HPK kaudella 2016–2017

  • 468 791
  • 2 434

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ole vuoden lainasopimuskaan reiluilla siirtokorvauksilla huono idea, ehkä jopa parempi kuin omani. Siis tietty vain siinä tapauksesta, että siellä nyt on todellakin jokin niin poikkeuksellisen hyvä syy, että Mannisen pitäisi Kärppiin päästä tulevaksi kaudeksi.
Tai niin, että treenaa Kerhon kanssa muutaman viikon jäillä ja sitten Kärppiin määräaikaisilla. Kärpät maksaa palkan ja Kerholle 10k€/kk vuokraa tms. Joulukuussa viimeistään Kerhoon.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No tässä tapauksessa HPK:n ei kannata mielestäni edes harkita siirtoa, jos alle 100 000€ kahdesta kaudesta on tarjous. Mielestäni tuo 200 000€ siirtokorvaus kahdesta kaudesta olisi sekin hieman alakanttiin todellisesta arvosta...

En ole varma, että onko täällä tässä ketjussa ja case Manninen setissä ihan kaikki puheenvuorot todellista pohdintaa vai jotain tiettyä viihteen lajia, tai jotain muuta ajoittain näillä palstoilla harrastettua jutskaa, mutta really? €200k tai yli Mannisesta?!

Maksaisiko edes mikään KHL-jengi enää tuollaista summaa tuollaisesta pelaajasta?!

Kertokaa mulle, mistä toi Mannisen hinta konkreettisesti muodostuu? Mä en ymmärrä, että miten vitussa Mannisen arvo voisi olla yli €100k/kausi.

Kuinka monta tuollaista pelaajaa on tällä hetkellä Liigassa? Manninen on ilmeisen alipalkattu tuohon arvoonsa nähden.

Vai nouseeko Mannisen arvo sen takia kerholaisten silmissä, että hän olisi erittäin tärkeä pelaaja ensi kaudella Kerholle, eikä Kerho todennäköisesti saa enää hankittua samantasoista pelaajaa tilalle? Mutta nostaako se oikeasti Mannisen arvoa ohan vitusti?

Olisiko Mannisen arvo sama, jos joutuisi lähtemään esim. Tepsistä tai HIFK:sta?

Kyllä mulle tottakai käy, että Kärpät maksaa Kerholle Mannisesta €200k, tai yli, mutta jotenkin mulla on vaan fiilis, että näin ei todellakaan tule käymään.

Ei se tyhmä ole, joka pyytää...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kertokaa mulle, mistä toi Mannisen hinta konkreettisesti muodostuu? Mä en ymmärrä, että miten vitussa Mannisen arvo voisi olla yli €100k/kausi.

Kuinka monta tuollaista pelaajaa on tällä hetkellä Liigassa? Manninen on ilmeisen alipalkattu tuohon arvoonsa nähden.

Vai nouseeko Mannisen arvo sen takia kerholaisten silmissä, että hän olisi erittäin tärkeä pelaaja ensi kaudella Kerholle, eikä Kerho todennäköisesti saa enää hankittua samantasoista pelaajaa tilalle? Mutta nostaako se oikeasti Mannisen arvoa ohan vitusti?

Olisiko Mannisen arvo sama, jos joutuisi lähtemään esim. Tepsistä tai HIFK:sta?

Kyllä mulle tottakai käy, että Kärpät maksaa Kerholle Mannisesta €200k, tai yli, mutta jotenkin mulla on vaan fiilis, että näin ei todellakaan tule käymään.

Ei se tyhmä ole, joka pyytää...

Lyhensin vähän lainausta mutta eikös Mannisen sopimus ollut jotain 80 000 euroa vuodessa kolmen kauden ajan. Tuolloin Manninen oli lupaava kaveri, joka ei ole esittänyt liigassa mitään. Nyt viime kaudella, jos ei nyt breikannut liigan "eliittiin" niin ainakin otti järjettömän harppauksen pelaajana. Tuollainen pelaaja vapailla markkinoilla on äkkiä sen 100 000 euroa tai enemmänkin. Kerho tässä tapauksessa saisi nauttia Mannisen pelaamisesta halvalla vielä pari kautta ja tehot voisi olla siellä noin 40 pisteen paikkeilla tai jopa enemmän.

Manninen näin ajatellen on melkoinen lottovoitto köyhälle seuralle. Vastaavan tasoisen pelimannin hinta liikkuu lähempänä 150 000 euroa kuin 100 000 euroa tällä hetkellä, näin uskoisin ainakin.

Täten ajatus siitä, että Kerho antaisi tällaisessa tapauksessa pelaajan purkaa sopimuksensa ja siirtyä vielä kilpailijan riveihin ilman merkittävää rahallista korvausta on mielestäni täysin absurdi.

Tuskin kukaan uskoo Kärppien tuollaista summaa kuitenkaan Mannisen tasoisesta pelaajasta maksavan, mutta hintalappu tuolle siirolle pitäisi olla jotain tuollaista.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Eikös tuo €200k ollut kahdesta kaudesta kun kerta sopimusta on niin paljon jäljellä? €100k/kausi silloin.

Ei ole mitään järkeä antaa Kärpille Mannisen tasoista pelaaja halvemmalla. Mannisen henkilökohtaiset asiat ovat juuri niitä, henkilökohtaisia. Kärppien ei tulisi tilanteesta hyötyä.
 

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuntuu, että aika moni unohtaa näissä siirtokorvausasioissa, että säästäähän kerho myös tuon Mannisen palkan, jos siirto toteutuu. Eli jos palkka on tuo 80k, niin siihen päälle tuo siirtokorvaussumma. Näkisin, että alle 70k per kausi ei kannata luopua. 150 000:lla saa jo laadukkaan korvaajan. Suomalaisten pelaajien osalta ei taida vaan hirveästi olla vaihtoehtoja. Rapakon takaa tulevat voivat olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Tulivatpa sitten änäristä tai ylioistosarjoista.

Mutta en usko, että siirto toteutuu. Kärppien ei kannata maksaa sitä mitä Kerhon kannattaa pyytää. Ja mistään säälistä ei pelaajia pois päästetä. Sopimuksia pitää jumalauta kunnioittaa.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lyhensin vähän lainausta mutta eikös Mannisen sopimus ollut jotain 80 000 euroa vuodessa kolmen kauden ajan.

OK, mulla ei ole mitään hajua Mannisen liksasta, mutta toi 80k antaa tietenkin perspektiiviä.

80k/kausi ei mun mielestä ole enää poskettoman halpa soppari, mutta tietenkin, jos pelaaja tekee sen +40 pistettä kaudessa, niin onhan se silloin alle markkina-arvon. 150k on jo aika kovaa settiä, vaikka potentiaalia olisikin jopa vielä parempaan. Eli onko se 200k jopa alakantissa?!

Silti mä en näe mitään saumaa sille, että Kärpät maksaisi mitään 200k Kerholle Mannisesta. Tai kaudesta puolikasta. Ei millään.

Tai sitten Kärppien hädän tarvitsee olla riittävän suuri. Eli Kerhon kannattaa pantata tilannetta mahdollisimman pitkään ja samalla löytää jostain se korvaava pelaaja, jolloin Kerho ei kärsisi kovasti.

Mielenkiintoista nähdä, miten tässä lopulta käy
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Turhaa draamaa ja spekulointia tyhjästä. Manninen on kesän Oulussa sattuneista syistä jotka ovat varmasti ymmärrettäviä ja inhimillisiä. Sakari pelaa Kerhossa ja sillä siisti.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
..mutta really? €200k tai yli Mannisesta?!

Kertokaa mulle, mistä toi Mannisen hinta konkreettisesti muodostuu? Mä en ymmärrä, että miten vitussa Mannisen arvo voisi olla yli €100k/kausi.

Vai nouseeko Mannisen arvo sen takia kerholaisten silmissä, että hän olisi erittäin tärkeä pelaaja ensi kaudella Kerholle, eikä Kerho todennäköisesti saa enää hankittua samantasoista pelaajaa tilalle? Mutta nostaako se oikeasti Mannisen arvoa ohan vitusti?
Siis kahdesta kaudesta 200k€ siirtokorvausta tarkoitan. Eli 100k€/kausi. No, avaanpa tähän, että miten ajattelin tuon muodostuvan:

Luulisin, että Mannisen palkka on tulevalta kaudelta Kerhossa noin 50k€ ja sitä seuraavalta 60k€. Näistä arvioista monet palstatoverit varmasti ovat sitä mieltä, että arvioin joitain kymmeniä tuhansia alakanttiin, mutta tällaiset arviot itselläni nyt kuitenkin ovat. Mannisen markkina-arvo taas mielestäni on nyt noin 100k€ suurempi, tai yli, näiltä kausilta eli ehkä 150k€ tulevalta ja 160k€ seuraavalta. Markkina-arvolla tarkoitan tässä yhteydessä, että paljonko maksaisi hankkia markkinoilta vastaavan tasoinen pelaaja Kerhoon tällä hetkellä. Manninen teki viime vuonna runkosarjassa 36 pistettä 61 pelissä ollen koko runkosarjan 24. eniten pisteitä tehnyt pelaaja ja oli 23-vuotias. Itse odottaisin, että tekee nyt vuotta vanhempana ja kehittyneempänä sellaisen 40 pistettä tulevalla kaudella, jos on saanut vähänkin lisää voimaa ja nopeutta kesällä. Eli, jos Mannisen tasoinen vastaava ehkä 40 pistettä tekevä pelaaja hankittaisiin Kerhoon nyt vielä kesällä kuivilta siirtomarkkinoilta, niin uskoisin että se maksaisi vähintään tuon 150k€ tulevalta kaudelta. Luultavasti joutuisi etsimään sellaisen jostain AHL:stä tms. ja maksaisi vielä enemmän. Liigassa esim. Corey Elkinsin palkka oli viimeisissä 2014 palkkatilastoissa 261k€ ja kaudella 2013-14 teki 40 pistettä ja 2014-15 teki 31 pistettä. Otin ulkomaalaispelaajan esimerkiksi myös, koska hän tuskin käyttää tuota rahastointimahdollisuutta, joten verotilastoissa näkyy luultavasti oikea palkka eikä pienempi.

Jos Kärpät siis maksaisi Manniselle saman palkan kuin mitä saisi Kerhosta tulevilta kausilta eli esim. 50k€ ensimmäiseltä ja 60k€ toiselta sekä siirtokorvausta Kerholle 100k€ ensimmäiseltä ja 100k€ toiselta (Kerholle yht 200k€), niin Kärpät maksaisi Mannisesta itse yhteensä 150k€ ensimmäiseltä ja 160k€ toiselta kaudelta eli markkina-arvon. En pidä tätäkään mitenkään erityisen hyvänä diilinä Kerholle, koska sitten pitäisi itse hankkia Mannisen tilalle pelaaja nykyisiltä melko kuivilta markkinoilta tuolla samalla summalla. Olisin itse kuitenkin valmis tuohon siirtoon suostumaan, jos siellä nyt on joku Mannisen perheenjäsen tosi huonossa kunnossa tms, kun tuo nyt on sen verran poikkeuksellisen hyvä syy. Tosin tuo edellä ehdotettu vuoden lainasopimus voisi olla vielä parempi vaihtoehto tässä tapauksessa, jos koko siirto nyt ylipäänsä edes tapahtuu.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siis kahdesta kaudesta 200k€ siirtokorvausta tarkoitan. Eli 100k€/kausi. No, avaanpa tähän, että miten ajattelin tuon muodostuvan:......

OK. Vaikeahan tuota tarkkaa arvoa on kenestäkään tietää, kun markkinat sen lopullisesti määrittäisi, jos kauppaa ruvettaisiin oikeasti hieromaan.

Toisaalta, jos Virta saa sen 90k Turussa, niin onhan Manninen palkkakuopassa, vaikkei tuo palkka suoraan kertoisikaan todellista arvoa.

Silti jonkun 200k toivominen on mielestäni täyttä utopiaa, kun puhutaan kotimaisesta Liigasta.

No, josko Manninen saisi omat asiansa sillä tavalla järjestykseen kesän aikana, että on valmis taistelemaan Kerhon väreissä kauden alkaessa. Silloin ei kukaan saa mitään paskahalvausta, kun muuten summat ja tilanteet on sitä sun tätä ja kausi pilalla.

Olkoon tämä case Manninen nyt tässä. Josko sitä seuraavaksi voisi pureskella vaikka Pennasen pelikirjaa treenipelien perusteella
 

Lilleman

Jäsen
Ujckik:illa ilmeisesti faktaa.

Mutta itsekin tässä sivusta seuranneena ihmetellyt tätä spekulointia... Sakella on sopimus kerhon kanssa, eikä ole sitä purkamassa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
" kuulin toista" -> ei pidä paikkaansa. Manninen pelaa kerhossa ja 100 tai 110%. Miten vaan.
Kiitos tästä, huojentaa. Muistetaanhan me kannattajatkin sitten, että Manninen itse ei liene kertaakaan edes väläyttänyt tätä vaihtoehtoa. Helposti ainakin itselle jää näistä hieman musta jälki pelimannia kohden, mutta tässä tilanteessa ilmeisesti keskustelu seuran ja pelaajan välillä on ollut hyvää ja molempia osapuolia kunnioittavaa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Turhaa draamaa ja spekulointia tyhjästä. Manninen on kesän Oulussa sattuneista syistä jotka ovat varmasti ymmärrettäviä ja inhimillisiä. Sakari pelaa Kerhossa ja sillä siisti.

Erittäin huojentavaa tietoa jos on 110% varmuus antaa. Toivottavasti pelin ulkopuoliset asiat eivät liikaa vaikuta Mannisen pelaamiseen ja pelihuumori olisi kohdallaan, sillä tulevan kauden pitäisi olla Mannisen todellinen läpimurtokausi.

Sehän on poijjaat jo ensi viikolla ekat pelit tiedossa! Malttamattomana odotan etenkin Kirkan ja Palven näkemistä jäällä. Pelaakohan Kapanen noissa reenipeleissä vai saako ne skipata jos kuuluu ikämiehiin?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Erittäin huojentavaa tietoa jos on 110% varmuus antaa. Toivottavasti pelin ulkopuoliset asiat eivät liikaa vaikuta Mannisen pelaamiseen ja pelihuumori olisi kohdallaan, sillä tulevan kauden pitäisi olla Mannisen todellinen läpimurtokausi.

Sehän on poijjaat jo ensi viikolla ekat pelit tiedossa! Malttamattomana odotan etenkin Kirkan ja Palven näkemistä jäällä. Pelaakohan Kapanen noissa reenipeleissä vai saako ne skipata jos kuuluu ikämiehiin?
Kapanen ei varmaankaan ensimmäisissä reenipeleissä pelaa, kun taisi saada aloittaa täysipainotteisen reenaamisen vasta Elokuun alusta.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kapanen ei varmaankaan ensimmäisissä reenipeleissä pelaa, kun taisi saada aloittaa täysipainotteisen reenaamisen vasta Elokuun alusta.

Okei, tämä tieto on mennyt täysin ohi minulta.

Näinkin Kapasen tuossa Vanajanlinnan Terassilla muutama viikko sitten. Tuoppi harmaata kädessä ja rööki huulessa. Hiljaa hyvä tulee.
 

sinikettu

Jäsen
Kuulin kans tätä samaa "vähän toista". Spekulointi ei ole tuulesta temmattua.
Kärpillä ilmoitetaan ilmeisesti maanantaina tai alkuviikosta uusista pelaajista. Samalla joukkuetreenit ja valmistautuminen harjoitusotteluihin ja CHL:n alkavat. Saapas nähdä, onko Manninen siinä tiedotuksessa mukana. Jos ei ole, niin veikkaan miehen pysyvän Hpk:ssa.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siitä lähtien kun tämä Manninen Kärppiin huhu ensimmäisen kerran nousi esille,on ollut täysin selvää miten tämä tulee päättymään. Voihan sitä jokainen itseään huijata ja kuvitella ettei se ole mahdollista kun on sopimus ja kerhon tärkeimpiä miehiä. Mutta kyllä se vaan niin menee että jos pelaaja haluaa lähteä, se myös lähtee. Valitettavasti.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Jos jostain saadaan rahaa, niin tervemenoa. Lähtö on vaikuttanut selvältä jo pitkään, huhujen määrästä laskettuna, nyt vaan jännäämään paljon tulee hilloa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Toimari on siis ilmeisesti puhunut paskaa, kun on sanonut Mannisen olevan Kerhon miehiä? Mikään ei siis muutu.

Taitaa tämäkin kausi mennä päin itteään...
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jos jostain saadaan rahaa, niin tervemenoa.

Ei tuo raha vain kauheasti lohduta, kun pitäisi saada about samaa tasoa oleva pelimies tilalle.

Pelkästään jo Toivasen takia toivon, että tämä siirto ei toteudu. Vaikka euroja saataisiin se mitä on pyydetty ja tilalle kova pelimies, niin kyllähän tuo uskottavuutta hieman söisi.

Noh, maanantaina jäät klo 10. Sitten nähdään ketä on paikalla ja missä kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös