HIFK Fan Club ei vaadi seurajohtoon muutoksia!?

  • 81 978
  • 242

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urheilukanavan viime kevään IFK ohjelmissa mies kertoi, ettei enää nykyään istu fanikatsomossa

Vai ei istu enää nykyään! Äkikseltään tuon voisi ymmärtää niin, että "puudeli" Meder on ihan äskettäin luopunut fanikatsomon paikasta. Totuus on kuitenkin se, että herraa ei ole näkynyt fanikatsomossa koko 2000-luvulla kertaakaan. Veikkaisin, että Max on viimeksi istunut ko. katsomossa (huom. veikkaus) 1994 jos silloinkaan.

Fanikatsomossa tulee mielestäni istua niiden äänekkäämpien fanien ja muut voivat kannustaa muualta hallia.

Tää on niin pirun totta! Fanikatsomoon voitais oikeesti laittaa joku yläikäraja. On se nimittäin oikeesti melko huvittavaa, kun 40 ja risat olevat ihmiset siellä mukamaste pitäis jotain fiilistä yllä. Jos lippujen hinnoissa ei olisi mitään eroa niin tuskin istuis nää vapaamatkustajatkaan siellä. Kyllä se nimittäin se kova tunteenpalo iän myötä yleensä hilliintyy.

Yks ratkaisu olisi se, että olisi kaksi eri fanikatsomoa jota täällä on myös ehdotettukkin. Ståndis jatkaisi omalla äänekkäämmällä painolla halvemmilla lipuilla ja sit olis tää hiukan varttuneempien osasto jossa liput olisi hiukan kalliimpia kuin D-päätyyn nykyään. Lisäksi voisi oikeesti koittaa jotain yhteistä tilaisuutta ennen kauden alkua jolla saataisiin tätä ME henkeä hiukan parannettua. Nykyään tuo fanimeininki on niin sisäsiittoista touhua, että eihän siihen uskalla uusia ihmisia edes tulla mukaan saatikka, että ne olis vieläpä nuoria, kun nykyinen keski-ikäkin jo lähentelee 30 vuotta.
 

A.C.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - seurana, ei kiakkoviihteenä
Nykyään tuo fanimeininki on niin sisäsiittoista touhua, että eihän siihen uskalla uusia ihmisia edes tulla mukaan saatikka, että ne olis vieläpä nuoria, kun nykyinen keski-ikäkin jo lähentelee 30 vuotta.

Tätä on pakko tarkentaa: Seisomakatsomoon on nimenomaan tullut paljon uusia, aiemmin harvemmin - ja ympäri hallia - otteluita seuranneita katsojia. Ja pääsääntöisesti nuoremmasta polvesta. Juuri tämä nuorten mukaan saaminen - ja sen mukanaantuoma kannattajatoiminnan jatkuvuus - oli myös yksi merkittävimmistä vaikutteista nykyisen seisomakatsomon rakentamiseen.

Täysin eri asia on tietysti tuo (sinunkin ilmeisesti tarkoittama) vanha B2-porukka; joka ei näytä uusiutuvan millään. Toisaalta minulle on aivan sama minkä ikäistä porukkaa siellä yläpuolellamme istuu ja ovatko 25. vai ensimmäistä kautta hallilla. Olennaista on se, että käyttäytyvät otteluissa kuin kannattajat, eli kannustavat isosti omiaan.

A.C.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan uskomatonta kitinää täällä ja muissakin HIFK-ketjuissa.

Mun mielestä Fan Clubin "virallisen" kannan pitääkin olla juuri noin, siis kannustaa ja olla omien puolella, eikä olla heti puukottamassa selkään ja jättämässä joukkuetta. Eihän se tarkoita että he olisivat tyytyväisiä joukkueen tämän hetken tilanteeseen, tai että kaikki faniklubilaiset olisivat samaa mieltä.

Täällä HIFK-osiossa kirjoittelee eniten juuri näitä kriittisiä kitisijöitä ja kaiken mahdollisen vastustajia, eikä nämä mielipiteet tai valittajien suhde kaikkiin kannattajiin edusta tietenkään yleisesti kaikkia HIFK.n kannattajia ja niiden mielipiteitä. Nämä jatkoajan HIFK-osion kitisijäkirjoittajat ovat vaan ajan myötä kerääntyneet ja lisääntyneet täällä, ja muut eivät ole viitsineet ruveta tänne kirjoittelemaan kun samat nimimerkit valittavat kilpaa joka kolmannessa viestissä aivan samasta asiasta.

Mun mielestä täällä monet HIFK-fanit kannattavat perinteiden ja kokonaisuuden kannalta hieman epäolennaisista syistä joukkuetta, ja haluavat HIFKin olevan mahdollisimman paljon ihan niinkuin esimerkiksi jokerit. Eihän jonkin tietyn ottelun tai kauden tulosten perusteella voi hukata niitä syitä ja perusteita minkä takia alkoi alunperin kannattamaan juuri HIFKiä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mun mielestä täällä monet HIFK-fanit kannattavat perinteiden ja kokonaisuuden kannalta hieman epäolennaisista syistä joukkuetta, ja haluavat HIFKin olevan mahdollisimman paljon ihan niinkuin esimerkiksi jokerit. Eihän jonkin tietyn ottelun tai kauden tulosten perusteella voi hukata niitä syitä ja perusteita minkä takia alkoi alunperin kannattamaan juuri HIFKiä.

Selventäisitkö hieman tätä sanomaasi?

Ei kai täällä kukaan ole hukkaamassa niitä syitä, miksi on alunperin alkanut kannattamaan IFK:ta. Päinvastoin näkisin tilanteen niin, että joukkue on hukkaamassa sitä olemusta, joka on ollut syynä monen ihmisen kannatukselle. Vai oletko asiasta eri mieltä?

Ja ota nyt hyvä mies huomioon se, että niistä syistä on etäännytty jo tovin. Monien osalta kyseessä ei ole yksittäisen pelin tai edes yksittäisen kauden prosessi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pitäisi sorkkia paskaa, mutta...

Aivan uskomatonta kitinää täällä ja muissakin HIFK-ketjuissa.

Mun mielestä Fan Clubin "virallisen" kannan pitääkin olla juuri noin, siis kannustaa ja olla omien puolella, eikä olla heti puukottamassa selkään ja jättämässä joukkuetta. Eihän se tarkoita että he olisivat tyytyväisiä joukkueen tämän hetken tilanteeseen, tai että kaikki faniklubilaiset olisivat samaa mieltä.
Eihän täällä ole kukaan joukkuetta hylkäämässä. Jos yli 1000 IFKn kannattajaa (tuohon lukuun sisältyy siis fan clubilaisia että ei -fan clubilaisia) allekirjoittaa adressin, jossa ollaan tyytymättömiä joukkueen johtoon, niin minkä takia silloin jonkun urpon pitää ilmaista oma näkemyksensä fan clubin nimissä? Mederhän oikaisee tuossa "vastineessa" sellaisen asian, mitä ei ikinä edes missään väitetty. Rautalangasta: miksi pitää oikaista medialle, että fan club ei ole adressin takana, vaikka näin ei alun perin edes missään väitetty?

Mun mielestä täällä monet HIFK-fanit kannattavat perinteiden ja kokonaisuuden kannalta hieman epäolennaisista syistä joukkuetta, ja haluavat HIFKin olevan mahdollisimman paljon ihan niinkuin esimerkiksi jokerit. Eihän jonkin tietyn ottelun tai kauden tulosten perusteella voi hukata niitä syitä ja perusteita minkä takia alkoi alunperin kannattamaan juuri HIFKiä.
Kuka sinä olet sen määrittelemään, mikä on olennainen ja mikä on epäolennainen syy seurata ja kannattaa joukkuetta? Etkö itse ole sitä mieltä, etteikö tämä vuosikymmeniä kestänyt lähes jatkuva alemmuustila ole jo ihan riittävästi? Ei kyse ole yksittäisestä kaudesta tai ottelusta, kuten annat ymmärtää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
HIFK:n seurana tulisi olla ylpeä tästä addressin muotoisesta mielenilmaisusta. Sehän kertoo kuinka syviä tunteita HIFK herättää kannattajissa. Fan Clubin on tietysti mahdoton lähteä mukaan "välittämään" HIFK:sta tällä tyylillä. He ovat liikaa sidoksissa seuran työntekijöihin, kuten Matikainen. Penat ja Alpot kuitenkin tulevat jostain ja ovat aina jo melkein matkalla jonnekin, HIFK jatkaa kulkuaan...
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä täällä monet HIFK-fanit kannattavat perinteiden ja kokonaisuuden kannalta hieman epäolennaisista syistä joukkuetta, ja haluavat HIFKin olevan mahdollisimman paljon ihan niinkuin esimerkiksi jokerit.

Nythän sä olet täysin hakoteillä. Suurin syy protestointiinhan on nimenomaan se, että ollaan samanlaisia kuin Jokerit tai samanlaisia hmv-jengejä kuin kaikki muutkin.
 

Animal

Jäsen
Nythän sä olet täysin hakoteillä. Suurin syy protestointiinhan on nimenomaan se, että ollaan samanlaisia kuin Jokerit tai samanlaisia hmv-jengejä kuin kaikki muutkin.

Olet sinäkin hakoteillä. HIFK on tällä hetkellä enemmän HMV kuin suurin osa muista joukkueista. HIFK on tällä hetkellä niin HMV, että pelien seuraaminen kiinnostaa ainoastaan SM-Liigan tulospalvelun kautta, ja jos johonkin matsiin haluaa mennä katsomaan jääkiekkoa, niin kyseisessä matsissa ei ole jäällä HIFK. Muualla saattaa jopa nähdä maaleja tai kunnollista tunteenpaloa.

Vielä lisättäköön, että tällä hetkellä jokaisesta pelistä toivoo HIFKille tappiota, jotta tämä "kiekkoa maalille" -hurusetä saataisiin mahdollisimman nopeasti pois vaihtoaitiosta, Helsingistä ja Suomesta.
 

JK43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston
HIFK:n seurana tulisi olla ylpeä tästä addressin muotoisesta mielenilmaisusta. Sehän kertoo kuinka syviä tunteita HIFK herättää kannattajissa.
Vaikka nyt huutelenkin vieraaseen pöytään, niin juuri näin! Aivan samalla tavalla kuin ihan oikean yrityksen täytyy suhtautua reklamaatioon: kunnioituksella. Mikäli asiakas on tyytymätön tuotteeseen eikä reklamoi, siirtyy hän vaan toisen yrityksen asiakkaaksi. Ihan samalla tavalla HIFK:n täytyisi olla ylpeä siitä, että on saanut kasvatettua fanit, jotka ovat sitä mieltä, että seura ei ole nyt siinä kunnossa että sitä on mukava kannustaa, mutta silti sitä ei olla jättämässä.
 

scholl

Jäsen
Veikkaisin, että Max on viimeksi istunut ko. katsomossa (huom. veikkaus) 1994 jos silloinkaan.

Eikö se ole ihan sama onko joskus siellä istunut vai ei. Hän vaikuttaa enemmän politikolta kuin huligaanilta, joten sopii paremmin edunvalvontapuolelle.
Tää on niin pirun totta! Fanikatsomoon voitais oikeesti laittaa joku yläikäraja. On se nimittäin oikeesti melko huvittavaa, kun 40 ja risat olevat ihmiset siellä mukamaste pitäis jotain fiilistä yllä. Jos lippujen hinnoissa ei olisi mitään eroa niin tuskin istuis nää vapaamatkustajatkaan siellä. Kyllä se nimittäin se kova tunteenpalo iän myötä yleensä hilliintyy.

Pitäisi olla ehdottomasti se jäsenyys avoin kaikille yhdistyksessä ja sillä perusteella saisi sitten alennusta kausikorteista ja miksei jopa irtolipuista mihin tahansa katsomoon hallissa. Silloin ei olisi rauhallisemmalla väestöllä tarvetta viedä paikkoja fanikatsomosta ja saisivat fanikatsomossa mekastaa niin paljon kuin sielu sietää.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Aivan uskomatonta kitinää täällä ja muissakin HIFK-ketjuissa.

Mun mielestä Fan Clubin "virallisen" kannan pitääkin olla juuri noin, siis kannustaa ja olla omien puolella, eikä olla heti puukottamassa selkään ja jättämässä joukkuetta. Eihän se tarkoita että he olisivat tyytyväisiä joukkueen tämän hetken tilanteeseen, tai että kaikki faniklubilaiset olisivat samaa mieltä.

Uskomatonta joo.. Tottakai pitää kannustaa ja olla omien puolella. Siis seuran, mutta ei se tarkoita että tarvitsisi olla johdon puolella. "Heti puukottamassa selkään" kuulostaa siltä kun jengi olis nyt vähän päälle kymmenen tappiollisen matsin takia kääntämässä selkäänsä, kun kyse on kymmenen vuoden konttaamisesta, sekä pelityylistä. Tollasta pelityyliä voisi ehkä kestää jos oltais sarjajohdossa, mutta jos ei niin tärkeämpää on kyllä pelata IFK:n näköistä kiekkoa, ainakin minulle. Ja kukaan ei todellakaan ole jättämässä joukkuetta, miksi edes vihjailet sellaista? Ja miksi pitää viljellä sanoja kuten "kitisijä" tai mederin "turha nimilista" ja "näpäyttää"? Tervehenkinen dialogi olisi mieluisampaa kuin rivien välistä vittuilu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, jotkut fanit kun sitä jotain adressia järjesti ja allekirjoitti, niin eikös jossakin mediassa kirjoitetusta voinut joku ymmärtää että kyseessä olisi fan club, jota sitten mielestäni oikein tämä Meder oikaisi. Itse en tarkemmin tapausta tunne enkä jaksa perehtyä, mutta ymmärrän tämän hänen kirjoituksensa ja olen monessakin asiassa samoilla linjoilla.

Viime kauden alussa moni tämän palstan kirjoittaja oli tyytyväinen ja kehui kun Francis tuli. Puolessa välissä kautta häntä haukuttiin ja moni kirjoittaja vaati potkuja ja uutta koutsia tilalle. Näin sitten kävikin. Uusi koutsi vaikutti kauden loputtua hyvältä, ja moni kirjoittaja täällä kehui ja kirjoitti että se osasto on kunnossa. Nyt kun joku meni pieleen, niin nämä samat kirjoittajat ovatkin eri mieltä kuin aiemmin, ja myös eri mieltä kun sitäkin aiemmin. Sitten jos nyt Baxter erotettaisiin, niin nämä samat kirjoittajat varmaankin vaan valittaisivat siitäkin. Loputon yhtälö on valmis. No joo... Kyllähän se on pakko sanoa että Pena ja kumppanit ovat epäonnistuneet, en mä sitä tietenkään kiellä, mutta mielestäni joka kerta on tehty se mitä pitääkin ja minkä he ovat parhaaksi katsoneet sillä hetkellä, ja myöskin on pakko sanoa se, että Pena ja kumppanit ovat saaneet aivan liikaa paskaa niskaansa. Puolet tai kolmasosakin tästä paskamäärästä niskassa varmasti riittäisi. Ehkä se Mälkiä vaikutti hyvältä nuorten projektissa, ja mä ainakin olin tyytyväinen Penan astuessa Aran tilalle sillä hetkellä siinä tilanteessa silloin, ja mä ymmärrän tätä kolmen vuoden jenkki/kanukkikoutsi kokeilua, joka ei nyt oikein osunut nappiin. Jälkiviisaus on perseestä.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Puolessa välissä kautta häntä haukuttiin ja moni kirjoittaja vaati potkuja ja uutta koutsia tilalle. Näin sitten kävikin. Uusi koutsi vaikutti kauden loputtua hyvältä, ja moni kirjoittaja täällä kehui ja kirjoitti että se osasto on kunnossa. Nyt kun joku meni pieleen, niin nämä samat kirjoittajat ovatkin eri mieltä kuin aiemmin, ja myös eri mieltä kun sitäkin aiemmin.

En usko, että kovin moni hirveästi hehkutti Paulin loppukauden valmennusta, nyt en jaksa alkaa tarkistelemaan. Baxter tuli, teki sen mitä pystyi, eli pisti joukkueelle kananmunat kainaloon, jottei jäähyjä enää tulisi. Toisin sanoen peluutti brändin vastaista kiekkoa. En muista ainakaan itse miestä liiemmin hehkuttaneeni. Korjaa, jos olen väärässä.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Noh, jotkut fanit kun sitä jotain adressia järjesti ja allekirjoitti, niin eikös jossakin mediassa kirjoitetusta voinut joku ymmärtää että kyseessä olisi fan club, jota sitten mielestäni oikein tämä Meder oikaisi. Itse en tarkemmin tapausta tunne enkä jaksa perehtyä, mutta ymmärrän tämän hänen kirjoituksensa ja olen monessakin asiassa samoilla linjoilla.
Noh, koska et IFK:n asioita tunne, etkä niihin laajemmin jaksa perehtyä, miten voit ymmärtää ja allekirjoittaa Mederin kommentit? Huoh.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja se kun vertasin jokereihin, tarkoitin esimerkiksi sitä kun jokerit hankkii HIFKistä hirsoja ja vopatteja jne. Tykkääkö jokerifanit sellaisesta? Itse en ainakaan tykkäisi nähdä vahvasti jokerileimaisia pelaajia HIFKissä, vaikkakin varmaankin mahdollisesti menestyttäisiin hieman paremmin jos hankittaisiin parhaimmat pelaajat välittämättä monista muista seikoista jne tms.

Ja, mä itse en tykkää yhtään tuollaisista nettiadresseista. Voikohan sinne kirjoitella sama teinikirjoittaja kuikkuissaan useaan kertaan esimerkiksi eri koneilta? Tai ainakin sinne voi kirjoittaa kuka tahansa pelkästään jokaisen pienimmänkin asian vastustamisen takia, tai pelkästään pelleilläkseen, esimerkiksi jokerikannattajat hämmentämään HIFKin soppaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, koska et IFK:n asioita tunne, etkä niihin laajemmin jaksa perehtyä, miten voit ymmärtää ja allekirjoittaa Mederin kommentit? Huoh.
Siis mä tarkoitin tuota HIFKin kotisivulla olevaa tämänkin ketjun otsikossa mainittua uutista, jossa viitattiin johonkin hesarin kirjoitukseen, jota en ole lukenut, mutta tuskin sillä nyt niin suurta merkitystä on. Tarkoitin että olen suurimmaksi osaksi samoilla linjoilla niiden Mederin lainauksien kanssa, ja mun mielestä Fan Clubin "virallinen", jos nyt tuollaista sanaa voi käyttää, kanta pitäisikin olla juuri tuollainen, vaikkakin monet fanit ovat henkilökohtaisesti tyytymättömiä, vaikkapa itse tämä kyseinen herra.
 

#76

Jäsen
Miksi Fan Clubin pitäisi olla aivottomasti siunaamassa kaikki mitä seura, johto tai pelaajat tekee? Kannattajien tulee keskittyä otteluissa kannustamiseen, mutta välillä verbaalinen potku ahteriin on paikallaan. Vastustajien pilkkaamiseen ei minusta tule lähteä missään tapauksessa.

Oikeasti toimivassa mallissa seura ja virallinen Fan Club kävisivät jatkuvasti keskustelua, miten koko toimintaa voisi kehittää paremmaksi. Toisaalta HIFK:ssa ei vuosikymmeniin ole olut halua kehittää mitään, koska seura on tyytyväinen keskikastin joukkueeseensa.

Koko keskustelussa naurettavin seikka on HIFK Fan Clubin täydellinen epämääräisyys. Kyseessä ei ole selkeä ry, jossa jäsenillä olisi yhdistyksen sääntöjen puitteissa mahdollisuus vaikuttaa toimintaan ja nousta halutessaan johtotehtäviin. Kyseessä lienee pienen piirin pyörittämä epämääräinen porukka, joka toimii jäsenistöstään riippumatta.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Max Meder, mikä se olikaan se Fan Clubin kanta asioihin?[/I]

Eiköhän asiaankuuluva "näpäytys" ole taas luettavissa propagandasivuilta viimeistään huomenna.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hatunnosto ja kumarrus seisomakatsomon faneille. Hieno teko!
Max Meder voi jatkaa yksin tosifanina huudellen Penan selän takaa Pete2004:n kanssa. Nämä kaverit löytävät varmasti toisensa.
Tuo lakana ja sen julkisuusarvo on sitä luokkaa, että pakko on jotain tapahtua. Vielä kerran - loistavaa toimintaa!
 

Stigu

Jäsen
Hieno plagaati- itse asiassa hienoin, minkä olen jäähallissa nähnyt. Hatunnosto. Kaksi sanaa, jotka kertovat kaiken oleellisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös