Helsingin jäähalli

  • 406 771
  • 1 806

Haukionkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia FlyersTunturi-kiekko :DIn
Joo siis mun mielestä SM-Liigassa on nykyaikana ihan törkeen kalliit noi liput matseihin. Kävin tossa vasta kattoon ton Hifk- jokerit ja sain siitä lystistä pulittaa 26 euroa. Sama se sille vaikka se oli paikallispeli,koska niitäkin on niin paljon,että ei niistä pitäisi niin paljoa veloittaa. Paras oli kuitenkin kun siellä samassa pelissä mainostettiin fanimatkaa turkuun mihin sisältyi matka ja ottelulippu ja hinta oli 25 egee. Miettikääpäs sitä.

Sit ku vertaa esim.Johonkin bändin, joka tulee keikalle ja ne velottaa sen 50 egee siitä, että siellä on sellanen kolmen tunnin show, jossa on vielä lämppäribändit ja bändit yleensä käy suomessa noin kahden tai kolmen vuoden välein ja Sm-liiga pelejä pelataan harva se päivä niin mun mielestä ainakin noi lippujen hinnat liian kalliit.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Näin juuri Neppis !

Viestin lähetti Svante
Tästä tulikin mieleeni aika, jolloin eräs toinenkin seura / joukkue pelasi samaisessa hallissa. Silloin hallissa pelasi "Minkkistoola IFK" ja "Raksa Jokerit".


Silloin vitutti kun joreilla oli ollut kotimatsi tiistaina ja meillä seur. torstaina , niin aina piti ottaa mukaan siivousvälineet , että sai C3 rivi 9 , paikan 121 siivottua , kun ' joku pidätysvaikeuksista kärsivä maalaisraksaurakoitsija ' oli kussut MINUN penkille.

Erityismaininnat vielä Jäähallin kuuluttajille , jotka ovat aina olleet huippuluokkaa = Tsali , Karvanaama Lindgren , Peter Rosenbröijer , Micke , etc . Kiitos Teille ! Tai kuten meillä aina kuulutetaan IFK kiittää , IFK tackar , kiitos , tack , tack !
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Näin juuri Neppis !

Viestin lähetti Brewer
Silloin vitutti kun joreilla oli ollut kotimatsi tiistaina ja meillä seur. torstaina , niin aina piti ottaa mukaan siivousvälineet , että sai C3 rivi 9 , paikan 121 siivottua , kun ' joku pidätysvaikeuksista kärsivä maalaisraksaurakoitsija ' oli kussut MINUN penkille.
Selvisipä sitten se jäähallin tuoksun alkuperäkin. Ollaan vissiin käytetty nordista huussina, vaikka en tätä muistakaan.

Mua jäi vaivaamaan tuo minicup. Eikö kyse todellakin ollut kenkäfirma TopManin kisasta ? Ei sillä etteikö se olisi voinut Stockmanninkin olla, jotenkin vain mielessä on "varma" muistikuva TopManin minicupista. Stockmann on mielestäni toiminut molempien joukkueiden sponssina. Jokereilla oli aikanaan isot Stockmannin logot housuissa. TopMan puolestaan toimi ainoastaan Hifk:n sponssina.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ihan varmasti

Herra Bostic ,

Kyllä kyseessä oli Stockmann Mini Cup , jossa ammuttiin kiekkoja pahvista tehdyn veskarin taakse . 3 skodea piti saada maaliin , niin voitti mailan ( ! ) . Myöhemmin tuli sitten TopMan Mini cup , jossa kiekkoja ammuttiin punaviivalta maaliin. Kaikki 5 kiekkoa piti saada sisään , niin voitti pläägät. Nooooh , kukaan ei koskaan voittanut , joten Frank Mobergin autotallissa oli kauden päättyessä ' vino pino ' Top Man kenkiä .
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Ihan varmasti

Viestin lähetti Brewer
) . Myöhemmin tuli sitten TopMan Mini cup , jossa kiekkoja ammuttiin punaviivalta maaliin. .

Ite olin 80-luvun alussa vielä pikkusklodde, mut muistelisin kuitenkin, että toi TopMan cup oli (ainakin jossain vaiheessa) sellainen, että pahvinen topman-äijä seiso keskipisteessä ja punaviivalta piti saada kiekko mahdollisimman lähelle tätä ? Voiko tämän joku vahvistaa, vai olenko nähnyt unta tauko-ohjelmasta :)?

Corn Doggeja kaipaillaan täälläkin. Ne oli hyviä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Ihan varmasti

[
Corn Doggeja kaipaillaan täälläkin. Ne oli hyviä.


Miten mä pystyin unohtamaan corn dogit ?! Ne olivat todella hyviä. Ne lanseerasi Jäähalliin muuten ex- koripalloilija Erwin Latimer. Corn Doggien muotin ja mallin Erwin muuten keksi kerran suihkussa ollessaan . You know , mies . jolla oli aina krokettimaila mukana
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Viestin lähetti Predator
Niin, eikä mikään estä tätä IFK-porukoissa viihtyvää Kontulan Antawaa avaamasta Jokeri-ketjussa ihan omaa otsikkoa Hartwall Areenalle tai Jokereiden historian muistelolle.

miksi avata kahta ketjua samasta asiasta.

Predator muuten näytti verbaalista huumorintajuaan kertomalla, että hän ei voi mennä Pasilan pääkirjastoon, koska ikkunasta avautuva näkymä Hartwall-Areenasta ahdistaa häntä. ja tämä kirjastohan sijaitsee hänen mukaansa muutenkin maalla.

Mutta onhan Hifk-fanien huumori- ja huumorintaju huomattavasti meitä raitsikkalinjojen tavoittamattomissa olevia ravitallifaneja paremmalla tolalla.

", että pahvinen topman-äijä seiso keskipisteessä ja punaviivalta piti saada kiekko mahdollisimman lähelle tätä ? "

ei se ollut mitään pahvia, se oli Kyösti Majava
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
[
ei se ollut mitään pahvia, se oli Kyösti Majava


Eihän ollut ! Se oli Pentti Hiiros . Ainakin samankokoinen
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Viestin lähetti Haukionkala
Joo siis mun mielestä SM-Liigassa on nykyaikana ihan törkeen kalliit noi liput matseihin. Kävin tossa vasta kattoon ton Hifk- jokerit ja sain siitä lystistä pulittaa 26 euroa.

Olen täysin samaa mieltä, lippujen hinnoissa on liikaa ilmaa. Itse kävin vuoden alussa samassa hallissa katsomassa nuorten MM-kisojen pronssiottelun ja finaalin, yhteishinta 24 euroa. Ja finaalissa (USA-Kanada) nähdyn pelin taso oli jotain, mihin SM-Liigassa tänä päivänä enää harvemmin pystytään. Ja siihen päälle vielä se, että sai paikan päällä kokea Pikkuleijonien loistavan viimeisen erän taistelun ja juhlia pronssia, niin rahoilleen tosiaan sai vastinetta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Tietenkin vanhan halliin pikantin lisän tuoksuun tuo Jokerifanien mukana tuoma Keravan bussien pakokaasun haju, Kontulan vuokra-asuntojen makkarankäryn ja muovimattojen vahan tuoksu, työväenluokan mukana tuoma työn tuoksu: " maalarien tinnerin ja maalin tuoksu, postimiehen pinttynyt hiki, huoltomiehen työkoneista tuleva pöly ".

Pikanttiin hallin ominaistuoksuun kuuluu myös mestaruushiki..tuo HIFK.lle vieras tuoksun lähde.

Kaiken kruunaa tietenkin Jokerifanien taskumattien vuotaneiden korkkien läpi tikautunut Koskenkorvan haju.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Pate 00
Itse olen ostanut ohjelman, jonka arvontanumerolla pääsi osallistumaan TopMan-cupiin - ja voittokengät + illallinen Hesperiassa mukaan kentältä palatessa. Stockan logo tosiaan muistuu paremmin mieleen narriräteistä, jotka onneksi muuttivat pois nurkista Pohjois-Hesaan.

Toisen kerran tarkastelin hallin lehtereitä keskiympyrästä käsin vuorostaan Pepsi-cupissa, jolloin veskassa oli viisi 1000-litraista Pepsi-pulloa.

Hör du nu Pate00.
Kyllä se Stokkan kisa oli ekaks ja sitten myöhemmin tuli TopMan ja sitten... Minä myin niitä ohjelmia ja Brewer siivos narrifanien kusilammikoita tuoliltaan (oli muuten penkki).

Uudistuksista: Katsomolääkäri tai ensiapuhoitsu tai ensiapu hoitsupiste jonnekin. Kiekkoja lentelee nykyään katsomoon ja tekee joskus pahaa jälkeäkin. Olen tästä asiasta puhunut herra ylijäähallimestarin Bogon kanssa, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut - vai onko?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
[
Pikanttiin hallin ominaistuoksuun kuuluu myös mestaruushiki..tuo HIFK.lle vieras tuoksun lähde.

Nooh , nooh , äläs ny. Soitapa nyt siellä Kontulassa naapurin somalisedän ovikelloa ja syötte vaikka yhdessä vähän kebabia , niin frustraatiosi vähän loivenee.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
kirjoittamani tuoksun olen kuitenkin silellä hallissa haistavinani...

mistä muuten ilmenee, että itse asun Kontulassa ?

emmätiä ? 1969 ? 1970 ? 1974 ? 1980 ? 1983 ( muistatko ? )? , 1998 ?

Soita sitten naapurin ovikelloa siellä Ottawassa ( lausutaan P.Lindgreenin mukaan adawa ) ja laulatte kaulakkain vaikka vähän We are the Worldia , jookos ?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Ihan varmasti

Viestin lähetti Brewer
Kyllä kyseessä oli Stockmann Mini Cup , jossa ammuttiin kiekkoja pahvista tehdyn veskarin taakse .

Mä muistelen että Stocka Mini Cup oli jossain vaiheessa neljän kilpailijan curlingkivellä kilpailtava skaba jossa lähimmäksi punaviivaa kivensä pysäyttänyt voitti. Vai mikä oli sen skaban nimi ? Voi tietenkin olla että se oli Jokeri-matseissa eri skaba.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
minun muistamani mukaan Jokereilla oli se curling-kilpailu, jossa neljä kiveä lähetettiin toisen maalin takaa ja yritettiin saada ne lähemmäs keskiviivaa.

Hifk.lla olo ainakin se pahvimaali, mutta oliko myös versio, jossa oli pieni reikä pahvissa maalin edessä ja sinne yritettiin saada kiekkoa.

lisäksi Jokerien matseissa tauon päätyttyä eräs pieni Esa-niminen poika luisteli kenttää ympäri , pelipaidassa numero 5 ampuen kiekkoja tyhjään maaliin. Jatkoikohan hän peliuraansa jossain ?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
minun muistamani mukaan Jokereilla oli se curling-kilpailu, jossa neljä kiveä lähetettiin toisen maalin takaa ja yritettiin saada ne lähemmäs keskiviivaa.

Hifk.lla olo ainakin se pahvimaali, mutta oliko myös versio, jossa oli pieni reikä pahvissa maalin edessä ja sinne yritettiin saada kiekkoa.

lisäksi Jokerien matseissa tauon päätyttyä eräs pieni Esa-niminen poika luisteli kenttää ympäri , pelipaidassa numero 5 ampuen kiekkoja tyhjään maaliin. Jatkoikohan hän peliuraansa jossain ?

Näin on. Joreilla oli se silitysrautojen heittokilpailu.
Eikös tauon päätyttyä matsi jatku ? Vai ketä Esaa tarkoitat ? Isaksson ? Peltonen ?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
siis juuri ennen tauon päättymistä veden jäätyessä ja pelaajien alkaessa kävellä vaihtiaitioitaan kohti tämä poika luisteli siellä.

niin Esa taisi olla etunimi, sukunimeä en muista, oliko jonkun hallin vahtimestarin poika lisäksi ?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
siis juuri ennen tauon päättymistä veden jäätyessä ja pelaajien alkaessa kävellä vaihtiaitioitaan kohti tämä poika luisteli siellä.

niin Esa taisi olla etunimi, sukunimeä en muista, oliko jonkun hallin vahtimestarin poika lisäksi ?

Joo nyt mä muistan ! Sen sukunimi oli kai Tiittanen ? Eikö sen pojan mummo ollut kova kutomaan villapaitoja ?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Konsertit

Helsingin Jäähallin konsertti tarjonta on ollut myös aika tuhtia , vaikka akustiikka aika syvältä onkin. Muistuu noin niinkun äkkiseltään mieleen : Santana , David Bowie , Rod Stewart , Stewie Wonder , Frank Sinatra , Sammy Davis Jr. , Dire Straits , Uriah Heep , Deep Purple , AC/DC , ZZ Top , Eurythmics , Eric Clapton , Chris Rea , Motörhead , John Cougar Mellencamp , Brian Adams , Status Quo ja tulossa on vielä vaikka sun ketä BB King , Yes , Stray Cats , Funky Bros. ....... Ei ole kyllä millään toisella suomalaisella mestalla moista listaa esittää. Ei ole.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
...Metallica.

Oli aika hauska kun käytiin oluella siinä ennen konserttia, niin matseista tuttu pokehan se siellä moikkaili ravintelin ovella.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Brewer, sulta unohtui tärkein tapahtuma lätkä lisäksi: Sexi-messut - jo monen vuoden takaa. Siihen ei muut pysty. Ominaishaju.... siitäkö?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös