Chicago Blackhawks 2014–2015

  • 384 065
  • 1 382

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Mitä enemmän miettii asiaa Brent Seabrook, niin yhä enemmän kallistun siihen suuntaan, että katto ongelmaan paras ratkaisu kaupata juuri hänet.

Hyvä vastine-kyllä
Jatko seurassa tulevaisuudessa epävarma-kyllä
Oman organisaation potentiaaliset paikkaajat-kyllä
Markkinat Seabrookin kaltaiselle pelaajalle kuumat-kyllä

Vaurio mitä Seabrookin kaupasta seuraisi Chicagolle ei välttämättä olisi niin suuri mitä ensimmäinen ajatus Seabrookista lupumiseen herättää, kun siellä on tosiaan aika laadukkaan oloista pelaaja samalle paikalle kasvamassa jonoksi asti. Todennäköisesti "damagea" puolustuksen tasoon tapahtuisi, ehkä yhden tai max. kahden kauden ajaksi. Sekään ei ole aivan varmaa tosiaan sen verran lupaavaa kaveria tuonne oikealle on nousemassa.

Sitten päästään asiaan, että BIckellistä minusta olisi ehdottomasti päästävä eroon. Versteeg kylkiäisinä johonkin kauppaan, kun eihän kukaan yksin tuosta varmaan halua maksaa edes kiekoilla tai kerran pureskeltua purukumia enempää. Oduyalle muutoman vuoden jatko jollain suht sopivalla hinalla, ettei nyt kahta palasta menetetä top4 pakistosta.

Sitten olisi homma hallinnassa näin.

Seabrook --> Johns/TVR/Pokka, joku näistä nousee kyllä tasokkaasti top4 tasolle vuoden parin sisään uskon minä näin.
Versteeg---> Panarin, paljon ei tarvitse tehdä että on parempi.
Richards---> Teräväinen, ainakin pitemmällä tehtäimellä korvaa 100%
Bickell-----> ???? joku parempi vaihtoehto hinnaltaan tuolle paikalle, Jos ei muuta niin Baun omista on vähän saman tyylinen pelaaja.
Vermette---> ???? tähän olisi kyllä hyvä saada joku, omista Denault saattaisi tosin olla tähän korvaaja vaihtoehto.
Sharp------> tarvitseeko edes miettiä korvaajaa, jos Seabrook onkin myytävä "tähti" pelaaja ja Bickell sekä Versteeg saadaan ulos?
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Joku Oilers sivusto on myös tajunnut Seabrookin, ehkä olevan saatavilla. Sinänsä Oilersiinhan tuo sopisi kuin vesi ämpäriin. Toivottavasti kylkiäisenä tulee Iiro Pakarinen, jos tämmöinen spegulaatio tapahtuisi. Saattaisi olla Pakarisen poikka aika pätevä cap tilanteen kannalta juuri Bickellin paikalle ainakin vaihtoehdoksi. Lander olisi myös kiinnostava pelaaja Oilersista, jos sinne suunnille kauppoja lähdettäisiin hieromaan.

Linkki viellä Oilersnationin artikkeliin:

Monday Musings: Brent Seabrook | OilersNation
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jos Seabrook Edmontoniin suostuisi lähtemään niin ainakin itse kyselisin Leon Draisaitlin perään. McDavidin saapuminen sekä RNH:n todennäköinen koskemattomuus (lähteenä McTavish) voisi avata Leonin yhdeksi treidipalaseksi, erittäin arvokkaaksi sellaiseksi. Puhdas arvaus vain itseltäni toki.

Näitä treidispekulaatioita näemme onneksi lähempänä draftia, joten silloin otan itse kantaa asiaan enemmän, mikäli huhuja alkaa kuulumaan.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jep. Mielenkiintoista nähdä miten esimerkiksi Chiarellin strategia alkaa näkymään Edmontonin toimistolla? Joku Draisaitl olisi todella houkutteleva palanen, mutta Memorial Cupin MVP taitaa pysyä myös Edmontonin pitkän matkan suunnitelmissa. Seabrook Edmontonissa ei ole mitenkään kaukaa haettu vaihtoehto kylläkään. Henkilökohtaisesti olisin mm. erittäin kiinnostunut tuosta heidän toisesta varausvuorosta ensimmäisellä kierroksella tämän vuoden draftissa.

Mahtaakohan Bowmanin tuntosarvet olla herkillä, kun näyttää siltä että Robbie Russo on todennäköisesti jäämässä ilman sopimusta Islandersiin? 22-vuotias Illinoisin osavaltiosta kotoisin oleva rightin pakki on mm. Stephen Johnsin pelikaveri Notre Damen yliopistojoukkueesta. Tällä kaudella mukavat 41 pinnaa (15+26) 40 ottelussa.

Robbie Russo@eliteprospects.com
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ongelma tuossa Draisaittilissa vain on, että taitaa olla aika paljon arvokkaampi pelaajaa kun Seabrook. Draisaitil on kuitenkin kolmos varaus, ja 19v ikäinen jolta odotetaan paljon, niin siinä hinta on kyllä markkinoilla varmasti kova. Vastineeksi tuskin riittää pelkästään 30v puolustaja 1 vuoden noin 6miljoonan lapulla. Saa varmasti heittää jotain Saadia tai Teräväistä kylkeen joilla on RFA vuosia jäljellä.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Brandon Saadin kiinnittäisin itse hieman pidemmällä diilillä, kuin tavallisella silta-sopparilla. Ehkäpä joku 3-5 vuoden pahvi kouraan 4,5 - 6 M$ cap hitillä. Tietysti, mitä huokeampi diili, niin parempi joukkueelle, mutta yli 4 millissä varmasti mennään.

Projecting Brandon Saad's next contract - Second City Hockey

Yllä artikkeli viime syyskuulta Brandonin soppariasioista. Alla hieman tuoreempi artikkeli, joka antaa osviittaa ehkäpä siitä, että Man Childille sorvataan tosiaan hieman pitempi pahvi jo heti kättelyyn.

Blackhawks GM says team will get Brandon Saad signed to long-term deal - Second City Hockey

Toki seurajohto ajattelee tarkasti useamman kauden päähän palkkakuvioita et cetera ja tekevät varmasti viisaan päätöksen Brandonin suhteen. Palkankorotus tulee olemaan jokatapauksessa tuntuva ja mikäs siinä, ukko on todistanut olevansa real deal.

Seabrookista ja Sharpista sen verran, että (varsinkin jos mestaruus tulee) itse olen orientoitunut siihen, että välttämättä kumpikaan ei Blackhawkseissa kohta enää pelaa. Seabsin palkka tulee nousemaan varmasti ja ottajia löytyy, uskoisin. Hyvää vastinetta tänne päin kiitos ja olen tyytyväinen. Stephen Johns tosiaan saattaisi tomia Seabrookin korvaajana tulevilla kausilla. Saas nyt nähdä mitä ne toimistolla keksii. Versteeg ja Bickell...
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ryan Kennedy ‏@THNRyanKennedy 18m18 minutes ago
How serious are teams about Mike Reilly? Chicago's Stan Bowman and Tampa's Steve Yzerman both flew to Buffalo to talk to him personally

Chicago on edelleen mukana kilpailussa, toki hän voi allekirjoittaa tulevan sopimuksensa vasta myöhemmin, joten siinä mielessä kukaan ei ole vielä vahvoilla. Eri lähteistä kuitenkin luettuna Blackhawksia pidetään todennäköisimpänä kohteena. Toivottavasti saapuu Windy Cityyn.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Brandon Saadin kiinnittäisin itse hieman pidemmällä diilillä, kuin tavallisella silta-sopparilla. Ehkäpä joku 3-5 vuoden pahvi kouraan 4,5 - 6 M$ cap hitillä. Tietysti, mitä huokeampi diili, niin parempi joukkueelle, mutta yli 4 millissä varmasti mennään.
Projecting Brandon Saad's next contract - Second City Hockey

Näkisin sopparin arvon lähempänä neljää kuin kuutta milliä. Epätasaisuuttakin Saadin otteista löytyy ja hän on pelannut todellisessa huippuketjussa lähes koko kauden.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Näkisin sopparin arvon lähempänä neljää kuin kuutta milliä. Epätasaisuuttakin Saadin otteista löytyy ja hän on pelannut todellisessa huippuketjussa lähes koko kauden.

Epätasaisuutta on Brandonissa kieltämättä ollut eikä ketjukaveritkaan mitään huonoja ole olleet. Mikäli vallitsevaa palkkakattotilannetta ei olisi, on Brandonin arvo lähempänä neljää miljoonaa kuin kuutta lähinnä myös siksi, että tuohon bridge-diiliin voisi todennäköisesti suostua, joka sisältää RFA-vuosia.

Taisi kuitenkin olla jälleen kerran @secord, joka otti esille aikaisemmin tässä ketjussa sen, että kahden vuoden päästä loppuvat Teräväisen sekä Panarinin tulokassopimukset eivätkä kumpikaan todennäköisesti tyydy kahteen miljoonaan, joskin tulevien kausien esitysten mukaan ne sitten aikanaan muotoutuvat. Tästä syystä toivon, että Bowman pystyy signaamaan Saadin pitkään sopimukseen, olkootkin caphit vaikka se kuusi miljoonaa per vuosi. Jos pitkään sopimukseen suostuu neljällä miljoonalla, huudan boomia koko lopun päivän, mutta eipä kai siihen kukaan usko. Siksi lähtisin itsekin hakemaan heti pitkää sopimusta vähän korkeammalla caphitillä, onhan siinä riskinsä, mutta se vapauttaisi todennäköisesti pari miljoonaa aikanaan tulevaisuuden sopimustilanteeseen (jos tekee nyt kahden vuoden diilin ja kehitys jatkuu totuttuun tahtiin, Brandon vaatii UFA-statuksellaan varmasti yli seitsemää miljoonaa kaudesta). Brandon Saad on ykkösprioriteetti tällä hetkellä ja myös tulevaisuuden kulmakivi Chicago Blackhawksissa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Oikeastaan onni Chicagon kannalta, ettei Saad ole aivan tasaisinta kautta vetänyt tähän väliin, nyt on vähän vipuvartta vängätä sopimusta halvemmaksi. Tärkeä pelaaja Chicagolle, koska noita kärkiketjuihin soveltuvia voimahyökkääjiä ei kasva puissa eikä edes pensaissa, ja heidän merkityksensä joukkueelle on paljon muutakin kun tehdyt pisteet.

Itse olisin myös samoilla linjoilla monen muun kanssa, että pitkä on parempi vaihtoehto Saadin sopimukseksi. Se ehkä vähän kirpaisee parin seuraavan kauden joukkuetta, mutta tulevaisuuteen palkitsee.

Panarin on sillä tapaa kysymysmerkki, että Itse en ole riittävästi katsonut hänen pelejään tarkasti, että voisin hyvin ennustaa kuinka hän tulee menestymään NHL:ssä. MM-kisatkin menivät sillä tapaa ikävästi ohi, ettei tullut katsottua riittävän tarkkaan tuota Panarinia. Sanotaanko nyt näin, että olen optimistisen toiveikas hänen suhteen, sen vähän mitä olen nähnyt.

Onneksi ei Chicago lengennut toiseen KHL-täkyyn Mosekseen. Olen lähes varma ettei hän tule pärjäämään pienessä kaukalossa tuolla pelityylillään, jossa katse kiekossa pää alhana lähdetään aina eteenpäin täysiä. Maalinteko voimaltaan tuo Moses oli viellä vakuuttavampi kun Panarin kHL:ssä, mutta Moses on omasta mielestä pelaaja, joka tuolla pelityylillä ei voi millään menestyä NHL:ssä. Saas nähdä mitä käy, iskeekö Moses minulle luun kurkkuun, ja Panarin floppaa. Tämä on ensi kaudelle yksi mielenkiintoinen kaksintaistelu Nashvillen ja Chicagon välille, kumman KHL-haku onnistuu paremmin, kun aika samankaltaisista kahdesta kuumasta nimestä on kyse.

Hirveästi toivon Panarinin menestyvän, hän on pelaajana tyyliltään niin näyttävä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Se ehkä vähän kirpaisee parin seuraavan kauden joukkuetta, mutta tulevaisuuteen palkitsee.

Näin juuri. Varsinkin jos Cup tulee seuraavan parin viikon aikana, niin en hirveästi pahoittelisi sitä, että seuraavalla kaudella joukkue olisi astetta heikompi, jota se muutenkin tulee olemaan. Stan Bowman rakentaa joukkuetta draftin kautta niin kuin aikaisemmin otettiin esille, mutta tärkeät palaset kuten Saad sekä kaksikko ja Keith täytyy olla kiinnitettyinä pitkään Chicagoon. Vaikka sitten kahden seuraavan kauden menestyksen uhalla.

Panarin on sillä tapaa kysymysmerkki, että Itse en ole riittävästi katsonut hänen pelejään tarkasti, että voisin hyvin ennustaa kuinka hän tulee menestymään NHL:ssä. MM-kisatkin menivät sillä tapaa ikävästi ohi, ettei tullut katsottua riittävän tarkkaan tuota Panarinia. Sanotaanko nyt näin, että olen optimistisen toiveikas hänen suhteen, sen vähän mitä olen nähnyt.

Onneksi ei Chicago lengennut toiseen KHL-täkyyn Mosekseen. Olen lähes varma ettei hän tule pärjäämään pienessä kaukalossa tuolla pelityylillään, jossa katse kiekossa pää alhana lähdetään aina eteenpäin täysiä. Maalinteko voimaltaan tuo Moses oli viellä vakuuttavampi kun Panarin kHL:ssä, mutta Moses on omasta mielestä pelaaja, joka tuolla pelityylillä ei voi millään menestyä NHL:ssä. Saas nähdä mitä käy, iskeekö Moses minulle luun kurkkuun, ja Panarin floppaa. Tämä on ensi kaudelle yksi mielenkiintoinen kaksintaistelu Nashvillen ja Chicagon välille, kumman KHL-haku onnistuu paremmin, kun aika samankaltaisista kahdesta kuumasta nimestä on kyse.

Omien kokemusten puolesta uskallan sanoa, että Panarin tulee yllättämään monet Blackhawks-kannattajat, vaikka odotukset ja rima on nostettu jo nyt korkealle. Hänen pelityylinsä perustuu liikkeeseen ja kanemaiseen kiekon käsittelyyn, jonka lisäksi hän on taistelija ja puolustaa ainakin lentokenttäkaukalossa hyvin. Erittäin aktiivinen fore-checkaaja, hyvä laidoissa ja vahva kokoisekseen pelaajaksi.

Vertaus Steve Mosesiin on siinä mielessä huono minun mielestäni, sillä Panarin on luvattoman paljon parempi jääkiekkoilija kuin Moses sekä runsaasti monipuolisempi. Artemilla oli totta kai Dadonov ja Shipachev ketjukavereina ja muodostivat yhdessä KHL:n parhaan ketjun, mutta Panarin oli minun mielestäni tuon ketjun paras pelaaja niin maailmanmestaruus-kisoissa kuin KHL:ssäkin. Osiensa summa totta kai, mutta yksilötasolla ja kentän hyökkäyspelin dynamiikkaa tulkitessa.

Kun Moses veti runkosarjassa kovat luvut taululle ja katosi kuvasta täysin pelien koventuessa pudotuspeleissä, Artemi Panarin vain kiristi vauhtiaan. Piste per peli-tahtia pudotuspeleissä, johon koko ketju käytännössä pystyi.

Ominaisuudet ovat kuin luotuja KHL:ään, sitä ei käy kiistäminen, mutta mielestäni Panarinin ominaisuudet ovat potentiaalisemmat kuin Teuvo Teräväisen vastaavat NHL-kaukaloon. Toivottavasti en ylläty negatiivisesti, mutta oma optimistisuuteni Panarinin suhteen on karannut hieman käsistä, joskaan en odota mitään ppg-tahtia. Jos Artemi pääsee tämän kauden Patrick Sharpin pisteisiin, on täyttänyt omat odotukseni. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Vertaus Steve Mosesiin on siinä mielessä huono minun mielestäni, sillä Panarin on luvattoman paljon parempi jääkiekkoilija kuin Moses sekä runsaasti monipuolisempi. Artemilla oli totta kai Dadonov ja Shipachev ketjukavereina ja muodostivat yhdessä KHL:n parhaan ketjun, mutta Panarin oli minun mielestäni tuon ketjun paras pelaaja niin maailmanmestaruus-kisoissa kuin KHL:ssäkin. Osiensa summa totta kai, mutta yksilötasolla ja kentän hyökkäyspelin dynamiikkaa tulkitessa.

Jep. En ollut tarkoitus verratakkaan. Moses ja Panarin liikuivat markkinoilla hyvin saman kaltaisella statuksella kuitenkin, pieni vikkeliä Rightin pelaajia, jotka ovat myös aika saman ikäiset ja isosti kummallakin KHL Läpimurto taskussa. Hyvin olisi Chicago voinut kosahtaa tuohon Mosekseen myös, siitä olen tyytyväinen ettei kuitenkaan näin ole käynyt. Panarin tosiaan minun tiedon mukaan on aika paljon pätevämpi pelaaja NHL:ään kun pelikäsitykseltään vajavainen Moses.

Ominaisuudet ovat kuin luotuja KHL:ään, sitä ei käy kiistäminen, mutta mielestäni Panarinin ominaisuudet ovat potentiaalisemmat kuin Teuvo Teräväisen vastaavat NHL-kaukaloon. Toivottavasti en ylläty negatiivisesti, mutta oma optimistisuuteni Panarinin suhteen on karannut hieman käsistä, joskaan en odota mitään ppg-tahtia. Jos Artemi pääsee tämän kauden Patrick Sharpin pisteisiin, on täyttänyt omat odotukseni. Kaikki sen jälkeen on vain plussaa.

Ihan realistiset ovat odotukset, tosiaan Sharpin tämän kauden pisteet on ehkä hyvä mittari kaverin onnistumisen suhteen. Mitä Teuvo vertaukseen tulee saanko kysyä miksi Panarin on sinun mielestäsi potentiaalisempi NHL:ään? Tähän haluaisin kuulla perustellun, koska olen muutomaan kertaan huomannut, ettet pidä Teuvoa ehkä niin potentiaalisena, kun joku muu ehkä pitää. Kuitenkin kyseessä 20 vuotias kaveri, joka jo pelaa NHL:ssä täysin fyysiseti raakileena vs 23v kaveri joka on fyysiseti aika vahva?
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
En voi myöskään väittää MM-kisoja ja Jokereita vastaan pelattuja KHL-pelejä enempää Panarinia seuranneeni, mutta sen vähän mitä itse olen nähnyt, niin kyse on nimenomaan aikalailla valmiista paketista ja kokonaisvaltaisesta pelaajasta. Panarin on nopea, taitava ja vahva luistimilla, mutta osaa myös puolustaa. Ominaisuuksiltaan siis kuin tehty haukkanuttuun. Miehen perässä oli huhujen mukaan käytännössä jokainen NHL-seura, joka johtui tietysti osaltaan siitä, että kyse oli no risk - high reward hankinnasta. Panarin on valmiimpi NHL-kiekkoilija kuin yksikään kaveri, ketä Chicago olisi voinut esim. ykköskierroksella tänä kesänä varata. Tästä siis propsit organisaation suuntaan, että hänet saatiin hankittua.

Stan on useammassakin yhteydessä jo puhunut Panarinin hankinnasta ja antoi ymmärtää, että kyse oli pitkästä prosessista ja häntä on seurattu jo pidempään. En usko hetkeäkään, että tulee floppaamaan. Varmasti jonkinlainen sopeutumisjakso on edessä etenkin, kun näiden pelillisten eroavaisuuksien lisäksi erilainen kulttuuri ja kieli saattavat aiheuttaa sopeutumisongelmia. Chicagossa ei ainakaan tämän hetkisen tiedon mukaan pelaa muita venäläisiä, mutta eihän sitä tiedä, mitä hankintoja kesällä vielä tehdään. Toinen maanmies saattaisi helpottaa huomattavasti tilannetta.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jep. En ollut tarkoitus verratakkaan. Moses ja Panarin liikuivat markkinoilla hyvin saman kaltaisella statuksella kuitenkin, pieni vikkeliä Rightin pelaajia, jotka ovat myös aika saman ikäiset ja isosti kummallakin KHL Läpimurto taskussa. Hyvin olisi Chicago voinut kosahtaa tuohon Mosekseen myös, siitä olen tyytyväinen ettei kuitenkaan näin ole käynyt. Panarin tosiaan minun tiedon mukaan on aika paljon pätevämpi pelaaja NHL:ään kun pelikäsitykseltään vajavainen Moses.

Status jokseenkin sama, mutta täysin erilaiset pelaajat pelityyliltään ja niin kuin sanoit, onneksi Bowman sai Panarinin allekirjoittamaan sopimuksen Chicagon kanssa.

Näen Steve Mosesissa paljon samaa kuin Kris Versteegissä. Toki Steve Moses on huomattavasti vikkeläjalkaisempi luistelija, kun taas Versteeg kykenee jollain tavalla vastaamaan fyysiseen peliin, vaikka siitä ei olla saatu maistiaisia juurikaan yhtään koko kautena. On kuitenkin todistetusti pystynyt siihen uransa aikana.

Yhtäläisyydet Versteegin kanssa ovat vajavainen peliäly NHL-tasolle, kiekon kanssa näprääminen ja vielä kerran, vajavainen peliäly. Molemmat ovat katollaan usein, elävät kiekosta, mutta taitotaso ei minun mielestäni riitä kummallakaan top-6 -rooliin, jonka molemmat tarvitsevat. Toki Chicagossa pelaa tällä kaudella mm. kolmoskentässä Patrick Sharp sekä Antoine Vermette, mutta harvalla joukkueella on mahdollista saada yhtä laaja ja tasapainoinen joukkue kuin Blackhawksilla on tällä hetkellä.

Mitä Teuvo vertaukseen tulee saanko kysyä miksi Panarin on sinun mielestäsi potentiaalisempi NHL:ään? Tähän haluaisin kuulla perustellun, koska olen muutomaan kertaan huomannut, ettet pidä Teuvoa ehkä niin potentiaalisena, kun joku muu ehkä pitää. Kuitenkin kyseessä 20 vuotias kaveri, joka jo pelaa NHL:ssä täysin fyysiseti raakileena vs 23v kaveri joka on fyysiseti aika vahva?

Olen seurannut Teuvoa livenä jo hänen salibandyaikoinaan sekä totta kai lähes jokaisen jokeriaikaisen ottelun olen häneltä nähnyt. Potentiaalin olen aina nähnyt ja olen povannut Teuvolle jo pitkään parempaa tulevaisuutta taalakaukaloissa kuin esimerkiksi Mikael Granlundille ja olemme kaikki saaneet viitteitä siitä tämän kevään post-seasonilla. Olen myös toitottanut sitä, että Teuvo on edellä Granlundia, jos verrataan miten Mikael pelasi hänen ensimmäisellä kaudellaan NHL:ssä.

Vastaus kuitenkin kysymykseen. Minä en rehellisesti sanottuna tiedä, mutta joku Teuvossa on miksi en näe häntä tulevaisuudessa minkään NHL-joukkueen ykkössentterinä enkä pidä hänen potentiaaliaan niin suurena kuin esimerkiksi Sasha Barkovin vastaavaa. Ehkä se on se pelityyli, liike (parempaa kuin Granlundilla), pehmeys (pystyy kehittämään) sekä vielä eurooppalainen tapa pelata jääkiekkoa. Hän on kuitenkin todistanut jo tällä kaudella pystyvänsä pelaamaan Show'n puolella vaadittavalla tasolla (kolmoskentän laitahyökkääjä) ja itse olen erittäin yllättynyt tästä, onneksi Teuvolla vielä on matkaa, aikaa ja varaa kehittyä ja paljon. Yritän itse varsinkin Chicagon suhteen katsoa ja analysoida pelaajia sen hetken esitysten mukaan enkä niinkään potentiaalin puolesta. Siinä mielessä kirjoitan ristiriitaisia kommentteja vertaillessani Panarinia sekä Teräväistä sillä Artemi ei ole pelannut peliäkään NHL:ssä, mutta tällä hetkellä tilanne on omissa ajatuksissani se mitä teksteissäni yritän tuoda esille. En lyttää kumpaakaan pelaajaa ilman mitään näköhavaintoja tietenkään.

Teuvolla on paikka mun Blackhawksissa ja olisi mahtavaa, jos hän pystyisi lunastamaan kaiken potentiaalinsa jo lähitulevaisuudessa. En tarkoituksella lyttää Teräväistä, mutta yritän katsoa prospect-poolia Hawkslasien takaa enkä suomalaisten näkökulmasta. Voin olla väärässä ja tässä tapauksessa olen erittäin mielelläni.

@B4rre nitosi vielä omia ajatuksia hyvin yhteen edellä, joten ne kannattaa lukea. Ei viitsi kaikkea toistaa!

EDIT: muokkailin hieman puutteita viestissä, joten nopeimmat lainaajat: muistakaa lukea uudestaan!
 
Viimeksi muokattu:

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Teuvolla on paikka mun Blackhawksissa ja olisi mahtavaa, jos hän pystyisi lunastamaan kaiken potentiaalinsa jo lähitulevaisuudessa. En tarkoituksella lyttää Teräväistä, mutta yritän katsoa prospect-poolia Hawkslasien takaa enkä suomalaisten näkökulmasta. Voin olla väärässä ja tässä tapauksessa olen erittäin mielelläni.

Disclaimerina totean, että Teuvon tapauksessa ainakin itselläni on ehkä vaikea ottaa niitä Teuvolaseja pois.

Teuvo on kuitenkin jo nyt osa Blackhawksin pitkän aikavälin suunnitelmia ja näin osa tulevaisuuden haukkarunkoa. Käytännössä ainoa prospekti koko organisaatiossa, josta Bowman on sanonut suoraan, että ei edes kuuntele tarjouksia hänestä. Toimistolla näitä asioita analysoidaan sen nähdyn lisäksi mm. kehittyneiden statistiikkojen perusteella. Uskon vahvasti, että kun lisää voimaa tulee runkoon, niin Teuvo tulee olemaan seuraava suomalainen tähtipelaaja NHL:ssä ja täten luonnollisesti Blackhawkseissa. Teuvo on aikoinaan Suomessa todennut, että salilla treenaaminen ei ole oikeastaan koskaan maistunut ja sen nyt näkee jokainen, että hän on fysiikaltaan jäljessä käytännössä jokaista NHL-pelaajaa. Nyt Teuvo kuitenkin tuolla imee esimerkkiä ehkä maailman tämän hetken nro 1 jääkiekko-organisaatiossa esimerkiksi kolmelta varovaisestikin arvioiden maailman top 15 jääkiekonpelaajalta, kuinka paljon töitä vaatii huippupelaajaksi tuleminen ja sellaisena pysyminen. Viime kesänä treenasi jo Blackhawksien fysiikkavalmentajan kanssa Chicagossa koko kesän ja tuloksena oli käsittääkseni muutama kilo lisää lihasta eli golfin- ja tenniksen pelaaminen jäi vähemmälle kuin aikaisempina kesinä. Motivaatiostakaan tuo fysiikan kehittyminen - jota siis pidän ainoana syynä, miksi Teuvo ei löisi todenteolla the showssakaan läpi - ei siis jääne kiinni.

Teuvolla on muistaakseni aina kaudet miesten tasolla menneet niin, että aluksi ei ole oikein lähtenyt kulkemaan, mutta kun on lähtenyt, niin ainakaan toistaiseksi ei ole millään tasolla pysäyttäjää tuntunut löytyvän. Ollut ehkä näitä paria lyhyttä Liiga-pleijareisarjaa lukuun ottamatta aina ratkaisupaikoissa suorastaan maaginen eli en usko, että jäisi Teuvon osalta päästäkään kiinni. Aika paljon kertoi henkisestä vahvuudesta ja itseluottamuksesta myös kommentit finaalisarjan game 1 jälkeen, kun pelaaminen ei jännittänyt omien sanojen mukaan ollenkaan ja tuon kovempaa paikkaa ei jääkiekonpelaajalle pahemmin ole tulossa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Disclaimerina totean, että Teuvon tapauksessa ainakin itselläni on ehkä vaikea ottaa niitä Teuvolaseja pois.

Hyvää settiä jälleen ja haluan uskoa samaan kuin sinä ja monet muut. Pala tulevaisuutta tulee olemaan ja jos pystyy lunastamaan odotukset myös sentterinä, tulee olemaan iso osa tulevaisuutta Chicagossa. Toivottavasti niin tapahtuu ja todistaa omat veikkaukseni vääriksi. Lähtökohtaisesti olen pitänyt häntä aina maksimissaan hyvänä kakkossentterinä tulevaisuutta ajatellen, mutta jos Chicagossa pystyy ottamaan sen surullisen kuuluisan kakkossentterin tontin ja todistaa pärjäävänsä siinä heti Jonathan Toewsin takana, on kyllä pakko olla tähtipelaajasta kyse.

Pidän itse kuitenkin odotukset maltillisina, joskin odotan harppauksia ja pelillistä sekä fyysistä kehitystä peli peliltä ja kausi kaudelta enemmän, kunnes se raja tulee vastaan. Mikä se raja sitten onkaan, nähdään tulevaisuudessa ja minulle voi tästä kuittailla ihan mielellään. Nostin vielä tämän kuittailun esille siksi, että en halua käyttäjien ja lukijoiden luulevan, etten näkisi Teuvossa potentiaalia tai "vihaisin" häntä, vaikka se on jo aika voimakas sana. Pyrin vain katsomaan Blackhawksin tilannetta Hawslasien takaa, jossa jokainen pelaaja joutuu ansaitsemaan oman luottamukseni. Teuvo on tehnyt niin jo näissä pudotuspeleissä eli suunta on oikea. :)
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Täällä Panarinin taiturointi MM-kisoissa jätti suuren vaikutuksen ja nosti odotukset siten hänen suhteensa korkealle. Jotakin poikkeuksellista on tuossa Panarinin kiekonkäsittelyssä ja mikä parasta hän vaikuttaa ahnaalta maalintekijältä. Mutta jopa hieman yllättäin hän ei näyttäisi olevan pelkkä taituri vaan myös melkoinen terrieri kamppailutilanteissa. Samoin hän taklaili runkoonsa nähden napakoita taklauksia.
Tuo maanmiehen palkaaminen saattaisi olla erittäin viisas veto.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
yritän katsoa prospect-poolia Hawkslasien takaa enkä suomalaisten näkökulmasta.

Meinaat siis, että minulla on Jonkinlaiset Suomilasit?-Vastaan itse ei ole, ihan samat Hawks lasit ne on minullakin päällä ilman mitään Suomi lisää.


Minun pitää selvästi oikaista yksi harhaluulo mikä sinullakin ehkä on täällä. Minä en katso ikinä pelaajia minkään lasien läpi. Varmasti joku luulee niin, koska olen hehkuttanut ja povaillut Teräväisestä kovaa nimeä, ja muistakin Suomalaisista puhun enemmän. Kuitenkin tämä ei johdu Suomalaisuudesta, ei Jokeri taustasta, vaan ihan aidosti siitä miten olen nänhyt tämän kaverin/kavereiden pelaavan. Aidosti olen muodostanut arvioni Teräväisen potentiaalista oman näkemäni mukanaan ilman mitään värilaseja. Kansalaisuus minulle on yksi ja sama, oma kaikkien aikojen suosikki pelaajakin on Tsekki.

Yleisesti ottaen minusta on hiemna outoa, ettei Suomessa saa puhua hyvää Suomalaisista. Se on heti kotiinpäin vetämistä tai jotain muuta fanitusta. Kuitenkin me Suomalaiset varmasti tiedämme ja olemme nähneet paremmin Suomen sarjoissa pelanneet pelaajat, ja meillä huomattavasti parempi käsitys näistä kun ulkolaisista.

Edit- Editoin tekstiä tiiviimpään muotoon.
 
Viimeksi muokattu:
Haluan ensin painottaa, että tämä ei nyt ole yhden pelin perusteella kirjoitettua:

Mitä tulee ensikauden cap tilanteeseen, niin selvästi sieltä erottuu 2 nimeä joidenka poistaminen rosterista helpottaisi kummasti päätöksiä. En olisi ikinä uskonut että Patrick Sharp kuuluu noihin kahteen pelaajaan. Toinen pelaaja on luonnollisesti Bryan Bickell. Sharp on edelleen hieno pelaaja, mutta nämä playoffit todistavat, että kaveri ei vaan kykene tuomaan sitä hyökkäävää panosta mitä on aiemmin pystynyt. Puolustuksellisestihan mies on edelleen vähintäänkin kohtuullinen. Olen pahoillani Sharpin alaspäin suuntautuvasta käyrästä, erityisesti nimimerkille @reme joka varmasti lynkkaa minut tämän kirjoituksen pohjalta. Sharpin poistaminen rosterista kesällä ei tällä hetkellä tuntuisi itsestäni edes kovin pahalta. Valitettavalta kyllä, mutta ei pahalta. Haluan vielä kerran painottaa, että tällä kirjoituksella ei varsinaisesti ole mitään tekemistä noiden kahden jäähyn kanssa.

Bickellin kohdalla tilanne on helppo ratkaisu, koska saman roolin pelaajia on saatavilla halvemmallakin. Ongelma on se, että miten Bickell saadaan rosterista pihalle.

Toki haluan itsekkin vielä elää tätä kautta, enkä mennä liikaa kesän asioihin. Mutta halusin kirjoittaa tämän tavallaan "muistiin" nyt kun tilanteet on tuoreeltaan päällä ja meikäläinen muistaakin jotain näkemästään.

EDIT: Ja nyt viimeistään voin muuten minäkin myöntää erheeni ja virheeni niistä sanomisista mitä sanoin silloin kun Teräväinen Chicagoon draftattiin. Olin silloin sitä mieltä, että tarvitsemme fyysisemmän ja ns. powerforward tyyppisen pelaajan, enkä uskonut Teräväisestä kehittyvän tarpeeksi kiekkoa kontrolloivaa pelaajaa.. Kuinka väärässä olisinkaan ollut ja kuinka paljon olisi harmittanut jos Chicagon toimistolla ei olisi tiedetty paremmin. Teräväinen on pelannut huikeaa peliä koko playoffien ajan, pois lukien ehkä yksi ottelu (se matsi jonka jälkeen joutui poppareille muistaakseni).
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Meinaat siis, että minulla on Jonkinlaiset Suomilasit?-Vastaan itse ei ole, ihan samat Hawks lasit ne on minullakin päällä ilman mitään Suomi lisää.

En kai mä nuin kirjoittanu. Kerroin vain oman näkökulmani miten itse suhtaudun, ei kaikkea kannata ottaa suoraan kohdistettuna. Harhaanjohtavaa tuo on, ettei suomalaista saisi puhua hyvää. Jatkoaika on pieni otanta ja täällä on muutamia käyttäjiä, jotka niin tekevät, mutta asioita tulee katsoa objektiivisesti ja jokaisella mielipiteellä on lähes poikkeuksetta merkitystä.

Sinä näet Teuvossa jotain mitä osa näkee muissa pelaajissa, myös suomalaisissakin. Teräväinen voi olla absoluuttisesti paras omassa ikäluokassaan, minun mielestäni ei ole eikä tule olemaan. Teräväinen ei ole parempi kuin Aleksander Barkov eikä tule olemaan. Minun mielipiteeni. Pointtina vain se, että jokainen näkee pelaajia eri tavalla ja heitä pitää pystyä vertailemaan isommalla otannalla. Minun mielestäni.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Täällä Panarinin taiturointi MM-kisoissa jätti suuren vaikutuksen ja nosti odotukset siten hänen suhteensa korkealle. Jotakin poikkeuksellista on tuossa Panarinin kiekonkäsittelyssä ja mikä parasta hän vaikuttaa ahnaalta maalintekijältä. Mutta jopa hieman yllättäin hän ei näyttäisi olevan pelkkä taituri vaan myös melkoinen terrieri kamppailutilanteissa. Samoin hän taklaili runkoonsa nähden napakoita taklauksia.

Näin juuri ja Pietaria aktiivisesti seuranneelta (jokainen ottelu) ystävältäni sain samanlaisen pelaaja-arvion. Maalinteon palo sekä kamppailuhalukkuus- ja voima ovat ominaisuuksia, joiden vuoksi kaverini ja omien kokemuksien pohjalta uskallan väittää Artemin tekevän kovan uran NHL:ssä, toivottavasti Chicagossa kahden vuoden jälkeen.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Bickellin kohdalla tilanne on helppo ratkaisu, koska saman roolin pelaajia on saatavilla halvemmallakin. Ongelma on se, että miten Bickell saadaan rosterista pihalle.

Tartun vielä tähän, mutta ymmärtääkseni Bickell kannattaa jopa ostaa ulos, mikäli kukaan ei tartu täkyyn. Taisi siinä 3 miljoonaa vai oliko 2,5 miljoonaa säästää capissa. Totta kai mielellään koko summa, mutta niin. Ja uskon, että joku tarttuu ja Bowmanilla on heittää kylkeen vaikka joku puolustajaprospect tai Mark McNeill.

Sharpiin sen verran, että itsekin olen jo alkanut jättämään hyvästejä henkisellä tasolla ja yritän kaikin voimin nauttia viimeisistä otteluista myös sillä nojalla, että ainakin yksi iso osa Blackhawksia jättää omalta osaltaan leikin kesken kesän aikana. En ihmettelisi, jos kaksi, jota tässä ketjussa on spekuloitu vissiin edellisellä sivulla.

Nautitaan kuitenkin kun vielä voidaan ja katsellaan kesällä sitten asioita uudestaan.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Haluan ensin painottaa, että tämä ei nyt ole yhden pelin perusteella kirjoitettua:
Mitä tulee ensikauden cap tilanteeseen, niin selvästi sieltä erottuu 2 nimeä joidenka poistaminen rosterista helpottaisi kummasti päätöksiä. En olisi ikinä uskonut että Patrick Sharp kuuluu noihin kahteen pelaajaan. Toinen pelaaja on luonnollisesti Bryan Bickell. Sharp on edelleen hieno pelaaja, mutta nämä playoffit todistavat, että kaveri ei vaan kykene tuomaan sitä hyökkäävää panosta mitä on aiemmin pystynyt. Puolustuksellisestihan mies on edelleen vähintäänkin kohtuullinen. Olen pahoillani Sharpin alaspäin suuntautuvasta käyrästä, erityisesti nimimerkille @reme joka varmasti lynkkaa minut tämän kirjoituksen pohjalta. Sharpin poistaminen rosterista kesällä ei tällä hetkellä tuntuisi itsestäni edes kovin pahalta. Valitettavalta kyllä, mutta ei pahalta. Haluan vielä kerran painottaa, että tällä kirjoituksella ei varsinaisesti ole mitään tekemistä noiden kahden jäähyn kanssa.

Ei tässä mitään tai ketään olla lyttäilemässä. Kyllähän asia on niin että pitkäaikainen kestosuosikkini #10 vaan on nyt ollut jo pidemmän aikaa varjojen tiellä, eikä hän ole entisensä veroinen. Onhan hän kuitenkin vielä joukkueen viidenneksi tehokkain näissä pleijareissa, muttei verkko ole heilunut tuttuun tapaan. Olipa tuo Sharp jopa tyhmillä jäähyillä ratkaisuhahmo aamuisessa tappiossa yhdessa Crawfordin kanssa. Tämän nyky-Sharpin heikot otteet toki helpottavat luopumisen tuskaa...
Sharpista saamme vielä varmaan hyvän pickin, mutta Bickellin kohdalla uuden omistajan löytäminen tuolle hänen palkalleen voi olla nihkeää. Tuohon nihkeästi liikkuvien poistolistaan lisäisin Bickellin kaveriksi nopsaan Crawfordin nimen :)
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Näin ulkopuolisin silmin on aika helppoa nähdä Panarin Sharpin korvaajana (eiköhän se draftissa liikahda). Bickellin kauppa ehkä vaikeampi, koska value on lähellä negatiivista. Sen puolin uskon että Sharp liikkuu ja rightin kätisyyksinen Panarin ottaa nuo minuutit yks yhteen.

Mitä Teuvoon tulee, niin minä ainakin näen äijän selvänä Chicagon tulevaisuuden kakkossentterinä ja samana myös Suomen maajoukkueessa, koska Barkov on meidän "Toews".
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
En kai mä nuin kirjoittanu. Kerroin vain oman näkökulmani miten itse suhtaudun, ei kaikkea kannata ottaa suoraan kohdistettuna. Harhaanjohtavaa tuo on, ettei suomalaista saisi puhua hyvää. Jatkoaika on pieni otanta ja täällä on muutamia käyttäjiä, jotka niin tekevät, mutta asioita tulee katsoa objektiivisesti ja jokaisella mielipiteellä on lähes poikkeuksetta merkitystä.

Sinä näet Teuvossa jotain mitä osa näkee muissa pelaajissa, myös suomalaisissakin. Teräväinen voi olla absoluuttisesti paras omassa ikäluokassaan, minun mielestäni ei ole eikä tule olemaan. Teräväinen ei ole parempi kuin Aleksander Barkov eikä tule olemaan. Minun mielipiteeni. Pointtina vain se, että jokainen näkee pelaajia eri tavalla ja heitä pitää pystyä vertailemaan isommalla otannalla. Minun mielestäni.

joo tuo oli enemmän yleistystä yleensä mihin asenteeseen monta kertaa törmää Suomalaista pelaajaa kehuessaan. Tartuin vain tuohon sinun yhteen kohtaasi, koska sain siitä aasinsillan aiheeseen mikä minua ärsyttää. En sillä tarkoittanut varsinaisesti sinua, vaan yleistä asennetta Suomessa.

Tuskin Teräväinen ikinä tulee olemaan Barkovia parempi pelaaja. Barkov on kokonaisvaltaiseen pelaamiseen se numero "uno" talentti Suomen maassa, mutta joku tulee viellä yllättymään kuinkan kovia pisteitä Teräväinen tulee erikostilanteiden dominoinnilla tekeemään urallaan. Ainoa mitä minä missään ikinä olen ennustanut, että Teuvo tulee iskemään kovempia pisteitä tauluun kun Barkov. Perustuu ihan yv-osaamiseen, mitä olen häneltä uransa aikana nähnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös