HIFK - Kärpät Pe 19.11.2004

  • 104 727
  • 1 026
Tila
Viestiketju on suljettu.

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Paras rangaistus

Viestin lähetti velho
Paras rangaistus HIFK:lle olisi ehdottomasti ollut pari kolme kotipeliä tyhjässä hallissa. Näin toimitaan jalkapallon puolella Euroopassa. Esimerkiksi tämänpäiväisessä PSV Eindhoven - Arsenal -matsissa saksalainen erotuomari on jo etukäteen uhannut keskeyttää pelin, jos katsomosta nimitellään Arsenalin mustia pelaajia neekereiksi. Se ei ole alkuunkaan yhtä paha juttu (ovathan sanat synonyymejä) kuin heteron haukkuminen homoksi (tässä on taas kysymys vastakohdista). Kaikkihan me tiedämme, ettei Nylander ole homo.

Suomessa on langetettu jo useita tuomioita homottelusta ja huorittelusta. Muista mm. yhden, jossa eräs pienituloinen kaveri sai huorittelusta 700 euron sakon. Espoon ylpeys Salonoja olisi varmaankin saanut vastaavasta rikoksesta ainakin 200.000 euron sakon.

Ikävä kyllä suurin osa HIFK:n kannattajista on juuri näitä homottelijoita. Luovuin 80-luvun puolivälissä HIFK:n kausikortista (minulla ole kolme vuotta sekä HIFK:n että Jokereiden kausikortti) juuri siitä syystä.
Samalla "logiikallahan" Jokereiden pitäisi pelata koko kausi tyhjien katsomoiden edessä, koska heidän fanikatsomonsahan huutelee tätä Espanjassakin tapetilla ollutta "UGH! UGH!" -huutoa harva se peli?
Ja vielä suurin osa IFK-faneista on "homottelijoita". Heh. Helpottiko?
 
Viimeksi muokattu:

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Re: Paras rangaistus

Viestin lähetti velho
Paras rangaistus HIFK:lle olisi ehdottomasti ollut pari kolme kotipeliä tyhjässä hallissa. Näin toimitaan jalkapallon puolella Euroopassa. Esimerkiksi tämänpäiväisessä PSV Eindhoven - Arsenal -matsissa saksalainen erotuomari on jo etukäteen uhannut keskeyttää pelin, jos katsomosta nimitellään Arsenalin mustia pelaajia neekereiksi. Se ei ole alkuunkaan yhtä paha juttu (ovathan sanat synonyymejä) kuin heteron haukkuminen homoksi (tässä on taas kysymys vastakohdista). Kaikkihan me tiedämme, ettei Nylander ole homo.

Suomessa on langetettu jo useita tuomioita homottelusta ja huorittelusta. Muista mm. yhden, jossa eräs pienituloinen kaveri sai huorittelusta 700 euron sakon. Espoon ylpeys Salonoja olisi varmaankin saanut vastaavasta rikoksesta ainakin 200.000 euron sakon.

Ikävä kyllä suurin osa HIFK:n kannattajista on juuri näitä homottelijoita. Luovuin 80-luvun puolivälissä HIFK:n kausikortista (minulla ole kolme vuotta sekä HIFK:n että Jokereiden kausikortti) juuri siitä syystä.

Justiinsa joo! Onneksi Ilmalassa ei homotella. Siellä on kaikki, niin kivaa ja ihanaa. Älä nyt oikeesti viitsi suoltaa tollasta skeidaa!

Seuraavan Ugh huudon jälkeen voitaisi seuraava Jokerit-HIFK matsi keskeyttää?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Isaksson
Tuo kuvaus on huomattavasti lähempänä totuutta, kuin Muukkosen lopputulema.

Aivan varmasti juu. Teillä IFK:ssa on varsin kovat kädet kun selviätte pelkällä mustelmalla siitä että Nylander lyö käsille kaksin käsin niin paljon kuin lähtee.

Mites sä sit suun laitat jos syyttäjä tekeekin tässä tapauksessa syyttämättäjättämispäätöksen? Tuleeko silloinkin samanlainen itku kuin nyt tuli kun IFK sai tapahtuman järjestäjänä aivan ansaitusti sakkoja, kun IFK ei ollut hoitanut velvollisuuksiaan.

Viestin lähetti Isaksson
Sinulla on ikävä tapa aliarvioida ihmisten tietoja. Muistaakseni juuri sinä käytit lukemattomia "asiantuntevia" puheenvuoroja case-Niinimaasta ja sen tapahtumakulusta. Loppujen lopuksi kaikki sanomasi osoittautui täydeksi paskaksi.

Joo ihan kaikki osoittautui paskaksi, ja sitä samaa paskaa on jauhaneet Olli Jokinen, Kimmo Timonen, Saku Koivu ja nyt viimeksi Ville Peltonen. Teidän Amnesty osasto kuitenkin oli oikeassa ja ihmisoikeuksia rikottiin ja Summanen sai lähteä vaikka Suomen johtavat pelaajat sitä lähtöä ovat hämmästelleetkin.

ps. joko se sun mustelmas siinä kädessä on parantunut?
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Suonikohju
Ei helevetti, täällä on kyllä ilo ylimmillään! Ensimmäisen kappaleen kysymyksiin, käytän oljenkorren ja kysyn yleisöltä. Hetken mietittyäni vastaan: "Katsomossa on enemmän kuin nämä kaksi mulkvistia". Menikö oikein?

Toiseen käytän jo toisen oljenkorren ja kilautan kaverille. Mietin tarkkaan ja vastaan. Nauroi, Svantte menikö oikein? Ei helevettiläinen......

Hyvä, hyvä, hyvä, hyvä......lisää? Ei kiitos enää. Tämä on puitu.

Onnittelut vielä kerran ifk:lle voitosta.

Onnittelut sinullekin. Olet ymmärtänyt jälleen asiat juuri niin kuin halusit.
Minulta suonikohjut poistettiin jo vuonna 1984. Revi siitä.

Flinstone: Juuri noin siinä kävi vai oliko tuo valhetta? Näitkö toisin?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Svante
Flinstone: Juuri noin siinä kävi vai oliko tuo valhetta? Näitkö toisin?

En ole nähnyt mitään iskua, olen ollut tapauksessa vain ja ainoastaan lehtikuvien ja Maikkarin kuvan varassa.

Nylander siis löi kaksin käsin niin paljon kuin lähtee ja tämä känniääliö selvisi kuin sattuman kaupalla pelkällä mustelmalla, niinkö?

Joko Nylanderin on äärettömän heikko tai sitten tuolla känniääliöllä on äärettömän kovat kädet kun luita ei mennyt rikki. Mitään kyynärsuojiahan tuolla känniääliöllä ei ollut, vai?
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Homer
Ai nämä eivät olekaan HIFK-faneja, vaan varmaan joitakin VIP-katsomon porukkaa, tai peräti Kärppäkannattajia?

Homottelu yhdistettynä, räkimiseen ja muutenkin uhkaavaan käytökseen ei ole mitään vitun kritiikkiä tai kuittailua, jota ammattipelaajan pitää kestää.

Minusta Nylander teki miehekkään teon, reagoidessaan tähän tilanteeseen. Siinäkö olisi pitänyt olla kilttinä "ammattimiehenä", kun kausikorttilaiset ovat miltei niskassa, ilman mitään pleksiä välissä.

Niin miten nämä on IFK-faneja? Olisiko mahdollista että sankarit ovat vain tulleet katsomaan jääkiekkoa perjantai iltana?
Homottelu, anna mun nauraa. Sehän on lähinnä yleinen vitsi nykyään. Jos perheellisen miehen pää ei homottelua kestä niin anger management kurssille vaan. Ja kuka on puhunut räkimisestä? Kuka se on nähnyt?
Miehekästä on sinun mielestäsi se että kun toinen kuittailee niin silloin löydään mailalla... morjens!
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Re: Re: Paras rangaistus

Viestin lähetti Hextall
Justiinsa joo! Onneksi Ilmalassa ei homotella. Siellä on kaikki, niin kivaa ja ihanaa. Älä nyt oikeesti viitsi suoltaa tollasta skeidaa!

Seuraavan Ugh huudon jälkeen voitaisi seuraava Jokerit-HIFK matsi keskeyttää?

Minulla on puhtaat jauhot pussissani. Luovuin Jokereidenkin kausikortista Hartwall Areenalle muuton yhteydessä - enkä mene sinne ainakaan ennenkuin Tikkasen nro 5 on poistettu katosta. Eikö muuten ugh olekin intiaanien kieltä - ainakin oli vanhoissa sarjakuvalehdissä. Mutta nythän tämä meni ihan chattailuksi. Anteeksi vaan.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Homer
Eli HIFK-tyypeille pitäisi antaa määritelmä, että he kuuluvat viralliseen fan-clubiin vai? Minusta asiasta kertoo paljon, että herrat on kuljetettu VIP-aitioon tapauksen jälkeen.

Älä vastaa kysymykseen kysymyksellä, kysyin että mistä päättelet että sankarit olivat IFK-faneja?
On aivan normaali käytäntö että tapahtuman järjestäjä hyvittää asiakkaalle jotain jos tapahtumassa sattuu jotain ikävää. Tässä tapauksessa vierasjoukkueen pelaaja löi mailalla asiakasta katsomossa, ja asiakas loukkasi kätensä. IFK tapahtuman järjestänä halusi hyvittää tapahtunutta.
Esim. maajoukkueessa jos joku saa kiekon vaikka päähän jo joutuu sairaalaan niin joukkeen pelaajia ja edustajia käy katsomassa asiakasta sairaalassa, näin tapahtui viime karjalaturnauksessa.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Viestin lähetti Svante
Onnittelut sinullekin. Olet ymmärtänyt jälleen asiat juuri niin kuin halusit.

Niinkuin kaikki muutkin käsittävät tässä ketjussa asioita kuomaseni. Asiaa on vaan käännelty jo niin paljon tästä asiasta, spekuloitu, intetty jne. Minun puolestani joutavat kommentit tyyliin "entä jos" jne. saavat olla. Tämä ketju saa vain yhä huvitavimpia piirteitä kun samaa asiaa väännetään moneen kertaan. Luulempa että, kaikki on jo jokseenkin sanottu lukuunottamatta joidenkin asianosaisten lausuntoja. Nehän kuullaan myöhemmin.

Odotellaan sitä toista prosessia ja kattellaan mitä sitten tapahtuu ja ketä rangaistaa ja miten. Minä tyydyn siihen.

Onnittelut vielä kerran ifk:lle voitosta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti flintstone
En ole nähnyt mitään iskua, olen ollut tapauksessa vain ja ainoastaan lehtikuvien ja Maikkarin kuvan varassa.

Nylander siis löi kaksin käsin niin paljon kuin lähtee ja tämä känniääliö selvisi kuin sattuman kaupalla pelkällä mustelmalla, niinkö?


Minä olen nähnyt (olenko kertonut aikaisemmin?).
Löi kaksin käsin ja känniääliöllä (lainatakseni sinua) oli paksu ulksterin tapainen takki päällä. Mitä lääkärilausunnossa sanotaan sitä en tiedä.
Mitä aikaisempaan kommenttiisi tulee niistä lapsista, niin sehän on juuri näin kuin IS:ssa sanottiin. Se isku tuli raivon purakuksella eikä niinkään muutaman hetken tähtäyksen jälkeen.
Katsos esim. tämänpäiväistä IS:ia niin näet, että ensimmäisellä rivillä istuu henkilö, jolla on kädet aitauksen päällä. Se on ihan yleinen tapa ensimmäisellä rivillä. Mitä, jos olisit itse, tai lapsi, istunut siellä ja saanut syyttömänä sormillesi, vaikka kimmokkeesta? Luuletko, että lapsella on jotenkin korkeampi kipukynnys kuin aikuisella.
 

Marek#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SaPKo
Kohta 1000 viestiä täynnä tätä äärimmäisen mielenkiintoista juupaseipäs keskustelua. Mitäs tuon maagisen 1000 viestin kirjoittajalle on luvassa? 3000€???
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Svante
Mitä aikaisempaan kommenttiisi tulee niistä lapsista, niin sehän on juuri näin kuin IS:ssa sanottiin. Se isku tuli raivon purakuksella eikä niinkään muutaman hetken tähtäyksen jälkeen.

Joo kyllä varmaan juu olisi Nylander huitaissut niitä lapsia. Nylanderin tapoihin on jo pitkän aikaa kuulunut huitoa mailallaan katsomoon silloin kun hänelle on tuomittu jäähyjä. Tämä oli vain ensimmäinen kerta kun tapaus tuli ilmi kun löytyi tarpeeksi rohkea pioneeri ja vei asian aina oikeuteen asti.

Viestin lähetti Svante
Katsos esim. tämänpäiväistä IS:ia niin näet, että ensimmäisellä rivillä istuu henkilö, jolla on kädet aitauksen päällä. Se on ihan yleinen tapa ensimmäisellä rivillä. Mitä, jos olisit itse, tai lapsi, istunut siellä ja saanut syyttömänä sormillesi, vaikka kimmokkeesta? Luuletko, että lapsella on jotenkin korkeampi kipukynnys kuin aikuisella.

En kuvittele että lapsella tai minulla olisi jotenkin erityisesti korkeanpi kipukynnys kuin tuolla känniääliöllä. Minä vain uskallan epäillä että minä tai se lapsi emme olisi räkineet Nylanderia. Ja epäilen että ainakaan minä en olisi antanut tuon känniääliön tulla siihen minun paikalleni räkimään joten en usko että mun kädet olisi olleet kovinkaan suuressa vaarassa saada maistaa Nylanderin raivokohtausta.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Marek#3
Kohta 1000 viestiä täynnä tätä äärimmäisen mielenkiintoista juupaseipäs keskustelua. Mitäs tuon maagisen 1000 viestin kirjoittajalle on luvassa? 3000€???

Korkeintaan viikko penaltia. 999. viesti on ehkäpä varoitus, että ketju suljetaan. Ja tuhannes saa penalttia. 1001. on ilmoitus, että ketju on suljettu.
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Viestin lähetti Old School
Älä vastaa kysymykseen kysymyksellä, kysyin että mistä päättelet että sankarit olivat IFK-faneja?
On aivan normaali käytäntö että tapahtuman järjestäjä hyvittää asiakkaalle jotain jos tapahtumassa sattuu jotain ikävää. Tässä tapauksessa vierasjoukkueen pelaaja löi mailalla asiakasta katsomossa, ja asiakas loukkasi kätensä. IFK tapahtuman järjestänä halusi hyvittää tapahtunutta.

Tämä on kyllä kaikkein pahinta: HIFK:n johtokin hurraa homottelulle jopa palkiten sen ruhtinaallisesti VIP-aitiolla ja viinaksilla.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys

No niin, sakkoja ja penalttia on jaeltu ja maassa jälleen hyvä tahto. Hifk sai siis pleksin puuttumisesta muutaman donan sakon, joka katettaneen kahvi- ja virkistyskassasta.

Vaan yksi aiheeseen liittyvä kysymys on vielä jäljellä. Te Nordiksella elinkautistanne tälläkin kaudella lusineet, onko pleksi ollut paikoillaan muissa tämän kauden otteluissa ?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kysymys

Viestin lähetti bozik
Vaan yksi aiheeseen liittyvä kysymys on vielä jäljellä. Te Nordiksella elinkautistanne tälläkin kaudella lusineet, onko pleksi ollut paikoillaan muissa tämän kauden otteluissa ?

Alkukaudesta muistaakseni oli, nyt se oli jäänyt pois konsertin takia eikä sitä oltu uudelleen kiinnitetty. Sanoisin että on ollut poissa muutaman pelin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Vielä yksi kysymys, jotta saadaan se 1000 täyteen:

Eikös tuossa istuimet ole aika vierekkäin. Vainko siis nämä kaksi kännikalaa olivat siinä jäähyaition takana? Vai oliko siinä lisääkin känniääliöitä?
Jos näiden kahden vieressä oli aivan selväpäisiä katsojia, niin lienevät tunteneet itsensä uhatuiksi tuon mailahuitaisun tullessa. Olisivat myös hyviä silminnäkijöitä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kiekoton
Jos näiden kahden vieressä oli aivan selväpäisiä katsojia, niin lienevät tunteneet itsensä uhatuiksi tuon mailahuitaisun tullessa. Olisivat myös hyviä silminnäkijöitä.

Eiköhän sieltä silminnäköjöitä löydy, kaikki eivät ehkä kuitenkaan roiku täällä Jatkoajassa :) Luulisi olevan helppoa selvittää, jos ovat kausikorttipaikkoja.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti velho
Tämä on kyllä kaikkein pahinta: HIFK:n johtokin hurraa homottelulle jopa palkiten sen ruhtinaallisesti VIP-aitiolla ja viinaksilla.

Kuka nyt on puhunut hurraamisesta mitään. Ja luulen että asiasta on kysytty järjestysmiehiltä ja uskon että he eivät tähän paljon puhuttuun homotteleen puuttuneet.
Onko sitten väärin hyvittää asiakkaalle, jos esim. kiekko tulee päähän kun on HOMOTELLUT niin ulos vaan verissäpäin makaamaan?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Kysymys

Viestin lähetti lintu
Alkukaudesta muistaakseni oli, nyt se oli jäänyt pois konsertin takia eikä sitä oltu uudelleen kiinnitetty. Sanoisin että on ollut poissa muutaman pelin.
OK, mä muistelen ettei niitä viime kaudella olisi ollut lainkaan. Voin tosin hyvinkin muistaa väärin.

Ferrari humanum est. (Ferrari on ihminen, ei auto)
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Kysymys

Viestin lähetti lintu
Alkukaudesta muistaakseni oli, nyt se oli jäänyt pois konsertin takia eikä sitä oltu uudelleen kiinnitetty. Sanoisin että on ollut poissa muutaman pelin.

Tuossa piilee juuri ongelma. Siis IFK on vastuussa lätkämatsitapahtumista, mutta hallia vuokrataan kaikenlaiseen muuhunkin toimintaan eli jos sitä harva se ilta muokataan niin pitääkö IFK:n joka kerta käydä tsekkaamassa jokainen mutteri, ettei vain jäähallin pojat olisi unohtaneet laittaa. Eikö riitä, että IFK lähettää ennen kauden alkua ohjeet siitä, millaisessa kunnossa hallin pitää olla.
Vai onko IFK tässä syyllinen siinä mielessä, että on sovittu hallin kanssa, että jätetään pleksi pois. Tosin penan puheet siitä, että IFK on ulkopuolinen puhuvat tätä teoriaa vastaan, joten tuon 3000e laskun voisi faksata edelleen Bogolle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti velho
Tämä on kyllä kaikkein pahinta: HIFK:n johtokin hurraa homottelulle jopa palkiten sen ruhtinaallisesti VIP-aitiolla ja viinaksilla.

Mä taas kuulin ihan täysin varmoilta tahoilta että Hjallis on antanut oman aitionsa Hartwall-Areenalla näille herroille käyttöön mihin tahansa tilaisuuteen. Ehtona on vain se että herrat käyvät vähän väliä läpsimässä bisneskatsomoiden puku-miehiä poskille että nämä heräisivät. Toinen ehto on että he estävät näiden ruuhkia pelkäävien pukuturakaisten pelistä lähdön 3-3 tilanteessa kun peliä on jäljellä 3 minuuttia.
Tosin toi jälkimmäinen ehto taitaa olla mahdoton toteutettavaksi.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Toinen ehto on että he estävät näiden ruuhkia pelkäävien pukuturakaisten pelistä lähdön 3-3 tilanteessa kun peliä on jäljellä 3 minuuttia.

Eikö tuohon autakaan se kuuluttajan kertoma tieto, että pelin jälkeen 3. kerroksen Hesburgerissa on haastateltavana Samuli Jalkanen. Vai onko tämä Hese-haastattelu juuri se syy, minkä vuoksi katsomoista kaikotaan?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Kysymys

Viestin lähetti bozik
OK, mä muistelen ettei niitä viime kaudella olisi ollut lainkaan. Voin tosin hyvinkin muistaa väärin.

Ferrari humanum est. (Ferrari on ihminen, ei auto)

Viime kaudella oli paikalla varmaankin koko kauden. Tällä kaudella poissa ehkä juuri ne 2 ottelua.
 

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
Susikäsi

Joko Nylanderin on äärettömän heikko tai sitten tuolla känniääliöllä on äärettömän kovat kädet kun luita ei mennyt rikki.

Tähän täytyy nyt todeta, että kova ja hauras käsi menee varmasti helpommin rikki kuin pehmeä, joka sitoo mailan liike-energiaa itseensä. Toinen asia joka asiaan kovastikin vaikuttaa on iskuun käytetyn mailan materiaali ja sen taipuisuus.

Nämä yksityiskohdat ovat toki minulle tuntemattomia, joten en lähde niillä sen enempiä spekuloimaan, vaikka se onkin täällä näemmä tapana.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.46
  • 4.40
  • 2.34
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös