat!). Aloitin Parolassa vuosi sitten, ja lämit valittiin samaan aikaan kuin muutkin 9-12 kk:n miehet. Meillä peruskoulutuskauden toiseksi viimeisellä viikolla eli 7. viikolla. Halukkuutta pystyi kertomaan erityisesti joukkueenjohtajan haastattelussa.

puuha-pete kirjoitti:
Jaa mutta eihän he sitä kai tiedä kellä on mikäkin kortti? C-kortin omistan meinaan.

Ajokortin taso kysytään heti kättelyssä joissakin papereissa - jo ennen palvelukseen astumista.



Jokainen kokee armeijan omalla tavallaan omassa palvelushommassaan - joka inttipalvelus on oma mysteerinsa.
Hyvää matkaa! Kaikki on valmiiksi pedattu.

Melkein tekee mieli takaisin armeijaan, mutta jos oikeasti pitäisi mennä, niin enpä menisi.

Ai niin. Nolla! Ohi on kaksseittemänkytä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös