Hifk 2002-2003

  • 1 301 394
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Olen täsmälleen samaa mieltä kuin PeteX valmentajavaihdoista. Ei mikään seura valmentajaa piruuttaan vaihda, vaan joku syy siihen on. Jokereissa vaihdettiin valmentajaa todella usein Areenan alkuaikoina. Syy oli aivan ilmeinen; loistavalla materiaalilla pelattiin hämmästyttävän hengetöntä ja huonoa jääkiekkoa. Tietenkään syy ei ollut yksin valmentajan, eikä vaihtokaan aina auttanut kuin korkeintaan hetkeksi. Tärkeätä on kuitenkin antaa faneille ja sidosryhmille viesti, että tätä hommaa tehdään tosissaan ja tällainen räpellys ei riitä. Valmentaja on yleensä se, johon viikate osuu ensimmäisenä. Valmentajat kuitenkin tietävät tämän itsekin.

En ole minäkään kuullut, että Jokereilla olisi ollut vaikea löytää valmentajaa. Työpaikkahan on yksi suurimpia haasteita Suomessa kunnianhimoisille valmentajille. Kohta työnsä jättävä maajoukkuevalmentaja tuli tehtäväänsä Jokereista. Vahvojen huhujen mukaan nykyinen Jokeri-valmentaja on seuraava maajoukkuevalmentaja. Ainakin nimi on vahvasti esillä.

Varmasti löytyisi myös HIFKiin halukkaita valmentajia, ei hetken epäilystä. Ja luvalla sanoen, HIFKin pitäisi vaihtaa valmentajaa. Apesta ei näihin töihin yksinkertaisesti ole. Hänen pelinjohtotaitonsa ovat alkeelliset ja se heijastuu myös pelaajiin epävarmuutena. Kaiken kruunasi kyllä eilinen maalivahdin poisottamisessa tapahtunut sekoilu. Aikalisää ei tietenkään käytetty, vaan hosuttiin homma täysin reisille toisen valmentajan näyttäessä yhtä ja toisen toista.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Joo, Surenkin kävi itsellänikin mielessä, mutten muistanut onko mies puolustajana pelannut. Eipä silläkään niin väliä, jos kuitenkin hallitsee peluuttamisen. Sopii mulle. Surenkin olkoon kvartetin neljäs jäsen.
 
Viimeksi muokattu:

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol

Tällä hetkellä on aivan selvä, että oli IFK:n valmentajana kuka hyvänsä, asiat menevät alamäkeä. Ape on munaton valmentaja eikä mun mielestäni alunperinkään ollut riskitön vaihtoehto. Josta taisin kirjoittaa... Mutta Ike, Mälkiä, Ape - ei ne kaikki olleet koko ajan väärässä. Paitsi siinä, että olivat väärässä paikassa. HIFK on kuin NHL:n Florida tai Rangers. Ihan sama ketä palkkaat ja kuinka kalliilla, joudut palkkaamaan lisää kalliita pelaajia vielä kauden aikana. Etkä siltä pääse edes playoffeihin.

Toisin sanoen HIFK taistelee liigan kalleimmalla rosterilla siitä, pääseekö se edes playoffeihin. Just kuten NY Rangers tuolla Atlantin toisella puolen.

HIFK:lla ja Rangersseilla on muutakin yhteistä kuin samanlainen ahdinko valmennus-, johto- kuin pelaajapuolellakin. Nimittäin kriittiset kannattajat. Manhattanin suunnalla ollaan totuttu saamaan kaikki nyt ja heti, kestävään kehitykseen ei uskalleta suunnata. Hektinen pörssielämä esimerkkinä on jättänyt jälkensä ihmisiinkin. Ei jakseta odottaa kehitystä, vaikka pienen laman näkyminen ei kestäisi kuin kauden-pari, mutta tappiot pidemmällä aikavälillä kuitenkin muodostuvat suuremmaksi menoeräksi tällä menolla. Tätä ajattelua ei kuitenkaan niinkin suuressa viihdeteollisuudessa kuin jääkiekkobisneksessä uskalleta toteuttaa. Jos tämä ei toimi Helsingissä, niin kuinka se voisi toimia yhdessä maailman suurimmassa bisneskaupungeista?

Jos vieläkin paljon kriittisempi Madison Square Gardenin yleisö on kuin Jäähallin vastaava, paskaa saavat ihan kohtuullisetkin hankinnat, kuten Tom Poti, Dan Blackburn jne. Jotkin pelaajat eivät uskalla edes näyttäytyä kotiyleisölle. Vieraissa uskalletaan sitten pelata omalla tasollaan, tyyliin Kimmo Kuhta. Meillä kun joku Niklas Hedberg ei yksinkertaisesti tyydytä otteillaan, vastaavan tasoisia pelaajia kun hankittiin rosteriin viimeksi Hannu Kapasen aikana ´95-´96. (hyvä on, Cipruss jne.)Toki omasta takaakin löytyy samantasoisia kavereita, joten miksi lähteä merta edemmäksi kalaan? Hedbergistä vielä sen verran, että mies sopii Alpon kouluun kuin nenä päähän, nimittäin ihmistyyppinä.

Kotiyleisön murska-arvostelu Madisonilla on ihan ymmärrettävää, eihän joukkueen tasapainoinen kasaaminen ole onnistunut sitten Rauta-Mikon. Näin siis pelkästään omasta mielestäni. Onhan muutama kohtuullinenkin kausi ollut välissä, mutta silti... Se ei toki vielä tee huonoa joukkuetta, vaikka ei mestaruutta tulisikaan. Sopivaan rakoon tulevat loukkaantumiset tai pelikiellot sekoittavat monesti peliä, vielä jos pelataan ratkaisuotteluita pääsystä jonnekin. Varaukset ovat järjestään olleet heikkolaatuisia, kun korkeista vuoroista ollaan luovuttu pudotuspelien mahdollisuutta silmällä pitäen. Tilalle saadut pelaajat ovat olleet sitten heikkoja tai jos mahdollista, vieläkin huonompia seuraavan kauden odottelijoita.

Pat LaFontainet, Bryan Berardit ja Eric Lindrosit ovat olleet lähellä uransa loppumista jo saapuessaan, Rangerssien venäläinen ruletti ei ota onnistuakseen. Samalla hankitaan isolla rahalla pelaajia, jotka eivät ole riittävän hyviä palkkaansa nähden.

Pelaajapolitiikka on aivan yhtä surkea kuin kotoisessa IFK:ssakin. Pidemmän aikaa. Pelaajahankinnoista vastaavat eivät löydä ensinnäkään tasapainoisia joukkueita kausille, puhumattakaan pelaajatyypeistä. Tälläkään kaudella ei ole voittaja-tyyppejä saatu joukkueeseen muutamaa lukuunottamatta. Loput ovat kohtuullisia, tai hyviä pelaajia, joitten henkinen puoli ei ole samalla viivalla pelitaitojen kanssa. Voittaja-tyypeiksi tästä IFK:sta tällä fiiliksellä ei nouse esiin kuin Dave Stathos, Marek Zidlicky ja Tuomo Ruutu. Yksinkertaisesti näin vähällä ei pitkälle pötkitä. Lisäksi pelaajien kartoittaminen eri tehtäviin ei ole onnistunut kuin korkeintaan välttävästi. Nykyisin erikoistilanne-pelaaminen on yksi avain voittoon, kun jokainen ryhmä pysyy 5-5:ttä vastaan hyvin roikkuen pelissä mukana tai ainakin 1-2 maalin takaa-ajoasemissa tuntumassa.

Toki ei voi sanoa, että jos joskus on ollut tälläinen, niin aina olisi tälläinen. Siksi näitä toivotaan, toivotaan-osaston miehiä hankitaankin. Monesti he ovat edullisempia kuin huippukauden pelannut pelaaja, johon pitäisi satsata reilusti taaloja/euroja/markkoja, miljoona-sopimuksen ostamiseen kun lasketaan siirtotappiot sun muut kulut, joita hänestä koituu. Jos on näyttöjä aikaisemmilta vuosilta, on kynnys siihen, että uskoo maisemanvaihdoksen olevan riittävä tekijä tason nostoon, selkeästi pienempi kuin aina huonosti pelanneella. Jos toivotaan, toivotaan-osasto on yhtä suuri kuin meillä tällä kaudella, niin se on liian suuri riski lähteä kauteen. Aina vähintään puolet näistä miehistä floppaa, toiset enemmän, toiset vähemmän.

IFK:ssa on pitkään ollut trendi, että jokin osa-alue on huippuluokkaa, muut tulevat sitten perässä ja uskotaan että se yksi osasto nostaa muittenkin tasoa automaattisesti. Huippumaalivahteja kuin huippuvalmentajiakin saa sitten etsiä suurennuslasin kanssa. Tasapainoa ei olla löydetty, eikä valmentajat ole saaneet sellaista joukkuetta joilla olisi mahdollista menestyä, jos peli ei olisi ollut valmennuksesta kiinni. Alpo Suhosen tyyli valmentaa on ollut ylimielinen jo alusta lähtien. Pojat pelaa, hän itse suuressa persoonassaan ei jaksa kuin silloin tällöin käydä ohjaamassa ja katsastamassa poikien toimia, oli sitten kyseessä harjoittelu tai pelaaminen. Chicagossa, kuten täälläkin on jo moneen kertaan mainittu, mies oli täysin samanlainen. Vaikea sanoa minkälainen valmentaja mies olisi, jos tosissaan palkkansa eteen hommia tekisi.

Tänä vuonna keskityttiin satsaamaan hyökkääjistöön, joka ei sekään kyllä kestä vertailua loppuun asti. Liian tasapaksu kokonaisuus ja kokeneen tahtohyökkääjän (ei tarkoita välttämättä luunmurtajaa, mutta ei sekään pahitteeksi olisi) puuttuminen näkyy tässä vaiheessa kautta. Tähän kokeneen hyökkääjän rooliin meillä on sitten ilmeisesti tarjolla Kimmo Salminen...

Puolustus on oman näkemykseni mukaan ollut suurin puute koko kauden. Vääriä äijiä väärissä rooleissa, ei taitoa, ei tahtoa. Enemmän taitoa kuin tahtoa kuitenkin. Tahtopelaajia ei ole noita muutamaa mainitsemaani enempää. En olisi kyllä ensimmäisenä hankkimassa tämänvuotiseen joukkueeseen vahvistuksiksi pakistoon miehiä nimeltä Jarno Kultanen, Kaj Linna tai Toni Lydman. Vaikka jokainen täyttäisikin IFK:n suurimman reiän kevyesti perustasollaankin pelaten. Kaikki nämä toki ovat tervetulleita tulevaisuuden IFK:hon pelaamaan (Linna muihin tehtäviin), mutta tänä vuonna miehistöstä uupuu Jere Karalahden, Derian Hatcherin tai Jeff Beukeboomin näköisiä miehiä...

Ei kyse ole mielestäni muusta kuin samasta ongelmasta verrattuna New York Rangersseihin. Huonoja, kallispalkkaisia ja tahdottomia pelaajia lisättynä valmentajien epäsointuun joukkueen kokoon, näköön ja väriin nähden sekä väärät miehet johtotehtävissä harjoittamassa vanhan totutun bisneksensa toimivuutta vähäisellä riskillä. Se taala/markka/euro-tappio ei ole sama Helsingissä kuin mitä se on Lappeenrannassa, miljoonatappiot eivät vielä johda konkurssiin. Siitä pitää suurempi markkina-alue huolen.

Edit. viilaamista
 
Viimeksi muokattu:

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Vakio
En ole minäkään kuullut, että Jokereilla olisi ollut vaikea löytää valmentajaa. Työpaikkahan on yksi suurimpia haasteita Suomessa kunnianhimoisille valmentajille.

Tarkastelepa Jokerien tilannetta vähän pidemmällä perspektiivillä, kun kynnitte ö-divisioonassa.

Itse olen HIFK:ta seurannut nyt jo kaksikymmentä vuotta ja kestän parin vuoden alamäen, joksi jotkut Apen valmennuskautta kutsuvat.
 

Hanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseudun joukkueet
Viestin lähetti JHag

Olen luultavasti suuremman siivouksen kannalla kuin sinä ja olen todellakin valmis lakaisemaan Frankin ja Penan myös menemään, jos sille on riittävät perusteet. Ainoa, mikä saa minut arvostamaan Penaa HIFKissä on taloudellinen tulos. Penan tienaamilla hilloilla meille ostettiin Pärä, Rudi ja Simicek. Penan urheilullinen osaaminen nykyään? Ei mitään. Pena valmentajana? Haukotus, tervetuloa 80-luku. Siinä kaikki, mitä ajattelen Penasta ja HIFKistä nyt. Rahaa se mies osaa -luoja tietää mistä syystä- tehdä. Nykyään.

Kuten aina kirjoittaa JHag asiaa, vaikka eri mieltä voidaankin parista asiasta olla:

- Olet oikeassa siinä että Moberg olisi ilman kenekään moitteita voinut lakaista Kekäläisen ulos IFK:n toimistosta ensimmäisen kauden jälkeen. Tosin uskon että Moberg ensimmäisen kerran näki läheltä miten pelaajahankintahommia hoidetaan ja millaisella työpanoksella. En usko että hän kertakaikkiaan kehtasi edes miettiä potkujen mahdollisuutta kun Kekäläinen teki vuodessa enemmän duunia pelaajamarkkinoilla kuin Moberg 7 vuodessa. Eikä Kekäläisen kokoama joukkue ollut mikään huono, valmentajavalinta oli hieman outo mutta sillä pelaajaringillä olisi voitu taistella jopa pronssista, tämän kauden jengillä ei voi.

- Niin, minä olen suursivouksen kannalla sen takia että kyseinen IFK:n hallitus todellakin luulee osaavansa nämä hommat mikä on todella vaarallista tulevaisuutta ajatellen. Kun Harkimo aikoinaan rakensi Jokereiden balettia niin Moberg nauroi hänelle eikä uskonut tällaiseen lopputulokseen, mikä viittaa siihen ettei miehellä ole visioita ollenkaan. Nyt kun todisteet ovat pöydällä luulisi näiden HIFK:n hallituksen herrojen suorastaan kerjäävän apua ja ymmärrystä mutta mitä vielä. Siellä omassa kabinetissä mökötetään kun ei mitään olisi viime 4 vuoden aikana tapahtunut (eikä oikeastaan olekkaan) ja jatketaan malliin "antaa kansan pauhata, kyllä tämä tästä taas ohi menee".
Siksi JHag, tahdon minä sekä moni muu kerralla lakaista koko hallituksen ja aloittaa puhtaalta pöydältä, silloin ei jää väärinkäsityksiin mitään aihetta eikä mahdollisuuksia!
Olen aivan varma että uusia rikkaita J Salonoja tai uusia "osaajia" löytyy! En ymmärrä mitä päätöksiä nykyinen hallitus voi tehdä mikä ei uusi hallitus voisi? Kuka vaan voi istua hallituksessa ja sanoa että "pelatkaa IFK:n näköistä lätkää"... Missä näytöt?
Missä luottamus?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tässä Hifk-Jokerit vertailussa on se suuri ero eli kun Hjallis omistaa Narrit ja rakastaa rahaa niin hän huolehtii keinoja kaihtamatta että narreilla menee hyvin koska hänen OMAT rahansa ovat siinä kiinni.
Hifkin touhu on vähän samaa kun poika kokoaa isänsä rahoilla liigapörssi kentällisen.Kun ei ole omat rahat kyseessä niin ei hemmot välitä kuinka menee.
Nyt pitäisi löytyä joku ökyrikas joka rakastaa Hifkiä ja ostais roskan itselleen ja alkais tekeen alusta asti hommia.
Toinen vaohtoehto on että lähdetään ihan alhaalta asti hieman toisella nimellä ja hankitaan vielä alkuperäinen vaakuna-logo rintaan ja noustaan pikkuhiljaa liigaan asti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Hanska
Eikä Kekäläisen kokoama joukkue ollut mikään huono, valmentajavalinta oli hieman outo mutta sillä pelaajaringillä olisi voitu taistella jopa pronssista, tämän kauden jengillä ei voi.

Minusta tämän kauden joukkueella voi taistella vieläkin ihan mistä vaan. Tämän takia olen Alpo Suhosen potkujen kannalla.

Meillä on huippumaalivahti, puolustukseen pitäisi pari hankintaa tehdä (Jere ja joku kiekollinen hyvä pakki), hyökkäyksessä materiaali on ihan riittävä, kun alisuorittajat (Simicek, Pärssinen ja Hirschovits) nousevat omalle tasolleen.

Ongelmana on, että joukkue ei näytä pelaavan valmentajansa toivomaa kiekkoa kuin kerran kymmenessä pelissä. Kaikki hyökkää-lätkä ei ole toimiva pelityyli tämän päivän sm-liigassa, tuskin muuallakaan.

Tähän hurjaa draivia joukkueelta vaativaan pelityyliin kun yhdistetään välinpitämättömän oloinen filosofisia ohjeita pelaajille jakeleva ykkösvalmentaja Alpo Suhonen ei ole ihme, että hukassa ollaan.

Esim. Juhani Tamminen ja pari uutta puolustajaa voisi olla loppukauden ajaksi sellainen piristysruiske, että taistelisimme vielä ihan kärkisijoista.

Jos meidän pelaajamateriaali olisi kauden 2001-02 tasoinen, voisimme ottaa katsomossa ihan rauhallisesti. Tällä kaudella, kun nuoret pelaajamme eivät ole vielä lähteneet NHL:n, tulisi menestystä tavoitella tosissaan. Minä en näe tämän konseptin toimivan Alpo Suhosen johdolla. Siksi hänen on lähdettävä.

Kaikkein tärkein syy Suhosen potkuille on edellisen lisäksi tietysti se, ettei hän kunnioita ifk:n perinteistä pelityyliä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Hanska


....Siellä omassa kabinetissä mökötetään kun ei mitään olisi viime 4 vuoden aikana tapahtunut (eikä oikeastaan olekkaan) ja jatketaan malliin "antaa kansan pauhata, kyllä tämä tästä taas ohi menee".

Täsmälleen näin. Tämän viestin sain tänäänkin, kun tongin asioita. Apelle annetaan vielä aikaa jne jne. Ja täsmälleen tätä tarkoitin, kun otin esimerkiksi sen, mitä Hjallis teki -99. Osti menestyksen eväät sieltä, missä ne valmiina olivat. Eikä jäänyt mököttämään Areenansa uumeniin.

Kosmeettisena siivouksena uskoisin, että Kantorista, Saarisesta ja mahd. Simistä hankkiudutaan eroon, nostetaan pari junnua kehiin, lähinnä Lostedt ja tehdään yksi keskitason kaappaus mallia Bombic (vain esimerkki arvoisat Saipa-fanit). Lisäksi kaivetaan Kimmo Salminen naftaliinista, pyyhitään pölyt ja tyrkätään jäälle.

Viestin lähetti Hanska

Siksi JHag, tahdon minä sekä moni muu kerralla lakaista koko hallituksen ja aloittaa puhtaalta pöydältä, silloin ei jää väärinkäsityksiin mitään aihetta eikä mahdollisuuksia!
Olen aivan varma että uusia rikkaita J Salonoja tai uusia "osaajia" löytyy! En ymmärrä mitä päätöksiä nykyinen hallitus voi tehdä mikä ei uusi hallitus voisi? Kuka vaan voi istua hallituksessa ja sanoa että "pelatkaa IFK:n näköistä lätkää"... Missä näytöt?
Missä luottamus?

Mutta onko sinun tähtäimessäsi vasta kausi 03/04? Minä olen sen verran hullu, että haluaisin jotain tehtävän jo tällä kaudella. Enkä ole ainoa. Itsekin olen sijoittanut hieman sponsorirahaa HIFKiin -toki aavistuksen pienemmässä mittakaavassa kuin Koff:D- ja tiedän monen muunkin sponsorin juuri nyt ajattelevan, että "ei perkele, meinaako ne tehdä sen taas, kolmannen kerran peräkkäin?"

Siksi aloittaisin välittömästi valmentajanvaihdoksella. Kuten Vakio sanoi, Jokerien valmentajanvaihdokset ovat olleet perusteltuja kuitenkin. Kukaan HIFKin lähipiirissä oleva ei myöskäänn halua nähdä sellaista paskaa, mitä eilen nähtiin. Ja on nähty tällä kaudella niin monta kertaa aiemminkin. 3-0 voitto Jokereista oli huono homma. Sillä leijuttiin taas pari viikkoa. Apen ulostoimittaminen on ihan minimivaatimus uudistuksista puhuttaessa. Ja se on asia, mikä voidaan tehdä nyt. HIFKin valmentajaksi haluavia riittää.

Hjallishan halusi alunperin ostaa HIFKin. Ei myyty.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Johannes

Ei mullakaan sinänsä ole valmentajan vaihtamista vastaan mutta mitäs sitten tehdään jos homma ei edelleenkään toimi.Näin voi hyvin käydä koska S&W jälkeen ei ole toiminut vaikka on jo monta yrittänyt.Palkkamenot valmentajille alkaa oleen jo järjettömissä summissa jos Suhonen,Rindell ja kääpiö potkitaan pois ja 2-3 uutta miestä tilalle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Johannes

Viestin lähetti mixu
Ei mullakaan sinänsä ole valmentajan vaihtamista vastaan mutta mitäs sitten tehdään jos homma ei edelleenkään toimi.Näin voi hyvin käydä koska S&W jälkeen ei ole toiminut vaikka on jo monta yrittänyt.Palkkamenot valmentajille alkaa oleen jo järjettömissä summissa jos Suhonen,Rindell ja kääpiö potkitaan pois ja 2-3 uutta miestä tilalle.

Joku järkevä ratkaisu tähän olisi kuitenkin kehitettävä. Alpo voisi jäädä johonkin pelaajien kehitysjohtajan virkaan. Esim. Grunnin ja Viitaluoman kanssa Alpo on kai onnistunut ihan hyvin.

Valmentajat voisivat olla vaikka Tamminen-Suhonen ja Lindfors. Otteluiden aikana Ape voi seistä toteemipaaluna vaihtoaitiossa.

Mieluiten kuitenkin antaisin Alpolle potkut. Suhosta on kärsittävä vielä melkein kaksi kautta, jos hänestä ei hankkiuduta eroon.

Kerran se vain kirpaisee. Nykytilanne on kestämätön.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Q
Tarkastelepa Jokerien tilannetta vähän pidemmällä perspektiivillä, kun kynnitte ö-divisioonassa.

Itse olen HIFK:ta seurannut nyt jo kaksikymmentä vuotta ja kestän parin vuoden alamäen, joksi jotkut Apen valmennuskautta kutsuvat.

Kuten tavallista, en ymmärrä ollenkaan mitä Q mahtaa tarkoittaa. Vihjaatko, etten minä olisi seurannut jääkiekkoa riittävän kauan. Kävin muistaakseni ensimmäisen kerran Nordiksella n. 1970. Siitä lähtien olen seurannut jääkiekkoa "jonkin verran". Uskoisin, että perspektiivi on minullakin kohdallaan. Olen nähnyt ja kokenut Jokerien joka ainoan ylä- ja alamäen.

Se, miten huolissaan Sinä olet HIFKin nykytilasta, on ainakin minulle herttasen yhdentekevää. Olen vain halunnut osallistua tähän keskusteluun ja olen yrittänyt tehdä sen asiapohjalta.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Johannes
Kaikkein tärkein syy Suhosen potkuille on edellisen lisäksi tietysti se, ettei hän kunnioita ifk:n perinteistä pelityyliä.

Kenen ottaisit tilalle ?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti JHag

tiedän monen muunkin sponsorin juuri nyt ajattelevan, että "ei perkele, meinaako ne tehdä sen taas, kolmannen kerran peräkkäin?"

Täytyy myöntää, että ajattelin viime keväänä HBL:n kirjoituksesta, jossa joku toimari kirjoitteli, että ei me enää hankita IFK:n aitiota, että turvallista matkaa Ilmalaan vaan. Mutta kyllähän toi selkeästi alkaa näkymään jo fyrkkapuolella, oli Pena millainen talousnero tahansa. Ikuinen kusetus ei onnistu kaikille.

Minulle se onnistuu, koska minun mielestäni on kivaa olla se looserijengi, joka silloin tällöin onnistuu. Syynä tähän on oikeastaan se, että mun mielestä on kivaa tiputtaa ns. gloryhunterit spårasta.

Ensimmäisen kerran ostin kausikortin 92-93 kaudella, jolloin esim. K-Espoo tv-matsissa oli about 3500 katsojaa, vaikka kun peli oli hc-paskaa. Mulle riittää pienet elämykset ja tokihan matsit ovat minulle sosiaalinenkin tapahtuma, jossa voi kavereiden kanssa hengata, meni miten meni.

Minä kaipaan vain hc-faneja, jotka aina ovat paikalla ja pitävät meteliä. Silloin kun peli no niin surkeaa, että ei edes näitä ihmisiä kiinnosta, on jossain pahasti mätää.

Asia, mihin kaipaisin uutta verta kentän ulkopuolella, ovat fanit. Eli uudenlaista toimintaa. Olen ilmeisen yksi ajatuksineni siinä mielessä, että odottaisin sellaista fanaattisuutta, että laulut raikaisivat siinäkin tilanteessa, kun kaikki menee päin persettä. Siis että meno hallissa olisi sama, tilanteesta riippumatta. Huudot kaikuisivat hallissa, vaikka sitten negatiiviset, mutta ne kuitenkin raikuisivat. Torstain "Alpolle kenkää"-huudot olivat asiaa. Ääntä käytettiin, vaikka sitten kriittisesti.

Joku ehkä ymmärsi pointtini.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Onko tämä ajatus painajainen:

Ape jää, mutta hallitukselta tulee sekä Apelle että Penalle noottia, jossa kehoitetaan pelaamaan perinteistä IFK-lätkää. Kaikki mahdolliset sakotuspykälät heivataan ties minne.
Pystyykö Ape peluuttamaan pelaajia toisin kuin nyt?
Arvelen, ettei ja mikäli joutuisi tilanteeseen oksentelisi varmaan vaihtoaihtiossa pitkin peliä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Q
Kenen ottaisit tilalle ?

Ehdotin jo Juhani Tammista kauden loppuun saakka. Jortikka tietysti kelpaisi vaikka pidemmäksikin aikaa. Surenkinia voisi harkita 2-valmentajaksi, jos sellainen tarvitaan.

Pääasia, että jotain tapahtuu myös otteluiden aikana. Käytetään kaikki sallitut keinot otteluiden voittamiseen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Eihän tuosta Svanten ideasta olisi mihinkään. Jos Apella nyt jotakin luulisi olevan, niin auktoriteettia. Jos pelaajat ja johto saavat tahtonsa läpi ja pelityyli muutetaan muuksi kuin Alpo on sen ajatellut, sehän on sama kuin kalossi perseeseen Apelle. Eihän siinä tilanteessa valmentajalla ole enää mitään mahdollisuutta.

Vaihtoehtoja on siis kaksi. Näillä ja näin mennään tai sitten Alpo lähtee kävelemään.
 

Hanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseudun joukkueet
Viestin lähetti JHag


Mutta onko sinun tähtäimessäsi vasta kausi 03/04? Minä olen sen verran hullu, että haluaisin jotain tehtävän jo tällä kaudella. Enkä ole ainoa. Itsekin olen sijoittanut hieman sponsorirahaa HIFKiin -toki aavistuksen pienemmässä mittakaavassa kuin Koff:D- ja tiedän monen muunkin sponsorin juuri nyt ajattelevan, että "ei perkele, meinaako ne tehdä sen taas, kolmannen kerran peräkkäin?"

Hjallishan halusi alunperin ostaa HIFKin. Ei myyty.

Kyllä minun ajatuksissani ovat kaudet 2004-2014. Siihen aikaväliin pitäisi saada jopa 2-3 mestaruutta mitkä ei näillä eväillä ole mahdollisia. Tämän kauden juna on jo häipynyt eikä enää kannata mielestäni tuhlata tällä kaudella rahaa. Mikäli mitali haluttaisiin tarvittaisiin valmentaja+2 puolustajaa + 2 hyökkääjää = 2 - 2,5 milj mk potti!

Niin, Hjallis olisi aikoinaan voinut ostaa HIFK:n, hänellä oli siihen eväät. Ja uskon ettää muitakin ehdokkaita on vuosien varrella ollut. Kun nyt katsomme lopputulosta viimeisten 15 vuoden ajalta niin IFK:n näytöt ovat kyllä lohdutonta katseltavaa.

Joskus muutoksen on kuitenkin tultava, tämän päivän maailmassa puhuu raha, kyse on vain siitä kuinka kauan tietyt herrat aikovat pitkittää kannattajien piinaa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Sorry huonoa tai epätarkkaa kirjoitustani yllä.
En ehdottanut tätä vaan esitin lähinnä ääneen ajatuksen, koska ymmärsin JHagin "puheesta", että näillä mennään ja henkilömuutoksia ei tule. Pytyisikö Ape muuttamaan pelityyliään mikäli käsky kävisi?? Ei varmaan pystyisi, mutta olisiko tilanne sellainen, että hän voisi itse sanoutua irti ja säästyisikö silloin palkanmaksu IFK:lta??? Vastatkaa ken tietää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Rebel

Hyviä pointteja, ymmärrän kyllä ne. Ja minä en ainakaan vie omia roposiani Ilmalaan, vaikka HIFK pelaisi Tyynenmeren Uppopallodivisioonassa. Siellä ollaa Nordiksella, paitsi sunnuntaina, koska sen päätin hallilta pois kävellessäni torstaina. En muuta etukäteen sovittua viikonloppuohjelmaa HIFKin matsin takia. Näin ei tapahtunut ennen.

Tässä on vaan se ongelma, että kolme kautta tällaista peräkkäin = jättibudjetilla ja hyvällä joukkueella rämpiminen, poislukien Mälkiän HIFK joka ei ollut hyvä joukkue, on LIIKAA. Olisin mielelläni ylpeä HIFK-fani, jos meillä oikeasti olisi 3 markan joukkue, jolla ei olisi todellakaan hevonvitun mahdollisuutta pärjätä. Siinä olisi sellaista tyyliä, mitä Tranmeressäkin on! Eikä puuttuisi lojaliteettia. PK-35 oli mielestäni upea joukkue aikoinaan, täysin fanaattisia luupäitä faneina. Palelivat jossain missälie Pihliksessä keskellä sohjoa katsomassa divarifutista. Ei mulla olisi ongelmaa tuollaisen HIFKin kanssa, päinvastoin.

Mutta tämä, että kaikkea on; rahaa, pelaajia, valmentajia (ei Ape) ja silti ryvetään kuin ellun kanat edes viihdyttämättä??? Ei tee mieli hurrata. Ja kenkää Apelle huusin minäkin. NykyHIFK on kuin Ferrari, joka kulkee Lada 1200:sen nopeutta. Kyllä se vituttaa, koska Ferrari on aika kallis peli ja ainakin sen pitäisi viihdyttää jotenkin muutenkin kuin tahattoman komiikan keinoin.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Johannes
Ehdotin jo Juhani Tammista kauden loppuun saakka. Jortikka tietysti kelpaisi vaikka pidemmäksikin aikaa. Surenkinia voisi harkita 2-valmentajaksi, jos sellainen tarvitaan.

Pääasia, että jotain tapahtuu myös otteluiden aikana. Käytetään kaikki sallitut keinot otteluiden voittamiseen.

Minulla on se käsitys, että Tammisella ja Surenkinilla on jo sopimus kauden loppuun asti. Jortikkaa ei taas kiinnostaisi muu kuin maajoukkue tai nykyinen tehtävä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Rebel: Fanien toimintaa meikäläinenkin odottaa. Siis siinä mielessä, miten kirjoitin tuossa parikymmentä viestiä sitten. Olisihan se mahtavaa, jos jengi hoilailisi ja toilailisi hallissa kuin karjalauma, mutta tällä hetkellä, Apeilun aikakaudella, neppaillessa, olisi fanien reagoitava erityisen voimakkaasti.

Mutta miten?

Tätä yritin jo kysellä tuossa aiemmin. Ketään ei vaan näemmä kiinnostanut (nyyh...). Onko adressin kerääminen perseestä? Onko matsien boikotoiminen anaalista? Mitä vittua fanit voivat tehdä, on saatanan vaikea olla tekemättä mitään, tässä tuntee itsensä ihan Apeksi.

Grappaa ei kaapista löydy, täytynee jälleen tyytyä kohviin. Vai olisko Sambuca sopiva Grapan stuntti...

(hörpss)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Mikä soppa.

Kun tässä nyt yks sun toinen on tuonut esiin sen, että syyt ovat syvemmällä kuin vain ja ainoastaan valmentajassa niin otetaanpa syvempi aspekti.

Lätkä-IFK on OY, jonka omistaa yhdistys (Ligaföreningen HIFK?).
(Toiset tiedot kertovat, että määrätyt henkilötkin omistavat OY:stä osia). Yhdistyksen hallitus koostuu kenestä ja monestako henkilöstä? Olen ymmärtänyt, että yhdistyksen puh.johtajana on Kimmo Heino joka on myös Oy:n hallituksen jäsen.
Onko emoseuralla paikkaa yhdistyksen hallituksessa? Jos on niin mikä on sen rooli ja miksi sieltä ei tule kannanottoja?
Siis pitääkö omistaja mitään "meteliä" sm-liigajoukkueen nykytilanteesta?

Minä en ainakaan ole saanut itselleni selvyyttä. Kerran kysyin emoseuralta mutta mitään selkeetä vastausta ei tullut koska tilannetta ei selvästikään tiedetty.

Onko "koko systeemi" solmussa?
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Viestin lähetti Simon
ä, Apeilun aikakaudella, neppaillessa, olisi fanien reagoitava erityisen voimakkaasti.

Mutta miten?
(hörpss)

Järjestetään mielenosoitus IFKn toimiston edessä. Sinne vain 100 punaisiin pukeutunutta fania huutamaan ja vaatimaan tekoja. Asia linjalla, kun toimittaisiin voisi toimia. Kunnon banderolleja ja iskulauseita. JHag viemään porukkaa ja keksimään hyviä iskulauseita, koska mieshän on verbaalinen akrobaatti, jonka kanssa jää yks jos toinenkin kylmäksi. Pakko tunnustaa, minä kuulun siihen joukkoon.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään organisoitua ulosmarssia voi olla vaikea järjestää, mutta lähetetään kaikki postia osoitteeseen: office@hifk.fi
Antakaa palaa ja kertokaa mitä mieltä olette, tunteella. Kyllä ne viestit siellä luetaan ja kuulemma osa menee pukukoppiin asti.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti wabbit
Järjestetään mielenosoitus IFKn toimiston edessä. Sinne vain 100 punaisiin pukeutunutta fania huutamaan ja vaatimaan tekoja. Asia linjalla, kun toimittaisiin voisi toimia. Kunnon banderolleja ja iskulauseita. JHag viemään porukkaa ja keksimään hyviä iskulauseita, koska mieshän on verbaalinen akrobaatti, jonka kanssa jää yks jos toinenkin kylmäksi. Pakko tunnustaa, minä kuulun siihen joukkoon.

Kannatan täydellisesti. Mukaankin tulen jos on mahdollisuus. Aika vaan niin hoidetaan homma. Jotain on nimittäin nyt tehtävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös