ESPN-lätkämanageri

  • 94 238
  • 1 311

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Itseäni polttelisi lähteä mukaan ihan helvetisti, mutta tammikuussa pitäisi lähteä suoritamaan asepalvelusta. Tämän takia vedin jo kertalleen ilmoittautumiseni pois. Jos niitä kokoonpanoja voi lukottaa pitkiksi ajoiksi eteenpäin niin voisihan homma jotenkin nipin napin toimia, mutta kysymys kuuluukin, että pääsenkö mukaan?

Mielenkiinto riittää helposti.
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Mitäs mieltä kanssamanagerit ovat mv-tilastojen torjuntamäärä-kategoriasta? Mielestäni sitä ei tarvitsisi olla ja myös aloitetut ottelut voisi poistaa. Ainakin Yahoo!:n liigoissa ollaan kaikissa päädytty jättämään ne pois.

Riittävät kategoriat mielestäni olisivat Wins, GAA, S% ja luonnollisesti SO. Nuo ovat ainakin aikaisemmin toimineet erittäin hyvin.

edit. infernaalista sekoilua
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs mieltä kanssamanagerit ovat mv-tilastojen torjuntamäärä-kategoriasta? Mielestäni sitä ei tarvitsisi olla ja myös aloitetut ottelut voisi poistaa. Ainakin Yahoo!:n liigoissa ollaan kaikissa päädytty jättämään ne pois.

Riittävät kategoriat mielestäni olisivat Wins, GAA, S% ja luonnollisesti SO. Nuo ovat ainakin aikaisemmin toimineet erittäin hyvin.

Tosielämän Sopelin kanssa täytyy olla samaa mieltä. Torjuntamäärät jakautuvat niin satunnaisesti/epätasaisesti/suhteettomasti että ne eivät anna kunnon kuvaa siitä kuka on kunkku ja kakkosmolarien merkitys senkun heikentyy (ykkösiähän ei kaikille riitä).
 

Janda

Jäsen
Torjuntamäärät jakautuvat niin satunnaisesti/epätasaisesti/suhteettomasti että ne eivät anna kunnon kuvaa siitä kuka on kunkku ja kakkosmolarien merkitys senkun heikentyy (ykkösiähän ei kaikille riitä).
Tämä on kyllä totta mutta jos veskojen kategorioita on vaan neljä verrattuna kenttäpelaajien neljääntoista, niin eipä noilla veskoilla enää ole hirveästi mitään merkitystä.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Tämä on kyllä totta mutta jos veskojen kategorioita on vaan neljä verrattuna kenttäpelaajien neljääntoista, niin eipä noilla veskoilla enää ole hirveästi mitään merkitystä.

Tuokin on totta. Jos nuo kaksi mainitsemaani jättää maalivahdeilta pois, painoarvo kyllä kääntyy aika selvästi kenttäpelaajille.

Entä jos jättäisi kenttäpelaajilta ATOI:n ja kenties jopa HITS pois, ja maalivahdeilta ainakin SV?

Lisäksi myös aloitetut ottelut on Tampereen Ronaldinhon mainitsemista syistä johtuen aika turha, kun pelatutut ottelut on ajaisi saman asian.
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
No ei nyt ainakaan hitsejä enää pois. Muutenhan tämä menee kohta siihen että kuka saa parhaimmat pistemiehet tiimiinsä.

Niinpä. Tuosta taklaustilastosta löytyy kyllä kiitettävästi duunareita, joilla ei muuten tässä pelissä hirveästi käyttöä olisi. Mutta keskimääräiset jääajat ja maalivahtien torjunnat voisi kyllä jättää pois.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Taklauksista ja blokatuista laukauksista ei ainakaan luovuta. Niitä on tullut sen verran kauan odoteltua, joten ne pysyvät mukana.

Maalivahtien torjuntamäärät ja aloitetut ottelut eivät ole itsellenikään kovinkaan mieluisia kategorioita, mutta kuten Janda mainitsi, niin jos niistä luovutaan niin veskareilla ei ole paljonkaan arvoa. Itse ainakin haluaisin veskoille hieman enemmän arvoa, mitä niillä esim. Jatkoaika2-liigassa viime kaudella oli (4/15 kategoriaa). Valitettavasti vaan veskoilla ei ole oikein muitakaan hyviä kategorioita noiden tilalle. Oikeastaan ainoa edes harkinnanarvoinen olisi jatkoaikatappiot (OTL).

Keskimääräinen jääaikakin on mielenkiintoinen uutuus ja mielelläni pitäisin sen mukana.

Jos kenttäpelaajilta jostain kategorioista luovutaan, niin itse ehdottaisin av-syöttöjä (kun ei valitettavasti pysty laittamaan av-pistekategoriaa vaan syötöt ja maalit tarvii laittaa erikseen) ja voittomaaleja.

Mutta laittakaan muutkin managerit mielipiteitänne mahdollisista kategoriamuutoksista.

Liiga on tällä erää myös täynnä, kun lähetin viimeisen kutsun Beneway:lle.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Sovitaanko livedrafti sitten sunnuntain iltaan? Vois luulla että porukka parhaiten paikalla tuolloin.

Mielenkiinnolla Yahoon lisäksi tätä kyllä odotan.

Edit: 7.9 käy tännekin hienosti!
 
Viimeksi muokattu:

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Sovitaanko livedrafti sitten sunnuntain iltaan? Vois luulla että porukka parhaiten paikalla tuolloin.

Mielenkiinnolla Yahoon lisäksi tätä kyllä odotan.

Sunnuntai-iltana drafti tosiaan tullaan järjestämään. Tuossa edellisellä sivulla heitin pari ehdotusta draftin ajankohdaksi, ja niistä kaipaisin vielä managereilta mielipiteitä. Ilmeisesti ei ainakaan kumpikaan ajankohta ole sellainen, joka ei missään nimessä sopisi jollekin managerille, kun kukaan ei ole ainakaan sellaista maininnut. Itse kallistuisin jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle, sillä ensimmäinen ajankohta tulee ehkä hieman liian aikaisin.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Itse kallistuisin kanssa tuon 7.9. kannalle. Tosin ainakaan vielä ei ole kummallekaan päivälle tullut mitään ylitsepääsemätöntä estettä kalenteriin, joten sinällään sama.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse kallistuisin kanssa tuon 7.9. kannalle. Tosin ainakaan vielä ei ole kummallekaan päivälle tullut mitään ylitsepääsemätöntä estettä kalenteriin, joten sinällään sama.

Itekin aluksi kuvittelin että molemmat päivät käy yhtä hyvin, mutta mieluummin tuo 7.9. 31.päivä olen todennäköisesti sellaisessa paikassa missä on erittäin huono netti ja voin kuvitella vitutuksen määrän mikäli se ei juuri draftin aikaan toimi ollenkaan. Olen toki omat rankingit tehny noin sadan pelaajan osalta joten kyllä sieltä muutama tärkein tärppi pitäisi sattua joka tapauksessa.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Itselleni ei ole yhtään väliä noista vaihtoehdoista. Tod.näk. molemmat käy erinomaisesti.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Meikäläisen aikataulut ovat muuttuneet sen verran, että kumpi tahansa päivistä käy, mielummin jopa tuo taempi.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Meikäläisen tilanne draftien suhteen on sellainen, että 31.8 kävisi vallan mainiosti, mutta 7.9 olen jylläämässä salibandyturnauksessa ja en usko, että ehdin takaisin tuohon alkuajankohtaan.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Meikäläisen tilanne draftien suhteen on sellainen, että 31.8 kävisi vallan mainiosti, mutta 7.9 olen jylläämässä salibandyturnauksessa ja en usko, että ehdin takaisin tuohon alkuajankohtaan.

Asetin draftin ajankohdaksi tuon sunnuntain 7.9, mutta siirsin draftin alkua muutamalla tunnilla taaksepäin, jotta porukka saa katsella formulat rauhassa ja toivottavasti Beneway kerkeää tuohon mennessä takaisin salibandyturnauksestaan.

Draftin ajankohta on siis sunnuntai 7.9 klo 19.00.

Nuo kategoriamuutokset tulee sopia hyvissä ajoin, jos niitä meinataan tehdä. Joten jos muutkin managerit haluavat muokata kategorioita, niin ilmoittakaa siitä nyt ennenkuin on liian myöhäistä.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Torjuntamäärät jakautuvat niin satunnaisesti/epätasaisesti/suhteettomasti että ne eivät anna kunnon kuvaa siitä kuka on kunkku ja kakkosmolarien merkitys senkun heikentyy (ykkösiähän ei kaikille riitä).

Palataan hetkeksi tähän maalivahtien torjuntamääriin. Tässä liigassa ei ole Yahoon tapaan mahdollista asettaa maalivahdeille minimiottelumäärää (eli sitä 3:a joka yleensä on käytössä), mikä tarkoittaa sitä että alkuviikosta nollapelin tililleen keränneen joukkueen ei tarvisi loppuviikosta peluuttaa enää maalivahtejaan jos käytössä olisi vain W, GAA, SV% ja SHO tilastot. Noista kun 2-3 olisi varmuudella voitettu jo sillä yhdellä nollapelillä. Mutta nyt kun on käytössä lisäksi torjuntamäärät ja aloitetut ottelut niin joukkueet eivät niin vain voikaan lepuuttaa maalivahtejaan vaan jokainen aloitettu ottelu ja torjunta ovat tärkeässä roolissa.

Se on totta, että ykkösmolarien ja maalivahtien merkitys senkun kasvaa torjuntamäärien myötä, mutta eikös se niin pitäisikin olla että maalivahdeilla on suuri merkitys? Ja kun liigassa on vain 20 joukkuetta niin ykkösmaalivahteja riittää hyvin jokaiselle joukkueelle.

Ja ei ne torjuntamäärät nyt niin satunnaisesti/epätasaisesti/suhteettomasti jakaudu kun katsoo esim. viime kauden tilastoja:

http://www.nhl.com/nhlstats/app?fet...age&sort=saves&viewName=savePercentageLeaders

Samat nimet siellä on kärjessä. Ainoastaan Detroitin veskarien arvo heikkenee torjuntamäärien myötä:) Ja itse olen kyllä sitä mieltä, että torjuntamäärien myötä kakkosveskarien arvo nousee eikä laske. Tokihan Luongojen ja kumppanien arvo suhteessa kakkosveskareihin kasvaa, mutta niin sen mielestäni pitäisikin mennä. Mutta esimerkiksi Dubielewiczit, Auldit ja Norrenat ovat entistä arvokkaampia näiden muutosten myötä, sillä nyt heistä ainakin on iloa yhdessä kategoriassa. Kakkosveskarit ne erot tulisivat torjuntamäärä- kategoriassa lopulta tekemään mielestäni, mutta sitäkin on rajoitettu ettei yksi joukkue kasaa vaihtopenkkiään täyteen kakkosveskareita kun yhdessä joukkueessa voi olla enintään 4 maalivahtia.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Palataan hetkeksi tähän maalivahtien torjuntamääriin. Tässä liigassa ei ole Yahoon tapaan mahdollista asettaa maalivahdeille minimiottelumäärää (eli sitä 3:a joka yleensä on käytössä), mikä tarkoittaa sitä että alkuviikosta nollapelin tililleen keränneen joukkueen ei tarvisi loppuviikosta peluuttaa enää maalivahtejaan jos käytössä olisi vain W, GAA, SV% ja SHO tilastot.

Kappas. Siinä tapauksessa olen kanssasi samoilla linjoilla, että torjuntamäärät ja pelatut ottelut pitää säilyttää.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Muistutetaan että drafti on siis ensi viikon sunnuntaina. Toivottavasti kaikki pääsevät silloin paikalle.

Yksi kysymys managereille: haluatteko että vaihtopenkillä on nykyiset 5 miestä vaiko vain 3? Liigassa kun kumminkin siirtojen maksimimäärä 80 niin se jo rajoittaa tuota pelaajien kierrätystä, joten 3 voisi olla ihan yhtä sopiva määrä. Mutta itselleni käy kumpikin vaihtoehto. Mielipiteitä?

Suosittelen myös vahvasti, että kaikki managerit käyttävät jonkin verran aikaa noiden pre-draft player rankingien säätämiseen, etenkin jos on mahdollista että ei itse pääse osallistumaan draftiin. Nuo ESPN:n oletus-rankingit ovat todella surkeat ja jos niiden mukaan varailee niin käteen voi jäädä todella huono joukkue.
 

Cube

Jäsen
Yksi kysymys managereille: haluatteko että vaihtopenkillä on nykyiset 5 miestä vaiko vain 3?
Tosiaan pelaan ensimmäistä kertaa vasta tätä peliä, mutta minun korvaani viisi kuulostaisi paremmalta. Olisi kiva, jos sinne penkille mahtuisi muutama riskiratkaisukin.

Jos jollain on antaa (tai siis jos joku "kilpailijalle" viitsii antaa) jotain vinkkejä draftaamisen suhteen, niin olisin kiitollinen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos jollain on antaa (tai siis jos joku "kilpailijalle" viitsii antaa) jotain vinkkejä draftaamisen suhteen, niin olisin kiitollinen.

Itse ainakin draftaan sen perusteella että tulis jokainen kategoria mahdollisimman hyvin mukaan. Eli otan mieluummin pelaajan joka pisteiden lisäksi esim. taklaa paljon tai ottaa kohtalaisen paljon jäähyminuutteja. Kuin että ottaisin vain jonkun kovan pistemiehen joka ei sitten vaikuta kuin maali ja syöttö-kategorioihin.

Kolme vaihtopelaajaa mieluummin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös