Helsingin jäähalli

  • 406 774
  • 1 806

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Predator
DDR-hallin aromi? Mistä se tulee? Mikä sen tekee? Siis se ainutlaatuinen tuoksu joka siellä leijjuu joka puolella (paitsi siellä röökaajien nurkassa). Vastaavaa en ole huomannut muissa halleissa, varsinkaan Ilmalassa eikä LAreenalla.
Tätä samaa mietin kun kävin nuorten kisoja katsomassa Nordiksella. Ulkonäkö oli jonkin verran muuttunut sitten viime näkemän (olisikohan tuossa ollut yhdeksän vuotta väliä), mutta sama haju siellä edelleen on. Jos nyt menneitä aletaan muistella, haluaisin nostaa esiin vielä yhden kadonneen myyntiartikkelin: metrilakut.

Lisäksi mieleen muistuu oranssi zamboni (molempien pikkusisarusteni päällimmäinen muisto ensimmäisestä jääkiekko-ottelusta oli itse pelin sijaan "jääntekokone"), kulmien eri aikaa käyneet kellot (jostain puuttui kokonaan viisarit, kolme muuta olivat kaikki aina eri ajassa, harvemmin yksikään oikeassa), sekä tietysti Se Maali; Selänteen jatkoaikamaali vuoden -92 neljännessä finaalissa. Ai niin, olikos tämä IFK-puolella...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Svante
Brewer, sulta unohtui tärkein tapahtuma lätkä lisäksi: Sexi-messut - jo monen vuoden takaa. Siihen ei muut pysty. Ominaishaju.... siitäkö?

Juu ! Mulla alkaa kyllä jo pätkiä . Miten mä voin unohtaa ? Hauskinta tietenkin on se , kun Seksi - messujen jälkeen seuraava tapahtuma on Jehovien vuosikokous. Sjöbergin Tomppa roudaa kaikenmaailman barbaroita veks ja toisesta ovesta kannetaan Vartiotorni - lehtiä sisään . Siinä ei pokka pidä kellään .
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Konsertit

Viestin lähetti Brewer
Helsingin Jäähallin konsertti tarjonta on ollut myös aika tuhtia , vaikka akustiikka aika syvältä onkin. Muistuu noin niinkun äkkiseltään mieleen : Santana , David Bowie , Rod Stewart , Stewie Wonder , Frank Sinatra , Sammy Davis Jr. , Dire Straits , Uriah Heep , Deep Purple , AC/DC , ZZ Top , Eurythmics , Eric Clapton , Chris Rea , Motörhead , John Cougar Mellencamp , Brian Adams , Status Quo ja tulossa on vielä vaikka sun ketä BB King , Yes , Stray Cats , Funky Bros. ....... Ei ole kyllä millään toisella suomalaisella mestalla moista listaa esittää. Ei ole.

Black Sabbath. Kyseinen keikka jäi vielä siinäkin mielessä mieleeni, että Ozzy Osbourne nykäisi kaikkien yllätykseksi päälleen IFK:n ja Christian Ruutun pelipaidan. Tokkopa Ozzy tosin tiesi mitä päälleen puki, mutta yleisöltä se sai valtavat suosionosoitukset.

Jäähallikeskustelussa tosiaan harmittaa oheistuotteiden korkea hintataso ja etenkin oluen. Kyllähän minä kiltisti aina olueni hallilta ostan, mutta ei sinne hinnan takia juuri ennen ottelua tule mentyä eikä ylimääräisiä snackeja ostettua. Tästä hintatasosta on annettu palautetta täällä ja eipä ole vaikeata veikata mikä oli yleisin huolenaihe taannoisessa jäähallin palvelutaso kyselyssä. Ihmettelen vaan, että miksi asialle ei tehdä jotain ja miski sellaisia kyselyitä sitten tehdään? Siinä alkaa olemaan oluttuopposella melkoinen kate, jos tuollaista hintaa revitään. Sellaisesta Pizza slicestäkin saa maksaa ihan tolkuttomasti. Lähes samalla hinnalla saa esim. Nesteeltä täsmälleen samanlaisen pizzan kokonaisuudessaan.
 
Nimimerkki Kontulan Ottawa on asetettu viikon pelikieltoon. Perusteena sääntöjen 5 § (chattaaminen), 7 § (sisällöttömät viestit) ja 9 § (provoaminen toisen joukkueen viestiketjuissa).

Moderaattorit seuraavat kyllä kirjoittajien sääntöjen noudattamista. Kanssakirjoittajien ei kannata provosoitua muiden kirjoittajien sääntöjen rikkomisista. Moderaattorit päättävät kyllä toimenpiteistä käsiteltyään tapauksia, usein vähintäänkin riittävästi. Jos kirjoittajat kiinnittävät huomionsa keskustelupalstan ''ylilyönteihin'', toivomme käytettävän 'Raportoi moderaattoreille' -toiminnetta.

Näin vältämme sisällöttömiä ja turhia viestejä ketjuihin ja kohennamme palstan luettavuutta kaikkien hyväksi.

Moderaattorit
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Oho, menipäs touhu rajuksi näinkin viattomalta tuntuneen topicin alla. Sinänsä ihan hellyttävää Kontulan Ottawan kaipuu siihen Ainoaan Oikeaan Jäähalliin.

Kuinka moni IFK-veli/sisar myöntää käyneensä katsomassa Karhu-Kissojen pelejä? Pitää nimittäin muistaa, että IFK-ikoni Pertti Lehtonen on Kissoista lähtöisin. Muistaako joku sen uskomattoman kauden, kun SM-sarjassa pelasi NELJÄ jengiä Helsingistä, kaikki samassa hallissa - IFK, HJK, K-Kissat ja Jokerit? Meikis kulki IFK:n kausari lompakossaan, mutta kävin myös katsomassa mahdollisimman monta "viininpunaisten" peliä.

Legendaarinen on myös Jäähallin kirppari viikonloppuisin. Siellä meikäläinenkin pääsi kätevästi eroon kaikenlaisesta vuosien varrella nurkkiin kertyneestä "roinasta", höynäytettävät jopa maksoivat minulle niistä rahaa - jälkeenpäin olen hampaita kiristellen kylläkin monia kamojani kaipaillut... kumma juttu, miten se nostalgia iskee päälle näin vanhemmiten. Olen hallin kirpparilla myynyt esim. Suomen armeijan eri aselajien kauluslaattoja, pienoismalleja lentokoneista, panssarivaunuista, laivoista ja autoista, postimerkkejä, tulitikkuaskin kansia, M-16 rynnäkkökiväärin, Colt Python Magnum 44-revolverin, kaasunaamarin, pallokalan, jalkapallon, maapallon, ravintola Happy Daysin ruokalistan Mike Monroen nimmarilla, useita rc-toimintoisia leluja, kilpikonnan kilven, unensieppaajan, jääkiekkokortteja, pari Helsingin Ponnistuksen pelipaitaa, c-kasetteja, LP-levyjä, sota-ajan Hesarin kopioita jne.......
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Predator

Legendaarinen on myös Jäähallin kirppari viikonloppuisin. ... Olen hallin kirpparilla myynyt esim. Suomen armeijan eri aselajien kauluslaattoja... maapallon ... pari Helsingin Ponnistuksen pelipaitaa...

Kuten huomata voi on tämä jäähalli aivan legendaarinen. Maapallokin on jo kertaalleen myyty täällä ;-
Miten nuo Ponnareiden paidat sait myytyä? Tietääkö Jaska Lempinen tästä vai oliko hän ostajana???

Kun kerran puhuttiin pelidaidoista erään bändisolistin päällä niin, eikö se ollut täältä lähtöisin kun Status Quo:n eräs kaveri piti Simo Saarisen pelipaitaa päällään ja vielä muuallakin maailman kiertueella? Vai pätkiikö muistini?


Edit: No, tuoltahan löytyi toinenkin "telakan" kundi, joka huomasi seurakalleuksien menneen myyntiin.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Heheheheheh hehe.

En minä puhunutkaan OMISTA Ponnistuksen pelipaidoistani, ne pannaan arkkuun aikanaan mukaani minun lähtiessä tältä pallolta ikuisen punaisen kortin määräämänä.

Ne olivat sellaisia Ponnistuksen käyttämättömiä noin C-junnukokoisten paitoja... erään kaverini silkkipainossa painoimme valko-mustaraidallisiin paitoihin punaiset pelinumerot. Paidat oli tilattu Virosta ja niitä jäi yli n. 30 kpl... ne myytiin kirpparilla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Svante


Kun kerran puhuttiin pelidaidoista erään bändisolistin päällä niin, eikö se ollut täältä lähtöisin kun Status Quo:n eräs kaveri piti Simo Saarisen pelipaitaa päällään ja vielä muuallakin maailman kiertueella?



Se oli IFK.n valkoinen vieraspaita # 13 Bauerin mainoksilla - siis ei Raimo Hirvosen paita, vaan jonkun IFK:n A-junnun paita samalta aikakaudelta. Status Quon kitaristi Richard Parfitt käytti tuota paitaa maailman kiertueella 1984... paita nähtiin esim. Tokiossa, Torontossa ja Torinossa - T-linja...
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Konsertit

Viestin lähetti Brewer
Helsingin Jäähallin konsertti tarjonta on ollut myös aika tuhtia , vaikka akustiikka aika syvältä onkin. Muistuu noin niinkun äkkiseltään mieleen : Santana , David Bowie , Rod Stewart , Stewie Wonder , Frank Sinatra , Sammy Davis Jr. , Dire Straits , Uriah Heep , Deep Purple , AC/DC , ZZ Top , Eurythmics , Eric Clapton , Chris Rea , Motörhead , John Cougar Mellencamp , Brian Adams , Status Quo ja tulossa on vielä vaikka sun ketä BB King , Yes , Stray Cats , Funky Bros. ....... Ei ole kyllä millään toisella suomalaisella mestalla moista listaa esittää. Ei ole.

Lisäksi hallissa on esiintynyt Mötley Crue, ,Iron Maiden, Queensryche, Manowar, RAMMSTEIN, Judas Priest, Bon Jovi ja tietysti DIO! Nää nyt tuli pikasesti mieleen.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Re: Re: Konsertit

Viestin lähetti filmirulla
Lisäksi hallissa on esiintynyt Mötley Crue, ,Iron Maiden, Queensryche, Manowar, RAMMSTEIN, Judas Priest, Bon Jovi ja tietysti DIO! Nää nyt tuli pikasesti mieleen.

Unohtamatta tietystikkään kuningasbändi METALLICAA !
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Konsertit

Viestin lähetti Bigreds.
Unohtamatta tietystikkään kuningasbändi METALLICAA !

Niin, kävi siellä myös ihan hiljattain neljä saksalaista miestä lavalla seisoskelemassa - KRAFTWERK nimittäin.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Konsertit

Viestin lähetti Bigreds.
Unohtamatta tietystikkään kuningasbändi METALLICAA !

Metallicaa en viitsinyt mainita, kun sen oli Tinde maininnut jo aikoja sitten.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Kuinka moni IFK-veli/sisar myöntää käyneensä katsomassa Karhu-Kissojen pelejä?

Hep.

Tottakai sitä nyt Karhu-Kissoja... Näin siis joskus 80-luvun lopulla kun kaikilla meni lujaa ja IFKn kausarilla pääsi ilmaiseksi niin A-junnujen (pelasivat tosin Pirkkolassa) kuin Karhu-Kissojen (divari)peleihin. Syynä nyt ei silloin ollut kyltymätön jääkiekon himo vaan se että matsien jälkeen mentiin BAARIIN. Yleensä päätyyn ja pilkkuun asti.
Oli se hurjaa aikaa, rahaa ja kuntoa riitti välillä neljään viiteen peliin viikossa ja kuitenkin duunitkin tuli hoidettua.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Re: Konsertit

Viestin lähetti Brewer
Helsingin Jäähallin konsertti tarjonta on ollut myös aika tuhtia , vaikka akustiikka aika syvältä onkin. Muistuu noin niinkun äkkiseltään mieleen : Santana , David Bowie , Rod Stewart , Stewie Wonder , Frank Sinatra , Sammy Davis Jr. , Dire Straits , Uriah Heep , Deep Purple , AC/DC , ZZ Top , Eurythmics , Eric Clapton , Chris Rea , Motörhead , John Cougar Mellencamp , Brian Adams , Status Quo ja tulossa on vielä vaikka sun ketä BB King , Yes , Stray Cats , Funky Bros. ....... Ei ole kyllä millään toisella suomalaisella mestalla moista listaa esittää. Ei ole.

Rainbow, Van Halen, Frank Marino, Sting...

Muistelee Snadi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Konsertit

Viestin lähetti Snadi kundi Stadista
Rainbow, Van Halen, Frank Marino, Sting...

Muistelee Snadi.
Annihilator, Pantera...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator
- - -
Kuinka moni IFK-veli/sisar myöntää käyneensä katsomassa Karhu-Kissojen pelejä? Pitää nimittäin muistaa, että IFK-ikoni Pertti Lehtonen on Kissoista lähtöisin. Muistaako joku sen uskomattoman kauden, kun SM-sarjassa pelasi NELJÄ jengiä Helsingistä, kaikki samassa hallissa - IFK, HJK, K-Kissat ja Jokerit? - - -

Karhu-Kissat ovat olleet lähellä sydäntä täälläkin. Taisi olla ihan 70-luvun alussa, muistaakseni 71/72 kun Björn Herbertiä seurattiin tarkasti ja pelejä taisi olla ensimmäisen kerran tiistaisin, johtuen juuri siitä että neljä stadin joukkuetta oli mestaruussarjassa. Samalla kaudella oli Mölli Keinonen Klubin paidassa ja jallitti Jokereissa pelanneen Valtosen pari kertaa mallikkaasti. HJK voitti 2-1.

Karhu-Kissojen kausikortti oli minulla viimeisen kerran kai kaudella 90-luvun alussa kun vielä 1. divaria pelasivat.
 

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...jatkoa bändeihin, ehkä jo mainittu...Testament, Skid Row, Guns n' Roses, L.A. Guns, W.A.S.P, Kent, Megadeth, Soundgarden, Green Day, Alice Cooper, RATT....
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Predator
Se oli IFK.n valkoinen vieraspaita # 13 Bauerin mainoksilla - siis ei Raimo Hirvosen paita, vaan jonkun IFK:n A-junnun paita samalta aikakaudelta. Status Quon kitaristi Richard Parfitt käytti tuota paitaa maailman kiertueella 1984... paita nähtiin esim. Tokiossa, Torontossa ja Torinossa - T-linja...

Va fan!
Voisin vannoa, että olen nähnyt punaisen #7 IFK:n kilvellä varustetun paidan tuon kitaristin päällä. Ootsä ihan varma?
Mä luotan sinuun, kyllä sä noi bändit ja niitten touhut paremmin ymmärrät kuin minä.

On muuten oopperoitakin esitetty jäähallissa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Svante
Kun kerran puhuttiin pelidaidoista erään bändisolistin päällä niin, eikö se ollut täältä lähtöisin kun Status Quo:n eräs kaveri piti Simo Saarisen pelipaitaa päällään ja vielä muuallakin maailman kiertueella? Vai pätkiikö muistini?
No kun nyt Simo Saarisen pelipaidoista aletaan puhumaan, niin...
http://www.iwn.fi/~dana/gw players/Saarinen.html
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti dana77
No kun nyt Simo Saarisen pelipaidoista aletaan puhumaan, niin...
http://www.iwn.fi/~dana/gw players/Saarinen.html
Tuo on kyllä suorastaan törkeän asiallinen pelipaita!
Ja tuo 'New York'-teksti on niin paljon coolimpi, kuin 'Rangers'.

Viestin lähetti Carey Wilson
...jatkoa bändeihin, ehkä jo mainittu...Testament, Skid Row, Guns n' Roses, L.A. Guns, W.A.S.P, Kent, Megadeth, Soundgarden, Green Day, Alice Cooper, RATT....
White Zombie...
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
On muuten oopperoitakin esitetty jäähallissa.

Yeps! Blan annat Aida. Ihan komea esitys!

Silti minulle Jäähalli on lätkää, popcorn ja nakki haju, ja puupenkit, ja ennen sitä seisomakatsomo.

Mutta tuo tuoksu kun astuu hallille, se on jotain se!
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Itselläkin on mukavia muistoja tuosta vanhasta hallista, jossa on tullut nähtyä muutama sata matsia.

Tuo Seniorin jo mainitsema E/F-katsomoiden röökiverho oli ei polttajalle aina tuskaa.

Hallin nakit olivat kalliita, mutta hyviä. En tosin ymmärrä miten se maku saatiin aikaan, kun nakit vain lilluivat peltisäiliöissä, kuumassa vedessä. Himassakin tuli yritettyä moisia tehdä, mutta ei maku ollut koskaan sama. Mutsi tosin silloin väitti tuon hallin filliksen tuovan makulisän, ei keittotaito.

HIFKlla oli jossain välissä näitä punaisia istuintyynyjä, joita erään paikallismatsin yhteydessä Puti (RIP) oli tunkenut jo pari kolme takkinsa sisään ja yritti vielä saada paria mahtumaan. Puti oli jo kolmen tyynyn kanssa, kuin jalkapallo, joten en tiedä saiko tyynyt vietyä vaksien ohi.

Jokeri-curlingia pääsin kerran kokeilemaan, tulos ei ollut hurraava, tuo jää on pirun liukasta, eli keila liukui jokusen metrin ja itse olin nenälläni.

Hienoimmat muistot ovat ihan snadina katsotut nallipyssyketjulaisten kuviot, jotka tietysti jo osittain unohtuneet. Muistan tosin ikuisesti tilanteen, jossa Tumba Turunen vie Lallia kun pässiä narusta ja sen jälkeen Wetzelin kahville. Pari vaihtoa myöhemmin aloituksen yhteydessä Tumba (joka ei jostain syystä aloittanut vaan kumartui Lallin viereen) sanoi Lallile jotain, josta Lalli hermostui, tempaisi mailalla Tumbaa jaloille ja päätyi huitomisesta jäähylle, josta Jokerit sitten taas rankaisi. Oi, noita aikoja.

Hiukan paremmin on sitten muistissa nuo mestaruuskausien play-off matsit, etenkin turkulaisia vastaan pelatut, samoin kun kevään 92 matsit JYpin kanssa.

Sitten vielä ko. hallin kurjin muisto oli kun istuin A7/B1 katsomon kulmauksessa, kohtuullisen korkealla, eli surkealla paikalla, jossa piti hiukan istua vinossa, jotta näki matsin edes joten kuten. Sitten vielä HIFK vei ottelun 13-0. Tuossa matsissa Jokerit muuten vaihtoi veskaria kahdesti, eli Sohlman oli tilanteeseen 5/6-0, Korpinen (?) kehiin noin erän verran ja kolmanteen Sohlman taas takaisin. Onkohan moista tapahtunut ikinä muissa matseissa?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Svante
Va fan!
Voisin vannoa, että olen nähnyt punaisen #7 IFK:n kilvellä varustetun paidan tuon kitaristin päällä. Ootsä ihan varma?

Niin no, siitä minä olen varma että minä itse olen nähnyt vain ja ainoastaan sen valkoisen # 13 Quon kitaristin yllä. Jospa se on pitänyt punaista # 7 sellaisessa konsertissa jota taas minä en ole nähnyt? Status Quo on kuitenkin sen verran usein vieraillut jäähallissa, että en ihmettelisi vaikka kundeille olisi päätynyt useampikin IFK:n paita.

Ai niin, minulta löytyy hyllystä VHS-video Quon kiertueen päätöskonsertista "End Of The Road" vuodelta 1984 ja tuossa konsertissa Parfitt vaihtaa sen valkoisen # 13 ylleen n. ohjelmiston puolivälissä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Svante
Va fan!
Voisin vannoa, että olen nähnyt punaisen #7 IFK:n kilvellä varustetun paidan tuon kitaristin päällä. Ootsä ihan varma?
Mä luotan sinuun, kyllä sä noi bändit ja niitten touhut paremmin ymmärrät kuin minä.

On muuten oopperoitakin esitetty jäähallissa.

Status Quon kitarista Parfitt pölli Stadin keikalla IFKn silloisen A - junnu ' Nuuska ' Simosen VALKOISEN pelipaidan # 13.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös