Chicago Blackhawks 2014–2015

  • 384 841
  • 1 382

nabaloo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montréal Canadiens
Pakko ihmetellä, jälleen, samaa asiaa. Mitä ihmettä Chicago tekee maalivahdilla nimeltä Corey Crawford? Minä en keksi ainuttakaan syytä, kuten en keksinyt vuosi sittenkään. Joko tänä kesänä olisi rohkeutta treidata Crawford pois, käyttää 6,5M johonkin hyödyllisempään ja mennä kaksikolla Darling&Raanta?

Äkkiä faksia Edmontonin suuntaan ja MacTavish laittaa vielä mcDavidpäissään Eberlen takaisinpäin.

Ei muuten kuulosta yhtään hullummalta idealta näin neutraalista näkökulmasta. Chicago varmasti löytää veskarin kun tuohon mainitsemaasi kolmikkoon lisätään vielä huiman kauden Kazanissa pelannut Nilsson. Luulen kuitenkin, että Eberle saattaa olla vähän liikaa. Edmontonissa noita nuoria laitureita kuitenkin riittää, niin eiköhän jonkun fiksun paketin saisi kasattua. Yakupov varmaan voisi irrota. Tuohon sitten muuta ympärille mahdollisesti kummaltakin joukkueelta, että saadaan treidin arvot matchaamaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tässä ketjussa on tätä asiaa puitu useampaankin otteeseen, mutta otetaan kiinni kuitenkin vähän kommenteilla. Hälytetään @nabaloo sekä @Gemondo vielä lukemaan viestini.

Corey Crawford tuskin tulee treidatuksi ensi kesän aikana, jos ei nyt täysin sula seuraavalla kierroksella, jos ja kun sinne asti Chicago etenee. Quenneville on antanut medialle jo kommentteja siitä, ettei nuo kaksi ottelua olleet viimeiset tänä keväänä Crawfordille ja hän nauttii edelleen valmennusjohdon luottamusta. Scott Darling taisi pelata uransa 16:sta ottelun viime yönä eikä Antti Raanta ole pelannut koskaan ykkösmaalivahdin tontilla.

En kiellä etteikö Darling - Raanta voisi onnistuessaan olla upea tandemi mallia Ducksien kaksikko (Andersen - Gibson) höystettynä Kazanissa loistavasti esiintyneellä Anders Nilssonilla, mutta minä en henkilökohtaisesti usko tähän juurikin siitä syystä, että Crawford nauttii luottamusta koko organisaatiossa ja pelasi uransa parhaan runkosarjan. Ykkösmaalivahdin treidaaminen on myös vähän niin ja näin, kun reservissä toden totta ei ole tasonsa pidemmällä aikavälillä todistanutta maalivahtivaihtoehtoa.

Palkkakaton vuoksi Crawfordin vaihtaminen olisi aivan loistava asia, sillä se antaisi tilaa pitää esimerkiksi Patrick Sharpin sekä mahdollisesti Johnny Oduyan tai jonkun toisen veteraani-statuksella operoivan puolustajan ensi kaudelle eikä sovi unohtaa, että mm. Brent Seabrook saa UFA-statuksen kesällä 2016.

Jos lähdetään spekuloimaan treidikumppaneilla niin Buffalo Sabres sekä juurikin mainittu Edmonton Oilers tulevat ensimmäisenä mieleen. Laitahyökkääjä on todennäköisesti se target, jos kaupoille lähdetään ja vaikea pohtia kuka voisi olla semmoinen palanen Chicagon hyökkäykseen, jonka arvo kohtaa Coreyn kanssa. Tietysti Chicagolla on varaa kompensoida Crawfordin ehkä huonoa vaihtoarvoa mm. lukuisilla puolustajaprospecteilla. En usko, että Nail Yakupov on lähdössä yhtään mihinkään Edmontonista, sillä keväällä oli yksi joukkueen parhaista pelaajista ja vaihtoarvo on edelleen erittäin suuri. Itse liputtaisin ehkä Anton Landerin tai Teddy Purcellin puolesta, molemmilla on potentiaalia ottaa vielä seuraava askel uralleen. Purcell nyt on caphitin puolesta varmaan aika mahdoton, mutta Versteeg vaikka sinne kylkeen. Näin niinku hypoteettisesti, en jaksa nyt ajatella muita mahdollisia treidipalasia.

Minun oma henkilökohtainen mielipiteeni on neutraali, sillä molemmat skenaariot käy. Corey Crawford voi puolestani jatkaa ensi kaudella ykkösmaalivahtina Chicagossa, jolloin Patrick Sharp liikkuu kesällä ja joukkuetta vahvistetaan muualta. Mikäli Corey liikkuu, niin Sharp jäänee Chicagoon ja joukkuetta vahvistetaan sentteriosastolla sekä puolustuspäässä uusilla hankinnoilla sekä todennäköisesti yhdellä laitahyökkääjällä. Oletuksena on se, että Bryan Bickell jatkaa matkaansa muualle sekä totta kai Kris Versteeg.

Mulla on jollain sivulla erilaisia laskelmia, mikäli ne kiinnostaa. Niitä voi haeskella.

EDIT: niin tietysti voihan Coreyn vastine olla myös puolustaja (Marincin?), jolloin Chicago voisi tavoitella UFA-markkinoilta Bickellin korvaajaa vähän siedettävämmällä hinnalla.
 

nabaloo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montréal Canadiens
Tässä ketjussa on tätä asiaa puitu useampaankin otteeseen, mutta otetaan kiinni kuitenkin vähän kommenteilla. Hälytetään @nabaloo sekä @Gemondo vielä lukemaan viestini.

Corey Crawford tuskin tulee treidatuksi ensi kesän aikana, jos ei nyt täysin sula seuraavalla kierroksella, jos ja kun sinne asti Chicago etenee. Quenneville on antanut medialle jo kommentteja siitä, ettei nuo kaksi ottelua olleet viimeiset tänä keväänä Crawfordille ja hän nauttii edelleen valmennusjohdon luottamusta. Scott Darling taisi pelata uransa 16:sta ottelun viime yönä eikä Antti Raanta ole pelannut koskaan ykkösmaalivahdin tontilla.

En kiellä etteikö Darling - Raanta voisi onnistuessaan olla upea tandemi mallia Ducksien kaksikko (Andersen - Gibson) höystettynä Kazanissa loistavasti esiintyneellä Anders Nilssonilla, mutta minä en henkilökohtaisesti usko tähän juurikin siitä syystä, että Crawford nauttii luottamusta koko organisaatiossa ja pelasi uransa parhaan runkosarjan. Ykkösmaalivahdin treidaaminen on myös vähän niin ja näin, kun reservissä toden totta ei ole tasonsa pidemmällä aikavälillä todistanutta maalivahtivaihtoehtoa.

Palkkakaton vuoksi Crawfordin vaihtaminen olisi aivan loistava asia, sillä se antaisi tilaa pitää esimerkiksi Patrick Sharpin sekä mahdollisesti Johnny Oduyan tai jonkun toisen veteraani-statuksella operoivan puolustajan ensi kaudelle eikä sovi unohtaa, että mm. Brent Seabrook saa UFA-statuksen kesällä 2016.

Jos lähdetään spekuloimaan treidikumppaneilla niin Buffalo Sabres sekä juurikin mainittu Edmonton Oilers tulevat ensimmäisenä mieleen. Laitahyökkääjä on todennäköisesti se target, jos kaupoille lähdetään ja vaikea pohtia kuka voisi olla semmoinen palanen Chicagon hyökkäykseen, jonka arvo kohtaa Coreyn kanssa. Tietysti Chicagolla on varaa kompensoida Crawfordin ehkä huonoa vaihtoarvoa mm. lukuisilla puolustajaprospecteilla. En usko, että Nail Yakupov on lähdössä yhtään mihinkään Edmontonista, sillä keväällä oli yksi joukkueen parhaista pelaajista ja vaihtoarvo on edelleen erittäin suuri. Itse liputtaisin ehkä Anton Landerin tai Teddy Purcellin puolesta, molemmilla on potentiaalia ottaa vielä seuraava askel uralleen. Purcell nyt on caphitin puolesta varmaan aika mahdoton, mutta Versteeg vaikka sinne kylkeen. Näin niinku hypoteettisesti, en jaksa nyt ajatella muita mahdollisia treidipalasia.

Minun oma henkilökohtainen mielipiteeni on neutraali, sillä molemmat skenaariot käy. Corey Crawford voi puolestani jatkaa ensi kaudella ykkösmaalivahtina Chicagossa, jolloin Patrick Sharp liikkuu kesällä ja joukkuetta vahvistetaan muualta. Mikäli Corey liikkuu, niin Sharp jäänee Chicagoon ja joukkuetta vahvistetaan sentteriosastolla sekä puolustuspäässä uusilla hankinnoilla sekä todennäköisesti yhdellä laitahyökkääjällä. Oletuksena on se, että Bryan Bickell jatkaa matkaansa muualle sekä totta kai Kris Versteeg.

Mulla on jollain sivulla erilaisia laskelmia, mikäli ne kiinnostaa. Niitä voi haeskella.

EDIT: niin tietysti voihan Coreyn vastine olla myös puolustaja (Marincin?), jolloin Chicago voisi tavoitella UFA-markkinoilta Bickellin korvaajaa vähän siedettävämmällä hinnalla.

Tuo luottamus on kyllä erittäin hyvä argumentti, ja se varmasti painaakin paljon vaakakupissa. Onhan Crawford sentään yhden kannunkin tuonut. Ei siihen ihan kaikki pysty. Eikä Crawford missään nimessä huono ole nytkään. Eihään ketään voi kahden epäonnistuneen pelin takia kaupata, eikä varmasti kaupata nytkään. Näitä omasta näkövinkkelistä neutraaleja jengejä arvioidessa painaa vaan aina nuo ns. ''rationaaliset'' syyt vaakakupissa, mikä onkin kai ihan luonnollista. Sen takia minäkin mietin, että voisiko nuo rahat käyttää jotenkin fiksummin. Mutta tottakai sitä itsekin olisi valmis omille luottopelaajilleen maksamaan ''liikaa'', kunhan vaan saa pidettyä jengissä.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Palstaa seuranneet tietävät kantani Crawford asiassa en sitä nyt alleviivaa. Mutta sen sanon, että olisi idiotismia heittää vaihteeksi humikonsa kanssa taisteleva Crawford nyt maalille. Sen verran vahvaa on Darlingin meno kuten on ollut läpi kauden, Raantaa unohtamatta.
Crawfordin markkina-arvosta sen verran se romahti.
 

chubster

Jäsen
Palstaa seuranneet tietävät kantani Crawford asiassa en sitä nyt alleviivaa. Mutta sen sanon, että olisi idiotismia heittää vaihteeksi humikonsa kanssa taisteleva Crawford nyt maalille. Sen verran vahvaa on Darlingin meno kuten on ollut läpi kauden, Raantaa unohtamatta.
Crawfordin markkina-arvosta sen verran se romahti.

ehdottoman samaa mieltä, Crawfordilla ei tällä hetkellä mitään asiaa tolppien väliin. Darling pelaa loistavasti ja antaa joukkueelle omalla panoksellaan mahdollisuuden voittoon. Crawfordin kanssa kun valitettavan usein joukkue voittaa maalivahdistaan huolimatta. Toki minä en Crawfordista pidäkkään yhtään. Toisaalta, eipä Raantakaan minua ole vakuuttanut. Darling on, jatkoon!
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Crawfordilta löytyy yksi kehno kevät (2012) ja saman vuoden runkosarjakaan ei mennyt aivan nappiin. Kaudella 2011 pelasi mielestäni erittäin hyvin ja myös Canucksia vastaan antoi mahdollisuuden nousta voittoon ensimmäisellä kierroksella 3-0 tappioasemasta. Mestaruusvuotena monen mielestä pudotuspelien tärkein pelaaja, jopa pystin voittaneen Patrick Kanen mielestä. Viime keväänä torjui haukat konferenssin finaaleihin. Tänä vuonna hyvä tai erittäin hyvä runkosarja ja pudotuspelit sitten alkoivat totaalisen huonosti. En usko kuitenkaan kahden pelin romuttaneen merkittävästi Crawfordin markkina-arvoa, kun ei se varmasti mikään tajuton ole koskaan ollutkaan. Lähinnä tuon sopimuksen ansiosta.

Darling jatkaa tänä keväänä varmasti loppuun asti mikäli otteet jatkuvat samankaltaisina ja joukkue etenee voitosta toiseen. Mitä sitten kesällä tapahtuu on jo eri juttu ja varmasti erilaisia vaihtoehtoja on punnittava. Niistä yksi on Crawfordin kauppaaminen ja tässähän voisi kikkailla palkankin suhteen niin, että maksavat esim. 1-1,5 milliä Crawfordin palkkoja tjsp.. Mikäli sopiva kauppakumppani löytyy ja korvaus on asiallinen. Henkilökohtaisesti kaipaisin jollain kaupalla takaisin kesän varaustilaisuuden ykköskierrokselle ja parhaiten sellainen vuoro irtoaisi Patrick Sharpilla.

Henkilökohtaisella toivelistallani koskemattomia pelaajia ovat lähinnä Toews, Kane, Keith, Seabrook, Hjalmarsson, Saad ja olosuhteidenkin pakosta Hossa. Muuten olen hyvin avoin joukkueen muokkaamisen suhteen.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Stan Bowman kun katsoo kesällä pelaaja listaa tuskaisena, kun punakynää olisi heitettävä muutoman pelaajan päälle. Väitän että aika vahvasti erottuu listasta Crawford. Ei ehkä yksin, mutta kun Bowman katsoo ne kaksi muutta kaveria jotka siellä on, niin mieleen varmasti tulee että tuossa on se helpoin paikka irottaa 6,5 miljoonaa.

En näe mitään järkeä pitää noin kalliila rungolla viellä ylihintaista maalivahtia. Kuitenkin kannattaa muistaa ettei Chicago voi ottaa yhtään kallista pelaajaa vaihdossa Crawfordiin. Tai voi mutta se ei muuta sitten yhtään asiaa, että pari kallista jätkää täytyy yhä ulostaa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Stan Bowman kun katsoo kesällä pelaaja listaa tuskaisena, kun punakynää olisi heitettävä muutoman pelaajan päälle. Väitän että aika vahvasti erottuu listasta Crawford. Ei ehkä yksin, mutta kun Bowman katsoo ne kaksi muutta kaveria jotka siellä on, niin mieleen varmasti tulee että tuossa on se helpoin paikka irottaa 6,5 miljoonaa.

En näe mitään järkeä pitää noin kalliila rungolla viellä ylihintaista maalivahtia. Kuitenkin kannattaa muistaa ettei Chicago voi ottaa yhtään kallista pelaajaa vaihdossa Crawfordiin. Tai voi mutta se ei muuta sitten yhtään asiaa, että pari kallista jätkää täytyy yhä ulostaa.

Olen kyllä sikäli eri mieltä, että Crawfordin kuuden miljoonan caphit ei ole mitenkään helpoin irroittaa. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että markkinat eivät ole kovin isot maalivahdeille ylipäätään. Joku jo aiemmin ansiokkaasti pohti, että todennäköisimmät kohteet olisivat Buffalo tai Edmonton. Emmekä toisaalta voi täysin tietää miten Blackhawksin organisaatiossa arvostus eri pelaajien kohdalla menee. Toki voimme täällä rummuttaa mitä vain, mutta ne ajatukset kumpuavat lähinnä omista asenteistamme ja arvostuksistamme. Se mitä Bowman ajattelee voi ollakin taas jotain ihan muuta. Toki sama pätee muihinkin organisaatioihin. Mistäs sen tietää, vaikka joku olisi päntsyt märkänä topfemman palveluksista?
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Olen kyllä sikäli eri mieltä, että Crawfordin kuuden miljoonan caphit ei ole mitenkään helpoin irroittaa. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että markkinat eivät ole kovin isot maalivahdeille ylipäätään. Joku jo aiemmin ansiokkaasti pohti, että todennäköisimmät kohteet olisivat Buffalo tai Edmonton. Emmekä toisaalta voi täysin tietää miten Blackhawksin organisaatiossa arvostus eri pelaajien kohdalla menee. Toki voimme täällä rummuttaa mitä vain, mutta ne ajatukset kumpuavat lähinnä omista asenteistamme ja arvostuksistamme. Se mitä Bowman ajattelee voi ollakin taas jotain ihan muuta. Toki sama pätee muihinkin organisaatioihin. Mistäs sen tietää, vaikka joku olisi päntsyt märkänä topfemman palveluksista?

Itse olen sitä mieltä, että pakiston top4/top5 on jokaisen joukkueen selkäranka, joka vaikuttaa myös hyvin paljon maalivahdin suoritumiseen. Näin on tässäkin joukkueessa ja homma pelittää ihan hyvin niin. Onhan tuo silti veitsenterällä liikkumista noin kapealla pakisto materiaalilla, jos ajattelee että tuolta top3 osastolta joku kaveri tipahtaisi lasaretin puolelle tämän hetken joukkueesta. Voi melkein pistää stanley haaveet samantien romukoppaan.

Lähtisinkin siitä, että ensi kaudeksi olisi mielestäni syytä pureutua nyt tähän ongelmaan. Pistää jopa top5 pakisto viellä kovempaan kuntoon(vaihtaa Oduya, johonkin laadukkaampaan pakkiin). Tämä ei oikein ole mahdollista muuten kuin hankkiutumalla Crawfordista eroon.

Näkisin siis itse tilanteen niin että top4/top5 puolustus mahdollisman kovaan kuosiin, ja sitten kolmos pariin kasvamaan nuoret tai nuori pelaaja korkoa. Siinä ei sitten jää paljoa enää valinnan varaa, mistä olisi paikkoja höylätä palkoista pois Crawford hyppää silmille hyvin nopeasti.

Tämä on tietenkin oma typerä meilipiteeni, eikä kaikki tätä varmasti osta tätä. Puolustuksen Top4/top5 on asia johon minä kiinnittäisin erityis huomion tässä tilanteessa, jossa organisaatiossa on hyvät halvat nuoret maalivahdit odottamassa tilaisuuttaaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Pitkältihän kyse on myös pelityylistä ja Chicago Blackhawksin pelityyli perustuu kiekonhallintaan, jota pidetään tällä hetkellä parhaana tapana puolustaa. Toki Chicagon joukkuepuolustus on äärimmäisen kovatasoinen ja siihen vaikuttaa puolustajien tason lisäksi erityisesti hyökkääjien panos puolustamiselle. Jonathan Toews, Marian Hossa sekä Marcus Krüger ovat oman alansa spesialisteja eikä voida väheksyä myöskään esimerkiksi Brandon Saadia. Oikeastaan silloin, kun panokset kovenevat, jokaisella hyökkääjällä paitsi Versteegillä tuntuu olevan jonkinlainen käsitys joukkuepuolustamisesta ja sen merkityksestä voittamiselle. Sitä on nähty jo tämän kevään pudotuspeleissä, kun Chicago on ollut johtoasemassa.

Kiekonhallinta on kuitenkin se ykkösasia tänä päivänä ja puolustajien kiekolliset taidot ovat tärkeä osa sitä palettia. Duncan Keith, Brent Seabrook sekä Niklas Hjalmarsson ovat normaalisti loistavia kiekon kanssa eikä Johnny Oduya mikään heikoin kaveri ole. Kaikki nämä kolme ovat myös loistavia puolustamaan, joten erittäin toimiva nelikko ja siksi nuo äijät niitä mestaruuksia ovat tuoneet Chicagoon.

Itse pidän tuosta Artturenosin ajatuksesta, että puolustuspää laitetaan materiaalin suhteen kuntoon ja takana on riittävä maalivahti. Mä väitän, että Corey Crawfordin loistavan runkosarjan taustalla on toimiva joukkuepuolustus. Puolustuspään materiaali antaa myös sen lisäboostin hyökkäyspelille, jos siellä on näitä kiekollisesti lahjakkaita puolustajia.

Miten siis itse kokoisin puolustuksen, jos skenaario Corey Crawfordin treidauksesta tapahtuu? Yrittäisin signata Oduyan halvalla (2 miljoonaa 3 vuotta? Yhtä kallis kuin Rozsival nyt.) ja tekisin tilaa palkkakattoon uudelle puolustajalle mallia "Sekera/Ehrhoff" (esimerkiksi Ehrhoffia voisi kiinnostaa kannu ja halua suostua halvempaan lappuun, sillä nauttii edelleen Buffalon käyttämän buy-outin tuomaa liksaa ja Penguinsissakin caphit on tasan 4 miljoonaa), jos tyytyy lappuun lukemilla 3-4 miljoonaa. Mä laskeskelin, että tuo voisi riittää ja olisi tilaa hankkia syvyyttä hyökkäykseen mallia "Richards 2 miljoonaa". Tää nyt on täysin spekulointia ja @secord mainitsikin omassa viestissään sen oleellisimman: me ei voida tietää miten Chicago Blackhawksin organisaatiossa asioista ajatellaan, me voimme vain spekuloida omilla toimintatavoillamme tai skenaarioillamme.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Miten siis itse kokoisin puolustuksen, jos skenaario Corey Crawfordin treidauksesta tapahtuu? Yrittäisin signata Oduyan halvalla (2 miljoonaa 3 vuotta? Yhtä kallis kuin Rozsival nyt.) ja tekisin tilaa palkkakattoon uudelle puolustajalle mallia "Sekera/Ehrhoff" (esimerkiksi Ehrhoffia voisi kiinnostaa kannu ja halua suostua halvempaan lappuun, sillä nauttii edelleen Buffalon käyttämän buy-outin tuomaa liksaa ja Penguinsissakin caphit on tasan 4 miljoonaa), jos tyytyy lappuun lukemilla 3-4 miljoonaa. Mä laskeskelin, että tuo voisi riittää ja olisi tilaa hankkia syvyyttä hyökkäykseen mallia "Richards 2 miljoonaa". Tää nyt on täysin spekulointia ja @secord mainitsikin omassa viestissään sen oleellisimman: me ei voida tietää miten Chicago Blackhawksin organisaatiossa asioista ajatellaan, me voimme vain spekuloida omilla toimintatavoillamme tai skenaarioillamme.

Itse kyllä pitäsisin hyvänä ajatuksena jopa tuota Oduya jatkoa halvalla. Hankkisin kuitenkin viellä yhden kovemman luokan kaverin, niin että lähtökohtaisesti Oduya olisi 5 pakki kauteen lähdettäessä. Rozivalille kenkää hän on liian vanha minun suunnitelmiini(toki vain minun mielipide). 6. pakin paikka sitten löytäisiin kasvatus mielessä jollekkin nuorelle lupauksista, joka paikan lunastaa otteillaan. Tämä pakisto kyllä jo takaisi aika turvalliset lähtökohdat lähteä juuri Chicagon tyyliseen peliin, joka ei perustu siihen että veskan tarvitsee seistä päällään että pelejä voitetaan. Pelin pitää näyttää kentällä siltä, että voitoja tulee puolustus pelaamisen takia.

Jos lähdetään kauteen pakistolla missä ei ole kuin tämä nykyinen top3, niin voin kyllä odottaa ettei se Crawford vedä näin nappi runkosarjaa kun tällä kaudella. Jotenkin on kovempi luotto yhdistelmään kovempi pakisto ja Darling/Raanta kuin vaihtoehtoisesti heikompi pakisto ja Crawford. Tosiaan Darling ja Raanta kumpikin ovat näyttäneet, että tämän pakiston alla myös he saavat aikaan kovia lukuja tilastoihin, joten en olisi huolissani tilanteesta.

Edit- Ja omien värilasieni läpi näen tilanteen niin että ainoa syy miksi Raanasta ei ole jo luvuttu on tämä ,että tosissaan mietitään ensi kaudeksi vaihtoehtoa Darling/Raanta. Raantahan tuolta olisi muuten siirtorajoilla lähtenyt ensimmäisenä.

Edit2- Pakko viellä lisätä yksi persutelu asiaan, kun näitä nyt pukkaa mieleen näin jäkijunassa. Laadukkaan pakiston merkitystä ei voi väheksyä. Katsotaan vaikka Boston vs Islanders voimasuhteita. Toinen joukkue vahvistui pakistoltaan, ja toinen huonontui, noh kuinkas kävikään toinen putosi ulos playoffeista, toinen tuli yllättäjänä mukaan. Washington Capitals vahvisti puolustustaan yllättävästi joukkue palasi playoff joukkueeksi. Nashville pelasi todella yllätys vahvan kauden ja syy on NHL:än vahvin pakisto terveenä. Eikä tuo Bluesin jatkuvasti kaudesta toiseen hyvällä tasolla pelaaminen ole kuin loistavan pakiston mahdollistamaa suorittamista.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Corey Crawfordilla on full-NTC-pykälä, mikä tarkoittaa, että häntä ei treidata yhtään mihinkään, mihin tämä ei halua. Siitä sitten miettimään niitä joukkueita, joilla olisi tarvetta pahasti ylipalkatulle keskinkertaiselle vahdille JA johon Crawford olisi valmis menemään. Ei taida löytyä.

Uusimpien tietojen mukaan cap saattaa laskea jopa 1,3 miljoonaa tästä kaudesta. Chicagon osalta tuo tarkoittaisi sitä, että tilaa olisi n. 4 miljoonaa, ja sopimuksia (yhdensuunnan) on se 13. Käytännössä siis pelkillä minimisoppareillakaan ei päästäisi capin alle.

Käytännössä syvyydestä haihattelut Chicago voi unohtaa täysin siksi aikaa, kunnes cap rupeaa sitten joskus taas nousemaan. Ongelmia on ihan riittävästi siinä, että saadaan esim. Saadille jatkosoppari (en ihmettelisi, että O'Reillyn-tyylinen offersheet lentäisi pöytään, mikä laittaisi Chicagon päätä myöten paskaan) sekä ensi vuonna sitten Seabrookille. Cap todennäköisesti tulee laskemaan myös ensi kauden jälkeen - jopa siis silloin, jos se laskee jo tulevaksi kaudeksi.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Corey Crawfordilla on full-NTC-pykälä, mikä tarkoittaa, että häntä ei treidata yhtään mihinkään, mihin tämä ei halua. Siitä sitten miettimään niitä joukkueita, joilla olisi tarvetta pahasti ylipalkatulle keskinkertaiselle vahdille JA johon Crawford olisi valmis menemään. Ei taida löytyä.

Uusimpien tietojen mukaan cap saattaa laskea jopa 1,3 miljoonaa tästä kaudesta. Chicagon osalta tuo tarkoittaisi sitä, että tilaa olisi n. 4 miljoonaa, ja sopimuksia (yhdensuunnan) on se 13. Käytännössä siis pelkillä minimisoppareillakaan ei päästäisi capin alle.

Käytännössä syvyydestä haihattelut Chicago voi unohtaa täysin siksi aikaa, kunnes cap rupeaa sitten joskus taas nousemaan. Ongelmia on ihan riittävästi siinä, että saadaan esim. Saadille jatkosoppari (en ihmettelisi, että O'Reillyn-tyylinen offersheet lentäisi pöytään, mikä laittaisi Chicagon päätä myöten paskaan) sekä ensi vuonna sitten Seabrookille. Cap todennäköisesti tulee laskemaan myös ensi kauden jälkeen - jopa siis silloin, jos se laskee jo tulevaksi kaudeksi.

Tämä juuri on helvetin iso ongelma tässä joukkueessa nyt. Nyt kun ei ole Cap Geekiä, niin en itse jaksa edes tarkastella noita sopimus asioita, mitä pykäliä sieltä löytyy. Muistan kuitenkin että lähes kaikkien kalliiden pelaajien kohdalla oli lukkoa ja muita rajoitteita, että rajoitteita siirtoihin on.

Tämä tulee Toews/Kane sopimukset tulevat nyt maksamaan joukkueelle ja Bowmanille isosti. Samoin se että on tehnyt ihan älyttömän sopimuksen Crawfordille, ja viellä lukkojen kanssa voi vitun vittu sanon minä.

En tiedä Toews on sen verran sympaattinen ja joukkuepelaaja, että ehkä siellä nyt herra Toewsin päässäkin liikkuu asioita kuten "tulikohan vaadittua managerin johdolla vähän liikaa". Kanelle varmaan nyt ihan sama mitä joukkueelle tapahtuu, kuhan saa leipoa kiekkoa yv:ssä ja oma pistesarake kasvaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Itse haluan uskoa siihen, että mikäli Corey Crawford halutaan oikeasti treidata, niin hän kyllä antaa listan joukkueista joihin suostuu menemään. Ammattimies on ammattimies, Chicago on tehnyt Coreyn uran eteen aivan älyttömästi enkä täältä ylhäältä pilvilinnoista halua uskoa, että kaveri tekisi itsestään joukkuetta suurempaa.

Minä eikä kukaan muu täällä tiedä mitä tulee tapahtumaan, antakaa meidän haaveilla, jos jokin skenaario on mahdollinen edes sen yhden promillen verran.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tämä juuri on helvetin iso ongelma tässä joukkueessa nyt. Nyt kun ei ole Cap Geekiä, niin en itse jaksa edes tarkastella noita sopimus asioita, mitä pykäliä sieltä löytyy. Muistan kuitenkin että lähes kaikkien kalliiden pelaajien kohdalla oli lukkoa ja muita rajoitteita, että rajoitteita siirtoihin on.

Tämä tulee Toews/Kane sopimukset tulevat nyt maksamaan joukkueelle ja Bowmanille isosti. Samoin se että on tehnyt ihan älyttömän sopimuksen Crawfordille, ja viellä lukkojen kanssa voi vitun vittu sanon minä.

Bowmanille näytti hieman käyneen samalla tavalla kuin Sherolle ja Chiarellille ja osittain myös Lombardille, eli että tultiin hieman liian lojaaliksi cupin tuoneisiin pelaajiin. Bickellin ja Crawfordin sopimukset ovat tästä se pahin ja räikein esimerkki. Huomioiden vielä nuo pykälät, niin ovathan nuo surkeita sopimuksia. Kanen ja Toewsin osalta ei paljoa vaihtoehtoja ollut. Silloin pelaajat pystyivät vetoamaan tähän "aina nousevaan" cappiin, toisin kuin tuskin tulevana kesänä.

En tiedä Toews on sen verran sympaattinen ja joukkuepelaaja, että ehkä siellä nyt herra Toewsin päässäkin liikkuu asioita kuten "tulikohan vaadittua managerin johdolla vähän liikaa". Kanelle varmaan nyt ihan sama mitä joukkueelle tapahtuu, kuhan saa leipoa kiekkoa yv:ssä ja oma pistesarake kasvaa.

Voihan se olla, että pojilla on vielä maha sen verran kylläinen, että rupeaa harmittamaan ehkä 3-4 vuoden päästä, jos ei kannua nostella. Sillä välin voikin sitten nauttia yli 10 miljoonan vuosipalkkaa, mikä lohduttanee hieman.

Itse haluan uskoa siihen, että mikäli Corey Crawford halutaan oikeasti treidata, niin hän kyllä antaa listan joukkueista joihin suostuu menemään. Ammattimies on ammattimies, Chicago on tehnyt Coreyn uran eteen aivan älyttömästi enkä täältä ylhäältä pilvilinnoista halua uskoa, että kaveri tekisi itsestään joukkuetta suurempaa.

Vaikka näin kävisikin, niin kuinka moni joukkue tuon ottaisi? Huomioiden se, että nykyään näyttää olevan melko vaivatonta napata se raanta, darling, dubnyk tai hammond hoitamaan homma kotiin murto-osalla tuosta hinnasta.

Minä eikä kukaan muu täällä tiedä mitä tulee tapahtumaan, antakaa meidän haaveilla, jos jokin skenaario on mahdollinen edes sen yhden promillen verran.

Juu, haaveilu on kivaa. Tosin se pudotus on yleensä vaan aika pitkä sieltä hattaran reunalta.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jokseenkin mielenkiintoista saada tietää, että Crawford on hyötynyt hyvästä puolustuspelaamisesta ja sitten Darling sekä Raanta vaan pelaavat hyvin. Oikeasti tämän kauden runkosarjassa Crawford oli kahden tärkeimmän pelaajan joukossa. Toinen oli nimeltään Patrick Kane. Sitä ei surkea pudotuspelien alku muuta mihinkään.

Ja tottakai hyvästä puolustuspelaamisesta hyötyy koko joukkue maalivahteja myöten. Puolustamiseen tarvitaan koko viisikko. Asia mikä on ihan yhtälailla itsestäänselvyys. Mielelläni näkisin Blackhawkseilla Predatorsin kaltaisen puolustuksen ja mikä jottei maalivahdinkin, mutta alkuperäinen pointtini oli, että Crawfordin myyminen ei ole se helpoin tie saada tilaa palkkakattoon.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Hawkseilla on kyllä sikäli helppo rakentaa joka kaudella huippujoukkue, vaikka tilaa ei capissa olisikaan. Runko on sen verran vakuuttava, että sillä mennään jo pitkälle. Palkkatilannetta katsellessa, luulin että Hossa ei tule kauaa enää pelaamaan, kun ikää alkaa olemaan, mutta näyttäisi hänkin siellä vielä pyörivän aina 2021 vuoteen saakka. Sharp on varmasti liipaisimella ellei aikaisemmin, kuten veikkaisin Versteegin tilalle saavan halvemman ja potentiaalisemman pelaajan Kanelle vai olenko väärässä Versteegin vireestä? On tuossa paljon liikkumavaraa, ja se tulee tapahtumaan joka vuosi lähes tulkoon tuon bottom -6 muokkaamisella. Richardsin tyylisiä kokeneita kavereita saattaa Hawks saadakkin halvalla, koska Hawks on contender.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Bowman on murjonut kyllä kasan semmoista sontaa monelle pelaajalle, että montahan kertaa siellä on managerit käyneet nurkan takana vetämässä Jutila 95 mallin tuuletuksia sorvattuaan soppareita pelaajille. En jaksa edes miettiä tätä, Saadille viellä 7 milliä käteen 5v soppari, ni olen valmis :D

Hossalle jatkoa 60 vuotiaaksi, niin eiköhän se siitä. Luin artikkelin juuri missä Hossan uhottiin pytyvän pelaamaan viellä Jaromirin ikäisenä samalla tasolla. Eiköhän Bowman ole lukenut saman, niin siitä vain vinkkiä kun viellä kun halvalla saa :D
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Juu, haaveilu on kivaa. Tosin se pudotus on yleensä vaan aika pitkä sieltä hattaran reunalta.

Eiks olekin!? Meitsikin fistpumppaa täällä jo valmiiksi kuinka Bowman ratkoo nämäkin ongelmat kuin Nikke Knakkerton konsanaan. Täysi luotto on Staniin, joka pyyhkii wannabe-organisaatioiden huumoritoimitusjohtajilla hanuria halutessaan. Hattaralla on tukeva olla.

Oikeasti tiukkaa tulee olemaan mikäli palkkakatto vain laskee entisestään. Bickellin sopimuksesta on sanottava sen verran, että luulen Bickellin saaneen hieman takautuvaa korvausta 2010 solmitun minimisopimuksensa (kolme vuotta ~550 tuhannen dollarin caphitillä) ansiosta. Moni epäili myös, että olisi helposti saanut saman summan muualtakin UFA:na loistavien pudotuspelien jälkeen ja olihan siellä suhteellisen hyvä runkosarjakin alla 2010-2011. Blackhawks oli joutunut luopumaan Byfuglienista, Laddista, Brouwerista jne. joten organisaatiossa ei haluttu luopua lähes ainoasta fyysiseen peliin pystyvästä hyökkääjästä. Ja palkkioksi siitä Bickell jatkoi päiväunia runkosarjassa, mutta pudotuspeleissä ilme on ollut parempi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Juu, haaveilu on kivaa. Tosin se pudotus on yleensä vaan aika pitkä sieltä hattaran reunalta.

Onneksi itselleni pudotus ei ole niin iso, sillä olen liputtanut myös Crawfordin jatkon suhteen. Tällöin Bowmanin täytyy todennäköisesti irroittaa Patrick Sharp, joka ei ole minulle niin iso menetys loppujen lopuksi. Lähinnä yritin tuoda erilaista perspektiiviä tulevaisuutta ajatellen, jossa vielä ensi kaudella ikkuna Stanley Cupille olisi yhtä paljon raollaan kuin menneenä syksynä.

@secord pisti lyhkäseen viestiin täydellisesti Coreyn tilanteen.

Versteegin vireestä?

Et ole väärässä muussa kuin tuosta mahdollisesta halvemmasta vaihtoehdosta, sillä Versteegin caphit on vain 2,2 miljoonaa Chicagossa. Valitettavasti otteet eivät ole edes tuon arvoisia.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Eiks olekin!? Meitsikin fistpumppaa täällä jo valmiiksi kuinka Bowman ratkoo nämäkin ongelmat kuin Nikke Knakkerton konsanaan. Täysi luotto on Staniin, joka pyyhkii wannabe-organisaatioiden huumoritoimitusjohtajilla hanuria halutessaan. Hattaralla on tukeva olla.

Johtopäätös!

Oikeasti tiukkaa tulee olemaan mikäli palkkakatto vain laskee entisestään. Bickellin sopimuksesta on sanottava sen verran, että luulen Bickellin saaneen hieman takautuvaa korvausta 2010 solmitun minimisopimuksensa (kolme vuotta ~550 tuhannen dollarin caphitillä) ansiosta. Moni epäili myös, että olisi helposti saanut saman summan muualtakin UFA:na loistavien pudotuspelien jälkeen ja olihan siellä suhteellisen hyvä runkosarjakin alla 2010-2011. Blackhawks oli joutunut luopumaan Byfuglienista, Laddista, Brouwerista jne. joten organisaatiossa ei haluttu luopua lähes ainoasta fyysiseen peliin pystyvästä hyökkääjästä. Ja palkkioksi siitä Bickell jatkoi päiväunia runkosarjassa, mutta pudotuspeleissä ilme on ollut parempi.

Bickelin sopimushan ei ole niin huono, jos asiaa tarkastellaan tyhjiössä. Mutta kyseessä on kyllä kaikin puolin sellainen "täytepelaaja", ja ongelmalliseksi tuo sopimus tulee siinä vaiheessa, kun käytännössä joudutaan hankkiutumaan eroon muista tärkeämmistä palasista sen vuoksi.

Onneksi itselleni pudotus ei ole niin iso, sillä olen liputtanut myös Crawfordin jatkon suhteen. Tällöin Bowmanin täytyy todennäköisesti irroittaa Patrick Sharp, joka ei ole minulle niin iso menetys loppujen lopuksi. Lähinnä yritin tuoda erilaista perspektiiviä tulevaisuutta ajatellen, jossa vielä ensi kaudella ikkuna Stanley Cupille olisi yhtä paljon raollaan kuin menneenä syksynä.

Sharpin ulostaminen lienee ensimmäinen liike niissä välttämättömissä liikkeissä, joita tullaan näkemään.

Chicagon cap-tilanne huomioiden Brandon Saadille olisi hyvä saada sellainen siltasopimus mallia Palat ja Jaden Schwartz. Käytännössä tuo tuskin vain onnistuu, sillä Saadilla on erittäin hyvät näytöt oikeastaan kaikilta pelaamiltaan vuosilta. Hänen ei siis ole mitään syytä tyytyä sellaiseen, koska on jo tasonsa osoittanut. Uskonkin, että Saad mielummin vaikka odottelee offersheetia, jollainen juuri tänä kesänä voi hyvinkin tulla. Jos olisin esim. Floridan tai Calgaryn GM:n saappaissa, tarjoaisin oitis sellaista kahden vuoden offersheetia, joissa ensimmäinen vuosi on 4 miljoonaa ja toinen 6 miljoonaa, ja caphit 5 miljoonaa. Sopimuksen jälkeenhän hänelle olisi annettava vähintään 6 miljoonan QO.

Tuollainen sopimus laittaisi Chicagon ihan oikeasti pohtimaan, mitä sen tulisi tehdä. Siinä olisi viikko aikaa reagoida ja kompensaationa tulisi 1st round pick ja 3rd round pick.

Käytännössä siis Sharpin ulostamisella saadaan rahat, joilla pitää Saad ja ehkä 1,5 miljoonaa päälle. Edes se ei mahdollisesti riitä sille, että saataisiin minimisoppareilla se kokoonpano täyteen.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
@Lico Ei taida vain riittää pelkkä Sharpin tiputus tilanteessa jossa Crawford vetelee viellä maalilla. Tai sitten Saad päästetään menemään kun ei riitä valuuttaa laittaa kunnon sopimusta pöytään, kyllähän tuolle olisi jonkinlainen hyvä sopimus saatava aikaiseksi. Tässä nyt myös vaikuttaa sitten se, että mitä pelaajat ja managerit ajattelevat asiasta kun Bowman yrittää halpoja sopimuksia tehdä jos joukkue kavereille on tehty noin törkeän kalliita sopimuksia.

Siinä kun Saadille löydään tarjousta pöytään, että "me nyt tarjotaan ööh tämä 2miljoonaa", niin mitähän hänkin ajattelee kun vertaa hetkinen Bickell siis olenko oikeasti noin paljon vähemmän arvoinen.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Menestys maksaa. Yhtäkään virheetöntä toimijaa tuskin NHL:stä löytyy, paitsi ehkä joiden fanipoikien värilasien taustalla jumalhahmoisina pari. Reaalimaailmassa ei sellaisia kuitenkaan löydy. Toiset tekevät enemmän virheitä kuin toiset, se on selvää. Dale Tallon oli avokätinen, Stan Bowman on ollut avokätinen ja osittain avokätisyyksien ansiosta komeilee kaksi Stanley Cupin mestaruutta tältä vuosikymmeneltä. Jos ja kun todennäköisesti ensi kaudella ei Blackhawks enää haasta terävintä kärkeä, ei se ainakaan minulle ole mikään katastrofi. Tämäkin kausi on vielä kesken.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
@Lico Ei taida vain riittää pelkkä Sharpin tiputus tilanteessa jossa Crawford vetelee viellä maalilla. Tai sitten Saad päästetään menemään kun ei riitä valuuttaa laittaa kunnon sopimusta pöytään, kyllähän tuolle olisi jonkinlainen hyvä sopimus saatava aikaiseksi.

Mun matematiikalla Rozsivalista säästyy 2 miljoonaa sekä Bickellistä 4 miljoonaa palkkakattoon. Se tekee kuusi miljoonaa. Jos Brandon Saad enemmän haluaa, niin ottaisin mielummin kompensaatiopickit. Tämä siis oletuksena, että palkkakatto pysyisi samana. Mikäli se jopa laskisi, mihin en itse usko (uskon, että sitä escalatoria käytetään, mutta uskomukseni perustuu vain mutuiluun), niin Versteegin ulostus ja sillä kompensoidaan jo tuo palkkakaton mahdollinen lasku.

Brandon Saad on osa joukkueen tulevaisuutta. Toivottavasti suostuu bridge-diiliin.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Norja vs Suomi
  • 16.00
  • 8.75
  • 1.16
USA vs Slovakia
  • 1.32
  • 6.20
  • 6.90
Saksa vs Ruotsi
  • 10.00
  • 7.00
  • 1.20
Sveitsi vs Tshekki
  • 2.56
  • 4.30
  • 2.28
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös