Fallout 4

  • 39 718
  • 181

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
...ja tavararalliin joka alkoi olla hyvin itseään toistavaa.

Tuo tavaran roudaaminen on kyllä tässä vähän turhan työllistävää. Se on erittäin kiva lisä aiempiin osiin verrattuna, että (melkein) jokaisesta tavarasta on sinällään jotain hyötyä. Huonona puolena se vaan tarkoittaa sitten sitä, että ei riitä niiden tapettujen tyyppien kamojen nyysiminen mukaansa, vaan kaikki hyllyistä / pöydiltä / lattialta / mistä lie löytyvä roju kannattaa ottaa mukaan, jos niistä saa irti hyödyllisiä materiaaleja. Kun sitten rupeaa kanniskelemaan jotain bensakanistereita ja pöytätuulettimia aseiden ja panssareiden lisäksi, niin hahmon kantokyky joutuu koetukselle aika nopeasti.

Olen hiljalleen yrittänyt tuota pääjuontakin työstää eteenpäin ja siinä on tullut tavaramäärän kanssa nyt ongelmaa kahdessa viimeisessä tehtävässä. Ensimmäisen kohdalla päätin vain tunkea suosiolla repun täyteen tavaraa, vaikka se tarkoittikin etana-vauhtia muutaman sadan extrakilon johdosta. Oli sentään niin lähellä kuitenkin yksi settlementti, että ei tarvinnut ihan kokonaista päivää käyttää matkaamiseen, kunnes pääsi tyhjentämään rojuista osan workshoppiin. Nyt uusimman tehtävän kohdalla lähdinkin sitten kesken kaiken käymään kotona pistämässä junkit säilöön ja myymässä arvokkaammat tavarat marketissa. Sitten takaisin sinne tapahtumapaikalle, josta on tarkoituksena tänään tyhjätä loput viholiset pois ja saada ehkäpä sitä pääjuonta nytkähtämään askel eteenpäin. Kyllähän ne viholliset nyt tuollaisten tulitaisteluiden keskeyttävien kauppareissujen verran jaksavat odotella siellä asemissaan.

Otin muuten eilen kakkos-rankin Scrapper-perkistä. En ole vielä päässyt näkemään, että kuinka tuo suosikkikomponenttien korostus toimii. Teoriassa voisi nyt vähän auttaa tavaroiden hamstraamisessa.
 

ela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Tuo tavaran roudaaminen on kyllä tässä vähän turhan työllistävää.
Varmaan suurimalle osalle tuttu, mutta kuitenkin sanotaan vinkkinä niille, jotka ei välttämättä ole hoksanneet, että sitä kamaa saa työnnettyä matkakumppanille aika runsain mitoin. Jopa dogmeat pystyy kantamaan aikamoisen määrän krääsää.
 
Ei noista junk-itemeistä ainakaan itellä tartu enää mukaan kuin harvinaisempia raaka-aineita sisältävät esineet. Kannattaa ottaa arvokkaampaa paskaa vihollisilta mukaan ja kerätä settlementeistä safkaa ja vettä ja vaihdella niitä kauppiailla sitten noihin raaka-aineisiin niin säästyy turhalta roudaamiselta.

EDIT: Niin ja kumppanille power armor päälle ja omalle ukolle "Deep Pocketed" malliset erilliset käsi/jalka/torso-suojat päälle niin kantokyky suurenee.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Varmaan suurimalle osalle tuttu, mutta kuitenkin sanotaan vinkkinä niille, jotka ei välttämättä ole hoksanneet, että sitä kamaa saa työnnettyä matkakumppanille aika runsain mitoin. Jopa dogmeat pystyy kantamaan aikamoisen määrän krääsää.
Ja ainakin jonkin aikaa sitten toimi vielä (en ole testannut viimeisimmän patchin jälkeen, Xenoblade Chronicles X on vienyt vapaa-ajan lähiaikoina), että sen sijaan että antaa matkakumppanille tavaraa roudattavaksi, käskee tuon poimimaan jotain. Siinäkin tulee raja vastaan, mutta parhaimmillaan jonkun 500 mitähyvänsäyksikköä onkaan on saanut kaverin harteille.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Ei noista junk-itemeistä ainakaan itellä tartu enää mukaan kuin harvinaisempia raaka-aineita sisältävät esineet. Kannattaa ottaa arvokkaampaa paskaa vihollisilta mukaan ja kerätä settlementeistä safkaa ja vettä ja vaihdella niitä kauppiailla sitten noihin raaka-aineisiin niin säästyy turhalta roudaamiselta.

No joo, näinhän se menee noidenkin kanssa varmasti vielä jossain vaiheessa. Kyllähän jotain New Vegasiakin hakatessa aluksi keräili kaikki mahdolliset kamat, että niitä sai hyödynnettyä vaihtokaupoissa. Sitten hiljalleen kasvoi se paino/arvo-ratio, jonka perusteella niitä enää ryhtyi mukaansa poimimaan. Sen verran vaan perusteellisesti tykkää luonteensa mukaan nuo hommat hoitaa, että kestää kauan kunnes saa itsensä luopumaan siitä "kerätään nyt varmuuden vuoksi nuokin talteen"-asenteesta. Nyt kun olen perustanut supply linet kaikkien oleellisten settlementtien välille, niin tuo kyllä jo helpottaa suuresti junkin kanssa säätämisen tarvetta.

En tosiaan vielä tiedä, että millä perusteella tuo Scrapper-perkin II taso valitsee ne "suosikki-komponentit", eli saako itse vaikuttaa niihin, vai valikoiko peli semmoiset joita on järkevää kerätä. Tuon perusteella on kuitenkin varmasti hyvä jatkaa nyt keräilyvimmansa hillitsemistä. Sitten voisikin panostaa barterin nostoon ja ruveta käyttämään niitä kauppiaiden palveluja.
 
En tosiaan vielä tiedä, että millä perusteella tuo Scrapper-perkin II taso valitsee ne "suosikki-komponentit", eli saako itse vaikuttaa niihin, vai valikoiko peli semmoiset joita on järkevää kerätä. Tuon perusteella on kuitenkin varmasti hyvä jatkaa nyt keräilyvimmansa hillitsemistä. Sitten voisikin panostaa barterin nostoon ja ruveta käyttämään niitä kauppiaiden palveluja.

En mäkään tuosta suosikkijutusta tiedä ton perkin kohdalla. Ainoa mitä itse olen huomannut on, että joitakin modattuja aseita scrapatessa saa harvinaisempaa shittiä kuten "nuclear material" tai "fiber optics".

Vissiin ne scavenging stationit noissa omissa pitäjissä tuovat myös laidasta laitaan raaka-aineita ko. Mestan workbenchiin. Ja puhdistettu vesi on arvokasta, eli sitä kannattaa tehdä ylimääräistä ja myydä hyvällä hinnalla pois.

Pääjuonta en muuten ole edelleenkään mitenkään kauhiasti pelannut mutta silti hahmo taitaa hiihdellä jossain 50 levelin paikkeilla. Mielenkiintoisia mestoja ja sivutehtäviä riittää. Varsinkin tuolla Bostonin keskustassa ja tulipa mereltä löydettyä settlementiksi ihan ikioma isohko saarikin :D

Ja survival-taso toimii oikeinkin hyvin mulle. Olisi pitänyt jo aiemmin pitää se päälle.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Rykäsin päätarinan läpi kun alkoi jotenkin puuduttamaan pelkkä haahuilu paikasta toiseen. Sen jälkeen sain päähäni ajatuksen että voisi koittaa aloittaa alusta täysin erilaisella hahmolla. Varoituksen sanana samaa suunnitteleville että vanhat talletukset poistuu kun aloittaa uuden pelin. Näin ainakin xboxilla. Eli nyt ei olekaan muuta vaihtoehtoa kuin se uusi hahmo. Vähän epäilyttää jaksaako kuitenkaan uusiksi pelata koko peliä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Millä vaikeustasolla pelaat?
Very hardilla. Pelaan toista kertaa, joten ensimmäisestä kerrasta olen hamstrannut noita varastoon.

Stimpakien lisäksi mulla on sitten järjetön kasa mm. deathclaw steakeja, yao guay ribsejä ja mirelurk queen steakeja, joista saa ihan finaalissa olevalle hp:lle paljon enemmän potkua kuin stimpakeista. Mirelurk queenit on löytynyt Castlesta ja Spectacle Islandilta.
 

Mata #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, JHT, TW
Takana semmoset reilu 40 tuntia ja pelaan perusmörssäri melee-hahmolla, jonka strength ja luck oli alussa aika tapissa. Ensimmäistä kertaa aloitin Falloutin melee-hahmolla ja mielestäni se oli hyvä valinta sillä hahmon korkea tavaran kantokyky on helpottanut settlementin tuunaamista. Ainoa selvempi heikkous on ollut tuo minimaalinen intelligence eli en ole päässyt hyödyntämään esim. Science perkiä ollenkaan. Toisaalta tuo Luckista saatava Idiot Savant on aivan OP perk sillä sen yhdistäminen 1/10 älyyn on johtanut leveleitten nousemiseen huikeaan tahtiin.

Paras ase, mitä edellenkin käytän, on melkein heti alussa löytynyt General Cho's revenge, joka on jo fallout 3:sta tuttu Chinese Office Sword. Legendary aseena se tekee vielä +50% damagen robotteihein ja syntheihin eli on näin aivan omaa luokkaansa Instituten synthejä vastaan. Penetrating Fat Man on myös niittänyt kauhua Commonwealthin asukkaiden joukossa, sen löysin Massachusetts State Housesta.
 
Mun hahmon piti olla aluksi arka älykkö-nörtti, joka ampuu vihollisia laser pistolilla otsaan, jonka jälkeen huutaa "iik!" Ja juoksee karkuun.

Aiemmista osista erilaistuneen ja oikeastaan huonommaksi muuttuneen hahmonluonnin tuloksena hahmostani on kuitenkin muodostunut edelleen äkykäs, mutta hiippaileva sniper, koska aseilla ei ole skill/strength vaatimuksia voi snaippailla turhan helposti VATS:n ulkopuolella varsinkin. Myös skillsien täydellinen puuttuminen tekee hahmonkehityksestä tylsempää, kun Lockpickit ja Hackit saa suht nopeasti maksimiin, ja muuten noita perkejä voi roiskia miten vaan.
Helvetin hyvä peli, mutta kyllä tässä hahmonkehityksessä on otettu takapakkia edellisiin osiin nähden.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
En mäkään tuosta suosikkijutusta tiedä ton perkin kohdalla. Ainoa mitä itse olen huomannut on, että joitakin modattuja aseita scrapatessa saa harvinaisempaa shittiä kuten "nuclear material" tai "fiber optics".

Tämä muuten toimii siten, että inventaarion junk-välilehdellä painaa C, jolloin mukana olevien rojujen sisältämät komponentit listataan näkyville. Siinä listauksessa voi sitten painaa Q:ta mieleistensä kohdalla. Ja jos olet vaikka merkinnyt öljyn tuolla, niin sen jälkeen kaikki maastossa lojuvat öljykanisterit ja vastaavat saavat pienen korostuksen ympärilleen, kuten tapahtuu myös kaapeille ja muille, jotka sisältävät rojua jossa on öljyä. Kun peliä on aikansa hakannut, niin aika hyvin sitä nyt kyllä muutenkin tietää, että missä rojuissa oli mitäkin oleellisia komponentteja ja toisaalta lokeroiden, pöytien ja vastaavien sisältö tulee joka tapauksessa tarkistettua. Mutta auttaapa tuo nyt edes spottaamaan nopeammin tietyt tavarat maastosta.

Minkälaisilla hahmoilla muut pelaavat ja mitkä ovat parhaimmat aseet, mitkä olette löytäneet?

Olen hahmostani selitellyt täällä aiemminkin, mutta älykkäällä stealth sniperilla tässä pelataan. Tuohon suuntaan tykkään aina hahmoani kehittää, kun pelaan sellaisen mahdollistavia pelejä. Ja olen erittäin kiltti hyvis, joka tosin kostaa korkojen kera, jos joutuu kaltoin kohdelluksi. Se on jotenkin kauhean vaikeaa yrittää pelata jotain täysin kusipäistä pahishahmoa. Kai se johtuu siitä, että olen niin hieno ihminen normaalissakin elämässä...

Pääaseena on edelleen Concordista löytynyt hunting rifle, jonka olen hiljalleen päivitellyt huippuunsa. Varsin mukavaa, että melkein alusta asti mukana ollutta asetta saa edelleen käyttää noiden modifikaatioiden vuoksi. Pitäisi varmaan nimetä se rakas pyssy viimeinkin. Toisena vakituisena aseena olen sitten mukana kuljetellut combat shotgunia. Jos vihollista pukkaa lähietäisyydelle, niin tuolla saa aikalailla minkä tahansa hengiltä. Hauleja se kyllä syö aikamoiseen tahtiin. Näiden lisäksi kuljettelen paria muuta asetta vähän tilanteesta riippuen, että saa käyteltyä muita panostyyppejä.

Ei siis mitään kauhean erikoista aseistusta ole käytössä, enemmänkin perinteisiin luottavalla linjalla mennään. Mieleenjäävin vastaantullut ase on ollut furious rolling pin. En kuitenkaan ole tuota tositilanteessa päätynyt kokeilemaan. Voisi toki olla mielenkiintoista yrittää jotain mirelurk queenia sillä kaataa.

The Prydwenin saapuminen oli muuten aika eeppistä menoa. Suurena Brotherhood Of Steel -fanina nousi taas mielenkiinto juonta kohtaan. Ad victoriam!
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Reilu 110 tuntia nyt pelattuna ja kolmatta kertaa pelaamassa läpi. Eka kerta Instituten, toinen BOS:in ja nyt Railroadin kanssa. Eka kerralla pääsin johonkin levelille 40 (1d 8h), viime kerralla noin 55:een (2d 6h) ja nyt ollaan levelillä 35 (1d 1h). Nyt keskittynyt enemmän sivutehtäviin ja tehnyt pääjuonen tehtäviä mahdollisimman vähän.

Pääaseina nyt Le Fusil Terribles, .50 never ending sniper, The Last Minute ja combat rifle kaikilla parannuksilla, mitä Gun Nut kolmosella saa aikaiseksi. Tällä viimeisellä kerralla en ole käyttänyt käytännössä ollenkaan power armoria, ja on ollutkin paljon kivempi vain hiippailla menemään. Vaikeustasona siis nyt survival.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli sitten joululahjaksi saatua tämä peli myös itselleen ja alla onkin huimat 32 tuntia peliä. Perus Bethesdaa outoineen bugineen ja grafiikkasekoiluineen, mutta nämä ovat vain enimmäkseen naurattaneet, kun vastaan on tullut ruumita, jotka ovat mystisesti maassa/seinässä jumissa ja vastaavia. Myös yhden Questin kanssa suuria ongelmia, josta alla spoilerin takana enemmän.

Eli Questina Silver Shroud ja edennyt siihen vaiheeseen, että pitäisi Hancockin kanssa mennä juttelemaan Silver Shroud -puku päällä, mutta Hancock toistelee vain, että pitäisi olla etelässä hoitelemassa toinen ghouli. Tämä taitaa liittyä siihen, kun The Big Dig questin jälkeen Hancock käski minun mennä tappamaan Bobbi no-nose, mutta sain speaktestin avulla Bobbin vain lähtemään pois. Netistä luin, että todella moni muukin on tähän samaan bugiin törmännyt. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse rullaan xboxilla, ja eniten käytetyt aseet on pari snaipperia joista toinen .50 ja .308, Spray & Pray niminen erikoispyssy (muistaakseni konepistooli) joka käyttää muistaakseni .45 ja perus 10mm pisla hyväksi tuunattuna. Lisäksi laaserkivääri, plasmapistooli ja rynkky jos meinaa kudit käydä vähiin.

Ja sitten joskus power armor päälle ja minigun kouraan, kuten esimerkiksi Mirelurk Queenin kanssa.

VATSia tulee käytettyä aika paljon kun en osaa xboxilla tähdätä liikenteessä, ainoastaan noi snaippaukset onnistuu kun vihut ei aavista mitä tuleman pitää...
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Tuli hankittua tämä peli. Laitoin intin ja agilityn tappiin, aseena pelkkä veitsi. En ole aikaisempia pelejä pelannut. Hiippailu on hauskaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Tuli hankittua tämä peli. Laitoin intin ja agilityn tappiin, aseena pelkkä veitsi. En ole aikaisempia pelejä pelannut. Hiippailu on hauskaa.
Int on hyvä jos haluaa nopeasti saada expaa. Niin teen yleensä itsekin. Itse en ole Fallout 2:sen jälkeen fist/meleenä mennyt. Hyvin toimi mielestäni kahdessa ensimmäisessä osassa, mutta tapa nyt joku Deathclaw miekalla. Like thats going to happen. Harmittaa, kun en oikein tykkää pistää str:ään pisteitä. Muutaman aseen halauisin lisää niin olisi kyllä helpompaa, mutta kun siellä on niin monta muuta mukavaa perkiä mitä odottelen. Nyt joutuu kyllä aika usein mennä pudottamaan tavaraa kotiin. Dogmeat kyllä kantaa ihan kivasti, mutta kun löytää jonkun fatmanin tai minigunin niin vaikea sitä on jättää mihinkään piiloon kun luulee, että se rosvotaan sieltä. Sitä ei kuitenkaan tapahdu?

Sattu tänään sellanen homma, että olin Sanctuary Hillsiin viemässä rojua ja siinä kun olin workshopissa laittamassa uutta modia niin hirveä vinkuminen alkoi ja aseiden pärinä vaikka defence aivan järkyttävän iso sekä muutenkin hyvät puolustukset. No olihan se lähdettävä äänen suuntaan niin mitä vielä, legendary deathclaw ei tykännyt kylästämme. Eipä siinä itse tarvinut tehdä mitään muuta kuin korjata lopussa potti ja pistää .50 kaliiperisellä yksi luoti napaan niin herkut pytyo korjaamaan. Aloin sitten lähemmin tarkastelemaan sitä porukkaa niin ihmettelin, mistä yksi BOS -sotilas powerarmorineen on siihen tullut. Kun menin lähemmäksi niin huomasin Piperin varasteneen minulta power armor stationista. Ei siis niitä muita kasattuja joita on jo 7 kokonaista kasattuna, vaan parhaimman mahdollisen ja huoltorekiltä. Vittu mikä ämmä. Sitte ku yritin pyytää siltä tavaraa vaihtoo ni ei sil näyttäny olevan mitää. Siis onko nyt niin et se saatanan luuska saa pitää mun powerarmorin enkä mie mahda asialle mitään?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ei ollu. Joku bugi vissii. Pitää laittaa koodii pelintekijöille ja pyytää jos sais korvaukseks pari fusioncoree :D
Jos Bethesda korvaisi pelaajille bugeja, edes virtuaalisena korvauksena, asiakaspalvelun pyörittämiseen menisi sen verran henkilöstöä etteivät saisi enää yhtäkään peliä julkaistua.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jos Bethesda korvaisi pelaajille bugeja, edes virtuaalisena korvauksena, asiakaspalvelun pyörittämiseen menisi sen verran henkilöstöä etteivät saisi enää yhtäkään peliä julkaistua.
No se oli lähinnä vitsi. Ensimmäinen hymiö palstalle ja sitä ei sitten tajuttu. No eihän siinä. Ottaa Piperin kaveriksi kun fusion coret ei häviä ja sillä on power armor 24/7.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
No se oli lähinnä vitsi. Ensimmäinen hymiö palstalle ja sitä ei sitten tajuttu. No eihän siinä. Ottaa Piperin kaveriksi kun fusion coret ei häviä ja sillä on power armor 24/7.
Juu, tajusin kyllä että heitoksi tarkoitettu - tämä oli lähinnä manausta kehittäjän suuntaan. Tykkään peleistä kyllä, ja harva open world-peli on julkaisuhetkellä (jos ikinä) bugivapaa; silti välillä tulee ikävä Nintendomaista "release it when it is done"-suhtautumista, "release now, patch later (if ever)" tuntuu olevan paljon yleisempää, aika korostuneesti Bethesdan kohdalla (toki Ubi ja muutkin isot kehittäjät tähän syyllistyy).
 
Vieläkös joku tätä hakkaa? Tänään olisi ilmestynyt eka DLC nineltään Automatron. Pitänee imutella kunhan kerkeää. Ite olen pääpeliä tosi rauhalliseen tahtiin veivannut. Tai siis kartasta on koluttu ihan oikeaa yläkulmaa lukuunottamatta kaikki ja hahmo huitelee levelillä 75, mutta itse pääjuonessa pitäisi vasta jotain teleportteria sinne instituteen väsäillä, eli en ole edes pelannut juonta läpi, vaikka pelin hain jo silloin 10.11 ja pelattuja tuntejakin on varmaan joku 150 :D
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Vieläkös joku tätä hakkaa?

Tuli taottua platinapystiin asti ja sitten pidettiinkin taukoa pelistä. Nyt latailin tuon ensimmäisen lisärin, saas nähdä onko sisältö mistään kotoisin. Oma hahmo ei taida olla kuin levelillä 56, pelitunneista ei mitään hajua. Liikaa varmaan kuitenkin.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Vieläkös joku tätä hakkaa? Tänään olisi ilmestynyt eka DLC nineltään Automatron. Pitänee imutella kunhan kerkeää. Ite olen pääpeliä tosi rauhalliseen tahtiin veivannut. Tai siis kartasta on koluttu ihan oikeaa yläkulmaa lukuunottamatta kaikki ja hahmo huitelee levelillä 75, mutta itse pääjuonessa pitäisi vasta jotain teleportteria sinne instituteen väsäillä, eli en ole edes pelannut juonta läpi, vaikka pelin hain jo silloin 10.11 ja pelattuja tuntejakin on varmaan joku 150 :D

Aina valilla kun jaksaa. Itseasiassa vasta viime viikolla sain tuon paajuonen pelattua lapi, mutta tuli vahan juostenkustu maku sen takia,
kun juoksin vain lopun lapi tuosta teleportin rakennusvaiheesta
, mutta uusi lapipeluu aikeissa piakkoin, lahinna etta saa viimeisia trophyja PS4:lla kerattya, jos vaikka saisi Diablo 3:n seuraksi toisen platinumin. Jos vain tuon 100 onnellisuus-trophyn jollain ilmeella tehtya.

Olikos jollain tietoa, koska tuo mahdollinen GECK olisi tulossa? Vai olikos se nimeltaan GECK, se siis etta saa pelimodeja asennettua myos konsolialustoilla. Se kiinnostaa paljon enemman kuin tuo Automatron.

edit. Spoilerit lisatty, pahoittelut jos vahingossa spoilasin jollekin pelista osuuden.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös