Inttiin lähdössä?

  • 1 214 519
  • 3 574

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uleåborgir kirjoitti:
Jos osastolta kysytään sulkeisissa, onko jollain kuuma, niin muista vastata kyllä.

Viima nimittäin viilentää.


Toki kaikki säädökset tietävät ;)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Muistakaa, että II/05 ei kotiudu koskaan. Jostain kumman syystä omana inttiaikana hoettiin samaa silloiselle saapumiserälle. Mutta niin vain minä sieltä kotiuduin, ehkä tekin sitten, heh..

Onnea ja tsemppiä inttiin menijöille!

T: II/01
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lape7 kirjoitti:
Kyllä minulla on ollut aamut ohi jo puolitoista vuotta, mutta se ei ole tämän ketjun aihe...

No sitten. Voinen siis minäkin vähän tuulettaa. TJ 0!
Puolisen vuotta sitten jätin Vekaranjärven taakseni.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomenna suunta Huovinrinteelle. Vähän jo jännittää, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. Olen saanut neuvon, ettei kannata olla missään ensimmäinen eikä viimeinen, ettei jää liikaa "isompien herrojen" mieleen. Aika mahdotonta tosin varmaan pysytellä "tuntemattomana", kun Säkylään on yhteensä tulossa huimat 24 naista.

Voimia ja jaksamista kaikille huomenna palvelukseenastuville!
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Huomenna alkaa ja palveluspaikkana Satakunnan lennosto Pirkkala. Pientä odotusta jo ilmassa ja vähän kieltämättä syö miestä kun ulkona on lämpötilaa lähemmäs +30 astetta ja pitäis johkin kasarmille mennä nyhjöttään. No hyvä vaan että pääsee tämänkin velvoitteen nyt sitten viimein suorittamaan pois alta.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
ipanmies kirjoitti:
Huomenna alkaa ja palveluspaikkana Satakunnan lennosto Pirkkala. Pientä odotusta jo ilmassa ja vähän kieltämättä syö miestä kun ulkona on lämpötilaa lähemmäs +30 astetta ja pitäis johkin kasarmille mennä nyhjöttään. No hyvä vaan että pääsee tämänkin velvoitteen nyt sitten viimein suorittamaan pois alta.

No, älä välitä. Luulenpa, että te pääsette siellä intissä "nauttimaan" helteestä. Ei paljoa tarvitse kasarmilla nyhjöttää...
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Allekirjoittaneella on lähtö edessä topicin mukaisesti, eli 6kk on vielä aikaa. Jos jotain positiivista pitää siitä hakea niin eipähän tarvitse palvelusajan viiden ensimmäisen kuukauden aikana helteistä kärsiä. Lähtöaika _tietenkin_ valittu siten että mahollisimman vähän Pelicansin matseja jää näkemättä, jos puolella vuodella selviää niin pahimmassakin tapauksessa vain 10. Palveluspaikkana Parola, joten sielläkin on mahollisuus nähä paikallisen jengin matseja.

Joku varmaan tietää mikä on 2006 tammikuussa lähtevien tarkka päivämäärä?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
RV16 kirjoitti:
Allekirjoittaneella on lähtö edessä topicin mukaisesti, eli 6kk on vielä aikaa. Jos jotain positiivista pitää siitä hakea niin eipähän tarvitse palvelusajan viiden ensimmäisen kuukauden aikana helteistä kärsiä.

Niin, itse lähdin tammikuussa myös ja kyllä kadutti. Ainakin siinä vaiheessa, kun ensimmäisen yöharjoituksen aikana oli pakkasta ulkona valehtelematta yli 30 astetta. Aamuyöstä sattui kohdalleni kipinävuoro, edelliseltä kipinämieheltä oli jäänyt peräti yksi klappi jäljelle. Lyhty oli tietysti myös sammunut teltasta, enkä nähnyt ottaa takkia, pipoa tai hanskoja mukaani. Siinä sitten avopäin, ilman takkia ja hanskoja pakkaseen ja pimeään etsimään puita, joita ei löytynyt, ainakaan kuivia. Jotenkin kituutin sen tunnin kuitenkin ja jätin vähät puut seuraavan ongelmaksi.

Eli, mieluummin lähtisin kesällä, varsinkin, jos on tarkoituksena olla vain 6kk. Silloin pahimmat pakkaset jäävät kokematta. Lämpimän aina sietää, mutta ei sitä, kun on kaikki mahdollinen päällä ja edelleen törkeän kylmä.

Onnea matkaan II/05, teitte hyvän valinnan kesän suhteen, ei tule kylmä.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Pelicans81 kirjoitti:
Huomenna alkaa. Palveluspaikka Mikkeli ja Karkialampi.

Tervemenoa. Siellä on meikäläinenkin osan palveluksesta suorittanut aikoinaan. Kerros, sitten kun joskus sieltä lomille lompsit, mihin komppaniaan tekäläinen sijoitettiin.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
ASENTO! LEPO!

Meitsi vietti valtion täyshoitolaitoksessa armon vuoden 1999 ja paikkana oli nyt jo nimensä vaihtanut Keski-Suomen pioneerirykmentti Keuruulla. Ei oikein muuta muista kuin, että talvella oli Keuruun metsissä pirun kylmä ja kesällä helvetillisen kuuma. Alikessun napit ne mulle sieltä anto. Syytä en tiedä, kun en kenellekkään mitään pahaa tehnyt (toivottavasti).

Antoisaa palvelusaikaa kaikille uusille varusmiehille ja miksei jo palveluksessa olevillekkin.

Toivottaa
Möksy
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Raúl kirjoitti:
Eli, mieluummin lähtisin kesällä, varsinkin, jos on tarkoituksena olla vain 6kk. Silloin pahimmat pakkaset jäävät kokematta. Lämpimän aina sietää, mutta ei sitä, kun on kaikki mahdollinen päällä ja edelleen törkeän kylmä.

Itse kyllä olen päinvastaisella linjoilla. Alkuun ei juurikaan me ainakaan leireillä oltu. Ensinmäiseen 4 kuukauteen pisimmät leirit oli 4pv, joten hyvin kerkesi säät lämmetä, kun pidemmät leirit alkoi.
Loppusota olikin sitten jo todellinen makkaranpaistoleiri, kun ulkona oli jatkuvaan yli 20c lämmintä. Laitettiin vaan kännykkään herätykset aina illasta ja nukuttiin kerrankin kunnolla leireillä, kun ei tarvinnu kipinöistä huolehtia (tuo siis kovapanos ammunta vaiheessa, itse sota vaiheessa oli kiertovartiot sun muut).

Nythän ei muistaakseni enää loppusotaakaan pidetä, joten ihan sama millonka sinne inttiin menee. Viikko metsässä menee vaikka munasiltaa päällä seisoen.

Ja on teillä muuten ollu särmät johtajat, kun eivät ole käskeneet puita hakata tarpeeksi. Meillä oli aina teltassa parin päivän tarpeet puita, että ei tarvinnut keskellä yötä niitä etsiä. Ja ihan senkin takia, että kerkesivät kuivua kunnolla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
repe_joke kirjoitti:
Ja on teillä muuten ollu särmät johtajat, kun eivät ole käskeneet puita hakata tarpeeksi. Meillä oli aina teltassa parin päivän tarpeet puita, että ei tarvinnut keskellä yötä niitä etsiä. Ja ihan senkin takia, että kerkesivät kuivua kunnolla.

Todellakin puut kannatti ottaa kuivumaan. Pidimme huolen, ettei tosiaan kipinän tarvinnut aloittaa vuoroaan polttopuuhommilla muuten kuin törkätä niitä kaminaan. Lisäksi märät puut vaativat valopetrolin käyttöä tms.

Armeijatarinaketjunkin voisi perustaa kaiketi erikseen, mutta yhden laitan tähän, kun polttopuista tuli mieleen. Kerran mortit valittivat, että tuomamme puut olivat liian tikkuja. Tästäkös yksi vähän persoonallinen kuljetusjoukkueen jamppa veti herneen nenään, ja seuraavana ehtoona toimitimme todella puita kyseisille morteille. Nimittäin neljään mieheen nipin napin saimme ne tukit traktorin perävaunuun. Saivat sitten ihan itse keksiä, miten ne hoidettiin kamiinakokoisiksi. Kun valituskin loppui, niin ei tarvinnut temppua toistaa. Ei tämä nyt mikään ihmeellinen tarina ollut, vain sellainen muistelo arkielämästä valtion palveluksessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
Ja on teillä muuten ollu särmät johtajat, kun eivät ole käskeneet puita hakata tarpeeksi. Meillä oli aina teltassa parin päivän tarpeet puita, että ei tarvinnut keskellä yötä niitä etsiä. Ja ihan senkin takia, että kerkesivät kuivua kunnolla.
Eiks se mee niin että antaa alokkaiden vaan kärsiä pakkasista. Ei kait sitä alokkaiden parasta ajatella. Sen verran tietenkin ettei kukaan kuole kylmyyteen.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
ah....

Lauantaina tulee 21 mittariin ja tänään lähdetään.. no eipä mitään vitutusta tai mitään ole. Ainut mikä laittaa miettimään kauanko olisi sielä on tyttöystävä mutta senkin mitä tapahtuu näkee sitten....


jännittyneinmielin sotaa leikkimään

ainut mikä arvelutttaa on selkä joka on kipeä.. vanhoja urheiluvammoja
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
Ensinmäiseen 4 kuukauteen pisimmät leirit oli 4pv, joten hyvin kerkesi säät lämmetä, kun pidemmät leirit alkoi.
Loppusota olikin sitten jo todellinen makkaranpaistoleiri, kun ulkona oli jatkuvaan yli 20c lämmintä.
Olihan meilläkin loppusodan aikaan yli 20c lämmintä, mutta niin oli myös alokasaikana.

Ja ainakin itse olin tyytyväinen astuttuani palvelukseen aikanaan nimenomaan heinäkuun saapumiserässä. Alku armeijassa on kuitenkin sen verran orpoa ja kolkkoa hommaa, että mieluummin hämmentyneenä alokkaana tekee kaiken valoisassa ja lämpimässä, kuin pimeässä pakkaskelissä.

Hauskaa palvelusta kaikille uusille varusmiehille. Oikein kateeksi käy, ettei itse enää pääse lähtemään. Tai no niin no... Kivaa siellä on, uskokaa pois.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Pelicans81 kirjoitti:
Huomenna alkaa. Palveluspaikka Mikkeli ja Karkialampi.
Vai lähtee KooKoon mies palvelukseen. Toivotaan, että saat lomaa ainakin sarja-avaukseen niin näet allekirjoituksessasi mainitun miehen uuden tulemisen.

terv. I/03
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
repe_joke kirjoitti:
Ja on teillä muuten ollu särmät johtajat, kun eivät ole käskeneet puita hakata tarpeeksi. Meillä oli aina teltassa parin päivän tarpeet puita, että ei tarvinnut keskellä yötä niitä etsiä. Ja ihan senkin takia, että kerkesivät kuivua kunnolla.

Tilanne oli se, että kaikki mahdolliset puut oli hakattu. Niitä oli vain kuorma-autolla tuotu paikalle liian vähän. Yöllä lähdin siis etsimään ihan luonnonpuita ja muita, joita olisi voinut polttaa, huonolla menestyksellä.

Totta, että ensimmäiset leirit olivat vain lyhyitä, mutta sitäkin kylmempiä. Toisaalta, itse olin 9kk, joten olisin joutunut joka tapauksessa kokemaan nuo kylmät hetket. Loppujen lopuksi se on aika sama, milloin sinne menee. Mukavaahan tuo ei ole koskaan, ellei sitten jollain sairaalla tavalla nauti sellaisesta. Minä en.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Ja on teillä muuten ollu särmät johtajat, kun eivät ole käskeneet puita hakata tarpeeksi.

Tämä on taas niin perus mosan puhetta :) Eihän siellä paljon kannata edes yrittää alokkaana tms. itse funtsia, mutta jos oma hyvinvointi on vaakalaudalla niin kyllä silloin.

Tuohon talvella vai kesällä, niin ehdottomasti talvella. Muutama kusinen ammunta -20c, kuivaharjoituksineen, ilman käsineitä, mutta muuten helpompaa. Marssit suksilla, joka on paljon mukavampaa kuin jalkaisin, pisimmät leirit hyvillä ilmoilla (johtajana taas ilmoilla ei ole niin suurta väliä, kun vartiot yms. loistavat poissaolollaan).

Hajotkaa, lepo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös