Fallout 4

  • 40 751
  • 187

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Laitetaan nyt tähänkin ketjuun, josko se pelaajia kiinnostaisi. Eli nyt kun Amazonin sarja on täällä, on hyvä mainostaa, että yksi mammuttiprojekti on vihdoin valmistumassa modauksen maailmassa. 23.4. julkaistaan Fallout 4 -modi Fallout:London.





Kyseessä on siis käytännössä uusi Fallout-peli nelosen pohjalta, mutta paikkana Lontoo. Tietenkin ilmaiseksi saatavilla ainakin nexuksesta. En ole selvittänyt, mistä muualta. Tuskin erillisenä latauksena Steamistä Enderalin tapaan, vaikka mahdollisesti Workshopin puolelle modina?


Tämän tosiaan julkaisee GOG.com, liian iso Nexukseen. Tosin vielä ei tiedetä miten toimii tulevan päivityksen kanssa, koska Bethesda.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän tosiaan julkaisee GOG.com, liian iso Nexukseen. Tosin vielä ei tiedetä miten toimii tulevan päivityksen kanssa, koska Bethesda.

Jatkona vielä, että Fallout: Londonin julkaisu siirtyy ennalta määrittelemättömään päivään tuon 25.4. päivityksen takia. Eli julkaisevat, kunhan toimii päivityksen kanssa. Se voi olla 25.4. tai voi olla paljon myöhemmin. Se ei ole edes kokonaan London-tiimin käsissä, ensin pitää saada F4SE kuntoon (mikä on yleensä varsin nopeasti), mutta sen lisäksi on paljon modeja, jota London tarvitsee. Yksi monista uutisista aiheesta: Fallout London Creators Forced to Delay Hotly Anticipated Mod Out of Fear Fallout 4’s Next-Gen Update Will Break It - IGN

Mutta tulee kun tulee. Onneksi odottaessa voi katsoa sarjaa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ei sentään remaster kyseessä, vaan ilmainen päivitys uuden sukupolven konsoleille.

Pitääpä testata pystynkö pelaamaan, viime kerralla loppui heti alkuunsa motion sicknessin takia. (Fov-säätöjen räpläily ym ei auttanut joten siirryin eteenpäin).
 

ipaz

Jäsen
Olen tässä nyt viikon verran tutustunut ensimmäistä kertaa ikinä Fallout-peliin, kun 4:sen sai PS Plussasta ilmaiseksi. Olen kyllä tiedostanut pelien olemassa olon, mutta ajatellut niiden olevan vain örkkien listimistä - laji joka itseäni ei kiinnosta oikeastaan lainkaan.

Mutta tämähän on erinomaisen hieno peli. Vähän kuitenkin ehkä liiankin RPG, koska itse pidän että pelissä on joku punainen lanka, päätarina, jota kaiken ylimäääräisen häärämisen lisäksi seurasta. Tai ehkä tässäkin sellainen on, mutta ei sitä kovinkaan selvästi pelaajalle kerrota.

Itselleni kävi melkoinen kämmi, kun en tajunnut sitä vault-tec perk-hommaa kunnolla. Jostain käsittämättömästä syystä ajattelin, että ensin pitää kerätä sen ylärivin tähdet täyteen ja sitten vasta saa avattua niitä lisäominaisuuksia. No nyt minulla on kaikissa melko korkeat arvot, niin voi vaan valita minkä kivan lisän hahmolle haluaa. Kokonaistaso taisi olla 18 ennen kuin avasin ensimmäisen "perkin".

Ja toinen iso virhe oli painaa pelkästään power armor päällä mihin tahansa megahyttysiä tai ghouleja listimään ja kulutin turhaan niitä fusion coreja. Ja sekin vielä, että sen leijuvan robottikaverin saakin mukaansa ja se listii itsensä puolesta vihulaisia ja voi saasta pateja. Joskus varmaan kannattaisi seurata pelin ohjeita tai tsekata juutuubista vinkkejä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Olen tässä nyt viikon verran tutustunut ensimmäistä kertaa ikinä Fallout-peliin, kun 4:sen sai PS Plussasta ilmaiseksi. Olen kyllä tiedostanut pelien olemassa olon, mutta ajatellut niiden olevan vain örkkien listimistä - laji joka itseäni ei kiinnosta oikeastaan lainkaan.

Mutta tämähän on erinomaisen hieno peli. Vähän kuitenkin ehkä liiankin RPG, koska itse pidän että pelissä on joku punainen lanka, päätarina, jota kaiken ylimäääräisen häärämisen lisäksi seurasta. Tai ehkä tässäkin sellainen on, mutta ei sitä kovinkaan selvästi pelaajalle kerrota.
Kyllä siinä selkeä(hkö) päätarina on, mutta rehellisyyden nimissä aika unohdettava ja tyhjänpäiväinen. Pääosassa on ennenkaikkea tuo avoimen maailman seikkailu ja uusien paikkojen sekä hahmojen löytäminen, ja näiden kanssa venkoilu riippuen vähän siitä miten itse haluaa toimia. Sivutehtävät sekä sattumanvaraisuus ovat se homman suola, ei niinkään putkijuoksumainen läpiveto. Noitakin tehtäviä saa kyllä kerrytettyä ihan liikaa sinne listalle jos säntäilee sinne tänne, ja siihen on itsellä tällaisissa peleissä aina paha taipumus. Onpahan toki tekemistä.

Eka Fallout tuo oli itsellekin ja alkuopiskelun jälkeen vei kyllä mennessään täysiä, ja nyt kun juuri äsken tuli tuo PS5-päivitys, siinä lienee tarpeeksi hyvä tekosyy aloittaa homma alusta ja uusiksi kun edellisestäkin kerrasta on jo päälle viisi vuotta ehtinyt vierähtää. Eikun häröily käyntiin.
 

ipaz

Jäsen
Kyllä siinä selkeä(hkö) päätarina on, mutta rehellisyyden nimissä aika unohdettava ja tyhjänpäiväinen. Pääosassa on ennenkaikkea tuo avoimen maailman seikkailu ja uusien paikkojen sekä hahmojen löytäminen, ja näiden kanssa venkoilu riippuen vähän siitä miten itse haluaa toimia. Sivutehtävät sekä sattumanvaraisuus ovat se homman suola, ei niinkään putkijuoksumainen läpiveto. Noitakin tehtäviä saa kyllä kerrytettyä ihan liikaa sinne listalle jos säntäilee sinne tänne, ja siihen on itsellä tällaisissa peleissä aina paha taipumus. Onpahan toki tekemistä.

Eka Fallout tuo oli itsellekin ja alkuopiskelun jälkeen vei kyllä mennessään täysiä, ja nyt kun juuri äsken tuli tuo PS5-päivitys, siinä lienee tarpeeksi hyvä tekosyy aloittaa homma alusta ja uusiksi kun edellisestäkin kerrasta on jo päälle viisi vuotta ehtinyt vierähtää. Eikun häröily käyntiin.
Taitaa joo olla se Prestonille raportoiminen, Minutemanin uudelleen luominen ja Castlen valtaaminen pääjuoni. Mutta onhan tuolla nyt upea pööpöille pitkin Wastelandia ja mennä takki auki mihin tahansa kohteeseen vaan saadakseen satasella turpaansa. Pistää miettimään, että mitä kaikkea pitäisi parantaa ennen seuraavaa yritystä.

Lukkoekspertti ja hakkeriekspertti lisäarvot ovat kyllä arvokkaita että saa kaiken myllättyä. Seuraavaksi sitten ase- ja varusteseppää kehittämään niin saa haarniskat paremmiksi. Harmillisesti onnistuin kadottamaan pari hyvää asetta jonnekin kun painoivat liikaa ja dumppasin ne mäkeen. Nyt on robo-kaveri matkassa, niin sille voi pistää arvokkaampaa kamaa kantoon jos itsellä hartiat ei kestä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mutta onhan tuolla nyt upea pööpöille pitkin Wastelandia ja mennä takki auki mihin tahansa kohteeseen vaan saadakseen satasella turpaansa. Pistää miettimään, että mitä kaikkea pitäisi parantaa ennen seuraavaa yritystä.
Joo takkiin tuli itsellekin alussa ja huolella kun en oikein sisäistänyt että ei kannata tosiaan lähtä kehnolla äijällä uhoamaan ihan kelle tahansa, mutta sitten kun tuota leveliä saa ylös ja aseistusta paremmaksi, homma muuttuu suorastaan nautinnolliseksi ja melkoiseksi pullisteluksi lähes joka paikassa.

Toki kartan varrelta löytyy niitä olentoja ja paikkoja joissa nokkaan meinaa tulla siitäkin huolimatta, mutta sitten pitää tosiaan vaan keksiä keinot.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa joo olla se Prestonille raportoiminen, Minutemanin uudelleen luominen ja Castlen valtaaminen pääjuoni.
Pelin pääjuoni on se siepatun lapsen seuraaminen, ja mitä siitä seuraa. Kaikki "factionit" (Minutemen, Brotherhood of Steel, ja mitä näitä on), on sivutarinoita sille. Ei niin, että se päätarina olisi mitenkään erityisen kiinnostava, ei se oikeastaan missään Bethesda-pelissä ole. Itse en ole pelannut loppuun asti montaakaan näistä. Oblivionin pelasin, ja Skyrimin väänsin puolipakolla, kun piti sekin tehdä. Morrowindissa tai missään Falloutissa en ole sitä tehnyt. Päätarina on näissä toissijaista, olennaista on seikkailu ja uusien asioiden ja paikkojen löytäminen.

Tai siis en nyt halua kertoa kenellekään, mitä tai miten pitää pelata. Kannattaa vain Bethesdan kanssa ymmärtää, mitä peliltä voi odottaa. Ja se ei ole huikea tarina tai tekniset haasteet, vaan alusta seikkailla ja kertoa omaa tarinaansa.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Itse kyllä tykkäsin aikoinaan Fallout 4:sta todella paljon ja tulihan sitä hakattua ihan helvetisti, mutta yhtään mitään ei pelistä ole jäänyt muistiin. Voisi ehkä joskus kokeilla uudestaan, kunhan on taas aikaa jollekin muulle pelille kuin DayZ:lle.

Sen sijaan Fallout 2 on erittäin kirkkaasti muistissa ja viimevuotinen uudelleenpeluu meni ihan vanhasta muistista. Edelleen sarjan paras peli ja aivan omaa luokkaansa immersion kanssa, vaikka mekaniikka ja grafiikat alkavatkin jo tuntua iäkkäiltä. Silti vahva suositus kaikille sarjan faneille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös